رواية وجعي في هواه هي رواية رومانسية تقع احداثها بين اسر وتقي والرواية من تأليف زولة وحيدة في عالم مليء بالتناقضات والأسرار تتشابك مصائر شخصيات رواية وجعي في هواه لتجد نفسها في مواجهة قرارات صعبة تُغير مجرى حياتهم إلى الأبد ان رواية وجعي في هواه هي قصة عن الحب الذي يتحدى الزمن والمصير الذي يفرض نفسه والأرواح التي تسعى خلف الحرية والسعادة بين الأمل واليأس وبين القوة والضعف ينسج رواية وجعي في هواه تفاصيل حياتهم في معركة غير متكافئة مع القدر لتكشف كل صفحة عن لغز جديد يقود القارئ نحو نهاية غير متوقعة
رواية وجعي في هواه من الفصل الاول للاخير بقلم زولة وحيدة
تقى لأمها:ياماما انا هطلع ادعيلي
امها ورد :بالتـ.ـو.فيق ياحبيبتي
تقى باست راس مامتها وطلعت
في شركة المنشاوي
زياد :ياآسر السكرتيرة بتاعتك استقالت بس لقينا بـ.ـنت بدالها
آسر :أنا هعمل المعاينة عشان مش عايزها تعملي مشاكل زي الأولى
زياد :اوكي
تقى دخلت شركة المنشاوي وكانت متـ.ـو.ترة
زياد :اهلا انسة تقى اتفضلي معايا
تقى دخلت مع زياد لمكتب آسر
آسر وهو بشوف الورق انسة تقى ادخلي
تقى دخلت وزياد طلع
آسر وهو بيبص ليها بإعجاب فهي البـ.ـنت الوحيدة في شركته ترتدي حجاب:اتفضلي ياقمر
تقى قعدت
آسر بابتسامة :ايه الجمال دة
تقى :ممكن نبدأ
آسر بغضب :أنا اللي بقرر امتى نبدأ
تقى :ع فكرة يا استاذ انا مبخفش من حد ف عشان كدا الأحسن توطي صوتك
آسر باستغراب :ايييه انتي بتقولي لمين يوطي صوتو انا آسر المنشاوي
تقى بشجاعة :وانا تقى أحمد...ايه ياعم كلها أسماء عادية
آسر بغضب :زياااااااد
زياد دخل بسرعة
آسر بغضب:ايه البـ.ـنت دي
تقى بغضب :ع فكرة مديرك قليل ادب وانا ما بشرفني اشتغل مع واحد قليل ادب
آسر مسكها من ايدها وشـ.ـداها عليه :ع فكرة انتي ماشوفتيش حاجة مني
تقى ضـ.ـر.بته كف وبعدت عنه
آسر بغضب :انتي بتضـ.ـر.بيني انا؟
تقى جريت برا الشركة بأقصى سرعة
آسر بغضب :زياد البـ.ـنت ضـ.ـر.بتني قدامك وانت واقف زي التمثال
زياد :آسر انت غلطان البـ.ـنت دي مش زي البنات اللي شغالين معانا
آسر بغضب:أنا عايزك تعرفلي كل شي عنها بسرعة
زياد بتنهيدة:اوكي
زياد طلع وهو حزين على حال صديقه
عند تقى في التاكسي
تقى وهي بتكلم نفسها:يالهوي ايه الإنسان دة دة اكيد لو ضـ.ـر.بني هيكـ.ـسرني ايه العملاق دة
وصلت البيت
ورد :في ايه يابـ.ـنتي ليه رجعتي بسرعة
تقى :أنا تاني مش عايزة شغل
ورد :في ايه بس
تقى حكيت ليها كل شي
ورد حـ.ـضـ.ـنتها :خلاص ياحبيبتي بكرة تلاقي شغل احسن منو
تقى بنفي:لالا تاني مستحيل اطلع من البيت دة ممكن يقــ,تــلني
ورد :بعد الشر عنك يا بـ.ـنتي مفيش حد يقدر يقرب عليكي وانا موجودة
تقى :ربنا يخليكي ليا ياماما
ورد :أنا هجهزلك الاكل
تقى :لا انا مش جعانة ياماما
ورد طب روحي ارتاحي
تقى دخلت اخدت شاور
==================
عند آسر في الشركة
آسر :أنا هروح الغي كل الاجتماعات يا زياد
زياد :بس...
