رواية الطفلة والجبار هي رواية رومانسية تقع احداثها بين سيف وبسمة والرواية من تأليف ميرا ابو الخير في عالم مليء بالتناقضات والأسرار تتشابك مصائر شخصيات رواية الطفلة والجبار لتجد نفسها في مواجهة قرارات صعبة تُغير مجرى حياتهم إلى الأبد ان رواية الطفلة والجبار هي قصة عن الحب الذي يتحدى الزمن والمصير الذي يفرض نفسه والأرواح التي تسعى خلف الحرية والسعادة بين الأمل واليأس وبين القوة والضعف ينسج رواية الطفلة والجبار تفاصيل حياتهم في معركة غير متكافئة مع القدر لتكشف كل صفحة عن لغز جديد يقود القارئ نحو نهاية غير متوقعة
رواية الطفلة والجبار من الفصل الاول للاخير بقلم ميرا ابو الخير
الاب بقسوة: هتجيبوا البنت عشان سيف يتجوزها.
عليا بخوف من جبروت ابنها: يا عثمان دي بنت صغير عمرها15 سنة ازاي ده حـ.ـر.ام وابنك مش هيرحمها دا ز*اير نسا*ء حـ.ـر.ام هتر*ميها ليه.
عثمان بجبروت: ودي البنت يلي انا اختارتها لابنك عشان يتلم شويه كل يوم في حـ.ـضـ.ـن واحدة شكل قرفنا.
عليا: بس يا....
عثمان بغضب: انا قولت وكتب الكتاب اتكتب كمان ابقي قولي للمحروس ابنك.
عليا بخوف من ابنها: ح حاضر.
عليا شافت منار بتعيط هي بنت عم سيف وبتحبه ونفسها تتجوزه.
عليا: معلش يا بنتي مش نصيبك.
منار بحقد: سيف ليا انا وبس و رحمة امي مش ههنيها بيه والايام بينا.
بقلم ميرا ابوالخير.
.............
في جناح سيف.
نايم وجنبه بنت البنت صحيت و اخدت شاور: يلا يا بيني اصحا.
فتح عينيه ذك الغاضب وصفعها وقعها علي الارض.
البنت بالم: ف في ايه.
سيف بيدخن: في انه تغوري في داهية اخدت مزا*جي وانتهينا.
البنت قامت لامت هدومها ومشيت.
عليا داخلة وخبطت فيها بصت بقرف وداخلت لابنها. بقلم ميرا ابوالخير.
سيف قام يعمل رياضه: ايييه القرف ده علي الصبح.
عليا: ابوك كتب كتابك علي بنت من اهل البلد وهتيجي النهارده.
سيف عيونه بقت حمرة:اييييههههههه.
عليا: دي اؤمر ابوك.
سيف بغضب: ليه عيل انا تكتبوا كتابي بدون اذني ومن بنت من النا**س الح**قيرة دي.
عليا: امر ابوك.
سيف اخد القميص ونزل وعليه علامـ.ـا.ت الغضب.
سيف بصوت عالي: انت فين يا عثمان بيه.
عثمان جاه ببرود: صوتك وانت بتكلم ابوك.
سيف بغضب: اي يلي حصل ده.
عثمان قعد: يلي سمعته و اه البنت دي انا هكتب ليها كل حاجه لما تجيب ولي العهد هتورث وايلا هتبرع بكل حاجه بقا وانت تفلس.
سيف بغضب: مستحيل.
عليا راحت علي ابنها: خلاص يا ابني اسمع كلام ابوك. ببقلم ميرا ابوالخير
منار بخبث: معه حق يا مرات عمي دا ازاي.
عثمان ضـ.ـر.ب بالعكاز الارض: خلص الكلام يلا شوفوا رايحين فين سيف البنت لو اذيتها صدقني انا هحر*مك من كل حاجه.
سيف قبض علي ايده وابتسم بخبث: تمم تمم اوي كمان.
_ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ_
في حي فقير جدا تستيقظ فتاة في 15 من عمرها تدعي بسمه من عائله فقيرة.
الام: يلا يا بسمه عشان تاكلي.
بسمه بغضب طفولي: يا ماما بوسي بوسي مش بسمه 😡.
الام بضحك: ماشي يا ستي بوسي.
الاب اتي من الخارج و عليه التعب والالم والحزن: تعالي يا هالة عايزك.
بوسي: حشـ.ـتـ.ـيني و يا بابا تعالي ناكل.
الاب بص بالم لابنته التي ستضيع من بين يديه: لا يا حبيبتي كلي انتي.
هالة بقلق: في ايه يا احمد.
احمد اخدها الاوضه.
احمد بزعل: لابسي بنتك الفستان جاه الوقت.
هالة بلطم: لا بنتي لا مش هياخدوها مني .
احمد بزعيق: دا العادات جهزي بنتك هتروح لبيت جوزها.
هالة بعـ.ـيا.ط: حـ.ـر.ام ليه كل ده حـ.ـر.ام.
احمد بزعل: يلا عشان تروح بيت جوزها.
هالة بعـ.ـيا.ط و شهقات: ط طيب.
بوسي كانت بتلعب مع العيال: ماما بصي الواد ده اخد مني الرغيف وانا جعانه.
هالة بحب: تعالي يا بنتي عشان تلبسي الفستان الجديد وتروحي عند جوزك.
بوسي بطفولة: يعني اي جوزي.
هالة بدمـ.ـو.ع: تعالي يا بنتي يلا عشان هيجوا ياخدوكي القصر.
بوسي بتمسح دمـ.ـو.ع امها: خلاص متعيطيش عشان هروح هناك اجيب اكل كتير لينا وعشان بابا مش يبقا جعان.
هالة خدتها في حـ.ـضـ.ـنها: يا ضنايا يارب.
لابست الفستان وهي فرحانة بيه فرحت الاطفال وجاه السواق واخدها و ودعت اهلها.
...................
عند سيف.
مروان بضحك: يعني اتجوزت خلاص.
سيف بيضـ.ـر.ب الملاكمه بغضب: اخرس انت كمان.
مروان: هتعمل ايه.
سيف بخبث: بعدين سلام.
بقلم ميرا ابوالخير
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ.
عند منار.
منار بغضب: البت دي لازم تمو*ت.
امها بخبث: وليه مانتي عندك الاحسن من كده.
منار بــــاستغراب: ايه هو.
امها بمكر: كده كده سيف زا*ير نسا*ء يبقا نقول انك حامل منه.
منار بصـــدمــه: ايههه.
_ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ_
في جناح سيف.
طلع و قلع قميصه و لاقي بنت صغيرة قاعدة علي السرير و وشها متغطي.
سيف بجمود: انت بنت مين يا بت انتي وداخلتي هنا ازاي.
بوسي ببراءة ورفعت الشال: انا العروسة انت مين يا عمو.
سيف بصـــدمــه من جمالها وبلع ريقه و رجع لجبروته تاني: مين يا روح امك.
بوسي بخوف: ا انا العروسه.
سيف بغضب: ياولا*د الكـ.ـلـ.ـب جايبين لي طفلة صغيرة اتجوزها.
بوسي بعدم فهم: عمو هو انت مين.
سيف برفع حاجب: عمو مين انا جوزك يا عروسه.
بوسي بــــاستغراب: شكلك حلو يا جوزي.
سيف: انت عارفه يعني ايه جواز.
بوسي ببراءة: يعني عروس وعريس و ياكلوا كتير.
سيف انفجر ضحك: ههههه مش قادر ههههه.
بوسي ببراءة: عمو انا هروح امتي.
سيف بخبث: عايزة تروحي مش كده.
بوسي ببراءة: اه واخد اكل لاهلي كمان.
سيف خلع قميصه: يبقا هنبدء من دلوقتي..
بوسي بخوف وبترجع لورا: عمو كده عيب.
سيف بيقر*ب منها: هنلعب عريس وعروسه دلوقتي و انفذ المهمه عشان الورث.
بوسي بعدم فهم: مش فاهمه.
سيف بيقر*ب منها و شـ.ـد الفستان وقال بخبث: هجيب ولي العهد دلوقتي قر*ب منها وهي بتعيك وخايفه و*قطع الفستان واصبحت عار*يه و...
↚
سيف بيقرب منها وشـ.ـد الفستان وقال بخبث: هجيب ولي العهد دلوقتي.
قر*ب منها وهي بتعيط وخايفه و*قطع الفستان اصبحت عا*ريه و انصدم لما شافها رابطه اللعب في الفستان.
بوسي طلعت تجري علي السرير وتغطي نفسها وقالت بغضب: انت قليل الادب ياعمو.
سيف مصدوم و ضحك مرة واحدة: هو ايه دول.
بوسي بغضب طفولي دول لعبي ملكش دعوه.
سيف راح ناحيه الدولاب وطلع هدوم ليها: خدي البسي دول متخفيش مش هعمل حاجه.
بوسي قامت واخدت اللحف ووقعت علي وشها هو جري عليها: انتي كويسه.
بوسي هتعيط سيف قالها بسرعة: لا بلاش تعيطي بس اهدي محصلش حاجه.
بوسي سكتت و: اعاااااااااااااااااااااااا.
سيف حط ايده علي ودنه: يخربيتك طفلة خلاص.
بوسي سكتت واخدت الهدوم وجريت علي الحمام وقفلت الباب في وشه قعد يضحك عليها وعلي براءتها.
بوسي داخلت الحمام انصدمت: هو فين الحمام.
بوسي فاتحه بوقها ببلاها: يا عم يلي برا في حد سرق الحمام بتاعكم.
سيف من برا بيضحك مش قادر: لا هو كده.
بوسي اعدت تلعب في المياه وصوتت سيف اتخض وداخل وكسر الباب: في ايه 😳😳😳بتعملي ايه.
بوسي كانت تحت الدوش بالحاف وهي بتصوت راح عليها وشالها واتغرق بوسي اعدت ترشه بالمياه: هيهيهيهي.
سيف بضحك وبيرش عليها: بس كفايه.
بوسي: نزلني واطلع برا عشان اغير 🙂.
سيف بقا كله مياه: طاييب انجزي.
غيرت الهدوم ولابست وخرجت.
سيف كان غير هو كمان وقاعد علي السرير.
سيف: تعالي يا بسمه.
بوسي بتضـ.ـر.ب الارض: بوسي مش بسمه.
سيف: تعالي يا ست بوسي.
بوسي راحت عليه وهو شالها وخدها علي السرير في حـ.ـضـ.ـنه: عمو انت بتعمل ايه.
سيف غمض عينه: عايز انام مرتاح كده.
بوسي بابتسامة وبتلعب في دقنه: شكلها حلو يا سيوفي.
فتح نص عينه: سيوفي مين.
بوسي بابتسامة ونامت.
سيف بص لملامحها: من النهارده ومن اليوم ده انتي ملكي انا وبس ومستحيل اخلي حد يقرب منك او يلمسك ولو لامسه صغيره.
غمض عينه وخدها اكتر لحـ.ـضـ.ـنه ونام.
في اليوم التاني.
صحي سيف عمل رياضه و اخد دوش وراح يصحي بوسي.
سيف بهدؤء: بوسي حبيبتي يلا اصحي عشان نفطر.
بوسي بتلف الناحية التانيه: لا يا ماما عايزة انام.
سيف بضحك شالها علي كتفه: هتصحي ولا اعلقك في السقف.
بوسي صحيت: خلاص صحيت نزلني.
نزلها علي الارض: اجهزي عشان ننزل نفطر وهتطلعي هنا تاني ممنوع تخرجي من الجناح غير باذن مني عشان مش بحب اعيد كلامي مرتين.
بوسي: طيب عن اذنك بقا..
سيف بضحك: اتفضلي بقا.
خلصوا ونزلوا تحت ابتسمت منار بخبث هي وامها.
نزلوا قعدوا و سيف قعد بوسي جنبه.
عثمان: منورين يا عرسان.
سيف ببرود وتجاهل: كلي يا بوسي عشان تطلعي فوق زي ما قولتلك.
عليا فرحت بابنها اول مرة يبتسم: يلا يا ولاد كلو.
منار بتمثيل: لا مش قادره اكل حاسه انه نفسي غامه عليا ودايخه.
امها بخبث: مالك يا بنتي دلوقتي نروح للدكتور.
منار بصت لسيف لاقته متجاهل تماما وبيوكل بوسي.
منار بغضب قامت وسابت الاكل وتتوعد لتلك الصغيرة.
.............................
في المكتب.
عثمان بغضب: بتقولي ايه بنتك حامل من ابني انا.
منار وقفه بتعيط: اه حامل منه هو داخل عليا اوضتي و... اهيهيهي.
عثمان بغضب: وسكتي ليه كل ده.
منار بتمثيل: عشان هددني يا عمي ارجوك خاليه يستر عليا.
عثمان: ايمممممن اطلب الماذؤن هنكتب كتاب سيف علي منار.
عليا: ابنك مش هيوافق.
عثمان: هيوافق وايلا يلي هيحصل مش كويس.
............................
في الليل.
بوسي كانت قاعدة بملل خرجت برا وخالفت كلام سيف وخبطت في حد.
بوسي باعتذار: اسفه.
زياد باعجاب: انتي مين يا مزة.
بوسي بطفولة: انا بوسي يا عمو.
زياد باص علي جـ.ـسمها : تبع مين يعني .
بوسي: مش تبع حد.
زياد بخبث: اي رايك نلعب سوء.
بوسي بابتسامة: هيهيهي موافقه.
زياد قرب وشالها: تعالي نروح اوضتي هتتبسطي اوي.
بوسي بفرحه: يلا يا عمو.
زياد ماشي واتفجا ببوكس وقعه علي الارض وعيون كلها غضب وقعه و بوسي اتخبطت اغمي عليها عيون كلها شرار وغضب.
زياد بغل قام و..
↚
زياد شال بوسي وابتسم بخبث وفي نفسه: هقضي الليلة مع طفلة يلا مش مهم.
زياد ماشي اتفجا ببوكس وقعه علي الارض وعيون كلها غضب بوسي وقعت اتخبطت اغمي عليها.
زياد بغل قام: انت اتجننت ازاي تعمل كده في بن عمك.
سيف بعيون شرار ومسكه من اللياقه: وسـ.ـخ*تك دي مع حد تاني مش مع مراتي يا وس*** فاهم.
زياد بغضب وبيزق ايده: مرات مين دي عيلة ابعد احسن لك.
سيف ضـ.ـر.به بوكس تاني وراح شال بوسي: دي تبقا حـ.ـر.امي انا فاهم واي حد يفكر يقرب منها يبقا حكم علي نفسه بالمو*ت فاهم يا بن عمي.
زياد ماشي وتوعد له.
