رواية صعيدي مودرن ادم وفرح كاملة جميع الفصول

رواية صعيدي مودرن هي رواية رومانسية تقع احداثها بين ادم وفرح والرواية من تأليف حنين عادل في عالم مليء بالتناقضات والأسرار تتشابك مصائر شخصيات رواية صعيدي مودرن لتجد نفسها في مواجهة قرارات صعبة تُغير مجرى حياتهم إلى الأبد ان رواية صعيدي مودرن هي قصة عن الحب الذي يتحدى الزمن والمصير الذي يفرض نفسه والأرواح التي تسعى خلف الحرية والسعادة بين الأمل واليأس وبين القوة والضعف ينسج رواية صعيدي مودرن تفاصيل حياتهم في معركة غير متكافئة مع القدر لتكشف كل صفحة عن لغز جديد يقود القارئ نحو نهاية غير متوقعة

رواية صعيدي مودرن من الفصل الاول للاخير بقلم حنين عادل

تبدأ الأحداث بدخول الجميله لابسه فستان أخضر طويل 
اللي بيبرز جمالها  الطاغي بالكعب العالي والشعر البني
الطويل والعيون الخضر اللي تأسر القلوب من جمالها.
ماسكه ايد شاب وسامته طاغيه وكاريزمته..
  ‏
أسر: مش قولت بلاش كدا هتتخـ.ـطـ.ـفي مني يابـ.ـنتي يخربيت جمالك دا
فرح: حد قالك تيجي معايا وبعدين انتي عارف اني جميله مش بايدي يعني
أسر: ههههه مغرورة
فرح: لأ دي ثقه يلا بقا نروح نبـ.ـارك لملك دي خطوبتها وكان لازم اجي بدري اتأخرنا
أسر: أعملك إيه ما انتي بتجهزي بقالك ساعه انا اللي اخرتك يعني
فرح: البنات كلها كدا عادي
أسر: بس انت مش محتاج يا جميل
فرح: بس بقا بتكسف ههههه
بيضحك أسر عليها...
بتمشي فرح ناحيه ملك عشان تبـ.ـارك لها..
 وقريب منها في طرابيزة عليها ثلاث شباب عاصم و امجد وادm..
عاصم: شوف القمر اللي جاي علينا دي يا بختك ياعم 
أمجد: بت زي الكتاب ما قال موديل اااااه يارتني كنت أنا
أدm: انتوا مفيش فيكوا فايده ابدا ربنا يهديكوا وبيرفع رأسه بيشوفها بيأسره جمال عينيها اللي عارف ومتأكد انها طبيعيه لأنه بيفهم في العيون.
أمجد: يا عم بطل العرق الصعيدي القفل اللي عندك ده 
أدm بيبصله : وماله ان شاء الله العرق الصعيدي ده ..انت تطول تبقي صعيدي ده شرف مش اي حد ينوله
كامل: هههه ليه كل ده ملوك الكون 
أدm: لأ ملوك الجدعنه يا عار علي الصعايدة
كامل: ياعم يلعن ابو هاليوم الإكحل اللي لا ليه اخر ولا اول اللي طلعت لقيتني صعيدي لو كان بإيدي كنت طلعت فرنسي أو أمريكي
أدm: كان يبقي أحسن انت مـ.ـا.تستهلهاش أساسا 
أمجد: خلاص يا جدعان احسن تحيه للصعايدة المودرن دول اللي قاعدين معايا 
أدm: مودرن اه وبـ.ـنتكلم عادي بس القلب صعيدي والعقل صعيدي ..
............................
بتروح فرح تسلم علي ملك..
فرح: مبروك يا ملوكه يا حبيبتي
ملك: عقبالك يا قلبي
أسر: مبروك يا ملك
ملك: الله يبـ.ـارك فيك عقبالك يا اسر.
أصوات الموسيقى بتعلي وبتشجع علي الرقص
فرح: تعالي يا اسر يلا نرقص بسرعه
أسر: عارفك تمـ.ـو.تي في الرقص هههه
فرح: ااااه بحبه اكتر من ابويا ههههه
أسر: هههههه يخربيتك
أدm بيراقبها في هدوء ومش عارف ليه دخلت قلبه اول ماشافها لانه مش اي بـ.ـنت تعجبه...
ادm بتفكير: مالك يا ادm ..مين اللي بترقص وتتمايع معاه ده معقول خطيبها او جوزها ..
بتيجي بـ.ـنت تطلب من أدm يرقص معاها..
امجد: العب واحنا ماننفعش الله يسهله
بيقوم أدm معاها لهدف في دmاغه ..
بيرقص معاها سلو وبيكون جمب فرح بيحاول يسمع هما بيقولوا ايه ..
البـ.ـنت بتاخده بعيد عنها..
بيحاول يبص علي ايدها مش لابسه حاجه تدل انها مخطوبه او متجوزة..
بيبتسم ادm بتظهر غمازته وهوا بيبص عليها ..
بتاخد فرح بالها وبتركز معاه لثواني ...
أسر: ايه مالك
فرح بتبص لأسر:  ها ..لا مافيش ..
رقصه السلو بتخلص بيروح أدm يقعد علي الترابيزة مع اصحابه..
كامل : حلوة البت بردة تستاهل
ادm: ايه ؟!
أمجد: صاحبنا وقع علي بوزه شكله روح يا عم هات رقم ابوها عايزين نفرح عقبالي يارب .
ادm بيضحك علي كلام أمجد وبيفضل مركز مع فرح وتحركاتها وضحكتها وهيا بتكلم أسر   
بتخلص الخطوبه بأجواءها المبهجه وبتخرج فرح وهيا مأنكجه أسر وأدm مركز معاها ومبتسم..
أمجد: مش كنا مشينا وراهم 
كامل : لا واقع واقع 
أدm: مين اللي واقع ياض منك ليه مش انا اللي أقع ..
كامل: طب عليا الطـ.ـلا.ق بالتلاته واقع..
........................
أسر: يلا أما اوصلك
فرح: معايا عربيتي وهاروح عادي
أسر: يا سلام عايزاني اسيبك تروحي دلوقتي لوحدك الساعه 2انتي بتهزري
فرح: طيب يلا انت بجد مش ابن عمي وبس انت صديقي واخويا وكل حاجه حلوه في حياتي
بيبص ليها أسر وبيبتسم : حياتي ليكي 🥰
اسر في سره: بس انا مش بعتبرك اختي انا بحبك يا فرح وعايز اقولك مشاعري دي بس انتي مش بتديني فرصه .
فرح : سرحان في ايه ..
أسر: مش سرحان بس الصمت في حرم الجمال جمال
فرح: الله علي الكلام الحلو اللي مش بسمعه غير منك ده .
أسر: خليكي معايا وانا هافضل اقولك كلام حلو كتير
فرح: ماشي .اشجيني..
ركب أسر وفرح العربيه وفرح سندت علي الازاز من غير مـ.ـا.تتكلم..
اسر: وصلنا.....مساؤ نكد
فرح وباين عليها الحـ.ـز.ن: اه وصلنا 
أسر:  ممكن اعرف ايه اللي مضايقك دلوقتي
فرح: هطلع اقعد لوحدي بحس بالوحده بعد ماما الله يرحمها ما سابتني
أسر: الله يرحمها انا موجود بس لازم تنسي اللي حصل مـ.ـا.تعـ.ـذ.بيش نفسك..
فرح: انسي ازاي اللي حصل ودا من اعز الناس ليا او اللي كنت فاكره انه من اعز الناس انه المفروض سندي وضهري بعد ربنا ابويا..
بتكمل فرح كلامها مع أسر
فرح: عمري ما قدر انسي أنه سابني انا ومامتي واحنا
 محتاجين له وهرب برا مصر عشان خايف علي نفسه طب
 ‏ ما خفش علينا أما يسيب مـ.ـر.اته وبـ.ـنته اللي عندها 10
 ‏ سنين لوحدهم يواجهوا الدنيا وتبكي بحرقه
 ‏
أسر: أهدي يا فرح اهدي يا حبيبتي
فرح: دا كان السبب في مـ.ـو.ت امي لما اتوسله يرجع عشانها واقوله دي خلاص الدكتور بيقول مفيش امل ارجع حسسها بالأمان حتي قبل ما تمـ.ـو.ت يخاف علي نفسه وميرجعش أنا بكرهه بكرهه وتبكي..
اسر:ايه يا فرح دا إحنا لسه راجعين من الخطوبه ومزاجنا حلو ليه تعكنني علي نفسك وتضايقي نفسك
فرح بحـ.ـز.ن: هههههه انا مش عارفه انا اسمي فرح ازاي بيقولك كل واحد ليه من اسمه نصيبه مش عارفه فين نصيبي من الفرح
اسر: خلاص بقا انا مش أخد على فرح دي انا اخد علي فرح المـ.ـجـ.ـنو.نه المشاغبه اللي ابقي معاها اضحك من قلبي انا عارف ان فراق الام صعب بس هي في حته احسن فلازم ندعيلها بالرحمه ومانعـ.ـذ.بهاش..
فرح حست بالراحه لأن أسر أكتر حد بيفهمها وبيعرف يطمنها لأنه صديقها والحاجه الحلوه اللي في حياتها
فرح: خلاص انا هديت وارتحت اطلع بقا شويه
اسر: بس الوقت أتأخر
فرح: ماشي براحتك
اسر حس انها زعلانه: خلاص ماشي خمس دقائق بس حياتي ليكي 🥰🥰
فرح: ههههه ماشي اطلع يا لمض
دخلت فرح الشقه وقعدت تشتم في الكعوب العاليه وانها مش مريحه ووحشه
اسر: استحاله حد يقدر يفهم دmاغكم طب بتلبسيها ليه
فرح: شيك وانيقه
اسر: ماشي أنا هامشي بقا عشان تنامي
فرح بحـ.ـز.ن: ماشي
اسر:انا معاكي قولي بس يا اااااااسر هقولك حياتي ليكي 🥰🥰
فرح: هههههه ماشي يا اسر
اسر: تصبحي علي خير يا حبيبتي ومشي
فرح قعدت حزينه وحاسه بالوحده في الشقه الكبيره اللي مافيش فيها غيرها ...
فرح بتفكير: ازاي اخلص من الوحده والزهق اللي انا فيه ده..
بيقاطع تفكيرها وصول رساله علي تليفونها...
بتمسك تليفونها بتلاقي ان الرساله من البنك بتفتحها لقت ان رصيدها في البنك بقي اقل من 50000 جنيه..
فرح: ايه ده بقا فلوس الوديعه قربت تخلص انا كده هابيع الشقه والعربيه انا ماقدرش اعيش في مستوي أقل من اللي انا عايشاه ..
بتابع فرح كلامها: يخربيت الديلر اللي ضيع فلوسي ده لا اصحي يافرح دا انتي ان وقعتي تحت ايد عمك مش هيرحمك دا طمعان في الشقه والعربيه اللي حيلتك وما هيصدق انك وقعتي..
 طب اعمل ايه اااه انا هاشتغل منها مرتب يساعدني و اشغل نفسي شويه ..
 ‏
 ‏راحت نامت وهيا متحمسه للخطوه دي في حياتها ...
 ‏...........................
في بيت كبير..
كان ادm نايم علي السرير ومبتسم وهوا بيفتكرها..
ادm: وبتقول مش انا اللي وقعت...دا انت وقعت ولا حد سمي عليك ...
طيب هيا مين واسمها ايه وعايشه فين مالحقتهاش بسبب الجزم اللي المفروض اصحابي بس هلاقيها..
 ‏
 نام وهوا مبتسم وبيفكر فيها 
فامتي اللقاء .
...............................
بتصحي الصبح علي نور الشمس اللي صحاها لما اجي في عينها...
بتقوم لأول مره نشيطه وعندها هدف بتسعي تحققه
دخلت خدت شاور وطلعت وهيا لابسه البرنس عملت النسكافيه بتاعها اللي مـ.ـا.تقدرش تكمل يومها مت غيره وقعدت ...
مسكت اللابتوب بتاعها وقعدت تدور علي شغل يناسبها لأنها متخرجه من كليه ادارة الأعمال.  
قعدت تدور كتير لحد ما حالفها الحظ ولقت شركه كبيره عندها فرصه عمل اخدت رقم الموبايل اللي في الاعلان ورنت عليه ..
فرح:الو
السكرتيرة: الو ..
فرح: كنت بكلم حضرتك عن إعلان الوظيفه
السكرتيرة: اخر يوم النهارده للانترفيو هاتي السي في بتاعك وتعالي الساعه2 علي مقر الشركه
فرح: اوك بس ممكن تبعتيلي شير لوكيشن
السكرتيره: اوك
فرح بتبص للساعه الساعه 12.30. 
فرح: انا شكلي هتأخر ولا ايه
فرح قامت بسرعه لبست لبس رياضي وكاب لأنها بتعشق اللبس ده وبترتاح فيه..
جهزت اوراقها اللي محتاجاها ونزلت من شقتها..
ركبت عربيتها الجيب وشغلتها ..
فرح بتفكير: النفسيه محتاجه تسمع عمرو دياب
علت صوت الموسيقي ورددت مع الأغنيه..