آسر :جبتلي المعلومـ.ـا.ت؟
زياد :اه اسمها هو تقى أحمد ساكنة في بيت صغير مع مامتها وابوها هرب من هي صغيرة
آسر بابتسامة جانبية:اكيد هرب عشان البـ.ـنت دي نحس عليه
آسر طلع بسرعة ركب العربية
آسر للسواق :خدني ع بيت***
آسر وصل البيت
=================
عند تقى
تقى :ياماما انا هروح اجيب شوية حاجات من البقالة
ورد :طيب متتأخريش
تقى :حاضر
تقى طلعت شافت آسر قدامها
آسر بابتسامة:كيفك يا قمر
تقى بتـ.ـو.تر:عايز ايه
آسر :عايز اخد حقي منك
تقى :خليك بعيد عن بيتي
آسر فضل يقرب اكتر :ولو قربت منك هيحصل ايه
تقى زقتو ع الارض وجريت
آسر بضحك :دي البداية يا تقى صدقيني هاخد حقي
وركب العربية واتجه للقصر
بقلمي زولة وحيدة
==================
عند تقى
تقى كانت بتفكر في اللي هيعملو آسر
بتاع البقالة :عايزة ايه ياتقى
تقى :لا ولا شي
وراحت ع البيت
بتاع البقاله اكيد البـ.ـنت دي مـ.ـجـ.ـنو.نة
=================
في قصر المنشاوي
الدادة:اهلا يابني كيفك
آسر :الحمد لله
الدادة :أنا جهزت الاكل يابني
آسر :لا انا مش عايز شي
آسر راح ع اوضته وفضل يفكر هيعمل ايه ل تقى
آسر بابتسامة :هخليكي تجي تبوسي رجلي وتعتذريلي ياتقى...
↚
في صباح يوم جديد
عند تقى
تقى :صباح الخير ياماما
ورد بتعب:صباح النور
تقى:ماما في ايه
ورد :مفيش يابـ.ـنتي
تقى:نروح الدكتور
ورد بتعب :لالا
تقى :لا هنروح انا هجيب تاكسي
وطلعت برا
ياسر :ازيك ياتقى
تقى :عايز ايه ياياسر
(ياسر عمرو 35 سنة مش حلو الصراحة بيحب تقى وعايز يتجوزها بأي طريقة)
ياسر :هكون عايز ايه مثلاً
تقى اتجاهلته وراحت تجيب تاكسي
ياسر بابتسامة خبيثة:ماشي ياتقى ماشي
=================
في شركة المنشاوي
آسر :زياد انا عايزك تجيبلي معلومـ.ـا.ت اكتر عن البـ.ـنت دي
زياد :يا آسر خلي البـ.ـنت في حالها
آسر :ضـ.ـر.بتني كف يا زياد
زياد :بس..