سيف اخد بوسي علي اوضته وبيفوقها: فوقي انتي كمان.
بوسي بتفوق وبتمسك دماغها بوجع وعينها بتدمع: سيوفي دماغي بص.
سيف بحنان وهدي من عصبيته: معلش بصي يا حبيبتي مش انا قولتلك متخرجيش من الجناح خرجتي ليه.
بوسي: عشان زهقت.
سيف بهدؤء: بكرا هجبلك داده تفهمك كل حاجه يلا تعالي خدي دوش و ننزل نروح عند مامتك.
بوسي بفرح: بجاااد وهناخد اكل كتير صح.
سيف ابتسم: يلا بس.
....................
عند زياد: اما وريتك يا سيف ماشي.
صديقه علي الهاتف: طب ما تخطف البنت و تدوس عليه بيها.
زياد بخبث: لا هكسره بيها.
صديقه: تعجبني.
بقلم ميرا ابوالخير.
... ............
وصل سيف و بوسي بيت اهلها.
هالة بفرح وضمنت بنتها: حشـ.ـتـ.ـيني و اوي يا قلبي.
بوسي بسعادة: وانتي كمان فين بابا.
سيف: احم.
هالة بتبص ليه بخوف: ن نورت يا بني.
سيف بــــاستغراب: لنورك.
احمد جاه: اهلا يا بيه اتفضل.
سيف داخل وقعد وبوسي فرحانه.
بوسي لاقت البيت متغير وحلو وفيه حاجات كتير.
بقلم ميرا ابوالخير
بوسي: منين الحاجات دي.
هالة بتـ.ـو.تر: م من ابوكي الحمدلله ربنا فاتحها معه وبقا كويس وبياخد كويس يا بنتي.
سيف بيسمع وشاكك في كلامها: وانت شغال فين يا عم احمد.
احمد بخوف: هاه ع عند عند.
هالة متداخله: يلا الاكل جاهز.
بوسي جريت علي سيف: يلا ناكل ماما اكلها حلو اوي.
سيف بهدؤء وابتسامه: يلا.
خلصت الزيارة وسيف اخد بوسي و ركب العربيه بص للبيت بغموض ومشي.
هالة بخوف: سامحيني يا بنتي غصب عني.
احمد بص ليها ومشي.
..... ...........
بوسي: سيوفي انا عايزة اعمل زيك كده.
سيف: تعملي ايه يا اوزعه انتي.
بوسي بغضب طفولي: انا مش اوزعه انا عمري 16 ايلا ربع حضرتك.
سيف بضحك: طيب حضرتك عايزة تسوقي زيي كده.
بقلم ميرا ابوالخير.
بوسي بهز راس: اممم اه.
سيف بابتسامة: هعلمك بس مش دلوقتي.
بوسي: هيهيهي.
في القصر وصل سيف و بوسي ماسكه في ايده وانصدم من وجود الماذؤن و البيت متجمع.
عثمان بجمود: شرفت يا بيه.
سيف ببرود: في ايه هنا.
منار عاملة نفسها بتعيط.
عثمان: هتكتب كتابك علي بنت عمك سامي.
سيف ببرود: اممم لا عن اذنكم.
بوسي بتبص ليهم مش فاهمه: هو في ايه.
سيف نزل لموستواها: مفيش يا حبيبتي اطلعي الجناح دلوقتي.
بوسي: حاضر.
بصت عليها منار بغيظ.
سيف قعد وحط رجل علي رجل: وبعدين.
عثمان بغضب: هتصلح غلطتك معها.
سيف قام وعد الجاكت: طيل ثواني بقا... اتفضل يا دكتور...
انصدم الكل.
منار بخوف لامها: هو في ايه.
امها: مش عارفه.
سيف بصوت عالي: اولا انا مش اهبل ولا عبـ.ـيـ.ـط عشان اقع في اللعبة دي ثانيا جبت الدكتور يتاكد اذا بنت وحامل ولا كدب ثالثا انا واخد بالي كويس اوي وبسك، بس عقلي شغال شوف شغلك يا دكتور.
بقلم ميرا ابوالخير.
امها بغضب: مفيش حد هيقرب من بنتي انت اتجننت.
عليا: معه حق انا عندي ثقه في ابني.
زياد بيتفرج واتسحب علي فوق و ابتسم: وبقا ليك نقطه ضعف يا سيف كويس خاليك انت هنا وانا اطلع اتسلي شويه مع مراتك.
عثمان بغضب: بسس يلي قاله سيف صح هو اه سكر*ي وبتاع نسو*ان بس بيبقا فايق شوف شغلك يا دكتور.
الدكتور: اتفضلي معايا.
منار واقفه فزع فيها عثمان: اتحركي.
داخل الاوضه ومعه علياء و امها.
عثمان راح يقابل حد: هعمل حاجه مش هتاخر.
سيف تجاهله وراح يدخن سجارة.
عثمان وصل لاوضه ما لاقي فيها واحدة.
عثمان: حشـ.ـتـ.ـيني و اوي كان لازم تهربي مني وتتجوزي حد تاني وانتي اهو وقعتي تحت ايدي.
........: انت يلي هـ.ـر.بت مني مش انا.
عثمان: والقدر رجعك تاني.
......: سيب بنتي في حالها.
عثمان بخبث: اممم يبقا نبدل ابني يطـ.ـلق ابنك يا هالة وانتي تطلقي ونتجوز.
هالة بصـــدمــه: ايهه.
عند اوضه سيف.
زياد فتح الاوضه واتسحب و شاف حاجه خالت رجليه مش قادرة تتحرك: مستحيل 😳.
الدكتور: مبروك المدام حامل.
سيف والكل: 😳
↚
الدكتور: مبروك المدام حامل.
صـــدمــه عامت عن الكل.
عليا بصـــدمــه: ازاي دا مش متجوزة.
سيف بص للدكتور انه يمشي.
امها داخلت عند منار وهي قاعدة بخوف راحت شـ.ـدتها من شعرها: هتجيبي العاااار يا بنت 🐕 وبتضـ.ـر.ب فيها سيف باصص بكل شرار وطلع اوضته وسابهم مع بعض.
زياد طلع اوضه سيف وشاف حاجه خالت رجليه اتشلت: م مستحيل.
بوسي خرجت من الحمام وهو استخبى في البلكونه.
بوسي: سيف انت جيت سيف يمكن الهواء.
زياد نط من البلكونه للتانيه وهو شايف عمه واقف مع حد وحـ.ـضـ.ـنه ابتسم بخبث وطلع تليفونه وصورهم.
هالة بتزوقه : ابعد عني بقا وسابني في حالي حـ.ـر.ام عليك ابعد.
عثمان بغضب: ورحمة امي لو مش اطلقتي من جوزك لهدمر حياة بنتك انتي فاهمة.
هالة ببكاء: ابوس ايدك سابني في حالي انا ليا حياتي وانت ليك حياتك واهلك عايز مني ايه.
عثمان بخبث: معاكي 24 ساعة بس تتطلقي وايلا تودعي بنتك خالص.
هالة بصدمة: مستحيل.
عثمان سابها ومشي وهي مشيت ودمـ.ـو.عها علي خدها بقهر وبتفكر هتعمل ايه.
بقلم ميرا ابوالخير.
سيف داخل وشاف بوسي قاعدة بتسرح شعرها ابتسم وراح اخدها اتخضت: متخافيش دا انا.
بوسي وهي بتسرح: شعري حلو.
سيف قاعدها علي رجله وخد المشط و بدء يسرح هو: جميل اوي يا غزلتي.
بوسي بــــاستغراب: غزالتك يعني ايه.
سيف بإبتسامة: هقولك بعدين يلا نامي الاول عشان هنزل اعمل حاجه وجاي.
بوسي قربت منه وبــــاسته علي خده: امووه عسل يا سيوفي هروح انام.
سيف مصدوم وابتسم وقال في نفسه: اصبر سنتين كمان يارب صبرني لاحسن اعمل حاجه انـ.ـد.م عليها... نزل.
بقلم ميرا ابوالخير.
في اوضة منار اتصلت بحد.
منار ببكاء: انا حامل.
.....: من مين.
منار بصدمة: قصدك ايه انا حامل منك.
......: وانا ايه يثبت انه ابني انا.
منار بذهول: ق قصدك ايه.
......: اممم قصدي انه انا اخدت مزاجي منك وخلاص وبالمناسبه انا قطعت الورقة ال عـ.ـر.في سلام يا قطة.
منار بصدمة: انا هفضحك مش هسيبك.
.....: بسرعة شويه وانا محدش هيقدر يعمل معايا اي حاجه وابقي دوري بقا علي ابو يلي في بطنك.
منار بدمـ.ـو.ع: انا حبيتك ليهه.
......: باي باي يا قطة.
بقلم ميرا ابوالخير.
عثمان قاعد وجانبه عليا وام منار سيف نزل قعد قدم منهم.
عثمان: هاتي بنتك يا سامية.
سامية: طيب.
قامت داخلت وجبتها.
منار وقفه بتعيط: ن نعم.
سيف بيبص ليها بشك: ابن مين.
منار بتمثيل: ا ابنك انت.
سيف مسك غضبه: بقولك ابن مين.
عثمان هيتكلم سيف اتدخل: الموضوع بيني وبينها محدش يداخل.
منار بخوف وبتبلع ريقها: ا ابنك يا س سيف.
سيف قام وقلع الجاكت وشمر كم ايده: متاكدة.
منار بترجع لورا: اه وانت يلي....
صفعه قويه اوقعتها ارضا.
سامية بغضب: انت اتجننت يا سيف.
سيف ببرود: بصي بقا يا بنت عمي جوزي منك مش هيتم لانه متاكد يلي في بطنك ده مش ابني ولا لمستك حتي.
عثمان بزعيق: بس الكلام عندي سيف هتكتب عليها لمدة شهر وتطلقها عشان الفضيحه واسم العايله.
سيف بصـــدمــه: ايهه لا.
عثمان: كلامي خلص اتصل علي الماذؤن هاته نخلص.
سيف بقا في قمة غضبه.
تم كتب الكتاب.
سيف خرج بكل غضب ومنار ابتسمت بخبث.
منار في نفسها: اخيرا المهم انك جوزي اما اطلع بقا استلم ست بسمه جيتي برجلك.
عند زياد بيتفرج علي الفديو وبيبتسم: والله و وقعت يا عمي بقا بتحب ام بسمه عشان كده جوزتها ابنك لا مخك ايه مسيطر بس مش اذكى مني طبعا .
صديقه: هتعمل ايه.
زياد بخبث: هضـ.ـر.ب عصفورين بحجر واحد.
صديقه: يعني ايه.
زياد اتصل بحد: هبعتلك صورة لحد ت*خل*ص عليه وتر**ميه في البيت **** مفهوم.
الشخص: مفهوم.
زياد بعت صورة عثمان للرجـ.ـا.لة وقفل معه وابتسم: كده عثمان هيمو*ت وياترا مين هيلبسها و سيف مش هيسيب حق ابوه نقول باي باي.
بقلم ميرا ابوالخير.
في مكان ليالي.
قاعد بيشرب حتي مش باقى واعي.
بنت بدلع: كاس ليا.
سيف بغضب ضر*بها بالكف: غوري مش نا*قصك.
البنت جريت من قدمه وهو قاعد يفكر هيعمل ايه.
في اوضه بوسي وسيف منار بتداخل.
منار بتمثيل: اصحي يا بسمه بسرعة اصحي سيف جاي يموتك.
بوسي قامت مفزوعة: ا ايهه.
منار بتمثيل: اه و ضر*ب امك وابوكي وجاي علي هنا يقـ.ـتـ.ـلك وير*ميكي برا اجري اهربي.
بوسي بخوف: لا لا م مستحيل سيوفي يعمل كده انتي كـ.ـد.ابه.
منار بدمـ.ـو.ع كذب: هو دا صدقيني وبصي وريتها صوت حد بيزعق ه*ق*تها وار*ميها للكلاب.
بوسي بخوف وصـــدمــه: ه لا م مستحيل.
منار: اهربي بسرعة من الباب الخالفي يلا بسرعه.
بوسي نزلت جري وطلعت تجري في الشارع ومحدش اخد باله و منار بتبص بفرحه: مع السلامة يا ضرتي هههه غـ.ـبـ.ـيه.
في مكتب عثمان احدهم بيدخل.
عثمان قاعد علي مكتبه ومطلع صورة هالة وبيبص ليها بحب: حشـ.ـتـ.ـيني و اوي يااه هانت.
الشخص طلع س*ك*ي*نه.
في بيت بوسي.
هالة بجمود: طلقني يا احمد.
احمد بصـــدمــه: ا انتي بتقولي ايه.
هالة:........
بتجري في الشارع وشباب سـ.ـكـ.ـر.انه بيبصوا عليها.
شاب: رايحه فين يا مزة.
بوسي بخوف: رايحه لماما.
شاب 2: تعالي احنا هنوديكي لماما.
بوسي بترجع وراء بخوف: ع عايزة امشي لو سمحت.
شاب3: تعالي احنا هنتسلى اوي اوي.
بوسي بترجع لورا و شاب منهم بيقرب عليها ويشـ.ـد التيشرت بتاعها يقط*عه بيبان جس*مها و الكات وهي بترجع لورا ه*جم عليها الشباب و هنا كانت الصدمة طخخخخخخخ بوكس قوي اسقطه ارضا.
بوسي بصـــدمــه: ا انت.
↚
بوسي بترجع لورا شاب منهم قرب وشـ.ـد التيشرت بتاعتها قطعه بيبان جس*مها والكان وهي بترجع لورا هجم عليها الشبا*ب و طخخخخخ بوكس قوي اسقطهم ارضا.
بوسي بصدمة: انت.
سيف نزل عليهم ضـ.ـر.ب كلهم و بوسي جريت منه.
سيف بصراخ: بسمهههه استني.
بوسي بتجري وهو بيجري وراها وبتيجي عربيه من بعيد سيف بيجري علي بسمه وبيحـ.ـضـ.ـنها وبتضـ.ـر.بهم هما الاتنين توقعهم علي الارض.
الراجـ.ـل نزل جري بخوف: يا نهار اسود اي ده.
مـ.ـر.اته نزلت واتخضت الد*ماء في كل مكان: يلا بسرعه علي المستشفى.
في المستشفى.
الكل بيجري و سيف حاضن بوسي ومحدش عارف يبعدهم جاه دكتور شاب: في ايه.
الممرضه: مش عارفين نبعدهم.
مراد عمل ايده فراقهم عن بعض.
اخدو سيف لاوضه و بوسي لاوضه تانيه.
مراد: جهاز التنفس بسرعه.
في بيت هالة واحمد.
هالة: بقولك طلقني.
احمد: ليه.