حبيبي يا عمري انا كلي جراح 
لو كنت حبيبك سبني ارتاح 
اه انا رايح فين انا راجع تاني
انا مش هنساك ولا قولت انساني 
وصلت مقر الشركه ..
دخلت وهيا واثقه من نفسها.  
................................
ترررن ترررن ..
بيصحي ادm علي صوت تليفونه
امجد: ايه يا بني سهرت تفكر في الجو ولا ايه عندنا اجتماع
ادm: مش عارف ازاي راحت عليا نومه انا جاي بسرعه
امجد: لأ مـ.ـا.تقلقش دي أعراض الحب 
ادm: واد اظبط بدل ما اظبطك ..
امجد: وه ايه الحديت الماسخ ده 
ادm: لما اجيلك 
امجد: خلاص ..خلاص أسف انا مش قد الصعيدي الشرس اللي جواك يا مامي
تيت تيت...قفل ادm في وشه السكه 
ادm: رخم.  
دخل اخد شاور وطلع لبس بدلته السوده اللي زادته وسامه علي وسامته..
...............................
دخلت فرح للسكرتيره
فرح: انا فرح هارون اللي كلمت حضرتك جايه بخصوص الانترفيو.
السكرتيرة: اسفه بس خلاص اخترنا اللي هيشتغلوا وانا ماكنش عندي علم
خرجت فرح وهيا زعلانه خست انها رجعت لنقطه الصفر تاني كانت فرصه ممتازه في شركه كبيره تليق بيها وبإمكانيتها ..
بتركب عربيتها بيلفت نظرها اعلان لشركه لكن صغيره نوعا ما عاوزه سكرتيره. 
فرح بتفكير: يلا اهي اي حاجه والسلام ..
اخدت ورقها ونزلت من العربيه ودخلت الشركه 
لقت بـ.ـنت قاعده علي مكتب 
فرح: أنا جايه اتقدm للوظيفه اللي اعلنتوا عنها
السكرتيرة: كده
فرح: كدا ايه 
فشاورت السكرتيره علي هدومها..
فرح: اااه كدا ودي حريه شخصيه وملكيش تدخلي فيها
السكرتيره:اوك ورفعت الهاتف استاذ امجد اللي متقدmين للوظيفة موجودين هتقابلهم.
أمجد: لأ استاذ ادm اللي هيقابلهم
السكرتيرة: اوك أكلمه أقوله
امجد: لأ انا اللي هاقوله استني مني خبر
امجد ذهب ودخل المكتب ليري ادm
امجد: اللي متقدmين للوظيفة بره يا عم المتأخر اللي هاتخلينا نعلن افلاسنا 
ادm: مره من نفسي مش زيك كل يوم والتاني ..
امجد: مش هارد عليك لأني مافيش في التفاني واتقاني في العمل .
ادm: تفاني قصدك تهاني
امجد: ألشك رخيص. ها هاتقابل اللي متقدmين ..
ادm: ايوه هاقبلهم مش عايز واحده خـ.ـا.ينه زي أميرة تطلع اسرار الشركه برة وتتفق مع كامل هارون عليا.
امجد: بس انت ليه لسه ما طردتش اميره وسايبها
ادm: دا لسبب في دmاغي
امجد: واللي هتختارهم هيشتغلوا امتي
ادm: الاسبوع الجاي المهم دخلي اول واحده يلا وروح شوف شغلك..
امجد: ماشي ياعم ادm عارف لو مكنتش صاحبي
ادm يقاطعه: كنت عملت ايه
امجد: كنت جيت صاحبتك ما انا مقدرش استغنى عنك يا صاحبي وحبيبي.
ادm: ماليش في العواطف والمشاعر يا بتاع البنات انتي ههههه.
امجد: ماشي يا لمض انا هطلع ادخل اول واحده سلام
امجد يخرج من الغرفه وبيقول للسكرتيرة دخلي واحده واحده للاستاذ ادm..
السكرتيرة اميره: حاضر يا استاذ امجد
استاذه فرح ادخلي 
قامت فرح ومشت من جمب امجد و دخلت ورا السكرتيره لأدm.
امجد: اوبا يا بختك ياعم ادm مش الغفيرة اللي عندي دي اهئ اهئ دي تقطع الخميره من البيت عاوز اغيرها واجيب واحده تطري الدنيا..
مشي امجد وهوا بيفكر يطرد السكرتيره ىى
دخلت فرح وسلمت علي ادm ..
اللي اول ما بص في عنيها عرفها 
ادm بتفكير: هيا نفسها الحوريه اللي خـ.ـطـ.ـفت قلبي .
فرح: استاذ لو سمحت..
ادm: ايوه
فرح: ايدي يا فنـ.ـد.م..
بيسيب ادm ايدها وبيرجع لجديته..
بتديله فرح السي في وبتقعد تتكلم عن نفسها. 
بيقاطعها كلام ادm: ايه اللي انتي لبساه ده دا لبس سبورتيف وانتي جايه انترفيوىى
اتعصبت فرح وقامت من قدامه
فرح: مش شغلك البس اللي عاوزاه انت مين عشان تتدخل في لبسي انت نسيت نفسك ...
سابته فرح وخرجت وهيا متعصبه. 
فرح وهيا بتسوق بعصبيه: مش فاهمه ليه الناس مش بتسيب حد في حاله ..
ابتسم ادm ...
ادm : جريئه وشخصيتك قويه وانا بحب كده حتي لو محتاجه شغل مش هاتقدmي تنازلات قطه مخربشه اكيد هاتيجي تاني انتي اللي هاتشتغلي معايا ...
بتسوق فرح عربيتها وهيا متعصبه ...
فرح: مين انت عشان تتحكم فيا حتي لو كنت المدير مدير علي نفسك انا فرح هارون..
بتسوق وهيا متعصبه وبتكلم نفسها من الراجـ.ـل ده ازاي يزعجها ويتدخل في حياتها تليفونها في نفس اللحظه بيرن..
فرح: ايوه يا أسر
اسر: اذيك يا فرح عامله ايه
فرح: الحمد لله
اسر: متضايقه ليه يا نكد فين صباح الجمال والكلام العسل
فرح: مفيش حاجه يا اسر يا غلس
اسر : طب انتي فين نتقابل
فرح : انا سايقه العربيه قابلني فالكافيه بتاعنا ربع ساعه وهاجي 
اسر : اوك هستناكي ندخل سوا مع بعض حياتي ليكي 🥰
فرح بضحك: اوك 
ادm كان ساند راسه علي كرسي المكتب مبتسم بيفكر فيها في جمالها وجرأتها وغرورها اللي هز قلبه ..
بيفوق من شروده وبيرجع لجديته ...
بيرن علي الجرس وبيكلم السكرتيره اميره
ادm: أميرة تعالي مكتبي
أميرة: حاضر يا فنـ.ـد.م
بتدخل أميره المكتب...
أميره: حضرتك كنت عاوزني
ادm: فرح هارون هي السكرتيرة الجديده كلميها وقوليلها أنها تيجي تستلم شغلها بكرة
أميرة : اوك يا فنـ.ـد.م
وصلت فرح علي الكافيه ونزلت من عربيتها ..
أسر كان واقف مستنيها..
اسر: اوبااا حياتي ليكي🥰
فرح : ههههه محدش غيرك يقدر يغير مزاجي بثانيه كدا 
اسر: عااااارف يا بـ.ـنتي هوا في حد زيي ادخل يا قمر يلا
فرح: يلا يا بكاش
اسر: بس بتعشقيني
فرح: واثق اوي هههه
دخلوا الكافيه وطلبت النسكافيه اللي بتحبه وطلب أسر قهوه..
اسر وهو يشرب قهوته انتي كنت فين بالاسبورتيف ده 
فرح: كنت في انترفيو 
اسر: كدا هههههه
فرح : ايه وحش 
اسر: حياتي ليكي 🥰🥰 تحفه عليكي بس الشغل والانترفيو الناس متعوده اللبس الرسمي وكدا بس مين دا انتي فرح يباااشا
فرح لنفسها: أما اسر بيعمل كدا يبقي المدير مش غلطااان انا فعلا متسرعه وعصبيه انسي الشغل معاه بقا ودوري علي شغل تااااني..
وفجأة بيحصل اللي مـ.ـا.تتوقعهوش
تليفونها بيرن برقم غريب. 
بترد فرح: الوو
اميرة: انا سكرتيرة استاذ ادm حضرتك تقدري تيجي تستلمي شغلك بكرة
فرح مصدومه: بجد؟!
أميرة : ااه حضرتك تقدري تيجي بكرة
فرح: اوك هجي بكرة أن شاء الله وبتقفل التليفون
فرح : اسر اول يوم شغل ليا بكرة انا مبسوطة اني هحاول اخد خطوة بحياتي
اسر: يارب دايما تكوني مبسوطه
فرح : طب انا همشي دلوقتي بقا في حاجااات لازم اعملها
اسر : لأ مبسوطه ونشيطه مش انتي فرح هاتيلي فرااااااح هاتيلي فرااااااح اهئ اهئ
فرح: بس يارخم
اسر : مااشي روحي يلا 
فرح: اوك يلا باااي
بتروح فرح علي شقتها نشيطه بترتب الشقه وبتستعد للمسؤليه الجديده اللي مستنياها
اليوم بيعدي بسرعه وبيجي الليل وعلي عكس العاده فرح مش زعلانه متفائله متحمسه لاول يوم شغل 
بتدخل تنام عشان تصحي بدري عشان هدف بقت عايشه ليه ..
............................
قاعد في البلكونه بيفكر فيها..
وفجأة بيقول : فرح ...
بيبتسم ..
ادm: خلاص وقعت علي بوزك يا عم ادm 
..............................
اشرق نور الصباح بتصحي فرح متحمسه علي صوت المنبه 
بتقوم وهيا مبتسمه ...
بتدخل تاخد شاور وتجهز النسكافيه بتاعها كالعاده لانها بتعشقه بتلبس لبس رياضي وبتنزل  تركب عربيتها...
فرح: يوم جديد بأمل جديد ...
بتسوق العربيه وبتوصل لحد الشركه 
بتدخل الشركه بتفاجأ الكل من جرأتها بالاسبورتيف وثقتها وغرورها ..
دخلت للسكرتيرة اميره..
فرح: انا فرح هارون ..
أميرة: اتفضلي أستاذ ادm مستنيكي
بتدخل أميرة وفرح وراها 
ادm: صباح الخير يا انسه فرح
فرح: صباح الخير يا استاذ ادm
ادm سرح في جمالها وجمال عيونها وفضل مركز في عينيها بتوهان .
فرح: استاذ ادm استاذ ادm
ادm وفاق من شروده : ايوه 
فرح: حضرتك ممكن تشرحلي هاعمل ايه
قعد ادm يشرح لها مهامها وهاتعمل ايه.
طلعت فرح وأميرة وصلتها علي مكتبها..
دخل امجد لأدm: مش كنت بتقول انك هتشغل الكرو الجديد الاسبوع الجاي
ادm محرجا: اصل لقيتها ظروفها وحشه ومحتاجه الشغل
امجد: اقششعرت ربنا يقدرك علي فعل الخير يا ادm اهئ اهئ هههههههههههه
ادm: هههههه ماشي يا رخم روح علي شغلك بقا مش فاضي
امجد : اااه تفضي لفرح لكن لامجد لأ ماشي هامشي هههه
عدي اليوم علي فرح كان يوم متعب فعلا لأنها جديدة ومش متعودة علي الشغل
وإجي وقت انها تروح
نزل ادm وأمجد الأول فشافوا سيارة جيب في الكراچ ..
امجد: اوبا ..ايه الجمال ده معقوله دي لحد شغال عندنا
ادm: لا يا عم دا راس مال الشركه ما يجبش نصها ههههه
امجد : طب اقولك خد صورني عليها يلا ارسمني اوي كدا
ادm مسك التليفون وهوا بيضحك وبيصور أمجد
بتنزل فرح وبتشوف أمجد واقف علي عربيتها وادm بيصوره. 
فرح: بعد اذنك استاذ امجد باااي يا استاذ ادm
ركبت عربيتها ومشت..
ادm وأمجد مصدومين
امجد: دي ظروفها وحشه ومحتاجه الشغل يا ادm
ادm : احم كنت فاكر كدا
امجد وادm سوا: ههههههه
امجد :يلا روح اركب علبه الكبريت بتاعتك هههه
وانا هاركب زوبااا حبيبتي هههه
ادm: يلا يا خويا..
وروحوا كلهم علي بيوتهم....
هل ينتظر فرح السعاده ام أنها ستظل حزينه دائما هل ستجد السند والظهر من يحميها من الوحدة من الدنيا من عمها وقسوته وطمعه ام ان للقدر رأي أخر..
بتوصل فرح لبيتها وبتقعد وحيدة وشاردة 
بيرن جرس الباب 
بتروح تفتح..
فرح: عمي؟!
العم: ايوه اذيك يا بـ.ـنتي
فرح: الحمد لله ياعمي خير
العم: ايه يافرح مش هاتقوليلي اتفضل ولا ايه
فرح : اتفضل يا عمي
دخل عمها وفرح متـ.ـو.ترة ومستغربه لأنها عارفه ان عمها مش بيجي من وراه خير
فرح: خير يا عمي
العم: بطمن عليكي يا حبيبتي 
فرح: الحمد لله 
العم: انا مش عاجبني انك قاعدة لوحدك وكلام الناس كتير.
