رواية صغيرة لكنها قوية هي رواية رومانسية تقع احداثها بين حازم وورد والرواية من تأليف ملك ابراهيم في عالم مليء بالتناقضات والأسرار تتشابك مصائر شخصيات رواية صغيرة لكنها قوية لتجد نفسها في مواجهة قرارات صعبة تُغير مجرى حياتهم إلى الأبد ان رواية صغيرة لكنها قوية هي قصة عن الحب الذي يتحدى الزمن والمصير الذي يفرض نفسه والأرواح التي تسعى خلف الحرية والسعادة بين الأمل واليأس وبين القوة والضعف ينسج رواية صغيرة لكنها قوية تفاصيل حياتهم في معركة غير متكافئة مع القدر لتكشف كل صفحة عن لغز جديد يقود القارئ نحو نهاية غير متوقعة
رواية صغيرة لكنها قوية من الفصل الاول للاخير بقلم ملك ابراهيم
الشخصيات
حازم محمد النمر
حازم شخصيتو عصبيه وبـ.ـارد اوي وقاسي في تصرفاتو عندوا 30سنه
ورد كمال
ورد جميله اوى وطيبه رغم صغر سنها لكناها شافت كتير خالها اكبر من سنها بكتير عندها 14سنه
تغريد كمال
اخت ورد عندها 20سنه هنعرفها في الاحداث
فارس محمد النمر
اخو حازم عكسو خالص بيحب الهزر والضحك لكن وقت الجد مبيسبش حقو عندوا 23سنه اخر سنه لي في كليه طب
غرام محمد النمر
اخت حازم وفارس الصغيره جميله اوى وطيبه عندها 21سنه في كليه هندسه
سها
مامت حازم وفارس وغرام ست طيبه جدا عندها 45سنه
محمد النمر
والد حازم وفارس وغرام عندوا 50سنه
باقي الشخصيات هنعرفها في الروايه
يلا نبدأ وما تنسوش تصلوا علي الرسول
كانت قاعده بتعيط جـ.ـا.مد وتصوت بوجع شـ.ـديد وبينزل منها د*م بغز حرفيا كانت بتموت من الوجع ودخل عليها شاب وسيم علي الاخر واتكلم بسخرية
: تؤ تؤ يا حـ.ـر.ام القطه باين عليها ضعيفه خالص ومستحملتش
ورد بعيط ووجع شـ.ـديد: حـ.ـر.ام عليك اقسم بالله العظيم انا بموت اااااااااااه الحقني
حازم ببرود: اممممم تمام
وشالها ببرود ونزل بيها تحت وركبها العربيه وطلع بيها علي المستشفى
_______________
في المستشفى
حازم كان واقف بره و الدكتوره كانت جوه مع ورد وخرجت من عندها وقالت بحزن
: حازم بيه البنت دي اتعردت لحاله اغتص*اب عنيف وهي اصلا صغيره جدا مين عمل فيها كده دي طفله
حازم ببرود: انا جوزها وانهارده كانت الدخله يا دكتوره
الدكتوره بصدمه: يعني انت اللي عملت فيها كده
حازم ببرود: ايوه انا
الدكتوره ببرود: انا مضطره اعمل محضر
حازم ببرود: تمام اعملي محضر بس خلال خمس دقايق بظبط هكون قفلك المستشفى دي
الدكتوره خافت وقالت: انا ماشيه
حازم ببرود: هتفوق امتا
الدكتوره بحزن: هي فاقت اصلا بس هي لازم تقعد يومين في المستشفى عشان هي لسه تعبانه
حازم ببرود: ملوش لزوم هتبقي تكمل علاجها في البيت
الدكتوره بضيق: تمام حازم باشا انا بحذرك مينفعش تقربلها تاني بعنف كد البنت كانت هتموت بس الحمدلله لحقنها
حازم ببرود: تمام ان شاءلله
ودخل عن ورد
ورد اول ما شفتو فضلت ترتعش وتعيط وكانت خايفه اوي
حازم قرب منها وقال ببرود: دي اخرت اللي يقول لا لي النمر حازم النمر ميتقالوش لا في اي حاجه سامعه ي بت انتي
ورد بدمـ.ـو.ع وخوف: حاضر حاضر انا اسفه والله بس ممكن تبعد والله انا تعبانه اوي
حازم بسخريه: تعبانه اممممم طب يلا عشان احنا هنمشي يا قطه
ورد بدمـ.ـو.ع: مش قادره امشي
حازم بعصبيه: عايزني اشيلك يعني ولا ايه مش فاهم اتنيلي حاولي تمشي
ورد قامت من علي السرير وحاولت تمشي بس كانت هتقع لولا ايد حازم مسكتها واما شالها و ورد كانت خايفه وعماله تعيط
حازم قال ببرود وهو شيلها
: هششش مش عايز اسمع صوت والا هنزلك
ورد وهي كاتمه دمـ.ـو.عها بخوف: حاضر
في مكان اخر
عن اخت ورد
تغريد بخبث: واخيرا خلصت منك يا ورد وقبض تمن حلو اوي من حازم النمر ههههه يلا وانا بقا هشوف حياتي واتجوز اللي بحبو هههه
عن حازم
كان شايل ورد وطالع بيها علي السلم ودخل بيها الاوضه ونزلها
ورد بخوف: عمو لو سمحت متأذنيش تاني والله مش هقول لا تاني انا اسفه
حازم بخبث: مابلاش عمو دي يا قطه وبعدين انا مش فاهم 14سنه ازاي وبل الحلاوه دي يلا بقا
ورد بدمـ.ـو.ع: امال اقول ايه
حازم ببرود: بلاش دمـ.ـو.ع مبحبش العـ.ـيا.ط قوليلي زفت حازم اما نشوف اخرتها
ورد بدمـ.ـو.ع وخوف: انتي ليه اتجوزتني عشان تعذبني صح
حازم ببرود: وانتي مالك ملكيش دعوه بحاجه وايكي امي او ابوي يعرفو حاجه بل حصل سامعه
ورد بخوف: حاضر
حازم: شطوره يلا نامي علي الارض بقا السرير ده متقربلهوش
ورد بخوف: حاضر
وحازم نام علي السرير و ورد نامت علي الارض وفضلت تعيط في صمت وهي نايمه
في صباح يوم جديد
سها وهي بتخبط الباب: حازم اصحي يلا انتي و ورد عشان الفطار جاهز
حازم صحي وملقاش ورد و رد علي امو وقال:حاضر يا امي جاين اهو
وسها مشيت
حازم ببرود: راحت فين ده
ولقها خرجت من الحمام وهي لبسه طقم عبـ.ـاره عن بلوزه كت بيضه وبنطلون اسود وكانت فرده شعرها وكانت قمر من الاخر ومكنتش تعرف ان حازم صحي
حازم اتصـ.ـد.م من جمالها بس حاول ميبينش وقال: اي اللي انتي عماله في نفسك ده
ورد بدمـ.ـو.ع: اسفه مكنتش عارفه انك صحيت بس انا كنت هلبس الاسدال دلوقتي واصلي
حازم ببرود: تمام ودخل الحمام هو كمان
و ورد لبست الاسدال وراحت تصلي وهي بتعيط وبتدعي ربنا يخرجها من اللي هي في ده
خلصت صلاه وحازم خرج من الحمام وبعدين قال
: غريبه يعني واحده رخيصة زيك تكون بتصلي
ورد بجرأه: انا مش رخيصة اختي هي اللي بعتني وقبضه تمني منك ومحدش قالك تتجوزني اصلا
حازم بعصبيه ضـ.ـر.بها بلقم وقعت علي الارض: بتردي عليا انا يتقالي الكلام ده منك انتي ي زباله
ورد بعيط ووجع: حـ.ـر.ام عليك بقا سبني في حالي ابوس ايدك انا تعبت
حازم بعصبيه: انتي لسه شوفتي حاجه ده انتي دخلت الجحيم برجلكي يلا عشان نفطر
و ورد نزلت معه بخوف وحاولت تبين ان هي مبسوطه وهي جوها حزن يمله الدنيا وحازم جوها قاسوه الدنيا من اللي شافو
سها بابتسامة: ازيك يا حبيبتي عامله ايه اسمك ورد صح
ورد بابتسامة مزيفه: انا الحمدلله يا طنط ايوه اسمي ورد
محمد ابو حازم جه وسلم علي ورد وقال: اهلا يا حبيبتي
ورد: اهلا يا عمو
سها بابتسامة: يلا بقا عشان نفطر
وقعدوا يفطروا
حازم: امال فارس و غرام راحوا فين
سها: فارس راح الجامعه و غرام برضو
حازم: تمام
ورد كانت عماله تلعب في الاكل ومكنتش بتاكل
سها لحظه وقالت: مالك ي حبيبتي مبتكليش ليه
ورد: لا باكل اهو
سها باستغراب: هو انتي عندك كام سنه
ورد بحزن: 14
محمد و سها بصدمه.......
↚
ورد بحزن: 14
محمد وسها بصدمه: نعم
سها بصدمه: 14ازاي يعني مش فاهمه انتي طفله يا حبيبتي
محمد بعصبيه وبص ل حازم وقالو: تعال معايا المكتب يا حازم
وحازم دخل مع ابو المكتب
محمد بعصبيه وهو بيضـ.ـر.ب حازم بلقلم: انت اتجننت صح متجوز طفله عندها 14سنه ي حـ.ـيو.ان انا قولتلك اتجوز بنت سنها مناسب ليك وتخلف منها لكن بنت عمرك ضعف عمرها ويمكن اكتر كمان في ايه ولا البت اللي اسمها ليالي مش قاد تنسها بعد اللي عملتو فيك فاكر كل البنات زي بعض لا ي حبيبي في كد وفي كد
حازم بهدوء: ميهمنيش العمر وبعدين هي عجبتني فا اتجوزتها فيها اي ده واه كلهم زي بعض
محمد ببرود: مش عشان ليالي طلعت خاينه يبقي كلو زي بعدوا ولو البنت دي حصلها حاجه هتشوف مني تصرف مش هيجبك
عند ورد وسها
سها بحزن: ازاي ي حبيبتي اهلك وفقو يجوزكي في السن ده ده انتي طفله حتي
ورد بدمـ.ـو.ع: انا بابا وماما متـ.ـو.فين واختي هي اللي عملت كدا او بمعني اصح بعتني وقبضت التمن
سها بصدمه: ازاي في اخوات كد
ورد بدمـ.ـو.ع: اه في وهي اصلا بنت مرات بابا انا من وانا طفله مولوده مشفتش في حياتي يوم عدل ولما بابا مـ.ـا.ت حياتي بقت جحيم اكتر بس انا علي طول بقول الحمدلله حتي لما اتجوز الدنيا جايه عليا اوي وانا لسه طفله انا بجد نفسي امي تجي تخدني او كانت خدتني معاها نفسي تخدني في حـ.ـضـ.ـنها بجد 😭
سها اخدتها في حـ.ـضـ.ـنها وقالت بدمـ.ـو.ع: انا معاكي ي حبيبتي واعتبرني امك ي حبيبتي ولو حازم عمل لك حاجه قوليلي وانا اتصرف هو عمل معاكي حاجه
ورد بتـ.ـو.تر: حاجه زي اي
سها: امبـ.ـارح كانت احم الداخله حصل حاجه اكيد لا صح
ورد بعيط: انا خايفه اقول
سها وهي بتحـ.ـضـ.ـنها بحب وحنان: متخفيش ي حبيبتي قولي اكيد يعني محصلش وحازم اصلا عرفك ازاي احكيلي
وقطتعهم دخول حازم
حازم ببرود: ماما لو سمحتي عايز اخد ورد معايا الاوضه
سها بجديه: هتخدها ليه سبها تقولي عملت فيها ايه امبـ.ـارح
حازم ببرود: معملتش حاجه واسأليها عندك اهي مش صح ولا اي يا ورد
ورد بخوف: ايوه صح مفيش حاجه حصلت
سها بتحذير: تمام بس لو حصلها حاجه ي حازم انت عارف كويس هعمل ايه
وحازم اخد ورد من ايدها ودخالها الاوضه وهي كانت مرعوبه
حازم بعصبيه وهو بيضـ.ـر.بها بلقلم: كنتي هتقوليلها اللي حصل امبـ.ـارح ي روح امك صح
ورد وقعت علي الارض من شـ.ـدت الالم وبقها جاب دم وقالت بعيط وخوف: لا لا مكنتش هقولها حاجه
حازم نزل لمستوها و مسك شعرها جـ.ـا.مد وقال بتحذير: من غير كلام كتير امي او ابويا لو عرفوا حاجه هخليكي تتمني الموت ومش هطولي سامعه
ورد بعيط ووجع: سامعه سامعه سبني بقا
وحازم زقها بعيد وهي بعدت وضمت رجليها علي الارض وفضت تعيط
وحازم داخل الحمام يخد دش
وهي فضلت مكانها مش قادره تتحرك
________________________
عند فارس اخو حازم
كان قاعد مع ناس صحابو وفجأه عدات من جنبهم بنت جميله جدا وخبطت في
البنت بأعتزر: انا اسفه مكنتش اقصد
فارس بأبتسامه: ولا يهمك ي انسه
البنت بسرعه: تغريد اسمي تغريد
فارس بأبتسامه: يا انسه تغريد
تغريد بسرعه: طب عن اذنك عشان عندي محاضره ومشيت
وفارس رجع لصحبو
وليد: مين البنت اللي كانت معديه دي ي فارس
فارس: معرفهاش ي وليد
سيلا اخت وليد التؤام قالت: اممممم بس النمر الصغير لما شافها اتلخبط خالص
فارس بمزح: بقولك اي ي عم وليد ساكت البتاع دي
وليد بمزح: بتاع مين ياض اللي يغلط في اختي نص كلمه ينطق الشهاده
سيلا بضحك: مش لدرجاتي
وفضلو يضحكو
من بعيد كان واقف شابين اسمهم مراد و وائل دول الجامعه كلها مش بيطقهم عشان مش كويسين واحد منهم عينو من سيلا والتاني اللي كان معشم تغريد وهي فاكره صادق
_________________________
عند غرام في الجامعه
غرام كانت قاعده مع واحده صحبتها في الكافتيريا اسمها روميساء
غرام بحب وهي بتبص علي شاب من بعيد: يااااا واحشني اوي نفسي يركز معايا
روميساء: يا بنتي متبقيش واقعه اوي كده وبعدين هو يطول يتجوز غرام النمر يالهوي ي جدعان
غرام بغيظ: بس ي بت اسكتي اه طبعا يطول
روميساء بحب: مقصدش ي روحي بس انا خايفه عليكي انا مش هفضل انصح فيكي واقولك متمشيش ورا قلبك فاكري شويه قبل ما تخدي اي قرار اوك
غرام بابتسامة: حاضر ي اجمل صاحبه يلا بقي نروح المحضره
روميساء بابتسامة: يلا
________________________
في بيت عم حازم عبدالرحمن النمر
تعالو اعرفكم عليهم
عبدالرحمن النمر
عبدالرحمن بيكره محمد اوي هو وابنو معاد واحده بس هي اللي بتحب عمها محمد جدا هنعرفها في الاحداث
عبدالرحمن بكره: احنا لازم نعمل حاجه عشان كل حاجه تبقي لينا احنا
منصور ابنو بخبث: سيبها عليا انا ي حج كلو هيبقي تمام
شيماء امو بكره: ايوه ي منصور لازم كل حاجه تبقي لينا ي ابني وانت اصلا كد كد شاغل مع حازم في الشركه ومحدش اكيد هيشك فيك
عبدالرحمن: ايوه بس لازم تخد بالك
ومن بعيد بنت جميله كانت بتسمع كل ده وراحت جرا علي اوضتها
نورهان بصدمة: معقول ي بابا معقول كل الكره ده ليك لعمي محمد طب ليه ده عمي محمد مفيش اطيب منو انا لازم اروح عندو النهارده واحكيلو علي كل اللي سمعتو اصلا محدش مديني اهتم كلهم بيدورا علي مصلحتهم وبس ومحدش بيحبني هنا حتي ماما مش مديني اهتمام
وقعدت علي السرير كلمت شخص
________________________
عند حازم
خرج من الحمام لقه ورد علي وضعها وكانت لسه بتعيط حازم بصلها بقرف بعدين خرج من الاوضه راح الشركه
وسها داخلت عند ورد الاوضه واتصـ.ـد.مت لما شافت ورد وهي شعرها مبهدل وبقها بيجيب دم
سها بصدمه: مين عمل فيكي كده
ورد بدمـ.ـو.ع وخوف: لا مفيش انا اتخبطت وانا بمشي و بوقي جاب دم
سها بعدم تصديق: انا مش مصدقك ي ورد حازم هو اللي عمل كده صح قوليلي
ورد بتـ.ـو.تر: لا لا صدقني انا اللي اتخبطت
سها: طب في حاجه حصلت امبـ.ـارح ي ورد
ورد مكنتش قادره تتكلم وعيطت
سها بخوف: ورد اتكلمي وانا هقدر اساعدك صدقني واحكيلي عرفك ازاي
ورد بدمـ.ـو.ع:حاضر بس ونبي اوعدني انك متقوليش ل حازم بيه اني قولتلك
سها بحنيه وهي بتحـ.ـضـ.ـن ورد: حاضر يحبيبي مش هقولو حاجه
ورد بتحكي
فلاش باك
كنت ماشيه في الشارع رايحه اجيب حاجه لقه واحد كان هيخبطني بل العربيه وانا طبعا صوت وهو نزل
حازم ببرود: اي الاشكال اللي بتتحدف عليا دي انتي مين ي بت انتي
ورد بعصبيه: بت اما تبقي تبتك اشكال زبـ.ـا.لة بتتحدف عليا
حازم بعصبيه شـ.ـدها من شعرها وضـ.ـر.بها بلقلم: انا زباله يا حـ.ـيو.انه وديني لوريكي
ورد بعصبيه: سيبني يا حـ.ـيو.ان انت
حازم بعصبيه شـ.ـديد: انا حـ.ـيو.ان ي بنت****مت عـ.ـر.فيش انا مين
ورد بوجع: بقولك سبني هتكون مين يعني
حازم بعصبيه: انا حازم النمر ي روح امك وانا هوريكي
وفي اللحظه دي جات تغريد اختي
تغريد بصدمه: حضرتك مين والبت دي عملت ايه
حازم ببرود: انتي اللي مين
تغريد: انا اختها ي باشا خير هي عملت ايه
حازم ببرود: قلت ادبها عليا واه هي بصراحه عجبتني تحبي تبعيها بكام
ورد بصدمه: انت بتقول اي وانتي ي تغريد هتبعيني لا لا انتي مش ممكن تعملي فيا كده صح انا اختك الصغيره مش ممكن تبعيني صح
تغريد ببرود: لا هبيع وبصت لحازم وقالت مليون جنيه ي باشا وخدها
حازم بصلها بقرف وقال: تمام الفلوس هتكون عندك بكره والقطه اللي جنبك دي هتكون مراتي
تغريد: تمام ي باشا
وتاني يوم حازم بيه جه ومعاه الفلوس والمأذون والمأذون طبعا موفكش عشان انا صغيره بس حازم بيه هددو وهو كتب الكتاب وانا مكنتش موافقه اروح مع حازم وهو شالني وركبني العربيه ومشينا و ووداني علي القصر ده وكملت بدمـ.ـو.ع فضل يقرب مني وانا زعقت في وشه وقالتلو لا وو اغتص*بني وانا فضلت اصرخ واعيط وهو مكنش مهتم وكنت هموت وبعدين ودني المستشفى وبس
باك
ورد فضلت تعيط وهي في حـ.ـضـ.ـن سها
سها بعصبيه: انا هوريكي ي حازم واضح ان ليالي الكـ.ـلـ.ـب مش قادر تنسها اوي وفاكر كل البنات زباله زيها
ورد بترجي: ابوس ايدك بلاش تقوليلي اني قولتلك حاجه ونبي هيقـ.ـتـ.ـلني
سها : هيبقي يعمل حاجه تاني وانا هوريي ازاي يعمل في بنات الناس كده طب حتي كان يختار بنت كبيره شويه لكن يتجوزك انتي ده انتي طفله وكمان يعمل اللي عملو ده حسابو معايا عسير
ورد بدمـ.ـو.ع: عشان خاطري لو بتعتبريني زي بنتك متقولهوش حاجه
سها بدمـ.ـو.ع علي حاله ورد: حاضر ي حبيبتي
عند حازم في الشركه
داخل بغرورو وتكبرو طبعاً والبنات اللي في الشركه هتموت عليه طبعاً وهو مهتمش داخل المكتب بتاعو و واحد صاحبو جدا دخل عليه
مازن بتـ.ـو.تر: حازم كنت عايز ابلغك بحاجه حصلت انهارده
حازم ببرود: خير في ايه حصل
مازن بأسف: حصل لعب في الحسابات بتاعت الشركه وللأسف خسرنا 10مليون جنيه
حازم بصدمه............
يتبع
↚
مازن بأسف: حصل لعب في الحسابات بتاعت الشركه وللأسف خسرنا 10مليون جنيه
حازم بصدمه: مين اللي لعب في الحسابات بتاعت الشركه ومين اللي ماسك الحسابات غيرك ي مازن
مازن بصدمه: انت بشك فيا ي حازم بشك في صاحب عمرك مكنش العشم ي صحبي
حازم بضيق: انا هشك فيك ليه ي مازن بس انت مدير الحسابات هيكون مين يعني طب في حد غيرك ماسك حسابات الشركه
مازن: لا بس انا لازم اعرف مين عمل كده وخصرنا كل ده وبعدين قال بتفكير ممكن يكون منصور يا حازم
حازم بتفكير: تصدق ممكن وخصوصن انو بيكرهني
وبعدين حد دخل
نورهان بابتسامة: السلام عليكم
حازم ومازن: وعليكم السلام
مازن: طيب ي حازم انا خارج وزي ماقولتلك
حازم: تمام
نورهان بابتسامة وحب اخوي: اي ي حزومي مش بتسأل يعني
حازم ضحك بخفه وقال: معلش ي نورهان بس انا اليومين دول تعبان اوى
نورهان: الف سلامه عليك ي نمر المهم انا كنت جايه اقولك كلمتين وامشي
حازم: خير
نورهان: قبل اي حاجه تعبان من ايه
حازم: نورهان اخلصي
نورهان برخامه: طب ونعمه منا متكلمه الا اما تقول مالك
حازم بضيق: مضايق
نورهان: ليه
حازم: اتجوزت وخسرت 10مليون جنيه
نورهان بصدمة: يا نهار اسود لحق عملها
حازم: مين ده
نورهان: منصور هو وبابا انا متاكده ان منصور هو اللي عمل كده ي حازم لاني سمعتو اصبح هو وبابا وماما بيتكلمو
حازم بتوعد: يعني منصور هو اللي عمل كده
نورهان: ايوه
حازم باستغراب: انتي ليه مش زيهم يا نورهان
نورهان بحزن: مخترتش ابقي زيهم يا حازم اخترت ابقي مع الحق مع انهم اهلي بس انا مش شايفه اي اهتمام او حب من نحيتهم
حازم بحب اخوي: اعتبري عمك ومرات عمك زي ابوكي وامك بظبط وانا اخوكي ي نورهان ماشي
نورهان بابتسامة: اشطا بقولك اي حكايه جوزك دي
حازم بضيق: جات بسرعه وبعدين اصلا انتي عارفه انو كان غصب عني اصلا ابويا فضل يزن عليا هو وامي فا اضطرت اوفق
نورهان: طب هي مين وحلوه ولا لا
حازم بضيق: مش وقتو الكلام ده
نورهان: ليه ي حازم
حازم بضيق: كده مش عايز اسمع سيرتها لو سمحتي
نورهان بضيق: حازم لو سمحت انا مش عايزاك تشوف كل الستات خاينين زي ليالي
حازم بعصبيه: انا مش زعلان علي ليالي انا زعلان علي ابني اللي مـ.ـا.ت وملحقتش اشوفو ويعالم مـ.ـا.ت ولا عايش
نورهان: طب ممكن تهده انا مش عايزك تظالم حد معاك
حازم بقاسو: والله اللي شوفتو يخالني اظلم
نورهان: حازم انت مكنتش كده نفسي ترجع زي زمان
حازم: صعب
نورهان: براحتك انا هروح عند عمو شويه مع السلامه
ومشيت
_____________________
في الليل عند تغريد
تغريد بحب: الو ي حبيبي عامل ايه
مراد بخبث: تمام ي قلبي انتي عامله ايه
تغريد: تمام بقولك البت اللي اسمها ورد دي خلاص اتجوزت وبقا معايا مليون جنيه واظن نقدر نتجوز بقا
مراد بمكر: طبعا ي حبيبتي اي رأيك كتب الكتاب يبقي الاسبوع الجاي حلو
تغريد بفرحه: حلو اوي
_____________________
عند سها
وصلت نورهان هناك ودخلت وسها سلمت عليها بحب وقالت: ازيك ي نورهان ي حبيبتي عامله ايه نورتي
نورهان بأبتسامه: ده بنورك انتي ي اجمل طنط امال عمو وغرام وفارس والعروسه اللي معرفش اسمها فين
سها ضحكت بحزن وقالت: عمك في المكتب ي حبيبتي وفارس مع صحابو وغرام لسه مجتش قالتلي انها هتقعد مع روميساء شويه و العروسه فوق في اوضتها
نورهان بأستغراب: طب انا دلوقتي عندي مليون سؤال ي طنط هي اسمها ايه وحازم عرفها امتا واتجوزها امتا وليه مقلناش
سها بحزن شـ.ـديد: هي اسمها ورد وبقيت الاسئله حازم يبقي يجوبك او اقولك اسألي العروسه بنفسها
نورهان بحماس: هي حلوه
سها بحزن: قمر بس طفله
نورهان بأستغراب: طنط طب ليه حضرتك مضايقه اوي كده وانتي بتكلمي
سها بحزن: بعدين ي حبيبتي هقولك وبعدين هضيق من اي ابني حالو اتغير بسبب واحده جابها من الشارع وعادي
نورهان: تقصدي ليالي
سها: هو في غيرها الواط*يه انا بجد بكرها وبست*حقرها
نورهان: معاكي حق ي طنط اللي عملتو مكنش قليله برضو انا هطلع اطمن علي عمو محمد بعدين هطلع اشوف العروسه اللي بتقولي عليها طفله
سها ابتسم بحزن وقالت: ماشي ي حبيبتي
_________________________
عند ورد في الاوضه كانت قاعده علي السرير لابسه بجامه سوده في بينك بنص كم وفرده شعرها الطويل الحرير وكانت قاعده بتكتب مذاكرتها وهي بتعيط وبتفتكر ذكريتها وهي طفله عندها 5سنين وهي بدأت تكتب مذكرات وسرحت في ماضيها
فلاش باك من 9سنين
كانت ورد قاعده في البيت لوحدها دخل عليها بابها وهو معه واحده وبنت اكبر من ورد بست سنين وهي تغريد
ورد بأستغراب وطريقه طفوليه: مين دول ي بابا
كمال بأبتسامه: دي مامتك الجديده ي ورد واختك
ورد بزعل: لا انا ماما عن ربنا دي مش ماما
كمال: عيب كده ي ورد ماما اه عند ربنا بس انتي عارفه ان انا شغال ضابط وشغلي صعب وبقعد كتير بره البيت ولما بجيلك داده مش بتهتم بيكي فا ماما ناديه هتبقي كويسه معاكي ي حبيبتي وهتعوضك عن ماما سهيله الله يرحمها وكمان هيبقي عندك اخت كبيره تغريد عندها 11سنه وانتي عندك 5سنين ي رورو
ورد بأبتسامه: خالص انا حبتها ي بابا
ناديه بخبث: وانا كمان حبتك ي حبيبتي
وراحت عندها حـ.ـضـ.ـنتها بضيق وتغريد كانت بتبص لورد بحقد وكره شـ.ـديد بسبب انها جميله جدا
باك
قاطع شرودها خبطت الباب خبت المذكرات بسرعه تحت المخده قامت لبست الاسدال كانت فاكره حازم وفتحت الباب لقت نورهان نورهان اول مشفتها اتصـ.ـد.مت من جمالها هي ازاي جميله اوي كده و ورد برضو استغربت مين دي
نورهان بصدمة: بسم الله ماشاء انتي بجد طلعتي قمر ي رورو فعلا الواد حازم عرف يختار
ورد بأبتسامه جميله واستغرب: شكرا ي حبيبتي علي كلامك الحلو ده بس انتي مين
نورهان بأبتسامه: انا نورهان بنت عم حازم وانا وهو اخوات بظبط لو عمالك حاجه قوليلي وانا اضـ.ـر.بهولك
ورد ضحكت بحزن وقالت: شكرا ليكي ي نورهان انتي بجد جميله اوى
نورهان بأستغراب: انتي صحيح عندك كام سنه
ورد بحزن: 14سنه
نورهان تنحت وقالت بصدمه شـ.ـديد: اي نععععععععععم ده ازاي ده 😳😱
__________________________
عند فارس
كان قاعد مع وليد وسيلا بيتكلمو
فارس بمزح: خلاص بقا قربنا نخلص ونتخرج مش هنشوف وشوش بعض تاني
وليد بمزح: و حياه امك هنشوف ي خويا متقلقيش
فارس بمزح: لا الا الام الام تعبت وربت
سيلا ضحكت عليهم وقالت: بطلو هبل شويه بقا وبصيت لوليد وقالت انا هروح انا ي وليد ماشي
وليد: استني نروح مع بعض
سيلا: معلش والله خالكم قاعدين مع بعض انتم وانا هروح متقلقيش عليا ي كبير اللي هيقرب هعمل معه الصح
وليد بضحك: هي دي اختي
سيلا بأبتسامه: طب باي بقا
وسيلا مشيت وهي بتتمشه عشان كانت ركنه عربيتها بعيد شافت وائل مهتمتش لوش خالص وفضلت مكمله لحد ما وائل قرب عليها وقال بخبث
: سيلا لو سمحتي ممكن نتكلم شويه
سيلا ببرود: نتكلم ليه بصفتك اي تكلم معايا اصلا روح ي بابا من هنا احسلك
وائل بمكر: انا مش فاهم انت واخده عني فكره وحشه ليه
سيلا بتحذير: كلمه كمان هلبسك قضيه اقسم بالله
وائل ضحك وقالت وهو بيقرب منها: طب وريني
سيلا بصويت جـ.ـا.مد: الحقونيييييييي ي وليييييد وفاررررس حد يلحقنيييييي
وليد وفارس اول ماسمعو صوت سيلا طلعو جري وشافو وائل وهو بيقرب من سيلا نزلو في ضـ.ـر.ب وفي ناس جات برضو وفضلو يضـ.ـر.بو في وسيلا خافت علي وليد وفارس وقالتلهم: خلاص اطلبولو البوليس كفايه هيموت في ايدكم كده
وليد وهو بيضـ.ـر.ب وائل: بتقرب من اختي ي حـ.ـيو.ان
فارس بعصبيه: دي انت ليلت امك سوده
سيلا بعصبيه:خلاص كفايه هيموت في ايدكم
فارس بعصبيه: خايفه عليه اوي
سيلا بضيق: هخاف عليه ليه انت اتجننت ي فارس ده واحد كـ.ـلـ.ـب ولا يسوه انا خايفه عليكم انتم
وليد وفارس سبوا وائل وشالو هما الاتنين وحطوا في شنطه العربيه وركبوا كلهم العربيه وطلعوا بي علي القسم
بعد طبعا ماخد علقه حلوه 😂
_____________________________
عند حازم
كان في مخزن قديم هو و مازن مكتفين واحده
حازم ببرود: هاااا ي لين مش هتقولي مين وراكي
لين بخوف: والله العظيم ي حازم بيه انا معملتش حاجه ومليش دعوه بحاجه
مازن بعصبيه: ازاي ي روح امك وانتي ت عـ.ـر.في كل حاجه عن الحسابات انطقي ي بت احسلك
لين بخوف شـ.ـديد: والله ماليا ذنب في حاجه انا انا
حازم ببرود: خلاص براحتك بس انتي اللي خسرانه
ونده علي رجاله كانو وقفين بره وقالهم يدخلو
حازم ببرود: شفوا شغلكم ي رجاله
لين بسرعه: خلاص هتكلم هتكلم هقول كل حاجه
حازم شاور لرجاله تخرج وقال: ماكان من الاول اي لازمتو انك تحوري بقا يحلوه
مازن ببرود: مين اللي لعب في الحسابات بتاعت الشركه
لين بحزن: منصور بيه النمر ابن اخوك ي حازم بيه وانا سعتو واديتو اسرار كتير وكل حاجه كانت بتم في الشركه كنت بقولهالو بس انا عملت كده علشان هو هديدني انو هيقـ.ـتـ.ـلني انا وامي واخواتي فعشان كده اضطريت اعمل كده غصب عني
حازم بتوعد: انا كده اتأكد ان هو
مازن: طب وهتعمل اي
حازم بمكر: هخسروا كل اللي ورا ولا قدامو ومش هخالي حلتو جنيه
مازن: طب والبت دي هنعمل فيها ايه
حازم بسخرية: هنسبها
لين بفرحه: بجد
حازم ببرود: ايوه بس تعملي اللي هقولك عليه
لين: حاضر
حازم........................