آسر بمقاطعة :جيبلي المعلومـ.ـا.ت ويلا اتفضل برا
زياد طلع
==============
في المستشفى
الدكتور :انسة تقى مامتك مريـ.ـضة بالقلب ولازم نعمل ليها عملية بأسرع وقت
تقى :طيب يادكتور
تقى أخدت مامتها ع البيت
وطلعت تدور ع شغل
رنت عليها هند
هند :ياخسارة العشرة اللي بينا ياتقى
تقى :يابـ.ـنتي مشغولة
هند :حتى لو مشغول مفروض ترني عليا وتسألي عن حالي
تقى :ماانتي اهو كويسة
هند :يمكن مش كويسة
تقى :هند بطلي هبل انا بدور ع شغل
هند :ليه شركة المنشاوي ما قبلوك
تقى:قصة طويلة هحكيهالك بعدين
هند :تعالي الليلة عندنا ماما قالتلك تجي نفطر سوى
تقى :لا انا مش هقدر
هند :متخافيش فؤاد برا البيت مش هيجي
تقى:وانتي مفكراني خايفة من اخوكي
هند بضحك:لا يابـ.ـنتي متأكدة
تقى :خلاص اقفلي انا وصلت
تقى قفلت السكة
================
عند آسر
زياد :امها مريـ.ـضة بالقلب ومحتاجين يعملو ليها عملية بأسرع وقت
آسر بابتسامة :قول لكل الشركات ترفضها وخليهم يقولو ليها تيجي شركة المنشاوي
زياد :حاضر
=================
عند تقى كل الشركات مش عايزين يقبلوها
تقى:معنديش حل إلا اروح لشركة المنشاوي
وراحت للشركة دخلت ع مكتب آسر
آسر :اهلا انسة تقى.. حشـ.ـتـ.ـيني و اوي
وراح مسكها من ايدها وشـ.ـداها عليه
تقى بدmـ.ـو.ع :ارجوك انا عايزة اشتغل هنا امي مريـ.ـضة
آسر :وانا مالي ومالها
تقى:خليني اشتغل معك
آسر :حاااضر بس بشرط
تقى:ايه هو
آسر :تتجوزيني
تقى بعدت عنه :مستحيل اتجوزك
آسر :براحتك يلا غوري من قدامي
تقى راحت عند امها لقيتها تعبانة اوي
تقى اخدتها للمستشفى
تقى:ارجوك يادكتور ابدأ في العملية وانا هجيبلك الفلوس
الدكتور :اسف يا تقى مقدرش لانو المدير هو اللي طلب انه منبداش في العملية إلا لما تدفعي الفلوس
تقى باستغراب:آسر
الدكتور :ايوة آسر بيه
تقى جريت ع الشركة
===============
في الشركة
تقى دخلت ع المكتب بسرعة
آسر كان مركز في الورق
آسر بغضب :انتي ليه بتدخلي بدون استاءذان
تقى بسرعة:أنا موافقة
آسر رفع راسو
آسر بابتسامة :نعم ياقمر
تقى :موافقة اتجوزك بس ارجوك خليهم يعالجو ماما
آسر :طب يلا نكتب الكتاب اول
تقى :لأ اول خليهم يبدو في العملية
آسر اتصل ع الدكتور
آسر :دكتور محمد ابدا العملية والتكاليف خدها من زياد
الدكتور :حاضر
آسر قفل :يلا يا قمر
تقى :بس..
آسر مسكها من ايدها واخدها ع القصر
في القصر
آسر :يلا ابدا
المأذون قال جملته المشهورة(بـ.ـارك الله لكما وعليكما وجمع بينكما في كل خير)
آسر :مبروك يامدام تقى
زياد :مبروك يا آسر وتقى
آسر :الله يبـ.ـارك فيك واسمها المدام تقى
زياد :حاضر ياخويا انا هروح بقى
آسر :اوكي
زياد طلع واخد المأذون والشهود
تقى:أنا عايزة اشوف ماما
آسر :مفيش خروج من البيت يامراتي المصون
تقى:بس.....
