رواية بين حبك واسر قلبي ايوب وبدور كاملة جميع الفصول

رواية بين حبك واسر قلبي هي رواية رومانسية تقع احداثها بين ايوب وبدور والرواية من تأليف زهرة الربيع في عالم مليء بالتناقضات والأسرار تتشابك مصائر شخصيات رواية بين حبك واسر قلبي لتجد نفسها في مواجهة قرارات صعبة تُغير مجرى حياتهم إلى الأبد ان رواية بين حبك واسر قلبي هي قصة عن الحب الذي يتحدى الزمن والمصير الذي يفرض نفسه والأرواح التي تسعى خلف الحرية والسعادة بين الأمل واليأس وبين القوة والضعف ينسج رواية بين حبك واسر قلبي تفاصيل حياتهم في معركة غير متكافئة مع القدر لتكشف كل صفحة عن لغز جديد يقود القارئ نحو نهاية غير متوقعة

رواية بين حبك واسر قلبي ايوب وبدور كاملة جميع الفصول

رواية بين حبك واسر قلبي من الفصل الاول للاخير بقلم زهرة الربيع

كان بيعمل معاكي ايه ورا الشجره انطقي متطلعيش اجناني عليكي
انتفضت برعـ.ـب وقالت بغضب..كان لازم تسأل السؤال ده وتفهم قبل ما ترقدو في المستشفى مش حـ.ـر.ام عليك اللي عملتو فيه 
مسح على وشو بعصييه ورجع بصلها وقال...انا سألتك سؤال ردي عليا يا بدور متخلنيش اكسر الاوضه على دماغك 
تنهدت وقالت بتـ.ـو.تر ...ولا حاجه انت جيت قبل اي حاجه 
مسكها من دراعها بغضب وقال..ولو مجتش كان هيعمل ايه ها...هيعمل ايه يا بت محروس 
بدور قالت بخوف وعصبيه...ابعد عني . هملني بقى..انت ملكش حكم عليا و..و كمان مش خايفه منك انا مغلطتش في حاجه ..كل الحكايه الزرار بتاع البلوزه اتقطع ومخدتش بالي قام هو شافه وكتر خيره نبهني واخد دبوس من الطرحه وعملهولي بس كده 
كان هيتجنن حرفيا من الغضب وقال ..لا يا شيخه...طب مش تقولي ظلمتو وقال بزعيق وجنون..ومتعلهوش لوحدك ليه..اتشليتي علشان تخليه يبصبص على جس،،مك
بقلم..زهرة الربيع
بدور انتفضت من مكانها بخوف وشافت مفيش فايده من الكلام معاه دلوقتي قربت من  وقالت بدلال...والله ما عملنا حاجه...انت عارفني زين ومربيني...هو كان بيساعد بس..وانا خوفت الدبوس يشوكني وبقت تساوي جلابيتو من فوق بدلال وقالت...يعني يرضيك يشوكني يا ايوب 
ايوب بلع ريقه بـ.ـارتباك من قربها ومسكها من درعاتها بقوه وشـ.ـدها عليه جـ.ـا.مد وقال..لا ميرضنيش.. لان محدش هيشكك غيري ...اجهزي  الأسبوع ده هتجوزك 
بدور بصتلو بصدمه وقالت..ايه 
ايوب قال بغضب..زي ما سمعتي ...انا كنت عايز اعمل بأصلي واسيبك تكملي علامك بس الظاهر انكم صنف مياجيش بالمحايله 
ودفعها واتقدم ناحية الباب وهيه اتصـ.ـد.مت وجريت وراه وقالت .استنى هنا انا قولتلك قبل كده مش هتجوزك ولا دلوقتي ولا بعد ما اخلص علامي انا مش عيزاك و 
بس سكتت بخوف لما قال بزعيق..اكتمي ..اياك فكراني باخد رأيك..اجهزي يا عروسه..وبصلها من فوق لتحت وقال بطريقه تخوف...انا هوريكي كيف بيكون شك الدبوس يا بنت محروس 
قال كده ونزل بسرعه وهيه قعدت على السرير بزهول وخوف 
ايوب نزل تحت وكانو فيه اتنين رجاله كبـ.ـار في الخمسينات بيتكلمو سوا دول عمه ووالده
ايوب اتنهد وقال...عمي...انا هتجوز بدور الأسبوع ده ..وياريت محدش يسأل ليه ولا يعارض 
عمه وابوه بصو لبعض بزهول وعمه قال....ايوه يا ولدي بس البت مش راضيه و 
ايوب قاطعو وقال...بتك مدلعه يا عمي...وانا مش فايق لدلعها ..الاسبوع ده هنعمل الفرح جهز كل حاجه يا ابوي 
وسابهم ومشي وهما بيبصو لبعض بزهول 
وتم تجهيز كل الترتيبات و اتعمل فرح كبير بوجود اعيان البلد وكان ايوب مبسوط جدا وطلع على الحصان بقى يرقص بيه وبيضـ.ـر.ب نار  بسعاده وسط زغاريد اهل الكفر 
عند بدور كانت  وجهزت والكوافيره خرجت من عندها  وهيه  قاعده بحزن شـ.ـديد في الاوضه.... بس عقدت حواجبها باستغراب لما سمعت صوت عند البلكونه 
التفتت للصوت  اواتفاجأت بشاب بيشاورلها جريت عليه وقالت بلهفه... رجب انت بتعمل ايه اهنه وطلعت من المستشفى ميته
بقلم...زهرة الربيع
الشاب كان واضح عليه علمـ.ـا.ت الضـ.ـر.ب وقال..خرجت من يومين و لما عرفت انهم هيجوزوكي جيت على طول ..يلا تعالي معايا هنهربو من هنا 
بدور بصتلو بزهول وقالت...نهربو.. نهربو كيف 
رجب قال بـ.ـارتباك... مش وقتو يا بدور لو لقيونها  هيسونا على الهادي اخلصي انزلي معاي والناس مشغوله في الفرح هنهرب ونتجوز ومحدش هيلاقينا 
بدور كانت خايفه ومتردده بس نزلت معاه على السلم وطلعو جري  سوا في انشغال الجميع في الفرح وكان رجب مأجر عربيه مستنياهم على بعد مسافه من البيت 
عندي ايوب كان دخل هو وابوه وعمو في المندره معاهم مأذون هيكتبوا الكتاب 
ايوب طلع  وفتح الباب ودخل واستغرب جدا لما ملاقاش بدور  في الاوضه 