فرح: ااه اظهر وبان علي حقيقتك يا عمي انا عارفه انك مش بيجي من وراك خير.
العم: احترمي نفسك يا قليله الادب ما تنسيش اني عمك
فرح: مين اللي قليله الادب يا سمير لأ احترم انت نفسك وانا ماليش أهل فاقعد باحترامك وانا فاهماك كويس اوي وفاهمه انك طمعان فيا انت وعمرو ابنك اطلع برا بيتي احسنلك وما شوفش وشك تاني
العم سمير بعصبيه: هتنـ.ـد.مي يا فرح وربنا لأنـ.ـد.مك علي قله ادبك دي
بتقعد علي الكنبه وهيا بتحبس دmـ.ـو.عها بتمسك تليفونها وبترن علي أسر ..
بيرد أسر عليها..
أسر: حياتي ليكي🥰
فرح ساكته ومش بتتكلم
أسر: مالك يافرح ياحبيبتي 
فرح وهي تبكي: شوفت ابوك عمل ايه يا اسر ..
وحكت ليه اللي حصل..
اسر: مش عارف كلمته كتير يسيبك في حالك لحد ما قطعته وما فيش فايده فيه انا مش عاوزك تزعلي وسيبك منه وما تتضايقيش انا محبش اشوفك زعلانه اهدي يا حبيبتي
فرح: بـ.ـارتياح خلاص ارتحت وهديت مش عارفه من غيرك كنت عملت ايه..
اسر: انا عارف ان مفيش مني ههه حياتي ليكي 🥰
فرح : ماااشي باااي انا هاروح انام عشان اصحي للشغل بدري
اسر: فرح هارون بتنام بدري يادين النبي هههه
فرح: تصبح علي خير
اسر: وانتي من اهلي
بتقفل فرح التليفون اسر بيخفف عنها كتير من معاناتها اسر هو الحاجه الحلوة الوحيدة اللي في حياتها
بتروح فرح تنام وهيا خايفه من بكره خايفه من الدنيا وخايفه من الأيام..
ادm بيوصل البيت وبيرن تليفونه..
بيرد ..
ادm: الو اذيك يا جدي
الجد: اذيك يا ولدي اخبـ.ـارك ايه
ادm: الحمد لله يا جدي
الجد: عملت ايه في الموضوع اللي چلتلك عليه
ادm: مش هنبطل كلام في موضوع التار ده انا عندي اللي اخاف عليه عندي اختي يا چدي مين اللي هيخلي باله منها .
الجد: وهتنسي تار ابوك يا ولدي وعنديه راجـ.ـل يعرف يجيب له حقه
ادm: انت عايز تدmرلي حياتى وبس سيبني في حالي يا جدي سيبني في حالي
الجد: كنت مفكرك راجـ.ـل تعرف تجيب حق ابوك
ادm: ما عدتش عايز دm يا جدي عايز اعيش بسلام 
بيقفل جده في وشه السكه ..
بيقعد قدام وهوا متعصب ومتـ.ـو.تر بيستعيذ بالله من الشيطان وبيدخل ينام..
جاء الصباح وكالعاده قام ابطالنا من نومهم 
فرح بتجهز وبتشرب النسكافيه
وادm بيشرب قهوته
وبيجهزوا وبيروحوا شغلهم..
فرح بتوصل وادm في نفس اللحظه للشركه 
فرح بتتخبط فيه فا بتقع في حـ.ـضـ.ـنه
بيوقف الوقت لثواني وكأن مافيش ناس كأن الدنيا ليهم لوحدهم ادm بيسرح في عينيها اللي كل مابيقرب منها بتسحره وقلبه بيدق قوي بالقرب منها..
فرح وهي بتبعد عنه بإحراج: اسفه ما شفتش حضرتك
ادm وهو عرقان وقلبه بيدق بقوه: عادي مش مشكله 
ومشي  كل واحد علي مكتبه
ادm قاعد علي مكتبه بيفكر فيها وبيقول لنفسه : هوا انا حبيتها معقول بالسرعه دي معقول في حب من النظره الأولي..
بيقاطع تفكيرة دخول فرح..
 فرح: استاذ ادm دي الفاكسات والايملات بتوع الصفقه ...
ادm بيقف وبيقرب منها وبيشـ.ـدها في حـ.ـضـ.ـنه ..
وبيقرب من شفايفها ..
بتحاول تزقه مش بتقدر بتدوس علي رجله جـ.ـا.مد 
وبتديله قلم ...
بيمسك ايديها..
ادm: حرم  ادm القناوي مـ.ـا.تمدش ايدها عليه عشان ما اكـ.ـسرهاش
فرح: حرم مين انت اتجننت
ادm : مراتي برده ما ينفعش تشتمني
فرح: لأ انتي اتجننت خالص 
ادm: بحبك وهاتجوزك
فرح: انا عمري ما تجوز واحد زيك دا بعدك
ادm: بقولك هتبقي مراتي 
لقت فرح ان المجادله معاه مافيش منها فايدة فاخرجت من المكتب وهيا متعصبه ..
فرح لنفسها: دا انسان وقح ماعدش ينفع اشتغل معاه تاني
روحت شقتها وهيا بتلعن اليوم اللي اشتغلت معاه فيه ..
فرح: انا كنت ناقصه مشاكل انسي الشغل يا فرح عند الحـ.ـيو.ان ده انا كنت ناقصاه ده كمان..
فرح بتفتكر جرأة أدm وهيا متعصبه بتفكر تكلم أسر تحكيله...
فجأة بتلاقي تليفونها بيرن برقمه..
بتضحك وبترد عليه..
فرح: اذيك يابني كنت لسه هارن عليك ابن حلال
اسر: حياتي ليكي 🥰🥰 اديني رنيت بس في اخبـ.ـار مش هتعجبك
فرح: خير يا أسر انت كويس 
اسر: الحمد لله بس تعالي نتقابل في الكافيه بتاعنا
فرح: قلقتني يا أسر وانا ماليش غيرك خلاص انا مسافه السكه
اسر : اوك مستنيكي
بتنزل فرح من شقتها وهيا قلقانه علي أسر
بتوصل للكافيه وبتشوفه قاعد وبتروح ليه
فرح: ايه يا بني قلقتني
أسر: متقلقيش يا بـ.ـنتي انا كويس اهو
فرح: طيب في ايه
اسر: بصي مش عاوزك تزعلي انا لازم اسافر
فرح: تسافر وتسبني طب ليه
اسر: في مشروع  في الشغل لازم اسافر عشانه واختاروني لأني  ماسك المشروع وعارف كل تفاصيله
فرح: وهتسبني لمين يا اسر لأبوك اللي طمعان فيا هوا واخوك دول ممكن يمـ.ـو.توني دول كانوا بيكرهوا امي ودلوقتي بيكرهوني 
اسر: اسبوعين ومش هتأخر ومش هيقدروا يعملولك حاجه بس خلي بالك من نفسك انا لو بايدي كنت فضلت بس دا لازم ارجوك مـ.ـا.تزوديش عليا بقا 
فرح بحـ.ـز.ن: تروح وترجع بالسلامه
اسر: هاكلمك علطول لحد ما تزهقي مني حياتي ليكي 🥰🥰
فرح: انا عمري ما زهق منك يا اسر
فرح ماقلتلوش حاجه ودعته بحـ.ـز.ن وروحت بيتها
دخلت شقتها وعملت تماىين رياضيه لانه دي اللي بيشغل وقتها لحد ماخلص اليوم وراحت نامت وهيا زعلانه..
........................
في الصباح
بيدخل ادm الشركه وبيستني فرح لأنها سكرتيرته الخاصه بيفضل مستنيها كتير بش مش بتيجي
بيتكلم مع اميره: ايه يا أميرة انسه فرح اجت..
أميرة : لأ لسه يا فنـ.ـد.م
ادm بتفكير: يعني هوا كدا يا فرح إن كنتي عنيده  انا اعند منك واللي تخلي صعيدي يحبها يبقي يا غلبها انتي هتبقي مراتي ملكي انا وهاتحبيني ..؟.
فرح متضايقه لغياب اسر وخايفه من عمها وابن عمها أسر كان بيوقفهم عند حدهم وبيحميها منهم ..
بيعدي يوم والتاني والتالت وفرح مش بتروح الشغل وادm مستنيها علي نار.
فرح بتعدي بأسوء حالاتها النفسيه قاعده بملل بتقلب في قنوات التلفزيون..
الباب بيخبط ...
بتخاف فرح لأنها مش بيزورها حد وهي مش اجتماعيه بطبعها.
بتفتح وهيا خايفه بتلاقيه ادm ..
بتحاول تقفل الباب بسرعه بس مش بتعرف لأنه بيحط رجله قدام الباب..
ادm بيزق الباب بعصبيه؛ دا منظر تفتحي به الباب 
فرح كانت لابسه بلوزه كب وبرموده 
فرح: انتي مين عشان تقولي كدا
ادm: انا جوزك يا هانم
فرح: استاذ ادm بطل جنان بقا انا مش مراتك
ادm: انا واحد صعيدي مراتي مـ.ـا.تتكلمش معايا كدا وأن لقيتك فتحي الباب كدا تاني هيكون ليكي كلام تاني معايا
فرح: عرفت عنواني منين
ادm بابتسامه: مشيت ورا احساسي 
فرح بغضب: اطلع بره وبطل محن والنبي
 وبتحاول إنها تخرجه...
ادm مسكها من وسطها وقفل الباب برجله وزنقها في الحيطه..
بيقرب منها ..
فرح بينزل دmعه من عيونها وهيا مغمضاها..
ادm بعد عنها
فرح ببكاء :انت بتعمل معايا كدا ليه
ادm: انا بحبك وانتي حشـ.ـتـ.ـيني و 
فرح: افهم بقا انا ما بحبكش ما بحبش حد
ادm: هتحبيني ومش هتبقي لغيري
فرح بغضب: لا هحبك ولا هاحب غيرك
ادm بهدوء : لأ هاتحبيني يا فرح أدm
فرح: مش معقول انت عارفني من كام يوم لحقت تحبني انت مـ.ـجـ.ـنو.ن
ادm: قلبي لما شافك ماعدش بيدق غير بيكي وعقلي مش بيبطل تفكير فيكي
فرح: لا مستحيل ده.. طب انتي عاوز ايه دلوقتي
ادm: ترجعي الشغل
فرح: دا بعدك
ادm: هترجعي غـ.ـصـ.ـب عنك
فرح: بتحلم
ادm لقي ان مافيش فايده وانها عنيدة ومش عايزة ترجع تشتغل معاه عشان مـ.ـا.تكونش قريبه منه ..
فخطرت ليه فكره يقدر يجبر فرح انها تشتغل معاه
ادm: انتي ناسيه انك ماشيه عقد شغل لست شهور
مافتش منهم غير ايام فانتي مجبوره تشتغلي معايا
فرح: بله واشرب مـ.ـيـ.ـته
ادm : فكري تشتغلي ولا تتسـ.ـجـ.ـني ولا تدفعي ٢ مليون جنيه
فرح: اتنين مليون ايه
ادm: إن كنتي عايزه تسيبي الشغل ادفعي انا همشي وها ستناكي بكرة ههه.
فرح: بكرهك يا ادm 
ادm: هتحبيني قد ما بحبك وهتمـ.ـو.تي فيا كمان وبعدين ما تطلعيش تفتحي الباب كدا تاني احسنلك ماحدش ليه حق يشوف جمالك غيري فهمه يا فرح وبيلمس وشها بايده 
فرح بتزق ايده 
بيخرج ادm وعلي وشه ابتسامه..
فرح بترزع الباب جـ.ـا.مد وراه وهيا متعصبه
فرح بتفكير: اهو لازم اروح دلوقتي واتقي شر الحـ.ـيو.ان ده
بس انا هعرف اخليه هو بنفسه يقولي اقعدي فالبيت ازاي 
وبتضحك وهي بتخطط لحاجه..
فرح: انت فاكرني سهله دا كيدهن عظيم .. يتبع
فرح متعصبه من ادm ومن جرأته وتسلطه ونوت تروح الشغل وتستفزة وتضايقه علي طريقتها لحد ما يكرهها وهوا اللي يطلب منها تقعد في البيت..
نامت وهيا ناويه تروح الشغل بس هايبقي يوم مش عادي
جاء يوم جديد علي فرح وأدm
وكالعادة قامت فرح وخدت شاور وشربت النسكافيه وجهزت ..
.......................
ادm في المكتب بيتكلم مع امجد صديقه وشريكه: امجد كلم اميره تيجي هنا 
امجد: ماشي يا ادm بس ما تعصبش نفسك وبرااحه 
ادm: الخـ.ـا.ين لازم ياخد عقـ.ـا.به
الباب بيخبط وتدخل السكرتيرة اميره
امجد: ادخلي يا أميره
ادm بغضب: انا عارف من زمان انك بتخونيني وبتنقلي اخبـ.ـاري لكامل منافسي في الشغل ومش عارف انا عملتلك ايه عشان تعملي معايا كدا انا عمري ما كنت وحش معاكي انتي خسرتيني صفقات كانت ترفعني السما .....