هالة ببرود: قرفت منك.
احمد بغضب: طـ.ـلا.ق مش هطلق وعارف انك بتحبيني يا هالة ومستحيل اطلقك سامعة.
هالة بصراخ: طلقنيييي عشان تعبت طلقنييييي.
بقلم ميرا ابوالخير.
احمد بحنان: انا بحبك من وانتي صغيرة وحتي لما ضاع ابننا فضلت معاكي.
هالة بدمـ.ـو.ع: غصب عني صدقني.
احمد: عارف.
هالة بدمـ.ـو.ع: نفسي نلاقي ابننا عشان يبقا سند لينا.
احمد باحتضان: متخفيش هنلاقيه المهم يلا عشان عندي شغل الصبح.
هالة: نام انت انا هعمل حاجه وارجع تاني.
احمد بابتسامة: تصبحي على خير.
هالة: وانت بخير.
هالة طلعت رقم عثمان: مش موافقة علي عرضك وبنتي لو لمست منها شعره انا هقول علي السر يلي هيكسرك.
عثمان بغضب: انتي بتتحديني.
هالة: اعتبرها زي ما تعتبر المهم انه لو بنتي حصلها حاجه انت عارف انا مـ.ـجـ.ـنو.نة واعملها وصدقني وقتها اهل البلد كلهم مش هيسبوك في حالك سلام.
عثمان قام من علي الكرسي ويلي ماسك السك*ينه استخبى: اما وريتك ماشي اصبري عليا بس.
يلي ماسك السك*ينه بيقرب منه لاحظه عثمان و لف ضـ.ـر.به علي دماغه بالعكاز جـ.ـا.مد : انت مين يا كـ.ـلـ.ـب.
الراجـ.ـل بالم: ا ا... وفقد الواعي..
عثمان للحراس: خدوه من هنا علي المخزن هبقا اشوفه بعدين.
الحراس: اؤمرك.
عثمان جاه له مكالمة من المستشفى.
في المستشفى.
وصل اهل سيف.
الدكتور: مين اهله.
عثمان: انا ابوه هو فين.
الدكتور: لسه مش فاق بس الخبطة جات قوية علي دماغة للاسف اتمني ميحصلش مضاعفات.
عليا: ط طب ومـ.ـر.اته.
الدكتور بــــاستغراب: هو جاي لوحده ياحجه عن اذنكم. بقلم ميرا ابوالخير.
داخلو اوضة سيف.
سيف بيفوق: ا انا فين.
عثمان: انت في المستشفى يا ابني انت كويس.
عليا: حمدلله علي سلامتك.
سيف: انتم مين.
الكل انصدم.
منار راحت جري تنادي علي الدكتور.
الدكتور بــــاسف: زي ما توقعت فقدان في الذاكرة.
عثمان انصدم.
عليا بحزن: يا بني افتكر وفين مراتك.
منار متداخلة: انا اهو يامرات عمي وراحت علي سيف الف سلامة يا حبيبي.
سيف: انتي مراتي.
منار بخبث: وام ابنك كمان.
عثمان: هي دي مراتك يا بني.
سيف دايخ حاسس بحاجه ناقصه.
بعد مرور اسبوع.
اهل بوسي بيدوروا عليها وعثمان هددهم بقـ.ـتـ.ـلهم وفضحتهم لو قالوا انه بوسي مـ.ـر.اته.
سيف مع منار بس بيبعدها عنه مش قابلها وهي بتخطط توقعه بكل الطرق.
في اوضة ما في شقة.
بوسي بتفوق بتعب: ااه ا انا فين.
مراد بابتسامة: حمدلله علي سلامتك.
بوسي بــــاستغراب: هو انت مين وانا اسمي ايه.
مراد 😳😳😳.
بوسي: ايه.
مراد: اولا انا الدكتور مراد يلي عالجتك ثانيا اسمك تقى وتبقي خطيبتي.
بوسي: انا دماغي وجعني اوي.
مراد: طيب نامي دلوقتي .
بقلم ميرا ابوالخير.
بوسي نامت ومرت الايام والسنين وعدى 4 سنين بوسي كبرت واتغيرت تمام واتعلمت كتير ومراد بيقرب منها وهي مش قابله قربه وحاسه بصوت بينادي عليها.
تقي (بوسي): هروح اقدم في الشركه دي.
مراد: طيب يلي يريحك.
مراد راح يعمل مكالمة.
مراد: كله تمام بتاخد الدواء يلي مش يخليها تفتكر.
.......: كويس فلوسك هتوصل لك.
مراد بخبث: تمم اوي.
هالة بقت حالتها حالة و هي ماشيه بتخبط في شاب.
زياد: مش تفتحي.
هالة بصدمة من الوشم يلي علي ايده: ابني 😳.
بقلم ميرا ابوالخير.
في شركة يدخل ب هيبته والكل يقف خوفا واحتراما منه ذك المتكبر الجبـ.ـار.
السكرتيرة: في بنت جديدة يا فنـ.ـد.م.
سيف: داخليها.
بتداخل قلبه بيدق و هو لافف الكرسي بتقعد.
تقي: انا السكرتيرة الجديدة يا فنـ.ـد.م.
بيلف الكرسي وبينصدم: انتي 😳
نور بصدمة: انت 😳
↚
بيلف بصدمة: انتي 😳😳.
تقي بصـــدمــه: هو انت 😳.
سيف بغضب: انتي مرفودة هي مش شركة ابوكي.
تقي بغضب: اولا انا كانت ناوية اعتذر علي يلي حصل ثانيا انا مضيت وخلاص يعني ملكش حق ترفدني دلوقتي.
سيف ابتسم بخبث: اوي اوي نورتي جحيمي .
تقي بتصنع القوة: عن اذنك هبدء شغل.
سيف قعد وحاسس انه فرحان بس غضبه عامه عن كده.
فلاااااااش باااااااككك.
تقي نازلة وكان في عربية جايه هتدوسها: انت يا حمار يا بغل انت مش تفتح قدمك.
سيف نزل وعلامـ.ـا.ت الغضب علي وشه: انا حمار يا زبا*لة ولا انتي يلي مبتصدقوا عربية غنيه ترموا نفسكم قدمها.
تقي بغضب ضـ.ـر.بته بالكف ومشيت.
سيف كور ايده: وحياة امي مش هسيبك.
باااااااااااااكككككك.
سيف بخبث: اما وريتك مبقاش اسمي سيف.
في مكتب تقي.
تقي بلطم: يا اختي دا انا هتنفخ نفخ يالهوي يا مصبتي.
نهال: احم اهلا انا نهال شغالة معاكي هنا.
تقي بابتسامة: احم اهلا انا تقي.
شريف بيسلم: وانا شريف شغال هنا بردو.
تقي بعدم ارتياح: تشرفت.
شريف بيحسس علي ايديها شـ.ـدتها بسرعه.
شريف بص ليها بشهو*ة: هنتبسط اوي يا انسة تقي.
تقي بصت له بقرف ومشيت علي مكتبها.
بقلم ميرا ابوالخير
في مكان ما.
مراد: انا عملت يلي طلبتيه مني وزيادة.
منار بخبث: طبعا يا بيبي مش كانت ام ابنك.
مراد رفع حواجبه: و اهو مـ.ـا.ت.
منار بتذكر: لما وقعت من السلم يلا المهم انه انا مع سيف دلوقتي.
مراد: والبت دي انا عايزاها.
منار بمكر: اتجوزها واخلص.
مراد: ازاي وهي مرات حد تاني.
منار بخبث: يبقا هخليه يطـ.ـلقها وامضيه وهو مش واخد باله. بقلم ميرا ابوالخير .
مراد: شريرة يا بيبي يا ترا سيف لما يعرف الحقيقه هيسيبك.
فلاااااااش باااااااككك.
في المستشفى.
مراد اتصل علي منار لما لاقي البطاقة بتاع سيف جت جري وشافته حاضن بوسي خالت مراد يبعدهم.
منار بخبث: البت دي تاخدها وتخفيها خالص.
مراد: والتمن.
منار ادته فلوس كتير: غير انه مش هقول اني حامل منك. بقلم ميرا ابوالخير.
مراد فرح واخد بوسي.
باااااااااااااكككككك.
منار بقليل من الخوف:
مظنش طول ماحنا بنديهم الدواء يلي هيخلي عقلهم مش بيرجع زي الاول مش هيحصل حاجه.
مراد: اوك.
عند هالة.
هالة بصدمة: ابني 😳.
زياد برفع حاجب: افنـ.ـد.م.
هالة فاقت: ا اسفه يا ابني العتب علي النظر.
زياد حاسس بحاجه بس تجاهلها: تمم.
هالة ركبت عربية وراحت قصر عثمان.
عثمان ببرود: نورتي.
هالة بغضب: زياد يبقي ابني صح.
عثمان: وعرفتي ازاي.
هالة بغل: ليه عملت كده وقولت انه ابن اخوك يلي مـ.ـا.ت.
عثمان بغضب: عشان اعزبك زي ما اتعذبت بقولك ايه مهما تقولي وتعملي زياد مش فاكرك اصلا .
هالة راحت وضـ.ـر.بته: دي عشان بنتي يلي خابت جوزها من ابنك وضـ.ـر.بته كف تاني و دي عشان ابني يلي خدته مني.
عثمان زقها علي الارض: انا هوريكي تمدي ايدك عليا ازاي.
هالة قامت وبكل جرئة: اخرررس حق عيالي هاخده منك لو بعد ماية سنة وبالنسبه لبوسي و سيف اكيد سيف هيفتكر ويعرف الحقيقة قوة الحب بين اي اتنين اقوي من جبروتك وقوتك فاهم يا عثمان بيه.
وتركته يغلي ومشيت.
في شركة سيف.
سيف بخبث: تقي تيجي حالا.
تقي جت وهي بتتظاهر بالقوة.
تقي: نعم.
سيف قام وضـ.ـر.بها كف: انتي واحدة حـ.ـر.اميه سرقتي ملف مهم من اول يوم.
تقي بصدمة و الدمـ.ـو.ع اتجمعت في عينها: محصلش.
سيف بغضب: حصل ودا متوقع من واحدة زيك.
تقي بدمـ.ـو.ع نازلة سيف قلبه وجعه اوي بس مش عارف منين: انا معملتش كده وشكرا اهانتك قدم الموظفين وطلعت تجري.
سيف دون واعي: بوسي.
تقي وقفت وقلبها بد يدق و همست تلقائي: سيف.
لفت ليه وعينها كلها دمـ.ـو.ع وهو وقف مش عارف ومش فاهم حاجه و طلعت تجري تاني فاق من شرودة و زعق في الموظفين: كل واحد علي مكتبه يلاااااااا.
داخل مكتبه وجات منار.
سيف بملل: يانعم.
منار بتمشي ايديها علي شعره: وحـ.ـشـ.ـتني.
سيف زق ايديها: عايزة ايه يا منار اخلصي انا مش فايق.
منار ابتسمت بمكر وطلعت ورق: امضي هنا دي اوراق الصفقه الجديده.
سيف بملل في نفسه: امضي عشان تغور من واشي.
سيف مسك القلم وفجاءة.....
تقي بتلم حاجتها الباب بتاع مكتبها اتقفل لافت بصـــدمــه لاقت شريف: انت بتعمل ايه.
شريف بخبث وبنظرة شهو*ة علي جسد*ها: انا هعمل لسه مش بعمل.
تقي فهمته وجات تجري وقعها علي الارض وبقا هو فوقها وهي بتحاول تبعد وتصراخ كتم صراخها: مهما عملتي ايه دي فرصتي وهستغلها.
تقي بتحاول تبعده: لااااا.
↚
شريف بخبث وبنظرة شهو'ة علي جسد''ها: انا هعمل لسه مش عملت حاجه..
تقي فهمته وجات تجري وقعها علي الارض وبقا هو فوقها وهي بتحاول تبعده ولسه هتصرخ كتم صراخها: مهما عملتي هاخد يلي انا عايزاه دي فرصتي وهستغلها.
شريف قرب منها وبيحاول يبـ.ـو.سها وهي تحاول تبعده شريف بنظره ر*غبه: انتي عود ولو سبتك هنـ.ـد.م...
شريف بالم: اااااااه.
تقي بصدمة: ا انت مين.
زياد بيضـ.ـر.ب شريف و مش سايبه حدفه كسر الازاز والموظفين اتجمعوا.
نهال جريت علي تقي ولابستها جاكت.
في مكتب سيف: اي الصوت ده...
منار: امضي وبعدين نشوف.
سيف تجاهلها وخرج لاقي ابن عمه بيضـ.ـر.ب موظف.
زياد بغل: انت و*سخ وشغال في شركة محترمة يا بن 🐕وبتعتد*ي علي الموظفات هنا اما ربيتك.
سيف بص الناحيه التانيه لاقي تقي منهارة و لابسه جاكت وهدومها متبهدلة الغضب ملي عيونه وجري هو كمان علي شريف.
زق زياد بعيد ونزل عليه ضـ.ـر.ب خدوه بالعافيه.
سيف بغضب: خدوه علي المخزن بن 🐕ده.
الحراس اخدوه.
زياد راح لتقي: انتي كويسه.
تقي بشكر: ش شكرا.
زياد قلبه حن وابتسم مش عارف هو عمل كده ليه بس في حاجه شـ.ـدته ومش استحمل حاسس بحاجه بتربطه بالبنت دي بس اي هي: دا واجبي.
سيف راح يطمن علي تقي وخدها في حـ.ـضـ.ـنه قدم الكل 😳😳.
سيف بحنان: انتي كويسه صح.
تقي استغربت بس ارتحت زقته وضـ.ـر.بته كف : ايدك يا استاذ يا محترم.
سيف بزعيق: كل واحد علي شغله يلاااااا.
الكل جري من قدم منه وزياد مشي وبيخطط لحاجه.
منار بغضب: س...
سيف مقاطعا: قولت ايهههه.
منار اخدت شنطتها ومشيت و بتتوعد لتلك البنت.
( منار مش عارفه لسه شكل بوسي).
سيف شال تقي ونزل تحت علي عربيته.
تقي بغضب: نزلني نزلني بقولك.
سيف نزلها و حطها في العربيه وركب وساق بسرعه.
تقي بتحاول تفك الحزام: نزلني عايز مني ايه.
سيف شغل اغاني وتجاهلها.
تقي بغضب طفتها: انت يا جدع انت.
سيف بص ليها بطرف عينه وشغل تاني الاغاني: حبيبي وياك وعيني معاك.
تقي بصت الناحيه التانيه: كتك الارف عيل رخم.
سيف برفع حاجب: بتقولي حاجه.
تقي بابتسامة صفراء: بدعي ليك في حاجه.