لين: تمام ي حازم بيه
عند نورهان
مشيت من عند سها وروحت لقيت امها في وشها
شيماء ببرود: اكيد كنتي عند اللي ما تسمه سها صح
نورهان ببرود: ايوه كنت عندها وعلي الاقل هي بتحبني مش زيك
شيماء بعصبيه: زيي هي تطول تبقي زيي
نورهان ضحكت بسخريه وقالت: لا هي احسن منك ي شيماء هانم علي الاقل حسستني ان هي امي هي وتيته فاطمه لكن انتي دايما مع صحابك في الندي بابا مش موجود اصلا الصيع الوا.طـ.ـي التاني عمري معتبرتو ولا هعتبرو اخويا
شيماء بعصبيه ضـ.ـر.بت نورهان بلقلم: واضح اني معرفتش اربيكي ي نورهان لو عرفت انك روحتي عند سها تاني منتيش داخله البيت ده
نورهان نزل من عينها دمـ.ـو.ع وقالت: يااااا ده انا كان نفسي في كده من زمان وهخد تيته فاطمه معايا
شيماء ببرود: خديها و غوري
نورهان دخلت لمت حاجتها وحاجت جدتها في شنطه ودخلت عند جدتها وقالت بدمـ.ـو.ع: يلا ي تيته نمشي
فاطمه بأستغراب: في ايه ي حبيبتي مالك ونمشي نروح فين
نورهان بعيط دخلت في حـ.ـضـ.ـن فاطمه: هنروح عند عمو محمد ي تيته انا البيت ده بكرهو وكنت همشي كد كد لما اتخرج من الكليه لكن شيماء هانم طرديتني دلوقتي
فاطمه بكره ل شيماء: انا عمري ماشفت ام كد دي طلعت وا.طـ.ـيه هي والكـ.ـلـ.ـب التاني
نورهان بدمـ.ـو.ع: طب يلا نمشي ي تيته
فاطمه: ماشي ي حبيبتي يلا
ومشيو عند بيت محمد النمر
ملحوظه: فاطمه تبقي مامت محمد و عبدالرحمن
__________________________
في مكان اخر
كان في اتنين قاعدين في شقه
مجهول بخبث: خالص ي حبيبتي قربنا نسافر
مجهوله بضيق: ياريت ي حبيبي تعرف لو حازم لقاني هيعرف مني مروان فين بعدين بسلامه هيقـ.ـتـ.ـلني ويقـ.ـتـ.ـلك وخلصت
مجهول ضحك بخبث: ده لو لحق اصلا وبعدين انتي مش قولتلي انك رمتي قدام باب جامع
مجهوله: ايوه انا مكنتش عايزه اصلا انا كنت متجوزه حازم عشان الفلوس وبس وهو غـ.ـبـ.ـي حبني
مجهول بخبث: والله كويس انو مقـ.ـتـ.ـلنيش
مجهوله: لا ي حبيبي ده ابو وجدتك هما اللي هدوا عليك لولهم كان زمانك ميت دلوقتي
مجهول بخبث: معاكي حق بس كفايه سيره الزفت حازم خالينا ننبسط شويه
مجهوله بأبتسامه: اوكي ي حبيبي
_____________________________
في بيت محمد النمر وصل حازم البيت وكان لسه طالع علي السلام صوت وقفو وقال بحديه
: استنه عندك ي حازم
حازم...................
↚
في بيت محمد النمر وصل حازم البيت وكان لسه طالع علي السلام صوت وقفو وقال بحديه
: استنه عندك ي حازم
حازم لف ورا ولقه سها وقال: نعم ي امي
سها ببرود: امي انت اي
حازم بأستغراب: في اي ي امي
سها بعصبيه: انا اللي في اي انت اللي اي حـ.ـيو.ان ولا وا.طـ.ـي ولا مبتحسش ولا كلو علي بعضو عايزه اعرف مفكرتش في ان اللي بتعملو في بنات الناس ممكن يتردلك في اختك مفكرتش ان كما تدين تدان انت ابني اللي ربتو علي الصح و الغلط وكملت بدمـ.ـو.ع الطلفه اللي فوق دي زنبها اي زنبها اي وهي لسه عودها اخضر تشوف كل ده زنبها اي تعيش كده زنبها اي تغتص*بها وتعمل فيها كده ي حازم انا وابوك ربناك علي كده علي انك تأذي بنات الناس انت اي قلبك ده اي حجر وكملت بزعيق مش عشان واحده طلعت واط*يه وحق*يره يبقي كلو زي بعضو زي معقلك مصورلك
حازم كان ساكت تماما وكان بيسمع امو وكان في نار جوه وحرب طبعا بين قلبو و عقلو
حازم بصلها بحزن وقال: طب انا كمان زنبي اي انا كنت رافض فكرت الجواز مش عايز اتكسر تاني مش عايز ضعفي يظهر لحد
سها بدمـ.ـو.ع: مش يمكن هي تعوضك ليه بتعمل معاها كده
حازم بعصبيه: مش عايز حد يعوضني انا بكرهم كلهم
وطلع فوق وهو متعصب
وسها قاعده علي الكنبه وفضلت تفكر
عند ورد في الاوضه
كانت قاعده في حاله من الحزن و مكنتش لبسه الاسدال كانت علي طبعتها وشكلها كان جميل اوى
دخل عليها حازم وهو متعصب وهي قامت واقفه مصدمه وخايفه
حازم بعصبيه وهو بيشـ.ـدها من شعرها: وحياه امي لربيكي
ورد بوجع وهي بتزق درعو: اوع بقا كفايه انا متربيه احسن منك سبني في حالي بقا حسبي الله ونعم الوكيل فيك دمرتلي حياتي ذنبي اي يحصلي كده
حازم اتعصب ووووو
_____________________________
في صباح اليوم التالي
في بيت محمد
سها صحيت وراحت عند اوضه حازم عشان تطمن علي ورد
سها فتحت الباب ملقتش حد
سها بخوف: يا نهار اسود هي راحت فين
وراحت كلمت حازم
سها بخوف: الو ي حازم حازم عملت ايه في ورد
حازم ببرود: ماما انا نزلت الشغل من بدري و استاذه ورد راحت عن اختها تقعد معاها اسبوع وهترجع ان شاءلله
سها بشك: طب ازاي وتغريد اختها مش بتحبها اصلا
حازم حاول ميتـ.ـو.ترش وهو بيتكلم وقال: معرفش بقا تقريباً اتصالحو انا لازم اقفل عشان عندي اجتماع مهم مع السلامه
وقفل
اما عند سها كانت قلقانه علي ورد جدا و مكنتش عارفه تعمل ايه
عند نورهان في اوضتها
كانت قاعده وبتفتكر وهي واقفه مع ورد
فلاش باك
ورد بحزن: متستغربيش ان سني صغير لكن بجد اللي شفتو يخالني اكبر من سني بكتير
نورهان بحزن: طب ليه ي حبيبتي اتجوزت في السن ده وازاي يعني اهلك يوفقو اصلا وازاي حازم يعمل كده
ورد بدمـ.ـو.ع وحزن شـ.ـديد: اهلي ميتين ومليش حد غير ربنا مشفتش يوم حلو في حياتي من ساعه ما اتولت تخيلي
نورهان حـ.ـضـ.ـنتها والدمـ.ـو.ع ماليه عنيها وقالت بدمـ.ـو.ع:ي حبيبتي انتي بجد صغيره اوي علي كده بس اكيد حازم كويس معاكي صح قوليلي الحقيقه
ورد بكدب: كويس الحمدلله حسه ان ربنا عوضني بيه
نورهان بأبتسامه: طب الحمدلله اي رأيك ي جميل نبقي صحاب
ورد بأبتسامه: اشطا موافقه
نورهان: بصي ي ستي انا عندي 20في تالته كليه حقوق حالي من حالك علي فكره ابويا وامي ما بيهتموش بيا وكملت بحزن حتي اخويا الكبير اللي كنت فاكره انو هيبقي سند ليا طلع وا.طـ.ـي و زباله بجد
ورد بحزن وهي بتحـ.ـضـ.ـنها: معلش ي حبيبتي ربنا ان شاءلله يعوضك خير يارب وممكن امك تفوق لنفسها وتعرف انها غلطت كتير في حقك
نورهان بحزن: مبقتش تفرق معايا وخلاص ي ورد لو سمحتي اقفلي علي الموضوع ده وتعالي نقعد مع بعض شويه
ورد بأبتسامه خفيفه: اشطا ي حبيبتي يلا
باك
نورهان دمعه نزلت من عينها وقالت بدمـ.ـو.ع: بجد ورد دي عسل وجميله اوي حسه ان ربنا هيعوض حازم بيها يارب
عند حازم
كان قاعد في الشركه بضيق دخل عليه مازن
مازن: اي ي صحبي مالك
حازم بضيق: مفيش حاجه ي مازن
مازن: كنت جاي اقولك ان الخطه ماشيه تمام
حازم: طب كويس بقولك انا مش فايق انا همشي وشوف انت الشغل
مازن بأستغراب: تمام ماشي بس في اي
حازم بعصبيه: قولت مفيش حاجه
وقام مشي ومازن كان مستغرب جدا من حازم اللي عمرو ما ساب شغلو يوم واحد يعمل كده
عند غرام في الجامعه
وصلت وكانت رايحه متأخر ودخلت المحضره بسرعه
الدكتور ببرود: انا قولت لما ادخل مفيش حد يدخل بعدي اتفضلي بره
غرام بحزن: انا اسفه ي دكتور والله بس غصب عني مش هتكرر تاني صدقني
الدكتور ببرود: وانا قولت بره كلمه كمان وهسقطك في الماده بتاعتي
و غرام خرجت بره والدمـ.ـو.ع مليه عنيها
في المحضره
رومسياء بأسف: معلش ي دكتور حمزه بعد اذنك دخلها اخر مره بجد
حمزه ببرود: تحبي تحصليها انتي كمان مش عايز وش يلا نكمل
وخلصت المحضره و روميساء خرجت راحت عند غرام بسرعه
روميساء: معلش ي غرام متزعليش انا كنت حاضره وكتبتلك المحضره عشان تذاكريها
غرام: بجد شكرا اوي ليكي ي روميساء مش عارفه اقولك ايه انتي عارفه اني مش بحب اسيب محضره مش عارفه الدكتور حمزه ده بـ.ـارد ليه
روميساء: خلاص بقا حصل خير تعالي نقعد عبال ما المحاضره التاني تبدأ
غرام:اشطا يلا
روميساء: بقولك اي اخبـ.ـار جاسر معاكي لسه بتفكري فيا
غرام بحب: يا بنتي بقولك انا واقعه واقعه بجد
روميساء: بس نصيحه مني لو جه كلمك في خصوص محاضرات او اي حاجه اتكلمي عادي عشان متبينلهوش انك واقعه اشطا
غرام بأبتسامه: ماشي
بعد شويه جاسر كان قريب جدا من غرام وقرب عليها وقال: لو سمحتي انا محدرتش المحضره اللي فاتت دي ممكن تكتبهالي
غرام: ممكن طبعا بكره انشاء هجبهالك
جاسر: تمام بعد اذنك
غرام: اتفضل
وجاسر مشي
روميساء بصدمة: اي اللي حضرتك عملتي ده
غرام: عملت ايه هكتب لو المحضره وادهالو بكره
روميساء: ايوه بس انتي كده هتكتبيها مرتين مره ليكي ومره لي
غرام: مش مشكله انا ما صدقت انو جه واتكلم معايا ي روميساء
روميساء: براحتك بس خدي بالك جاسر مش سهل وفي ناس بتقعد نقول عليه انو بتاع بنات فا انا قولت اقولك
غرام: ميهمنيش كلام الناس انا بحبو وانا بجد لو عرفتو هغيروا لا احسن
روميساء بخوف: يارب يستر
عند فارس في الجامعه
وصل وكان وليد قاعد لوحدوا
فارس: صباح الفل امال فين سيلا مجتش معاك ليه
وليد: تعبانه شويه فا مقدرتش تجي
فارس: تعبانه ولا زعلت مني
وليد: بصراحه زعلت منك مكنش ينفع ي فارس تقول كده اي زعلتي عليه دي
فارس بنـ.ـد.م: عندك حق وانا اسف بجد
وليد: متأسفليش انا اتأسف لسيلا
فارس بأبتسامه: خلاص ي عم بعد ما نخلص هجي معاك اتأسف لها
وليد: كده تمام التمام يسطا وان شاءلله تسامحك
فارس: يارب
عند نورهان
كانت في الكليه قاعده في المكتبه دخل عليها بنت كده وقالت
: السلام عليكم
نورهان بأبتسامه: وعليكم السلام مين انتي
البنت: انا خديجه ممكن نبقي صحاب انا جديده هنا
نورهان بأبتسامه: طبعا ممكن انا اصلا معنديش صحاب وانتي زي القمر اصلا
خديجه بأبتسامه: تسلميلي انا لسه اولي سنه ليا هنا وانتي
نورهان: انا في سنه تالته اكبر منك شويتن صغننين عندي 20سنه وانتي
خديجه بأبتسامه: العمر كلو ليكي انا 18سنه
نورهان بأبتسامه: حبيبتي تسلميلي لو احتاجتي اي حاجه بخصوص اولي قوليلي انا حافظه القانون كلو
خديجه بأستغراب: بجد
نورهان: ايوه طبعا
خديجه: اشطا صحيح اسمك ايه
نورهان: انا نورهان
خديجه بأبتسامه: اسمك جميل
نورهان بأبتسامه: تسلميلي
عند حازم
كان في مكان مهجور وكان قاعد قدام ورد وهي كانت فاقده الوعي من اثار مخدر
حازم سرح في اللي حصل
فلاش باك
ورد بوجع وهي بتزق درعو: اوع بقا كفايه انا متربيه احسن منك سبني في حالي بقا حسبي الله ونعم الوكيل فيك دمرتلي حياتي ذنبي اي يحصلي كده منك لله اوع بقا سبني
حازم اتعصب و كان معاه مخدر رش عليها وقعت اغم عليها وفي الوقت ده الكل كان نايم وحازم شالها وحطها في العربيه وبعدين راح بيها علي قصر كده قديم نزل بيها بعدين كان في في القصر اوضه قديمه كده في فيها سلسله حديد حازم ربت ايد ورد بيها و رجلها وقلع*ها هدومها كلها معاد الداخل*ية وسبها كد لحد ما تفوق
باك
ورد ابتدات تفوق وفتحت عنيها لقت نفسها كده قامت بسرعه صوتت
حازم بعصبيه: اخرسي مش عايز اسمع صوت
ورد نزلت عيط ومكنتش قادره تتكلم
حازم بعصبيه: قولت اخرسي ي بت انتي انا لسه معملش حاجه اصلا
ورد بعيط: ابوس ايدك بلاش سبني في حالي ونبي انا انا تعبت
حازم قرب عليها مسكها من شعرها وقال بصوت يخوف: كلكم زي بعض بطلي تمثلي دور البراءه عشان انتي وقعتي في ايد اللي مبيرحمش
ورد بوجع وعيط: ابوك ايدك سبني ارحمني انا عملت ايه لكل ده
حازم مأهتمش لكلامها وقرب عليها جـ.ـا.مد وووووو
↚
ورد بوجع وعيط: ابوس ايدك سبني ارحمني انا عملت ايه لكل ده
حازم مأهتمش لكلامها وقرب عليها جـ.ـا.مد و ورد كانت عماله تزق في مفيش فايده لحد ما اغم عليها وقبل ما حازم يقرب لق د*م كتير نازل منها قام بسرعه واتصـ.ـد.م لما شافها كده وحس بنغزه في قلبو مش عارف سببها وقام لبسه فستان هي كانت لبسه وشالها بسرعه وحطها في العربيه وساق بسرعه راح المستشفى وشالها تاني و الد*م ماله العربيه وحازم مشي بيها بسرعه وحطها علي ترول ودخلت العمليات وهو كان واقف بره ولاول مره حسه بذنب نحيتها حسه ان هي طفله صغيره فعلا وفضل واقف فتره لحد ما الدكتوره خرجت
حازم بخوف: خير مالها ي دكتوره
الدكتوره: عندها نزيف داخلي والنزيف كان قوي وهي فقدت دم كتير محتجين فصيلت دمها
حازم بعصبيه: طب اتصرفو فصيلت دمها اي
الدكتوره: فصيلت دمها o+
حازم: دي فصيلت دمي
الدكتوره: طب احنا محتجين ناخد من حضرتك دم
حازم: تمام يلا بسرعه
وحازم راح معاها والدكتوره خدت منو دم وحازم كان دايخ فا قعد بره شويه واستغرب من نفسو وقال في سروا: هو انا ازاي عملت كده هي معقول صعبت عليا معقول دمي بقا معاها دلوقتي ليه ي حازم عملت كده ليه
قلبو: مش يمكن تكون حبتها
عقلو: لا يا حازم بلاش تخالي قلبك يتحكم فيك تاني
قلبو: لا يا حازم فوق دي طفله هتجرحك ليه دي ملاك بجد مش كلهم زي بعض ي حازم
عقلو: لا كلهم زي بعض ليالي جرحتك مره ومسحملتهاش هتستحمل التانيه
قلبو بعصبيه: بس بقا كفايه دي طفله ي حازم افهم ده ليالي واحده مش كويسه هي اه دخلت هنا وانجرحت بسببها لكن ورد طفله زنبها اي تتعذب بسببك وليه اتجوزتها وهي في السن ده ليه هي بذات قلبك بدأ يحن ليها ي حازم
حازم بعصبيه: بس بقا كفايه كفايه تعبت منكم
الدكتوره بحزن: حازم باشا كنت عايزة ابلغ حضرتك با حاجه بخصوص احم المدام مع انها صغيره علي الكلمه دي
حازم بقلق: خير في ايه
الدكتوره بحزن: احم لما حضرتك قربت منها اول مره هي حصلها نزيف في الرحم وللاسف النزيف أثأر علي الرحم ومش هتقدر تخالف
حازم اتصـ.ـد.م وقعد علي الكرسي بصدمه
الدكتوره بحزن: انا اسفه بجد بس كان لازم اقولك بعد اذنك
ومشيت
حازم في سروا: يعني هي حصلها كده بسببي وانا اصلا متجوزها عشان كده هعمل ايه دلوقتي
وبعدين فضل قاعد يفكر شويه وبعدين دخل عند ورد
حازم بحزن: انا اسف بجد ليكي بس كنت فاكرك زيهم لكن واضح اني غلطت في كده يا تاره هتسمحني
ورد كانت سامعه كل حاجه بس مكنتش قادره تتكلم وفجأه اتكلمت وقالت بصدمه: حازم باشا انت قولت اسف
حازم ضحك بخفه وقال: ايوه
ورد بدمـ.ـو.ع: علي اي
حازم بحزن: كل حاجه
ورد بدمـ.ـو.ع: عايزه اطلق لو سمحت سبني وانا ممكن اقدر اسامحك
حازم بعصبيه: لا مفيش طـ.ـلا.ق
ورد خافت وحازم لحظه ده وقال بسرعه: انا مقصدش انك تخافي بس متجبيش سيره الطـ.ـلا.ق تاني
ورد بخوف: حاضر
حازم: طيب هسيبك ترتاحي
ورد: احم طب هو اي التغير المفأجأ ده
حازم بخبث: تحبي ارجع زي الاول
ورد بخوف: لا لا لا بلاش انا اسفه
حازم بهزار: خلاص ي ستي انا اللي بهزر اصلا وكمل بحزن تقدري تقولي فوقت وعرفت اني كنت بتعامل مع طفله اصلا
ورد بحزن: ماشي انا عاوزه امشي
حازم: لما تخفي هتمشي ي صغننه ومش عايز مشاكل في المستشفى
ورد بأبتسامه: حاضر شكرا اوي ي عمو
حازم بضحك: عمو اي ده الفرق 16سنه بس
ورد بصدمه: ومش عايزني اقولك ي عمو كمان
حازم: بلاش عمو دي قوليلي حازم ماشي
ورد: ممكن تكون صعبه عليا شويه بس هحاول
حازم بأبتسامه: ماشي انا همشي بقا مع السلامه
ومشي
يا تاره حازم هيتعامل مع ورد كده علي طول ولا هيجي يوم ويتغير؟
عند نورهان
راحت شركه حازم ملكتش حازم راح ل مازن تسأل عليه والسكرتيره وقفتها
السكرتيره: حضرتك رايحه فين
نورهان: داخله عند مازن السيوفي وياريت من غير كلام كتير
السكرتيره: طب لحظه ابلغو
نورهان: تبغي مين انا هدخل لوحدي
السكرتيره: ي انسه مينفعش كده
ومازن طلع على صوتهم
مازن بعصبيه: في ايه
السكرتيره: البنت دي كانت عايزه تتدخل لحضرتك وانا مانعتها
مازن بعصبيه: وتمنعيها ليه اصلا اتفضلي بره انتي مطروده
نورهان بسرعه: لا لا لا خلاص انا مسمحاها هي اكيد مكنتش تعرفني
السكرتيره بدمـ.ـو.ع: ايوه والله مكنتش اعرفها
مازن: خلاص روحي علي شغلك
والسكرتيره مشيت ونورهان دخلت المكتب عند مازن
مازن ببرود: خير ي نورهان كنتي عايزني في ايه
نورهان: خير خير فين حازم
مازن ببرود: معرفش واتفضلي امشي بقا
نورهان بعصبيه: انت بتكلم معايا كده ليه
مازن ببرود: عشان بكره اخوكي ي نورهان من ساعه اللي عاملو
نورهان بدمـ.ـو.ع: زنبي اي بل عملو واختك هي اللي زباله اصلا
مازن بعصبيه: اخرسي اختي اشرف من ميه واحده زيك
نورهان بسخريه: اه مهو واضح لسه بدافع عنها بعد اللي عملتو رمت ابنها و هـ.ـر.بت الله اعلم مع مين
مازن بعصبيه: اطلعي بره ي نورهان مش عايز اشوفك تاني
ونورهان طلعتي من عند مازن وهي مضايقه جدا
عند سها في بيت محمد النمر
سها كانت نازله تطمن علي فاطمه ودخلت قاعده معاها شويه
سها بأبتسامه: عامله ايه ي ماما
فاطمه بأبتسامه: الحمدلله ي حبيبتي والله انتي الوحيدة اللي بتحبيني بجد مش زي شيماء الوا.طـ.ـيه التانيه
سها بحزن: ربنا يهديها بقا
فاطمه: اللي عندوا داء مابيغيروش ي سها وهي و عبدالرحمن طماعين و منصور طلع وا.طـ.ـي لكن نورهان اطيب واحده فيهم واحسن واحده
سها بحزن: معاكي حق بس اللي صعبان عليا ان ابوها وامها مش بيحبوها اصلا
فاطمه: بس احنا بنحبها وهنفضل معاها وانتي يسها طيبه واتعملي معاها علي انك امها
سها بحب: اكيد طبعا من غير ما تقولي وكملت بحزن ت عـ.ـر.في ان حازم اتجوز
فاطمه بصدمه: اي من غير مايقولي واتجوز مين
سها بدمـ.ـو.ع: اتجوز طفله وصعبانه عليا اوي بجد
فاطمه بصدمه: صغيره كمان عندها كام سنه
سها بحزن: 14سنه
فاطمه بصدمه: نعم 14اي حازم اتجنن ولا ايه
سها بحزن: اتكلمي معاه بقا لما يرجع انا تعبت معنو من ساعه اللي حصل بسبب ليالي وهو بقه واحد تاني خالص غير اللي ربتو
فاطمه بحزن: ربنا يهدي يارب لا يجي انا هتكلم معه ي سها
سها بحزن: ياريت هو اكيد هيسمع منكي
وفي الوقت ده دخلت غرام
غرام بأبتسامه: مساء العسل علي الحلوين
سها وفاطمه: مساء الخير ي حبيبتي
غرام بحماس: امال فين ورد مقدرتش اشوفها امبـ.ـارح
سها بحزن: حازم بيقولي انها راحت تقعد عند اختها مع ان اختها بكرها حسه انو بيكـ.ـدب ربنا يستر
غرام بحزن: يخساره حظي وحش طب فين نورهان
فاطمه: لسه مجتش ي حبيبتي
غرام بأستغراب: ده الساعه 5وهي بتخلص جامعه 3
سها: يمكن راحت عند حازم في الشركه
غرام: يمكن طب استاذ فارس اين هو
سها بنفاذ صبر: هيكون فين اكيد مع صحابو
غرام: طب اهدي ي سوسو في ايه اقولك انا ماشيه رايحه اوضه هه
ومشيت
عند فارس
وصل مع وليد بيتو ودخل وام وليد اسمها ايه رحبت بيه
ايه بأبتسامه: نورت البيت ي ابني
فارس بأبتسامه: تسلمي ي طنط
ايه: طيب هروح اخالي سيلا تعملكم حاجه تشربوها
وليد: ياريت يا امي بسرعه
و ايه مشيت راحت عند اوضه سيلا
ايه بأبتسامه: مالك ي جميل سرحان في اي
سيلا بأبتسامه: مفيش ي ست الكل وليد جه
ايه: اه ومعه فارس قومي اعمليلهم حاجه يشربوها
سيلا بحزن: مش عايزة اشوف فارس ي ماما
ايه بأبتسامه: هو اكيد جاي يعتزرلك ي سيلا
سيلا بحزن: تفتكري
ايه بأبتسامه: امال يعني قومي يلا بقا
سيلا بأبتسامه: حاضر
وقامت
وسيلا قامت وعملت عصير مانجا وراحت قدمتو لوليد وفارس
سيلا بأبتسامه: اتفضلو
وليد بأبتسامه: تسلمي ي سوسو
فارس بأبتسامه: تسلم ايدك ي سيلا
سيلا ببرود: شكرا ي فارس
وليد: سيلا اتكلمي عدل
فارس: عادي ي وليد سبها هي اكيد زعلانه
سيلا: طب كويس ان حضرتك عارف اني زعلانه جاي ليه بقا
فارس بغيظ: انا غلطان اني جيت اغتزرلك ي سيلا طول عمرك كده زي القطط تكلي وتنكري
سيلا بغيظ: يا سلام من امتا ده ان شاءلله
وليد بغيظ: كيس جوافه قاعد بينكم انا الراجـ.ـل جاي يعتزر لك ي وليه وانتي بتتخانقي معاه طب ينفع كده
سيلا بغيظ: الصراحه مينفعش
فارس برتياح: الحمدلله اخيرا وكمل بأبتسامه انا اسفه ي سوسو متزعليش مني
سيلا ببرود: هفكر
فارس بغيظ: طب انا ماشي انا غلطان واستاهل ضـ.ـر.ب الجزمه اني جيت
سيلا بسرعه: استنا خلاص اسفك مقبول
فارس: ايوه كده
وليد بغيظ: اقوم اجبلكم اتنين لمون
سيلا بغيظ: طب والعصير اللي انا عمله
وليد بغيظ: هتشلني ي سيلا
وفضلو يضحكو ويهزرو نسبهم بقا
عند المجهول والمجهوله
مجهول بخبث: بقولك انا بفكر في حاجه كده
مجهوله: اممم بتفكر في ايه
مجهول بخبث: نقـ.ـتـ.ـل حازم
مجهوله بخبث: حلوه نسباقو احنا قبل ما يخلص علينا هو
مجهول بتفكير: بس مش دلوقتي
مجهوله: امال امتا
مجهول بخبث: هنحرق قلبو الاول بعدين نقـ.ـتـ.ـلو
مجهوله: وهنعملها ازاي ده
مجهول بتفكير: هقولك بس لما يحصل اللي في بالي
مجهوله: واي اللي في بالك
مجهول: هقولك بعدين
في الليل
عند مازن
وصل البيت
خديجه اختو: مازن حبيبي ت
اتأخرت ليه
مازن بأبتسامه: معلش ي خديجه عملتي ايه النهارده في الجامعه
خديجه بأبتسامه: الحمدلله كانت حلوه اوي واتعرفت علي بنت جميله اوى وتخيل ي مازن انها حافظه القانون كلو
مازن بأستغراب: اسمها ايه
خديجه: اسمها نورهان
مازن بصدمه: نورهان عندها 20سنه صح
خديجه بأستغراب: ايوه عرفت ازاي
مازن بعصبيه: دي تبقي بنت عم واحد صاحبي ومش عايزك ت عـ.ـر.فيها تاني ي خديجه
خديجه بأستغراب: ليه بس كدا ي مازن البنت طيبه اوي وبعدين عملت ايه لكل اي
مازن: ملكيش دعوه وكلامي يتنفذ ي خديجه سامعه
ومازن دخل اوضه وخديجه كانت مستغربه من اللي بيحصل واي علاقه مازن بنورهان؟؟
عند تغريد
كانت قاعده بتذاكر الباب خبطت وهي قامت تفتح الباب ولقت مراد
تغريد بأستغراب: خير ي مراد اي اللي جابك
مراد بخبث: قرارت ان احنا هنتجوز انهارده
تغريد بفرحه: بجد
مراد بمكر: ايوه بس المأذون جاي كمان شويه
تغريد بفرحه: طيب الحقي اجهز انا
مراد بخبث: طب اي رأيكي نقعد مع بعض شويه
تغريد بكسوف: طب لما نكتب الكتاب
مراد ببرود: تمام
وفعلا المأذون جه وكتب الكتاب
وانتها علي جمله: بـ.ـارك الله لكم وبـ.ـارك عليكم وجمع بينكم في خير
وبعد شويه المأذون مشي و تغريد بقت مرات مراد قولاً وفعالاً
تغريد بحب: بحبك اوي ي مراد
مراد بضحك: وانا كمان ي قلب مراد بس انا كده خت منك اللي انا عايزو
تغريد بعدم فهم: يعني ايه
مراد بخبث: يعني انتي طالق ي روحي
تغريد بصدمه............