أميره ببكاء: هوا عشمني بالجواز وبرفاهيه وبالعيشه في العز اللي انا محرومه منه طول عمري 
ادm: عمر الفقر ما كان عيب ولا يبررلك تغلطي وتخوني ثقه
 اللي شغلك بعد ما كنتي مش لاقيه شغل ومش معاكي مؤهل خالص انا اللي غلطان افتكرتك طلعتي لأبوكي الطيب عم حسن ...
 ‏
اميره: انا...
ادm: انتي تسكتي خالص واكراما لأبوكي مش هابلغ البوليس عنك وأقول إن انتي سرقتي ملفات مهمه تقضي عليا بس هاكتفي برفدك اطلعي برة ما عتش اشوفك وشك
مسكها ادm ورماها بره مكتبه بعصبيه..
بيدخل كريم : اهدي يا أستاذ ادm كويس انك عرفت الخـ.ـا.ين اللي بينا 
ادm: الحمد لله
بتدخل فرح من باب الشركه والكل مذهول من منظرها كامت لابسع بلوزه مكشوفه وجيب قصيرة وسايبه شعرها وحاطه ميكب خفيف كانن عامله زي حوريه البحر
دخلت مكتب ادm ..
فرح: اذيك يا أستاذ أدm
ادm : اذي......
بصلها وهوا مذهول من منظرها وبدأت العصبيه تظهر علي وشه..
كريم : اوبا..ايه ده ايه الجمال ده يافرح بجد انتي اجمل واحده شوفتها بحياتي
ووقف يسبل ليها..
ادm اتضايق جدا وفرح كانت بتبصله بتحدي ومبسوطه
فرح : ميرسي يا كريم عالمجامله دي
كريم : فرح ممكن بعد الشغل نروح نشرب قهوه في اي كافيه
فرح وهي شايفه ادm عينيه احمرت من العصبيه وكأنه بيستحلف ليها
فرح: اوك
كريم : شكرا جدا هستناكي بعد الشغل
ادm بغضب : كريم روح شغلك بقا 
كريم استغرب من طريقته
كريم : حاضر يا استاذ ادm
بيمسك ادm ايد فرح بغضب وقوه ويدخل المكتب ويوقعها علي الكرسي قدامه
ادm: ايه اللي انتي لبساه ده يا استاذه
فرح بصتله ببرود وابتسامه مصطنعه هيا خايفه منه جدا بس بتحاول تداري وبتتظاهر بالقوه
  فرح: ايه حلو يا استاذ ادm
  ‏
ادm: دا لبس يتراح بيه شغل مبينه جـ.ـسمك لسه ايه مابنش سبتيلي ايه اشوفه بعد الجواز
فرح: دي حريه شخصيه وبعدين جواز مين انت خلتص راحت منك خالص.
ادm بيمسكها من شعرها: قولتلك انا صعيدي ما حبش حد يبصلك نظرة وحشه افهمي انك ملكي بتاعتي انتي بتاعتب وبس وعمرك مش هاتكوني لحد غيري ومبسوطه اوي بكلام كريم وراحه تشربي معاه قهوه دا انا اقــ,تــلك...
فرح بألم: سيب شعري وبعدين انت لا جوزي ولا خطيبي ولا حبيبي افهم بقا وبعدين انا بحب نوعية الرجـ.ـاله اللي زي كريم 
ساب شعرها وبص ليها بعصبيه ..
فرح قامت جرت من قدامه وهيا مرعوبه 
خرجت فرح من عنده منتصره حاسه بلذه الانتصار
طول ساعات الشغل بتحاول مـ.ـا.تختلطش ب.ادm لأنه ممكن يئذيها وهيا ضعيفه مش هاتقدر عليه لأنه قوي وهيا بتخاف منه..
خلصت ساعات الشغل وخرجت قبل مايشوفها ادm..
قابلت كريم قدام باب الشركه
فرح بتفكير: لازم اكمل الخطه ومخافش قوي قلبك يا فرح
وراحت مع كريم كافيه جمب الشركه.
ادm خرج من مكتبه مالقهاش اتعصب جدا وبقي زي بركان النار اللي هايحرق كل اللي حواليه ..
ادm : لا دي كانت طريقتها في اللبس ولا كانت اجتماعيه
وكانت مبتكلمش حد بتعملي كده ليه دا انا بحبك انا ممكن
 صعب في تعاملي معاكي بس دي بسبب طريقتك معايا افهمي اني بحبك لازم تستسلمي قلبك هيستسلم قريب اكيد وهتحبيني زي ما بحبك
 ‏
نزل ادm من الشركه وسأل الأمن : كريم وفرح راحوا منين
الأمن: من هنا ..
ادm  عرف أنهم في كافيه بجانب الشركه
مشي ادm وعينيه حمرا من كتر عصبيته وعروق رقبته ظاهره .
.......................
في الكافيه 
 طلب كريم من الويتر ٢قهوه 
 ‏
 ‏فرح: لأ نسكافيه ..
 ‏
كريم: خلاص قهوه ونسكافيه 
الويتر: حاجه تانيه 
فرح: شكرا
كريم بدأ بالكلام: انا مبسوط انك رضيتي تيجي معايا 
فرح شافت ادm جاي من بعيد فبدأت تمثيل
فرح: وانا مبسوطه اني هتعرف بيك لأني معجبه بيك 
كريم بيقرب يديه من يديها ويمسكهم
دخل ادm وشافهم وفرح كانت بتحاول ترسم الابتسامه..
 ادm بيقرب منهم وبيمسك ايديهم وبيفكها بعصبيه.
وبيضـ.ـر.ب كريم بالبونيه في وشه
كريم : في ايه يا استاذ ادm وحد الله وحد الله
ادm نازل ضـ.ـر.ب في كريم لحد ما شلوه من ايده بالعافيه وبعدين شـ.ـد فرح من ايديها وطلع بره المطعم وفضل ماشي وشـ.ـددها وراه وراح حته فاضيه لحد ما وقف 
ادm:انتي بتعملي كدا ليه
فرح: بعمل ايه عادي مش بعمل حاجه انا معجبه بكريم 
طااااخ ....ادm ضـ.ـر.بها بالقلم ..
حست فرح بالدوخه بسبب قوه القلم
ادm مشي وسابها
 ولسه ما بعدش لقا صوتها بتصرخ بيبص وراه لقا 4 شباب بيضيقوها فطلعت تجري تلقائيا لأدm ووقفت وراه  وهيا بتعيط.
 ‏
والشباب الأربعة بيجروا وراها واتلموا حواليه وواحد راح يشـ.ـدها منه..
احد الشباب: دي بتاعتنا..
 و ادm اتعصب لدرجة وشه احمر وعينه وعروق رقبته ظاهره وقلبه بيدق جـ.ـا.مد جدا..
 ‏
ادm: الايد دي لازم تنكـ.ـسر النهارده..
 مسكه من دراعه كـ.ـسره والتلات شباب اتلموا علي ادm
 ‏
 ‏ وادm نازل فيهم ضـ.ـر.ب واحد منهم لف من وراه ومسك فرح وبيحاول يعتدي عليها 
 ‏
 ‏فرح بصراخ : ادm ادااااام الحقني 
 ‏
ادm بيبص وراه
 والتلات شباب نايمين علي الارض مش قادرين يقوموا
 ‏
 ‏ ادm جري عليه وشـ.ـد الشاب ونزل ضـ.ـر.ب فيه وضـ.ـر.به تحت الحزام بقوه
 ‏
  ادm: دا عشان أن فكرت تعمل كده مع بـ.ـنت تانيه  تفتكر دي .
  ‏
  ‏فضل ادm يضـ.ـر.ب فيه لحد ما الشاب تقريبا قطع النفس
  ‏
فرح بتشـ.ـد ادm: خلاص يا ادm هيمـ.ـو.ت في ايديك..
فرح: خلاص يا ادm هيمـ.ـو.ت في ايديك 
ادm مش بيديها اهتمام وبيكمل ضـ.ـر.ب في الشاب
فرح: هيمـ.ـو.ت يا ادm اهدي بقا
ادm استسلم اخيرا وتعب برده
بص لفرح نظرة عتاب وعصبيه نظره بتحمل معاني كتير بص علي العلامـ.ـا.ت اللي علي جـ.ـسمها وهدومها المتقطعه 
قلع الچاكيت ولبسهولها..
فرح ساكته وادm مش بيتكلم
ادm شـ.ـد فرح ومشي لحد ما وصل لعربيته دخل فرح  وركب والصمت سيد الموقف
فرح بتفكير: قول اي حاجه يا ادm طلع اللي جواك طب اتعصب عليا اعمل اي حاجه
ادm بتفكير: للدرجه دي انا تقيل علي قلبك وعايزه تخلصي مني.
ادm ساكت طول الطريق وفرح ساكته
وصل ادm قدام بيت فرح وخرج من العربيه ونزل فرح ودخلها من باب العماره ولف وكان ماشي
فرح: ادm استني انا اسفه اني حطيتك فالموقف ده
ادm مااتكلمش لف وبصلها وكانه بيلومها ومشي من غير اي كلمه
فرح زعلانه من نفسها وبتفتكر اللحظات الصعبه اللي مرت بيها .
فرح: لولا وجود ادm اللي كنت ببعده عني كان فاتني مـ.ـو.ت فعلا انا متسرعه جدا وغـ.ـبـ.ـيه جدا.
ادm كان سايق عربيته وهوا متعصب لحد ما وصل نزل من عربيته ورزع بابها ودخل بيته وهوا هدومه متقطعه وباين عليه الارهاق والتعب
ساره: ابيه ادm مالك في ايه انت كويس وبتحـ.ـضـ.ـنه
ادm: انا كويس يا حبيبتي ما تخفيش عليا
دخل الحمام وقعد في البانيو بيحاول يسترخي وينسي اللي حصل وبعدين طلع ولبس هدومه ونام وكأنه رافض التفكير في اللي حصل.
في نفس الوقت فرح كانت قاعده علي السرير بتفكر فيه وفي اللي حصل وفي طريقه تعاملها معاه لحد مانامت من كتر التفكير..
جي يوم جديد فرح قامت من النوم وجهزت وكل اللي بتفكر فيه ازاي تعتذر من ادm ..
وادm استعد وجهز نفسه وركب عربيته ..
بيوصل ادm للشركه وبيقعد في مكتبه 
بتوصل فرح بعده وتدخل.
فرح: اذيك يا ادm كنت عاوزه اقولك
ادm: استاذ ادm
فرح بتـ.ـو.تر: اه أسفه أستاذ ادm
ادm : انتي جيتي ليه مش كنتي عاوزه تسيبي الشغل قدmي استقالتك وامشي
فرح: بس انا كنت عاوزه اقولك
ادm: سمعتي؟!
فرح: لأ
ادm: نعم لأ ايه؟!
فرح: مش هاسيب الشغل
ادm: براحتك روحي شوفي شغلك
فرح بتخرج من عنده ..
فرح بتفكير: مش كنتي عاوزه كده يا فرح ايه اللي حصل دلوقتي .
...............................
في مكتب كامل هارون
 السكرتيرة أميرة : ادm عرف كل حاجه وطردني انا عملت اللي انت عايزه هنتجوز امتي
 ‏
كامل: غـ.ـبـ.ـيه كان بيوصلي معلومـ.ـا.ت غلط عن طريقك يا غـ.ـبـ.ـيه امشي اطلعي بره وما شوفش وشك تاني
اميره:مش كنت بتقول أن إحنا هنتجوز
كامل: ههههه انسي انا متجوزش واحده خـ.ـا.ينه زيك
أميرة: واللي حصل بينا
كامل ببرود: انسيه ولا كأنه حصل
اميره: يا زباله يادون انا كنت فاكراك محترم
كامل: امسكي لسانك يا بت انتي ..انتي اللي مش محترمه
 عشان ت عـ.ـر.في واحد محترم انتي واحده رخيصه
 ‏
اميره: ربنا ينتقم منك يا شيخ 
كامل بينادي عالامن
كامل: ارموها بره فيأتي الأمن 
اميره والأمن ماسكها: هاقــ,تــلك يا كامل هاقــ,تــلك
كامل : ارموها بره 
تليفون كامل بيرن 
كامل : ايوا يا چدي.
چد كامل: انت عملت ايه مع ادm ولد القناوي
كامل: يا جدي احنا قـ.ـا.تلين أبوه يعني ملناش طار 
چد كامل: وليه ادm ولده ما عملش حاجه السكوت ده اللي
 يخـ.ـو.فك يا ولدي وانا معنديش غيرك انتي وأخواتك فلازم نتغدا بيه قبل ما يتعشي بينا فهمت يا ولدي .
 ‏
كامل: انا بحاربه بطريقه تانيه يا جدي انا ماليش فالدm شوفلك حد غيري
چد كامل: انت كبير عيله هارون بعدي عايز عيله القناوي تخلص علينا
كامل : شوف حد غيري يا جدي
الچد : مفيش فايده فيك ابدا وقفل الخط
كامل لنفسه: انت مش فاهم اللي انا بعمله يا جدي انا عايز ادmره 
.........................
في مكتب ادm
ادm علي حاله مش بيكلم فرح ومتجاهلها
فرح وهيا قاعده علي المكتب ..