آسر بمقاطعة :اطلعي الاوضة
تقى:يا آسر انا لازم اشوف ماما
آسر :وانا قولت مش هتشوفيها
آسر شالها وطلع ع الاوضة
تقى :نزلني ياز'فت
آسر بغضب :أنا ز' فت صح
حطاها ع السرير وراح اخد الكرباج
آسر :أنا هربيكي
وفضل يضـ.ـر.بها وهي بتبكي
آسر وقف عشان ياخد انفاسه
تقى ببكاء:انت ليه بتعمل معايا كدا كله عشان ضـ.ـر.بتك كف وانت الغلطان.. انت حـ.ـيو.ان واكيد اهلك معرفوش يربو ابنهم
آسر وشه بقى احمر من كتر الغضب اتجه عليه وفضل يضـ.ـر.بها بالقلم في وشها
تقى :أنا بكرهك يا آسر
آسر :أخرسي خالص وعقـ.ـا.با ليكي هتنضقي القصر كله
وطلع للدادة
آسر :دادة نرجس خليكي مع البـ.ـنت دي خليها تنضف القصر كله وإذا عرفت انه في حد ساعدها مش هيحصل خير
الدادة:حاضر يابني
آسر طلع وهو في كامل غضبه
تقى قامت ونضفت القصر كله
بعد مدة آسر دخل ع الاوضة لقاها نايمة لاحول ولا قوة ليها
آسر راح قعد جمبها مسك ايدها لقا حرارتها مرتفعة
آسر بصوت عالي:دادة نرجس اتصلي ع الدكتورة
تقى صحيت بخضة
تقى بدmـ.ـو.ع:والله نضفت القصر كله...ممكن تخليني اروح لمامتي بقى
آسر:أنا قولت مفيش خروج من القصر
تقى بدmـ.ـو.ع:ارجوك هعمل اللي انت عايزه بس خليني اشوفها
آسر وهو بيقرب منها:انتي حلوة اوي ولما تبكي بتكوني احلى... بحبك وانتي بتتعـ.ـذ.بي كدا
وقب"لها بحب
تقى بلعت ريقها بخـ.ـو.ف
آسر في نفسه :أنا عملت ايه لالا مستحيل يا آسر مستحيل
تقى بصوت منخفض :ارجوك عايزة اشوف ماما
آسر ضـ.ـر.بها كف
آسر بغضب :مش هتشوفي حد وانتي هنا زيك زي الخدm هتشتغلي كل يوم عشان تدفعي تكاليف العملية بتاعت مامتك
تقى :حاضر
الدكتورة دخلت
آسر بغضب :اطلعي برا هي كويسة
الدكتورة طلعت
الدادة :بس يا ابني..
آسر طلع وعفاريت الدنيا كلها قدامه
تقى كانت بتبكي ع اللي بيحصل ليها
الدادة :بـ.ـنتي انتي كويسة؟
تقى :اه ممكن تديني تلفونك
الدادة ادتها التلفون
تقى اتصلت على هند
تقى:هند روحي على مستشفى ***ماما هناك شوفيها
هند باستغراب :وانتي فين
تقى ببكاء:هند انا اتجوزت
هند بغضب :ايييييييييه انتي مامتك في المستشفى وبتروحي تتجوزي كدا
تقى حكيت ليها كل شي
هند :دة واحد معندوش د"م
تقى :روحي لماما يا هند ارجوكي
هند :حاضر خلي بالك من نفسك ياحبيبتي
تقى :طيب وانتي خلي بالك من نفسك ومن ماما
وقفلت التلفون
تقى :شكراً
الدادة :عفواً يابـ.ـنتي إذا عايزة اي شي انا موجودة
تقى :تسلميلي
الدادة :الله يسلمك انا هروح اشوف شغلي
تقى :اوكي
بعد مدة
آسر دخل الاوضة لقا تقى بتبكي
آسر بجمود:لازم تنامي عشان هتفوقي بدري وتنضفي البيت وهتنامي ع الارض
تقى نزلت ونامت ع الارض
آسر فتح التكييف في أعلى درجة
تقى حرارتها ارتفعت اكتر
في الصباح
آسر بغضب :ياز"فتة
تقى كانت في عالم تاني
آسر لقا جـ.ـسمها سخن
آسر قفل التكيف
بعد مدة
الدكتورة :آسر بيه المدام محتاجة راحة
آسر :يعني هي كويسة
الدكتورة:بقولك محتاجة راحة يعني مش كويسة خالص
آسر دخل عليها بسرعة
آسر بغضب :تقى قومي
آسر بغضب :قومي ياتقى
تقى فتحت عينها بتعب وحاولت تقوم
آسر :قومي نضفي القصر
تقى قامت بتعب وبدأت تنضف وهي بتنضف وقعت
آسر ضميرو انبو
آسر راح شالها واخدها ع السرير
تقى برجاء:ارجوك يا آسر بيه بس اديني اليوم دة اجازة وصدقني بكرة هنضف القصر كله واعمل شغل الخدm كله
آسر بضيق :متقوليش آسر بيه انا جوزك ويلا لازم ترتاحي
آسر راح جهز الاكل
آسر بابتسامة :يلا انا هأكلك
تقى :بس...