↚
تغريد بعدم فهم: يعني ايه
مراد بخبث: يعني انتي طالق ي روحي
تغريد بصدمه: اي نعم انت بتهزر صح
مراد ببرود: وههزر معاكي ليه ونا اصلا كنت عايزك عشان كده وخلاص
تغريد فضلت قاعده وعيطت جـ.ـا.مد وقالت بعيط: حسبي الله ونعم الوكيل فيك ي بعيد ربنا ينتقم منك
مراد ببرود: شفتي بقا ي حلوه ان كما تدين تدان وعلي فكره انا معنديش اخوات بنات
تغريد بعيط: يعني ايه مش فاهمه
مراد ببرود: يعني اللي انتي عملتي في اختي الصغيره اتعمل فيكي وهي اصلا طفله بعتها ل حازم النمر ومفرقش معاكي اي اللي ممكن يحصلها
تغريد كانت بتسمع مراد وهي بتعيط جـ.ـا.مد وفعلا حسه بذانب نحيت ورد و مراد كمل كلامو وقال مع السلامه ي انسه
ومشي
وتغريد فضلت قاعده مكانها وهي مصدومه وفي حاله من الحزن
في بيت محمد النمر
وصلت نورهان ودخلت عند فاطمه وسها
نورهان بأبتسامه: مساء الورد علي عيونكم
فاطمه وسها بأبتسامه: مساء الخير عليكي ي حبيبتي
فاطمه: اتأخرت كده ليه الساعه 5ونص
سها: ايوه ي حبيبتي انتي بتجي 3
نورهان بأبتسامه: معلش اصلي عديت علي حازم النهارده في الشركه لكن ملكتهوش
سها بخوف: استر يارب
نورهان بأستغراب: في ايه امال فين ورد و غرام
فاطمه: غرام في اوضتها و ورد سها بتقولي ان حازم قالها ان ورد راحت عند اخوتها تقعد معاها
نورهان بأستغراب: اختها اي اختها دي اللي بعتها حازم اكيد بيكـ.ـدب
سها بخوف: انا السبب انا السبب لو البت دي حصلها حاجه مش هسامح حازم
فاطمه بأستغراب: في ايه ي سها انتي السبب في اي
سها بحزن: انا هحكي لكم كل حاجه
في الليل
عند ورد في المستشفى
ورد صحيت ولقت الممرضه داخله عليها وشايله ورد
الممرضه: حد جابلك الورد ده ي حبيبتي
ورد بأستغراب: حد مين
الممرضه: معرفش والله
ورد بأبتسامه: تمام شكرا ليكي هاتي
الممرضه: اتفضلي
و ورد خدت منها الورد والممرضه خرجت ورد لقت في البوكي كرت مكتوب في
(حمدالله علي السلامه ي ورد اطمني حقك رجع)
و ورد استغربت جدا من اللي مكتوب وخصوصن انها ملهاش حد واي المقصود اصلا من مصدر الرساله دي وجات في بالها حازم واللى عملو فيها وخافت عليه لي يكون حصلو حاجه وكانت لسه هتقوم لقت حازم بيفتح باب الاوضه اتنهدت براحه بس كان باين علي مالمحها الخوف وحازم لحظه ده
حازم: مالك في ايه
ورد بخوف: مفيش حاجه
حازم بأبتسامه: طب احنا قولنا اي مش قولنا متخفيش مني
ورد بحزن: ايوه
حازم: امال في ايه بقا
ورد بأستغراب: اصل اصل حصل حاجه غريبه وبصراحه انا خفت عليك ليكون حصلك حاجه
حازم بأستغراب: خوفتي عليا انا
ورد بتـ.ـو.تر: ايوه مش عارفه ليه بصراحه
حازم بأبتسامه: طب اي اللي حصل وكمل بأستغراب واه صح اي اللي جاب بوكي الورد ده هنا
ورد بتـ.ـو.تر: مهو ده اللي انا خوفت منو في حد انا مش عارفه بعتلي بوكي الورد ده ولقت كرت مكتوب عليه حمدالله علي السلامه ي ورد اطمني حقك رجع فا فا و نزلت دمـ.ـو.عها وقالت بعيط فا افتكرت اللي انت عملتو معايا وخوفت ليكون حصلك حاجه
حازم حسه بذنب نحيتها وقرب عليها ومسح لها دمـ.ـو.عها بحنان بعدين اخدها في حـ.ـضـ.ـنو وهي فضلت تعيط وهي في حـ.ـضـ.ـنو
حازم بحنان: طب خوفتي عليا ليه رغم اللي عملتو فيكي
ورد بعيط: معرفش بس انا والله تعبانه اوي نفسي اروح لبابا
حازم حط ايده علي بقها وقال: هششش متقوليش كده
ورد بدمـ.ـو.ع: انت مش عايز تطلقني ليه وانت اصلا كده كده هطلقني طالقني دلوقتي بدل بعدين عشان متتسببش في جرح جديد
حازم: ومين قال اني هطلقك اصلا ي ورد
ورد بأستغراب: هو انت اتغيرت امتا كده ي نمر
حازم ضحكت بخفه وقال بحزن: مش مهم ت عـ.ـر.في وبعدين قولتلك عرفت اني بتعامل مع طفله
ورد لحظه انها في حـ.ـضـ.ـن حازم وبعدت عنو بسرعه وكانت مكسوفه اوي
ورد: طب انا عاوزه امشي لو سمحت
حازم بأبتسامه: حاضر ي صغنن حاجه تاني
ورد بغيظ: انا مش صغنن انا
حازم بضحك: اه مهو باين
ورد بصدمه: لا والله في حاجه غلط
حازم بأستغراب: في ايه بس
ورد بصدمه: انت اكيد اخو حازم التؤام صح
حازم ضحك بصوت عالي و ورد كانت مصدمه اصلا 😂
حازم: اولا انا معنديش اخوات تؤام وانا حازم ي ستي
ورد بتفكير: طب وريني البطاقه
حازم بضحك: انتي بجد كرثه اول مره اضحك من قلبي كده من ساعه اللي حصلي
ورد: طب واي اللي حصلك
حازم بنبره تخوف: انا مش قولتلك متسأليش قبل كده
ورد خافت وقالت: خلاص خلاص انا اسفه مش هسأل تاني
حازم: طب يلا عشان نمشي ولو امي سألتك عن حاجه قولها كنت عند تغريد اختك
ورد بحزن: حاضر
وحازم شال ورد وحطها في العربيه وهي كانت هتموت من الكسوف وهو شيلها وكانت في نفس الوقت مضايقه مضايقه من تصرفتو اللي اتغيرت فجأه ياتري هيفضل كده ولا هيتغير مش عارفه كانت بتقول لنفسها كده وكانت برضو بتفكر اي هو مصدر الرساله اللي وصلت انهارده وحازم برضو كان بيفكر في الرساله دي وفضلو طول الطريق ساكتين لحد ما قاطع الصمت حازم وهو بيقول: ورد انتي عندك صحاب مقربين
ورد بحزن: لا معنديش صحاب وانا في المدرسه كلهم مش بيحبوني معرفش ليه وكملت بفرحه بس امبـ.ـارح اتعرفت علي نورهان
حازم بتفكر: تمام ي ورد هي نورهان كويسه جدا واه هي تغريد كانت بتحب حد وكان بيجي البيت
ورد ببرأه: اه ابي مراد طيب اوي وكان بيجي يشوف تغريد وهي بتحبو
حازم بأستغراب: مين مراد ده
ورد: واحد تغريد بتحبو
حازم بتسأل: انتي في سنه كام ي ورد
ورد بحزن: خلصت تانيه اعدادي وادخله تالته اعدادي بس انت اكيد مش هتخليني اكمل تعليمي
حازم بأبتسامه: مين قال كده هتكملي تعليمك الا قوليلي بقا جبتي كام في تانيه
ورد بأبتسامه: شكرا ليك جبت 319ونص من 320
حازم بنبهار: اي جبتي المجموعه دي معقول
ورد بحزن: ايوه و زعلانه
حازم بصدمه: نعم دي انتي عبقريه ي بنتي بتقولي ايه بجد
ورد بحزن: كان نفسي اقفل النص درجه دي عشان نسيت اكتب الالف في النحو دي كانت بربع درجة الربع التاني عشان نسيت احط حرف في كلمه
حازم بصدمه: ي شيخه حـ.ـر.ام عليكي انتي عبقريه بجد يعني نقصتي نص درجة في النحو ي مفتريه
ورد بغيظ: اه و زعلانه
حازم بغيظ: والاستاذه عايزه تخش اي
ورد بأبتسامه: ثانوي عام وعايزه ابقي ملازمه حضرت الملازمه ورد كمال
حازم بأستغراب: اشمعنا ملازمه
ورد بحزن: عشان بابا كان ظابط ومـ.ـا.ت شهيد
حازم بصدمه: ابوكي كان ظابط
ورد بدمـ.ـو.ع: ايوه ومـ.ـا.ت في مهمه واخر حاجه قالهالي خدي بالك من نفسك ي ورد اوعي تخافي من حد يمكن انا لما اتقبلنا اتحديتك وانت كسبت التحدي
حازم بأبتسامه وهو بيطبطب عليها: حقك عليا ي ورد انا هبقي معاكي و هتحققي حلمك
ورد بفرحه: بجد يعني مش هتعملني وحش تاني صح
حازم بأبتسامه: ايوه ويلا بقا سبني اركز في الطريق يخربيتك هنعمل حدثه
ورد ضحكت بخفه وبعد شويه وصلو بيت محمد النمر وحازم و ورد دخلو وسها اول مشفتها جريت عليها حـ.ـضـ.ـنتها
سها بخوف: ورد حبيبتي انتي كويسه حشـ.ـتـ.ـيني و علي فكره
ورد بأبتسامه: انا بخير ي ماما كنت عند تغريد اختي
سها بأبتسامه لما شافت ابتسمت ورد: ماشي ي حبيبتي حمدالله على سلامتك نورتي البيت غرام كانت عايزه تشوفك وتيته فاطمه ونورهان
حازم بصدمه: تيته فاطمه موجوه
سها: اه قاعده في اوضتها
ورد: طب فين اوضتها
حازم: تعالي ي ورد نروحلها
ورد: ماشي
وحازم و ورد روحو عند فاطمه
و سها راحت عند غرام ونورهان تقولهم ان ورد جات
عند فاطمه
دخل عليها حازم و ورد وهي اتصـ.ـد.مت من جمال ورد قد ايه جميله بشكلها بطيبه قلبها بروحها بحجبها اللي مداري نص جمالها واللى البنات مش بتحبها بسبب انها جميله و رقيقه كده
فاطمه بصدمه: بسم الله ماشاء الله تبـ.ـارك الرحمن انتي ورد
ورد بأبتسامه: ايوه انا ي تيته فاطمه
فاطمه بأبتسامه: الله علي تيته فاطمه وهي طالعه من بوقك ي حبيبتي تعالي اقعدي جنبي
حازم بأبتسامه راح باس ايد فاطمه: ازيك ي تيته عامله ايه طمنيني علي صحاتك
فاطمه بأبتسامه: الحمدلله ي حبيبي ي زين مخترت وهمست في ودنو وقالت بس كنت تخترها كبيره شويه
حازم همس برضو وقال: بعدين ي تيته نتكلم
فاطمه: ماشي ي حازم روح انتي كلم الواد فارس شوفو بيصيع فين الواد ده
حازم بأبتسامه: حاضر ي تيته من عيوني بعد اذنك
ومشي
فاطمه بأبتسامه: قوليلي ي حبيبتي انتي مين واهلك مين وازاي يوفقو تجوزي في السن ده
ورد بحزن: اهلي لو كانو عايشين ماكنوش سامحو بكده
فاطمه بحزن: ي حبيبتي طب مدام كده اتجوزتي حازم ازاي
ورد بحزن: بنت مرات ابويا بعتني لي مفرقش معاها سني او اي اللي ممكن يحصلي
فاطمه بحزن: اه ي وا.طـ.ـيه طب هي ليه وا.طـ.ـيه اوي كده
ورد بحزن: هي طول عمرها كده بتغير مني وبعتني عشان تجوز اللي بتحبو
فاطمه بحزن وهي بتحـ.ـضـ.ـنها: قد اي زباله بس متقلقيش ي حبيبتي ربنا هيجبلك حقك ومن هنا و رايح احنا اهلك ولو حازم ضايقك في حاجه تجي تقوليلي انا
ورد بأبتسامه: حاضر ي تيته
عند سها راحت قالت ل غرام ونورهان ان ورد جات جريو بسرعه عند اوضه فاطمه عشان يشوفوها و طبعا غرام متعرفهاش ولا شفتها ودخلو عند فاطمه
ونورهان بأبتسامه: حمدالله على السلامة ي ورد والله وحشتينا اوي
غرام بصدمه: بسم الله ماشاء الله انتي ورد بجد والواد حازم عرف يختار
ورد بأبتسامه: شكرا اوي تسلمي انتي غرام صح
غرام بأبتسامه: اه ي قلب غرام
نورهان بغيظ: كيس جوافه بينكم انا
ورد و غرام ضحكو
فاطمه بغيظ: يلا ي بت منك لها اطلعو بره عايزه اقرأ قرأن شويه
الكل ابتسم وقال: حاضر ي تيته وخرجو
عند فارس
كان قاعد مع وليد واتصل عليه حازم
حازم بغيظ: اي ي صـ.ـا.يع انت فين ياض
فارس بمزح: اهد بس ي لمبي انا قاعد مع وليد وجاي اهو
حازم: طب متتأخرش ي فارس
فارس بأبتسامه: حاضر ي كبير سلام
وليد: طب انا همشي بقا ي فارس عشان اتأخرت احم وعايز انام
فارس: وانا كمان برضو سمو عليكو ي حبيبي
وليد بضحك: وعليكم السلام ي فارس
وفارس و وليد كل واحد ركب عربيتو ومشي و وليد ماشي بل عربيه شايف واحده بتقف قدامو وهي بتعيط و وليد وقف العربيه بسرعه ونزل لقها بنت جميله مختمره بس كانت بتعيط
وليد بخوف: خير مالك ي انسه
البنت بخوف: الحقني ونبي في ناس بتجري ورايا عايزين يخـ.ـطـ.ـفوني
وليد بخوف: طب اركبي بسرعه
والبنت ركبت و وليد مشي بسرعه وهي فضلت تعيط
وليد بأستغراب: طب انتي اي اللي نزلك في وقت متأخر زي دي
البنت بعيط: انا انا هـ.ـر.بت من اهلي بصراحه
وليد بصدمه: هـ.ـر.بتي من اهلك ليه ي انسه.....
البنت بدمـ.ـو.ع: اسمي روميساء
وليد بأستغراب: وانتي اي اللي خالكي تهربي من اهلك اصلا
روميساء......
↚
وليد بأستغراب: وانتي اي اللي خالكي تهربي من اهلك اصلا
روميساء بدمـ.ـو.ع: عايزين يجوزوني غصب عني حد انا مش بحبو
وليد: بس علي فكره اللي انتي بتعملي غلط اكيد امك دلوقتي قلقانه عليكي
روميساء بدمـ.ـو.ع: امي ميته وابويا هو اللي عايز يجوزني واحد غني عشان الفلوس و اكبر مني في السن بكتير فعشان كده هـ.ـر.بت
وليد بحزن: طب انتي هتروحي فين دلوقتي
روميساء بحزن: مش عارفه والله
وليد: طب اي رأيك تجي عندي البيت
روميساء بعصبيه: انت اتجننت صح انت فهمتني غلط خالص انا واحده محترمه وانا غلطانه اني حكيت نزلني هنا
وليد بسرعه: اي اي بلاعه واتفتحت اي كل ده ي شيخه علي فكره انتي فهمت غلط انا عايش مع امي واختي وهما طيبين لحد متلقي مكان تقعدي في
روميساء بأحراج: احم بس انا خايفه اسبب لكم ازعاج ولا حاجه
وليد بأبتسامه: يستي والله هتنبسطي معانا والبت سيلا اختي هتجبلك شلل اطفال متقلقيش 😂
روميساء بضحك: هههههههه اشطا بس هي فتره مؤقتة لحد ملقي مكان اقعد في
وليد بأبتسامه: اشطا
روميساء: صحيح انتي اسمك اي
وليد بأبتسامه: وليد محمد في كليه طب
روميساء بأبتسامه: عاشت الاسامي ي استاذ وليد ربنا معاك يارب انا في هندسه
وليد بأبتسامه: بلاش استاذ دي قوليلي وليد مش قولنا هتبقا اخوات ولا ايه
روميساء بأبتسامه: اكيد طبعا
وليد: اشطا يلا بينا
ومشيو
عند حازم
دخل الحمام خد دش وبعدين خرج وقعد علي السرير وحط ايدو علي المخده لقه مذاكرات ورد مكتوب عليها مذاكرات ورده الدبلانه وفتحها وبدأت يقرأ المذكرات
(انا ورد علي طول بيقولو ان الورد بيبقي مفتح وجميل انا اه جميله و ربنا ادني الجمال والذكاء لكن خد مني ابويا وامي وانا الحمدلله راضيه بقداء ربنا انا بجد تعبت الدنيا جايه عليا اوي عملت لك اي بس عشان تعملي فيا كده جايه عليا اوي طب انا كنت فاكره ان ربنا هيعوضني بعد كل اللي شفتو اي بقا اللي شفتو امي مـ.ـا.تت وانا عندي ايام وابويا هو اللي رباني لحد ما بقا عندي 9سنين لقيتو داخل عليا بواحده اسمها ناديه دي تبقي مامت تغريد كانت بتعملني اسوء معامله ولما بابا كان بيسافر ويروح الشغل كانت بتخليني اكل عيش ناشف وتحبسني في البلكونة في عز التلج وبعدين بابا مـ.ـا.ت وهو في مهمه وبعدها بسنه مرات ابويا غارت في ستين داهيه مـ.ـا.تت وتغريد بنتها بقت بتعملني وحش برضو لحد مظهر واحد اسمو حازم النمر طلب يتجوزتي من تغريد وتغريد بعتني بمليون جنيه عارفه انها زبـ.ـا.لة بس مش لدرجاتي وكنت مفكره هيعوضعني لكن لكن والله بعيط وانا بكتب بجد مش قادره اغتص*بني من غير قلب ولا رحمه مفرقش معاه اي حاجه مفرقش معاه سني ولا دمـ.ـو.عي ولا صرخي ولا اي حاجه وبس كده ياتري حياتي هتتغير مع النمر ولا لا هكتب تاني مع اني معرفش مين هيقرأ مذكراتي بس اديني بكتب اللي جويا بس......)
وحازم رجع المذكرات مكانها تاني وحس بنـ.ـد.م نحيت ورد
وبعدين دخلت ورد بأبتسامه رقيقه وقالت
: السلام عليكم
حازم بأبتسامه: وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته تعالي ي ورد اقعدي جنبي
ورد بخوف: لا لا بلاش انا معملتش حاجه والله
حازم قام بسرعه من علي السرير و راح نحيت ورد و ضمها لي وبقت في حـ.ـضـ.ـنو وقال بحنيه: ورد انا مش عايز اشوفك خايفه كده تاني ومش عايز اشوف دمـ.ـو.عك دي تاني
ورد بدمـ.ـو.ع: حاضر هحاول والله
حازم وهو بيمسح دمـ.ـو.عها بحنيه: ورد صدقني هعوضك عن كل اللي شوفتي
ورد بأستغراب: واي هو اللي شفتو
حازم بحزن: انا قرأت مذكراتك
ورد بصدمه: ليه قرتها ليه
حازم بحزن : مش عارف بس لقيت نفسي بقرأها بجد مكنتش اعرف انك شفتي كتير كده بس صدقني هعوضك و هتحققي حلمك وانا معاكي
ورد بأبتسامه: يارب احم يلا نصلي قيام الليل ونام
حازم بأحراج: بس انا مش بصلي
ورد بأبتسامه: لا لازم تصلي عشان ربنا يبـ.ـاركلنا في حياتنا وعشان كمان الرسول صلى الله عليه وسلم بيقول تارك الصلاة كافر واللي مش بصلي بيبقي نفسيتو وحشه علي طول و ربنا بيقول ادعوني استجيب لكم والصلاه حقيقي بتريح القلب و الروح شفت ازاي
حازم بأبتسامه: حاضر ي وردتي يلا نروح نا توضيه
ورد بأبتسامه: يلا
و ورد دخلت تتوضي وبعدين خرجت لبست الاسدال بتاعها وحازم دخل هو كمان اتوضي وصلاه هو و ورد قيام الليل و حازم حسه فعلا براحه بعد ما صلاه وبعدين قال لورد: يلا ي صغننه ننام
ورد بنوم: يلا
وحازم و ورد نامو وحازم ضم ورد لي ونامت في حـ.ـضـ.ـنو
عند نورهان كانت قاعده في اوضتها بتعيط دخلت عليها غرام وقالت بخضه: مالك ي نورهان فيكي اي
نورهان بنهيار: تعبانه تعبانه اوي ي غرام مازن بقه يكرهني بسبب حاجه انا معملتهاش بسبب اخويا الوا.طـ.ـي الزباله
غرام بحزن وهي بتحـ.ـضـ.ـنها: اهدي بس ي نورهان اهدي وبعدين ليالي هي اللي زباله و منصور اوسـ.ـخ منها ومازن زعلان عليها اوي مازن بيكـ.ـدب علي نفسو ي نورهان ان شاءلله هيعرف الحقيقه
نورهان بعيط: انا تعبت بجد ي غرام محدش بيحبني ولا حتي اهلي بيحبوني يارب خدني بقا عشان ارتاح
غرام بدمـ.ـو.ع: بس بقا ي بت انتي مين دول اللي مش بيحبوكي احنا اهلك واحنا بنحبك اوعي تقولي كده تاني والله ازعل منك ي نورهان بطلي بقا لسانك ده ان شاءلله مازن هيرجعلك تاني
نورهان بدمـ.ـو.ع: كنت محتاجلو اوي وسبني لوحدي زي ما اهلي سابوني وهما اصلا مبيحبونيش منصور هو السبب اني اخسر اغلي واحد واحسن واحد حبتو في حياتي لحد اخر لحظه كان مازن هيجي يتقدملي لكن ظهر الخبر المنيل ده
غرام بدمـ.ـو.ع: خلاص بقا علشان خاطري اهدي والله هيرجع بس مش عايزه اشوفك ضعيفه اوي كده
نورهان بحزن: حاضر ي غرام هحاول
غرام بأبتسامه: اشطا تعالي نرخم علي الواد فارس شويه
نورهان: هو رجع
غرام بحماس: ايوه يلا نروح نرخم عليه
نورهان بأبتسامه: اشطا يلا
عند فارس
دخلو عليه غرام و نورهان
غرام بخبث: اي ي بتاع سيلا اخبـ.ـار الوليه اي
نورهان بمزح: لا لا لا ي غرام متكسفيش الواد اكتر من كده
فارس بضحك: وليه مين ي جزمه سيلا زي القمر وانتي ي نورهان خلاص بقتو عليا لا لا الحقوني ي جدعان اخوتي بقو عليا
غرام بمزح: اه امال
نورهان بمزح: الله يسهلو ي عم
فارس بمزح وهو بيحدف المخده في وشهم: امشو من هنا ي كلاب البحر عايز اذاكر ي فشله منك لها 😂
و نورهان و غرام جريو علي بره بسرعه 😂
عند وليد
وصل البيت هو و روميساء ودخلت وهي مكسوفه
وليد بأبتسامه: السلام عليكم
سيلا بأبتسامه: وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته وبعدين بصت ل روميساء وقالت بمزح مين دي جايب نسوان ي وليد اتجوزت من ورايا ي وليد يا خساره تربيتي فيك طول السنين
وليد بصدمه و روميساء كانت هتموت وتضحك لكن مسكت نفسها
وليد بصدمه: وحياه امك يروح امك نسوان مين
سيلا بمزح: بيشتمني بيشتمني ياما يا ماما تعالي ابنك غلط مع واحده كده معرفش اسمها وجبالنا العار الحقني ي ماما
روميساء اتحرجت وفي نفس الوقت كانت هتموت وتتضحك علي سيلا وليد قال بعصبيه: وحياه امك لربيكي ي سيلا
وسيلا جريت عند ايه علي طول
و وليد جري ورها و روميساء فضلت واقفه وهي بتضحك
سيلا بمزح وهي بتستخبه ورا ايه: الحقني ي ماما ابنك عايز يقـ.ـتـ.ـلني
ايه بغيظ: ليه في ايه عملت مصيبه اي ي بلوه
وليد بغيظ شـ.ـديد: سبيني عليها ي امي البت دي عايزه يتعملها اعادت تربيه
ايه بضحك: ليه في ايه 😂
وليد حكي لي ايه و سيلا كل حاجه وسيلا كانت مصدومه من اللي عملتو بس هي كانت بتهزر اصلا 😂
ايه بغيظ: مع حقو يقـ.ـتـ.ـلك
سيلا وهي بتمثل الحزن: ليه كلكم عليا حـ.ـر.ام الظلم انا مكنتش اعرف الله
وليد بغيظ: غوري من وشي ي سيلا
وسيلا راحت عند روميساء
سيلا بأبتسامه: سوري علي اللي قولتو بس مكنتش اعرفك انا سيلا
روميساء بأبتسامه: لا ولا يهمك والله انتي زي العسل عاشت الاسامي
سيلا بأبتسامه: قلبها ي جدعان انتي شكلك هتقفي معايا مش زيهم كده
روميساء بضحك: اكيد اكيد احم انا روميساء
سيلا بأبتسامه: اسمك قمر ي رورو
روميساء بأبتسامه: حبيبتي يناس
و جه ايه و وليد
ايه بأحراج: معلش ي بنتي علي اللي البلوه سيلا عملتو
روميساء بضحك: لا والله دي دمها خفيف اصلا
وليد سرح في ضحكتها
ايه بأبتسامه: والله انتي اللي عسل ي روميساء بصي ي بنتي وليد حكالي حكايتك وانتي صعبتي عليا وابوكي ان شاءلله مش هيقدر يوصلك
روميساء بحزن: يارب طب لو وصل ي طنط....
ايه بحب: بلاش طنط دي قوليلي ي ماما اعتبرني امك لو معندكيش مانع يعني
روميساء بدمـ.ـو.ع: طبعا معنديش مانع ي ماما
و ايه حـ.ـضـ.ـنتها وسيلا قالت بمزح
: هنقديها دراما كده متهدوا شويه طب
وليد بغيظ: امشي يالي معندكيش نقطه دم من هنا
سيلا بغيظ: معنديش دم ازاي امال عندي شربات
وليد كان هيحدفها بشبشب لكن دخلت اوضتها بسرعه
و ايه و روميساء فضلو يضحكو
عند مازن
كان قاعد و دخلت عليه خديجه وقالت بأبتسامه
: مالك ي ابيه في ايه وليه مش عايزني اكلم نورهان دي طيبه اوي ي ابيه بجد
مازن بحزن: مليش ي حبيبتي تعبان بس شويه
خديخه: طب احكيلي مش انت ديما بتقولي اني بنتك واختك ومامتك وكل حاجه
مازن بأبتسامه: ايوه ي حبيبتي بس صدقني تعب شغل بس مش اكتر
خديجه بأبتسامه: ماشي ي حبيبي انا رايحه اذاكر لو عاوزت تتكلم معايا انا موجوده
مازن بأبتسامه: ماشي ي حبيبتي
و خديجه خرجت
ومازن فضل سرحان في ذكريتو مع نورهان
فلاش باك
من شهرين
مازن جه عند نورهان في الجامعه
مازن بحب: اممممم الجميل عامل اي في امتحان انهارده
نورهان بأبتسامه: الحمدلله ي مازون تمام التمام بس انت هتقيضها كده
مازن بحب: بكره ي حبيبتي قلبي هجي عند اهلك واتقدملك
نورهان بفرحه: بجد ي مازن
مازن بحب: بجد ي قلب مازن وعقلو وقلبو
نورهان بحب: انت الوحيد ي مازن اللي بتحبني بجد مش زي اهلي ربنا يخليك ليا يارب وميحرمنيش منك ابدا اوع في تبعد عني ي مازن انا بحبك اوى
مازن بحب: انا عمري مهبعد عنك ابدا ي حياتي انتي روحي ومحدش يقدر يتخله عند روحو
نورهان بحب: بحبك ي مازن
مازن بعشق:وانا بعشقك ي قلب مازن
باك
مازن عيونو دمعت وجالو تلفون مع لين و رد
لين: السلام عليكم
مازن: وعليكم السلام خير ي لين
لين: انا عرفت معلومـ.ـا.ت مهمه عن الزفت اللي اسمو منصور
مازن بسرعه: معلومـ.ـا.ت اي قولي
لين.............
مازن بصدمه...........
يتبع
↚
مازن بسرعه: معلومـ.ـا.ت اي قولي
لين بأحراج: احم عرفت انو يعرف واحده اسمها ليالي بس مكانها فين معرفش
مازن بصدمه: اي انتي بتقولي ايه ليالي ازاي مستحيل
لين بحزن: لا والله دي الحقيقه ولو مش مصدقني هبعتلك تسجيل انا سجلتهو وهو بيقول في انو يعرف واحده اسمها ليالي
مازن بعصبيه: ابعتي اما نشوف ورحمة امي لقـ.ـتـ.ـلهم
لين بخوف: مازن باشا لو سمحت اهدي ولازم برضو تبلغ حازم بيه
مازن بعصبيه: اقفلي دلوقتي
ولين قفلت ومازن رزع كوبايه كانت موجوده وقال بعصبيه: حطيطي راسي في الطين ي ليالي انتي والوا.طـ.ـي التاني ورحمة امي مهرحمك ولا انا ولا حازم
عند ورد كانت نايمه في حـ.ـضـ.ـن حازم والفون رن قامت من جنب حازم براحه و راحت ترد علي الفون
ورد بأستغراب: الو مين معايا
تغريد بعيط: ورد ابوس ايدك الحقني انا محتاجلك اوي
ورد بخوف: تغريد مالك في ايه
تغريد بعيط: عشان خاطري تعالي دلوقتي انا محتاجلك اوي بجد
و ورد قفلت مع تغريد و راحت تصحي حازم
ورد بخوف: حازم حازم لو سمحت اصحي
حازم بنوم: في ايه ي ورد اي اللي صحاكي دلوقتي الساعه 3بليل
ورد بخوف: تغريد كلمتني وكان باين من صوتها ان في حاجه وعايزني اروحلها
حازم قام وقال بأستغراب: تروحلها ليه يورد
ورد بدمـ.ـو.ع: عشان خاطري وافق انا عايزة اعرف مالها
حازم بحنيه: خلاص يورد عشان خاطرك انتي بس قومي البسي
ورد بفرحه: حاضر
و ورد دخلت غرفه الملابس تلبس وحازم دخل يغير في الحمام والاتنين جهزوا و ورد كانت زي القمر هي مختمره كانت لبسه دريس واسع لونو بينك و خمار ابيض جميل ولبست كوتش ابيض وحازم كان لابس قميص ابيض وكان تحفه به وبنطلون جينس وكوتش اسود وكان مز بسرعه يولاد
حازم بأبتسامه: يلا ي ورد
ورد بأبتسامه: يلا
ونزلو ركبو العربيه وحازم في العربيه قال
: هي مالها يورد مقالتش حاجه ليكي في التلفون
ورد بحزن: لا والله مقلتش حاجه حازم لو سمحت ممكن طلب
حازم بأبتسامه: طبعا اطلبي
ورد بأحراج: احم ممكن يعني لما نوصل تسبني ادخل لوحدي وانت مثلا تروح لصاحبك او حاجه ولما اخلص هكلمك تجي تخدني اشطا
حازم: ماشي انا اصلا الواد مازن مكلمني كتير معرفش في ايه هروحلو ولما تخلصي ابقي كلميني
ورد بأبتسامه: حاضر وشكرا انك وفقت
حازم بأبتسامه: لا شكر علي واجب ي وردتي
وفضلو ساكتين لحد ما حازم وصل عند بيت ورد وتغريد و ورد نزلت من العربيه ودخلت البيت و حازم مشي و ورد خبطت علي الباب وتغريد فتحت وهي وشه احمر من كتر العـ.ـيا.ط و ورد دخلت بسرعه وحـ.ـضـ.ـنت تغريد وقالت بخوف: مالك ي تغريد في ايه يحبيبي
تغريد بعيط: انا اسفه اسفه اوي علي اللي عملتو فيكي ونبي يورد سامحيني ولو عايزه تتطلقي من حازم هرجعلو فلوسو واطلقك منو انا خلاص خسرت كل حاجه خسرت الراجـ.ـل اللي كنت بحبو عشان اللي عملتو فيكي فعلا كنا تدين تدان سامحيني ي ورد ابوس ايدك انتي متستهليش كده انا واحده زبـ.ـا.لة اوي بجد
ورد بدمـ.ـو.ع: متقوليش كده انا بحبك ي تغريد وانتي اختي
تغريد بعيط: والله انا مستهلش الكلام ده صدقني
ورد بدمـ.ـو.ع: متقوليش كده وانا هروح لي ابيه مراد وهتصرف معاه ي حبيبتي متخفيش
تغريد بخوف: لا لا بلاش متروحيش انا خايفه عليكي ليعمل فيكي حاجه
ورد بحزن: لا متخفيش مش هيعمل حاجه وبعدين خلاص هيحصلي اي اكتر من اللي حصلي
تغريد بعيط: انا السبب انا اللي عملت فيكي كده وانتي طفله سامحيني ي ورد وصدقني انا هطلقك من حازم
ورد بصدمه: بجد وهتعملني حلو
تغريد بدمـ.ـو.ع وهي بتحـ.ـضـ.ـن ورد: ايوه ياقلبي هطلقك منو وهتقعدي معايا وهتذاكر وهتخشي كليه حربيه وتبقي حضرت الملازمه ورد كمال
ورد عيطت في حـ.ـضـ.ـنها وافتكر اللي حازم عملو فيها
وتغريد قالت بدمـ.ـو.ع: ورد حازم عمل فيكي حاجه
ورد عيطت ومتكلمتش
تغريد بخوف: ردي عليا متخفيش هجبلك حقك منو وهرملو فلوسو علي اقدم جزمه عندي بس قوليلي
ورد بنهيار وعيط: اقول ايه كفايه بقا محدش يفكرني بل اللي حصل وخصوصن انتي ي تغريد
تغريد بعيط: حقك عليا والله انا اسفه اقسم بالله هجبلك حقك منو عملت فيكي اي الحـ.ـيو.ان ده
ورد افتكرت كلام حازم لها لما قالها انو هيعوضها وهيعملها حلو وقالت بحزن: مش مهم اقول ي تغريد انا كويسه الحمدلله اللي حصل حصل وانا هفكر في موضوع الطـ.ـلا.ق ده وهقولك
تغريد بتـ.ـو.تر: يعني حازم معملش فيكي حاجه معقول
ورد بكدب حاولت تداري دمـ.ـو.عها: ايوه معملش ده حتي من اول يوم اتجوزنا في وهو حنين عليا اوي ي تغريد
تغريد بحب: طيب يحبيبي فاكري وردي عليا وكملت بحزن اما مراد فنا مش عارفه هعمل ايه معاه بعد مكسرني اوي كده حرفيا مكنتش اتوقع منو كده
ورد بأبتسامه: والله ابيه مراد طيب اوي ي تغريد وانا متاكده اني لو روحتلو وفهمتو هيتجوزك قدام الناس يحبيبي
تغريد بحزن: تفتكري
ورد بسرعه: ايوه صدقني
تغريد بخوف: طب انا خايفه عليكي لتروحي لوحدك
ورد بأبتسامه: متخفيش انا هروح واجي علي طول قبل ما حازم يرجع
تغريد بأبتسامه حزينه: ماشي يحبيبي خدي بالك من نفسك
ورد بأبتسامه: حاضر
ومشيت متجه لبيت مراد
عند حازم
وصل عند مازن وخبط وفتحت خديجه
حازم بأبتسامه: اهلا ازيك ي ديجه
خديجه بفرحه: الحمدلله ي ابيه حازم اتفضل ثواني هنده مازن
حازم بأبتسامه: ماشي ي ديجه بسرعه
خديجه بسرعه: حاضر
و راحت عند مازن
خديجه بخوف: ابيه مازن اي التكسير اللي في الاوضه دي
مازن بضيق: معلش ي خديجه اطلعي بره دلوقتي
خديجه: طيب ابيه حازم بره
مازن بصدمه: حازم بره خلي يدخل بسرعه هنا
خديجه: حاضر
وطلعت تقول ل حازم يدخل ودخل
حازم بضيق: اي ي يبني اللي انت عاملو في الاوضه ده وكلمتني وقولتلي عايزك ضروري في ايه
مازن بحزن: في حاجه مهمه حصلت
حازم بأستغراب: حاجه اي دي
مازن: لين عرفت معلومـ.ـا.ت جديده عن الزفت اللي اسمو منصور وعرفت ان هو يعني واحده
حازم بصدمه: واحده مين انطق
مازن بعصبيه: ليالي الوا.طـ.ـيه
حازم بعصبيه: اه ي بنت الك*لب يزب*اله وديني مهرحمك رمتي ابنك وهو لسه لحمه حمراء وهـ.ـر.بتي ي ساف*له وحياه امي مهرحمكم انتم الاتنين
مازن بتوعد: ولا انا هقـ.ـتـ.ـلها بأدي جبتلنا الع*ار الوا.طـ.ـي*ه
حازم بعصبيه: تقـ.ـتـ.ـلها وتضيع نفسك انت اتجننت
مازن بعصبيه: امال عايزني اعملها اي
حازم بهدوء: براحه كده انا هلعبهم بنفس وسـ.ـخت*هم مش هما عايزين يقـ.ـتـ.ـلوني تمام هنشوف مين هيتكفن الاول
مازن بتفكير: هتعمل اي ي حازم
حازم بخبث: هتشوف المهم عايزك تكلم اسر الالفي بسرعه
مازن: ايوه اسر ظابط هيسعدنا
حازم: تمام بكره انشاء الله كلمو تمام
مازن: تمام ي حازم اعتبرو حصل
حازم:تمام انا ماشي بقا
مازن: ماشي ي حازم خد بالك من نفسك ي صحبي
حازم: علي الله ي حبيب اخوك سلام
ومشي
عند ورد
وصلت بيت مراد وخبطت و مراد فتح وقال بصدمه: ورد انتي اي اللي جابك هنا
ورد بحزن: طب هنتكلم من علي الباب
مراد بأستغراب: اتفضلي
و ورد دخلت وقالت بعصبيه: ليه
مراد بأستغراب: ليه اي
ورد بعصبيه: ليه عملت كده في اختي ي ابيه مراد ليه تكسرها
مراد بعصبيه: عشان اللي عملتو فيكي دي واحده زب*الة وانتي طيبه وقلبك ابيض ي ورد وشايفها كويسه اوي تلاقيها بتضحك عليكي
ورد بدمـ.ـو.ع: لا تغريد مش بتكذب انا حسه بيها ابيه مراد لو سمحت لو ليا خاطر عندك اتجوزها حتي لو فتره قصيره بعدين طلقها
مراد بحزن: مش هينفع ي ورد انا عارف اني غلط لكن انا عايز اشوفها كده عشان اللي عملتو فيكي
ورد بدمـ.ـو.ع: يا سيدي انا مسامحه بس عشان خاطري بلاش تكسرها انت علي فكره بتحبها
مراد بحزن: للاسف بس كنت عايز اعلمها درس بعدين هتجوزها تاني بس مش بسرعه كده
وفجأه الباب خبط جـ.ـا.مد ومراد راح يشوف مين لقهه حازم.........