دور عليها شمال ويمين وفي الحمام بس اتصـ.ـد.م لما لقى البلكونه مفتوحه وطرف من الطرحه بتاعتها عالق في البلكونه وووو 
 اتصـ.ـد.م لما لقى البلكونه مفتوحه وطرف من الطرحه بتاعتها عالق في البلكونه اتصـ.ـد.م بشـ.ـده وضم ايديه بغضب وقلبه بيدق بعنف سحب السلاح بتاعه ونزل من البلكونه هو كمان عشان ما حدش يحس عليه
 عند بدور كانو بيجرو مسافه ووصلوا عند العربيه بتاعة رجب 
رجب فتح الباب وقال بقلق...يلا  بسرعه ...بسرعه اطلعي يلا اركبي
بدور بصت للعربيه بتردد وحست بحزن شـ.ـديد على اللي عملتو وافتكرت ايوب وفرحته طول اليوم ولما جاب لها الفستان وقد ايه كان سعيد اتنهدت بحزن وقالت... انا اسفه يا رجب بس انا غلطت ما كانش ينفع امشي معاك....انت اهرب من هنا بسرعه وانا هرجع الفرح
ولسه هتتحرك رجب مسك ايدها وقال بدهشه...انتي بتقولي ايه اتجنيتي اياك يلا بلاش هبل لو لقانا هيقـ.ـتـ.ـلنا احنا الاتنين
بدور  قالت بسرعه ...عشان كده بقول لك اهرب وهملني انا هرجع ...متزعلش مني يا رجب ده ولد عمي ومربيني ما اقدرش واصل احط راسه في الطين وتبقى عروسته هملته ليلة فرحه... ايوب راجـ.ـل دمه حامي قوي ما هيتحملهاش يمكن تحصل له حاجه بسببي وابوي كمان هيزعل انا مقدره انك جيت هنا علشاني وعملت كل ده لجل تطلعني...علشان كده  بقول لك انفد  بجلدك واهرب قبل ما يلاقيك
وكانت هتجري بس مسكها من ايدها تاني بغضب وقال... ايوب معاه حق انتي بت مدلعه اياك فاكره كل حاجه بمزاجك..انا عيني طلعت علشان اعرف اهربك ودلوك افتكرتي ولد عمك... اركبي العربيه بالذوق احسن لك
بدور بصت له بزهول وبقت تحاول تفك ايدها من ايده وقالت ...بعد عني هملني يا رجب انت اتجنبييت
 وبقت تحاول تهرب بس جذبها بقوه عايز يدخلها في العربيه بس بدور دفعته بقوه وقالت بغضب ....بعد عني انت ما بتفهمش بقول لك....امشي من هنه انا مجياش  معاك ومشيت خطوات وهو وراها بيحاول يقنعها 
وهيه بتجري بسرعه ناحيه البيت بس اتصـ.ـد.مت لما لقت ايوب في وشها 
بقلم....زهرة الربيع
بدور ورجب اتسعت عنيهم بصدمه وبدور بلعت ريقها برعـ.ـب ولسه هتنطق قاطعها ايوب وقال..زي ما انتم والله ما انتم تاعبين نفسكم تاني ...ها بقى تحبو نبدأ بمين وشاور بسلاحه على بدور وقال... باللي جاهز على الاكل ومستوي ....ولا اللي لسه هيتفرم ويتشوي 
قال جملته الاخيره وهو بيشاور على رجب وبصلهم بطريقه مرعـ.ـبه ومسك بدور من معصمها عايز ياخدها على العريبه بالعافيه
ورجب  جري بسرعه عايز يهرب بس ايوب ضـ.ـر.ب عليه طلقه في رجله وقع على الارض و هو بيصـ.ـر.خ من شـ.ـدة الألم
 بدور اتصـ.ـد.مت وصرخت بخوف  وكانت عايزه تجري  عليه بس كان ماسكها من ايدها بغضب وركبها في العربيه بالعافيه وهو بيقول ...اكتمي  يا حيلتها انتي لسه دورك جاي 
واخذ رجب على العربيه بالعافيه وهو كان بيصـ.ـر.خ من شـ.ـدة الاالم حط السلاح في وشه وقال... ولا نفس....احنا داخلين على الفرح مش عايز اسمع صوتك 
ورجع بيهم بالعربيه ورجب حاطط ايده على بقه كاتم صوته اول ما وصلوا عند جنينة البيت قال لبدور تطلع من الشباك نفسه اللي نزلت منه ...ونادي على واحد من الحرس بتوعه وقلو ياخذ رجب من غير ما حد يعرف ويربطو في الأسطبل
 واول ما رجعو الأوضه  بدور قالت بخوف....انا...انا هافهمك ايه اللي حصل هو انا...انا كنت
ايوب قاطعها بحده وقال.... المأذون مستنينا من ساعه ...فوتي قدامي يلاااا
بدور كانت مرعوبه منه ومشيت قدامه برعـ.ـب ونزلو  وكتبوا الكتاب وطلعو  على اوضتهم
 ايوب اول ما ادخل قلعه جلابيتو وبقى يطلع هدوم ليه من الدولاب
 بدور كانت واقفه بتفرك في اديها بخوف منه وقالت بصوت وا.طـ.ـي ...ايوب ممكن تسيبني اتكلم واقول لك..
 بس انتفضت برعـ.ـب لما بص لها بحده وقال ...اشششش اكتمي واصل معايزش اسمع صوتك
 بدور خافت منه ومن زعيقه بس قالت بشجاعه مصتنعه ... لا هتكلم يا ايوب... مش كل حاجه على مزاجك انا ما ضحكتش عليك في حاجه انت  عارف كويس اني معيزاكش ومرايداش الجوازه دي واصل وانت مهتميتش وعملت الفرح واتجوزتني غصب  مفيش حاجه بقى تزعلك 
 ايوب بص لها بزهول وقرب عليها بطريقه تخوف وقال... لما تهربي مني في ليلة  فرحنا دي حاجه ما تزعلش ...عارفه يا بدور لولا انك  بنت عمي وعار هيلحقنا طول العمر كنت دفنتك مكان ما لقيتك انتي والوسـ.ـخ اللي معاكي
بدور قعدت على السرير واصطنعت البكا 
ايوب مسح على وشه بضيق وقال بخـ.ـنـ.ـقه... بطلي نواح يا بدور  لو فاكره هتسعطفيني تبقي هبله ...خلاص مبقتش طايقك  ودمـ.ـو.عك دي ما بقتش تأثر فيا يلا غوري انجري غيري خلقاتك الليله دخلتنا يمكن تطلع منك حاجه زينه تنسيني القرف اللي عملتيه
 بدور بصتلو بصدمه وقالت ....دخله ....لهو انت ناوي....