فرح بتفكير: طب اعمل ايه ..ايوه كريم هاخليه يتعصب ويغير...
فرح راحت ل.كريم وحكت ليه اللي حصل بس رفض لأنه بيخاف من ادm ..
رجعت تاني علي مكتبها وهيا زعلانه ادm خلاص كده هينساها ومش هيسامحها ..
فرح بتفكير: انا مش بكرهك يا ادm عشان تكرهني كده 
كانت مركزه معاه من الازاز اللي بره مكتبه
جاله تليفون .. فابتسم وهوا بيبص علي التليفون
قلع نضارته ..وفرح مركزه معاه ومستغربه
ادm: ايوه يا حبيبتي..حشـ.ـتـ.ـيني و 
فرح بصدmه : حبيبتي؟! .....حشـ.ـتـ.ـيني و ...يتبع
فرح بصدmه : حبيبتي ..حشـ.ـتـ.ـيني و  الله الله عليك يا سي ادm ..
قام وهوا بيكلم التليفون ومبتسم ..
وفرح مراقباه بغضب ...
بصلها باستغراب ...
ادm: طيب يا حبيبتي هاكلمك بعدين
بيتفاجأ بفرح داخله عليه..
فرح: مين حبيبتك دي يا أستاذ ادm؟!
ادm باستغراب: وانتي مالك؟!
فرح: بقا كده
ادm: ايوه كده واتفضلي علي شغلك يا انسه
فرح بطفوله وهيا بتدبدب برجلها في الارض: ماشي ..
ابتسم ادm علي شكلها وقام يكمل شغله ..
وهيا قعدت متعصبه علي مكتبها. .
فرح: ماشي يا ادm يا ؟! دا انا حتي ماعرفش اسمك كامل ايه حضرتك رايح فين كده
بيقف شخص اقل مايقال عنه وسيم.  .
فرح: مين حضرتك
هوا بإعجاب: كامل ..كامل هارون وانتي
فرح: انا سكرتيره استاذ ادm
كامل بابتسامه: اسمك سكرتيره استاذ ادm؟!
فرح: لأ ..اسمي فرح ..فرح هارون
كامل : عاشت الأسامي 
بيطلع من جيبه كارت ..
كامل: ده الكارت بتاعي
ادm بيشـ.ـده منه  بعصبيه
ادm: عاوز ايه
كامل بخبث: عايز اتكلم معاك شويه يا قناوي
ادm: اظن مافيش كلام بينا
كامل كان مركز مع فرح وفرح اتكسفت ووشها احمر
ادm: تعالي في المكتب 
كامل وهوا بيبص لفرح: ما هنا حلو..
بيبص ليه ادm بعصبيه حاول يخفيها وبيدخل مكتبه
وكامل بيدخل وراه
ادm: عاوز ايه يا كامل 
كامل: حياتك عايز ادmر حياتك
ادm: للأسف الأوبشن ده مش متوفر
كامل بخبث: استني التقيل جاي محضرلك مفاجأه هاتطلع من دmاغك 
ادm: وانا مستنييك سلام 
كامل: ههههه ماشي
قام كامل وطلع وبص علي فرح وغمزلها
فرح اتكسفت وحطت وشها في الأرض ..
ادm طلع وقف علي باب مكتبه
ادm: انسه فرح تعالي انا عاوزك
قامت فرح دخلت لأدm وكامل ضحك ومشي ...
فرح: ايوه يا استاذ ادm في حاجه
ادm : لا روحي لمكتبك
فرح: نعم انت ندهتلي عشان تقولي روحي لمكتبك 
ادm: ايوه
فرح طلعت مستغربه من عنده جدا ..
قعدت علي مكتبها...
تليفونها رن...
فرح: يا حته حته حته من قلبي 
اسر: وحـ.ـشـ.ـتني 
فرح: انت اكتر من هنا للسنه اللي جايه هاتيجي امتي بقا
اسر: مفاجأه ..
فرح: ربنا يعجل مفاجآتك بقا 
اسر: طيب انا مشغول هاكلمك حبه كده 
فرح : تمام ..
بيقفل اسر مع فرح التليفون
كريم: مش ناوي تقول لها بقي
أسر: كل ما اتشجع وابقي ناوي ترزعني واحده اخويا اروح ساكت
كريم: لازم تقولها حتي ان رفضتك ما تعلقش نفسك في الفاضي
أسر: ربنا يبشرك بالخير ايه القفله دي 
كريم: الله اكدب عليك يعني
أسر وهوا بيطبل علي المكتب: اكدب عليك لو قلت بحبك لسه اكدب عليك اكدب عليك لو قلت نسيتك مش عارف ايه اكدب عليك
كريم: اومال انا ايه قولي انت انا ايه اومال انا ايه ايه ايه اخترلي بر وانا ارسي عليه
أسر: يلا كفايه انت هاتزييط ورانا شغل
كريم: واللهي ماهيجبلنا اخر غير الشغل ده
 ...........................
اجي وقت خروجهم من الشركه 
نزلت فرح وركبت عربيتها ومشت وفي حد مشي وراها 
نزل ادm وركب عربيته وراح علي بيته..
* ابيه انت ماقعدتش معايا من زمان ووعدتني اننا هانطلع نتغدي سوا
ادm: طب يلا اجهزي
* بجد 
ادm: جد الجد
بتقرب منه وبتبوسه: حبيبي يا أبيه
بيبتسم وبيقعد يستناها تلبس ..
......................
بتنزل فرح من عربيتها وبتطلع علي شقتها
والعربيه اللي كانت مراقباها بتقف ..
بيطلع الشخص اللي سايقها تليفونه وبيكلم حد وبيمشي..
......................
بيطلع ادm واخته معاه 
وبيركبوا عربيتهم وبيوصلوا لمطعم كبير
بينزل ادm من عربيته بيفتحلها الباب بابتسامه
بتنزل ساره وهيا بتضحك ..
بيأنكجها وبيدخل معاها المطعم.  
بيقعدوا علي الترابيزه وبيطلبوا اكل 
بيبدأوا اكل بيجي رساله علي تليفون ادm
بيفتحها وبيكون فيها ..
بيجي رساله علي تليفون ادm بيفتحها بيلاقي فيها
( الخطر قريب جدا منك بس انت مش حاسس نصيحه خاف علي اللي ليك)
بيقرأها ادm باستغراب ..
ادm بتفكير: وانا ماليش عدو غيرك يا كامل وعارف انك انت اللي بتبعتلي الرسايل دي 
ساره: ابيه ..ابيه
ادm: ايوه يا حبيبتي 
ساره: سرحان في ايه؟!
ادm: ولا حاجه يا حبيبتي مبسوطه 
ساره: جدا جدا يا أبيه
ادm: يارب دايما يا حبيبتي 
.........................
في شقه فرح
فرح قاعده علي الكنبه بتاكل نودلز كوري وبتتفرج علي التليفزيون ...
الباب بيخبط ..
فرح بتستغرب ياتري مين اللي جاي 
فرح بابتسامه: ممكن ادm !
قامت فرح تفتح الباب والبسمه علي وشها بس اختفت لما لقت انه عمها وعمر ابنه
فرح: خير اللهم اجعله خير نعم يا عمي
عمر: خير ان شاء الله يافرحه
فرح: فرحه ؟! اسمي فرح 
عمر: طب ممكن ندخل 
فرح : ادخلوا ..
دخلوا وقعدوا وفرح قعدت
فرح: خير
عمها: انا جاي اطلب ايدك ل.عمر ابني راجـ.ـل وقيمه 
عمر كان مبتسم وبيعدل في هدومه 
فرح: مش موافقه كده خلاص
عمر: فكري طيب
فرح: فكرت
عمها: قلبيها في دmاغك بس ووافقي عشان ما تخسريش كتير
فرح: انت بتهددني يا عمي 
عمر: لا تهديد ايه يا فرحه دا بيوعيكي يلا يا حاج
عمها: يلا يا بني
بيمشي عمها وابنه وبتقعد متعصبه..
فرح بتفكير: كان بيهددني ياتري ناوي علي ايه ياعمي 
...........................
في الصباح .وفي الشركه
ادm في مكتبه وكان مركز مع فرح ولاحظ انها شارده مش زي عادتها...
ادm رن الجرس ..
فرح دخلت ليه 
فرح: ايوه 
ادm: انتي كويسه
فرح: الحمد لله حضرتك عاوز حاجه
ادm: عايزك تبقي كويسه.  
فرح بابتسامه: شكرا يا استاذ ادm .
بتطلع فرح من عنده بتلاقي تليفونها بيرن...
فرح: ملوكه حبيبتي حشـ.ـتـ.ـيني و 
ملك: انتي اكتر يا قلبي
فرح: حازم اخدك مني ونستيني
ملك: وانا اقدر  انساكي يا قلبي فرحنا يوم الخميس ان شاء الله
فرح: بالسرعه دي
ملك: اعمل ايه بقا يا ستي استاذ حازم مستعجل جدا
فرح: ربنا يهنيكم يارب 
ملك: طبعا عاوزاكي قبل الكل تبقي جنبي
فرح: اكيد انتي بتقولي ايه 
بتقفل فرح المكالمه مع ملك وبتبسم ..
بيشوفها ادm بيبتسم علي ابتسامتها 
فرح: النهارده التلات يخربيتك يا ملك ما جبتش فستان جديد يلا بعد الشغل اروح اعمل شوبينج..
بيعدي اليوم وادm بيتعامل برسميه مع فرح وفي نفس الوقت بيراقبها من بعيد ..
بتنزل من الشركه وتركب عربيتها ونفس العربيه وراها بتراقبها بتنزل قدام مول تجاري كبير ...
وبتدخل تتفرج علي الفساتين ..
بتلف يجي ساعه علي المحلات ومش عاجبها حاجه وفجأه بتتخبط في حد وكانت هاتقع
بيمسكها بايده ...
فرح: انت
كامل بابتسامه: ايوه انا
فرح اتعدلت وقامت: اسفه ...وشكرا
كامل: العفو ..
فرح: ع.عن اذنك
كامل : ومستعجله ليه ؟!
فرح: ورايا حاجات لازم اعملها ..عن اذنك
فرح مشت بعيد عنه..
فرح بتفكير: مش برتاح لنظرات الراجـ.ـل ده ابدا 
ابتسم كامل وهوا بيبص عليها ...
..........................
في الليل...
بتقيس فرح الفستان اللي فضلت تلف كتير عشان تشتريه كان فستان موف طويل بكتف واحد ..
فرح وهيا بتتفرج عليه: لأ جـ.ـا.مده يا فرح جـ.ـا.مده 
بتحطه علي الشماعه وبتعينه في الدولاب وبتقعد علي مرجيحتها وهيا بتتنهد
.........................
في بيت ادm
ساره: ايه يا ابيه قعدتك في البلكونه كده معناها انك بتفكر في حاجه مهمه
ادm: عادي قاعد في هدوء
ساره: يبقي اقوم امشي بقا لأني مش هدوء خالص 
ادm : ههههه لا عادي بس ذاكري افضل
ساره: ماشي يا ابيه وزعني ماشي
ادm بضحك: يلا يا بت
بتسيبه ساره وبتدخل...
ادm بتفكير: ها يا عم ادm وبعد التقل ايه هاتفضل تقلان لحد ما تغرق انا عارف
..........................
في الصباح ...
فرح: ممكن امشي بدري النهارده واخد اجازه بكره يا أستاذ ادm
ادm: ليه 
فرح: لظروف قهريه
ادm: اوك
فرح: شكرا جدا جدا لحضرتك 
بتخلص فرح شغلها بنشاط وبتمشي بدري بتنزل من الشركه وبتروح علي أقرب بيوتي سنتر 
بتعمل شعرها وبتحط ماسكات وبتدخل سونه 
فرح : يااه انا مادلعتش كده من زمان.   
بتخلص فرح وبتروح علي بيتها .
وبتكون جايبه معاها بيتزا وبتاكل فيها بتسمع الباب بيخبط
فرح: اكيد عمي هوا اللي بينط لي كتير اليومين دول
بتقوم وبتفتح الباب..
فرح بصدmه: انت ؟!
كامل: اذيك
فرح : هوا انت ماشي ورايا مراقبني ولا ايه
بيقرب ايده من وشها ... 
بتخبط ايده 
بيرفعها تاني وبيمسح الأكل اللي علي وشها
بتنزل ايده تاني
فرح: ممكن افهم في ايه
كامل: لقتني جمب بيتك قولت اجي اطمن عليكي
فرح: وعرفت عنواني منين
كامل: انا بعرف اي حاجه وكل حاجه 
فرح: وتطمن عليا بتاع ايه 
كامل: ايه ماحدش يعمل خير في الزمن ده 
فرح: في ايه انا مش مرتاحه ليك 
كامل: ليه
فرح: ممكن حضرتك تهويني بقا
كامل: حاضر اهم حاجه اني اطمنت عليكي
نزل كامل من غير ما يسمع هاتقول ايه
قفلت فرح الباب وهيا مستغربه من تصرفاته ولكن ما اهتمتش وكملت اكل ..
..........................
في الصباح .
بتصحي فرح وبتاخد شاور وبتنزل تجري شويه 
صباح الخير ..