↚
ورد بدمـ.ـو.ع: يا سيدي انا مسامحه بس عشان خاطري بلاش تكسرها انت علي فكره بتحبها
مراد بحزن: للاسف بحبها بس كنت عايز اعلمها درس وبعدين هتجوزها تاني قدام الناس بس مش بسرعه كده
وفجأه الباب خبط جـ.ـا.مد ومراد راح يشوف مين لقه حازم
حازم بعصبيه: ورد فين
مراد بهدوء: اهد يا حازم بيه انا مراد خطيب تغريد و ورد زي اختي الصغيره
تغريد بتـ.ـو.تر: ورد فين يا مراد
مراد ببرود: جوه انا اكيد مش هأذيها يعني اتفضلو
ودخلوا وحازم راح نحيت ورد وقال: ورد انتي ليه جيتي هنا لوحدك
ورد بتـ.ـو.تر: اسفه والله بس هقولك بعدين
حازم بهدوء: تمام وبص لمراد وقال عن اذنك يا استاذ مراد انا و ورد لازم نمشي
مراد: اتفضلو مع انكم ملحقتوش تقعدوا بس ملحوق ابقي نورونا مره تانيه
حازم: ان شاءلله يلا يورد
ومشيوا
وتغريد قال بتـ.ـو.تر: انا ماشيه
مراد ببرود: استني عنك
تغريد بخوف: نعم
مراد ببرود: بتضحكي علي ورد بكلامك صح
تغريد بدمـ.ـو.ع: والله العظيم عرفت غلطي وانا اسفه يا مراد
مراد ببرود: اسفك ده اعمل بي اي وبعدين انتي دمرتي حياه ورد يشيخه منك لله غوري من وشي
وتغريد خرجت من البيت وهي بتعيط ومراد كان من جوه مضايق وتغريد كانت صعبانه عليا قوي بس قال لنفسه هي لازم تدوق من اللي ورد شافته
عند حازم
وصل هو و ورد البيت وطلعوا الاوضه بتاعتهم
حازم بهدوء: ممكن اعرف روحتي لللي اسمو مراد ده ليه
ورد بكدب: احم هو وتغريد اتخانقوا وكده وتغريد كانت مضايقه عشان كده كلمتني وقالتلي فروحت لي ابيه مراد اصلحهم علي بعض بس
حازم بهدوء: تمام يورد بس من هنا ورايح متخبيش عليا حاجه ولا تروح لحد لوحدك من غير متقوليلي
ورد بأبتسامه: حاضر اوعدك انا بصراحه مش جايلي نوم والفجر فضلو ساعه ويأذن تجي نتكلم شويه
حازم بأبتسامه: ماشي يا وردتي هاا عايزه تتكلمي في ايه
ورد بحمحمه: احم هروح اغير واجي وانت كمان
حازم بضحك: اشطا ماشي
ورد دخلت الحمام تغير هدومها لبست بجامه رقيقه خالص عليها وفردت شعرها وكانت قمر وخرجت لقت حازم واقف مستنيها واتصـ.ـد.م لما شفها كده وهي اتكسفت
حازم بأبتسامه: اي القمر ده كلو يا وردتي
ورد بتـ.ـو.تر: شكرا
حازم بأستغراب: مالك اتـ.ـو.ترتي ليه
ورد بخوف: مفيش
حازم قرب منها وخدها في حـ.ـضـ.ـنه وقال بحنيه: مش قولنا بلاش تـ.ـو.تر وخوف يا ورد
ورد بدمـ.ـو.ع وبرءه: والله غصب عني انا انا
حازم بحنيه وهو بيضمها لي اكتر: هشش اهدي والله العظيم عمري مهأذيكي تاني بس مش عايز اشوفك كده ومش عايزك تخافي مني
ورد ببرءه: حاضر والله هحاول
حازم بأبتسامه: طب كنتي عايزه تتكلمي في ايه يوردتي
ورد ببرءه وكسوف: احكيلي عنك اظن عرفت عني كل حاجه لما قرات مذاكرتي
حازم بأبتسامه: طيب انا لسه معرفش عنك كل حاجه
ورد ببرءه: ازاي
حازم: يعني مثلا بتحبي تكلي اي تشربي اي تلعبي اي
ورد بأبتسامه: بحب الشوكلاته اوي وبحب البتزا والكريب والهوت شوكلت وبحب العاب اي بحب الموسيقى اوي وبحب اغني اوي وبحب اتفرج علي كرتون روبانزر وسنوويت اوي
حازم بضحك: طفله والله كرتون يورد
ورد بتزمير طفولي: اممممم عارفه
حازم ضحك و ورد سرحت في ضحكتو اول مره تلحظ انو مزه اوي كده وعينو ملونه وعضلات وقمر بصراحه
ورد بسرحان: امور اوي
حازم بخبث: مين ده
ورد فاقت وقالت بسرعه: هااا لا اه احم احم قولت كده غصب عني
حازم بضحك: خلاص اهدي
ورد بفضول: ممكن تحكيلي عنك شويه
حازم بأبتسامه: حاجه بصي انا حازم محمد النمر عندي 30سنه كنت متخرج من كليه هندسه وماسك الشركه وكده
ورد بخوف: طب انت كنت متجوز قبلي
حازم بكدب: ايوه ومحصلش نصيب واطلقنا
ورد بشك: تمام
والفجر اذن
ورد بأبتسامه: يلا نصلي
حازم بأبتسامه: يلا
و ورد وحازم اتوضوا وصلوا وبعدين ناموا
صباح يوم جديد تشرق الشمس علي وجوه ابطالنا
في غرفه حازم
صحيت ورد ودخلت اتوضت وصلت الضحي وبعدين نزلت تشوف سها وفاطمه ومحمد لقتهم قاعدين قالت بأبتسامه: السلام عليكم
الكل بأبتسامه: وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
ورد بأبتسامه: صباح الخير عاملين ايه
الكل بأبتسامه: صباح النور الحمدلله كويسين
سها بأبتسامه: كنت لسه هطلع اصحيكم روحي بقا صحي حازم عشان الفطار يورد يحبيبي
محمد بخوف: حازم عامل معاكي اي يحبيبي
ورد بأبتسامه: الحمدلله كويس والله حاسه انو اتغير كتير عن الاول ربنا يهدي يارب ويفضل كده علي طول
فاطمه بأبتسامه: ان شاءلله ولو عمل لك حاجه تعالي قوليلي وانا هتصرف معاه
ورد بأبتسامه: حاضر يا تيته عن اذنكم هروح اصحي حازم
و ورد طلعت تصحي حازم لقت حازم صحي
ورد بأبتسامه: صباح الخير كنت جايه اصحيك عشان ماما سها قالتلي ان الفطار جهز
حازم بأبتسامه: صباح القمر علي عيونك يوردتي حاضر يلا ننزل
ورد بكسوف: يلا
ونزلوا
علي السفره
فارس بمزح: يااااا عاش من شافك يزومي
حازم بضحك: بس ياض اسكت
فارس: اسفين يا باشا عرفنا علي القمر دي
حازم بغيره: بس يروح امك لم نفسك احم لمؤاخد يا امي
وسها حاولت تكتم ضحكتها وقالت: ولا يهمك يا حبيبي
فارس: اه دي ورد صح عمال اسمع عنها ومشفتهاش ازيك يا مدام ورد انا فارس اخو الواد ده
ورد بأبتسامه: تشرفنا يا استاذ فارس انا الحمدلله كويسه
نورهان قالت: يالهوي انا شفاف قاعد يعني
ورد بضحك: لا ده انتي حبيبتي ينونو
غرام بغيظ: وانا مركونه علي الرف
ورد بضحك: وانتي قلبي يغرام
الكل قعد يضحك عليهم
عند وليد
ايه:انا هروح اصحي وليد و روميساء اقولهم ان الفطار جهز
سيلا بخبث: تصحيهم وانا موجوده ده حتي عيب ميصحش وبعدين سيلا قالت بصوت عالي وجنون ولييييييد الحقني حرييييييييييييييييق
الله يخربيتك يسيلا🤦🏻♀️😂😂
وليد قام مفزوع هو و روميساء وجريوا علي بره
وليد بصدمه: وحياه امك لتموتي النهارده فين الشبشب فين
سيلا وهي بتستخبه ورا ايه: ده الحق عليا اني صحتكم
روميساء بتنهد: حـ.ـر.ام عليكي يسيلا والله قومت مفزوعه
سيلا بتمثيل الحزن: انا غلطانه اني صحتكم مس هصحيكم تاني هه
وليد بنفاذ صبر وهو بيحدف سيلا بشبشب: ياصبر ايوب والله انا خلاص انا جالي نقطه محدش يخدك ويديني مكانك مروحه او تكييف
روميساء ضحكت هي وايه
سيلا بغيظ: ان شاءلله عريسي هيجي قريب وعملت كده😝🤪
وليد حدفها بفرده الشبشب التانيه🤣😂😂
بعد مرور ساعتين
عند غرام في الجامعه
غرام راحت ل جاسر عشان تديلو المحاضره
جاسر بأبتسامه: شكرا ي غرام
غرام بأبتسامه: لا مفيش شكر في الجامعه
ودكتور حمزه شاف غرام كده راح نحيتها وقال ببرود: حضرتك دي جامعه محترمه ومينفعش فيها الكلام ده
غرام بصدمه: ايوه بس انا معملتش....
قاطعها حمزه ببرود: من غير كلام كتير تمام
وحمزه مشي
غرام عنيها دمعت غصب عنها وجاسر قال: معلش متزعلش هو فهم غلط
غرام حاولت تمسك نفسها وقالت بجمود:تمام عادي عن اذنك
وغرام مشيت بسرعه ولقت روميساء جات وقربت منها وقالت بخضه: مالك يغرام في ايه
غرام بدمـ.ـو.ع حكت لروميساء اللي حصل وقالت: شوفتي انا مضايقه اوي بجد وهو فهمني غلط ومدنيش فرصه ادافع عن نفسي
روميساء : معلشي يحبيبي متزعليش هو دكتور حمزه كده بـ.ـارد برود التلج انا هقوله
غرام بخوف: لا لا لا متقولهوش خلاص اللي حصل حصل
روميساء بأستغراب: ليه طيب
غرام بخوف: خايفه يستي متقوليش وخلاص اللي حصل حصل
روميساء بعدم فهم: طيب ماشي براحتك
عند فارس في الجامعه بتاعته
فارس بمزح: مسأ مسأ علي العيون الكويسه
وليد بيأس: ينهار الوان اتعديت من سيلا يا فارس يا ابني الظهر هياذن مسأ مسأ علي دماغك يا برنس
فارس بضحك: هههههههه خلاص يعم سيبك من الكلام ده نتكلم جد شويه بعد مانتخرج ان شاءلله هجي اتقدم لسيلا وكويس انها مش موجوده قولت اي يا معلم
وليد: والله يا فارس ده رأي سيلا وبعدين انا مش هلقي حد احسن منك اطمن علي اختي معاه
فارس: يبقي اتفقنا يكبير
وليد بأبتسامه: اتفقنا يسطا بعد التخرج ان شاءلله
عند نورهان
نورهان كانت قاعده في المكتبه زي عددها وجات خديجه وقربت عليها وقالت بأبتسامه: السلام عليكم ازيك ي نورهان عامله ايه
نورهان بأبتسامه: وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته الحمدلله يا ديجه عامله ايه يروحي
خديجه بأبتسامه: الحمدلله ياحبيبتي كنت عايزه اقولك حاجه
نورهان بأبتسامه: قولي ياقلبي
خديجه بتردد: انتي ت عـ.ـر.في حد اسمه مازن السيوفي
نورهان بصدمه.......
عند حازم في الشركه
حازم لمازن: هاااا كلم اسر ولا لسه
مازن: ايوه كلمته وهيجي انهارده كمان شويه كده
حازم: بقولك اندهلي لين كده
مازن: ماشي
ومازن راح ينهد لين
مازن: لين حازم عايزك
لين: حاضر يا فنـ.ـد.م
ولين راحت مع مازن
حازم: بصي يا لين في ظابط اسمه اسر هيجي انهارده عايزك تديلوه كل المعلومـ.ـا.ت اللي عرفتيها عن منصور
يتبع
↚
حازم: بصي يا لين في ظابط اسمه اسر هيجي انهارده عايزك تديلوه كل المعلومـ.ـا.ت اللي عرفتيها عن منصور
لين بأحترام: حاضر يا حازم بيه اومرك
مازن: تمام اتفضلي انتي
ولين خرجت
مازن: هنعمل ايه مع الواط*يه اللي اسمها ليالي يا حازم
حازم بخبث: الصبر حلو يا مازن هتعمل معاهم بنفس طريقتهم مش هما عايزين يقـ.ـتـ.ـلوني وخسروني مليون جنيه حلو
عند لين خرجت من عند حازم ولسه رايحه مكتبها خبطت في شخص
الشخص ببرود: مش تفتحي وانتي ماشيه يا بتاع انتي
لين بصدمه: بتاع وتفتحي اي قليله الادب دي يا استاذ
الشخص بعصبيه: انا قليله الادب يا زبال*ه وربي ما هسيبك
وخرج مازن وحازم علي صوتهم
حازم بهدوء: في ايه يا اسر
اسر ببرود: البت دي قلت ادبها عليا
لين بصدمه: هو حضرتك اسر بيه والله مكنت اعرف
مازن: خلاص يا اسر هي مكنتش تعرف
اسر ببرود: تمام
حازم: يلا تعال معايا انت وهو ولين هندهلك كمان شويه تجي
لين: تمام يا فنـ.ـد.م
عند نورهان
نورهان بصدمه: مازن السيوفي انتي ت عـ.ـر.في
خديجه: ايوه طبعا ده اخويا يا بنتي
نورهان بصدمه اكبر: اخوكي
خديجه بأستغراب: ايوه
نورهان بحزن: ايوه اعرفه مازن ده حبيبي وكل حاجه ليا بجد هو الوحيد اللي كان بيحس بيا كان هيخطبني لولا المشكله اللي حصلت
خديجه بأستغراب: مشكله اي
نورهان بكدب: لا يا حبيبتي مفيش مشكله بسيطه
خديجه بشك: بجد طب لو في حاجه قوليلي ممكن
نورهان بأبتسامه: حاضر ان شاءلله
عند ورد
كانت قاعده في الاوضه زهقانه نزلت تقعد مع سها وفاطمه شويه ومحمد كان في الشركه
ورد بأبتسامه: ازيك يا ماما امال تيته فين
سها بأبتسامه: الحمدلله ياحبيبتي انتي عامله ايه تيته في اوضتها
ورد بأبتسامه: دايما يارب بخير يماما انا الحمدلله بخير طيب انا هروح اطمن عليها
سها بأبتسامه: ماشي يا حبيبتي
و ورد راحت عند فاطمه
ورد بأبتسامه: ازيك يتيته عامله ايه
فاطمه بأبتسامه: الحمدلله ياحبيبتي اي اخبـ.ـارك
ورد بأبتسامه: الحمدلله يتيته
فاطمه: ورد تعالي اقعدي جنبي
ورد راحت قعدت
فاطمه: هسألك سؤال وتجوبي بصراحه
ورد بأبتسامه: اسألي يتيته كل اللي انتي عايزه
فاطمه: عايزه تفضلي مع حازم ولا تتطلقي
ورد بأستغراب: اي لازمته السؤال ده
فاطمه: ردي علي سؤالي يورد وصدقني لو عايزه تتطلقي هطلقك من حازم
ورد ساكتت شويه وبعدين قالت............
عند حازم
حازم: هاا فهمت
اسر: تمام اعتبره حصل
مازن: ولين هتسعدك وهتديك معلومـ.ـا.ت تانيه
اسر: هي البت دي بتروح لمنصور
حازم: ايوه طبعا امال بتجبلنا المعلومـ.ـا.ت ازاي
اسر: تمام
مازن: هروح اندهلها
حازم: ماشي
ومازن راح عند لين
مازن: لين تعالي معايا حازم واسر عايزنك
لين: تمام يفنـ.ـد.م
ولين راحت مع مازن ولما دخلت اسر بصلها بستح*قار وحازم قال: من انهارده اي حاجه تعملها تقولي ل اسر بيه
لين: تمام يحازم بيه بس عايزه رقم حضرتك يا اسر بيه عشان اي حاجه تحصل ابلغ حضرتك بيها
اسر ببرود: اكتبي***********
لين: تمام عن اذنكم وخرجت
حازم: مالك يا ابني بتتعمل مع البنت كده ليه
اسر: امال عايزني اتعمل معاها ازاي هي دي طبعتي مع الستات يحازم وصحيح اي اخبـ.ـارك
حازم: تمام اتجوزت
اسر: مين
حازم: طفله عندها 14 سنه
مازن بنفاذ صبر: مش عارف طفله اي دي مطلقها يا اخي وسبها في حالها
حازم بعصبيه: مازن اسكت
مازن ببرود: براحتك يا حازم
ومازن خرج
اسر بأستغراب: اي اللي انت عملته ده يا حازم وبعدين 14سنه دي عيله صغيره بنسبالك
حازم بعصبيه: اسكت انت كمان وروح شوف اللي قولتلك عليه
اسر: ماشي يا حازم
ومشي
عند غرام
خلصت كل المحاضرات بتاعتها واستنت روميساء ودكتور حمزه جيه وقرب عليها وقال: اول واخر مره اشوف حضرتك واقف مع حد سامعه
غرام ببرود: وحضرتك مالك انت الدكتور بتاعي لا اكتر ولا اقل
حمزه ببرود: تمام بس متبقيش تزعلي لما تلقي نفسك شايله الماده بتاعتي
غرام بعصبيه: بتعمل معايا كده وبعدين مالك بحياتي
حمزه بنبره تخوف: صوتك ميعلش عليا واه هدخل في حياتك يبنت النمر عشان انا جوزك
غرام بصدمه: انت اتجننت بتقول ايه انت جوزي ازاي يعني
حمزه ببرود: زي مسمعت ولو مش مصدقه اسألي ابوكي واخوكي
غرام من الصدمه وقعت من طولها والجامعه كلها اتلمت عليها وحمزه شالها بسرعه وركبها العربيه بتاعته و وصلوا المستشفى
عند روميساء
روميساء بأستغراب: اي في ايه يجماعه فين غرام
جاسر رد عليها وقال: دكتور حمزه خدها علي المستشفى
روميساء بخضه: مستشفى اي
جاسر ********
روميساء بسرعه: تمام شكرا
وخرجت بره لقت وليد في وشها
روميساء بسرعه: كويس انك جيت يوليد يلا بسرعه علي مستشفى *****
وليد بأستغراب: في ايه طيب
روميساء بسرعه: يلا بس بسرعه
وطلعوا علي المستشفى
عند ورد
كانت قاعده في اوضتها افتكرت الحوار اللي حصل بينا وفاطمه
فلاش باك
ورد بحزن: طيب حتي لو طلبت الطـ.ـلا.ق حضرتك عارفه ان محدش عارف اني اتجوزت اصلا الجوازه جات بسرعه وحازم خد مني كل حاجه وعيطت جـ.ـا.مد وقالت خد مني شرفي يتيته انا مش عارفه هو ليه اتغير معايا فجأه من ساعه ما روحت المستشفى معاه اخر معاه معرفش في ايه بجد انا خايفه اوى وكمان تغريد قالتلي انها ممكن تطلقني منو وهترجعله فلوسه لكن انا قولتلها هفكر
فاطمه بحنيه وهي بتحـ.ـضـ.ـنها: طيب اهدي ي حبيبتي انا هقول لحازم يعلن جوازه وبكده محدش هيتكلم عليكي نص كلمه ولو عايزه تتطلقي عادي
ورد بتردد: مش عارفه
فاطمه بأبتسامه: بتحبي يورد
ورد بدمـ.ـو.ع: معرفش بس انا مش عايزه ارجع لتغريد تاني حسها بتكدب عليا
فاطمه: انا مبسألش علي تغريد دلوقتي بسأل عن حازم عايزه تسبي ولا لا
ورد بحزن: مش عارفه يتيته سبيني افكر اديني اسبوع وهرد عليكي
فاطمه بأبتسامه: ماشي ي حبيبتي
باك
ورد بدمـ.ـو.ع: يارب رايح قلبي مليش غيرك يارب قدرني اعمل ايه
عند سيلا
راحت عند فارس لما ملقتش وليد
سيلا: امال وليد فين يا فارس
فارس: معرفش والله يا سيلا
سيلا: طب امال راح فين يمكن راح يجيب روميساء
فارس بأستغراب: روميساء مين
سيلا: هاا بنت كده هبقي احكيلك يلا سمو عليكو يعم فارس
فارس: تعالي هنا يهبله انا اللي هروحك
سيلا ببرود: والله روح يبابا من هنا انا هركب تاكسي وافرض حد شافني معاك
فارس ببرود: خطيبك محدش هيقدر يتكلم
سيلا بصدمه: خطيب مين انا
فارس: لا امي يلا يسيلا ي حبيبتي بطلي هبل اركبي العربيه
سيلا بصدمه اكبر: حبيبتي فارس انت واعي للي بتقوله ولا هلوسه ولا شارب سيفن علي الصبح
فارس بنفاذ صبر: صبرني يارب تعالي
سيلا بستوعب: فارس سيبني انت بتهزر
فارس بعصبيه: اركبي يبت
سيلا بخوف: حاضر وركبت
ناس ميتجيش الا بل العين الحمراء 😂
عند غرام في المستشفى
كان واقف بره حمزه وكان قلقان عليها وجم روميساء و وليد
روميساء بخوف: دكتور حمزه غرام مالها
وليد بأستغراب: غرام اي
حمزه: الدكتور معاها جوا ولسه مخرجش
روميساء استغربت من سؤال وليد وقالت: اسمها غرام محمد النمر
وليد بصدمه: اخت فارس لازم اكلمه اقوله
حمزه بأستغراب: هو انت تعرف فارس وحازم
وليد: اعرف فارس لكن معرفش اخوه حازم اوي
حمزه: تمام
والدكتور خرج وكلهم جريوا عليه
حمزه: خير يدكتور مالها
الدكتور: هي الحمدلله كويسه هتفوق كمان شويه
الكل: الحمدلله
روميساء: طب انا عايزه ادخلها يدكتور لو سمحت
الدكتور: تمام اتفضلي
حمزه: ينفع ادخل انا كمان
الدكتور: اتفضل
وليد راح يكلم فارس
عند لين
جالها تلفون من منصور
لين وهي بتمثل الدلع: هاي يحبيبي وحـ.ـشـ.ـتني
منصور بخبث: انتي اكتر ابقي تعالي انهارده بليل شويه عرفتي حاجه جديده عن حازم
لين: لا معرفتش
منصور: تمام متنسيش بليل
لين بخبث: حاضر يحبيبي سلام
وقفلت اما نشوف يمنصور اي الجديد
وكملت شغلها وجه اسر وقال ببرود وهو بيبصلها بقرف: كنتي بتكلمي مين يقطه
لين ببرود: وانت مال حضرتك وبعدين حضرتك من ساعه ماجيت وانت مش طايقني
اسر ببرود: انا فعلا مش طايقك ولا طايق ابص في وشك حتي
لين ببرود: ليه
اسر ببرود: عشان بتبعي نفسك لمنصور النمر يرخي*صه
لين الكلام وجعها اوي وكانت هتعيط بس مسكت نفسها قدامه
لين بجمود: انا اشرف من الشرف يا استاذ
اسر ببرود: اه امال بتروحي لمنصور تطبخيله ولا ايه
لين بعصبيه: ملكش دعوه بيا حضرتك انت ليك عندي المعلومـ.ـا.ت وبس
اسر بعصبيه: تمام بس صوتك العالي ده هتدفعي تمنه
ومشي
عند فارس في العربيه واصل سيلا البيت بعدين ركب عربيتو ومشي والفون بتاعه رن
فارس: الو اي يا ابني انت فين
وليد: فارس اختك غرام في المستشفى
فارس بخوف: مستشفى اي بسرعه
وليد: مستشفى *******
فارس: تمام انا جاي حالا وقفل مع وليد وساق بسرعه
في الليل عند حازم
وصل البيت وطلع لورد كانت قاعده علي السرير سرحانه وحازم قال: مالك يورد
ورد قامت من علي السرير بسرعه وقالت بتردد: انا انا عايزة اقولك علي حاجه
حازم بأستغراب: قولي
ورد بخوف: انا عايزه اتطلق
حازم بصدمه*****
عند تغريد
الباب خبط عليها وراحت تفتح لقت مراد
تغريد بخوف: مراد اي اللي جابك هنا
مراد زقها وقفل الباب وقال: جاي لمراتي
تغريد بصدمه: مراتك مين انتي مش طلقتني
مراد ببرود: هو انا مقولتلكيش مش انا رديتك
تغريد بصدمه.......
↚
ورد بخوف: انا عايزه اتطلق
حازم بصدمه: اي تتطلقي ليه
ورد بخوف ودمـ.ـو.ع: كده مش عايزه اشيل مسؤولية دلوقتي ومكنتش عايزه اتجوز دلوقتي اصلا كنت عايزه اهتم بدرستي وبس
حازم حسه بذنب نحيتها وقال: طيب مش احنا قولنا متجبيش سيره الطـ.ـلا.ق وبعدين انتي مش هتشيلي مسؤوليه ولا حاجه ولا انا اصلا هعملك حاجه لحد متكبري شويه
ورد بدمـ.ـو.ع: مش هتعملي حاجه غير لما اكبر شويه بعد اي
حازم بهدوء: ممكن تهدي
ورد بدمـ.ـو.ع: عايزه اتطلق لو سمحت
حازم بنـ.ـد.م: مش هينفع يورد مش هينفع اسيبك ومتسألنيش عن السبب دلوقتي عشان كل اما افتكر احس بذنب ويلا نامي
ورد بأستغراب: ذنب اي
حازم بهدوء: ورد انا قولت متسأليش عن السبب روحي نامي
ورد راحت نامت علي السرير وهي بتعيط في صمت ومديه لحازم دهرها وحازم دخل الحمام اتوضه بعدين خرج وخرج لقه ورد عامله تعيط
حازم بخوف: مالك يورد
ورد بعيط ووجع: بطني وجعاني اوي اااااااااااه وبعدين نزل منها د*م كتير وحازم واقف مصدم وبعدين ورد صوتت جـ.ـا.مد واغم عليها وحازم شالها بسرعه وودها المستشفى
عند تغريد
الباب خبط عليها وراحت تفتح لقت مراد
تغريد بخوف: مراد اي اللي جابك هنا
مراد زقها وقفل الباب وقال: جاي لمراتي
تغريد بصدمه: مراتك مين انتي مش طلقتني
مراد ببرود: هو انا مقولتلكيش مش ان رديتك
تغريد بصدمه: اي انت اتجننت انت بتقول ايه
مراد بعصبيه: صوتك ميعلش عليا يا تغريد والا هتشوفي مني وش عمرك مشوفتي
تغريد بدمـ.ـو.ع: مراد لو سمحت سبني في حالي
مراد ببرود: اه ده بعدك قومي لمي هدومك عشان تجي معايا بيت جوزك يعروسه
تغريد بدمـ.ـو.ع وخوف: لا مش هجي في حته عايزه اقعد هنا
مراد مسكها من شعرها جـ.ـا.مد وقال بخبث: هتيجي ولا لا
تغريد بوجع: خلاص هجي سبني
مراد ببرود: ايوه كده روحي يلا اخلصي
تغريد بخوف: حاضر
وراحت تلم هدومها
عند غرام في المستشفى
دخل عليها حمزه و روميساء
روميساء بخوف: كده يا غرام تخضيني عليكي
غرام بحب: معلش ي حبيبتي تعبت فجأه وبصت لحمزه وقالت اي اللي جاب ده هنا
حمزه ببرود: في واحده محترمه تقول لجوزها كده
روميساء بصدمه: جوزها
غرام بعصبيه: جوزها اي انت اتجننت
حمزه بعصبيه: ورحمة امي لو علتي صوتك تاني لهه
وقطعهم دخول فارس
فارس بخوف: روميساء انتي كويسه وبعدين بص لحمزه بقلق وقال حمزه اي اللي جابك هنا
غرام بصدمه: انت تعرفو يفارس
فارس بتـ.ـو.تر: غرام هشرحلك كل حاجه بس لما نروح
غرام بعصبيه ودمـ.ـو.ع: جوزتوني من غير ما اعرف ليه
روميساء بحنيه وهي بتحـ.ـضـ.ـن غرام: اهدي ي حبيبتي اكيد عملو كده عشانك
غرام بعصبيه: عشاني يعملو كده من ورايا ليه انا مبحبش دكتور حمزه وليه هو بذات ليييييه
فارس بعصبيه: غرام اهدي كل حاجه هت عـ.ـر.فيها في معدها
حمزه: عن اذنكم
فارس بسرعه: استني يحمزه وطلع ورا وقال حمزه انت اي اللي خالك تقولها كده يحمزه
حمزه بغيره: مهو الزفت اللي اسمو جاسر جه واتكلم معاها
فارس بخضه: اي اتكلم معاها ليه
حمزه بضيق: معرفش بقا فهي عصبتني فقولتلها بعدين تعبت وجبتها المستشفى
فارس بخوف: سيبك منها دلوقتي المهم جاسر هنعمل في ايه
حمزه بتوعد: خلي يجي جنبها ويقول علي نفسو يرحمن يا رحيم
عند حازم
الدكتوره خرجت من عند ورد وقالت بحزن: للاسف يا حازم باشا النزيف رجعلها تاني وفقدت دم كتير وهي دلوقتي في غيبوبه
حازم بخوف: طيب مفيش حل لنزيف ده
الدكتوره: في عمليه بس هتكون خطيرة شويه بل نسبه لسنها
حازم بحزن: طيب هي هتفوق امتا
الدكتوره: مش عارفين يحازم باشا هي دخلت في غيبوبه
الممرضه جات وقالت: الحقي يدكتوره المريـ.ـضه فاقت وحالتها عصبيه جدا وعماله تكسر كل حاجه في الاوضه
الدكتوره جريت علي الاوضه بتاعت ورد هي وحازم
الدكتوره ندهت علي المرضين يمسكوا ورد جـ.ـا.مد عشان تديها حقنه مهدأه وبعدين ورد قالت لحازم بعصبيه: انا بكرهك طلقني يحـ.ـيو.ان يزباله منك لله يا اخي بكرهك سيونييييي وكانت بتقول كده وهي بتصوت
حازم بخوف: ورد مالك في ايه وبتقولي كده ليه
الدكتوره ادت لورد الحقنه وبعدين هديت شويه والدكتوره خرجت وحازم فضل معاها بعدين هي فاقت وقالت بعصبيه
: انت اي مفيش دم بقولك طلقني
حازم بحزن: طيب ممكن تهدي وتقوليلي في ايه
ورد انفجرت من العيط وقالت وهي بتصوت: في انك دمرتلي حياتي وانا لسه طفله وانت مفهمتش ده في انك خلتني مش هقدر اخلف تاني في اني تعبت من كل حاجه كنت فاكرك هتعوضني وقرارت انسه اللي فات وابدأ من جديد بس بعد اي بعد اي يحازم باشا بعد معملت اللي انت عاوزه
ورد ساكتت علي كده وفضلت تعيط وحازم قال بحزن: عندك حق في كل اللي قولتي بس انا مكنتش عايز اقولك عشان هتكرهني اكتر وانا فعلا زباله وحـ.ـيو.ان زي مقولتي بس انا لما اتجوزتك اتعضبت عليكي امي وابويا قالولي لو متجوزتش مش هنبقي اهلك ولا نعرفك وكمان عايزنك تخلف وانا كدبت عليكي لما قولتلك اني اتجوزت لكن محصلش نصيب لا بقا الحقيقه ان اللي اتجوزتها دي طلعت خاينه خانتني من ابن عمي وعينو دمعت وقال وابني موتت الزباله عشان كده كرهت الستات كلهم بس انتي لا معرفتش اطلقك لما عرفت انك مش هتخلفي تاني بسببي انا اسف يورد سامحيني والله انا تعبان اكتر منك بجد وانا مش هقدر اطلقك
ورد كانت بتعيط ومش بترد
حازم بحزن وهو بيقرب منها بحنيه: اهدي عشان خاطري انا مستهلش دمعه واحده من دول
ورد بعيط وصوت: ابعت عني متلمسنيش
حازم بعد عنها بسرعه وخرج من عندها بعدين طلع علي القصر علي طول وطلع عند فاطمه وسها كانوا قاعدين مع بعض
سها بأستغراب: مالك يحازم في ايه
حازم حكلهم كل حاجه من ساعه اما اتعصب علي ورد وودها القصر القديم لحد دلوقتي
سها بخوف: ينهار اسود يعني هي دلوقتي في المستشفى
فاطمه بحزن: ليه كده يحازم يا ابني
حازم بدمـ.ـو.ع: والله العظيم غصب عني معرفش اني هظلمها كده انا بجد مش عارف اعمل ايه وانا اصلا كنت رافض فكره الجواز انتم اللي غصبتو عليا كده
سها قربت من حازم وحـ.ـضـ.ـنتو بحنيه: حقك علينا يا ابني بس ورد طيبه وهتسامحك انا متأكده من كده
فاطمه بحزن: طيب يلا نروحلها المستشفى وهي ان شاءلله هتسامحك يحازم هي قلبها ابيض
حازم بحزن وهو بيمسح دمـ.ـو.عو: يارب
وحازم وسها وفاطمه مشيوا رايحين لورد في المستشفى
عند غرام في المستشفى
حمزه مشي هو و وليد وروميساء ومبقاش موجود غير فارس وغرام
غرام قالت بعصبيه: انتم ليه عملتو كده تجوزوني من غير معرف ليه مليش راي
فارس بعصبيه: احنا عمالنا كده عشان نحميكي يغـ.ـبـ.ـيه بكره تفهمي
غرام بعصبيه: عايزه افهم دلوقتي يفارس ليه واشمعنا حمزه هه ليه
فارس بعصبيه: مينفعش اقولك دلوقتي حازم هو اللي المفروض يقولك مش انا ويلا عشان نروح
عند لين
خلصت شغلها وراحت ركبت تكسي وراحت عند منصور
لين بدلع: هاي يبيبي انا جيت
منصور بخبث: هاي يروحي اي اتأخرت كده ليه
لين بدلع: معلش ياقلبي عبال مخلصت شغل
منصور بأبتسامه: ماشي يروحي اممممم عرفتي اي بقا عن حازم جبتيلي معلومـ.ـا.ت عن البت اللي اتجوزها
لين بخبث: اه بس قبل منقعد مع بعض هروح اعملنا كاسين اشطا
منصور بخبث: اشطا يروحي
ولين راحت عملت كاسين وحطت لمنصور في الكاس بتاعو منوم وراح ادتهولو من غير ميخد بالو
لين بخبث: الا قولي مين ليالي دي
منصور بسكر: تبقي مرات حازم بس انا وهي كونا متفقين لما تخلف ترمي الواد مروان قدام جامع او ملجأ ونهرب انا وهي وطبعا حازم لما شفني بخونو مع مراتو كان هيقلني لولا تيته فاطمه
لين بصدمه.......