ايوب  قرب عليها وقال بغضب.... امال فاكراني اتجوزتك احطك زينه في الاوضه 
بدور ضـ.ـر.بت رجلها في الارض بغضب وقالت... وانا ما عايزاش قولت لك انا ما عايزاش ومش هعمل كده يعني مش هعمل
 ايوب قال بغضب  شـ.ـديد...كان على عيني بس اصلا مش باخد رايك ..يلا غوري اتنيلي غيري بالذوق بدا ما يبقى عافيه
بدور قالت بغضب شـ.ـديد....هو في كل حاجه مهتاخدش رأيي  حتى في فرحي ما بتاخدش رأيي...يعني  هتاخد رايي ميته
ايوب شـ.ـد اجزاء السلاح بتاعه وقرب عليها لما التسق جـ.ـسمه بجـ.ـسمها وقال بفحيح مرعـ.ـب ...لما اخلص عليكي باذن الله هخليكي تختاري الطريقه اللي تموتي بيها والقبر اللي هتدفني فيه ....عايزه حاجه تاني
بدور  قالت بسرعه ورعـ.ـب ....عداك العيب ...هو في اكتر من كده انا هطمع ولا ايه ...تحب القميص مقور ولا مسقط ولا تحب اقلعو واصل
 ايوب  كان عايز يضحك على شكلها وخوفها بس قال... اي حاجه... كلك على بعضك اصلا ميلقش عليكي شغل الحريم ده 
بدور اتغاظت من كلامه بس كانت خايفه منه ومن سلاحه اللي في ايده خصوصا انه متعصب جدا بعد اللي حصل ...وهيه خايفه  منه من ساعه ما ضـ.ـر.ب نار على رجب
 اخذت اول حاجه قابلتها من الدولاب ودخلت  بسرعه على الحمام عشان تلبس
ايوب بص لطيفها  بابتسامه وضحك بخفه وبص للسلاح واتنهد وقال.... غـ.ـبـ.ـيه يا بدور خايفه من سلاحي ده لو رصاصه رشق  في جـ.ـسمي مستحيل اخليه يهوب ناحيتك...وحط السلاح في الدرج وفضل مستنيها على السرير 
بعد شويه خرجت وهي لابسه لبس نوم  رقيق جدا وقصير كانت ماشيه بتـ.ـو.تر شـ.ـديد ناحيه السرير 
ايوب كانت عيونه عليها وبقى يبص لكل تفاصيلها باعجاب شـ.ـديد
بدور  قربت منه وقالت بتـ.ـو.تر ...ايوب مش بتقول انك بتحبني قوي
ايوب كان تايهه في جمالها وقال بتوهان...قويي
بدور  ابتسمت وقالت بخوف ...طب طالما بتحبني ممكن تهملني النهارده بس النهارده... والله خايفه بجد
 بس شهقت بخضه لما شـ.ـدها بقوه بقت بين ايديه  وبص لعيونها وقال... انا لما كنت احب اقرب لك قبل سابق.... كنتي تقولي لي ايه 
 بدور سكتت
و هو قال بسرعه.... كنتي تقوليلي بتعمل كده  باي صفه
طيب و لما روحت خطبتك من ابوكي قولتلي ايه 
بدور سكت تاني 
وهو كمل وقال ...كنتي تقولي لما نتجوز صح
بدور هزت راسها  بالموافقه 
وهو كمل وقال ...ادينا دلوك اتجوزنا...حجتك  ايه بقى المره دي 
بدور قالت بسرعه ...لما نخلف
ايوب بصلها بدهشه وقال....لا والله...هلمسك لما نخلف...وهنخلف ازاي بالقمر الصناعي
 بدور قالت بغضب مصطنع.... وانا مالي ما معرفش تعملها ازاي اتصرف...رجـ.ـا.لة ايه دي يا ربي ....ايه رايك ما انا قاعده لك في الاوضه كلها 
ولسه  هتمشي سحبها بقوه عليه وقال وغضب...وبعدين في ليلتك اللي مش فايته... متخلنيش اوريكي وش تاني يا بدور  شغل العوق ده ما بينفعش معاي ...ما فيش حاجه هتفلتك من يدي  النهارده...يعني  زي الشاطره كده تسمعي الكلام بدل ما تسمعيه بالعافيه 
بدور  بصتلو بـ.ـارتباك وقالت.... طب يعني عايز ايه هتعمل ايه بالظبط 
ايوب ضحك قوي وقال بهمس عند شفايفها... ولا حاجه هنزرع الشجر ...على سطح القمر 
وقبل ما تتكلم با،،،سها بقوه وبدور حاولت  تبعده بس مقدرتش و استسلمت  بين احضانه.. وقضوا اغلب اليل سوا  لحد ما نامو 
في صباح يوم جديد قامت من النوم وهي حاسه بتعب شـ.ـديد في جـ.ـسمها وقالت ببكا... قوم يا ايوب ايوووب قوم  بكلمك ....طبعا نايم ولا هامك وانا ما اعرفهاش انام الليل كله كأن ترومبيل عدى علي
ايوب  فتح عينيه بنوم وقال.... صباحيه مبـ.ـاركه يا عروسه
وقام و بقى يطلع هدوم من الدولاب بلامبالاه
بدور اتضايقت من بروده و قالت بغضب... انا بكلمك يا ايوب انا تعبانه بجد
ايوب  ضحك وقال ....انا مش فاضي لك روحي خديلك دش بـ.ـارد هترتاحي 
بدور قالت بضيق ....هو انت ليه مش تعبان زيي 
ايوب ضحك جـ.ـا.مد وقرب منها وقرص خدها وقال... عشان انا ما فيش ترومبيل عدى عليا.... نهايته ده بس اول يوم شويه وهتتعودي
بدور وقفت  وقربت منه بتـ.ـو.تر وقالت ...ايوب هو احنا مش اتجوزنا ودخلنا ممكن بقا تسيبه...والله  هو ما قصدش يعمل اللي حصل ده كله كانت غلطه ...سايقه عليك النبي ما تقـ.ـتـ.ـله
بقلم...زهرة الربيع
ايوب  ضم ايديه بغضب شـ.ـديد ومسكها من ذراعها بقوه وقال ...خايفه عليه ولا ايه ...بتحبيه لسه رايداه 
بدور  قالت بضيق...مش مسألة حب...بس  انا ما احبش حد يروح في داهيه بسببي... خلاص بقى همله
 ايوب دفعها بغضب وقال....اه لا وانتي للصراحه بتحس بالذمب ...طب كنتي حسيتي بيا انا...انا اللي قـ.ـا.تل نفسي على رضاكي انا اللي مفكرتش ابص لواحده غيرك لو بنظره ...انا اللي حبيتك اكتر من روحي يا بدور  وبصلها بحزن وغضب ومسكها من دراعاتها بيهزها بعنف وقال بوجع ...وبعد ده كلو عملتي ايه روحتي هـ.ـر.بتي مع راجـ.ـل تاني ولا اهتميتي للفرح اللي بره ولا للناس ولا حتى ليا ولكرامتي وسط الكفر  كل ده علشانو لدرجه دي مش شيفاني يا بت عمي ..ودفعها بضيق