بتلاقي كامل بيجري جمبها
بتكمل جري من غير ما ترد عليه وبتطلع شقتها بتاخد شاور تاني وبتقعد.
فرح: انسان غريب هلاقيها من مين ولا من مين 
.............................
في الليل ...
بتلبس فرح فستانها وبترفع شعرها ديل حصان مع قصه من كل جنب وبتحط ميكب خفيف مع روج هادي 
بتلبس الهيلز بتاعها ...
وبتمسك شنطتها...
وبتنزل ..بتركب عربيتها 
بتوصل قدام قاعه كبيره بتركن عربيتها وبتنزل منها
وبتدخل القاعه بتسحر كل اللي موجودين الكل محتار لجمالها..
بتسلم علي ملك ..
وبتروح تقعد علي ترابيزه لوحدها...
هيا دي الظروف القهريه 
بتبص فرح ...
فرح بابتسامه: ادm 
بيقعد ادm معاها ...
ادm: طالعه زي القمر
فرح: وانت ماشاء الله عليك
بيشتغل الأغاني...
فرح: تيجي نرقص..
ادm: اوك..
بيرقصوا علي اغنيه سيبي روحك وارقصي..
وفجأه حد بيمسك ايد فرح وبيشـ.ـدها..
وفجأه حد بيمسك ايد فرح وبيشـ.ـدها عليه وبيشيلها وبيلف بيها...
فرح بصدmه وضحك: أسر ...يا مـ.ـجـ.ـنو.ن ...
ادm بص لأسر بغضب وعصبيه حاول يكتمهم..
فرح: وحـ.ـشـ.ـتني جدا جدا بقا
أسر: طب قلب أسر جدا جدا بقا حياتي ليكي 🥰
فرح: وحـ.ـشـ.ـتني حياتي ليكي 🥰
اسر: هاقولها ليكي من هنا ورايح
فرح: طب نزلني يا مـ.ـجـ.ـنو.ن 
اسر نزلها وهيا بتضحك واخدها وقعدوا علي الترابيزه
وادm كان متعصب جدا بس راح قعد علي ترابيزه قريبه منهم...
فرح: جيت امتي
اسر: من المطار علي هنا علطول عرفت انه فرح ملك وان اكيد فرح هانم موجوده فاقلت افاجائك 
فرح: احلي مفاجأه دي ولا ايه 
اسر: ولا اه
فرح بضحك: ولا ايه 
اسر: ولا اه
فرح: لا ماهو مش هانفضل كده طول الليل بقا
اسر: اوك ندخل في المهم بقا
فرح: المهم انت عندك مهم من ورايا
اسر: هانستظرف بقا
فرح: خلاص خلاص قول
اسر: فرح انا ......
صوت الموسيقي بيعلي
فرح: مش سامعه
اسر: هيا باينه من اولها مش نبرت فيها يا سي كريم 
فرح: اهي وطت اهي قول
اسر: انا بحبك يا فرح وعايز اتجوزك ونفسي نكمل حياتنا مع بعض..
ادm سمعه وكان متعصب
ادm بتفكير: لو بتحبني هاترفضه ارفضي يا فرح ارفضي 
ادm وأسر مستنيين رد فرح علي نار..
فرح: انا أسفه يا اسر بس
اسر بحـ.ـز.ن: خلاص فهمت في حد تاني مين هوا
فرح: هوا ادm اللي قاعد وراك ده 
بيبص اسر عليه
اسر: حلو ...بس مش احلي مني هاتنـ.ـد.مي يا فرح 
فرح : ههههههههه ربنا يعوضك بالأحسن مني انت طيب يا أسر وتستاهل كل خير
بيجي ادm والفرحه مش سايعاه واخيرا اعترفت .
بياخد فرح من ايدها
أسر : الله يسهل له يا عم 
بيروح علي المسرح ...
وبياخد المايك ..
أدm: اتينشن ( انتباه) بليز...
فرح بتبصله باستغراب ..
ادm بينزل علي ركبه ..والكل بيسقف وبيصفر ليه
ادm: فرح تتجوزيني
فرح بابتسامه: موافقه
اسر: بالسرعه دي يا بن الك.لب
بيشتالها ازم وبيلف بيها بفرحه ..
أسر بتفكير: في موزز كتير هنا قوم بص يمكن تلاقي اهئ اهئ الاقي مين هيا بطاطا انا مجروح بس مش عايز اعترف ..
بيخلص الفرح وادm بيوصل فرح ...
بيكون عمها واقف علي باب العماره اول مابتنزل من العربيه بيقرب منها وبيضـ.ـر.بها قلم
* كنتي فين يا فاجره لانصاص الليالي 
بينزل ادm متعصب من عربيته وبيرد لعمها القلم
ادm بعصبيه: كانت معايا ...مع جوزها ..انت مين عشان تضـ.ـر.ب مراتي مييين 
عمها بخـ.ـو.ف: انا عمها.  
ادm: ايدك ان اتمدت عليها تاني هاقطعهالك اعتذر ليها بقول اعتذر ليها
عمها بخـ.ـو.ف: انا أسف
ادm: غور من وشي 
بيمشي من قدامه بسرعه لأن حال ادm كان يخـ.ـو.ف 
بص ادm علي فرح اللي واقفه بتعيط بدون صوت
ادm بيحـ.ـضـ.ـنها...
ادm: خلاص انا جمبك ما تخافيش
بتحـ.ـضـ.ـنه فرح بالجـ.ـا.مد ..
بيمشي معاها لحد ما بتطلع شقتها. 
ادm: بقيتي كويسه
فرح: تمام  
ادm: عايزك تبقي قويه لما كان ضـ.ـر.بك كنتي رديه بدون تفكير
فرح: للاسف مش بقدر
ادm: لازم تكوني قويه ...
بيبـ.ـو.سها ادm من خدها برقه
ادm: تصبحي علي خير يا فرح ادm 
فرح: انت هاتمشي
ادm بغمزه: هاقعد معاكي براحتنا بعد كام يوم وهابقي زي اللزقه
فرح بصت ليه بخجل واضح
ادm بضحك: مكسوفه ...اشطا
فرح: باي باي يا ادm
ادm: تصبح علي خير يا وحش
دخلت فرح وقفلت الباب وادm نزل وهوا بيضحك
فرح سندت ضهرها علي الباب وهيا بتضحك ..
..............................
في الصباح ..
بتصحي فرح وبتاخد شاور وبتلبس ترنج رياضي بتلاقي الباب بيخبط
بتروح تفتح وهيا مستغربه مين اللي هايجي دلوقتي ..
ادm: صباح الخير 
فرح بابتسامه: صباح الورد
ادm: حبيت تشوفي حاجه حلوه علي الصبح فا جيت
فرح: مغرور اوي علي فكره
ادm: طب راضي ذمتك من حقي ولا مش من حقي..
فرح : من حقك يا عم ادخل .
ادm بضحك: لأ اخاف 
فرح : خايف علي نفسك مني ولا ايه
ادm: طبعا ...اصل هابقي انا وانتي لوحدنا والشيطان وهاتتحرك مشاعرنا وممكن اعمل حاجات انا نفسي اعملها
فرح: ادm !
ادm: خلاص ..بقيتي زي الطماطم كده ليه تعالي معايا
فرح: فين
ادm: ماما تعبانه وعاوزه تشوفك
فرح: ادm !
ادm: ههههه خلاص هاعرفك علي أختي
فرح: اوك ..يلا
بتخرج فرح مع ادm وبتقفل الباب بتنزل معاه 
وبتركب عربيته...
ونفس العربيه واقفه بعيد بتراقبهم
* ايوه يا باشا هيا معاه دلوقتي
..دا تمام اوي خليك وراهم
بيقفل المكالمه وبيكمل ورا عربيه أدm...
بيقف ادm قدام بيت. ..
بينزل من العربيه وفرح بتنزل معاه ..
بيفتح الباب بالمفتاح..
وبيدخل ..
ادm: ايه رأيك في البيت كل حته فيه علي زوقي
فرح: سيمبل وشيك
ادm: دي اقل حاجه عندي
فرح ضحكت علي غروره الواضح
ادm: ساره ..ساره..
بتخرج ساره من الأوضه ...
ساره: ايوه يا أبيه
ادm: اعرفك بفرح هاتبقي مراتي
ساره بحـ.ـز.ن: اهلا يا فرح
ادm: اقعدي معاها علي ما ادخل اعمل حاجه للأكل
فرح: ايه ده انت بتعرف تطبخ
ادm:  انا شيف عالمي يا بـ.ـنتي
فرح: طب الحمد لله ضمنت آكل اكل صح
ادm: ربع ساعه وتاكلي احلي اكل
بيدخل ادm المطبخ وبتمشي ساره وبتقعد جمبها فرح..
فرح: انتي عندك كام سنه بقي يا ساره
ساره: اظن ما يهمكيش في حاجه يعني
فرح: لأ يهمني
ساره: عندي 16 سنه
فرح: بتدرسي ايه بقا
ساره قامت متعصبه 
ساره: اوعي تكوني فاكره انك هاتبعدي ابيه ادm عني ابيه ادm بيحبني وعمره ما هايبعد عني
فرح: طب اهدي بس عارفه يا ساره انا كان نفسي في اخت اوي انا نفسي ابقا انا وانتي اخوات وادm اخوكي عمره ماهايبعد عنك دا بيحكيلي وبيقول ساره دي احلي حاجه حصلت في الدنيا وعمر حبها ما يقل من قلبي بالهكس بيزيد كل يوم عن التاني 
ساره بدmـ.ـو.ع: بجد
فرح: ايوه طبعا ها ممكن نبقي اخوات واصحاب جدا بقا
ساره بابتسامه: افكر
قامت فرح حـ.ـضـ.ـنتها ...
دخل ادm بعد سمع كلام فرح 
ادm: احـ.ـضـ.ـن معاكوا ...
فرح: لا كتر خيرك حط الأكل بس
ادm: خلوا عندكوا دm وقدامي علي المطبخ
فرح: بس كده حاضر...
دخل ساره وفرح المطبخ..
ساره: ادm بيعمل اجمد
فرح : مكرونه وبانيه ههههه وعامل فيها الشيف بوراك 
ادm: حطوا الأكل بلاش غلبه بقا علي الأقل بعرف اعمل حاجه مش فاشل زيكم...
حطوا الأكل وقعدوا ياكلوا وهما فرحانين.  
.........................
* نعمل ايه يا باشا
كامل: اتقل ..اتقل علي الطبخه لحد ما تستوي خالص
........................
في الليل ...
بتنزل فرح من العربيه ..
فرح: كان يوم جميل كنت مبسوطه جدا 
ادm: يارب دايما 
فرح بصت ليه بابتسامه
ادm: يارب صبرني ...المهم 
فرح: ايه المهم ..
ادm: هاتيجي تنقي فستان الفرح 
فرح: بالسرعه دي
ادm: ايه ده هوا انا ماقلتلكيش
فرح: لأ ماقولتليش
ادm: فرحنا بعد بكره
فرح بصدmه: لأ بتهزر ...
ادm: فرحنا بعد بكره
فرح بصدmه: لأ بتهزر ....
ادm: لأ واللهي مش بهزر 
فرح: ازاي يا ادm هوا احنا لحقنا؟!
بينزل ادm من العربيه وبيقف قصادها..
ادm: عاوز أسألك سؤال
فرح: اسأل
ادm: بتحبيني او لحقتي تحبيني عشان كل حاجه جت بسرعه ؟!
فرح: مش عارفه بس عارفه حاجه واحده بس عارفه اني حاسه معاك بالأمان وده بالنسبه ليا اهم من الحب الحب ممكن يجي ويروح انما الشعور بالأمان صعب يجي
ادm: ولما تحسي بحبي ليكي هاتحبيني اكتر ما بحبك كمان 
فرح: انا متأكده بس ارجوك يا ادm بلاش تضيع شعور الأمان اللي حاسه بيه 
ادm: ليه بتقولي كده
فرح: عشان قلبي ماعدش حمل انه ينكـ.ـسر 
بيقرب ادm منها ...
فرح: ادm احنا في الشارع تصبح علي خير..
بتطلع فرح تجري علي فوق..وبيضحك ادm عليها..
................................
في الصباح...
بتصحي فرح علي رنه تليفونها
فرح: الووو
ادm: صباح الخير ياعروستي يلا اجهزي ورانا يوم طويل 
فرح: دلوقت 
ادm: ايوه يلا بلاش كسل
فرح: طيب 
بتقوم فرح وبتاخد شاور ..وبتلبس بنطلون جينز وفوقه بلوزة .
بتنزل وبتلاي ادm قاعد في عربيته
ادm: ساعه ...
فرح: مش لما جهزت ..
ادm: الصبر يا رب
بتركب فرح معاه بيمسك ادm ايدها وبيبـ.ـو.سها ..
ادm: بحبك يا فرح الادm
بتبتسم فرح بكسوف..
ادm: لأ الكسوف لسه ماجاش ميعاده
فرح: ادm بطل قله ادب
ادm: قله ادب مين انا محترم جدا وبكره اثبتلك 
فرح بضحك: سوق وانت ساكت بقا 
ادm : سوق علي مهلك سوق بكره الجو يروق
بيوصل ادm قدام محل لفساتين الزفاف
بينزل هوا فرح ..