↚
لين بصدمه: اي يعني مروان مامتش
منصور بنوم: ايوه مامتش
لين بخبث: فين ليالي
منصور بسكر: في وبعدين وقع علي السرير نام
لين ببرود: حلو المنوم عمل مفعول انا لازم ابلغ حازم باشا بلي حصل ولا اكلم اللي اسمو اسر ده ياربي
وفضلت قاعده بعيد عن منصور وهي بتبتسم بخبث
ملحوظه..... اه صح يجماعه لين كل مره تحط لمنصور منوم وتخلي ينام وتفهمو لما يصحي انهم قضوا سهره حلوه وكده
عند حازم
وصل المستشفى هو وسها وفاطمه وطلعوا عند غرفه ورد
وحازم راح وملقهاش
حازم بصدمه: ورد راحت فين
سها بخوف: روح اسأل عليها الدكتوره بسرعه
وحازم طلع جري بسرعه يسأل علي ورد الدكتوره
الدكتوره بأسف: لا يحازم بيه مشفنهاش هي قالت انها هتروح وكانت متعصبه وخرجت من المستشفى
حازم بعصبيه: يعني ايه خرجت من المستشفى وانتم اي بهايم
الدكتوره خافت جدا من صوت حازم وقالت بخوف: والله يحازم باشا هي قالت انها هتروح لبيت حضرتك
فاطمه بتفكير: شوفها كده يحازم يمكن تكون راحت لتغريد اختها
سها بخوف: ايوه صح يلا يحازم بسرعه هي اكيد مبعدتش عن كده
وحازم طلع بس هو وسها وفاطمه وراحوا عند تغريد وتغريد مكنتش في البيت راحت بيت مراد وحازم فضل يخبط ومفيش حد بيفتح وبعدين افتكر بيت مراد وراح عنو بسرعه
عند نورهان
كانت قاعده في اوضتها وعملت مكالمه لمازن
مازن: الو مين معايا
نورهان........
مازن: الو مين
نورهان بدمـ.ـو.ع: انا نورهان يمازن
مازن ببرود: وبتكلمني ليه
نورهان بدمـ.ـو.ع: مازن انت ليه وخدني بذنب اخويا انا ذنبي اي حـ.ـر.ام عليك بجد بعد معلقتني بيك تبعد عني وانت عارف انك انت اقرب حد ليا
مازن اتأثر بكلام نورهان وقال بحزن: طيب هتقدري تعيشي معايا واخوكي ضحك علي اختي ينورهان
نورهان بعصبيه: ضحك عليها اي هي اللي زباله و وا.طـ.ـيه ولا هتنكر اللي تخون جوزها وترمي ابنها دي اي هه قولي لسحان انت جايب الغلط علي منصور وبس لا هما الاتنين اوس*خ من بعض يمازن وانا عمري مهبقي زيو وبراحتك
وقفلت في وشو وقعدت تعيط
ومازن كان قاعد في حيره وكان بيقول لنفسو....والله بحبك وبعشقك ينورهان وعمري محب حد قدك بس انتقم من منصور وليالي وسعتها اقدر ابص في عينك او انتي تبصي في عيني
عند وليد
وصل البيت هو وروميساء وطلعوا
سيلا بمزح: يهلا يهلا ما لسه بدري يا استاذ
وليد بجديه: سيلا مش وقتو هزار
سيلا بأستغراب: ليه في ايه
روميساء: انا هحكيلك يسيلا
سيلا بحماس: اشطا احكي
روميساء حكت كل حاجه
سيلا بحزن: لا حول الله يارب طب هي عامله ايه دلوقتي وفارس عامل ايه
وليد بخبث: وبتسألي علي فارس ليه
سيلا بتحاول تداري كسوفها وقالت: احم عادي مش صحاب
وليد بضحك: وهتبقوا متجوزين قريب وهخلص منك
روميساء وايه اتصـ.ـد.موا
ايه بصدمه: فارس عايز يتجوز المـ.ـجـ.ـنو.نة دي
روميساء بمزح: حـ.ـر.ام عليكي يطنط ايوش دي سيلو عسل ولوز الوز
سيلا بتذمير: الله اكبر ظهر الحق
ايه بصدمه: طنط ايوش وربنا ايوش دي متقلتليش من ساعه مل الحج الله يرحمو مـ.ـا.ت يساتر عيال تشل هدخل انام
وليد بضحك: من عن ورايح هنقولك يا ايوش يجميل
وايه دخلت وهي بتضحك
عند حازم
خبط علي مراد جـ.ـا.مد وفتح وقال: خير يحازم بيه في ايه
حازم بخوف: فين ورد انطق
مراد بأستغراب: ورد وانا اعرف منين هي مش معاك
حازم بخوف: راحت فين بس
مراد بخوف: اهد بس وفهمني في اي راحت فين
وتغريد جات وقالت بأستغراب: في ايه اختي فين
حازم بخوف: معرفش معرفش راحت فين
مراد بص لتغريد ببرود وقال: دلوقتي اختك هه
تغريد بخوف: مش وقتو الكلام ده يمراد ارجوك فين اختي يحازم بيه
حازم بحزن عينو دمعت: اختك ايوه اختك سبتني ومشيت وخدت قلبي معاها
تغريد بصدمه: قلبك مش معقول انت حبتها
حازم عينو دمعت وقال: حبتها اوي كمان الطفله دي عرفت تخد قلبي مع اني كنت كاره كل الستات من ساعه اللي حصلي بس والله العظيم كنت هعوضها عن اللي عملتو فيها
تغريد بخوف: عملت فيها ايه
مراد ببرود: فاكره يتغريد اليوم اللي كسرتك في واللى انا عملتو معاكي اللي حصلك كان بمزاجك لكن ورد حازم باشا اغتص*بها صح يحازم باشا وعشان اوفر عليك معلومه صغيره انا اللي بعت لورد بوكي ورد وبعتها فيها رساله قولتلها فيها ان حقها رجع
تغريد قعدت علي الارض وعيطت بحسره علي ورد واللى حصلها
وحازم قال وهو بيحاول يداري دمـ.ـو.عو: صح بس ده قبل معرف انها بريئه وطيبه بجد مش خبيثه انا دلوقتي بحبها ونـ.ـد.مان علي اللي عملتو معاها عايزها ترجع وهعوضها عن كل حاجه
مراد بخوف: طب احنا لازم ندور عليها
حازم بحزن: هتسعدني ان احنا نلقيها
مراد بخوف: ايوه طبعا ورد دي اختي الصغيره يلا نروح ندور عليها ويستحسن تبلغ البوليس وتديهم صوره ليها عشان يدورو عليها
حازم بسرعه: ماشي يلا
وحازم ومراد مشيوا وتغريد لسه في مكانها بتعيط
عند فارس وغرام
وصلوا القصر وطلعوا
غرام بعصبيه: جوزتوني ليه من غير معرف يفارس
فارس ببرود: ابقي اسالي حازم وبعدين انتي اي اللي خلكي تكلمي جاسر
غرام بتـ.ـو.تر: هو اللي جه وكلمني علي فكره وبعدين متغيرش الموضوع
فارس بشك: تمام وبعدين قولتلك ابقي اسألي حازم يغرام وبعدين حمزه هيحافظ عليكي وهيحميكي صدقيني
غرام بأستغراب: هيحمني من اي
فارس: بعدين هقولك روحي اقعدي مع نورهان بقا وانا طالع اوضتي
وفارس طلع اوضتو وغرام فضلت واقفه شويه وهي حزينه بعدين دخلت لنورهان اوضتها لقتها بتعيط
غرام بتنهد: اي يبنتي مالك بتعيطي ليه
نورهان مسحت دمـ.ـو.عها بسرعه وقالت: مفيش حاجه يغرام
غرام بأستغراب: مفيش حاجه ازاي ده انتي وشك ملين دمـ.ـو.ع في ايه يحبيبتي
نورهان بعيط: مش قادره بجد انا كلمت مازن
غرام بحزن: انسي يحبيبتي زي مهو مش همو مشاعرك انسي
نورهان بعيط وهي بتحـ.ـضـ.ـنها: مش عارفه والله مش عارفه يارب اكرهو مش انسها
غرام بحزن: طب اهدي عشان خاطري اهدي امال انا اعمل ايه بقا
نورهان بأستغراب: انتي اي مش فاهمه
غرام بحزن: حازم وفارس جوزوني من غير معرف وانتي عارفه اني بحب زميل ليا في الجامعه
نورهان بصدمه: ينهار ازاي يجوزكي من غير مت عـ.ـر.في
غرام بحزن: معرفش بقا لما استاذ حازم يجي يفهمني بقا
نورهان: خير ان شاءلله يحبيبتي
في صباح اليوم التالي
طول الليل وحازم ومراد وفارس عرف وراح يدور معاهم وحازم بلغ البوليس وقال لي اسر وملقهاش ولا عرفوا عنها حاجه حتي
عند لين
صحي منصور وهو دماغو وجعه وبص ملقاش لين جنبو ولقها خارجه من الحمام بهدمها
منصور: هو اي اللي حصل امبـ.ـارح يلولو انا مش فاكر حاجه مع اني مشربتش كتير يعني
لين بخبث: حبيبي احنا سهرنا مع بعض بعدين انت نمت وانا كمان وكنت صاحيه من شويه فدخلت الحمام اخدت شاور وخلصت عشان اروح الشغل
منصور بخبث: ماشي يقطه متنسيش تجيبي معلومـ.ـا.ت لحازم انهارده واه معاد موتو قرب
لين بخبث في سرها: قصدك معاد موتك انت وبعدين قالت بدلع طيب يبيبي انا ماشيه عايز حاجه
منصور بخبث: سلامتك يقمر
ولين مشيت
عند حازم كان قاعد هو ومراد وفارس واسر في القصر ومحمد كمان عرف
محمد بعصبيه: انت السبب يحازم انت اللي خلتها تمشي وتسبنا كلنا
فارس بحزن: مش وقتو دلوقتي يبابا بس هتكون راحت فين
حازم بحزن: مش عارف مشيت ليه وسبتني لوحدي تاني ليه
مراد: انت اللي وصلتها لكده من الاول
حازم بحزن: والله غصب عني ولما ترجع هعوضعها والله هعوضعها عن كل حاجه
اسر بحزن: طيب يحازم اهده وانا هدور عليها وانا كده كده بلغت عن اختفأها
حازم بحزن: يارب يارب ترجع
وقطعهم خبط الباب وفارس قام يفتح ولقه لين
فارس بأستغراب: افنـ.ـد.م مين
لين: حضرتك فارس باشا صح
فارس: ايوه مين انتي
لين: انا لين محمود شاغله مع حازم بيه ممكن حضرتك تقولو اني عايزه ضروري
فارس: تمام اتفضلي ادخلي
لين: تمام شكرا
فارس لحازم: في واحده عايزك بره يحازم وبتقول اسمها لين
حازم: دخلها اما نشوف عايزه اي هي كمان
وفارس دخل لين
لين لحازم: عايزه حضرتك لوحدنا يحازم بيه انت واسر بيه
مراد وفارس: تمام نستأزن احنا
وخرجوا
حازم: هااا كنتي عاوزه اي يا لين
لين: انا كنت عند منصور امبـ.ـارح ولسه جايه من عنو وقالي كلام مهم
حازم: كلام اي قولي بسرعه
لين: قالي ان ليالي دي كانت مراتك وابن حضرتك مروان رمتو قدام جامع او ملجأ
حازم بصدمه......
↚
لين: قالي ان ليالي دي كانت مراتك وابن حضرتك مروان رمتو قدام جامع او ملجأ
حازم بصدمه: يعني ابني عايش مش مـ.ـا.ت زي مقالت وكمل بعصبيه وديني مهرحمها هي ولا هو منصور الكـ.ـلـ.ـب ده اللقي فين
لين بخوف: مكانو معرفش بس انا وهو لما بتقابل بنتقابل في شقه في سته اكتوبر بس مكانو الحقيقه معرفوش
حازم بخبث: طيب عايزك تعملي اللي هقولك عليه النهارده
لين بخوف: تمام يحازم باشا
اسر: طيب انا هعمل ايه
حازم: انت هتدور علي ورد ولو عرفت حاجه بلغني
اسر: تمام يحازم
لين: عن اذنك يحازم باشا انا لازم امشي
حازم: تمام بليل تقولي لزفت منصور اللي قولتلك عليه
لين: تحت امرك بعد اذنك ومشيت
اسر ببرود: هو انت اي اللي يخليك واثق انها صادقه دي بتروح تسهر معاه حتي
حازم: لا هي ذكيه هي مخلتوش يلمسها لحد دلوقتي
اسر بصدمة: ازاي يعني
حازم: بص هي لما بتروح بتعمل لمنصور كاس وتحطلو في منوم وتفهمو لما يصحي ان حصل حاجه بينهم وكده
اسر بشك: تمام
وبعد شويه اسر مشي ومراد كمان مشي وسها وغرام ونورهان وفاطمه عرفوا بل خبر اختفاء ورد وانها مرجعتش وخافوا جدا عليها
في فيلا كبيره
الراجـ.ـل بخوف: خير يدكتور مالها
الدكتور بأسف: الخبطه كانت شـ.ـديده يفهمي بيه والبنت فاقت الذاكره
فهمي بحزن: لا حول الله يارب طيب شكرا يدكتور
والدكتور مشي وفهمي دخل للبنت
البنت فاقت وقالت بخضه: انا فين وانت مين
فهمي بأبتسامه: متخفيش يبنتي انا لقيتك في الشارع امبـ.ـارح سايحه في دمك في جبتك هنا هو انتي مش فاكره اي حاجه خالص ولا حتي اسمك
البنت بحزن: مش فاكره اي حاجه يعمو
فهمي بحب: طيب يحبيبتي انا من هنا ورايح بابا مش عمو بصي يحبيبتي انا هعملك شهاده ميلاد وهتدخلي مدرسه وهعلمك حاجات كتيرر انا مش متجوز ولا عندي ولاد فا انا هعتبرك بنتي اي رأيك
البنت بأبتسامه: اللي تشوفو يبابا
وفهمي ابتسم ابتسامه جميله كده وبعدين قال: اي رايك في حور
البنت بأبتسامه: حلو اوي
فهمي بأبتسامه: تمام
تعالوا اعرفكم علي فهمي
فهمي الحسيني عندوا 40 سنه مش متجوز وعندوا شركات كبيره وشاغل للواء والكل بيعملوا الف حساب عندوا اخ اسمو فاروق فاروق ده شريك فهمي في الشغل وهما الاتنين بيحبوا بعض جدا وفاروق عندوا 45سنه عندوا ابن اسمو سيف عندوا 18سنه هنعرفوا في الاحداث
فهمي بتفكير: انتي باين عليكي داخله تالته اعدادي صح
حور بأبتسامه: ايوه يبابا
فهمي بأبتسامه: حبيبت قلب بابا انتي بصي عمو فاروق اخو بابا جاي انهارده هو ومراتو وابنو عشان يتعرفوا علي حبيبت بابا حور
حور بأبتسامه: ماشي يبابا
فهمي بصوت عالي: يسجده
سجده باحترام: اومرك يباشا
فهمي: خدي حور علي اوضتها
سجده باحترام: حاضر يباشا
وحور قامت مع سجده وطلعوا فوق
عند مراد
وصل لقه تغريد قاعده تعيط
مراد ببرود: اي مالك
تغريد بعيط وعصبيه: انت اي مفيش دم خالص انا ربنا يعلم انا حاسه با اي انا السبب في اللي حصل لورد انا السبب انا اللي عملت فيها كده انا اللي بعتها لحازم النمر انا اللي كنت شايفها خايفه وبتقولي لا متعملش فيا كده انا واحده زبـ.ـا.لة بعت طفله من غير مفكر اي اللي ممكن يحصلها واهو حازم اغتص*بها وكملت بعصبيه وديني لهقـ.ـتـ.ـلو وهخد حق ورد
وراح المطبخ جابت سكينه وكانت هتخرج ومراد مسكها وخد منها السكينه وقال بعصبيه: انتي اتجننتي صح عايزة تودي نفسك في داهيه
تغريد بعيط هستري: انا خلاص رحت في داهيه خلاص ضاع كل حاجه مني اعمل ايه تاني
مراد صعب عليه حالتها وقرب منها واخدها في حـ.ـضـ.ـنو
: ممكن تهدي خلاص اللي حصل حصل و ورد قلبها طيب وهتسامحك ان شاءلله
تغريد بعيط: مراد انا بقيت اكره نفسي انا بقيت شايفه نفسي وحشه اوي انت حتي مش بتحبني وعايز تكسرني صح
مراد بسرعه: هششش اكسرك اي انتي مراتي يهبله انتي وبعدين انا قولت اعلمك درس عشان ت عـ.ـر.في ان اللي حصل لورد صعب يتغريد
تغريد بعيط: والله عرفت غلطي ونفسي ترجع بجد وتسمحني
مراد بأبتسامه: هترجع وهتسامحك ان شاءلله
عند لين
وصلت الشركه وبعدين راحت لمازن اللي كان قاعد سرحان وبيفكر في نورهان ومكلمتها وعيطها وقلبو حرفيا كان بيتقطع وهو سامع صوت عيطها كده وقطع شردو صوت لين
: مازن بيه
مازن فاق من شرودو وقال: نعم في ايه يلين
لين بتـ.ـو.تر: في اخبـ.ـار مهم عرفتها من منصور امبـ.ـارح ورحت لحازم بيه قولتلو عليها
مازن بسرعه: معلومـ.ـا.ت اي اخلصي
لين: مروان ابن حازم بيه عايش بس اللي تعرف مكانو هي ليالي
مازن بصدمه: انتي متأكده من الكلام ده
لين: ايوه والله متاكده وكمان حازم بيه قالي اني اروحلو بليل والمره دي هيبقي مرقبني
مازن بخبث: تمام يعني انهارده منصور هيقع في ايدنا
في الليل
عند لين وصلت الشقه ولقت منصور قاعد مستنيها
لين بخبث: وحـ.ـشـ.ـتني يبيبي بقولك انا جيبلك معايا مفجأه
منصور بأستغراب: مفجأت اي
لين بخبث: هتعرف حالا ادخل يسمسم
ودخل مازن وحازم
↚
لين بخبث: هتعرف حالا ادخل يسمسم
ودخل مازن وحازم
منصور اتصـ.ـد.م وبلع ريقو بخوف وحازم قال ببرود عكس اللي جوه: فين ليالي يمنصور
منصور بخوف: معرفش وبعدين اي اللي جابك هنا ولين تعرفك ازاي
مازن ببرود: اه صح لين متفقه معانا اصلا عشان نوقعك يعم الحلو
منصور بصدمه: اه يولاد.....
حازم ببرود: لا غلط مش عايزين وبعدين انت لسه حسابك معايا لو مكنتش عارف اعملك حاجه زمان فده عشان خاطر تيته فاطمه لكن دلوقتي انا تحت ايدي واقدر اعمل اللي انا عاوزه
منصور بخوف: طيب لو مقولتش هتعمل ايه يعني
حازم ببرود وصوت مخيف: هخليك تتمني الم*وت يمنصور ومش هطلو
منصور خاف من طريقه حازم وقال بيأس: خلاص هقولك مكانها
حازم بسخرية: حلو انت كده تعجبني
وحازم ومازن ومنصور نزلو وركبوا العربيه ومشوا
اما لين فا مشيت لوحدها وفجاه لقت اسر في وشها
لين بخضه: اي ده انت خضتني
اسر بخبث: سلامتك من الخضه يقطه
لين ببرود: خير حضرتك جاي ليه
اسر بعصبيه: بصي بقي يبت انتي انا من ساعه مشوفتك وانا مش طايقك اصلا وانا مش مصدق انك بنت اصلا واحده زيك تعمل ايه حاجه اصلا كلكم زي بعض
لين الكلام وجعها اوي وقالت بدمـ.ـو.ع: انت بجد زب*الة ومعقد وبحكم علي الشخص من بره مش من جوه انا الحمدلله محافظه علي نفسي وعمري معمل حاجه وحشه ولو سمحت كفايه كده وابعد عني
اسر اتصـ.ـد.م من كلامها وقال ببرود عكس اللي جوه: وانا اي اللي يثبتلي انك بنت اصلا
لين بعصبيه: وانت مالك
اسر شـ.ـدها من ايدها جـ.ـا.مد وقال ببرود: تمام انا هعرف بنفسي
لين بصوت: الحقونيييي حد يلحقني
واسر رش في وشها منوم وخدها
عند حازم
وصل مكان مهجور ومنصور دخل هو وحازم ومازن
حازم ببرود: خش انت الاول ولو لقيت اي تصرف مش عجبني متلومش غير نفسك
منصور بخوف: حاضر حاضر
مازن ببرود: خش
ومنصور دخل لقي ليالي قاعده وسالتو باستغراب
: منصور اي اللي جابك هنا وبعدين مش اتفقنا هنتقابل كمان يومين اي حصل حاجه ولا ايه
منصور بجمود وحاول ميتكلمش بتـ.ـو.تر: ايوه في في
وقبل مايكمل دخل حازم ومازن وليالي اتصـ.ـد.مت
حازم بسخرية: اهلا بمراتي اللي هـ.ـر.بت مع ابن عمي ورمت ابنها في الشارع
مازن بصلها بستحقار بعدين قال بعصبيه وهو بيشـ.ـد شعرها جـ.ـا.مد: بقا انتي يواط*يه يزب*اله تعملي كل ده انا هقت*لك
ليالي بعيط وترجي: لا لا بلاش ارجوك يمازن انا اختك
مازن بعصبيه: اختي اختي اللي خانت جوزها ورمت ابنها في الشارع عشان خاطر كل*ب ولا يسوه وحتي اختك الصغيره متعرفش حقيقتك الق*ذره اتفوو
ليالي عيطت وحازم قرب منها ومسكها من شعرها جـ.ـا.مد وقال بعصبيه: فين مروان انطقي
ليالي بعيط: رميتو قدام جامع اسمو.......