بدور بلعت ريقها بحزن وقالت....يا ايوب انا ...انا مكنتش عايزه اعمل كده وانت اضطريتني وحددت الفرح ولا كأني بقول لا انت اللي بتتجاهلني
ايوب اتنهد وقال...ملوش لزوم الكلام  ...خلاص اللي عملتيه ده مش هنساه...واطمني على حبيب القلب اول ما يجيني مزاجي هسيبه وسابها و دخل يستحمى
بدور اتنهدت بحزن وبقت تختار حاجه تلبسها وهيه مش عارفه تعمل ايه 
بعد  شويه ايوب خرج وهو بيمشط في شعره وكان شكله جذاب جدا 
بدور بقت تبصلو باعجاب واتنهدت واخدت هدومها وراحت ناحية الحمام وهيه بتمشي بالعافيه  وتعبانه جدا
 ايوب بصلها وابتسم بسخريه وقال... اجمدي شويه كلها ايام واجيب لك واحده تساعدك 
بدور بصتلو باستغراب وقالت...تساعدني...تساعدني في ايه 
ايوب قال بلا مبالاه ....في اللي تعبك ...وبص لها وقرب منها وقال .....هتجوز واحده تاني تريحك وتشيل عنك انتي ليله وهيه ليله 
بدور اتسعت عنيها بزهول وبصتلو بضيق وقالت ....ما لوش لزوم الهزار البايخ ده 
ولسه هتمشي مسكها من دراعها  وقال بهدوء .   بس ده مش هزار انا بتكلم جد... انا صح هتجوز تاني و كمان العروسه  في بالي بس قولت انتي بت عمي واولى بأول جوازه ليا
بدور بصت له بصدمه من الجديه اللي في كلامه وووو
.انت بتقول ايه...ولما انت ناوي تتجوز اتجوزتني ليه
ايوب  قال ببساطه وهو بيلبس هدومه ..عادي اتجوزتك  لانك عجباني ومن زمان عايزه اتجوزك... بس كمان عندي طلبات ما اقدرش استغنى عنها ...زي ان يكون عندي ست بتحبني وريداني لوحدي.. واحده تكون  ما بتفكرش غير فيا ها ...وما يهمهاش ولا يملا عينها اي راجـ.ـل تاني في الدنيا
بدور كتفت اديها بغضب وقالت.... ايوه ايوه فاهماك وعارفه كمان مين الوحده الثانيه دي اللي دايبه فيك 
ايوب ابتسم على كلامها وبص لعيونها جـ.ـا.مد واقرب منها قوي وقال... بس انا لو مرتي قالت لي مره واحده انها غيرانه ومهتستحملش اتجوز تاني واقرب لغيرها... ممكن افكر في الموضوع
بدور  دفعته بعيد عنها وقالت بغضب.... انا اصلا عمري ما اغير من اي واحده لاني مش شايفه اي ست احسن مني .. ولا انت تهمني علشان اغير عليك 
ايوب شـ.ـدها عليه بقوه وقال بغضب...اه طبعا انت عندك حد تاني تغيري عليه
بقلم....زهرة الربيع
بدور دفعتو بعيد عنها  وقالت بغضب.... بطل تلقيح بالكلام عيب عليك انا بقيت مرتك
 ايوب لسه هيتكلم سمعو خبط على الباب من اهله وزغاريد قال بسرعه .....ادخلي على الحمام وخدي معاكي هدوم يلا بسرعه
بدور  اخذت هدومها ودخلت على الحمام  وايوب  راح فتح واستقبل اهله ابوه وامه وعمو ومـ.ـر.اته وحـ.ـضـ.ـنوه بحب وطلعت بدور من الحمام بعد ما استحمت وسلمت عليهم وقعدت مع امها وامرات عمها 
وايوب نزل يسلم على الناس مع عمو وابوه وفضل معاهم شويه 
بعد كده طلع بعد نزول امه ومرات عمه
اول ما دخل الاوضه  لقاها لابسه بيجامه متقفله  وقاعده على السرير اتنهد وقعد جمبها  وقال بابتسامه ...  هي لحقت شتت تحبي انزلك بطانيه 
 بدور قالت بضيق...ليه يعني
ايوب قال ...ليه ايه ..فيه  عروسه يوم صباحيتها تلبس كده دي بجامت امك
بدور قالت بغيظ  ...لا بجامت امك انت 
ايوب اتسعت عنيه بدهشه وبصلها بطريقه خوفتها بلعت ريقها وقالت بسرعه ...بس كانت مستلفاها من امي
ايوب ضحك عليها بخفه وهيه قالت ...انت شاغل نفسك بلبسي ليه اهو  بلبس  اللي بيريحني وخلاص 
ايوب اتنهد وقرب منها وقال....بصي بيقولو هيعملوا مدرسه
 قريب وبتعلم الست ازاي تبقى ست ادخلي لك دوره هناك هتفيدك يمكن ربنا يحلها عليكي بدل ما انتي قعدالي زي لاعيبة الكوره كده
بدور بصتلو بضيق وقالت بحماس...بقولك ايه  تلعب كوتشينه بدل الملل ده
ايوب اتسعت عنيه بدهشه وقال...يا بت انا قاعد مع صحابي على القهوه كوتشينة ايه اللي نلعبها انهارده صبحيتنا والناس عماله تقر تحت فاكريني خاربها ...ارحمي امي شويه ودلعيني بصي انحرفي يا بدور ما ت عـ.ـر.فيش تنحرفي
بدور  ضحكه جـ.ـا.مد وقالت...... طب بص يا منحرف  هلعب معاك لعبه هتعجبك قوي قوي قوي وقربت منو وقالت بدلال... هنلعب كوتشينه اذا انا فزت انت هتقلع حاجه من هدومك.. ولو انت فزت تقلع حاجه تانيه بقى
ايوب بصلها وقال..بدووور
بدور قالت بسرعه...خلاص بهزر قصدي لو انت فزت انا هقلع حاجه قولت ايه
ايوب فرك ايديه بحماس وقال ...هو ده الشغل ده انا هكسب للصبح وقلع جلابيته وقال....و قلعت الجلابيه دي هديه مني ليكي قبل ما نبدا 
بدور ضحكت جـ.ـا.مد وبداوا يلعبوا ...وايوب فاز اول دور ابتسم وسقف بحماس وقال .... يلا يا أطرى من الفينو ..ورينا اللي مستنينو 
بدور نفخت بحزن وقلعت البيجامه بتاعتها وهو متحمس بس اتصـ.ـد.م لما الاقيها لابسه تحتها كاش مايوه نص كم مقفول رفع شفته لفوق بطريقه تضحك وقال....ايه ده...انا قولت الللي مستنيينو مش اللي حافظينو
بدور كانت عايزه تضحك على شكله وقالت...فيه ايه ... انا بحب البس كده في حاجه