آسر بمقاطعة :ماعايز كلام انتي لازم ترتاحي
وفضل يأكلها
تقى :انت اكلت
آسر :لا بس هاكل مع دادة نرجس
تقى :طيب
آسر :يلا انتي لازم تنامي
تقى :آسر انت بتعمل معايا كدا ليه ع فكرة انت مش مجبور تعمل معايا كل دة
آسر بضيق :تقى انت مراتي لازم اهتم فيكي
تقى :بس انا هنا خدامة
آسر بغضب :تقى اسكتي خالص وانتي مش خدامة ومش هتشتغلي هنا
تقى :بس ازاي هدفعلك فلوس العملية
آسر :هتشتغلي معايا
تقى :طب ممكن اشوف ماما انا مابعرف إذا همـ.ـو.ت ولا لأ خليني اشوفها لآخر مرة
آسر حـ.ـضـ.ـنها :متجيبيش سيرة المـ.ـو.ت تاني
تقى :حاضر
آسر :هنروح نشوف مامتك وبالمناسبة عمليتها نجحت وانا روحت ليها والدكتور قاللي حالتها عمال تتحسن
تقى بدmـ.ـو.ع:خدني ليها ارجوك
آسر :حاضر بس انتي ارتاحي
ومسح ليها دmـ.ـو.عها ونيمها
==================
عند آسر في اوضة التمرينات
آسر وهو بيضـ.ـر.ب كيس الملاكمة
آسر بغضب :مـ.ـا.تصدقها دة كله كدب وفي النهاية هتخليك زي فريدة
آسر : كلهم زي بعض مـ.ـا.تصدقها ياغـ.ـبـ.ـي
ومسك راسو وفضل يصـ.ـر.خ
================
عند هند
هند دخلت المستشفى عند ورد
هند :خالتي انتي كويسة؟
ورد :اه يابـ.ـنتي الحمدلله فين تقى
هند بكدب:هي هي معايا وتعبانة شوية عشان كدا ماقدرت تجي
ورد :اها
هند :انتي ارتاحي وانا هجيك بكرة
ورد :طيب يابـ.ـنتي
================
عند تقى
تقى فاقت بس حرارتها كانت لسة مرتفعة
آسر دخل الاوضة لقا نرجس بتعمل ليها الكمادات
آسر :حرارتها نزلت
نرجس :اه نزلت الحمد لله
تقى وهي نايمة:ماما ليه بابا مفيش.. بابا ارجوك ارجع انا محتاجالك معايا
آسر كان سامعها وحزين ع حالتها
نرجس :هي بتقول كدا من ما نامت
آسر :دادة نرجس ممكن ترتاحي انت هعمل ليها الكمادات
نرجس :حاضر
وطلعت
آسر فضل يعمل ليها الكمادات لحد المغرب وهي لسة كانت بتهلوس
آسر قرب منها وبا"سها بحنان
تقى فاقت
تقى بخـ.ـو.ف :ف في ايه
آسر :مفيش... انتي مراتي ولا انا غلطان
تقى بغضب :ع فكرة دي قلة أدب
آسر:أنا قليل ادب
تقى :اه عارفة
آسر شـ.ـداها عليه بقوة
آسر :أنا جوزك وهعمل اللي انا عايزه والاحسن تسكتي عشان هتهور واعمل شي مايعجبك
تقى :اسفة
آسر وهو بيقرب :حتى كلمة اسفة حلوة منك
تقى بخـ.ـو.ف :آ آسر
آسر بتوهان :عيون آسر
فجأة تلفونو رن
آسر بغضب :مالك يا زياد
زياد :في بـ.ـنت اسمها هند زارت ام تقى
آسر قفل بغضب
آسر بغضب :مين هند دي
تقى بخـ.ـو.ف :دي دي
آسر :انطقي
تقى :دي صاحبتي
آسر :ازاي عرفت انه مامتك في المستشفى
تقى :هي كانت عارفة