حازم ببرود: تمام
وفجأه النور قطع وووووو
بعد مرور ست سنين
تعالوا اقولكم اي اللي حصل بقا بختصار عشان اللي جاي هيبقي احلي بكتير
بعد ما النور قطع حصل ضـ.ـر.ب ناررا وليالي خدت طلقه في ضهرها ومـ.ـا.ت*ت وحازم خد طلقه في صدروا ومنصور هرب وحازم فضل في غيبوبه لمده سنه كامله واسر بعد مخطف لين اتجوزها وكشف عليها واتاكد انها بنت ولين فضلت عايشه معاه فتره وحبوا بعض جدا واسر عوضها عن اي حاجه وحشه شافتها
حازم بعد مخرج من المستشفى فضل يدور علي مروان لحد موصلو بعد سنه من التدوير واهتم بيه وفضل برضو يدور علي ورد وحطط امل انها ترجع
مازن عرف خديجه حقيقه ليالي وخديجه اتصـ.ـد.مت فيها جدا ومازن رجع لنورهان تاني بعد محازم لقه مروان ونورهان في الاول مكنتش موافقه عشان تعلموا الادب وكده بس بعدين وفقت واتجوزا وخلفوا جنه
فارس وسيلا المجنين بقا هههههههه 😂
بقوا دكاتره سيلا بقت دكتوره عيون وفارس بقه دكتور نسا وتوليد وبيحبوا بعض جدا وخلفوا سيليا وسيلا وسيليا مجنينين فارس 😂
وغرام وحمزه غرام في الاول مكنتش بتحب حمزه وكانت بتحب جاسر زي مكلنا عارفين بس بعد معرفت حقيقه جاسر وان هو بتاع بنات ومقضيها مع كل واحده شويه بعدت عنو وحبت حمزه واتجوزا وخلفوا يزيد
ومراد وتغريد
تغريد علي طول زعلانه انها خسرت ورد وان ورد مرجعتش ويا عالم هترجع ولا لا بس مراد بيحاول يخرجها من اي مود وحش وهي خلفت بنت سمتها ورد
و وليد وروميساء حبوا بعض برضو واتجوزا وايه مـ.ـا.تت وليد وسيلا وروميساء زعلوا عليها جدا وليد وروميساء خالفوا تالين وتارا توأم
اما بقا خديجه فا لسه ملقتش ابن الحلال وبقت محاميه شاطره هي ونورهان
وحازم لحد دلوقتي حطط امل ان ورد ترجع ويوضها
واه صح محمد وفاطمه مـ.ـا.ت*وا وسها زعلت عليهم اوي وحازم برضو مهتم بمروان هو وسها وخديجه كل شويه تروح تطمن عليه
ياتري الايام مخبيه اي..؟
↚
عند حازم في الشركه
كان قاعد سرحان دخل عندوا مازن
مازن باستغراب: مالك يا ابني
حازم بتنهد: مفيش يمازن عامل ايه مع نورهان
مازن بضحك: مطلعه عيني الحمدلله
حازم بأبتسامه: ربنا يسعدكم ببعض يارب
مازن بأبتسامه: يارب يحبيبي اخوك بقولك ايه
حازم بتنهد: اي
مازن قعد وقال: علي فكره يحازم انت مش مظبط خالص مالك
حازم بحزن: مضايق وتعبان اوي نفسي القي ورد بقالي ست سنين معرفش عنها اي حاجه معرفش اذا كانت عايشه ولا لا وضحك بسخرية وكمل معرفش حققت حلمها ولا لا والله يمازن انا بحبها اوي بجد ونـ.ـد.مان علي اللي عملتوا معاها انا واثق في ربنا انها هترجع مش عايز اتجرح تاني تعرف اني كنت بحب ليالي بس هي طلعت خاينه بجد تعرف اني كرهت جنس حواء ده خالص بس ورد غيرهم ورد ملاك بجد ورد دي طفله بريئه انا اللي كنت اعمي
مازن بأبتسامه: بص يحازم معاك حق في كل اللي قولتو بس مش كلهم زي بعض ورد زمان كانت طفله بريئه دلوقتي اكيد كبرت وبقا عندها20 سنه واظن دلوقتي بعد اللي عملتو معاها مش هترجع بسهل
حازم بتنهد: طيب هو انا اعرف اذا كانت عايشه اصلا ولا لا
مازن بأبتسامه: سيبك انت من الكلام ده وركز من مروان وكمل بمزح يعم ده بيعكس بنتي ينفع كده
حازم بضحك: لا مينفعش هعلموا الادب متقلقش
مازن بضحك: اشطا هروح شغلي بقا
ومشي
وحازم كمل شغلو
عند فارس في المستشفى
كان شغال ودخلت واحده وقالت
: السلام عليكم
فارس بأستغراب: وعليكم السلام اتفضلي
البنت بتـ.ـو.تر: هو انا سمعت عن حضرتك وعرفت انك دكتور شاطر
فارس: ايوه حضرتك خير
البنت بخوف: انا بصراحه حامل وعايزه انزل البيبي والله العظيم متجوزه والبطاقه اهي
فارس بعصبيه: نعم لا حضرتك دي مستشفى محترمه وانا مش بعمل الحاجات دي واتفضلي من غير مطرود
البنت بعيط: لو سمحت ساعدني انت اصلا متعرفش حاجه
فارس: وانا اسف مش هقدر اساعدك وبعدين حتي لو في ظروف عايزة تقت*لي روح يشيخه حـ.ـر.ام عليكي
رقيه بعيط: والله غصب عني جوزي لو عرف هيقت*لني
فارس بصدمه: ليه يعني وبعدين انا اسف مش هقدر اساعدك اتفضلي من غير مطرود
ورقيه خرجت من عند فارس وهي بتعيط بعدين فارس خلص شغل وركب عربيتو
عند سها
كانت قاعده بتلعب مع مروان ومروان اتكلم وقال ببراءه: ت عـ.ـر.في يتيته انا بحبك اوى
سها بأبتسامه وحب: وانا بعشقك يقلب تيته
مروان ببراءة: تيته انا عايز العب جنه وسيليا ويزيد و ورد و تالين وتارا التؤام
سها بأبتسامه: حاضر يحبيبي تعال نقعد بره في الجنينه شويه
مروان بأبتسامه: ماشي يلا
وطلعوا
عند اسر
كان قاعد في مكتبو ودخل عليه عسكري
اسر بأستغراب: في ايه يفتحي
فتحي: في تلات ظباط بره حضرتك لسه طلاب تبع اللواء فهمي الحسيني
اسر: تمام دخلهم بسرعه
وفتحي خرج ودخلهم
اسر بأبتسامه: اهلا بيكم اتفضلوا اقعدوا
وقعدوا
اسر: اسمكم اي
: انا سيف فاروق الحسيني
: وانا حور فهمي الحسيني
: وانا حسام حامد نور الدين
اسر بأستغراب بص لحور: هو انتي بنت
حور شالت الكاب وظهر ملامحها الجميله وشعرها الجميل وقالت بأبتسامه: ايوه حضرتك
اسر بأبتسامه: سنه كام يحور
حور بأبتسامه: سنه تانيه حضرتك
اسر بص لسيف وقال: وانت يسيف
سيف: تالته حضرتك
اسر: وانت يحسام
حسام: تانيه حضرتك
اسر بأبتسامه: تمام نورتوا التدريب معايا بنظام تمام مع اني بطلت ادرب من زمان بس عشان انتم تبع اللواء فهمي هدربكم وامري لله
الكل با حترام: تمام يفنـ.ـد.م
وكلهم خرجوا وحور وقفت هي وسيف في جنب
حور بأبتسامه: انا فرحانه اوي يسيف أننا هنشتغل وندرب وكده
سيف بأبتسامه: كويس انك فرحانه يحوري بقولك اي بصراحه انا خايف عليكي لما نتخرج مش هتشتغلي
حور بعند: لا يسيف هشتغل يحبيبي
سيف بصدمه: اي هشتغل يا اي
حور ببرود: حبيبي
سيف بأبتسامه: يالهوي علي حبيبي يناس وهي طالعه من العسل كلوا يارب الشهرين دول يخلصوا عشان نتجوز بقا وتبقي ملكي انا وبس
حور بأبتسامه: ان شاءلله يسيف احم بقولك هروح الحمام واجي
سيف بأبتسامه: اشطا هستنكي في العربيه
حور بأبتسامه وهي بتمشي: اشطا
وسيف مشي وحور وهي ماشيه خبطت في حازم
حور باسف: سوري اسفه مقصدش
حازم رفع وشو واتصـ.ـد.م: ورد
حور بأستغراب: ورد مين حضرتك انا اسمي حور
حازم بصدمه: لا ورد ورد عشان خاطري اسمعني انا مصدقت لقتيك وبعدين انتي قلعتي الحجاب ليه
حور ببرود: حضرتك انا اسمي حور مش ورد وبعدين اتصـ.ـد.مت لما قال انتي قلعتي الحجاب ليه وقالت بصدمه انت عرفت منين اصلا اني كنت محجبه وبعدين انت مالك وانت مين اصلا
حازم بصدمه: ورد انتي مش فكرني اي اللي حصلك
حور بضيق: يعم قولتلك اسمي حور وبعدين افتكركي اي انا اعرفك منين اصلا شكلك شارب سفن علي الصبح روح اغسل وشك احسن
حازم بعصبيه مسك ايد حور: استني عندك انا لسه مخلصتش كلامي
حور بعصبيه شـ.ـدتت ايدها من ايد حازم واتخبطت في الحيطه جـ.ـا.مد وهي بتشـ.ـد ايدها وقعت علي الارض فقدت الوعي
حازم شالها وطلع بيها بسرعه وحطها في العربيه وطلع بسرعه وصل شقه وشال حور وطلع بيها فوق واستنا لحد متفوق
حازم بأستغراب من نفسو: انا مش عارف انتي ولا لا بس صوره ورد محفوره جوايا هي هي اكيد نسيت انا مش عارف اي اللي حصل بجد
وحور ابتدت تفوق وفاقت لقت حازم قاعد علي كرسي جنب السرير قامت صرخت بسرعه
حور بصريخ: ابعد عنييي يحـ.ـيو.ان انت لا لا بابا تعال خدني وبعدين قعدت تعيط جـ.ـا.مد وتصرخ جـ.ـا.مد
حازم قرب منها عشان يحـ.ـضـ.ـنها وبمجرد مقرب صرخت جـ.ـا.مد وقالت ابعد يحـ.ـيو.ان انت بكرهك يحازم ليه رجعتي لييييه وقامت وكسرت كل حاجه في الاوضه
وحازم عينو دمعت علي حالتها وفهم انها كانت فاقده الذاكره ورجعتلها
حازم بهدوء: حور لو سمحتي اهدي
ورد بنهيار: اهدي اهدي اي وحور اي بقا مخلاص رجعت الذاكره رجعت وافتكرت اللي عملتو فيا ليه ترجع ملحقتش افرح ملحقتش فرحي كان كمان شهرين لي ترجع دلوقتي يارب انا كنت نسيت ليه افتكر تاني
حازم بصدمه: فرحك ازاي وانتي مراتي
عند غرام
كانت قاعده بتلعب مع يزيد والباب خبط وقامت تفتح وووووو
يتبع
↚
حازم بصدمه: فرحك ازاي وانتي مراتي
ورد بعيط وقعدت علي الارض: لا لا انا بكرهك ومش عايزك
حازم بحزن: ليه كل الكره ده يطفلتي ليه ورد انا عارف اني غلط معاكي كتير بس والله العظيم انا كنت بدور عليكي طول الوقت ده وانا بحبك ومحبتش حد قدك
ورد بعيط وصريخ: ليه ليه اي انت بجد بتسأل ليه كل الكره ده وبتحبني كمان انت اللي زيك معندهوش قلب اصلا
حازم بدمـ.ـو.ع ولاول مره دمـ.ـو.عه تنزل قصاد بنت: ورد انا اسف سامحيني انا بحبك
ورد بعيط و وجع وهي بتفتكر اللي حصل اكنو شريط بيمر عليها: اسف هه اسف علي اي ولا ايه اسف علي انك اغتص*ابتني من غير قلب ولا رحمه ولا اسف عشان كنت بتهني وتعملني اسوء معامله وكنت بتنايمني علي الارض في عز التلج ولا اسف عشان خلتني مش هخلف تاني بسبب غلك وحقدك لستات انت واحد معقد بجد زنبي اي وانا طفله عندها 14سنه اي واحده في سنها تلعب وتلقي حد يشجعها علي حلمها ويقف معاها ويبقي سندها ليها زنبي اي اعيش كده ابويا مـ.ـا.ت وانا عندي 9سنين وامي مشفتهاش اصلا لو كانوا موجدين مكنش حصلي كده مكنتش هعيش كده بس دي اردت ربنا وانا رضيت بس لحد كده كفايه عشان انا كنت هنسي اللي فات وهبدأ معاك من جديد وكنت بقول هيعوضني عن اللي شوفته لكن انا كنت غلطانه اوي كنت طفله بريئه بقا بنسبالك بس خلاص كل حاجه ضاعت شرفي وحياتي ضاعوا بسببك انا خلاص اصلا انتهيت وجاي دلوقتي وتقولي اسف وانا المفروض دلوقتي اسامح صح
حازم كلام ورد وجعه جدا والدمـ.ـو.ع نزلت من عينو وقال بحزن: ورد انتي حياتك مضاعتش انا اه خدتك غصب عنك بس كنت متجوزك مش في الحـ.ـر.ام يعني وانا بحبك بجد ومستعد اعمل ايه حاجه عشان تسمحيني احنا دلوقتي في 2024التكنولوجيا اتورت وكل حاجه بقت سهله يعني وفي امل انك تخلفي اللي طلبه منك فرصه واحده بس وصدقني هعوضك عن كل حاجه
ورد بدمـ.ـو.ع: اديك فرصه ليه عشان تكسرني تاني سيبني في حالي يحازم بيه وطلقني عشان زي مقولتلك فرحي كمان شهرين
حازم بعصبيه: فرح اي مستحيل اطلقك اصلا
ورد جريت علي المطبخ وحازم جري ورها وهي جابت سكي*نه وحططها علي ايدها وقال بعيط: والله يحازم لو مطلقتنيش دلوقتي حالا هم*وت نفسي انا خلاص تعبت من الدنيا دي
حازم بخوف: ورد استهدي بالله وسيبي السك*ينه اللي في ايدك دي هتم*وتي كافره حـ.ـر.ام عليكي
ورد بصريخ وجنون: طلقني بقولك
حازم بخوف: سيبي السك*ينه الاول
ورد بعيط: لا مش هسيبها وانا هم*وت نفسي عشان ارتاح
وفي لحظه جرحت ايدها بس حازم شـ.ـد من ايدها السك*ينه بسرعه قبل متقط"ع شرين*ها
حازم بخوف وهو بيضمها لي: حـ.ـر.ام عليكي يورد عايزة تم*وتي كاف"ره ليه
ورد بدمـ.ـو.ع وهي بتضـ.ـر.ب في: سيبني حـ.ـر.ام عليك بقا عايز مني اي تاني انا بكرهك يحازم بكرهك
حازم بحزن: خلاص يورد براحتك انا هسيبك تهدي دلوقتي بس انا مش هطلقك
ورد قامت بسرعه وقالت بجمود وهي بمسح دمـ.ـو.عها: ماشي براحتك برضو مطلقش بس شوف اللي جاي هيبقي اي
ورد فتحت الباب ومشيت بسرعه
وحازم قام مشي هو كمان وراح القصر
_______________________♡
عند غرام كانت قاعده بتلعب مع يزيد والباب خبط وقامت تفتح لقت جاسر واتصـ.ـد.مت
جاسر ببرود: اي مالك اتصـ.ـد.متي
غرام بصدمه: انت اي اللي جابك يجاسر
جاسر بخبث:جاي اشوف العروسه
غرام ببرود: عروسه مين يلا امشي غور من هنا وقفلت في وشه الباب بسرعه واتنهدت بخوف وراحت لي يزيد بسرعه
عند ورد
رجعت عند سيف ولقتو لسه مستنيها
سيف بأستغراب: حور اتأخرتي كده ليه
ورد ابتسمت وحاولت تداري حزنها: ها لا عادي كنت واقفه مع واحده صحبتي شويه
سيف بشك: كل ده صحبتك
ورد بتـ.ـو.تر: ايوه انا هخبي عليك اي يعني يلا روحني وروح انا كمان
سيف بشك: تمام
ومشي
_________________♡
عند حازم وصل البيت لقه سها قاعده بتصلي ومروان كان بيلعب في اوضته وسها خلصت صلاه وقالت بأبتسامه: مساء الخير يحبيبي
حازم بأبتسامه حزينه: مساء النور يا امي
سها بخوف: مالك يحازم
حازم بحزن: انا لقيت ورد
سها بصدمه: اي لقتها طب مجبتهاش معاك ليه
حازم بحزن: ورد بقت ملازمه يماما بس هي تقريبا كانت فاقده الذاكره واتخبطت وبعدين وحازم حكلها اللي حصل
سها بحزن: طيب اي العمل دلوقتي وبعدين هتجوز ازاي وانت لسه جوزها اصلا
حازم بعصبيه: مستحيل يا امي اخلي الجواز ده تتم اصلا
سها بحزن: طيب احنا هنعمل ايه دلوقتي واصلا اللي انت عملتو معاها مش قليل برضو يحازم
حازم بحزن: ترجع هي بس وانا هعوضها عن كل حاجه بجد بس هي ترجع انا بحبها اوى بجد يا امي
سها بأبتسامه: ان شاءلله ترجع وتسامحك بس هي محتاجه وقت عشان تهدي وزي مقولت هي كانت فاقده الذاكره ورجعتلها يعني اتصـ.ـد.مت مره واحده ولازم تخد وقتها عشان تهدي وتفوق
حازم بأبتسامه: ماشي يا امي عن اذنك هروح اشوف مروان
سها بأبتسامه: ماشي يحبيبي
_____________________♡
عند نورهان كانت قاعده بتذاكر لجنه وفجاه جالها مكالمه
نورهان بأبتسامه: ثواني يجوجو هرد علي الفون ونكمل
جنه بطفوله: ماشي يمامي
ونورهان رحت ترد علي الفون
نورهان: الو
المتصل: الو معايا نورهان عبدالرحمن النمر
نورهان: ايوه انا مين معايا
المتصل: انا اسمي جمال الباشا حضرتك انا اخويا في قضيه مضبراله وانا سمعت انك محاميه شاطره وعايزك تمسكي القضيه
نورهان باسف: انا اسفه جدا بس انا اليومين دول مشغوله جدا بس اعرف واحده صحبتي محاميه شاطره برضو اسمها خديجه السيوفي
جمال: اه اسمع عنها تمام شكرا لحضرتك واسف علي الازعاج
نورهان: ولا يهمك مع السلامه
ونورهان قفلت
نورهان بأبتسامه: يلا يقلب ماما نكمل
جنه بأبتسامه: يلا
______________________♡
عند تغريد
مراد رجع من شغلو اه صح يجماعه مراد كان في كليه طب واتخرج بقا دكتور قلب
تغريد بأبتسامه: حمدالله على السلامة يحبيبي
مراد بأبتسامه: الله يسلمك ياروحي امال ورد
تغريد بتنهد: نايمه
مراد باستغراب: مالك يتغريد
تغريد بدمـ.ـو.ع: هو خلاص ورد اختي مش هترجع تاني يمراد
مراد بحزن: بصي يتغريد احنا مش هتفقد الامل في امل اننا نلاقيها
تغريد بدمـ.ـو.ع: بقلنا اهو 6سنين مش لقينها
مراد: ان شاءلله خير
وتلفون مراد رن
ترن ترن
مراد: الو يحازم
حازم: الو يمراد بقولك عايزك تجيلي انهارده بليل
مراد باستغراب: تمام ماشي سلام
وقفل
تغريد بأستغراب: هو في ايه
مراد باستغراب: مش عارف هنشوف بليل
______________________♡
عند خديجه
كانت خارجه من المكتب لقت واحد واقف
جمال: استني حضرتك استاذه خديجه السيوفي
خديجه: ايوه انا خير مين حضرتك
جمال: انا جمال الباشا حضرتك وكنت جاي لحضرتك في قضيه
خديجه: تمام ممكن حضرتك تكلمني علي العشاء كده ونتقابل في كافيه وتدني ورق القضيه وتفصيل عن القضيه
جمال: تمام اتفضلي ده الكارت بتاعي في رقم تلفوني
خديجه: تمام بعد اذنك ومشيت
__________________________♡
عند ورد
وصلت البيت وطلعت عند فهمي اوضتو
فهمي بأبتسامه: حمدالله على سلامتك يحبيبت بابا
ورد جريت عليه حـ.ـضـ.ـنتو وعيطت جـ.ـا.مد وقالت: انا بحبك اوى بجد يبابا
فهمي بأستغراب: وانا كمان بحبك يحبيبتي بس في اي بتعيطي ليه
ورد حاولت تمسك نفسها وقالت: لا مفيش بس كمان شهرين هتجوز سيف وهسيبك لوحدك زعلانه عشان كده بس
فهمي بأبتسامه: طيب يحبيبتي منتم كده كده هتقدوا في الفيلا اللي جنبي هتسبيني فين بقا
ورد بأبتسامه حزينه: عادي بس مش هصحي افطر معاك ومش هشوفك كتير زي الاول
فهمي بأبتسامه: متخافيش يحبيبتي وبعدين سيف هيخد بالو منك وانا متاكد من كده
ورد بأبتسامه: ماشي يبابا انا هدخل اوضتي ارتاح شويه
و ورد دخلت اوضتها بسرعه وقعدت تعيط وتقول
: اعمل ايه دلوقتي ياربي اقول لبابا فهمي ولا اقول لسيف ممكن يسعدني ويحاول يطـ.ـلقني من حازم حتي لو حازم طلقني قبل الشهرين دول مش هينفع اتجوز سيف اصلا معدش ينفع خلاص اعمل ايه بس انا تعبت بجد
وبعدين مسحت دمـ.ـو.عها وقالت بجمود ماشي يحازم انا هوريك
________________________♡
عند فارس وصل البيت وطلع لقه سيليا قاعده بترسم
فارس بأبتسامه: ازيك يا سيلو عامله ايه
سيليا بأبتسامه: الحمدلله يفارس وانت بقولك جبتلي الالوان اللي طلبتها منك ولا نسيت زي كل مره
فارس بضحك: هههههههه لا نسيت زي كل مره
سيليا بتمثيل الزعل: ماشي يفارس انا زعلانه منك متكلمنيش تاني ياض
سيلا بضحك: هههههههه احسن تستاهل بقلها اسبوع عماله تقولك عايزة الوان مايه وانت مش معبر
فارس بغيظ: ياض بتقولي لي ابوكي ياض يجزمه قديمه طب وربنا خساره فيكي الالوان الواحد مينفعش يهزر مع اشكال بـ.ـارده زيكم
سيليا رحت بسرعه وبست فارس وقالت: خلاص يبابي يحبيبي انا اسفه هات الالوان بقا
سيلا بضحك: عيله بتاعت مصلحتها وربنا
فارس بغيظ: طلعلك يا اختي خدي يسوسو يحبيبتي الالوان اهي
سيليا بأبتسامه: شكرا يحبيبي ربنا يخليك ليا يارب
وراحت اوضتها بسرعه 😂
سيلا بأبتسامه: بقولك يفارس
فارس بضحك: قولي يختي ربنا يستر
سيلا بضحك: هههههههه هيستر متخفيش وليد و روميساء هيجوا انهارده بليل شويه
فارس: ينورا والله وحشوني
سيلا بأبتسامه: اشطا هروح احط الغدا بقا
فارس بأبتسامه: ماشي يسيلو
________________________♡
عند غرام
كانت قاعده مع يزيد وجه حمزه
غرام: يزيد حبيبي اطلع اوضتك عشان عايز اكلم بابا شويه
يزيد: حاضر يماما
وطلع يزيد
حمزه بأستغراب: خير يغرام طلعتي يزيد فوق ليه
غرام بخوف: جاسر
حمزه بأستغراب: مالو
غرام بخوف: جالي انهارده وكان شكلو وكلامو ميطمنوش وانا خايفه اوي
حمزه بعصبيه: عايز ايه ابن************ الواط*ي والله لو جه هنا هقـ.ـتـ.ـلو
غرام بخوف: حمزه انا مش مستغنيه عنك انت ويزيد
حمزه بتنهد: امال عايزني اعمل ايه يعني بس متخفيش انا هعلمو الادب
غرام بخوف: ربنا يستر
__________________♡
عند ورد
وصلت قسم ودخلت
ورد بجديه:لو سمحت انا جايه ابلغ عن حازم النمر .............
↚
ورد بجديه: لو سمحت انا جايه ابلغ عن حازم النمر
الظابط بصدمه: حازم باشا النمر انت مت عـ.ـر.فيش هو مين
ورد ببرود: اعرف هو مين واعرف كويس اوي كمان بس انا عايزه يجي هنا دلوقتي حالا
الظابط: تمام بس مين حضرتك
ورد بجديه: لما يجي هقولك وهو عارفتي كويس
الظابط: تمام
______________________♡
عند حازم
كان قاعد هو ومراد وجالو تلفون
ترن ترن
حازم: الو
الظابط: الو حضرتك حازم باشا النمر
حازم: ايوه انا مين
الظابط: حضرتك في بالغ متقدم ضددك
حازم بأستغراب: بالغ اي ومين اللي مقدم البالغ ده
الظابط: بنت مرضتش تقول اسمها غير لما حضرتك تيجي
حازم: تمام انا جاي
وحازم قفل مع الظابط
مراد بأستغراب: في ايه يا حازم
حازم بتنهد: ورد مقدمه ضدي بالغ
مراد بصدمه: ورد طب انت هتعمل ايه
حازم: هروح اشوف هتقول ايه
مراد: طب اجي معاك
حازم: لا خالك انا هروح لوحدي ولو حصل حاجه هكلمك
مراد: تمام
وحازم مشي
عند حازم وصل
حازم بتنهد في سرو وهو بيبص لورد: زي متوقعت ورد
الظابط: طيب اسيبكم مع بعض شويه يحازم بيه
ورد بعيط: لا الحي*وان ده لازم يتحبس
حازم بجمود: عملتلك اي انا اصلا معرفكيش
ورد بعيط وصريخ وهي بتضـ.ـر.ب في حازم: كـ.ـد.اب كـ.ـد.اب هتولي حقي منو بكرهو بكرهو الحـ.ـيو.ان ده اغتص*بني وكان متجوزني وانا طفله عندي 14سنه
الظابط بصدمه: اي الكلام ده صح يحازم بيه
حازم بتنهد: لا انا معرفهاش اصلا
الظابط بشك: تمام بس عشان نتأكد احنا هنعملها كشف عذري ونعرف منو كل حاجه
حازم ببرود: اطلع بره وسبنا لوحدنا
الظابط خاف من لهجت حازم وخرج بسرعه
حازم بحزن: عايزة تحبسيني يورد
ورد بعيط: طلقني وانا هبعد ومش هتشوف وشي تاني وهقول لظابط انك جوزي وكونا متخانقين عادي بس سيبني في حالي وخالني اشوف مستقبلي ارجوك
حازم بحزن علي حالتها: طيب ليه متدنيش فرصه تانيه اثبت فيها اني اقدر اعوضك صدقيني يورد انا بحبك
ورد بدمـ.ـو.ع وجع وهي بتقول الكلام ده من ورا قلبها: وانا مش عاوزه حد يعوضني عايزكي تسيبني في حالي
حازم بعصبيه: مش هطلقك يورد واعملي اللي انتي عايزه بقا
ورد بدمـ.ـو.ع: تمام وانا هرفع خلع
حازم ببرود: خلع اي اذا كان محدش عارف انك مراتي اصلا هترفعي خلع ازاي بقا
ورد بعصبيه: يا اخي ينعل ابو برودك افووو
حازم بضحك: اموت فيك وانت متعصب
ورد بغيظ: بـ.ـارد ماشي يحازم انا هوريك
حازم ببرود وغرور: ماشي اعملي اللي انتي عايزة وانا مش هطلق وزي مقولتلك محدش يعرف انك مراتي
ورد بعصبيه: بـ.ـارد اقسم بالله
والظابط دخل علي صوتهم
: في ايه يجماعه
ورد بسرعه: مفيش حاجه يباشا احنا اسفين ده جوزي ومطلع عيني كل شويه مشاكل وهو كان بيهزر معلش
الظابط بصدمه: احم طيب خلاص حصل خير اتفضلوا
وخرج حازم و ورد
حازم: اركبي اوصلك يمـ.ـجـ.ـنو.نه
ورد بغيظ: مش هركب معاك يبـ.ـارد هتخطفني صح
حازم بحب: ورد عشان خاطري اديني فرصه
ورد بحزن: مش هقدر غير لما اشوف اذا كنت تستاهل ولا لا
ومشيت علي طول
حازم قال في سرو وهو بيبتسم: اتستاهل وهتشوفي يورد
_________________________♡
عند خديجه كانت قاعده في الكافيه مستنيه جمال
خديجه بزهق: اففف اتأخر كده ليه ده
وجمال جه
جمال: باسف معلش اتاخرت عليكي
خديجه: ولا يهمك حضرتك اي بقا تفاصيل القضيه
جمال: طيب نشرب حاجه الاول
خديجه بأستغراب: تمام
جمال: احم حضرتك تحبي تشربي اي
خديجه: اي حاجه برده
جمال: ايوه يعني عاوزه اي برضو في كز حاجه برده هنا
خديجه: ايس كوفي شوكولاتة
جمال: تمام لو سمحت
الجرسون: نعم يفنـ.ـد.م
جمال: هات واحد ايس كوفي شوكولاتة وقهوه مظبوط
الجرسون: اومرك يفنـ.ـد.م
ومشي
خديجه: طيب معلش القضيه لمين لي اخو حضرتك صح
جمال: ايوه زين اخويا في قضيه ناس معاه في الشغل ضبرتلو القضيه دي
خديجه: طيب محتاجه اعرف مين الناس دول والقضيه عن اي بظبط
الجرسون جه وحط الحاجه ومشي
جمال وهو بيديها ورق القضيه: اتفضلي الورق ده في كل حاجه تخص القضيه
خديجه بتسال: تمام بس عندي سؤال معلش
جمال: اتفضلي
خديجه: القضيه دي فعلا حد ملبسهالو ولا هو غلط فعلا ولا ايه
جمال: لا والله العظيم برئ معملش حاجه انتي اقرأي الورق وركزي في لو سمحتي
خديجه: تمام انا محتاجه حضرتك تعملي توكيل عشان اعرف اترفع للقضيه
جمال: تمام مفيش مشكله
خديجه: طيب معاد الجلسه امتا
جمال: الاسبوع الجاي يوم الحد
خديجه بصدمه: ينهار انهارده الخميس ان لازم امشي عشان ازكر الكتب دي
جمال ضحك بخفه وقال: ماشي يا استاذه خديجه بس متفقناش هتخدي كام
خديجه: 50الف جنيه حضرتك وان شاءلله البرائ موجوده متقلقيش
جمال بصدمه: نعم 50الف بس ده المحامين اللي معاكي في القضيه كانوا طالبين 500الف وفي اللي طلب مليون
خديجه بأبتسامه: عادي انا اصلا الفلوس متفرقش معايا وبعد اذنك لازم امشي
وخديجه مشيت علي طول
جمال باعجاب: والله البنت دي عسل وطيبه اوي بجد
__________________________♡
عند ورد وصلت البيت وطلعت عند عند فهمي
ورد بحزن: بابا ممكن اتكلم معاك شويه
فهمي بأبتسامه: اتفضلي يحبيبت بابا
ورد: بس اوعدني انك مقولتش لحد خالص حتي سيف
فهمي بأستغراب: في ايه قلقتيني يحور
ورد بسرعه: اوعدني الاول لو سمحت
فهمي بتنهد: اوعدك
ورد بحزن: انا رجعتلي الذاكرة ويارتها مرجعت بس نعمل ايه الحمدلله علي كل شيء
فهمي بصدمه: رجعتلك طيب وكمل بحزن هتسبيني وتروحي لي اهلك
ورد بدمـ.ـو.ع: انت اهلي وكل اللي ليا انت اللي عوضتني عن كل اللي شوفتو وانا طفله عندها 14سنه انت ابويا اللي ربنا عوضني بي انت الوحيد اللي مأذتنيش لبكلمه ولا اي حاجه انت اللي حبتني بجد من وسط ناس مكنش همها غير نفسها وبس انت كل حياتي وكل اللي ليا مستحيل اسيبك
فهمي ابتسم وعينو دمعت وقام خد ورد في حـ.ـضـ.ـنو وقال: يحبيبتي كل ده طيب في ايه اللي حصل معاكي
ورد ضحكت بحزن وقالت: احكيلك اي ولا ايه بس حرفيا انا حكايتي طويله شويتين تنفع تتعمل روايه تخيل يا بابا
فهمي بأبتسامه: طيب احكي انا سامعك
ورد بحزن: بص يسيدي انا وانا عندي 5سنين كده بدات اكتب مذاكرتي مذاكرت ورده الدبلانه دبلانه ليه بقا عشان حياتها من اول متولدت وهي دبلانه فعلا من بدايه هنا بابا الله يرحمو اتجوز واحده وكان معاها بنتها اللي اكبر مني بست سنين واسمها تغريد وبابا كان شغال ظابط في المخابرات ومـ.ـا.ت شهيد الله يرحمه مـ.ـا.ت وانا عندي 10سنين وبعدها علي طول مـ.ـا.تت مرات بابا الله يحجمها مطرح مراحت هي وتغريد كانوا بيعملوني وحش اوى بجد ولما كان عندي 14سنه قبلت النمر ههههه اللي دهورلي حياتي النمر ده اسمو حازم تغريد بعتني لي بمليون جنيه عارف يبابا حسيت نفسي رخيصه وهي بتبعني لي كده وعادي وبعدين خدني ودني قصر و فضل يقرب مني وانا ببعد واقولو لا ابعد لا متقربش واغتص*بني ههه وانا كنت بموت واصرخ قدمو وهو مرحمنيش حتي ولا قدر اني صغيره وكنت عماله اعيط واصوت واترجي يوديني المستشفى وبعد محايله ودني وفي نفس الليل خرجت من المستشفى وانا تعبانه جدا وكان بيضـ.ـر.بني ويعملني وحش وبعدين مامتو ماما سها دي كانت طيبه اوي هي وعمو محمد جوزها دخلت وفضلت تقولي في حاجه حصلت ولا ايه وفضلت تتحيل عليا عشان احكيلها اللي حصل وحكيت ولما حازم عرف اني قولت لمامتو خطفني وكان عايز يعت*دي عليا تاني كنت هموت سعتها لو كان فعلا عمل كده بس جالي نزي*ف وهو اول مره اتخض عليا وودني المستشفى والدكتوره قالتلو انو لما قرب مني اول مره حصلي مشكله في الرحم خلتني مش هخلف تاني ولما حازم عرف حس بذنب لي اول مره نحيتي وابتده يعملني كويس بس ما قاليش اي حاجه عن اللي قالتو الدكتوره دي و فضل يعملني حلو وانا بصراحه قولت هنسي اللي حصل ونسيت بس كان جويا حاجه بتقولي اتطلقي يورد اي معندكيش كرامه ولا ايه بس انا حبتو وحبتو اوي كمان
قالت كده وهي بتعيط وكملت وقالت وتيته فاطمه جدته حازم قالتلي لو عاوزه تتطلقي قوليلي وهخلي يطـ.ـلقك قولتلها هفكر وبعدين في الليل دي حازم جه ودخل الاوضه وانا كان باين عليا اني مضايقه وهو سالني مالك قولتلو اني عايزة اطلق وهو اتصـ.ـد.م وقالي ليه قولتلو اني مش عايزة اشيل مسؤولية دلوقتي قالي مش هتشلي ولا حاجه ومش هقربلك الا لما تكبري شويه بس بعد اي بقا خلاص فات الاوان وبعدين نمت وهو دخل الحمام وانا جالي الن*زيف ده تاني وحازم ودني المستشفى والدكتوره قالتلي اني انا مش بخلف بسبب اللي حصل وانا اتعصبت وفضلت اكسر كل حاجه قدمي ودخل حازم وانا قعدت ازعق في وكرهتو سعتها وهو مشي وسابني وبعدين انا خرجت من المستشفى ووووو
بلاش باك
ورد بعيط وهي بتعدي الشارع: انا همشي مش هرجع تاني كنت فاكره هيعودني طلع زباله و وا.طـ.ـي بجد انا بكرهو بكرهو بجد
وفي عربيه خبطتني ومشيت بسرعه وبعدين انت لقتني يا بابا فهمي وبقيت حور مش ورد وربنا عوضني بيك انت وسيف وعمو فاروق وطنط داليا مامت سيف الله يرحمها بس قبلت حازم انهارده واتخبت في راسي ورجعتلي الذاكره ويارتها مرجعت بس نعمل ايه بقا المهم دلوقتي انت عرفت الحقيقه
فهمي اتصـ.ـد.م من كلامها جدا وقال: ابن الل عمل معاكي كل ده وانتي هتعملي ايه وسيف لازم يعرف
ورد بتحدي: هخد حقي منو وهتوجعو زي موجعني ويمكن اكتر كمان اللي عملو مكنش قليل وعشان خاطري بلاش سيف يعرف دلوقتي خالص
فهمي بتنهد: ازاي يعني ميعرفش يبنتي لازم يعرف وبعدين لو عايزني اتصرف مع حازم هتصرف ولو عايزة تطلق هطلقك منو كمان
ورد: لا يابابا فهمي لو سمحت مش عايزة سيف يعرف دلوقتي خالص وحازم سبهولي وبرضو هخليك تتصرف معاه برضو
فهمي بعدم فهم: انا مش فاهم اي اللي في دماغك مش يمكن سيف لما يعرف يساعدك
ورد بحزن: لما يعرف هيبعد ممكن يسعدني شفقه كده عادي وبعدين هيبعد زي ما كلوا بعد المهم انا هفكر هعمل ايه وهقولك
فهمي بتنهد: ماشي يبنتي اللي تشوفي
ورد بأبتسامه: ربنا يخليك ليا وميحرمنيش منك ابدا يبابا فهمي بجد انا بحبك اوى بس عايزه اسألك سؤال
فهمي بأبتسامه: وانا بعشقك يقلب بابا هااا قولي السؤال
ورد بحزن: بعد معرفت الحقيقه عايزني امشي
فهمي بسرعه: لا طبعا تمشي اي انتي اتهبلتي انتي بنتي اللي ربنا عوضني بيها ولو حقيقتك اي حتي اللي حصلك كان غصب عنك يورد وانا استحاله اسيبك
ورد بأبتسامه حزينه: وانت كمان ربنا عوضني بيك يبابا
فهمي بمزح: طيب انا بقا اللي عايز اسالك سؤال
ورد بأبتسامه: اسأل يحبيبي
فهمي: بتحبي
ورد بتـ.ـو.تر: مين ده
فهمي بأبتسامه: علي بابا برضو النمر بتحبي
ورد بحزن: عايز الصراحه
فهمي بأبتسامه: ياريت
ورد بحزن وقامت وقفت: ايوه للاسف لكن هو جرحني وكسرني ودمر حياتي وعمل فيا كتير ورغم كده مش عارفه اكرهو بس وكملت بجمود زي محرجني و وجعني هوجعو اكتر من اللي عملو معايا عشان اللي فات كان لي الصغيره بتاعت النمر دلوقتي اللي جاي لي النمر
فهمي: طيب هتعملي معاه اي
ورد بتفكير: قولتلك هفكر واقولك يلا انا طالعه اوضتي ارتاح شويه وزي متفقنا محدش يعرف اي حاجه ولا حتي سيف
فهمي: ماشي يورد
و ورد طلعت اوضتها
ولحد كده كفايه انهارده عشان ربنا يعلم انا بكتب وانا عامله ازاي ياريت بقا الناس اللي بتبع الرواية تتفعل عشان اعرف كام واحد بيحب الروايه ومستني اللي جاي؟؟؟
↚
و ورد طلعت على اوضتها ودخلت خدت شاور وبعدين قعدت علي السرير وشغلت اغنيه راب لشرين والجوكر وشرين كانت بتقول
انا مش خايفه من حاجه اي بعدك ممكن اخسر اي انا مبكتش محتاجه ادوي جرح دست عليه اذتني كتير ولا اذيتك غلطت ازاي وحبتك ااااااااه
وفضلت تسمع كلمـ.ـا.ت شرين واكنها ليها هي و ورد قالت بدمـ.ـو.ع: فعلا غلطت ازاي وحبتك يا نمر مع انك اذتني كتير بس انا اهو رجعت وهبقي قويه وهخد حقي ومش هرجع هدوس علي قلبي
________________________________♡
في صباح اليوم التالي
عند وليد و روميساء
روميساء راحت تصحي تالين وتارا
روميساء بأبتسامه: اصحوا يولاد عشان تروحوا الحضانه
تارا قامت بسرعه وراحت الحمام جر و روميساء ضحكت عليها وقالت: هههههههه ده كلو عشان الرحله يا لأيمه هه اصحي انتي كمان يخم نوم انتي يبت
وتالين صحيت بسرعه وقالت: الساعه كام الساعه يمامي مصحتنيش بسرعه ليه
روميساء بغيظ: الساعه 6يروح مامي والرحله الساعه 7ونص يهانم
تالين بسرعه: يالهوي اخرجي من الحمام يا تارا يلا
تارا وهي بتغسل سنانها: لسه بدري يبومه اسكتي
روميساء ضحكت جـ.ـا.مد: والله انتم كوارث هروح اعمل الفطار
__________________________________
عند سيلا وفارس
اه صح سيليا معاهم في نفس الحضانه هي وجنه و ورد وهما رايحين الراحله دي مع بعض
نرجع لروايه سيلا راحت تصحي سيليا
سيلا: اصحي يا سيلو يلا الساعه 7 هتروحي امتي بقا
سيليا صحيت بسرعه وجريت علي الحمام
سيلا بضحك: هههههههه مش يهمك غير الرحله وبس يكـ.ـلـ.ـبه البحر
وسيليا خرجت من الحمام وطلعت لبسها من الدولاب
سيلا: اهدي يا سيلو لسه الساعه6
سيليا بصدمه وطريقه طفوليه: حـ.ـر.ام عليكي يمامي كده تعملي فيا مقلب
سيلا بضحك: معلش يروح مامي عشان تصحي يلا نروح نصحي فارس
سيليا: ماسي يلا
___________________________________
عند ورد
صحيت من النوم ودخلت خدت شاور وبعدين خرجت لبست تيشيرت اسود وبنطلون اسود وكوتش ابيض وفردت شعرها ولبست نظاره شمس وحطت برفان وخرجت وكانت مزه بصراحه
ورد بأبتسامه: صباح العسل عليك ياحبيبي
فهمي بأبتسامه: صباح الجمال علي احلي بنوته تعالي افطري يلا عندك تدريب مع اسر انهارده
ورد بأبتسامه: اه عندي ربنا يستر بقا
فهمي بخوف: ان شاءلله يحبيبتي المهم خدي بالك من نفسك انا خايف من حازم ليخـ.ـطـ.ـفك ولا يعمل حاجه
ورد بأبتسامه: مش هيقدر يعمل حاجه وزي مقولتلك بلاش سيف يعرف
فهمي: ماشي يورد بس لو حصل حاجه لقدر الله هبلغ البوليس وهقول لسيف
ورد بصدمه: لا بوليس اي عشان خاطري بلاش مش عاوزه حد يعرف
فهمي بحزن: يعني اسيبك يبنتي كده
ورد: بس يحبيبي لو حصل حاجه لقدر الله روح انت لحازم بس انا مش عاوزه مخلوق يعرف اي حاجه دلوقتي
فهمي: تمام يورد يلا اقعدي افطري
ورد بحزن: انت زعلت منى
فهمي بأبتسامه: عمري مزعل منك يحبيبتي انتي كل حياتي اصلا بس عايزك تخدي بالك من نفسك
ورد بأبتسامه: حاضر
وقعدوا يفطروا
______________________________♡
عند حازم
صحي من النوم ودخلت الحمام خد شاور وبعدين خرجت لبس بدله حلوه اوي عليه وسرح شعرو وحط برفان وبقا مز يجدعان
احم اومال مش النمر 😉
وبعدين نزل ولقه سها قاعده هي ومروان بيفطروا
حازم بأبتسامه: صباح الخير
سها بأبتسامه: صباح النور يحبيبي
مروان: صباح الورد ينمر متشيك كده ورايح علي فين
حازم بضحك: ههههه رايح الشغل يا لمض هتروح المدرسه انهارده
مروان بحزن: اه يعم عندنا امتحان صغير الميس رشا عمله انهارده يبخت سيليا وجنه و ورد وتالين وتارا رايحين راحله انهارده
حازم بضحك: معلش يعم لو قفلت الامتحان ليك عندي خروجه انهارده
مروان بفرحه: اشطا يكبير هقفلو
سها بأبتسامه:طب مش هتخدوني معاكم
مروان بأبتسامه: انتي بتقولي ايه يتيته جايه طبعا
سها بأبتسامه: حبيبي قلب تيته انت يناس
حازم: طيب عن اذنكم انا رايح الشغل سلام
ومشي
سها بتنهد: يلا يمروان كمل اكلك
مروان بأبتسامه: حاضر يتيته
_________________________________
بعد مرور ساعه والكل وصل شغلو
والاطفال راحوا الحضانه ومروان راح المدرسه
في بص المدرسه
سيليا بمزح: ههه انا فرحانه اوي عشان هنروح الرحله دي مع بعض يولاد
جنه بأبتسامه: وانا كمان برضو
ورد بمزح: وانا بقا زحلانه
تالين وتارا بضحك: ليه
ورد بحمحمه: عشان يزيد ومروان مش موجدين معانا
تارا بمزح: بصي يحاجه مروان في مدرسه ربنا يسهلو بقا
تالين: ويزيد الله يسهلو برضو مش معانا في نفس الحضانه
جنه بغيظ: احسن علشان كل اما يشوفني يقعد يقولي يشبر ونص وهو ظرفه اوي
الكل قعد يضحك علي جنه
ورد بضحك: هههههههه قصدك مروان والله ده عسل
جنه بغيظ: عسل اسود
تالين: طيب بس انا جعانه هاكل السندوتش بتاعي
تارا: وانا كمان
جنه: وانا مش جعانه
سيليا: انا عايزة اشرب عصير
ورد بنعس: وانا هنام وارتاح منكم
وفجأء عربيه وقفت قصاد البص وراجـ.ـل طلع لابس حاجه علي وشه والعيال كلهم صوتوا
___________________________&
عند حازم
وصل الشركه وطلع المكتب
حازم لسكرتيره: اندهيلي مازن وخلي يدخلي
السكرتيره: حاضر يحازم بيه
وحازم دخل وبعد شويه دخل مازن
مازن: اي يبني كنت عايزني في ايه
حازم: اي اخبـ.ـار الصفقه بتاعت مارك
مازن: ماشيه وبعدين انت هتسافر الغردقة عشان الصفقه دي
حازم بتنهد: ايوه
مازن بأستغراب: اشمعنا يعني انت مكنتش هتسافر
حازم: عادي في ايه
مازن بمزح: تمام هروح مكتبي انا بقي عشان ورايا شغل سمو عليكو ينمر
ومشي
وحازم ابتسم
________________________♡
عند ورد
وصلت عند اسر وبعدين جه ورها علي طول سيف
سيف بأستغراب: حور مكلمتنيش ليه اجي اخدك انهارده
ورد بتنهد: عادي يسيف
سيف بأستغراب: عادي ازاي يعني منا كل يوم اجي اخدك اوصلك
ورد حاولت متتعصبش وقالت بهدوء: خلاص يسيف هبقي اكلمك بكره
سيف: مالك يحور متغيره انهارده ليه
ورد بزهق: اوفف بقا سيف انت عايز تتخانق وخلاص وانا انا زهقانه انهارده بعد اذنك سيبني دلوقتي
ودخلت عند اسر
وحسام كان واقف قريب منهم وابتسم بخبث وهو اصلا كان عايز يتعرف علي ورد
في مكتب اسر
اسر: ادخل
دخلت ورد وقالت بأبتسامه: السلام عليكم ازي حضرتك يفنـ.ـد.م
اسر بأبتسامه: وعليكم السلام الحمدلله يحور اظن انك ادربتي في اولي وتانيه صح دلوقتي هدخلي معايا عمليات انتي والفريق اللي معاكي
ورد: تمام يفنـ.ـد.م
وبعدين تلفون اسر رن
: الحقي يا اسر
اسر بأستغراب قام وقف: في ايه يمازن
مازن بخوف: العيال اتخطفت
اسر بصدمه: عيال اي
مازن بعصبيه: بنتي اتخطفت هي و ورد بنت مراد وسيليا وتالين وتارا
اسر بصدمه: ينهار اسود انا جاي حالا
وقفل بسرعه
ورد بأستغراب: في ايه يفنـ.ـد.م مين اللي اتخطف
اسر بسرعه: بعدين هقولك يحور وانتي وسيف وحسام لازم تجوا معايا دلوقتي عشان الاطفال اللي اتخطفوا دول دي مهمتكم وانا هبقي معاكم
ورد بخوف: ماشي يفنـ.ـد.م يلا بينا
واسر خرج هو و ورد وراح قال لحسام وسيف وجم معاهم
عند الشباب والبنات كانوا موجدين في الحضانه
مراد بعصبيه لمديره: العيال اتخطفوا ازاي
مازن بعصبيه: اقسم بالله لو حصلهم حاجه لهنقفلك الحضانه دي
المديرة بخوف: والله معرف اكيد ناس عايزين فلوس عشان كده خطفوا العيال
فارس بعصبيه: اشمعنا عيالنا احنا بذات يعني
حازم بهدوء: احنا لازم نبلغ البوليس
وليد بعصبيه: والله لو العيال حصلهم حاجه هدخلك السجن
روميساء بعيط: انا عايزة بناتي هتلي بناتي يوليد ونبي
تغريد بدمـ.ـو.ع: ان شاءلله هيرجعوا يروميساء
سيلا بدمـ.ـو.ع: انا عايزة بنتي هتولي بنتي
وفي اللحظه دي دخل اسر و ورد وسيف وحسام
ورد اتصـ.ـد.مت لما شافت تغريد بتعيط وكمان لما شافت فارس ومراد
اسر بهدوء: متقلقوش يجماعه الولاد ان شاءلله هيرجعوا
ورن تلفون حازم برقم غريب
حازم: الو
: الو يحازم باشا العيال اللي تخصك معانا عايزين عشره مليون جنيه وخد العيال
حازم بعصبيه: انت مين يا******
: من غير غلط يباشا احنا عايزين نخد الفلوس ونديك العيال ومش عايزين ندخل بينا البوليس عشان العيال متتأذيش تمام سلام
وقفل
ورد بسرعه: مين اللي اتصل
حازم بص لمصدر الصوت لقه ورد واتصـ.ـد.م وحاول ميبينش وقال: رقم واحد من اللي خطف الولاد
ورد بسرعه: طيب مليني الرقم
سيف: حور هتقدر توصل لناس دي عند طريق الرقم
حازم بغيظ: تمام الرقم...........