 ايوب اتنهد بغيظ وقال...ماشي  انا هجيب اخرك استني علي هتروحي مني فين 
وبدأو يلعبو تاني بس فاز للمره التانيه وقال بفرحه...اها  يلا بقى يا عصفوره 
بدور اتنهدت وقلعت كاش المايوه بس اتصـ.ـد.م اكتر لما لقى  تحته تيشرت مسكها من التيشرت  بغضب وقال..... وحياه امك انتي لبستي الدولاب كله ولا ايه 
بدوركانت كاتمه ضحكتها بالعافيه وقالت ....في ايه يا ايوب بردانه والله
ايوب  رما الكوتشينه على الارض وقال...ولما انتي بردانه بتقولي نلعب ليه... على العموم انا دلوقتي حالا ادفيكي دي بسيطه قوي و قرب منها 
بدور قالت بتـ.ـو.تر...لا انا دفيت تصدق الدنيا حر اصلا ولسه هتجري شـ.ـدها بقوه وقال يا بت اهدي هدفيكي ...وباسها برقه وقال....هادفيكي على الاخر ...وباسها بقوه اكبر   
 بعد عنها ثواني وسند جبينه على جبينها وقال بهمس... بعشقك يا بدور بموت فيك يا بت العم 
بدور نزلت عيونها بكسوف وهو قرب منها بسعاده  بس قطع لحظتها صوت خبط على الباب 
ايوب مقدرش يبعد وفضل منـ.ـد.مج معاها  بس بدور قالت بتـ.ـو.تر... ايوب الباب بيخبط 
ايوب قال بسرعه...سيبك منو انسيه
بدور قالت بتـ.ـو.تر... لا ..لا ما ينفعش يا ايوب  روح شوف مين  ليكون حد عايز حاجه ضروري 
ايوب بص لعيونها وقال ...مش قايم لحد ما اشوف عرض الازياء ده كام قطعه 
بدور ضحكه جـ.ـا.مد وقالت...روح شوف والعرض هيتوقف لحد ما ترجع
 ايوب اتنهد بضيق شـ.ـديد و راح فتح الباب شويه قليلين وكانت واحده من الخدم قالت... خالتك وبنتها وفاء جاييني يبـ.ـاركولك جنابك ..والست هانم والدتك بتقولك تنزل تقابلهم 
ايوب اتنهد  وقال ...قوليلهم نازل 
الخدامه مشيت وهو قفل الباب وبدور سمعت اللي اتقال قعدت على السرير بغضب و اول ما دخل قالت.... هي العروسه جايه تبـ.ـارك لك ولا تحجز دور 
ايوب ضحك جـ.ـا.مد وقال ...وانتي ايش عرفك ان وفاء هي اللي كنت اقصدها 
بدور قالت بضيق...ما انا عارفاها راميه نفسها عليك من زمان وكانت تغير مني وتولع نار اكمنك انت مهتم بيا انا
ايوب بصلها بطرف عينه وهو بيلبس جلابيته وقال ...غلطانه زي ما انا غلطان انا لو اديتها نص الاهتمام اللي اديتهولك كان بقت تحت امري العمر كله
 ولسه هيمشي  بدور مسكت ايده وقالت.... يعني انت نـ.ـد.مان انك مهتم بيا ولا ايه...لتكون عاجباك
ايوب  بص لعيونها وابتسم بحيره وقال...لتكوني غيرانه يا بت ...حقه  لو غيرانه لادبح ارنب وافرقه للكفر كلو
 بدور ضحكت جـ.ـا.مد وقالب...ارنب ..طب و الارنب ذنبه ايه 
حاوط وسطها بايديه وقال... فداكي
بدور  دفعته وقالت انزل شوفهم عايزين ايه واطلع على طول علشان تكمل المعرض
ايوب  ضحك جـ.ـا.مد وقال مهيهداش بالي الا لو جبت اخره
ونزل وهي بدات تلبس هدومها بسرعه عايزه تروح ورا
 تحت كان قاعد مع بنت خالتو وامها كانت في المطبخ مع والدته وسابت بنتها معاه
 قالت بحزن واضح ...مبروك يا ابن خالتي فرحنا لك
ايوب  ابتسم وقال.... الله يبـ.ـارك فيكي يا وفاء عقبالك
وفاء  قالت بدمـ.ـو.ع.... انت عارف اني مش هتجوز واصل 
ايوب ارتبك وقال....احم...ليه بس كفاالله الشر  انت صغيره وحلوه والف مين يتمناكي
وفاء  قربت منه اكتر وقالت ...بس انا اللي بتمناه واحد وانت عارف 
بقلم...زهرة الربيع
ايوب بعد وقال بـ.ـارتباك...نصيب كل شيئ قسمه ونصيب يا وفاء وانتي هيجيلك نصيبك باذن الله
  وفاءوقفت بحزن  وقالت.... انا ماشيه 
ايوب  وقف هيسلم عليها بس هيه شافت  بدور نازله من على السلم لوت رجلها بقصد وسندت عليه وقالت...اي رجلي  رجلي  الحقني يا ايوب
ايوب  سندها وهو بيقول.... مالك في ايه
وفاء قالت بالم مصتنع...رجلي اتلوت بتوجعني قوي اي
ايوي  بقي ساندها عليه وعايز يقعدها على الكرسي بس اتقدمت عليهم بدور بغيظ وجذبتها من بين اديه ووووو
اتقدمت عليهم بدور بغيظ وجذبتها من بين اديه وقالت عنك انت انا هسندها الف سلامه يا اختي
 وفاء بصت لها بغيظ وهي قعدتها جـ.ـا.مد على الكنبه وقالت...اجيب لك ميه..الميه  زينه بتطفي النار قصدي النار اللي في رجلك يعني 
وفاء بصت لها بغيظ وبدور  قالت بسرعه.... كويس اننا شفناكي صحيح صحيتونا من النوم اصلنا نمنا بعد الفجر اكمننا  عرسان يعني والليل كله صاحيين ما اقولكيش صحيت جـ.ـسمي متدغدغ ما هو انا ما كنتش مع اي حد ...اصل ايوب شقي شويه خمسه وخميسه في عينيا ما يحسد المال الا اصحابه 
وفاء ما قدرتش تستحمل وقالت... بزعيق انا ماشيه...يلا ياما 
 ومشيت وامها حصلتها وايوب كان هيطير من السعاده من اللي حصل ومش مصدق انها غيرانه عليه ودافعت عن حقها فيه 
بدور بصت له بغيظ وقالت ....ليلتك مش فايته النهارده يا حنين  وطلعت على اوضتها بغضب
ايوب  طلع وراها وهو بيضحك واول ما دخل الاوضه قالت بغضب شـ.ـديد ...هي اي واحده تترمي عليك ما تصدق تحـ.ـضـ.ـن
ايوب  ضحك جـ.ـا.مد وقال...  انا محـ.ـضـ.ـنتهاش البنت كانت هتوقع وسندتها بس كده 