آسر بغضب:كـ.ـد.ابة انا كنت مراقب كل خطوة انتي بتعمليها ف عشان كدا الأحسن تنطقي هي ازاي عرفت انه مامتك في المستشفى
تقى :أنا اتصلت عليها
آسر :بتلفون مين
تقى :مش هقولك
آسر :مش هتقولي.. كويس جدا
وراح شال الكرباج وفضل يضـ.ـر.بها
آسر :هتقولي ولا اضـ.ـر.بك اكتر
تقى :مش هقول
آسر اخدها على اوضة مظلمة وربطها في كرسي
آسر: مش هتطلعي من هنا غير لما تقولي
وفضل يضـ.ـر.بها لحد ما اغمى عليها
آسر بص عليها بقرف وطلع وقفل الباب بالمفتاح
آسر للخدm :ممنوع حد يطلعها من هنا
الخدm :حاضر
آسر دخل اخد شاور وحاول نام بس مقدرش ينام لأنه كان بيتذكر لما ابوه كان بيضـ.ـر.به في نفس الاوضة اللي فيها تقى
بقلمي زولة وحيدة
=================
في بيت ياسر
ام ياسر :ياخسارة أمها في المستشفى وهي راحت تتجوز
ياسر :ايه... تقى اتجوزت
ام ياسر :اه يابني جارتنا بـ.ـنتها شغالة في شركة آسر وسمعت من الموظفين انه تقى اتجوزته
ياسر بغضب :انتي ليا انا وبس ياتقى مش هسمح لحد ياخدك مني
وخرج وهو في كامل غضبه
↚في صباح يوم جديد
عند تقى كانت بتبكي ع حياتها اللي فجأة بقت جحيم
آسر دخل
آسر بابتسامة :لسة مُصرة ع قرارك
تقى :اه
آسر فك الحبل
آسر :هتروحي معايا الشغل وهتكوني السكرتيرة بتاعتي يلا جهزي نفسك
بعد مدة في الشركة
آسر لتقى :عندي صفقة مهمة اليوم ماعايز أخطاء
تقى :حاضر
زياد دخل بسرعة
زياد :العميل وصل
آسر :خليه يتفضل هنا
زياد :اوكي
دخل العميل
آسر :اهلا أحمد المنصوري
تقى بصدmة:ب بابا
=================
عند هند
هند :صباح الخير يابابا ياحبيبي
الأب :عايزة ايه ياهند
هند :ايه بصبح عليك بس
الأب :ماهو حبيبي دي وراها حاجة
هند :اه انا عايزة اروح ل ام تقى
عمر(اخ هند) :مش هتروحي تاني ع بيت تقى
هند :ليه ان شاء الله
عمر :البـ.ـنت امها في المستشفى وهي راحت تتجوز
هند :كدب
عمر :قوليلي الحقيقة انتي بقا
هند :هي انجبرت ع الجوازة دي
عمر :ياسلاااام وانتي عرفتي منين
هند :هي قالتلي
عمر بغضب :وكمان بتكلميها
هند :اه هكلمها لأنها صاحبتي وانا بعرف انه تقى مستحيل تعمل شي غلط الا لسبب
عمر :صدقيني ياهند تاني إذا كلمتي البـ.ـنت دي انا هدفنك حية
هند :بابا هتخليني اروح ولا لأ
الأب :مش هتروحي بعد اللي سمعته دة
هند : بعدين كلكو هتعرفو انكم ظلمتوها
عمر:هنشوف
================
عند تقى
تقى بصدmة:ب بابا
أحمد بص عليها باستغراب
آسر :تقى في ايه
تقى :دة بابا يا آسر
وطلعت صورة لابوها وامها مع بعض
تقى بفرح:شوف
أحمد :انتي اسمك تقى أحمد
تقى :اه
وجريت حـ.ـضـ.ـنته وانفجرت بالبكاء
تقى :بابا انت وحـ.ـشـ.ـتني اوي