سيف ضحك عشان سمعها: ادعي باحترام طيب.
تقي: واخدني علي فين.
سيف تجاهلها وكمل سواقه.
في قصر عثمان.
علياء: يعني كل ده كان صح.
عثمان بتعب: اه و زياد يبقا ابنها واخو بوسي.
علياء ببكاء: ليه ليه خبيت عليا ليهه.
عثمان بتعب: لما حسيت انه وقتي قرب لازم اعترف لك بالحقيقه كالها ولازم اتحاسب علي يلي عملته خطفت ابن من ا"مه و قولت انه ابن اخويا يلي تـ.ـو.في ومـ.ـر.اته عشان اقهر قلبها وتيجي تحت رجلي عملت كتير في حياتي.
علياء بدمـ.ـو.ع: و هالة هتعمل ايه.
عثمان: انا بعت لزياد سي دي فيه كل حاجه.
علياء: طب ارتاح وانا هنادي الدكتور.
عثمان لارد.
علياء بزعر وتهز فيه: ع عثمان لااااااااااااااااا.
صوت صراخ وحزن ملي البيت.
عند زياد.
نهال: في ست برا عايزة تقابل حضرتك.
زياد: داخليها.
نهال بابتسامة جذابه: حاضر.
ابتسم زياد.
داخلت هالة.
زياد: انتي تاني.
هالة قربت منه وحـ.ـضـ.ـنته: ابني.
زياد زقها عنه: انتي مين يا ست انتي وكل مرة ابني ابني في ايه.
هالة بدمـ.ـو.ع من زقة ابنها: اتفرج علي ده وانت هتفهم.
اخد منها السي دي وفتح اللاب توب واتفرج عليه.
زياد بصـــدمــه: ي يعني ايه.
هالة بدمـ.ـو.ع: يعني انت ابني واخو بوسي.
زياد بانهيار وبيكسر في المكتب: ازززززااااي وليهههه ي يعني البنت يلي كانت هغت*صبها تبقي اختي لااااااا.
هالة رحت حـ.ـضـ.ـنته: المهم انك رجعت حـ.ـضـ.ـني تاني.
زياد بكي في حـ.ـضـ.ـنها والغضب ملي قلبه: وحياة اغلي حاجه عندي مش هسيبك يا عثمان الكـ.ـلـ.ـب.
هالة بخوف: لا والنبي انا مصدقت لاقيتك بسبب الوشم ده انت واختك رسمنا علي ايدكم وشم واحد و بدور علي اختك عشان خاطري يا ابني دور عليها معايا.
زياد دمع وخدها في حـ.ـضـ.ـنه: تعالي يا امي.
زياد وهو خارج افتكر حاجه وبقا في ذهول: م مستحيل 😳😳😳.
هالة بــــاستغراب: في ايه.
زياد مصدوم وقال......
بقلم ميرا ابو الخير.
عند مراد ومنار.
مراد بغضب: يوووه بقا اتاخرت ليه.
منار ببرود: انا جايه اشوفها النهارده ونخلص.
مراد بص بغضب ليها: وسيف مش مضى علي الورق.
منار بتـ.ـو.تر: ها لا مضى و هجيبه بكرا.
مراد بعدم ارتياح: تمم.
طلع مراد تليفونه وكان عليه صورة بوسي.
منار انصدمت: م مين دي دا نفس البنت.
مراد: بنت ايه دا بوسي.
منار بصـــدمــه: نهار اسود دا هي... وقصت له ما حدث.
بقلم ميرا ابوالخير.
مراد بصـــدمــه: لا مش هخاليه ياخدها مني.
منار بتفكير: رواحو فين لازم نلاقيهم.
مراد بغضب داخل واخد مسدسه : ه*قـ.ـتـ.ـل سيف خالص.
منار بخضه: انت اتجننت سيف حبيبي.
مراد بغضب زقها علي الارض: اخرسيييي.
منار بتحاول تاخد منه المسدس و.........
بقلم ميرا ابوالخير.
عند سيف.
سيف وقف العربيه عند كوخ كبير.
تقي بــــاستغراب: احنا فين.
سيف ببرود نزل و اخدها وداخلها ورمها جوا: هحبسك هنا لحد ما تموتي.
تقي بخوف: ا انت مـ.ـجـ.ـنو.ن.
سيف بغضب: ايدك اتمدت عليا مرتين وانا هموتك بالبطئ.
تقي لسه هتتكلم الباب اتقفل عليهم.
سيف راح بيحاول يفتحه مش بيفتح.
تقي بخوف: ف في ايه.
سيف بغضب: الزفت اتقفل عليا انا وانتي ومش بيفتح غير من برا.
تقي فطست ضحك: ههههه مش قادره لا 😂 احسن نموت سوء يا حلو.
سيف بقا يحاول يفتح الباب و مش عارف وفونه مفيش اي شبكه: يووووووه رمه كسره علي الارض.
تقي اعدت علي السرير: انا عطشانه.
سيف بغضب: دا وقته انتي كمان.
تقي: الاه ا"موت يعني.
سيف راح جاب ازازه فيها حاجه غريبه: اطفحي.
تقي بابستغراب: اي ده.
سيف ببرود: بيرة.
تقي بخضه: نعمممممم دا لو همو"ت ابدا.
سيف شالها وشربها: عنك.
تقي: انت عملت ايه.
سيف بدا يدوخ: ملكيش فيه.
تقي قامت راحت عند الباب وسيف سكر و عمال يشرب من الازازة تقي بتفتح لاقت يلي حـ.ـضـ.ـنها من ضهر'ها.
تقي حست باحساس غريب: ا انت بتعمل ايه ابعد.
سيف لافها ليه وبص في عينها و بسها بو"سه طويله تقي بتحاول تبعده وهو تمدا اكتر واكتر و قلع الجاكت بتاعه و شالها وحطها علي السرير.
تقي بخوف: ابعد ارجوك انا مخطوبه.
سيف مش سامع صوتها وشايف صورة بنت صغيرة فضل يبو"س فيها وهي بتحاول تبعده قطع الباقي من هد"ومها و اصبحت زوجته قولا وفعلا. بقلم ميرا ابوالخير
سيف نام بتعب.
تاني يوم بيصحى بينصدم من كميه الد*م يلي علي السرير و تقي فاقدة الواعي والد*م بيكتر و..
↚
تقي بتحاول تبعد عنه قطع الباقي من هدو"مها و قر"ب منها واصبحت زوجته قولا وفعلا بينام بتعب ويصحا.
بينصدم من كميه الد*م يلي موجوده علي السرير وتقي فاقدة الواعي والد*م بيكتر اتخض من المنظر قام جري يجيب حاجه يكتم الد*م ومش عارف.
شالها بسرعه وهو مرعوب وراح المستشفى.
الدكتورة بخضه: اي ده دي متعرضة لحالة ا*غتصاب بشعه.
سيف بنـ.ـد.م وافتكر يلي عمله: اعملي اي حاجه بس تفوق ارجوكي.
الدكتورة داخلت تشوفها وهو قعد وقلبه مش قادر ولا مستوعب ازاي يعمل كده في البنت دي وليه جاه له تليفون صـــدمــه اكتر.
علياء بصويت: تعاللليييي بسررررعة ابوك ما*ت.
وقع التليفون من ايده وطلع يجري بدون واعي ونسي تقي خالص.
عند زياد.
افتكر انه نفس الوشم ده كان علي ايد البنت يلي انقذها: م مستحيل.
هالة بــــاستغراب: في ايه.
زياد مشلو"ل من الصـــدمــه: ا اختي لاقتها وجري علي مكتب نهال.
نهال بخضه: في ايه.
زياد: البنت يلي سيف طردها دي اسمها ايه وعنوانها.
نهال ادته كل حاجه عنها.
زياد مش فاهم حاجه اسمها تقي ازاي قرر يروح عنوان بيتها ويفهم.
هالة: في ايه يا ابني.
زياد بابتسامة حـ.ـضـ.ـنها: لاقت اختي ادعي يا امي بس هروح اجيبها.
هالة بسعادة: بجد احمدك يارب يلا بسرعه.
زياد بهدؤء: لا خاليكي هنا مه نهال وانا جاي.
هالة بقلق: ه هتسبني مش كفايه ابوك سابنا وسافر. بقلم ميرا ابوالخير.
زياد بحب: متخفيش.. نهال خدي بالك من امي.
نهال بابتسامة: حاضر.
زياد اخد مفاتيح عربيه و جري علي العنوان.
عند مراد و منار.
منار بغضب: اوعا تلمسه اياك.
مراد مش سامع كلامها ولسه رايح يفتح الباب قفله تاني.
منار جاه لها مكالمة: عمي عثمان ما*ت.
مراد: ايهه.
منار بخوف: عمي يا مراد.
مراد بخبث: يبقا اكيد سيف هناك خدي حاجات ويلا روحي له و اقفي معه.
منار: اوك.
مراد بتفكير: وانا لازم القي بوسي باي تمن.
منار بكر"ه: او*لعوا ببعض.
ومشيت وفي لحظاتها زياد جاه ومش اخد باله منها.
زياد طلع بيخبط.
مراد لابس وجهز: جاي.
زياد: لو سمحت كانت جاي اسال علي بنت اسمها بسمه احمد ودي صورتها.
مراد اتـ.ـو.تر: ها لا مفيش حد بالاسم ده هنا اكيد العنوان غلط انا عايش هنا لوحدي.
بص زياد بشك وابتسم بخبث: طيب تمم اوي.
نزل زياد وعمل مكالمة لنهال.
نهال: ايوا.
زياد: خدي امي علي العنوان دا ****.
نهال: حاضر.
ابتسم زياد: نهال شكرا.
نهال: احم العفو.
زياد حط المكالمه علي قلبه هي البنت الوحيدة يلي قدرت تغيره في يوم وليله.
فلااااااااااااش بااااااااكككككك.
نهال بصراخ: ابعدوا عني.
شاب بسكر: لا يا مزه عايزين مزاجنا.
نهال بتجري وتقع في حـ.ـضـ.ـن حد نهال بدمـ.ـو.ع: ابوس ايدك الحقني.
سرح في لون عينها ودق قلبه للمرة الاول ثم نظر الي الشباب و طاح بهم.
نهال: شكرا.
زياد بإبتسامة: العفو احم انا زياد.
نهال: وانا نهال كانت راجعه مرفوضة من شغلي 😂.
زياد بضحك: اي رايك تشتغلي معايا في شركتي انا وابن عمي سكرتيره .
نهال بتفكير: اممم موافقه.
اتعينت وقر*بوا من بعض في تلك الفترة.
بااااااااكككككك.
زياد طلع تليفونه وطلب من حد يراقب مراد.
سيف قاعد بياخد العزاء دماغه وجعته و ذكريات قديمه بترجع له وقلبه بينبض بــــاسم بوسي قام من علي الكرسي ومسك دماغه: اااااه.
الكل استغراب وجريوا عليه.
منار: م مالك.
سيف شـ.ـد ايدها: بوسي فين.
صعق الكل من الخبر.
سيف بزعيق: مررررااااتيييييييي فييييين.
منار بتـ.ـو.تر: انا اهو.
سيف شـ.ـدها من شعرها: انتي واحدة و*سخه انتي طالق بالتلاته.
منار بصـــدمــه: ا ايهه.
علياء: حقك عليا يا ابني خبنا عليك لمصلحتك.
سيف بص ليها ومشي وهنا قابل زياد.
بقلم ميرا ابوالخير .
في المستشفى.
تقي فاقت بالم وافتكرت يلي حصل واعدت تعيط.
الممرضه: بس عادي خلاص متزعليش.
تقي قامت وعدلت نفسها ومشيت راحت عند نهال مش عند مراد خوفا منه .
عند نهال.
فتحت الباب: مين تقي اتفضلي.
داخلت تقي وقصت ليها ما حدث وارتمت في حـ.ـضـ.ـنها: م مليش حد غيرك اروح له بعد يلي حصل.
نهال بطيبه: تنوريني انتي زي اختي الصغيرة اي رايك ناكل فشار.
تقي: ارجوكي محدش يعرف انه انا هنا وانا هلاقي شغل و امشي.
نهال بزعل: مستحيل انا قاعدة لوحدي وانتي هتنوريني.
عند سيف.
زياد مرضيش يحكي له علي حاجه قال هعملها مفاجأة وهي معايا.
سيف بيدور عليها زي المـ.ـجـ.ـنو.ن وهو مش عارف هشكلها بس حاسس بيها.
منار سابت البيت وراحت عند مراد و قاعدين يخططوا.
زياد بيحاول يلاقي تقي ونهال مخبيه عليه.
هالة وعلياء اتصحبوا وام منار سابت القصر.
بعد مرور شهر.
تقي بتعب: لا مش هنزل مش قادره.
نهال بابتسامة: طيب براحتك هنزل اشوف زياد واجاي.
نزلت نهال والباب خبط.
تقي: انتي جيتي تاني.
تقي بصـــدمــه: مراد.
مراد ابتسم بمكر و داخل وقفل الباب ومعه منار.
منار بقرف: انتي بقا بوسي.
تقي بــــاستغراب: نعم.
مراد شـ.ـدها من شعرها: انتي بتعملي ايه كل ده.
تقي بالم: ابعد عني.
مراد سابها و غمز لمنار: ربيها انتي عايز سيف يقرف من شكلها.
منار طلعت مقص وحبل مش شنطتها: اقل واجب.
تقي جريت ومسكت الفون واتصلت ب نهال ومنار اخدته منها.
منار بغل: انا هوريكي مش هخالي حد يبص في وشك.
تقي بخوف: ا ابعدي.
مراد ابتسم بخبث و........
زياد في الشركه جري حـ.ـضـ.ـن نهال.
نهال بــــاستغراب: احم م مالك.
زياد: مش لاقيها يا نهال.
سيف من وراه: هي مين.
زياد لهنا ومقدرش يمسك نفسه حكي كل حاجه.
سيف مصدوم: انت بتقول ايه.
زياد: دي الحقيقه.
نهال ردت علي فونها: تقيييييي في ايهههه.
سيف وزياد: تقي.
نهال بخوف: بسرعه هيقـ.ـتـ.ـلوها.
سيف بغضب: بوسي فين.
نهال بخوف: هموتها هي وابنك تقي حامل.
سيف بصـــدمــه: ح حامل ازاي ومن مين.
زياد ونهال:😳
↚
سيف بصـــدمــه: ح حامل من مين انا مبخلفش.
زياد ونهال: 😳😳.
سيف اخد عربيته و طلع علي بيت نهال ومعه زياد.
في بيت نهال.
منار بخبث: اي رايك اظبطلك شعرك.
تقي بخوف: لا سبيني اوعيي.