بدور ضـ.ـر.بته في صدره بغضب وقالت... هو انت عكاز علشان تتسند عليك انا مش قلت لك البت دي عينها منك عايز تجنني عايز تجلطني ولا عايزني اقطع خبرك وخبرها ...بقى اسمع مش انا يا حبيبي اللي تجيني ضره... لما تلاقي واحده احسن مني واحلى مني ابقى جيبها واتجوزها ومش هقول لك لا 
ايوب شـ.ـدها عليه بقت في حـ.ـضـ.ـنه وقال....مش هلاقي .. لاني دور كثير ولا لقيت احلى منك ولا زيك حتى في الدنيا كلها عامله زي الجواهر النادره اللي ما بتلاقيش منها غير واحده بس وما اتخلقش منها تاني على الأرض 
بدور ابتسمت على  كلامه الرقيق وقربت منو وقالت... طب ما دام عجباك كده بتضايقني ليه 
ايوب بص لعيونها وقال...علشان اشوف الغيره اللي في عيونك الحلوين دي
بدور بعدت وقالت... بس انا مش غيرانه 
ايوب حاوط وسطها باديه وقال.... لا غيرانه واحلى غيره شوفتها في حياتي ...الغيره اللي اتمنيتها طول عمري
بدور التفتتلو بسعاده  وبقت تبص لعيونه اللي بيلمعو بعشقها بس شهقت لما شالها وحطها على السرير  برقه زي قطعه الزجاج  وقرب منها وقال.... مش فاضل غير انك تقوليها يا بت وابقى ملكت الدنيا واللي فيها
 بدور عضت على شفتها بخجل وقالت...اقول ايه 
ايوب ابتسم وقال....تقولي الكلمه اللي  من اربع حروف بس تداوي القلب وتريحه 
بدور ابتسمت وقالت بدلال ...لسه بدري عليك
وكانت هتقوم بس  بس شـ.ـدها لحـ.ـضـ.ـنه وقال... هستنى لو العمر كله وقرب منها برقه و فتح لها ازرار العبايه وكان تحتها قميص خفيف جدا ..ابتسم وقال...هو العرض انتهى ولا ايه 
بدور ابتسمت بكسوف وقالت... لا عارض حاجات احلى
 ايوي  ضحك وشـ.ـدها لحـ.ـضـ.ـنه وغابو مع بعض في لحظات جميله متبادله ما بينهم نسيو فيها الدنيا كلها 
بعد شويه كانت نايمه على ذراعه وقالت بابتسامه... عارف يا ايوب لو كانوا حلفولي على المصحف ان في يوم من الايام هبقى بين ايديك كده ما كنتش صدقت 
ايوب بص لها بطرف عينه وقال... ليه بقى مستحيله للدرجه دي 
بدور قالت بسرعه ....دي  اكثر حاجه مستحيله اصل انا الصراحه ما كنتش طايقاك واصل
بقلم...زهرة الربيع
 ايوب ضحك وقال.... لا وكلك زوق ورومانسيه كمان ده كلام تقوليه لجوزك وانتي في حـ.ـضـ.ـنو
بدور ضحكت وقالت.... اصلي بجد  كنت بخاف منك قوي ومش متخيله انك هتبقى معايا بالحنيه دي
 شـ.ـدها لحـ.ـضـ.ـنه اكتر وقال.... يعني دلوك فرقت
بدور  بصت لعيونه وقالت ...جدا دلوك بفكر فيك على طول ومرتاحه بين ايديك وحتى لما بتقرب لي ببقى مرتاحه وعادي كده فاهمني
ايوب قال بسرعه ... ايوه فاهم ...وعايزه خدت بالي 
بدور بصتلو بدهشه و قالت.... ايه عايزه دي ما تلم نفسك
ايوب قال...مش  دي الحقيقه وانا قلت حاجه غلط 
بدور قالت بضيق...  لا برده حتى لو الحقيقه  تلاقي لفظ احسن من كده 
ايوب قال ....طيب خلاص ولا تزعلي بتبقي....
و غمز وقال بضحك.... لا بلاش اللفظ الثاني اوحش
بدور  ضـ.ـر.بته في صدره بغيظ وقالت.... انا غلطانه اصلا اللي باخد راحتي واتكلم مع واحد زيك.. ربنا يشفيك
 ولسه هتقوم شـ.ـدها بقوه بقت بين ايديه وقال بابتسامه ...يا بت انا جوزك ...فيها ايه ...انا قدامك اها  بقولها لك واقولها للدنيا كلها...انا عايزك و مش عايز تبعدي عن حـ.ـضـ.ـني واصل واجمل وقت بقضيه ونتي بين اديا  مبسوط قوي انك بقيتي نصيبي ومش عايز ازعلك ابدا ....وانت كمان ما تزعلينيش عشان ما ازعلكيش و انا زعلي وحش 
بدور ضحكت وقالت...هو انت كده بتقول لي كلام حلو ولا بتهددني ولا ايه
ايوب ضحك وقال ...الاثنين لو بقيتي قموره كده وعسوله وبتسمعي الكلام هيبقى كلام حلو ...انما لو رجعتي لجنانك  القديم مش هقولك هعمل ايه
بدور ضحكت وحـ.ـضـ.ـنته ونامت على صدره وقالت... لا خلاص معدتش ازعلك ابدا تاني وفضلت في حـ.ـضـ.ـنو وكانو مبسوطين وبيتكلمو سوا بحب
بعد  قت ايوب استحمى وطلع بيسرح شعره وبيلبس هدومه وبدور دخلت وراه علشان تستحمى
بعد ما  خلصت الحمام بتاعها وطلعت ما كانش واخد باله ليها سمعته بيتكلم في التليفون وبيقول.... ما تسيبوش ولا دقيقه تاني اقـ.ـتـ.ـلوا النهارده ...خلاص مبقاش  ليه لازمه 
بقلم..زهرة الربيع
بدور شهقت بزهول وحطت ايدها على بقها بسرعه ودخلت قبل ما يشوفها ويعرف انها سمعته لطـ.ـمـ.ـت على خدها بخوف وارتباك وبقت تحاول تهدى 
بعد دقايق طلعت بتـ.ـو.تر وقالت...احم  كنت بتكلم حد ولا ايه 
ايوب ابتسم وقال...لا ده تليفون مش مهم 
وعض على شفته وهو بيبص لها من فوق لتحت باعجاب و قال بـ.ـارتباك.... انا كنت نازل انزل كيف دلوقتي 
بدور قالت باستغراب ...ليه مين منعك 
ايوب شـ.ـدها عليه  بقوه وقال ....مش عارفه ايه اللي منعني ...حني على قلبي وعلى مهلك شويه.. انا كل اللي بشوفهم غفر وعمري ما شفت حتى فرخه من غير ريشها
بدور  ضحكت جـ.ـا.مد لما فهمت قصده وحطت ايديها على كتافه وقالت.... مش انت اللي ما كانش عاجبك البيجامه المقفوله
ايوب بلع ريقه بـ.ـارتباك وقال.... ما بفهمش معرفش ان جمالك يطير العقل كده