ورد بجديه: تمام العنوان ظهر علي الذبي اس
اسر: برافو عليكي يحور
ورد: تمام انا وسيف وحضرت الملازم حسام وحازم بيه واسر بيه هنروح احنا اما الباقي مش هينفع عشان هيكون في خطر علي الولاد
فارس باعترد: ازاي يعني
مازن بعند: مينفعش طبعا
حازم بعصبيه: مينفعش تجوا احنا هنروح وهنرجع بل العيال لو جتوا معانا هيبقي في خطر علي الولاد
مراد بخبث: حازم معاه حق
اسر بسرعه: يجماعه لو سمحتوا احنا ظباط وبعدين انا هروح بقوه من الشرطه غير الملازمين اللي معايا
وبعد وقت واقفوا انهم يروحوا
وفعلا راحوا ولقوا المكان هناك مهجور
اسر لسيف وحسام: روحوا انتم من النحيه دي
: تمام يفنـ.ـد.م
اسر: وانتي يحور روحي من النحيه دي وخدي بالك
ورد: تمام يفنـ.ـد.م
و ورد مشيت براحه لقت العيال مربطين
ورد بعصبيه: اه يولاد الكل*ب ربطين عيال صغيره
ولقت حازم جاي ورها
ورد بخضه: في ايه اي اللي جابك ورايا
حازم بهدوء: عادي يلا نخش عشان نجيب الولاد
ورد ببرود: يسلام هي سهله صح
واشتغل ضـ.ـر.ب النار
وحازم فضل يضـ.ـر.ب نار هو واسر وحسام وسيف
و ورد دخلت تجيب العيال وكان معاها مسدس
ورد فكت العيال وقالت: اجروا اطلعوا بره من الباب ده بسرعه
والعيال طلعوا يجروا بسرعه و ورد قبل متجري حد حط المسدس علي دماغها
ورد فضلت ثابته مكانها ودخل حازم بسرعه
الراجـ.ـل ببرود: وقفوا ضـ.ـر.ب نار وادونا الفلوس والا الحلوه دي هتم*وت
حازم رمه المسدس بتاعو وقال بخوف علي ورد: خلاص ماشي اللي انت عايزه هيتم بس سبها
ورد ببرود: تمام
ورد لفت وقعت المسدس من ايد الراجـ.ـل وقعدت تضـ.ـر.ب في لحد مقطع النفس
حازم بأبتسامه: الله عليك يباشا
ورد بصتلو ببرود بعدين لقت راجـ.ـل واقف ورا حازم وكان هيضـ.ـر.ب نار علي حازم لكن هي جريت بسرعه عليه وخدت الطلقه مكانو
↚
ورد بصتلو ببرود بعدين لقت راجـ.ـل واقف ورا حازم وكان هيضـ.ـر.ب نار علي حازم لكن هي جريت بسرعه عليه وخدت الطلقه مكانو وقعت في حـ.ـضـ.ـنو وحازم ضـ.ـر.ب نار علي الراجـ.ـل ده
حازم بخوف: ورد ليه عملتي كده ليييه حـ.ـر.ام عليكي
ورد بوجع: عادي بس انا من زمان من ساعه من اتولدت وانا حياتي كئيبه الموت هيبقي احسن وبعدين انا ختها في دراعي للاسف يعني ااااااااه
وبعدين اغم عليها
حازم بصوت عالي: اسعااااااااااف
والكل دخل وسيف جري علي ورد شلها واستغرب ان هي كانت في حـ.ـضـ.ـن حازم ازاي كده وقال في بالو: الصبح كنتي متغيره معايا يحور ودلوقتي الاقيكي في حـ.ـضـ.ـن حازم النمر اي الحكايه تمام لما نروح المستشفى وتفوقي يحور
بعد وقت.........
اسر وحازم وسيف و ورد وصلوا المستشفى
والولاد وصلوا للحضانه لقوا امهاتهم وابهاتهم هنقول في المستشفى
خرج الدكتور من الاوضه وجري عليه حازم وسيف
حازم بخوف: مالها يدكتور
الدكتور: الحمدلله الطلقه جات في دراعها وهي دلوقتي كويسه وفاقت بس هنقعد انهارده في المستشفى وبكره ان شاءلله هتخرج
سيف بضيق: تمام يدكتور
حازم: طيب ممكن ادخلها
سيف بعصبيه: هو في ايه بظبط يحازم باشا
حازم ببرود: انسه حور حاولت تنقذني من الم*وت وعايز ادخل اطمن عليها ده لو مش هيضيق حضرتك يعني
وحازم دخل وسيف كان متعصب علي اخروا
في الاوضه عند ورد
حازم دخل و ورد كانت قاعده علي السرير ودرعها مربوط وحازم جاب كرسي وقعد جنب السرير
حازم بهدوء: ليه
ورد باستغراب: ليه اي
حازم بتنهد: مش انتي بتكرهني يورد وعايزني ام*وت ليه انقذتني من الم*وت وخدت الطلقه مكاني
ورد........
حازم: متردي يورد
ورد بتصتنع البرودوتقول بكدب: اه بكرهك يحازم بس مش عايزك تموت عايزة ضميرك هو اللي يحسبك وانا هطلق وهتجوز سيف غضب عنك علي فكره
حازم بعصبيه وضحك: هههههههه لا والله ضحكتني ده الباشا بتاعك اصلا ميعرفش اي حاجه بس وعلي اي هعرفو وطـ.ـلا.ق مش هطلق يورد وعلي فكره بقا انتي بتكدبي عليا ولا علي نفسك وكمل بهدوء انتي لو فعلا بتكرهني زي مبتقولي كنتي سبتي الطلقه تجي فيا
ورد بتنهد: خلصت
حازم ببرود وهو بيقوم: ايوه يورد خلصت وانا هطلع وهقول للباشا بتاعك علي كل حاجه اصلا اول ميعرف انك مش بنت اصلا هيسيبك من غير ميعرف السبب
ورد بعصبيه: اطلع بره واقسم بالله لو سيف عرف حاجه لهنـ.ـد.مك يحازم
حازم ببرود: حلو بس النمر مبتهدتش وانا مش هقولو دلوقتي بس قريب اوي هيعرف
وخرج من الاوضه و ورد فضلت قاعده علي السرير متعصبه وجوها حزن وحاولت تهده عشان سيف ميشكش في حاجه
عند حازم خرج من الاوضه لقه اسر
اسر بأستغراب: في ايه يحازم
حازم بهدوء: مفيش يلا نمشي
اسر بشك: في ايه بينك وبين حور ليه انقذتك من الموت
حازم بتنهد: هقولك في الطريق يا اسر يلا بينا
اسر: يلا
ومشيوا وسيف جه ومعاه اكل وعصير ودخل لورد
سيف حط الاكل علي التربيزه وقال لورد ببرود: حور اللي اسمو حازم ده كان بيعمل ايه هنا وليه انقذتي من الموت
ورد مردتش عليه
سيف بعصبيه: ردي عليا منا مش هفضل كده
ورد بحزن: بعدين يسيف لو سمحت سيبني دلوقتي
سيف بعصبيه: بعدين اي انا لازم اعرف كل حاجه دلوقتي انطقي احسنلك يحور
ورد بجمود: مش هتكلم يسيف ومفيش حاجه حصلت لكل ده اصلا وكملت بكدب وبعدين انا مقصدتش انقذ حازم النمر انا قصدت انقذ طفله من الولاد اللي كانوا مخـ.ـطـ.ـوفين كانت بتعدي وجريت عليه وانا مش شايفه قدامي وهي جريت والطلقه جات فيا وكملت بعصبيه خلاص ارتاحت اطلع بره بعد اذنك بقا عشان عايزة ارتاح
وسيف شك في كلامها بعدين خرج
ورد في سرها:
يارب انا تعبت بجد يارب رايح قلبي وبعدين انا انقذتو ليه
عقلي: مش ده اللي بتكرهي يورد وعايزه يسيبك
قلبي: طيب مدديلو فرصه يورد وبعدين متكدبيش علي نفسك انتي انقذتي عشان بتحبي
عقلي بعصبيه: فرصه اي اللي عايزه تدهالو فوقي بقا عاوزه تدديلو فرصه تانيه عشان يكسرك فيها خالص
قلبي بعصبيه: علي فكره بقا حازم اتغير وسيف اول ميعرف هيبعد عنك يورد
ورد بعصبيه: بس بقا حـ.ـر.ام عليكم اي كل ده انا تعبت منكم وكملت بدمـ.ـو.ع انا اه بحبو عشان كده انقذتو بس خايفه خايفه ارجع يكسرني تانيه خايفه اوي يارب رايح قلبي يارب مليش غيرك
في الحضانه عند الولاد
وصلوا وكلهم جريوا عليهم
وكل واحد خد عيالو ومشي
عند مروان في المدرسه
كان قاعد بيمتحن
اه صح مروان في تانيه ابتدائي
مروان بأبتسامه: خلصت يميس رشا
ميس رشا بأبتسامه: ماشي يمروان هات
وميس رشا خدت من مروان الامتحان والعيال التانين خلصوا وخدت منهم الورق
رشا: يلا يولاد هقول الدرجات
كلوا جايب تسعه معاده مروان جاب عشره من عشره
مروان بفرحه قام حـ.ـضـ.ـن الميس رشا: هههه شكرا يميس
رشا بأبتسامه: حبيبي يمروان شطور يعسل
رشا للولاد: يلا يولاد البص بتاع المروح جه
والولاد خرجوا ومعهم مروان اللي خرج وكان مبسوط
_________________________
في الليل عند ورد في المستشفى دخل عليها ممرضه منقابه
رقيه بأبتسامه: حمدالله على السلامة يا انسه حور
ورد بأبتسامه: الله يسلمك يقمر ممكن تندهيلي ورد
رقيه بأستغراب: ورد مش انتي اسمك حور قصدي انسه حور
ورد بأبتسامه: لا اسمي ورد بس متقوليش لا استاذ سيف
رقيه استغربت جدا منها وقالت: تمام حاضر احم احنا صوتنا شبه بعض
ورد بأبتسامه واستغراب: اه اوي عادي انتي اسمك ايه
رقيه: اسمي رقيه
ورد بأبتسامه: عاشت الاسامي
رقيه بأبتسامه: تسلميلي يحبيبتي وقالت ممكن نبقي صحاب
ورد بأبتسامه: اه طبعا
وافتكرت ان معندهاش صحاب وزعلت وقالت انا اصلا معنديش صحاب
رقيه بحزن: ولا انا وكملت بأبتسامه بس احنا اهو ولا انا ولا انتي عندنا صحاب نبقي صحاب يستي وافتكرت حاجه انا هسيبك ترتاحي دلوقتي عشان جوزي بيتصل بيا معلش
ورد بأبتسامه: ماشي يحبيبتي
ورقيه راحت تشوف جوزها
ملحوظه: اه صح جماعه رقيه دي اللي راحت عند فارس عشان تعمل اجه*اض هي دي
رقيه بخوف: نعم في ايه
ياسين ببرود: اتأخرتي ليه
رقيه بخوف: معلش والله عندي نبتشيه هخلصها وهرجع
ياسين بزهق:طيب ابقي هاتي معاكي اكل وانتي جايه
رقيه بحزن: حاضر يا ياسين سلام
وقفل معاه اكملت بتنهد يارب توب عليا من القرف اللي انا في دهه اوفف هقوم اشوف ورد
وراحت اوضه ورد قعدت معاها شويه واتعرفوا علي بعض لحد منامت
#بقلمي ملك ابراهيم عبدالجيد
_______________________________
عند فهمي
فهمي بعصبيه: ازاي متقوليش ان حصل كده يسيف
سيف بهدوء: يعمي هي اصلا خدت طلقه في ايدها وهي دلوقتي كويسه وبعدين انا حاسس انها اتغيرت معايا
فهمي بعصبيه: انا لازم اروحلها اطمن عليها
سيف: بكره الصبح يعمي دلوقتي مفيش زياره
فهمي بتريقه: ليه يخويا هي في السجن ولا ايه
سيف ببرود: يمكن
فهمي بعصبيه: اتكلم عدل احسنلك
سيف بضيق: بصراحه بقا انا مش مرتاح حاسس ان في حاجه حور مخبيها عليا من امبـ.ـارح وهي متغيره معايا ومعرفش السبب
فهمي بتنهد: مش هقدر اقولك عشان واعدها اني مش هقولك حاجه
سيف بسرعه وهو بيقوم: لا قول ريحني وقول ارجوك يعمي عاوز اعرف في ايه متخبي عني
فهمي بتنهد: مش هقدر اقولك يسيف ولو عايز تعرف حاجه اعرفها من حور وانت كده كده هتعرف الحقيقه بس انا مش هقدر اقولك حاجه
سيف ببرود: تمام اوي وانا هعرف كل حاجه بطريقتي
وسيف مشي
وفهمي هو كمان خرج
عند خديجه
كانت قاعده بتذاكر القضيه وكانت مركزه جدا ولقت حاجات مهمه جدا
خديجه بتفكير: مفيش غير بنت عمو عايزة تلبسو القضيه دي هي وابن عمو التاني ده والدليل علي كده انو لما راح الشقه اللي هي فيها لقها عادي وكمان غير كده ان انا كلمت شركه اتصالات وبحثت عن رقمو وكل المكالمـ.ـا.ت اللي جاتلو في اليوم ده وهي بتقول انو كلمها وجالها الشقه وحاول يعت*دي عليها واصلا محصلش اتصال بينهم ورقم غريب اتصل بي تمام كده
وقطعها رن تلفونها
الو يا ابيه
مازن: الو يديجه اي معرفتش اللي حصل
خديجه بمزح: يعم طب قولي عامله ايه ايش اخبـ.ـارك حتي داخل فيا جد علي طول كده و لا يسيدي معرفش اي اللي حصل
مازن حكلها كل اللي حصل
خديجه بخضه: يالهوي طب والعيال العيال بخير
مازن بسرعه: اهدي يخديجه محصلش حاجه العيال كويسين الحمدلله
خديجه بهدوء: طيب وجنه كويسه
مازن بأبتسامه: اه وبتسأل عليكي
خديجه: طب اديهني اكلمها
مازن بأبتسامه: حاضر
واده التلفون لي جنه
خديجه بأبتسامه: اي يجوجو يحبيبتي عامله ايه انتي كويسه حد عملك حاجه
جنه بأبتسامه ومزح: اه يديجه وبعدين محدش يقدر يعملي حاجه وانا اي حد ولا ايه ده انا تربيتك
خديجه بضحك: اشطا يقلب ديجه بكره هجي اقعد معاكي ومع امك والواد ابوك شويه اشطا
جنه بمزح: اسطا بس هتيلي معاكي اندومي
خديجه بضحك: اندومي يوا.طـ.ـيه من ورا امك صح
جنه بمزح: يختي محنا بنعمل كده علي طول وفي الاخر تقفشنا وتجي تكل معانا كمان اه صح هتلها معانا
خديجه بضحك: حاضر يوليه سلام عشان متجلتش منك
وقفلت معاها وبعدين راحت الحمام خدت شاور ولبست بجامه رقيقه وقعدت علي السرير وكانت لسه هتنام لقت تلفونها بيرن
خديجه بزهق: اوفف بقا هو الواحد مش هيعرف ينام انهارده
وردتت
الو
خديجه: الو مين
جمال: انا جمال يا استاذه خديجه
خديجه: اه اهلا يا استاذ جمال خير
جمال: ممكن نتقابل بكره لو سمحتي والجلسه بعد بكره لو ناسيه
خديجه: طيب نتقابل ليه حضرتك
جمال: عادي
خديجه بتفكير: تمام ماشي هشوف وهرد عليك بس هي حاجه بخصوص القضيه
جمال: لا حاجه تانيه
خديجه بتفكير: تمام بكره هرد عليك
جمال: تمام مع السلامه
وخديجه قفلت معاه وقعدت تفكر شويه بعدين النوم غلبها
______________________________♡
عند حازم
كان في ملاهي هو ومروان وسها ومروان كان بيلعب وسها كانت قاعده مع حازم
سها: حازم اي اللي حصل انهارده
حازم: يااااا حاجات كتير اوي يا امي واتنهد بحزن ورد كانت هتم*وت انهارده بسببي
سها شهقت بخضه: يالهوي تم*وت ازاي واي موضوع العيال اتخطفت ده
حازم حكه لسها كل حاجه
سها بخوف: يالهوي طب العيال كويسين و ورد ورد كويسه
حازم: اهدي يا امي العيال الحمدلله كويسين و ورد الحمدلله كويسه بس انا مستغرب يا امي هي ازاي بتك*رهني وازاي انقذتني من الم*وت وخدت الطلقه مكاني
سها بأبتسامه: مدام انقذتك تبقي بتحبك بس خايفه ترجع عشان متجرحهاش تاني
حازم بتنهد وحزن: هي ترجع بس والله بحبها يا امي وغلط وعرفت غلطي واتعقبت في ست سنين ست سنين مشفتهاش ولا عرفت عنها حاجه كنت كل يوم اتقطع من جوايا واقول هي فين مشيت وسبتني ليه تاني هي عايشه ولا ميته هي حققت حلمها وبقت ملازمه ولا لا طيب هي ازاي بعدتت عني كل ده
سها: بس يحازم اللي انت عملتو معاها مش قليل بس انا هحاول معاها بس مدام هي انقذتني صدقتني تبقي بتحبك
حازم بتنهد: طب مدام بتحبي ليه مش عايزة ترجع
سها: مقولتلك خايفه وبعدين كملت بتفكير بقولك اي تجي نروحلها
حازم وهو بيبص في الساعه: الساعه 12الوقت متأخر
سها: لا ولا متاخر ولا حاجه وبعدين المستشفيات بتفضل فاتحه يلا قوم
حازم بتنهد: امري لله حاضر
وحازم قام وركب العربيه هو وسها ومروان وكان ماشي خبط واحده بل العربيه من غير ميخد بالو
حازم بصدمه..........
↚
حازم بصدمه: انتي كويسه يا انسه
البنت كانت منقابه والنقاب اترفع من علي وشها لما وقعت وحازم بص لقها نسخه من ورد وهي نزلت النقاب علي وشها بسرعه
البنت قامت بسرعه وقالت: كويسه كويسه عن اذنك
حازم بأستغراب: استني انتي اسمك ايه
البنت بعصبيه: وانت مالك خبطتني وبتسأل كمان ناس بجحه بصحيح
ومشيت بسرعه
حازم بعصبيه وصدمه: بقا انا يجح يا
سها بمقطعه: خلاص يا حازم اركب يلا عشان نروح لورد مش البنت دي كويسه الحمدلله
حازم بتنهد: اه كويسه بس لسانها طويل لو شفتها بس يلا يا امي
ومشيوا
في المستشفى عند ورد باب الاوضه خبط وحد دخل
ورد بفرحه: بابا
فهمي بأبتسامه وهو بيقعد: عامله ايه يحبيبتي دلوقتي
ورد بأبتسامه: الحمدلله احم انت عرفت اللي حصل
فهمي: اه يورد ليه بقا
ورد: بالله عليك بلاش تسالني عملت كده ليه
فهمي بتنهد: بتحبي صح
ورد مردتش
فهمي: طيب مترديش عشان انتي لو فعلا بتكرهي كنتي سبتي الطلقه تجي في مش فيكي
ورد بحزن وتنهد وهي بتشاور علي قلبها: والله انا تعبت من ده ده هو السبب مش عايز يكرهو يا بابا بس انا عندي كرامة ولا عملو معايا مكنش قليل
فهمي بأبتسامه: معلش يحبيبتي الحب مش بأيدنا للاسف الحب ده قلبك هو اللي بيحب ويخليك تضعفي قدام اللي بتحبي بس انتي لازم تخدي حقك واوعي ترجعي لحازم
ورد بأعتراد: استحاله ارجع لو هدوس علي قلبي مش هرجع
فهمي: طيب وسيف سيف
ورد بمقطعه: قولتلو حاجه
فهمي: لا مقولتلوش حاجه بس كنت هقولو
ورد: ليه يبابا كده قولتلك متقولهوش حاجه دلوقتي
فهمي: طيب هتقوليلو امتا ده انتم فرحكم المفروض بعد شهرين
ورد بتنهد: اديك قولت شهرين لسه فاضل وقت افكر فيهم هعمل ايه كويس
فهمي: طيب هتعملي ايه
ورد: والله لسه معرفش بس هفكر واقولك انا كده كده اصلا مش هينفع اتجوز سيف
فهمي: لي يبنتي
ورد بحزن: مش هينفع يبابا عشان
قبل متكمل دخل حازم وسها ومروان
ورد بصدمه: ماما سها
سها جريت علي ورد حـ.ـضـ.ـنتها بشتيق وحب وعينها دمعت وقالت: حشـ.ـتـ.ـيني و اوي يورد
ورد بدمـ.ـو.ع وهي بتحـ.ـضـ.ـنها جـ.ـا.مد: وانتي اكتر والله
فهمي بأستغراب: مين دي يورد
ورد بأبتسامه: دي ماما سها اللي حكتلك عليها يبابا
فهمي بأبتسامه: احم اهلا بحضرتك وبص لحازم وقال انت حازم صح
حازم: ايوه انا حضرتك
فهمي: طيب تعال معايا بره
وخرج حازم وفهمي بره ومروان فضل مع ورد وسها
ورد بأستغراب وهي بتبص لمروان: انت مين يحبيبي واسمك اي
سها بأبتسامه: ده مروان ابن حازم يورد
ورد بأبتسامه: ازيك يحبيبي
مروان بأبتسامه: الحمدلله يماما
ورد بحزن: بس انا مش
سها بمقطعه: مروان حبيبي روح العب هناك شويه معلش
ومروان راح يلعب بعيد عنهم
سها بصت لورد وقالت: ورد معلش خلي يقولك ماما عشان هو عرفت من فتره ان امو مـ.ـا.تت وزعل عليها جدا مع انها متستهلش ودخل في حاله نفسيه من انو لسه صغير بس الدكتور قالي انو محتاج اهتمام وحنان ومحدش يفكروا ان امو ميته وهو اصلا ميعرفش حقيقتها الوا.طـ.ـي الزبـ.ـا.لة دهي
صلوا علي الرسول
بقلمي ملك ابراهيم عبدالجيد
ورد بحزن ودمـ.ـو.ع وافتكرت نفسها وهي صغيره ومعندهاش ام: يعيني عليك ياحبيبي فكرتني بنفسي لما كنت صغيره
سها بحزن: اهدي يحبيبتي ورد انتي ليه بعتي عني
ورد بدمـ.ـو.ع: انتي عارفه كويس بعدت ليه يماما سها والحمدلله ربنا عوضني بحد بيحبني ويخاف عليا بجد وميبقاش عايز مني حاجه
سها بحزن: والله العظيم يورد حازم اتغير يبنتي بجد وعايز يرجعلك ويعوضك عن كل حاجه
ورد بدمـ.ـو.ع وحزن: مش قادره والله مقادره اسامحو خايفه خايفه اسامحو يكسرني تانيه وساعتها مش هستحمل كفايه اوي اللي انا مريت بي كفايه انا قلبي وجعني من غير حاجه بجد
سها بدمـ.ـو.ع: صدقيني يبنتي بيحبك انتي مت عـ.ـر.فيش كان عامل ازاي طول السنين اللي فاتت دي
ورد بدمـ.ـو.ع: طب هو ليه مقدرش اني طفله ليه مرحمنيش ليه يكسرني انا عملتلو اي عشان يعمل فيا كده
سها صعبت عليها حالته ورد وقربت منها وحـ.ـضـ.ـنتها وحبت تغير الموضوع عشان ورد تعبانه: طيب خلاص اهدي يحبيبتي عشان خاطري تجي نغير الموضوع
ورد هزت راسها بموافقه ومسحت دمـ.ـو.عها بتنهد
سها ابتسمت وقالت: احكيلي بقا اختفيتي فين طول السنين دي
ورد بتحكي لسها نسبهم لوحدهم ونروح لفهمي وحازم
_______________________________
عند فهمي وحازم
فهمي ببرود: انت جاي ليه تاني
حازم بتنهد: لو سمحت اسمعني انا عارف انك زي ابوها صح
فهمي بتريقه: قصدك ابوها اللي عوضنها عن اللي شافتوا وعايزني اسمع اي هاا ما ورد حكتلي كل حاجه سيبها في حالها وكفايه اللي حصل
حازم بحزن: لو سمحت اسمعني طيب
فهمي: اتفضل عايز تقول ايه
حازم بحزن: انا عارف اني غلط وطول السنين اللي فاتت كنت بدور عليها وطول الوقت كان قلبي بيتقطع بجد وانا مش عارف عنها حاجه والله بحبها ومحبتش حد قدها بجد وعايزك تساعدني
فهمي: طب انا اي اللي يخليني اصدقك اصلا وعايزني اساعدك ازاي وليه
حازم بحزن: اقسم بالله بحبها وعايز اعوضها صدقني يفهمي بيه عايزك تساعدني اخليها تسامحني حتي
فهمي بخبث: طيب هحاول بس القرار في الاول والاخر لورد
حازم بتنهد: تمام يفهمي بيه
______________________________
في صباح اليوم التالي
عند ورد في المستشفى
صحيت ولبست
عند سيف صحي وراح المستشفى لورد
بقلمي ملك ابراهيم عبدالجيد
رقيه كانت واقفه وياسين جالها المستشفى
ياسين بعصبيه: اي مجتيش امبـ.ـارح بليل لي ولا انتي فالحه تدوري علي حل شعرك
رقيه بعيط من تحت النقاب: حـ.ـر.ام عليك يا اخي المفروض تبقي عارفني اني محترمه ومستحيل اعمل حاجه تغضب ربنا
ياسين بعصبيه وهو بيشـ.ـدها من حجابها: لا يروح امك معرفكيش وانا هوريكي تعالي
وشـ.ـدها جـ.ـا.مد وهي كانت عمال تصوت لحد ما جي سيف
سيف بعصبيه: انت بتعمل اي يلا
ياسين بعصبيه: وانت مال اهلك يلا غوري من هنا
وسيف اتعصب جـ.ـا.مد وقرب منو ونزل في ضـ.ـر.ب وياسين عمال يصـ.ـر.خ ويترجه يسيبو ورقية قالت بسرعه ودمـ.ـو.ع: خلاص يباشا سيبو
وسيف سابه وياسين جري بسرعه
رقيه بدمـ.ـو.ع: شكرا اوي ليك يباشا مش عارفه اقولك ايه
سيف بأبتسامه: مفيش شكر يا انسه ولا حاجه وبعدين مين الحـ.ـيو.ان ده
رقيه بحزن: انا مش انسه حضرتك انا مدام وده جوزي وكملت بدمـ.ـو.ع بس اتجوزني غصب عني ارجوك ساعدني اطلق منو
سيف بسرعه: طيب اهدي اهدي بصي انا ظابط تحت التدريب اقدر اساعدك انك تطلقي منو عادي
رقيه بدمـ.ـو.ع وفرحه: ربنا يخليك يباشا يارب وانا والله جميلك ده مش هنسي طول عمري
سيف ابتسم وبعدين لحظ ان صوتها شبه ورد جدا وقال: هو ممكن طلب لو مش هتضايقي يعني
رقيه: اتفضل
سيف باحراج: احم ممكن اشوف وشك
رقيه بصدمه: نعم ليه
سيف بسرعه: عشان صوتك شبه واحده اعرفها ولو مش عايزة خلاص اسف اني طلبت اصلا
رقيه بتردد: بس مينفعش لو بنت تشوف وشي تمام لكن حضرتك لا
سيف بأبتسامه وتفكير: اشطا موجوده بس انتي اسمك ايه
رقيه: رؤيه وبيقولولي رقيه
سيف بأبتسامه: اسمك جميل عاشت الاسامي تعال معايا هنروح نرفع علي الزفت ده قضيه خلع
رقيه بفرحه: بجد يباشا
سيف في سروه: بجد يقلب الباشا احم اللي بقولو ده واتكلم عادي ايوه بجد يلا بينا اه صح انا اسمي سيف
رقيه بأبتسامه: عاشت الاسامي يباشا يلا
ورقيه مشيت وهي مبسوطه انها اخيرا هتطلق من ياسين وسيف اول مشافها نسي نفسه اصلا ونسي انو كان جاي لورد
عند ورد
ورد: هااا عرفت يبابا هتقولو اي
فهمي بأبتسامه: فهمت يحبيبتي واحسن حاجه هتعمليها
ورد بأبتسامه: طيب يلا تلقي راح شغله دلوقتي اصلا
فهمي بأبتسامه: ماشي يحبيبتي
وفهمي قام مشي وراح لحازم في الشركه و ورد راحت شغلها
عند حازم
وصل فهمي ودخل عند حازم
حازم بأبتسامه: اهلا يفهمي باشا نورت خير
فهمي ببرود: بنورك ورد عايزة تطلق يحازم ولو مطلقتهاش وسبتها تتجوز سيف هحبسك بانك كنت متجوزها وهي قاصر وغير كده كمان هنرفع خلع ونشكف كل حاجه اي رايك بقا
حازم بصدمه..........