فرح بتختار فستان وبتقيسه وادm بيبقي قاعد
فرح: ها ايه رايك
ادm: خشي استري نفسك مكشوف اوي
فرح بتذمر: طيب
بتدخل  تقيس فستان تاني وبتطلع
ادm: وبالنسبه لرجلك دي ايه هانفرج المعازيم مثلا 
فرح: ماعتش مختارة قوم اختارلي انت
ادm: لازم اعمل كل حاجه بنفسى يعني 
فرح: هههه معلش 
بيقوم ادm وبيختار ليها فستان مقفول مش مبين حاجه بس قمه في الجمال
ادm: يلا ادخلي قيسي
بتدخل فرح تقيسه وبتطلع
فرح: ها ايه رايك 
ادm: ايه ياشيخه ..ايه يا شيخه
فرح: في ايه المرة دي ماكله مقفل ومش مبين حاجه اهو
ادm: اجبلك ايه تلبسيه يداري جمالك كل حاجه بتلبسيها بتبقي قمر البسك ملايه مثلا
فرح بتضحك علي كلامه ..
بيدفع ادm تمن الفستان وبيروح ينقي ليه بدله 
فرح: انا اللي هانقي
ادm: تمام بس شوفيلي حاجه تبين عضلاتي 
فرح: واللهي 
ادm: كده كده ماشاء الله هاتبان
فرح: ماشي يا عم عضلات 
بيخلصوا وبيروحوا يفطروا وبعدها فرح بتروح الكوافير
ادm: اجي اخدك امتي يعني
فرح: لأ مش عارفه انا هاروح انا وبعدين عاوزة اوحشك 
ادm: توحشيني اكتر من كده 
فرح: يلا يا ادm امشي انت بقت نظراتك مش مريحه
ادm: علطول ظالماني 
بيمشي ادm بعربيته لحد ما بيوصل بيته..
ادm: ساره ..ياحبيبتي
سارة: ايوة يا أبيه
ادm: خودي قيسي الڤستان ده
بتطلع ساره الفستان من شنطته وبتنبهر بجماله
سارة: دا جميل اوي يا أبيه
ادm: انتي أجمل يا حبيبتي 
..........................
في المساء
بتطلع فرح من الكوافير ..
وتليفونها بيرن..
ادm: ايه
فرح: خلصت يا ادm 
ادm: كل ده بتعملي ايه
فرح: حاجات ستات
ادm: امـ.ـو.ت انا
فرح: ادm
ادm: ادm ادm ..ايه خلاص 
فرح: انا مروحه اهو 
ادm: طيب اما تروحي كلميني 
فرح: اوك
بتقفل فرح مع ادm..
كامل: ممكن اوصلك 
فرح: لا شكرا ..
كامل بيمسك ايدها: ليه بس
فرح: استاذ كامل انت اتخطيت حدودك معايا احترم نفسك 
بتمشي فرح وهيا متعصبه لحد ما بتوصل لبيتها
بتكلم ادm ..
فرح: انا وصلت ..
ادm: نام بدري بقا يا جميل عشان بكره يوم طويل
فرح: تصبح علي خير 
ادm: تصبحي علي جنه ..
.............................
كامل: جهزت اللي قولت عليه
* ايوه يا باشا
كامل: تمام اوي خليك علي اتصال
............................
في الصباح
بتصحي فرح وبتاخد شاور وبتنزل وادm بيكون مستنيها عشان يوديها للكوافير.
ادm: هاتبقي احلي عروسه 
فرح بتبصله وبتضحك
فرح: ادm
ادm: يا حته حته من قلب ادm
فرح: احم ..سارة فين ليه ما جبتهاش تبقي معايا
ادm: هاجيبها عشانك 
بيوصل ادm فرح للكوافير وبيروح يجيب سارة وبتطلع لفرح..
.............................
في المساء...
بيلبس ادm بدلته وامجد معاه
امجد: عيشت وشوفتك عريس يا ادm انا مبسوووط 
ادm: عقبالك يا أمجد
امجد: يارب وابقي في نفس جنانك ده اخطب واتجوز في خلال شهر واخلف تاني شهر
ادm: يابني دي قدرات 
امجد: ايه يا جدع بتستقل بيا ولا ايه
ادm: لاعاش ولا كان اللي يستقل بيك يا جدع 
بيخلص ادm لبس بدلته وبيعدله ادm الببيون بيرش برفانه وبيكون قمه في الوسامه
امجد : تدري؟!
ادm: ادري ايش
امجد: تدري لو كنت بـ.ـنت ماضيعتك من ايدي  ايه الجمال ده يا قناوي 
ادm: هههههه ماشي
بيطلع ادm وامجد معاه بيروح علي الكوافير
بيطلع ادm وبيشوف فرح
ادm: بسم الله ما شاء الله قمر 
بتبص فرح في الارض بكسوف
كانت طالعه زي الاميرات
بتقرب سارة علي ادm : مبروك يا أبيه
ادm: الله يبـ.ـارك فيكي يا حبيبتي 
بيأنكج ادm فرح وسارة ..فرح في ايد و سارة في ايد
وبينزل ...
بيتىكب ساره جمب امجد اللي كان بيبصلها بإعجاب ملحوظ
وبيركب ادm جمب فرح 
بيوصلوا لقاعه كبيرة 
اول ما فرح وادm بيدخلوا الورد بيقع فوقهم وبيفضلوا ماشين علي الورد والشموع محاوطاه من الجمبين لحد الكوشه..
فرح : انا فرحانه اوي
ادm: مش قدي
فرح: تصدق بالله انا بحبك
ادm: ما انا عارف
فرح بتبصله وبتضحك ...
الناس بتسلم عليهم وبتتصور معاهم 
لحد ما بيجي وقت رقصه السلو
بترقص فرح مع ادm وهيا حاسه ان الفرحه مش سيعاها ..
بيشيلها ادm وبيلف بيها والكل بيسقف وكانهم في عالم تاني مش واخدين بالهم من حد ..
أسر كان واقف بعيد : ربنا يسعدك يا فرح ..
وأمجد كان مركز مع سارة ..
بيرجع ادm وفرح الكوشه بيروح أسر وبيبـ.ـارك لها
اسر: مبروك يا ...قلت اسمك ايه
ادm برفعه حاجب: ادm
اسر: لو زعلتها اوضايقتها هامحيك من علي وش الدنيا ههه
ادm بيجز علي سنانه؛ لا متخافش فرح في عيني
فرح: ربنا يخليك ليا يا أسر
اسر: حياتي ليكي🥰
ادm: يا قلبي .
بينزل اسر من علي الكوشه وهوا مش طايق ادm وادm مش طايقه بيخبط في بـ.ـنت
اسر: انا اسف .
بتبص ليه البـ.ـنت ...
اسر: يادين النبي علي الجمال 
بتبصله البـ.ـنت بقرف وبتمشي
اسر بيمشي وراها: استني بس يا جميل طب سنجل ولا مرتبط
بتقف البـ.ـنت مع واحد عضلات بشكل يخـ.ـو.ف 
بيكمل اسر مشي وبيعمل انه بيكلم حد
اسر: ياعبصمد خد هنا يا راجـ.ـل بس كده مش طريقه حوار دي
بيخلص الفرح مع اجواءه المبهجه من رقص وموسيقي وفرحه ادm وفرح الكبيرة ..
بيكون ادm حاجز جناح ليه وهوا وفرح..
بيفتحه وبيدخل وبتدخل فرح مكسوفه ..
بيشتالها ادm مرة واحده..الباب بيخبط
ادm: من اولها ..
بينزل ادm فرح وبيفتح الباب ...
الجرسون: الجواب ده حد سابه لحضرتك 
ادm: شكرا..
بيقفل ادm الباب وبيحط الجواب علي الترابيزة
فرح: مش تشوف هوا فيه ايه يمكن حاجه مهمه
ادm: مافيش اهم من دلوقتي دقت ساعه العمل 
فرح: ايه وبترجع لورا ..
بيشتالها ادm وبيدخل الاوضه بيحطها علي السرير بيقرب منها وبيبـ.ـو.سها برقه وفرح دايبه بين ايديه وبيبدأ يقلعها الفستان برغبه مش بتنتهي...
اتوحدوا وبقوا واحد
وطبع ملكيته ليها بقت حرم ادm القناوي ..
........................
في الصباح 
بيصحي ادm قبل فرح بيبص علي فرح وهيا نايمه جمبه شبه الملاك ..بيبـ.ـو.سها وهوا مبتسم
بيقوم وبيدخل الحمام ..
بياخد شاور وبيقعد في الريسبشن..
بيشوف الظرف وبيقرب منه وبيفتحه
بتصحي فرح بتلاقيها عريانه ومتغطيه بتفتكر اللي حصل وبتبتسم بخجل وبتدخل تاخد شاور ..
بتطلع وبتلبس قميص قصير مثير..
وبتطلع بتلاقي ادm قاعد وضهره ليه
فرح بتقعد علي رجله ..
ادm بيديها بالقلم وبيمسك شعرها وبينزل فيها ضـ.ـر.ب.....يتبع.
ادm بيديها بالقلم وبيمسك شعرها وبينزل فيها ضـ.ـر.ب...
فرح ببكاء: في ايه ليه بتعمل كده؟!
ادm بيمسكها من شعرها ..
ادm: ليه يا زباله ليه 
بيجيب ادm صور وبيوريهالها وكامل ماسك ايدها وماسكها من وسطها ومبتسم وواقف قدام باب شقتها
ادm بعصبيه: ازاي كنت غـ.ـبـ.ـي كده واضحك عليا ازااااي ؟!
فرح: واللهي مافي حاجه غلط 
ادm: عاوزه تقنعيني ان الصور دي متفبركه
فرح: لأ مش متفبركه دا حصل فعلا ان قابلني كذا مره وكان بيضايقني ومش عارفه بيعمل كده ليه 
ادm بعصبيه: يمكن عشان ابن عمك 
فرح: ايه ..انت بتقول ايه
ادm: اعملي بقا انك مش فاهمه واستعـ.ـبـ.ـطي بعتك عشان تقــ,تــليني وكنتي ممثله ممتازه
فرح ببكاء: انت بتقول ايه
ادm: بقول ايه فرح هارون وكامل هارون الغلط مش عليكي الغلط علي الغـ.ـبـ.ـي اللي صدقك 
فرح : صدقني انا مش فاهمه حاجه
ادm بيقعد علي الكرسي وبيرميها علي الأرض
ادm: مصره انك تكذبي
فرح بعصبيه: انا مش كذابه انا فعلا مش فاهمه حاجه ولو كنت عايزه اخدعك زي ما بتقول هاعرفك اسمي دا لو كلامك صح انت عارف اسمي من اول يوم وكامل كمان كنت دخلت عليك بإسم مستعار
ادm: صدقيني هاتنـ.ـد.مي ..
فرح بعصبيه: طب ممكن قبل ما انـ.ـد.م تفهمني ايه الحكايه
ادm : الحكايه ان جدك قــ,تــل ابويا بعدت عن الصعيد وعن التار وقولت ابدأ من جديد بعيد عن الدm بعتلي كامل ابن عمك عشان يمـ.ـو.تني عشان يضمن اني مش هاخد بالتار ومش هاقــ,تــل حد منهم ..
فرح: بس بابا ماعندوش غير اخ واحد سمير ..
ادm: لأ ابوكي ليه اخين سمير وعلي والعداوه كانت بين الجدين ووصلت للقــ,تــل فا جدك قــ,تــل ابويا عشان يحرق قلب جدي جدي مـ.ـا.ت من الزعل ابوكي كان الكبير مشي وساب البلد وعمك سمير خاف ومشي وساب البلد وعاشوا جمب بعض اما علي فافضل عايش مع جدك لحد ما اتصاب ومـ.ـا.ت وجدك ماعرفش مين اللي قــ,تــله وكامل يبقي ابن علي ده ..
فرح: وجدي هارون مصمم يقــ,تــلك ليه
ادm: عشان خواف وجبان .
فرح: صدقني انا معرفش حاجه عن الكلام ده انا اول مره اعرفه منك انت انا مش عارفه ابويا ذات نفسه ابويا مشي وسابنا من زمان واتخلي عننا ماكنتش اعرف السبب بس عرفت انه جبان وخاف علي نفسه 
ادm كان ساكت وكان قلبه بيقوله صدقها يا ادm ..
فرح: انا قولتلك انا بحس معاك بالأمان يا ادm ما تضيعش ده وتخسرني واخسرك احنا مالناش غير بعض
ادm: وانسي انك من دmهم اللي مليان غدر
فرح: ده ذنبي يعني مش ذنبي انهم اهلي انا غيرهم ..
ادm بيمشي وبيسيبها وبيرزع الباب وراه ..
فرح بتنهار في العـ.ـيا.ط من و.جـ.ـع جـ.ـسمها والأكبر و.جـ.ـع قلبها. 
بتقوم فرح  بعد ساعتين من علي الارض وبتدخل تاخد شاور وكأنها بتحاول تريح جـ.ـسمها بحمام دافي .
بتطلع من الحمام بالبرنس بتلاقي ادm قدامها بتتجعز وبترجع لورا .