مراد: خاليكي ماسكها هنزل اجيب حاجه وارجع.
منار ابتسمت: اوكي وانا هبظها خالص... وبصت عليها بشر.
نزل مراد.
منار لسه بتمسك المقص ايد زقتها علي الارض كلها غضب وشر.
تقي بصـــدمــه: س سيف.
سيف فك ايد تقي ومبصش في عينها: زيااااد.
زياد: اي.
سيف: خد البت دي علي المخزن.
منار بخوف وتمثيل: لا ابوس ايدك بلاش انا كانت ام ابنك.
سيف شـ.ـدها من شعرها جـ.ـا.مد: انا مش بخلف يا زبا*لة فاااهمهههه خدهااااا.
اخدها زياد ومراد شاف كده استخبى: وحياة امي مش هسيبك يا بوسي.
سيف شال تقي: ابعد عني مش كفايه يلي عملته.
سيف بص ليها بكره وغضب: انا هاخدك علي جحيمي لسه الحكاية هتبدا.
تقي بصدمة: قصدك ايه نزلنيي بقولك.
سيف ضـ.ـر.بها في نص دماغها فقدت الواعي.
زياد بغضب: سيففففف دي اختي فاهم لو قربت منها هوريك.
سيف ببرود: ومراتي يلي عندك اعمله.
سابه ونزل واخدها في عربيته.
نهال بتـ.ـو.تر: ز زياد انت كويس.
زياد بص ليها بغيظ وقرب منها: اختي دايخ عليها من شهر وكانت بمو*ت قدمك وانتي مخبيها عندك.
نهال بخوف ودمـ.ـو.ع: مش...
زياد كتم غيظه و بسها بو*سه طلع فيها غضبه سابها ومشي.
نهال مصدومه: ق قليل الادب.
في فيلة قديمه وكلها تراب سيف نزل بوسي علي سرير في اوضه ضلمه و نزل.
سيف بيكسر كل حاجه حولين منه: اززززززاااااي حااااااامل من غيرررررري ازااااااااي وقعد يكسر كل حاجه وايده جابت د*م.. طلع تليفونه.
الحراس: اؤمرك يا باشا.
سيف بغضب: افتح الكاميرا.
فتح الكاميرا وشاف منار مربوطه: انطقي انتي يلي ت عـ.ـر.في مراتي حامل من مين.
منار بخبث: من من لا هيقـ.ـتـ.ـلني.
سيف بغضب: وانا مش هطلع عليكي شمس.
منار بخوف: م مراد هو كان خاطبها و الله واعلم بقا.
رزع التلفون كسره وقعد علي ركبته: ليهههه يا بسمةةةةة ليههه دا انا حبيتك ليه تعملي معايا كده ليهههه.
بوسي فاقت وصرخت: سيفففف.
سيف سمع صوتها وطلع بخوف جري: ا انتي كويسه. بقلم ميرا ابوالخير
بوسي حـ.ـضـ.ـنته: انت سيوفي صح.
سيف ابتسم تلقائي واخدها في حـ.ـضـ.ـنه: وانت بوسي صح.
فضلت في حـ.ـضـ.ـنه افتكر و بعد عنها وزقها علي الارض: اااه.
بوسي بالم: ليهه. بقلم ميرا ابوالخير.
سيف كور ايده: حامل من مين يا بوسي.
بوسي بصدمة: انت بتقول ايه.
سيف بغضب: ردددي من مراد مش كده.
بوسي ضـ.ـر.بته كف: اخرس انا حامل منك انت وانت عارف كويس مين هي بسمة.
عينه بقا كلها شرار: يبقا اهلا بيكي في جبروت السيف يا مراتي العزيزة.
بوسي بخوف: ه هتعمل ايه.
ابتسم بخبث: بيقولوا انه مش ينفع الر*اجل يقرب من مـ.ـر.اته وهي حامل في اول تلات شهور البيبي ينز*ل صح.
بوسي بترجع وراء بخوف: ق قصدك ايه.
سيف ابتسم: لا متخافيش كده بكرا اكون فوقت ليكي كويس.
بوسي بدمـ.ـو.ع: ه هتعمل فيا كده.
سيف صعبت عليه بس جبروته عامه: واكتر يا روحي اتخمدي.
طلعت بوسي تنام علي السرير وهو داخل الحمام حاولت تخرج وتهرب ندا من جوا الحمام.
سيف ببرود: مش هت عـ.ـر.في تهربي انسي.
بوسي رجعت وضمت رجليها زي الاطفال علي السرير ونامت وهي مكسورة بعد كل ده وسيف يبقا كده ازاي .
سيف خرج وبص ليها وقلبه مليان وجع.
في مكان ما.
مراد لشخص: البت دي تاخد صاحبك وتصورها فديو وهي عا*ريه وتنزله علي النت.
الشخص بخبث: والتمن دا مش سهل انت عارف دي مرات مين.
مراد بمكر: المهم انها مش هتبقا لغيري و لازم انزل من سيف الارض.
الشخص ابتسم بمكر وبص لصاحبه: هنفذ بكرا بليل.
صحابه رفعوا الكاس: العببب.
تاني يوم.
صحي سيف و حضر الاكل بوسي صحيت جريت علي الحمام.
سيف اتخض راح عندها ومسك بطنها بحنان: ا احم انت كويسه.
بوسي بابتسامة: اه دا طبيعي.
سيف رجع لغضبه: تمممم قومي.
بوسي بتقوم راح شالها: عشان مش تتزحلقي وتجي لي مصيبه.
ابتسمت بالم.
عند نهال.
زياد كان واقف مع بنت.
نهال بغيرة: مين دي.
زياد ببرود: احب اقدم ليكي نور خطيبتي.
نهال بصـــدمــه: ا ايه.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند سيف نزل راح الشغل وحبس بوسي وللاسف مفيش اي حراسه هناك.
جاه الليل وبوسي قاعدة سمعت صوت تكسير في المطبخ.
بوسي بخوف: م مين.
شاب حط ايده علي بوقها: دمر*ك ياروح ا*مك.
بوسي عضته: انتو مين وعايزين ايه.
شاب اخر: ولا حاجه يدوب ا*غتصاب صغير مع فديو للناس ت*ت*مت*ع معانا و هيكون بث مباشر.
بوسي بزعر: ايههه.....
↚
شاب اخر: ولا حاجه يدوب اغتصا*ب صغير من تلات شبا*ب و فديو للناس كلها تشوفه و هيكون بث مباشر يا قطة.
بوسي بزعر: ايهه انتم مجانين.
احد الشباب اقترب منها و هي طلعت تجري و هما يجروا ورها.
داخلت استخبت في اوضة في الفيله وهما بيكسروا الباب عليها شافت التليفون جريت عليه.
بقلم ميرا ابوالخير.
في شركه سيف قاعد بيشوف شغله.
سيف من غير ما يبص علي الاسم: الوو مين.
بوسي بزعر وخوف: س سيف الحقني.
سيف قام من مكانه جري: في ايه.
بوسي بخوف: ااااااه سيييييففففف.
مسكها احد الشباب: ايه يا حلوة دا احنا لسه هنتسلي كتير.
سيف سامع اخد مفاتيح عربيته ونزل جري و هو لسه فاتح المكالمه.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند زياد.
نهال بصدمة: ا ايه.
زياد للبنت: اه خطيبتي علي الاقل مش كـ.ـد.ابة و بتضحك عليا زيك.
نهال بدمـ.ـو.ع: ز زياد ا انت فاهم الموضوع غلط.
زياد بزعيق: غلللططط ايه اختي كانت معاكي وانا اتحرمت منها كل دا وشيفاني بتعذ*ب قدم عينك وانتي ولا همك اصلا ليه يا نهال ليهه.
نهال ساكته.
رن تليفون زياد بــــاسم سيف: اي انت كمان.
سيف بزعيق وخوف: لو قرب من الفيلة القديمه حاول توصل بسرعةةة بسمة في خطر.
زياد بخوف: ايهه انا رايح اهو.
نهال: في ايه.
زياد قفل وطلع يجري و نهال جريت وراه ركبت معه هو باص ليها وساق واتصل بحد.
نور بنوم: اي يا ابني.
زياد: تعالي بسرعة علي فيلة سيف القديمه انجزز.
نور بقلق: في ايه.
زياد: يلااا بقولك.
نور قام لابس و امنيه راحت معه.
بقلم ميرا ابوالخير
في فيله بوسي و سيف.
الشاب رمها علي الارض: اااه.
بوسي بدمـ.ـو.ع وخوف: ابوس ايدكم سبوني امشي ا انا حامل..
شاب 1: لا يا حلوة احنا اتدفع لينا كتير عشان نجيبك هنا ونصورك وانت عا*رينه خالص.
بوسي: هديكم يلي انتم عايزينه بس سابوني امشي.
شاب٢: هناخد فعلا..
قرب منها وشـ.ـد البلوزة في ايده قط*عها وشغل الكاميرا.
بوسي مش قادرة وبطنها بدءت توجعها: اااااه سيفففف.
سيف سامع كل ده وسايق بسرعة جنونية: بوسييييييي.
سيف سايق التليفون وقع من ايده نزل يجيبه بوووووم.
الناس اتلمت علي اخرها حاد*ثة جـ.ـا.مدة والعر*بية مد*مرة نهائي.
زياد وصل و معه نور طلعوا مسدستهم واتسحبوا علي جوا ونهال وامنيه بقوا مع بعض خايفين.
زياد بص لاقي تلات شباب وبوسي اعدة علي الارض و واحد بيقرب منها ضـ.ـر.ب في رجله ر*صاصه و هجم هو ونور علي الاتنين الموجودين.
نهال جريت علي بوسي وقلعت الجاكت بتاعها ولابسته ليها وامنيه اخدتها في حـ.ـضـ.ـنها.
زياد بيضر*ب واحد ونور التاني.
زياد الشاب مسك المزهريه وضر*به علي د+*ماغه: ااااه.
نهال بفزع: زياااااااد.
زياد حط ايده علي دماغه بتجيب د**م ونور راح له وضر*ب الشاب.
زياد قام وراح لاخته: ا انتي كويسه.
بوسي بتبعد: انت مين انا شوفتك قبل كده مرتين الاول في القصر فاكر والتانيه لما انقذتني.
زياد بحب و قص ليها كل حاجه وخوف سيف عليها.
بوسي بتعب وقايمه تمشي: انا همشي كفايه كده.
لسه بتمشي حست بدوخه و وقعت في حـ.ـضـ.ـن حد.
بوسي بتفتح عينها،: س سيف.
سيف بقلق وحب: نبضه وحياته كلها.
بوسي انصدمت من شكلها كله كد*مـ.ـا.ت: اي ده.
قومها وخدها في حـ.ـضـ.ـنه: انتي كويسه يا حبيبي صح.
بوسي بدمـ.ـو.ع: اي حصل.
سيف: متخافيش.. بص للشباب.. الله ينور يا ر*جالة.
الكل ابتسم: هنقضي النهارده مع بعض.
زياد كتم الد*م وحس بزغللة: تمم انا عايز ارتاح.
نهال بخوف: اساعدك.
زياد بجمود: متشكر.
نهال بصت للارض بحزن.
بوسي لسه هتروح عندها سيف شالها: ششش عايز اطمن عليكي.
نور لامنيه: تعالي نرتاح احنا كمان.
أمنية: لا انا هحضر الغداء مع نهال.
نور بــــاسها علي خدها: اوك.
في اوضة سيف.
علي السرير نزلها ولسه هتنطق با*سها بخوف وشغف بو*سه تحمل كل معاني الحب والغيرة والتملك. بقلم ميرا ابوالخير
بوسي بخجل: س سيف.
سيف فهم هي عايزة تقول ايه: مش عايز افتح الموضوع تاني بكرا بليل البيبي دا هينز*ل.
بوسي بصـــدمــه: ا انت بتقول ايه.
سيف قام وداخل الحمام وطنش كلامها.
اعدت انكمشت في نفسها.
في مخزن سيف.
منار بتعب: عايزة اشرب مياه.
الحراس: مفيش واسكتي خالص.
منار: لااا.
جاه حد من ورا الحارس ضر*به علي د""ماغه وقع علي الارض واخد المفاتيح.
منار بفرحه: مراد.
مراد فكها: يلا بسرعة.
اخدها وهربوا.
في الطريق سايق وبيبتسم بخبث.
منار: شكرا جدا انك كده ريحتني.
ابتسم بمكر وطلع مسدسه: فعلا لازم ترتاحي.
منار بصـــدمــه: ه هتعمل ايه.
مراد بشر: عشان سري ميتكشفش يا قطه.
منار بتحاول تنزل من العربيه و طخخخخخخخ.
زياد واقف في البلكونة بيتفرج علي صور نهال.
طق طق.
زياد: ادخل.
داخلت نهال وهو بص ليها لاقها معيطه والحزن في وشها جري خدها في حـ.ـضـ.ـنه.
نهال: بحق انت خطبت.
زياد: لا يا حبيبي انا بس كانت عايز اوريك انها بتوجع.
نهال بتضر*به في صدره: اووي.
زياد شالها وقعدها علي طرف السرير: بحبك.
نهال بسعادة: وانا كمان بحبك.
زياد قرب منها تلقائي وبا*سها من شفيفها بكل حب وهي استسلمت و حطت ايدها علي شعرها و بدلته كمان.
زياد بشغف: تتجوزيني.
نهال بحب: اتجوزك.
فجاءة طخخخخخخ.
نهال بالم: ايهه دا.
زياد ببرود: برا.
نهال بصـــدمــه: ايهه.
زياد راح قعد: طلعتي واحدة و**سخه يا نهال من اول كلمة بتدوبي وخلاص و لو كانت تمديت اكتر كانتي هتسلمي"ني نفسك مش كده.
نهال بصدمة: ا انت بتقول ايه يا زياد.
زياد قام وشـ.ـدها من شعرها: انا ميشرفنيش اتجوز وا*حدة سهلة كده.
نهال ضـ.ـر.بته كف.
نهال بكسرة: انت المرة دي كسر*تني وانا مستحيل ارجع لك تاني بجد اخص مليون اخص.
سابته ومشيت هو قعد بيفكر ليه عمل كده.
عند سيف و بوسي.
بوسي خرجت من الحمام ولابسه بورنس وبتنشف شعرها.
سيف شافها فتح بوقه: مزة مزة.
بوسي بكسوف: احم.
سيف قرب ناحيتها: اي الجمال ده.
بوسي بزعل بعدت عنه: بعد اذنك.
سيف مسكها: تؤ.
بوسي: لوسمحت.. وشالت ايده وراحت ناحيه المريا.
سيف بغضب لفها ليه واتخبطت في حـ.ـضـ.ـنه: بت انتي انا صابر عليكي كتير فاهمة.