بدور ابتسمت وباستو من شفايفه برقه وقالت...خلص  اللي معاك بسرعه وانا هانزل اشوف امي ومرت عمي ونتقابل بعد ما تخلص اللي وراك
 ايوب ابتسم وقال ...ماشي هخلص قوام واجيلك ...هتوحشيني....ونزل بالعافيه 
بدور اتنهدت بخوف ولبست عبايتها ونزلت وهي مرعوبه ومتاكده انه هيقـ.ـتـ.ـل رجب.... نزلت جري على السلم
 ايوب كان جنب السلم بيتكلم مع واحد من الغفر ولقاها نازله جري شاور للغفير انو يمشي واول ما نزلت  شـ.ـدها عليه بقوه  وهمس في ودنها وقال....براحه علينا يا غزال القلب مع وسطك مال...مستعجله ليه
 بدور  ضحكت برقه وقالت.... انا هدخل على المطبخ انت رايح فين
ايوب قال ...هروح المندره الرجـ.ـا.لة مستنيني  ما انا قولتلك معايا حاجه مهمه هخلصها وارجعلك لحقت وحشتك ولا ايه
 بدور ابتسمت بالعافيه من كتر التـ.ـو.تر وقالت...ماشي هستناك
 ايوب مشي وراح المندره 
بس بدور مراحتش المطبخ طلعت وهي بتتسحب على الجنينه من غير ما حد ياخد باله ليها وراحت على الاسطبل لانها عارفه انه مخبي رجب هناك و راحت عشان تطلعه
فتحت  الباب واتسحبت ودخلت جوه وقالت بسرعه... رجب...رجب قوم لازم اطلعك من هنا بسرعه 
بقت تفك الحبال ورجب قام و بص لها وابتسم وقال ....حبيبتي يا بدور انت جيتي هناي عشاني 
بدور قالت بسرعه... انا ما يهونش عليا تموتي بسببي يا رجب....ناويين يقـ.ـتـ.ـلوك يلا من هنا اهرب بسرعه
 اول ما فكيته قال.... بس انا مش هطلع من غيرك تعالي معايا انا مش هطلع من غيرك ابدا 
بدور قالت بخوف.... لا امشي انت  من هنا بسرعه ايوب عايز يقـ.ـتـ.ـلك ...لاكن انا اتجوزتو  ومش هياذيني انا بنت عمه 
رجب قال بغضب ...بس انت ما بتحبيهوش يا بدور انتي حقي انا احنا بنحب بعض  امشي معايا يلا بسرعه
في المندره كان ايوب قاعد  وبيضحك مع الرجاله وجاله واحد من الغفر وميل عليه وقال... في مصيبه جنابك... الهانم مرت حضرتك راحت للواد اللي اسمه رجب في الاسطبل....تحب نجيبها يا باشا 
ايوب اتسعت عنيه بصدمه رهيبه وكان هيموت مكانه ومسك الغفير بغضب وقال...انت بتقول ايه يا ابن الرفضي ووو
مرت جنابك راحت للواد اللي اسمه رجب في الاسطبل....تحب نجيبها يا باشا 
ايوب اتسعت عنيه بصدمه رهيبه وكان هيموت مكانه ومسك الغفير بغضب وقال...انت بتقول ايه يا ابن الرفضي
الغفير قال بخوف...واللله دهواللي حصل جنابك ... انا جيت اقول لك قبل ما اروح اجيبها تحب اجبهالك
ايوب  دفعوا بغضب وقال.... محدش يروح لها انا رايح
وطلع من البيت ناحيه الاسطبل وهو بيغلي من جواه ومش شايف قدامه واول مره يحس بدمـ.ـو.ع متجمعه في عينيه...مش مصدق  ان بعد كل اللي حصل بينهم ده وبعد كل  اللي قالته ترجع ترحلو تاني
في الاسطبل كانت بدور بتحاول مع رجب علشان يمشي و اتنهدت بغضب وقالت.... بقول لك امشي قبل ما يجي ويقـ.ـتـ.ـلك انا سمعته بودني في التليفون بيقول انه هيقـ.ـتـ.ـلك
رجب  قلب بغضب.... وانا مش همشي من غيرك يا بدور ..انا بحبك 
بدور قالت بغضب ...اسمع يا رجب انا جيت اساعدك  لاني كيف ما قولتلك  سمعته بودني على التليفون بيقول انه هيقـ.ـتـ.ـلك... المره اللي فاتت  اتحايلت عليك تمشي وتهملني..فضلت  اقول لك انا مش هقدر اسيبه ده ولد عمي مش هقدر اسيبه للناس تتكلم عليه وبرضه ما رضيتش تمشي وقعدت تقاوح لحد ما وقعت في الورطه دي وانا فضلت شايله زنبك .... واديك مرمي هنا رميه الكلا،،ب ورجلك بتنز،،ف وحالك حال اخر مره هعمل باصلي واجي اطلعك بعد كده مش هسال فيك 
بقلم....زهرة الربيع
رجب قال بغضب شـ.ـديد....طبعا عجبتك القعده مع الباشا ونسيتي كل اللي بنا
 بدور اتنهدت بخـ.ـنـ.ـقه وقالت... اه يا رجب عجبتني ونسيتك...ايوب  بيحبني قوي ...وانا نـ.ـد.مت  اني فكرت فيك من الاساس هو اولى بيه هو ولد عمي....وانا  كمان معايزاش غيره من الدنيا....انا هنا لاني حاسه بذنبك ... لو حصلت لك حاجه بسببي مش هقدر اكمل..يلا اهرب من هنا  وانا لا اريتك ولا شوفتك ....انا نفسي اعيش مع جوزي وبس
رجب قرب منها بغضب وقال .... انتي ليا انا ومش هسيبك لغيري يا بدور انتي ملكي وشـ.ـدها عليه بس اتصـ.ـد.م لما  ضـ.ـر.بته قلم قوي وقالت...الكف ده علشان تصحى  على روحك واياك تفكر تلمسني تاني ..انا بقيت مره متجوزه وبحب جوزي....انا بس خايفه تحصل لك حاجه بسببي اشيل ذنبك العمر كله..ولاخر  مره هاقول لك امشي من هنا يا رجب انا ما بقتش عايزه من الدنيا غير ايوب انا بحبه 
رجب اتنهد  بياس وقال... على راحتك يا بدور انا غلطت اني جيت هنا علشانك اصلا 
وطلع بالعافيه وهي بقت تبص شمال ويمين وهـ.ـر.بتو  بعيد من الغفر وطلعته من الجنينه 
واحد من الغفر لسه هيتقدم ناحيتهم ايوب شاورلو بايده ومنعه
بدور اول ما اتأكدت انه هرب جريت على البيت بسرعه وخوف و لسه هتدخل اتصـ.ـد.مت في ايوب 
 بدور اتجمدت مكانها و لسه هتتكلم بص لها بحده وقال اطلعي على اوضتك
 حاولت تتكلم وقالت... ايوب انا ...