ادm: ايه يا حلوه انتي خايفه مني ولا ايه دا انا جوزك 
فرح: ادm انت سـ.ـكـ.ـر.ان ولا ايه ..ادm 
بيزقها علي السرير وبيغتصبها غـ.ـصـ.ـب عنها..
وسط صريخ فرح ومحاولاتها لكن ما قدرتش عليه
..................................
في الصباح...
بيصحي ادm بيلاقي فرح قاعده علي الأرض ومنكمشه في نفسها ومغطيها الملايه ..
ادm : هوا .هوا في ايه 
فرح رفعت عينها اللي كانت حمرا من كتر العـ.ـيا.ط
فرح: طلقني يا ادm ..انا بكرهك
قامت من علي الارض وهيا ماسكه الملايه ودخلت الحمام قعدت في البانيو وكانت بتحاول تكتم صوت عـ.ـيا.طها..
ادm كان قاعد علي السرير ومش فاكر هوا عمل ايه بس شايف الوضع اللي هوا فيه هوا وفرح وعارف ايه اللي حصل ..
بتتأخر فرح في الحمام بيقلق ادm عليها
بيخبط مش بترد ..
بيفضل يخبط ومش بترد عليه. .
بيكـ.ـسر الباب عليها وبيدخل بيلاقيها واقعه مغمي عليها في الحمام ..
بيشتالها وبيطلع يحطها علي السرير وبيحاول يفوقها.  
اول ما بتشوفه بترجع لورا بخـ.ـو.ف .
فرح ببكاء : ابعد عني...ابعد عني 
بيقرب ادm منها وبيحاول يهديها بس بتصرخ 
فرح بصراخ: ابعد عني ..
ادm: طيب هابعد بس اهدي..
بيخرج ادm من الاوضه وبيروح حمام تاني ياخد شاور وبيلبس هدومه ..
بيروح ناحيه اوضه فرح بيلاقيها نايمه. .
بينزل من الجناح وهوا مضايق ازاي عمل كده
فرح كانت عامله نفسها نايمه لما اطمنت انه نزل مسكت تليفونها. .
فرح ببكاء: اسر
اسر: حياتي ليكي 🥰
فرح مش بتتكلم بس كل اللي واضح صوت عـ.ـيا.طها
اسر: فرح مالك في ايه انتي بتعيطي ليه
فرح: تعالي خودني يا أسر ارجوك
اسر: طيب طيب انتي فين 
فرح ببكاء: مش عارفه 
اسر: خلاص ابعتي شير لوكيشن
فرح: طيب بس بسرعه يا أسر انا خايفه 
اسر: حاضر..
بتقوم فرح وبتتحامل علي نفسها وعلي و.جـ.ـعها و بتلبس
بتسمع الباب بيتفتح ..
بتروح تنام علي السرير بسرعه وبتتغطي..
بيجي ادm وبيقعد جمبها وبيحسس علي شعرها
ادm: سامحيني انت اخر حد افكر انه يبعد عني او افكر في اذيته انا تعبت بجد من اول امي اللي سابتنا واتخلت عنا لأبويا اللي اتقــ,تــل قدامي وانا عيل صغير انا الدنيا جت عليا اوي اوي وزودت ..انا بحبك اوي بس لما شوفت الصور اتعصبت من فكره ان حد لمس ايديكي غيري ان حد جاتله الفرصه ان يقرب من عينيكي ويتوه فيهم ..مش عارف ازاي حصل كده ازاي عرفت اعمل معاكي كده حتي لو كنت سـ.ـكـ.ـر.ان ...سامحيني يا فرح الادm انا ماقدرش اعيش من غيرك ..
بينام ادm جمبها وبيحـ.ـضـ.ـنها ..لحد ما بينعس..
بتيجي رساله علي تليفون فرح ..
امجد( انزلي يلا انا مستنيكي)
بتحاول فرح تفك ايد ادm عنها وبتنجح في ده بتاخد الشوز بتاعها وبتتسحب..
ادm: انتي رايحه فين ؟!
بتبص عليه فرح بخـ.ـو.ف وبتطلع تجري..
ادm بيقوم وبيجري وراها و ..
ادm بيقوم يجري وراها ..
ادm : استني يا فرح ..
فرح كانت بتجري بسرعه لحد ما شافت اسر ..
اسر شاف ادm بيجري وراها ركب العربيه وفرح ركبت بسرعه وساقها ..
ادm مالحقهاش وقف وشاف العربيه بتمشي ..
رفع شعره بايده ..
ادm: ليه ..بتهربي مني للدرجادي بقيتي بتخافي مني..
..........................
في العربيه..
اسر: ممكن افهم في ايه
فرح: مش قادره اتكلم يا أسر
اسر: عمل ايه الحـ.ـيو.ان ده
فرح بعصبيه: اسر 
اسر: متضايقه عشان بشتمه 
فرح: وديني اي حته بعيده عن شقتي 
اسر: ليه
فرح: كده هارتاح..
............................
ادm طلع فوق الفندق بسرعه وجاب مفتاح عربيته..
نزل وركب عربيته وراح علي بيت فرح ..
قعد يخبط بس مافيش حد سأل البواب بس قاله ان هيا ماجتش..
قعد يلف بعربيته زي المـ.ـجـ.ـنو.ن يدور عليها .
بس مالقهاش ..
نزل قعد عالنيل والهم مالي قلبه
ادm: انا اللي عملت كده انا اللي ضيعتها من ايدي قالتلي انا بحس معاك بالأمان يا ادm بلاش الاحساس يروح بس خلاص راح ..
.............................
دخل اسر وفرح فندق..
حجز اسر لفرح اوضه..
فرح: مش عايزاه يعرف مكاني يا أسر ارجوك
اسر: حاضر ..بس فهميني ايه اللي حصل..
فرح: هاحكيلك لما اهدي دلوقتي انا عاوزه ارتاح ..
طلعت فرح الاوضه واسر معاها..
اسر: ان عوزتي اي حاجه اطلبيها وانا شويه وهاجيلك تاني 
فرح: تسلملي يا اسر
اسر: حياتي ليكي 🥰
ابتسمت فرح ..
اسر: خلي بالك من نفسك
فرح هزت راسها ..
مشي اسر وقعدت فرح علي السرير.
فرح: جري ايه هاتقضيها عـ.ـيا.ط يا فرح انتي اقوي من كده مش اي حد يهزك هاتقدري تكملي لوحدك هاتسندي نفسك
.............................
عدي يومين وادm بيدور علي فرح زي التايه في كل مكان وفرح قاعده في الفندق ومش بتطلع واسر بيزورها وبيطمن عليها.
فرح كانت قاعده علي السرير شارده لقت صوت حد بيخبط علي الباب .
قامت فتحت مالقتش حد بصت يمين وشمال مالقتش حد كانت داخله لفت انتباها جواب قدام الباب.
وطت خدته وقفلت الباب ..وبدأت في فتح الجواب
( لو عايزه ادm حبيبك يعيش تعالي في العنوان ده***** بعد ساعه حياته في ايديكي )
عادت فرح قراءه الجواب بخـ.ـو.ف.  
فرح بخـ.ـو.ف: ادm ..
مسكت التليفون بتاع الاوتيل وقعدت ترن علي تليفون ادm مافيش رد..
فرح كانت قلقانه وخايفه ..
لبست بسرعه ونزلت ..
كان اسر سايبلها فلوس ..
ركبت تاكسي وراحت علي المكان اللي عشان توصله محتاجه ساعه ..
طول السكه خايفه وقلقانه ..
كانت بتحاول تقنع نفسها انها مش بتحبه وكرهته بعد اللي عمله بس لأ هيا بتحبه..
وصلت للمكان ..كان صحراء.
نزلت من التاكسي فضلت ماشيه تتلفت حواليها وكانت الدنيا ليلت ..
كانت فرح خايفه من المكان .
فضلت تمشي لحد مالقت حد واقف علي بعيد .
قربت منه...
لقت كامل واقف رافع المسدس علي ادm ..
فرح بخـ.ـو.ف: ادm ...
طلعت تجري وحـ.ـضـ.ـنته
ادm: فرح ايه اللي جابك
طلعها من حـ.ـضـ.ـنه وقفها وراه .
كامل: انا اللي خليتها تيجي عشان تشوفك وانت بتمـ.ـو.ت يا ادm هايبقي منظر تحفه خالص اوريجناك 
ادm: ايه الغباء ده انا عملتلك ايه عشان تكرهني كده عشان تحقد عليا وتدmرلي حياتي عشان تقــ,تــلني انت مـ.ـجـ.ـنو.ن
كامل:  عشان اللي زيك لازم يمـ.ـو.ت عشان البـ.ـنت الوحيده اللي حبتها حبتك انت ولما رفضتها انتحرت وسابتني فاكرها اتشاهد علي روحك يا ادm..
ادm: دي كانت مريـ.ـضه نفسيه ياغـ.ـبـ.ـي كنت مستني مني ايه مش فاهم انا مالي ان كانت بتحبني ولا لأ عشان ساعدتها مره من شباب كانوا بيضايقوها حبتني صدقني كانت مـ.ـجـ.ـنو.نه وفضلت تطاردني علطول لحد ما فهمتها ..
صوت طلقه طلعت من مسدس كامل .
فرح بصدmه: لااااااااااا...
ادm بيبص علي نفسه وفرح بتبص عليه وهوا كويس. 
كامل بيقع علي الأرض .
وبتبان وراه السكرتيره أميره ..
اميره ببكاء: قولتلك هامـ.ـو.تك ماصدقتنيش انا عملت كل حاجه عشانك عشان بحبك وفي الاخر كنت وسـ.ـخ وندل 
كان لازم تمـ.ـو.ت عشان تخلصنا من قرفك ومن ظلمك ..
فرح حـ.ـضـ.ـنت ادm بخـ.ـو.ف من منظر الدm اللي عبي المكان.  
صوت عربيات الشرطه ...
ادm بصلهم باستغراب: مين اللي بلغ..
فرح ببكاء: انا قبل ما انزل من التاكسي بس اتأخروا اوي
ادm: خلاص ..اهدي. 
اخدوا أميره اللي كانت بتقول كلام غير مفهوم وبتعيط
وادm وفرح راحوا وحكوا اللي حصل اما كامل فمـ.ـا.ت علطول .
خرج ادm وفرح من قسم الشرطه...
ادm: فرح انا..
فرح: لو سمحت يا ادm طلقني ..
فرح مشت وسابته واقف لوحده..
مارحتش علي الفندق راحت بيتها .
فتحت شقتها وكانها وحشتها..
فرح: كنت بقول اني فيكي وحيدة بس انا مابرتاحش غير فيكي .
خدت فرح شاور ودخلت تنام بتحاول مـ.ـا.تفكرش في ادm بتحاول تقوي قلبها وتنساه اه هاتتعب بس لازم..
...............................
بعد يومين..
كانت قاعده علي الكافيه اللي علطول بتقعد عليه وسرحانه..
ممكن اقعد..
بترفع عينيها ..
ادm: لسه لحد الأن بشوف عينيكي زي اول يوم
فرح: عاوز ايه يا ادm
ادm قعد..
ادm: عاوز اعتذر 
فرح: مش مقبول وهاتطلقني 
ادm: وان ماوفقتش
فرح: هاخلعك 
ادm: وعلي ايه امشي مخلوع انتي ....
بصتله فرح بصدmه..
ادm: انتي في قلبي بالتلاته ..طب وعهد الله بحبك اديني فرصه 
تجاهلته فرح...
ادm: طب حياتي ليكي ..
ابتسمت فرح ...
ادm: وحياة امك يعني كلمه اسر اللي خلتك تضحكي 
فرح: ادm
ادm: ياروح قلب ادm
فرح: انت ازاي بتتحول كده
ادm: عشان صعيدي مودرن 
فرح ضحكت ...
ادm: ضحكت يعني قلبها مال 
فرح: وان زعلتني 
ادm: ازعل مين دا انا ابقي مـ.ـجـ.ـنو.ن لو زعلت القمر ده مـ.ـا.تيلا بقا يا ام زين
فرح: زين مين ؟!
ادm: ابننا ان شاء الله يا بطل المجرة
فرح: ادm!
ادm: عيونه
فرح بابتسامه: زين بس ...
ضحك ادm عليها وقام حـ.ـضـ.ـنها ..
ادm: خلي عندك مبدا وخليني احفي كده لما اصالحك
فرح: بقا كده تصدق انا ماعنديش كرامه 
ادm: خلاص ليه بتقفشي كده ..
فرح: عارف لبه سامحتك 
ادm: ليه ..
فرح: كان علطول تفكيري ان ليه مانسمحش وتبقي الأمور بسيطه ليه نضيع من ايدينا حد بنحبه دا ربنا بيسامح انت يا انسان مش هتسامح احنا مش ملايكه معصومين من الغلط احنا بشر بنغلط وبـ.ـنتعلم من غلطنا مش سهل خسارة حد بنحبه الحب صعب يتلقي ومش بيجي بالساهل ...
ادm: عاقله ورايسه هههههه يلا بقا نلحق نجيب زين
فرح: نجيبه منين
ادm بضحك: من الحضانه....تمت

لو خلصتي الرواية دي وعايزة تقرأيي رواية تانية بنرشحلك الرواية دي جدا ومتأكدين انها هتعجبك 👇

تعليقات