بوسي بتحدي: ابعد عني.
سيف برفع حاجب: والله.
بوسي ببرود: هو كده.
سيف: تمم اوي هروح اتجوز بقا واحدة نض*يفه مش ز*يك.
بوسي وقعت منها الفوطه و سيف نـ.ـد.م انه قال كده.
سيف: ب...
بوسي مقاطعه: زيي مش كده صدقني قريب اوي هتنـ.ـد.م علي كل حاجه عملتها فيا وساعتها هكون انا مت يا سيف لانه انت مش ر*ا*جل اه متستغربش مفيش ر"*اجل بيعمل كده مع حبيته تعرف يا سيف لما الاب يشك في مر*اته كده ويبقا هيمو*ت ابنه بايده ميستهلش احبه او اني ابص له حتي انا بكر*هك يا سيف بكر*هك.
سيف بصـــدمــه من كلامها: انتي اتجننتي.
بوسي بغضب: بالعكس عقلت لو انت ر*اجل طلقني.
فقد عقله وخرج من الاوضه وكل كلامها بيتردد في دماغه.
في الليل اتجمعوا كلهم وكل واحد مش طايق التاني ومكسو*ر منه.
نور: اي يا جدعان مالكم.
سيف بيبص علي بوسي وهي باصه في الارض: مفيش.
زياد بيبص علي نهال وهي باصه الناحية التانيه.
سيف جات له مكالمه: تمم بكرا الصبح هنكون عندك.
نور: مين يا سيف.
سيف بيبص علي بوسي ونظر الي بطنها هي فهمت مسكت بطنها: خبر وهتاكد منه قريب.
بوسي طلعت تجري علي اوضتها.
امنيه: هي مالها.
سيف لسه هيتكلم لاقي البوليس داخل عليه.
الظابط: انت سيف عثمان.
سيف: ايوه انا انت ازاي تداخل كده.
الظابط: معانا امر بالقبض عليك.
بوسي رايحه لاوضتها سمعت كده رجعت بتجري تاني..
زياد: ودا بتهم+*مة ايه.
الظابط: بته*مة ق*ت*ل مـ.ـر.اته التانيه المدام منار ولاقينا ال*ج*ثه في شقته القديمه.
صاعقه للكل وصوت صويت بوسي وهي بتجري علي سيف وقعت من علي السلم : ااااااااااااااه. سيف والكل بصدمة من منظر الد*ماء😳😳...
↚
صعق الكل و سامعوا صويت بوسي وهي بتجري وقعت من علي السلم: ااااااااااااه.
انصدم الكل من منظر الد*ماء.
سيف طلع يجري عليها: بسمةةةةةةةةةةةة.
بوسي ماسكها بطنها بالم: ا ابننا... وفقدت وعيها.
زياد بخوف: يلا علي المستشفى بسرعة.
الظابط للعساكر: اقبضوا عليه.
سيف بغضب: انت مش عارف انا هعمل فيك ايه بس اشوف مراتي الاول.
الظابط بتحدي: هاتوه ومن فضلك بلاش المقاومة هنستخدم الع*ن*ف.
سيف بغضب هيتكلم قاطعه نور: خلاص يا سيف روح انت.
سيف بص علي بسمة و زياد شالها و اخدها علي عربيته و العساكر حطوا سيف في البو*كس والعربيتين اتحركوت سيف قلبه بيا*كله من الو*جع و دمـ.ـو.عه اتجمعت بس تماسك.
بقلم ميرا ابوالخير.
في المستشفى.
الدكتور بــــاسف: للاسف فقدان الجنين.
الكل بصدمة: ايهه.
الدكتور: لازم ترتاح عشان جس*مها محتاج الراحه.
زياد بخوف: طب ينفع نداخل لها.
الدكتور: اتفضلوا.
امنيه و نهال جريوا عليها و اخدوها في حـ.ـضـ.ـنهم: بس بس اهدي.
بوسي بدمـ.ـو.ع وبتحط ايديها علي بطنها: ا ابني وابن سيف م مـ.ـا.ت اااااااه ليهههه.
نهال بدمـ.ـو.ع: قدر ربنا يا حبيبتي.
بوسي: انا تعبت ابنيييي لااااا.
امنية بحزن: بس اهدي قولي الحمدلله.
بوسي صوتت وعاملة تعيط و الممرضه جت وادتها حقنه نامت فضلت امنية ونهال معها و نور وزياد راحو لسيف.
بقلم ميرا ابوالخير.
في القسم.
سيف قعد وحط رجل علي رجل: وبعدين.
الظابط بغضب: قوم اقف.
سيف ببرود: لا.
الظابط راح و لسه هيضر*به سيف مسك ايده: خد بالك بتتكلم مع مين.
الظابط بغل لسه هيتكلم داخل زياد ونور وبعدوهم عن بعض.
نور للظابط: اتفضل التلفون ده عشانك.
الظابط ببرود: هيكون مين.
زياد بخبث: كلم بس.
الظابط اخد واتكلم انصدم وخاف: ا اؤمرك يا باشا.
الظابط باحتقار: تمم اتفضل يا سيف باشا.
سيف بص عليه بنصر وخرج.
بقلم ميرا ابوالخير.
في مكان ما.
كسر الفون: اززززاي خرج.
مجهول: زي الناس انت ناسي هو مين.
مراد بغضب: و هي في الزفت المستشفى.
مجهول بخبث: سيبهم ليا انا هتصرف.
مراد بمكر: تمام.
بقلم ميرا ابوالخير.
في اوضه في المستشفى.
قاعدة وضامه رجليها وبتعيط وايد بتلمس وشها.
بوسي رفعت عينها: س سيف.
سيف حـ.ـضـ.ـنها: بس خلاص اهدي.
بوسي بدمـ.ـو.ع: ا ابننا م مـ.ـا.ت.
سيف بيجز علي سنانه: كده كده كان هيمو*ت.
بوسي بتزقه بعيد: اطلع برا.
سيف بنرفزة: طيب براحتك علي الاخر اجهزي هنرجع القصر.
بوسي بجمود: تمم.
بقلم ميرا ابوالخير.
برا نهال بتتكلم في التليفون وزياد عينه عليها.
نور لسيف: هنروح نشوف الشركه وخاليك انت مع مراتك.
سيف: تمم الصفقه هتتنفذ مع الشريك الا*جنبي.
نور: اوگ.
ماشي نور وامنيه اطمنت علي بوسي ومشيت ونهال استاذنت ومشيت رفضت زياد يواصلها.
تاني يوم.
وصل سيف وبسمه طلعت تجري حـ.ـضـ.ـنت امها بحب تحت نظرات ح*قد وكر*ه.
هالة بحب: بسم الله ماشاء الله انتي بقيتي حلوة اوي يا بوسي.
بوسي بحب: حشـ.ـتـ.ـيني و اووي يا ماما فين بابا.
بصت هالة علي سيف بحزن: هحكيلك بعدين.
بوسي بصت لسيف لاقته باصص الناحية التانيه.
علياء: يلا يا ولاد عشان ترتاحوا.
زياد بتعب: انا طالع ارتاح.
هالة ضمته لحـ.ـضـ.ـنها: ربنا يخليك لينا.
زياد بحب: ويخليكي يا ماما تصبحوا على خير.
سيف مشي خرج وبوسي طلعت اعدت في الجناح.
بقت تتفرج علي الجناح بتاعهم وحشها اوي وصور سيف وهي من صغرها اخد الصور وهي صغيرة من غير ما تاخد بالها مسكت الجاكت بتاعه وحـ.ـضـ.ـنته هالة داخلت.
بوسي: نورتي يا ماما.
هالة بتـ.ـو.تر: عايزة اقولك علي حاجه.
بوسي: اي يا ماما.
هالة: سيف هو السبب انه ابوكي يسبنا.
بوسي بصـــدمــه: ايه.
هالة: هو يلي طرده من البلد وهو فاقد الذاكرة قدم الكل.
بوسي بدمـ.ـو.ع وغضب: ليهه.
هالة بدمـ.ـو.ع: معرفش و مش نعرف عن احمد حاجه.
بوسي سابت امها ونزلت جري.
سيف قاعد بيعمل شغل علي اللاب توب.
بوسي زقت اللاب توب كسرته.
سيف بغضب: اي ده انتي مـ.ـجـ.ـنو.نه.
بوسي ضـ.ـر.بته كف: انا سكت ليك كتير لحد هنا وكفاية تطرد بابا وتعمل معايا كل ده ليه ليه دا انا لو عدوتك مش هتعمل معايا كده خاليك را*جل وطلقني .
سيف مسك ايديها لفها ورا ضهرها: اسمعي يا بقا يا بت انتي طـ.ـلا.ق لا فاهمةة وانتي هنا مش اكتر من خدمه زيك زي يلي هناك دي.. شاور علي بنت بتنضف القصر... و انا صابر عليكي عشان جحيمك علي ايدي لما روحتي وحملتي من حد غيري وانا مبخلفش غووووري.. ز*قها بغضب علي الارض ومشي .
بوسي بدمـ.ـو.ع: هتنـ.ـد.م اوي يا سيف.
في اليوم التاني.
الكل قاعد بياكل وجت بنت حـ.ـضـ.ـنت سيف: وحـ.ـشـ.ـتني يا بيبي.
بوسي بصـــدمــه: مين دي.
جيجي بتبص من فوق لتحت: انا جيجي صاحبته و قريب اوي هبقا خطبته.
الكل انصدم: ايهههه.
سيف ببرود: ايوا والخطوبه الخميس الجاي.
بوسي طلعت تجري علي الاوضه و امها جريت وراها.
زياد بص ليه بغضب: بص بقا من الاخر كده اختي هتطلقها انت فاهم.
سيف متجاهلا: يلا يا جيجي افرجك القصر.
زياد بغضب قرب منه ولكمه وقعه علي الارض: دي عشان اخوها لسه عا*يش كل دمعه نزلت من اختي هوريك هعمل فيك ايه.
جيجي جريت علي سيف وعلياء.
سيف قام و اتصرف ببرود سابق للعاصفه: براحتك.
علياء: خلاص بقا.
سيف طلع جناحه بس الاول عمل مكالمه وابتسم.
هالة بتخبط ومحدش بيفتح سيف جاه وطلب منها تمشي علي اوضتها.
سيف طلع مفتاح و داخل لاقي بوسي في الحمام وصوت عـ.ـيا.طها عالي قلبه وجعه خبط علي باب الحمام.
سيف: اخرجي يا بوسي.
بوسي بعـ.ـيا.ط: ل ليه بتعمل معايا كده حـ.ـر.ام عليك.
سيف بحزن علي حالتها و لكن جبروته منعه: بقولك افتحي لكسر الباب.
بوسي من ورا الباب سندت ضهرها واعدت تعيط هو نزل علي ركبتها وسامع صوت عـ.ـيا.طها سند علي الباب براسه: افتحي عشان خاطري.
بوسي بعـ.ـيا.ط: مستحيل تكون سيوفي حبيبي يلي حبته لااا انا بقيت اكر*هك يا سيف.
سيف بصـــدمــه: ب بتقولي ايه.
بوسي قامت وفتحت الباب وهو قام بسرعة: ايه وجعتك اوي بكررر*هك يا سيف انا بكر*هك.
سيف كور ايده من غضبه: تمم اوي كده اجهزي بقا لخطوبتي من جيجي.
بوسي بجمود: اوي اوي الف مبروك.
سيف مشي وفي قمة غضبه وغيظه منها.
نازل علي السلم و هي راحت وراه علياء لسه هتقع بوسي مسكتها بس ايديها فالتت و وقعت.
علياء بالم: اااه رجلي.
سيف جري عليها: حصل ايه.
علياء بدمـ.ـو.ع: م مراتك زقتني.
بوسي بصـــدمــه: ايهه.
سيف بص ليها بغضب واخد امه اوضتها و طلبت من الخادمة تبقا معها و بوسي راحت وراه.
سيف بحب: انتي كويسه يا امي.
علياء بعـ.ـيا.ط: م مراتك عملت فيا ايه ياسيف.
سيف: خلاص اهدي.
علياء: في حاجه عايزة اقولم عليها.
سيف برفع حاجب: ايهه.
علياء بدمـ.ـو.ع: هي جان ليا بليل و هد*دتني اني لو مش كتبت ليها نصيبي في القصر هتمو*تني ودي اخرتها.
سيف: انتي بتقولي ايه.
جيجي جات: انتي كويسه يا طنط.
علياء: الحمدلله.
سيف بقا بيغلي من بوسي.
بوسي: ا انتي ك....
سيف شـ.ـدها لبرا بالعافيه.
جيجي بضحك: لا برفو تستهلي التقدير.
علياء بخبث: اومال انتي فاكره ايه.
جيجي: واي الخطوه الجايه.
مراد داخل من البلكونه: هقولك انا عليها.
علياء ابتسمت بمكر: هدفنا مشترك انه نبعد سيف عن بوسي خالص.
مراد بمكر: اكيد.
جيجي: المهم سيف يبقا ملكي.
علياء بمكر: طبعا بعد لما زورت التحاليل بقا بيكرها اوي.
مراد وجيجي: هو انتي 😳😳😳.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند زياد في الشركه .
نهال اعدة مع حد و زياد عينه بتطلع شرار.
نهال بابتسامة: كانت عايز ايه.
عدي صديقها في العمل اعد علي ركبته وطلع خاتم: تتجوزيني.
زياد قام جري ومسكه من اللايقه: انت اتجننت يالا.
نهال بتبعده عن عدي: انت بتعمل ايه.
زياد بغضب: دي شركه محترمة مش للسر*محه.
نهال الدمـ.ـو.ع اتجمعت في عينها.
عدي: عارف اننا في شركه محترمه بس انا بطلب ايد الانسه.
زياد بغضب: هي مش مو....
نهال مقاطعه: انا موافقه.
زياد بصـــدمــه 😳😳.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند سيف واقف بغضب وهي واقفه وراها .
بوسي بدمـ.ـو.ع: مش ق قصدي انا بجد اسفه و....
طخخخخخخ. .).
سيف ضر*بها كف قوي خبطت في المكتب ايديها اتعورت وجابت د*م .
سيف: انتي طالق.
بوسي: 😳😳
↚
سيف ضر*بها كف قوي خبطت في المكتب ايديها اتعورت وجابت د**م.
سيف: انتي طالق يا بسمة.
بوسي بصدمة: ا اي.
سيف بص عليها بغضب: اه اعملي حسابك خطوبتي النهاردة بليل وانتي هتخدمي هنا.
بوسي بقوة: انت طلقتني ملكش اي حكم عليا انت فاهم..