بس قاطعها وقال بغضب شـ.ـديد.....اطلعي على اوضتكك
بدور طلعت على اوضتها بخوف ودمـ.ـو.ع
 وما فيش دقايق وحصلها اول ما ادخل بقى يقلع هدومه بهدوء شـ.ـديد قالت بـ.ـارتباك ...ايوب ممكن تسمعني للاخر
ايوب قال بخـ.ـنـ.ـقه وهو بيغير... انتي مش طلعتيه عايز ايه تاني 
بدور اتسعت عنيها بزهول وقالت انت ...
ايوب  ابتسم بسخريه والدمـ.ـو.ع بتلمع في عيونه وقال ...معقوله لسه بتخافي عليه ...معقوله  لسه بتحبيه
بدور  قالت بدمـ.ـو.ع ...مش حب..والله العظيم ما حب...انا مش زيك صدقني...لو كانت حصلتلو  حاجه ما كنتش هقدر اكمل من عذاب ضميري مش من حاجه تاني صدقني يا ايوب
ايوب وقف  قصادها بالظبط وقال....انا  سمعت الكلام اللي قولتهوله كنت هناك....شوفت كل حاجه ...وبعد ما كنت هدخل  اكسر يده اللي مسك يدك بيها بس لما ضـ.ـر.بتيه هديت ناري شويه ....مش سهله ان راجـ.ـل يتضـ.ـر.ب من حرمه
بدور لسه هتتكلم قال بسرعه وتعب...اشششس اسكتي...اسمعي يا بدور  انا تعبت من المناهده والمكابره...بعد  اللي سمعته وبعد ما صنتي غيبتي وبعد الكلام اللي سمعته  اتمنيت يكون حقيقي مع اني متاكد انك بتقوليه علشان يرضى يمشي... خلاص ما اقدرش اكابر على نفسي اكتر من كده لو حابه ترجعي له حالا ودلوقتي اقدر اعتبرك مش مراتي على راحتك شهر ولا حاجه واطلقك ...خلاص نفسي مش جيباني اغصبك  اكتر من كده.. بعد ما روحتيله تاني بعد كل ده...مبقتش شايف ان في امل بينا وشايف اني تعبت نفسي على الفاضي
ايوب  قال كده بمنتهى الالم ولسه هيمشي مسكت ايده وبصت لعيونه وقالت.....انت فاكر اني قولتلو اني عيزاك انت  عشان يرضى يمشي ...ليه فاكر اني مغصوبه عليك...اسمع يا ايوب  انا اه  كنت مغصوبه عليك..بس  اول ما لقيت نفسي بهرب معاه وفكرت ان  بسببي ممكن الناس تتكلم عليك ما قدرتش اتحرك خطوه معاه رجعت عشانك... رجعت قبل ما انت تلاقينا مقدرتش اهون فيك يا ولد عمي....انا انهارده روحتلو لما  سمعتك بتتكلم في التليفون بتقول هتقـ.ـتـ.ـله... مش لاني خايفه عليه ولا لاني بحبه زي ما انت فكرت...لا لاني  انا اللي كنت السبب في انكم تلاقوا رحت عشان اطلعو وبس انت مصدقني ولا لا
ايوب ابتسم  بسخريه وقال....مش هتفرق  اصدقك او لا على العموم...انا كنت باتكلم في التليفون على بهيمه عيانه وملهاش علاج مش عليه...انا عمري  ما كنت ناوي اقـ.ـتـ.ـله واصل ولو كنت عايز اموتو كنت طخيتو في دماغو  بدل رجله وانتي  عارفه اني اقدر اعملها ...بس انا عملت احساب كلامك ده وخوفت تزعلي وتحسي بالذمب علشان كده خليته عايش
بدور اتفاجأت بكلامه وكانت هتتكلم بس سبقها وقال ...اقعدي مع نفسك وفكري ... وشوفي انتي عايزه ايه وانا هعملو
و لسه هيمشي قالت بسرعه ...عايزاك انت يا ايوب
ايوب بصلها بحده ونزلت دمعه مقدرش يحوشها وقال بغضب... وانا ما بقيتش عايزك ايه رايك عاد
بدور  ابتسمت على غضبه وقربت منه وبصت لعيونه ومسحت دمعتو  وقالت ....ما عاش اللي يوقع لؤلؤ عنيك يا ولد عمي ما عاش ولا كان
بصلها بحزن وقال..اديكي وقعتيه يا بدور ....وعلشان كده مبقتش عايزك
بدور قربت منو وقالت بابتسامه جميله...كذاب يا ايوب طول عمرك عايزني ومعايزش غيري ولساتك عايزني
ايوب  بعد وقال بضيق...غيرت رايي ما بقيتش عايزك هو بالعافيه
بدور ابتسمت وحاوطت رقبته بايديها وقربت قوي وقالت بهمس قدام شفايفه... حتى لو قلت لك اني بحبك ....حتى لو قلت لك اني عشقت الوقت معاك يا ولد عمي.... حتى لو قلت لك اني ما اقدرش اعيش من غيرك يا ايوب
ايوب بلع  ريقه بـ.ـارتباك وبص لعيونها اللي كانو بيلمعو بصدق وقال.... الكلام ده جد ولا بتقولي كد علشان تصبريني
بدور بصت لعيونه وقالت... عيوني تقول لك 
ايوب شـ.ـدها من وسطها عليه وقال... عيونك عامله زي هدومك مش بتبين اي حاجه
 بدور ضحكت جـ.ـا.مد وقالت....بس  بتعرف تعمل اللي انت عايزه ودلوقتي تقدر تقرها برده
ايوب ضمها بكل قوته وقال ...انا كل اللي عارفه اني بحبك ومش عايز غيرك  من الدنيا ولا هقدر اعيش من غيرك دقيقه  واحده 
بدور ابتسمت بسعاده وبقت تحـ.ـضـ.ـنه بقوه وقالت...ولا انا يا ايوب والله ما عرفت للدنيا طعم غير معاك
ايوب بصلها بحب شـ.ـديد وقرب من شفايفها وباسها بقوه وجنون وهي بقت تبادله بنفس المشاعر  
بعدو عن بعض بالعافيه وقالت... اي دقيقه زعلتها  بسببي هعوضك عنها باحلى ايام وعد يا حبيبي انا خلاص بقيت أسيره في هواك يا ايوب
ايوب ابتسم و قال... اسيره بقلب عاشق مبقاش عايز غير قربك يا بدور دنيتي... انتي نورها وحلاها وبس ربنا ما يحرمني منك 🥰
تعليقات