↚
حازم بصدمه: اي تتطلق لي
فهمي بعصبيه: هو ده اللي عندي وهتطقلها ورجلك فوق راقبتك ولا هتحبس وهتطلق برضو فا ياريت تطلق بذوق بدل منخليها عافيه
وفهمي قال كلامه ده وقام مشي وحازم كسر كل حاجه في المكتب وهو جوايا مكسور وكان فاكر ان ورد لسه بتحبه واكتشف انو غلطان
حازم بعصبيه وهو بيكسر: غـ.ـبـ.ـي غـ.ـبـ.ـي فاكرها لسه بتحبك ولي اصلا عملتلها اي حلو كسرتها وخلتها كرهتك وعايزه تتطلق
وفي اللحظه دي دخل مازن علي صوته وجري عليه لقه ايده متعوره
مازن بخوف: حازم ايدك بتنزف
حازم بعصبيه: ملكش دعوه بيا محدش لو دعوه بيا
وخرج وهو متعصب ومازن جري وراه بس ملحقوش
عند رقيه وسيف
سيف كلم محامي تبع العيله وجه وفعلا رفع قضيه خلع ورقيه كسبتها
رقيه بفرحه: ههههه انا مش عارفه اقولك ايه يسيف باشا شكرا ليك بجد مش عارفه من غيرك كنت عملت ايه
وافتكرت انها حامل واتغيرت ملمحها للحزن
سيف بأبتسامه: قولنا مفيش شكر ولا حاجه وكمل باستغراب وبعدين مالك راكشن وشك اتغير ليه
رقيه بحزن: مفيش دعي اقول شكرا مره لحضرتك عن اذنك
سيف بسرعه: استني طيب انا قولتلك هخلي بنت تشوف وشك عشان اتاكد من حاجه بس وبعدين مالك في ايه
رقيه بتفكير: تمام انا كويسه مفيش حاجه والبنت اللي هتشوف وشي دي مين
سيف بضيق: حور
رقيه بصدمه: ورد
سيف باستغراب: ورد مين بقولك حور
رقيه لحظت اللي بتقوله وقال: معلش اتلغبطت اه انا وانسه حور اتعرفنا علي بعض وبقينا صحاب كمان
سيف بأبتسامه: طيب كويس يلا نروحلها بقا
رقيه بتفكير وخوف: طب مهو انا
سيف بأستغراب: مالك يبنتي في ايه
رقيه بحزن: انا بصراحه خايفه
سيف بصدمه: مني ليه طب بذمتك يشيخه انا لو غرضي حاجه وحشه لقدر الله يعني كنت ساعدتك من الاول
رقيه اطمنت شويه وقالت: لا بس اصل انت قصدي حضرتك متعرفش حاجه
سيف بأبتسامه: طب يلا
رقيه بقلت حيله: يلا
ومشيوا
____________________________
عند مازن كان عمال يدور علي حازم ومش لقي وبعدين رن فونه
: الو
خديجه: الو يا ابيه مازن عامل ايه
مازن: الحمدلله يديجه عامله ايه يحبيبتي خير في حاجه
خديجه: انا الحمدلله كويسه اه بصراحه واكملت بمزح هو انا بكلمك الا اما يكون في حاجه يا ابيه
مازن ضحك بخفه وقال: هههههه طب اخلصي
وخديجه حكتله من ساعه مقبلت جمال لحد مطلب يقبلها
مازن بأبتسامه: روحي يخديجه عارفه قولتلك روحي ليه عشان واثق فيكي وبعدين جمال الباشا انا اسمع عنه واتعملت معاه قبل كده في شغل وهو كويس ومحترم جدا كمان
خديجه بأبتسامه: طيب يا ابيه شكرا بقولك انا عندي جلسه جنائي دلوقتي هخلصها بعدين اعدي اقعد مع جنه ونورهان بعدين اروح اقبله
مازن بأبتسامه: ماشي يحبيبتي خدي بالك من نفسك سلام
وقفل معاها وكمل طريقه
عند حازم
وصل بيت بعيد شويه ونزل تحت وبعدين دخل البيت
صلوا علي الرسول صلى الله عليه وسلم ♥️❤️
وحازم دخل وقعد علي كرسي وافتكر ذكرياته مع ورد ايام مكانت طفله وافتكر برائتها وحنيتها وخوفها عليه وكل حاجه وابتسم بيأس وقال بدمـ.ـو.ع: ليه يورد ليه كده ليه عايزة تكسري قلبي تاني لي عايزة تبعدي بعد مرجعتي ليه ترديلي اللي عملته زمان بحاجه اقوي منو ليه يارب يارب انا لسه عندي امل واثق فيك يارب وعارف ان رحمتك واسعه بعبادك يارب يارب تسامحني حبيت ليالي وهي كسرت قلبي حبيت ورد وهي كمان هتكسر قلبي وكمل بجمود تمام يورد النمر مش هيتهز تاني مش هيضعف تاني هطلقك واسيبك تعيشي حياتك مهو برضو انا فعلا السبب في بوظان حياتها
وقام بسرعه وخرج من البيت وركب عربيته ومشي
عند سيف ورقيه
صغيرت النمر
بقلمي ملك ابراهيم عبدالجيد
وصلوا للبيت عند ورد ونزلوا وخبطوا والشغاله فتحت ودخلوا
ورد برتياح: سيف كويس انك جيت اقعد وبصت لرقيه بحب وراحت حـ.ـضـ.ـنتها رورو حبيبتي عامله ايه
رقيه بأبتسامه: الحمدلله كويسه يا حور انتي عامله ايه دلوقتي ودرعك عامل ايه
ورد: اهي ماشيه الحمدلله بس مقدرتش اروح الشغل انهارده
سيف بغيظ: مفيش شغل وانتي تعبانه حضرتك شغل اي ده بقولك عايزك تشوفي وش رقيه عشان شاكك في حاجه
ورد بشك: تصدق وانا كمان
رقيه بعدم فهم وشكت هي كمان: في ايه يجماعه
ورد بسرعه: مفيش تعالي معايا الاوضه اللي جوه دي
ورقيه دخلت مع ورد وقفلت الباب وبعدين رقيه قلعت النقاب و ورد اتصـ.ـد.مت من اللي شافته
↚
ورقيه دخلت مع ورد وقفلت الباب وبعدين رقيه قلعت النقاب و ورد اتصـ.ـد.مت من اللي شافته شافت رقيه نسخه منها ورقيه كمان
ورد بصدمه: رقيه انتي نسخه مني اي ده مختيش بالك
رقيه بحزن: بالي فتره اصلا مببسش في المرايا والنقاب مش بقلعو بقالي فتره وحتي جوزي مكنش بيخليني ابص فيها
ورد صعبت عليها حالتها واخدتها في حـ.ـضـ.ـنها وقالت: معلش يقلبي اهدي احنا ممكن نطلع اخوات بشكل ده
رقيه بصدمه: طب ازاي واحنا منعرفش
ورد بتفكير: نروح نعمل تحليل Dna ونتأكد
رقيه: ماشي نشوف وت عـ.ـر.في لو طلعنا اخوات انا هفرح جدأ
ورد بأبتسامه: ونا كمان والله هفرح جدأ ما علينا يلا نروح
طلعوا بره بعد طبعا ما رقيه لبست النقاب وسيف قال بتحمس: هااا
ورد ببرود: هاا اي
سيف ببرود: الشكل اي
ورد: نسخه مني
سيف بصدمه: ازاي يعني
رقيه: والله مش عارفه حور بتقول يمكن نطلع اخوات
سيف بتفكير: حور هو انتي قبل متفقدي الذاكره مش فاكره اذا كان عندك اخوات او لا
ورد بغيظ: علي اساس انها رجعت مثلا عشان افتكر
سيف ببرود: طب احنا هنعمل ايه دلوقتي يختي
ورد: هنروح نعمل تحاليل Dna ونتأكد منو
سيف: تمام
وسيف في اللحظه دي فرح جدا عشان رقيه طلعت شبه ورد وحسه بحاجه غريبه اول مشافها حاجه محسهاش مع ورد يلا ماعلينا نسبهم شويه يروحوا مشوارهم ونروح لخديجه
__________________________
عند خديجه
كانت قاعده في المحكمه خلصت جالسه لها هناك بعدين كلمت جمال
: الو
: الو يا انسه خديجه هاا فكرتي
: اه ممكن ماشي نتقابل بليل في كافيه ونتكلم في مع اني مش عارفه اي الموضوع يعني
: هت عـ.ـر.في لما تيجي ان شاءلله مع السلامه
: سلام
قفلت معاه خديجه ومشيت راحت بيتها
_____________________________
عند سها كانت قاعده مع نورهان وغرام
سها بأبتسامه: الحمدلله ان العيال بخير عارفين مين البنت اللي كانت موجوده وانقذت العيال
نورهان: اه عارفها اسمها حور الحسيني تقريبا كده
غرام بأستغراب: بس ت عـ.ـر.في يا امي فيها شبه من ورد اوي صح ولا انا بيتهيألي
سها بأبتسامه: لا صح
غرام ونورهان بصدمه: اي ازاي
سها: هحكلكم
وحكتلهم كل حاجه
نورهان بحماس: يعني هي ورد انا فرحانه اوي ان طلعت هي
غرام: وانا عاوزه اشوفها ياتري بعد مكبرت شكلها اي
نورهان بأبتسامه: مزه
سها بضحك: حصل يعيال وكملت بحزن بس يارب ترجع لحازم
نورهان بأبتسامه: ان شاءلله هترجع
غرام بأبتسامه: ان شاءلله
__________________________
عند فارس كان قاعد مع وليد وسيلا وروميساء كانوا قاعدين مع بعض
فارس بفرحه: الحمدلله ان العيال كويسين ورجعوا
سيليا بأبتسامه: طنط حور هي اللي انقذتنا
تارا بحزن: ايوه يحـ.ـر.ام خدت طلقه مكان عمو حازم
وليد بأستغراب: ازاي يعني
تالين بخجل: احم جريت عليه حـ.ـضـ.ـنتو
وليد بضحك: ومالك مكسوفه ليه 😂
تالين بخجل: عيب يبابي
وجريت علي اوضتها
في الليل
عند ورد في المستشفى
كانت واقفه متـ.ـو.تره هي ورقيه وسيف ومستنين نتيجه التحاليل والدكتور خرج وكلهم جريوا عليه
ورد بتـ.ـو.تر هي ورقيه: خير يدكتور
الدكتور: النتيجة مطابقة
ورد ورقيه بصدمه.......
↚
ورد ورقيه بصدمه: مطابقه احنا اخوات ازاي
سيف كان في حاله من الصدمه
ورد بصدمه وحاولت تتكلم عادي: احم تفاعل متشكرين يدكتور
الدكتور بأبتسامه: العفو يبنتي عن اذنك
ومشي
رقيه بدمـ.ـو.ع وفرحه: انا مش مصدقه نفسي بجد بعد 20سنه اكتشف اني عندي اخت توأم
ورد بدمـ.ـو.ع: وانا كمان بجد فرحانه اوي
سيف بأبتسامه: طيب بل مناسبه الحلوه دي هعزمكم علي حاجه حلوه
رقيه و ورد بفرحه وهما مسكين ايدهم في ايد بعض: يلا بينا
ومشيوا
طيب اكيد انتم بتقولو يملك انتي خليتي رقيه اخت ورد ليه وازاي ليه ده هنعرفها في الروايه يقمراتي اما بقا ازاي فا رقيه لما اتولدت الدكتور كان فاكرها ميته وبعد ما ابو ورد وام ورد مشيوا من المستشفى اكتشفوا ان رقيه عايشه حاولو يتوصلو مع كمال ابو ورد لكن معرفوش وقراروا يدخلوا رقيه ملجأ وبس كده
عند خديجه
وصلت الكافيه لقت جمال مستنيها
خديجه بأبتسامه: اهلا يا استاذه كمال خير حضرتك كنت عايزني في ايه
كمال بأبتسامه: الحقيقه يا انسه خديجه انا معجب بيكي من اول يوم شوفتك في وحابب اتعرف عليكي اكتر ده لو مش هيضايقك يعني وانا واثق انك هتخرجي اخويا من القضيه ده وان شاءلله خير
خديجه: عادي بس في الحدود
جمال بأبتسامه: طبعا
وفضلوا قاعدين مع بعض شويه يتكلموا ويتعرفوا علي بعض
ووو عند ورد
وصلت البيت هي ورقيه وسيف وصلهم ومشي
فهمي بأستغراب: مين ده يورد
رقيه: اي حكايه ورد دي يجماعه
ورد بأبتسامه: هحكيلك يحبيبتي وده بقا يبابا يحبيبي رقيه اختي التوأم
فهمي بصدمه: ازاي
ورد بأبتسامه: هحكيلك
و ورد حكتلو اللي حصل
فهمي بأبتسامه: يا حبيبتي يبنتي كل ده حصلك معلش والحـ.ـيو.ان اللي اسمو ياسين ده انا هوري
صغيرت النمر
بقلمي ملك ابراهيم عبدالجيد
رقيه بخوف: لا لا بلاش ده ممكن يأذيني
فهمي بأبتسامه: متخفيش يبنتي مش هيقدر يعمل حاجه وبص لورد وقال حازم بعتلك ورقه طلقك يورد
ورد بصدمه.....
↚
ورد بصدمه: طـ.ـلا.ق حازم طلقني
وبعدين كملت عادي وحاولت تداري حزنها طيب احسن اهو ارتحت منو اصلا
رقيه بأستغراب: اي الحكايه بظبط
ورد: تعالي معايا هحكيلك عن اذنك يبابا
فهمي: اتفضلي يبنتي
ودخلوا جوه
_______________
عند حازم
سها بعصبيه: انت ازاي تطلقها يحازم
حازم بسخريه: امي انا عارف انا بعمل ايه كويس
غرام بحزن: ليه كده يحازم انا كان نفسي ترجع بجد
نورهان بحزن: وانا كمان يعني انت اللي غلطان وكمان عارف بتعمل ايه كمان
حازم بعصبيه: كفايه بقا مش عايز نصايح من حد تعبت هي مش عايزني خلاص انا مش هقف عليها انا هعيش لي مروان وبس
وطلع اوضه من غير ما يستنه رد
سها بضيق: عمره مهيتغير
صباح يوم جديد
تشرق الشمس علي ابطلنا
ورد صحيت دخلت الحمام خدت شاور واتوضته وصلاته ولبست بعدين نزلت راحت اوضه فهمي
ورد: صباح الخير يبابا
فهمي: صباح الخير يحبيبتي رايحه فين
ورد: هروح شغلي
فهمي: وحازم
ورد بضيق: ملهوش دعوه بيا تاني خالص وقول لسيف ان الفرح بعد تلات شهور بعد معدتي تخلص
فهمي بصدمه: ازاي وانتي مش بن
ورد: يبابا لو سمحت انا عارفه بعمل ايه
فهمي: براحتك يورد طيب مش هيعرف انك ورد مش حور
ورد: لا مش دلوقتي وبعد اذنك عشان اتأخرت
ومشيت ورد
_______________________
عند خديجه
صحيت دخلت الحمام خدت شاور واتوضته وصلاته ولبست دريس موف عليه طرحه بيضه وكوتشي اسود ونزلت علي الجلسه بتاعت زين
في المحكمه
كان جمال واقف جنب زين وزين قلقان وخايف
جمال بأبتسامه: متقلقيش يزين ان شاءلله خير وبعدين انا مصدق انك عمرك متأذي سهيله رغم انها حربايه
زين بحزن: والله معملت حاجه يا جمال لبسهني عشان موفقتش بصفقه
جمال بتوعد: حسابهم معايا تقل وحقك انت اللي هتجيبو لما تخرج ان شاءلله
وبعد شويه جات خديجه وبدأت الجلسه والكل قاعد قلقان بس جمال كان واثق ان خديجه هتخرج اخو من القضيه دي بكل سهوله عشان هي محاميه شاطره
بعد شويه خلصت مرفعه وسهيله ويوسف ولاد عم زين وجمال بس هما بيكرهم عشان هما طول عمرهم ناجحين واشطر منهم في كل حاجه
سهيله ويوسف كانوا بيبصوا لخديجه بحقد وكره وتوعد عشان كشفتهم وخديجه بصتلهم بأتنصار واستنوا يسمعوا حكم القاضي
القاضي: حكمت المحكمه حضوريّا ببرئت المتهم زين الباشا وحبس سهيله رفعت الباشا بتهمت البالغ الكاذب وحبس يوسف رفعت الباشا رفعت المحكمه
زين فرحه جدا وسجد وهو فرحان وجمال كمان فرحان جدا وخديجه ابتسمت وفرحت جدا
سهيله في نفسها: ورحمه ابويا مهسيبك يخديجه يبنت السيوفي
يوسف ببرود: ماشي يزين بس فرحتك دي مش هدوم متقلقش يعني
جمال بتوعد: بلاش تقول كلام انت مش قده يا جو يحبيبي عشان ولا انا ولا زين هنرحمك خليك فاكر ده
وبعد شويه خلصت الاجراءات و زين خرج
خديجه لزين: كفاره يبطل الحمدلله جات علي خير
زين بأبتسامه: الله يبـ.ـارلك يا احلي محاميه
خديجه اتكسفت ومردتش
جمال بهمس لزين: مش نلم نفسنا ولا نتهزق
زين بهمس: اي نقول مبروك
جمال ضحك بخفه: لسه يا اهطل
خديجه: احم امشي انا
جمال: استنى انتي لسه مختيش اتعابك
خديجه بأبتسامه: بعدين في وقت تاني لحد ما زين باشا يرتاح
زين: باشا مين
خديجه: انت 🙂
جمال بضحك: ده مهزق العيال 😂
خديجه ضحكت
زين بحمحمه: احم ادي قالك
خديجه: طيب انا همشي مع السلامه
ومشيت
زين بأبتسامه: عسوله اوي والله
جمال بغيظ و غيره: بس يلا اخرس
زين بضحك: مش بقولك الصناره غمزت
جمال بتـ.ـو.تر: عادي بس ميصحش كده انت مش قدها يزين
زين: ليه
جمال بغيظ: عندها 23سنه
زين: احم يعني هي اكبر مني بسنه
جمال بضحك: طب شوفت
زين بتفكير: طب هنعمل ايه مع يوسف وسهيله
جمال: بعدين يا زين يلا نمشي عشان ترتاح شويه انت اكيد تعبان
زين: ماشي يلا
ومشيوا
________________
تسريع احداث بعد تلات شهور في فرح ورد وسيف
في مكان مجهول
مجهول: انا عرفت ان حازم هيروح فرح ورد يباشا وهيبظ الفرح
منصور بخبث: حلو هيم*وت هناك
مجهول: اومرك يباشا
منصور ببرود: وانا اللي هقت*له بأيدي
مجهول: تمام يباشا
عند ورد
ورد لفهمي: جه ولا لسه
فهمي: لسه استني جه اهو
ورد بخبث: حلو
رقيه: ورد حازم جه
ورد: تمام يرقيه
وحازم جه وراح بـ.ـارك لي سيف وهو جوهه نار وقلبو بيتقطع علي ورد
حازم بـ.ـارك وكان لسه هيمشي
ورد بصوت عالي وهي بتجري: استني يحازم
وووو
↚
ورد بصوت عالي وهي بتجري: استني يحازم
حازم وقف وهو مستغرب
ورد بحب وهي مبتسمه: عايزة اقولك اني بحبك يا عم النمر
حازم بصلها كده وهو مصدم وفاكرها بتهزر
ورد شـ.ـدته من ايده ومسكت المايك وغنت اغنيه: معقول هقولك روح من غير مكون مجروح ولا باقي علي حاجه لا ده انت مش عارف معقول تصدق ابيع من غير ما اتوه ولا اضيع ولا خفش من حاجه لا ده انت مش عارف بعدك هحس بمين معقوله حب سنين يخلص في غمضه عين يحبيبي لا لا لا لو الف لااااا انا قلبي بعد غيابك داب لو بل كلام ننسه الالم ده مكنش قال ولا عاشق بعض
الكل صقف وكان من ضمنهم سيف ورقيه و ورد حـ.ـضـ.ـنت حازم قدام الناس وهو لحد دلوقتي مصدوم
ورد بضحك: حازم انت لسه لحد دلوقتي مصدوم طب ثانيه ونده بصوت عالي علي سها وجات سها هي وغرام ونورهان وتغريد وفارس ومازن وحمزه وليد وسيلا وروميساء الكل كان موجود اصلا وده خاله حازم يتصدم اكتر😂
الواد مش مصدق نفسه اصلا 😂
حازم بصدمه: هو ده بجد
ورد بمزح: اممم لا هزار فوق ينمر
حازم بصدمه: انا مش فاهم حاجه
ورد بتزمير: هفهمك بعدين يلا نكتب الكتاب
حازم بصدمه: كتاب مين
ورد بضحك: كتابي انا وانت 😂
حازم مش مستوعب اللي بيحصل اصلا 😂
من حقو والله طبعا انتم كمان مصدومين زي حازم صح 😂
هفهمكم مع الاحداث يلا
تم كتب الكتاب وحازم فاق علي جمله(بـ.ـارك الله لكم وبـ.ـارك عليكم وجمع بينكم في خير)
حازم بفرحه: ورد انتي دلوقتي مراتي صح
ورد بمزح: من زمان ينمر
حازم بعشق وهو بيحـ.ـضـ.ـن ورد: بحبك يقلب النمر حشـ.ـتـ.ـيني و اوي
غرام بمزح: نحنا هنا
تغريد بفرحه: مليون مبروك ليكي يوردتي
ورد بأبتسامه: الله يبـ.ـارك فيكي ياقلبي
رقيه لتغريد: تعالي يتغريد نسيب العيال لوحدهم
سيف للمأذون: بقولك اي يمولانا اكتب كتابي انا والبت المنقبه دي
رقيه برفع حاجب: انت بتهزر يسيف
سيف بأبتسامه: لا يقلب سيف يلا يمولانا اكتب
رقيه...
ورد بحمحمه: يلا يبت اكتبوا الكتاب بعدين هفهمك انتي كمان
رقيه تنحت وقالت: هو في حاجه انا مش عارفها كمان
ورد بمزح: اممممم يعني
وتم كتب كتاب سيف و رقيه
ورد وحازم وقفين بعيد شويه
حازم بجديه: افهم بقا
ورد بتنهد: كنت عاوزه اعلمك الادب +درس ينمر
حازم بغيظ: ده اي ان شاءلله
ورد بضحك: هههههههه خطه تخطيطي بعون الله
حازم بغيظ: ورد متهبلنيش
ورد بمزح: حاضر حاضر هحكي معاش اللي يهبلك ينمر
وقبل متكلم وتحكي منصور ضـ.ـر.ب نار والكل صوت وطلقه جات في ورد ووقعت علي حازم وحازم كان معاه مسدس ضـ.ـر.ب نار علي منصور وووو
↚
وقبل ما تتكلم وتحكي منصور ضـ.ـر.ب نار وكل سوت وطلقه جت في ورد وقعت على حازم وحازم كان معاه مسدس ضـ.ـر.ب نار على منصور والطلقه جت في كتفه واقع على الارض وكل صوت واسر كان موجود وبلغ البوليس عشان يجوا يخدوا منصور
حازم يخوف وهو ضمم ورد لي: ورد لا متسبنيش عشان خاطري لا عايزة تسبيتي لوحدي تاني
ورد بدمـ.ـو.ع و وجع: انا اسفه بحبك ينمر
واغم عليها
حازم مستناش حد وشالها بسرعه وركب عربيته وطلع بسرعه علي اقرب مستشفى
و وره علي طول سيف ورقيه وسها وفهمي وتغريد ومراد ونورهان وغرام وكل كان موجود اصلا واسر وكمان وراحوا ورا حازم كلهم
عند حازم
وصل المستشفى وقال بصوت عالي وهو شايل ورد: دكتوره عايز دكتوره بسرعه
والدكتوره جات بسرعه وخدت ورد من حازم
وبعد ساعتين حازم واقف علي نار ومستني الدكتوره تخرج وكان الكل موجود في المستشفى بعد شويه دكتوره خرجت وكل كان قلقان
حازم بخوف: خير يا دكتوره مالها هي كويسه صح
الدكتوره بأبتسامه: الحمدلله الطلقه جات في درعها
فهمي بضحك: اي حكايه الطلق بدراع ورد عايز افهم
الكل ضحك ودخلوا يطمنوا علي ورد
حازم بعشق: حمدالله على سلامتك يوردتي
ورد بتعب: الله يسلمك ينمر
رقيه بحمحمه: اي يوليه دي المره التانيه دراعك يتعور فيها
ورد بضحك: البركه في النمر لي اعداء كثير مشاءالله
فهمي بأبتسامه: المهم حمدالله على سلامتك يحبيبتي ابوكي
ورد بأبتسامه: الله يسلمك يحبيبي
حازم حس بغيره: نجيب اتنين ليمون
ورد بغيظ: ده ابويا يابا في ايه
تغريد بضحك: قابل ينمر عبدو موته حضر
ورد بفخر: اومال 😂
الكل ضحك
وعده وقت وكلهم مشيوا بعد ما اطمنوا علي ورد ومتبقاش غير حازم
حازم بعشق: بحبك وبعشقك يطفلتي
ورد اتكسفت وقالت: وانا كمان بحبك يحازم وموافقه ارجعلك واديك فرصه ونفتح صفحه جديده
حازم حـ.ـضـ.ـنها بفرحه: همم احكي الخطه اللي انتي كنتي عماله بقا عشان تعلمني الادب يمعلمه
ورد بضحك: هههههههه حاضر
نبدأ نحكي
فلاش باك بعد ما فهمي قال لورد انها اطلقت كلمت سيف وقالتله يجي بليل وقاعدوا هما الاربع و ورد حكت لسيف كل حاجه
ورد بحزن: انت دلوقتي عرفت الحقيقه يسيف هتعمل ايه
سيف بأبتسامه: هساعدك حازم لازم يخد جزاته احم انتي بتحبيه
ورد بتنهد: ايوه يسيف بحبه بس مش عاوزه ابان رخي*صه تاني عايزه اعلمه الادب
سيف بأبتسامه: اشطا وانا معاكي
فهمي بأبتسامه: وانا كمان معاكي يحبيبتي
رقيه بحمحمه: احم وانا مليش مكان ولا ايه
ورد بضحك: للاسف نو لا
رقيه بضحك: احسن برضو الواحد يقعد يتفرج احسن
ورد بجديه: لا ليكي اسمعي هتعملي ايه
باك
وقولت لرقيه اختي التوأم تروح تقول لتغريد اني مسامحها وكلوا تمام وتغريد فرحت وبعدين رحت انا ورقيه بلغنا طنط سها عشان تكون عارفه وبس كده خلصت الحدوته حلوه ولا وحشه
ورد ضحكت
حازم بغيظ: اه يسوسه
ورد بأبتسامه: خلاص بقا ينمر كان لازم تتعمل الادب برضو وتخد الكبيره بقا
حازم بغيظ: اي يختي
ورد وهي بتقوم من علي السرير عشان تجري: احم ابنك قولتلو اني مامته وبعلمك الادب وهو ساعدني
حازم بغيظ وهو بيجري ورها: اه يولاد......
هههههههه 😂 نسبهم
ونروح لسيف ورقيه
رقيه بدمـ.ـو.ع: سيف لو سمحت طلقني انا مينفعش اكون ليك اصلا
سيف بحب: رقيه انا عارف انك حامل ورد قالتلي وعايزك معايا وهنربي ابنك اللي جاي في الطريق ده وهبقي زي ابوه واكتى وانا بحبك والله
رقيه بأبتسامه: وانا كمان بحبك
وحـ.ـضـ.ـنته نسبهم لوحدهم بقا 🙂
_____________________
عند جمال وخديجه
اه صح جمال راح اتقدم لخديجه وهما دلوقتي مخطبين وبعد اسبوع الفرح
جمال بأبتسامه: كلها اسبوع وتبقي معايا يجميل
خديجه بأبتسامه: ان شاءلله يجمال
بقلمي ملك ابراهيم عبدالجيد
بعد وقت اليوم خلص علي ابطالنا وحازم و ورد راحوا القصر عند سها ومروان
سها بأبتسامه: الف حمدالله على السلامة يحبيبتي نورتي البيت
ورد بأبتسامه: الله يسلمك يماما سها يحبيبتي
حازم بأبتسامه: يلا نطلع عشان ترتاحي شويه يا وردتي
ورد بأبتسامه: يلا
بعد مرور سنه
كان كل واحد عايش حياته احلي من التاني والصغيره بقا والنمر اللي هما حازم و ورد عايشين اسعد حياه رغم ان ورد مبتخلفش لكن انها حمدت ربنا و مروان عوضعها وبقا ابنها واكتر وهي كمان بتحبه جدا
عند حازم و ورد
ورد كانت قاعده بتكتب روايه او بمعنه صح قصتها
حازم بأبتسامه: حبيبي قلبي اللي وحشاني عندي ليك خبر با الفين جنيه
ورد بضحك: اي هو
حازم بأبتسامه: بصي يستي في دكتوره من المانيه عايشه في مصر وروحتلها واتفقت معاها انها هتعملك عمليه وهتقدري تخلفي
ورد بصدمه وفرحه: بتهزر صح
حازم بضحك: هو في هزار في الكلام ده
ورد بدمـ.ـو.ع وهي بتحـ.ـضـ.ـن حازم: بحبك اوى بجد يحازم ربنا يخليك ليا يارب وميحرمنيش منك ابدا
حازم بحب وعشق: ويخليكي ليا يا اجمل هديه من ربنا ليا
______♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
بعد شهرين بقا
ورد عملت العمليه من شهر قبل الشهرين دول ودلوقتي حامل وعامله مفأجاه لنمر
حازم بغيظ: اي يورد طافيه النور لي
ومكملش كلامه ولقه اللي جايه عليه وهي مبسوطه وزي القمر اكتر مهي قمر اصلا وماسكه اختبـ.ـار حمل
حازم بفرحه: ده بجد
ورد بأبتسامه: اممممم بجد
حازم بفرحه حـ.ـضـ.ـن ورد جـ.ـا.مد وهي كانت فرحانه اوي: انتي مش متخيله انا فرحان قد ايه
ورد بأبتسامه وحب: ربنا يدوم الفرحه دي علي طول ينمري
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
تمت بحمدالله