قامت و سابت البيت ومشيت هو باص لخيالها بالم.
في الشركة.
نهال مقاطعه: انا موافقه.
زيادة بصدمة: ايه الكلام دا.
نهال لعدي: يلا.
عدي لابس ليها الخاتم قدم الكل ونظرات نارية من زياد كور ايده.
زياد قرب منها وسلم: الف الف مبروك يا عروسة.. وهمس في ودنها... بس عروسة علي سر*يري انا.
نهال بصدمة من وقحته: انت بتقول ايه.
سابها زياد ومشي وهي خافت من كلامه.
في بيت هالة.
بوسي اعدة و ضامة رجلها: ايه هفضل كده كتير انا تعبت اوي اوي هو انا ضعيفه للدرجة دي والهي مش قادره استحمل ياااررررب والنبي ار*حمني بر*حمتك لا مش هخالي حد يستغلني او ياذيني تاني لا مش هبقا ضعيفه.. مسحت دمـ.ـو.عها وقامت.
هالة بتعمل الاكل: اي يا بنتي مالك جاية وزعلانة.
بوسي بابتسامة: انا اطلقت من سيف.
الصحن وقع منها: ايه.
بوسي بابتسامة ورجاء: لو انا غالية عندك بلاش تجيبي لي سيرته تاني.
هالة: ليه كده يا بنتي بس.
بوسي بتضيع الموضوع: خلاص بقا المهم عاملة اكل ايهه.
زياد من وراها: خيا*نة هتاكلوا من غيري.
بوسي راحت حـ.ـضـ.ـنته: فين الحلوة بتاعتي.
زياد طلع شوكولاته كتير: اتفضلي يا روحي اطفحي اقصد كلي براحتك.
بوسي شـ.ـدته من شعره: ولاه اتلم.
زياد شالها علي كتفه: هعلقك دلوقتي.
هالة بتضحك علي منظر عيالها: الفرحة دي نا*قصها احمد ارجع بقا.
عند علياء.
جيجي: دا الخطوبة بليل.
مراد بخبث: عادي وانا هروح لبوسي.
علياء: هتنفذوا الخطه النهارده في الخطوبة.
مراد بتحذير: بوسي ميحصلش ليها حاجه.
علياء بكذب: اكيد طبعا.
جيجي غمزت ليها بمكر.
«بليل»
عند سيف.
قاعد سرحان وبيلبس بدلته.
نور: حاسس بيك يا صحبي.
سيف ببرود: كان لازم اطلقها دا الافضل.
نور: وانت كده مرتاح من غيرها.
سيف ببرود عكس يلي جواه: اه مرتاح اوي كمان.
نور بشك: فكر تاني الوقت بيعدي.
سيف لابس الجاكت ورش البرفان: يلا عشان الحفلة.
زفر نور بقلة حيلة.
نزلوا والكل بيبـ.ـارك لسيف وجيجي كانت لابسه فستان فا**ضح يظهر اكثر ما يبطن.
قعدوا علي الكوشه في حديقة الفيلة.
سيف ببرود: فين الخواتم.
علياء بنسيان: يالهوي نسيتهم فوق هروح اجبهم.
جيجي: لا خاليكي مراد هيجبهم.
سيف برفع حاجب: مراد مين.
جيجي: ها م مراد زي اخويا ابن خالتي كان مسافر برا ولسه راجع.
سيف ببرود: تمم.
مراد جاب الخواتم ولسه هيلبس جيجي.
......: مبروك يا عريس.
سيف بصدمة: بوسي.
في مكان ما.
بتفوق بالم في دماغها.
نهال انصدمت من يلي شافته د**م علي السر*ير و نايم جانبها زياد 😳.
نهال بصويت وصـــدمــه: اعااااااااا.
زياد قام بسرعة: في ايه انتي كويسه.
نهال بانهيار: ا انت ع عملت ايه.
زياد قام عاري الصد*ر وبيطلع سجارة: عملت ايه زي اي جو*ز بيعمل مع مـ.ـر.اته.
نهال بصـــدمــه: م مـ.ـر.اته.
زياد ابتسم بمكر: اومال.
نهال ضـ.ـر.بته كف: ليه عملت كده.
زياد زقها و اصبح هو فو*قها وهي بتترعش: ايوا مراتي و بقيتي مراتي ورقي و رسمي والد**م دا يشهد بكده.
نهال بدمـ.ـو.ع: انت كـ.ـد.اب.
زياد قام جاب ورق: دي امضتك مش كده.
نهال باصه علي الورق بصـــدمــه:........
في الحفلة.
بوسي بابتسامة: الف الف مبروك كان لازم اجاي عشان ابـ.ـارك ليكم.
جيجي بغضب: الله يبـ.ـارك فيكي تشارفنا تقدري تمشي.
سيف بغضب: جيجي.
جيجي سكتت.
بوسي: طبعا مكنش ينفع مشو اجاي ولا ايه.
سيف ببرود: صح نورتينا.
بوسي بالم من جواها: طيب دي هدية مني ليكم.
طلعت علي الاسكتش وبدءت تغني.
موجوع قلبي والتعب بيه
من اباوع على روحي ينكسر قلبي عليه
موجوع قلبي والتعب بيه من اباوع على روحي ينكسر قلبي عليه
تعبان وجهي وعيوني قهرتني
دنيا شلّت حال حالي و فحياتي كرهتني
كرهت الحب ماريده دمرني
طيب اني وادري طيبي لهالحال وصلني
موجوع قلبي والتعب بيه
من اباوع على روحي ينكسر قلبي عليّه
كل يوم صـــدمــه اقوى من القبلها
اني واصل بالشـ.ـدايد شـ.ـده محد واصل الها
كل يوم صـــدمــه اقوى من القبلها اني واصل بالشـ.ـدايد شـ.ـده محد واصل الها
محد وقفلي من جنت محتاج وقفه
الصلابه بهالناس مدري هاي الدنيا صلبه
دخيل الله من الدنيا من العالم
ربي خلي هذا همي بنهاية كل ظالم
موجوع قلبي والتعب بيه
من اباوع على روحي ينكسر قلبي عليّه
ماريد كلشي بس انام وراسي بـ.ـارد
اني من هسّه بحياتي ما عندي ولا واحد
ماريد كلشي بس انام وراسي بـ.ـارد اني من هسه بحياتي ما عندي ولا واحد
ماريد اتعب تعبي يطلع مو نصيبي
عاجبني اسمي لحد ايكلي حبيبي
بدون قلوب ارد اكمل باقي عمري
وللبـ.ـاري ربي راح اسلم راح اسلِّم امري
نزلت والكل انبهر بصوتها وجماله وماشيه جيجي عملت رجليها وقعتها في البسين: اعاااااااااااا.
سيف بخضه نزل وراها جري و خدها في حـ.ـضـ.ـنه وطلعها.
سيف بيتنفس: بسمةةة بسمةةة فوقي.
بوسي بتفتح عينها: كح كح.
سيف ضمها لحـ.ـضـ.ـنه وسط اندهاش الكل شالها واخدها علي اوضته.
جيجي بغل: وحياة امي لهمو"تك يا زبا*لة ومش هخاليكي تتهني.
مراد كان مستخبي شاف كده اتعصب ولسه هيروح وراهم علياء مسك ايده: لا كده هتبوظ كل حاجه.
مراد بغضب: اومال اسيبهم كده.
علياء باصت علي سيف وهو واخد بوسي بكل مكر: امم هتشوف دلوقتي.
طلع سيف وحط بوسي علي السرير.
بوسي بتقوم سيف منعها: متتحركيش.
بوسي بغضب زقته: اوعاا كده.
قامت و بتحاول تنشف شعرها: مبروك مرة تانية. بقلم ميرا ابوالخير
سيف شـ.ـدها خبطت في صدره و نفسهم بقا قريب اوي و واحد من بعضه بص لعينها: ا انا....
علياء داخلت عليهم سيف بعد بوسي عنه بسرعة.
علياء برفع حاجب: بتعملوا ايه.
بوسي سابتهم وخرجت علياء بصت ليها بحقد.
سيف جاب بدلة تانية: ولا حاجه اتفضلي عشان الضيوف و انا هغير واحصلك.
علياء: تمم متتاخرش.
سابته يغير هدومه و هي نزلت.
شويه ونزل وبدءت الحفلة تاني.
علياء طلعت تليفونها: نفذ البنت لوحدها.
شخص: اؤمرك.
بقلم ميرا ابوالخير.
بوسي ماشيه و صلت مكان ما.
بوسي بصويت: لاااااااااااااااااااااات ليهههههههههههههههه انا بحبه هو وبس ليه يتجوز غيري ليهههههههه يا سيف ليهههههه اااااه يا وجع قلبي وانت جنبها و بتلبسها الخاتم اااااااه ارحمني ياااارب من وجع قلبي بقااااا.
.......: وانتي مرحمتنيش ليه.
بوسي بصـــدمــه: ا انت 😳😳.
↚
بوسي بصويت: لااااااااااااااا ليههههههه انا بحبه هو وبس ليههه يتجوز غيري ليههههه يا سيف يا وجعع قلبي اااااه ياررررب ارحمني من وجعه والنبي بقااااا اااااه.
.......: وانتي مرحمتنيش ليه.
بوسي بصـــدمــه: انت.
سيف بدمـ.ـو.ع متجمعه: ليه يا بسمة.
بوسي قامت من علي الارض وضر*بته كف واعدت تخبط في صدره: جاي ليهه ها جاي تعمل ايه تاني مـ.ـا.ترد.
سيف دمـ.ـو.عه نزلت علي حالتها خدها في حـ.ـضـ.ـنه: اااه علي حر*قتي وانتي بعيدة ووجع قلبي وهما بيفرقونا.
بوسي بصـــدمــه: ق قصدك ايه.
سيف ابتسم و اعد و شـ.ـدها لحـ.ـضـ.ـنه واعدو تحت الشجرة.
سيف بيحكي: جيجي تبقا صحبتي اه بس انا مش بحبها هي و مراد يلي انتي كانت عنده متفاقين علينا وحد تالت بس مش عارف اوصل له كل مرة اقرب اكشفه يهرب مني انا عارف كل حاجه وعارف يلي كان في بطنك ابننا يا بسمة...
بسمة بصت له بدمـ.ـو.ع بص في عينها ومسح دمـ.ـو.عها: كان لازم اعمل كده عشان يلي عايزين يفرقونا كل مرة كانت باجي عليكي فيها كانت غصب عني كان قلبي بيتحر*ق وانا شايفك كده كانت عايز اخدك في حـ.ـضـ.ـني واخبيكي جوا قلبي بس مكنش ينفع مراد كان مرقبنا و هو نفسه يبقا بن خالة جيجي الاتنين فاكرين انهم هيمشوا من تحت ايدي واني غـ.ـبـ.ـي لكن ميعرفوش انه اللعبة في ايد... و بص في عين بوسي و حط ايده علي خدها.... انا عاشقك انتي روحي انتي يلي كسرتي غروري وجبروتي كله كانت ببقا عايز اقولك بس مش ينفع.
بوسي كانت بتسمعه ودمـ.ـو.عها نازلة: مقولتيش ليه.
سيف بحب وهمس عاشق: خايف عليكي منهم.
بوسي قامت و لسه ماشيه مسكها من ايديها: رايحه فين.
بوسي شـ.ـدت ايديها: كان ليا حق اعرف ثم انت طلقتني.
سيف: طلقت وردتك تاني يعني انتي لسه مراتي يا بسمة.
بوسي بصت له: انت عارف انا كان جوايا ايه لا متعرفش احسن لك تسبني بقا انا تعبت.
سيف شالها بالعافيه: لا انتي بتاعتي و ملكي و اسمك من اسمي.
بوسي بغضب: نزلني.
سيف اخدها علي كوخ كان منور وقريب.
بوسي بدمـ.ـو.ع وبتضـ.ـر.به: س سابني.
سيف با*سها بكل حب وحنان هي استسلمت له وحطت ايدها علي شعره.
سيف بص لعينها: اؤعدك اني مش هخاليهم يتهنوا.
وقضوا الليلة مع بعض و كانت من اجمل الليالي كلها حب وغرام وعتاب.
في الصباح.
علياء بغضب: شوفوا راح فين مش باين.
مراد: معرفش اختفى من بليل.
جيجي: اوعا يكون راح لها.
علياء: لا مش ممكن بعد كل ده يروح ليها.
مراد لسه هيتكلم: هو ايه يلي مش ممكن.
الكل بص ناحية الصوت لاقوا سيف ومعه بوسي.
علياء بتمثيل: نورت يا بني.
جيجي بغضب: انت جابتها ليه.
سيف ببرود: عشان تاخدمنا.. وغمز لبوسي...
الكل انصدم: تخدمنا.
سيف زق بوسي علي جوا: يلا انا عريس و فرحي قرب شوفي الخدم.
جيجي بابتسامه نصر: ايوا وتعالي اعملي لي مساج في رجلي.
سيف بغضب ولكن اخفاه: لا يا حبيبتي احنا هنروح نشوف الفستان بتاعك.
بوسي بصت له بغضب بلع ريقه: احم اقصد مع بن خالتم ولا ايه يا مراد.
مراد باصص علي بوسي وهي باصه للارض: ها لا انا مش فاضي تروح هي والاولى تروح انت معها.
علياء: بوسي تعالي يا حبيبتي لحـ.ـضـ.ـني انتي وحشاني.
بوسي راحت ضمتها بحب وهي العكس.
علياء بنفسها: كده يبقا لازم نخلص منك.
جيجي بخبث حـ.ـضـ.ـنت سيف: حبيبي هطلع اجهز.
سيف شال ايدها: تمم.
بوسي راحت الجناح بتاعهم بغضب.
مراد باص ولسه هيروح وراها.
سيف: رايح فين.
مراد بتـ.ـو.تر: ها لا بس كانت هغير هدومي.
سيف ببرود: اه هدومك اوك انا طالع اجيب حاجه من فوق.
طلع سيف لاقي بوسي اعدة مربعه بغضب.
سيف بضحك: حبيبي بيغير.
بوسي قامت وقربت منه وهو بيرجع لورا: اي يا بت اتقي الله عيب.
بوسي ضحكت: هتنزل مع الهانم بقا كده.
سيف حـ.ـضـ.ـنها وبــــاس رقبتها: اهدي احنا اتفقنا علي ايه.
بوسي بغيظ: طيب اما نشوف الحربايه دي.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند زياد.
نهال اعدة وزياد بيغني: انا لما بحن بجن...
نهال بغيظ: صوتك مقرف.
زياد برفع حاجب: هو مين.
نهال بخوف: انا 😁.
زياد بضحك: بحسب 😂.
نهال بحزن: مش هترجعني لاهلي.
زياد ببرود: لا.
نهال بغضب: انت ليه كده.
زياد بــــاستغراب: ليه ايه.
نهال بدمـ.ـو.ع وغضب: ليه اتجوزتني و اخدت امضتي غصب ليه قولت لي كلام زي دا ل....
قاطعها زياد بقبله حنان ثم اكمل : عشان خايف.
نهال: خايف من ايه.
قعد: خايف من الحب خايف من يلي عملته زمان يوجـ.ـعني فيكي خايف ابعد عنك وتسبيني.
نهال بحزن: انا كانت بين ايدك وانت ضيعتني.
زياد بص ليها وعينه مليانه زعل: و رجعتك تاني.
نهال بدمـ.ـو.ع: بس غصب واخدت شر*في غصب بردو.
زياد قام وحـ.ـضـ.ـنها: عشان مش هتكوني لحد غيري.
نهال بابتسامة: رغم كل يلي عملته بس انت جواك ابيض و انا بحبك.
زياد شالها لحـ.ـضـ.ـنه: طب تعالي هقولك حاجه.
نهال ابتسمت.
في المطبخ.
بوسي بتطبخ و حد حط ايده علي عينها: حشـ.ـتـ.ـيني و .
بوسي اتخضت: اعااااا.
مراد حط ايده علي بوقها: ششش اسكتي.
بوسي بخوف وبتحاول تبعد ايده: امممممم.
مراد باص عليها بمكر: حلوة اوي ازاي معرفتش اخليكي ملكي.
بوسي عضت ايده: اوعا انت واحد قليل الادب وانا هقول لسيف علي كل حاجه.
مراد بغيظ وشـ.ـد ايده: و الله تمم اوي كده وانا بقا همو*ت جوزك دا خالص.
بوسي بخوف: ي يعني ايه.
مراد بخبث: فاضل ربع ساعة والعربية بووووووم.
بوسي بزعر: ايههه.
طلعت تجري و نسيت تليفونها مراد جري عشان يمسكها مش لاحقها.
خبط في جيجي.
جيجي: في ايه.
مراد بتـ.ـو.تر: ها لا مفيش.
جيجي بشك: اممم اوك.
مراد اخد مفاتيح عربيه ومشي ورا بوسي.
في بيت بوسي.
هالة بتحضر الاكل و وقفه شخص بيداخل و في ايده سك*ينه.
هالة بتشوف خيال حد بيقرب منها بتخاف و بتبص بتلاقي شخص مكمم وراها.
هالة بخضه: ا انت مين.
الشخص بيرفع السك*نيه و اااااااااااه.
هالة وقعت علي الارض من الصدمة يلي حصلت 😳😳😳.....
بقلم ميرا ابوالخير.
في شقه زياد.
الباب بيخبط و زياد بياخد دوش.
نهال فتحت وانصدمت: 😳😳.
في عربية سيف لسه هيدور العربية ويمشي بوسي ركبت.
سيف بــــاستغراب: في ايه.
بوسي: ا انت كويس صح.
سيف ابتسم ودور العربيه و مشي بيها: بتعملي ايه هنا.
بوسي بخوف: وقف العربيه يا سيف فيها ق*ن*بلة.
سيف بذهول: ايييههه.
بوسي بخوف: م مراد يلي حطها انزل بسرعة.
سيف بيحاول يوقف العربية: مفيش فرامل.
بوسي بصـــدمــه: ايهه.
سيف بيحاول يوقف العربيه و مفيش فايدة قدم منهم منحدر.
سيف بزعيق: نطيي.
بوسي بخوف: لا مش هسيبك.
سيف فتح العربيه وزق بوسب منها و هو مش لحق و بووووووووووووووممممممم.
بوسي بصويت: سييييييييييييفففففف.
↚
سيف فتح العربيه و زق بوسي منها وهو مش لحق و بووووووووممممممممممممم.
بوسي بصويت: سييييييييييفففففففف.
مراد وقف بعيد وابتسم بخبث.
مراد: كده بقيتي بتاعتي وملكي انا وبس.
بوسي راحت جري العربيه و قعت ولسه هتنط شـ.ـدها لحـ.ـضـ.ـنه.
بوسي بعـ.ـيا.ط وصـــدمــه: انت.
مراد ماسكها عشان مش ترمي نفسها وراه: اهدي.
بوسي بتزق ايده: لاااااا سييف ابعد.... اغمي عليها..
مراد شالها.
في القصر.
علياء بصويت: لاااا كله منها هي ابني.
جيجي: خلاص بقا.
مراد بمكر: هجيب الماذؤن واكتب علي بوسي بعد العزاء.
علياء قامت وضـ.ـر.بته كف: اخرس انا متاكدة انك ورا يلي حصل ده.
مراد بكذب: انا معملتش حاجه اوعي... سابها وطلع عند بوسي وهي نايمه.
في بيت زياد.
نهال بصدمة: انت.
عدي بغضب: يعني الكلام صح.
نهال: هو ايه يلي صح عدي انت مش فاهم زياد يبقا جوزي.
عدي بيقرب منها وكله غضب.
نهال بخوف: ا انت هتعمل ايه...
عدي رفع ايده ولسه هينزل علي وشها: لا يا حلو دي المدام.
عدي بغل: خطفتها مني يا زياد.
زياد وقف في النص: خطفت مين هو حد بيخـ.ـطـ.ـف مـ.ـر.اته.
عدي ضـ.ـر.به بالبوكس و زياد رده ليه والاتنين بيضر*بوا بعض نهال وقفت في النص: كفايه خلاص.
عدي بيمسح الد*م من مناخيره و زياد بينهج بغضب.
نهال راحت حـ.ـضـ.ـنت زياد: انا اسفه يا عدي بس انا بحب زياد وقلبي معه هو.
عدي بص بحزن: المهم انك تكوني مبسوطه سلام وقلع الخاتم رمه علي الارض ومشي.
زياد لسه هيتكلم فونه رن: ايهه ازاي.
المتصل: هو دا يلي حصل والدنيا مقلوبة هنا.
زياد قفل بسرعه: انا جاي حالا.
في بيت بوسي.
هالة وقعت علي الارض من الصدمة يلي حصلت.
احمد لف ايد الشخص و السك*ينه داخلت في بط"نه والد""م في المكان.
هالة بصدمة: ا احمد.
احمد راح قومها وحـ.ـضـ.ـنها: انتي كويسه.
بتبص علي الراجـ.ـل وبتبلع ريقها: ها اه انت هنا ازاي.
احمد: يلا بسرعة بسمة في خطر.
هالة بخوف: يعني ايه في ايه.
احمد شـ.ـدها: يلا مفيش وقت.
الكل وصل و الحزن والصدمة علي وشهم.
بعد اسبوع بوسي لسه مش فاقت من صدمتها.
احمد قال لهالة تاخد بالها من بنتها و هيقولها كل حاجه بس مش دلوقتي لازم تفضل مع بسمه و نهال و زياد اعدين ومعهم نور وامنيه طالعوا يقعدوا مع بسمة.
في غرفة بوسي.
سيف: حشـ.ـتـ.ـيني و .
بوسي بحب: انت روحت فين.
سيف سابها ومشي.
قامت من النوم مخضوضه: سييييييييييفففففففف.
هالة بخوف: اهدي يا بنتي.
بسمة ببكاء: فين سيف.
نهال بدمـ.ـو.ع: امسكي نفسك مش كده.
بوسي قامت: انتو بتقولوا ايه انتم مجانين سيف عايش ه هو قالي م مش هسيبك...
ونزلت تجري لتحت.
مراد قفل باب القصر: رايحه فين يا عروستي.
بوسي بصـــدمــه: انت السبب انت.
مراد شاور للر*جالة بتوعه و ملوا كل القصر: كده هنلعب علي المكشوف.
زياد جاه ونور و الكل اتجمع.
زياد بغضب: انت بتعمل ايه.
مراد بمكر: انا هعمل ولا ايه يا جيجي.
جيجي بتيجي ومعها علياء:: معه حق.
احمد بكر"ه: هو السبب في كل حاجه وشريكه تبقا دي.
شاور علي علياء.
هالة بصدمة: ايه.
مراد ببرود: هوفر عليكم انا كل حاجه انا وجيجي و علياء هانم السبب في حاجه واحنا يلي عملنا كل ده.
جيجي بخبث: وطبعا جوزي من سيف كان مجرد وسيلة ابعد الست زفته دي عن سيف.
مراد بمكر: وانا يلي قت"لت مروة ولابستها في سيف وكل الدواء يلي كان بياخده كان عشان يفضل فاقد الذاكرة. بقلم ميرا ابوالخير.
علياء بصت بكره لهالة: انا بقا يلي زورت كل التحاليل وبعمل كل ده و بعت حد يخلص عليكي بس احمد لاحقك في وقتها بس المرة دي كلكم هتمو*توا زي ابني وخصوصا انتي يا هالة يلي خطفتي مني جوزي.
هالة بدمـ.ـو.ع: ليه تدمري حياتي بنتي بالشكل ده مفكرتيش في سعادة ابنك ليه.
علياء بحقد: سعادته هتكون مع يلي اخترها مش مع بنت عدوتي واحمد انا يلي اخدته بعيد عنك وهد*دته بحياتك عشان كده بعد... وبصت لاحمد.. بس القدر خالك ترجع و هتمو*ت معهم.
زياد رفع مسدسه ونور و حراس مراد مسكوهم.
مراد بخبث: تؤ تؤ لسه مش وقتكم تعالا يا شيخنا اكتب كتابي.
بسمة ضـ.ـر.بته كف: انت واحد و*سخ وانا مستحيل اتجوزك وسيف هياجي متاكده انه هياجي. بقلم ميرا ابوالخير.
مراد بضحك: ابدا يا روحي يلا يا شيخنا.
زياد بغضب: هق*تلك يا مراد الكـ.ـلـ.ـب.
مراد هيتكلم سمع صوت حد بيصقف.
......: لا برفو خطه حلوة اوي.
الكل بص ناحيه الصوت: سيف.
سيف غمز لر"جالة مراد نزلوت سلا*حهم و نور ضحك وزياد: غـ.ـبـ.ـي اوي.
بوسي جريت عليه وحـ.ـضـ.ـنته: سيف ا انت كويس.
جيجي و علياء ومراد مصدومين بص ليهم سيف و ساب بوسي بعد لما بص طمنها.
سيف قعد وحط رجل علي رجل: انتو فاكريني غـ.ـبـ.ـي كل حاجه كانتوا بتعملوها كانت قدم عيني وعارف بيها ولا ايه يا نور و زياد.
نور بضحك: اومال.
زياد: عيب عليك.
فلااااااش باااااااك.
سيف: حط ق*نبلة في العربيه.
زياد: يبقا مفيش غير حل.
نور: انه انت تنط قبل الا*نفجار بدقيقه.
سيف بتفكير: حطوا الكاميرات دي تسجل يلي بيحصل في اوضه كل واحد.
زياد: سابها عليا دي.
سيف: بسمة في عينكم وهتبقا تحت عيني بس انتوا اقرب.
العربيه هتن*فجر زق بوسي وشاف مراد وقف باصص استني و نط في اخر لحظه وقع تحت شجرة نور كان مستنيه تحتها.
نور بخوف: انت كويس.
سيف بالم: اه شويه.
باااااااااااااكككككككككك.
بص سيف علي امه: ليه كل ده.
علياء بدمـ.ـو.ع: غصب عني يا بني الغيرة.
سيف بوجع في قلبه: دي مراتي و يلي مـ.ـا.ت ابني مصعبتش عليكي خالص.
علياء بنـ.ـد.م: سامحني يا بني.
سيف: اسامحك علي ايه انت عملت كل ده عشان اكشف الكبير بتعهم تطلعي انتي يا امي.
علياء بصت للارض.
مراد بجنون وطلع مسدسه وشـ.ـد بسمه ليه وحطه علي د"ماغها.
سيف ببرود: سيبها.
البوليس داخل واتجمع.
مراد بجنان: لاااا بوسي دي بتاعتي.
سيف بيقرب خطوات ثابته وبوسي خايفه.
مراد صوب ناحيه سيف وضـ.ـر.ب بس المسدس فاضي.
البوليس قرب مسكه و بوسي جريت لحـ.ـضـ.ـن سيف.
مراد: لااااا اوعاااااا.
جيجي بتمسك سك*ينه ولسه هتضـ.ـر.ب مسكتها نهال و شـ.ـدتها منها و العسكري مسكها.
سيف من غير ما يبص علي امه: خدوهم كلهم.
علياء ساكته و جيجي بتصوت و مراد بتكلم بجنان وهوس.
اتسجنوا و جيجي ا*نتحر*ت و مراد ش*نق نفسه و علياء سيف طلعها واخد لها بيت بعيد عنهم و طلب انها تبعد عنهم وهو هيحاول يسامحها عشان امه.
بقلم ميرا ابوالخير.
بعد مرور تسع اشهر.
بقت حياتهم كلها حب وسعادة وعاشوا في بيت واحد زياد خلف بنت ونور جاب ولد و بوسي حامل سيف و زياد ونور كبروا شغالهم و نهال وامنيه و بوسي بقوا اكتر من اخوات
احمد و هالة عاشوا في حب اتحرموا منه كتير.
الساعه 9 بليل والكل بياكل.
احمد بهزار: اي يا بوسي مش ناويه تولدي بقا 😂.
زياد بضحك: شبه البطيخ.
بوسي بزعل طفولي: سيوفي خاليعم يسكتوا وايلا هولدلكم دلوقتي.
سيف بضحك: محدش له دعوة بحبيبي بطخيتي الحلوة.
بوسي صوتت: اعااااااااااااا.
الكل اتخض وسيف جري عليها.
بوسي بضحك: احسن احسن عشان تتلموا واااااااااه
سيف برفع حاجب: قديمه.
بوسي عضته: بولد يا غـ.ـبـ.ـي ااااااه.
سيف بخضه وشالها: ح حاضر اعمل ايه اروح فين.
زياد بضحك: المستشفي.
نور بضحك: ايوا عشان كانت بتضحك علينا واحنا مكانك البس بقا.
بوسي بدمـ.ـو.ع: سيف استنى.
سيف بخضه: ايه مالك هنروح المستشفى و..
بوسي مقاطعه: هتفضل تحبني بعد البيبي.
سيف بحب: هحبك طول حياتي و روحي حتي لو بقا عندنا مائه عيل.
بوسي بحب: بحبك .
سيف بــــاسها من خدها: بموت فيكي..
تمت.. النهاية .
لو خلصتي الرواية دي وعايزة تقرأيي رواية تانية بنرشحلك الرواية دي جدا ومتأكدين انها هتعجبك 👇