آسر بغضب :تقى اطلعي برا
تقى مسحت دmـ.ـو.عها:مش هطلع يابابا الإنسان دة اتجوزني بالغـ.ـصـ.ـب وبيعـ.ـذ.بني
أحمد كان مصدوم
آسر مسكها من ايدها وبعدها عن أحمد
أحمد :صح انك بتعـ.ـذ.ب بـ.ـنتي؟
آسر بجمود :اه
أحمد :انا هاخدها معايا يلا فك ايدها والا هرفع عليك قضية
آسر :عايز كام
أحمد :انت مفكرني هبيع بـ.ـنتي ل واحد زيك
آسر طلع صك من جيبه
آسر :اكتب الرقم اللي انت عايزه
أحمد اخد الصك وطلع بفرحة
تقى بدmـ.ـو.ع :بابا ساعدني ياباباااااااااااا
آسر بغضب :اخرسي خالص
واخدها ع القصر ودخلها على نفس الاوضة وربطها في الكرسي وفتح التكييف في أعلى درجة
وخرج
آسر للدادة :مش عايز حد يديها اكل أو يدخل ليها
نرجس :بس يابني كدا هي هتمـ.ـو.ت
آسر بغضب :ومالو تمـ.ـو.ت... اصلا اللي زيها لازم يمـ.ـو.تو
بقلمي زولة وحيدة
================
عند ورد كانت طلعت من المستشفى ورجعت البيت
ياسر دخل ليها
ياسر بغضب :فين بـ.ـنتك
ورد :عند صاحبتها يابني.. عايز شي؟
ياسر :كذابة بـ.ـنتك اتجوزت رجل الأعمال الشهير آسر المنشاوي
ورد:انت اتجننت ولا ايه دة المدير بتاعها وهي بتكرهو ازاي هتتجوزه يعني واصلا تقى ازاي تتجوز بدون ما تقولي
ياسر :لأنه بـ.ـنتك طماعة بتجري ورا الفلوس
وخرج من البيت
ورد بصدmة :ازاي دة
ورد اتصلت على هند
ورد :هند فين تقى
هند في نفسها :شكلها عرفت الحقيقة
هند :تقى اتجوزت ياخالتي
ورد :ط طب ازاي وليه
هند حكيت ليها كل شي
ورد:بس تقى عمرها ماعملت شي إلا وخبرتني
هند :ياخالتي كل شي حصل بسرعة حتى أنها ماخبرتني
ورد :طب بت عـ.ـر.في بيت آسر دة
هند وصفت ليها القصر
=================
في القصر
ورد :أنا لازم ادخل بـ.ـنتي جوة
الحرص :مش ممكن تدخلي يلا ارجعي بيتك
ورد :بس...
آسر :في ايه
آسر بصدmة:خالتي؟
ورد بغضب :فين بـ.ـنتي
آسر للحرص :خلوها تدخل
ورد :قولتلك فين بـ.ـنتي
آسر :اتفضلي
آسر اخدها على اوضة
ورد :بـ.ـنتي مش هنا
آسر :ارتاحي انتي وانا هجيبها
آسر راح بسرعة لتقى وفك الحبل
آسر :مامتك هنا
تقى بفرحة:بجد
آسر :ع فكرة عقـ.ـا.بك ماخلص ولما تقابلي مامتك اوعى تقوليلها ع شي وإلا هقــ,تــلك وهقــ,تــلها
تقى :حاضر
آسر :روحي خدي دوش وغيري ملابسك واعملي كريم ع الجروح دي
بعد مدة عند ورد
ورد بفرحة:بـ.ـنتي ازيك
تقى جريت عليها وبقت تبكي
ورد :بـ.ـنتي في ايه
تقى :مفيش
ورد :تقى ليه انتي سخنة
تقى :تعبت شوية
آسر كان واقف وبيبتسم
ورد :بـ.ـنتي انتي مبسوطة في حياتك دي
تقى بصت على آسر
تقى :اه ياماما آسر بيعاملني بحنان وبيهتم فيني
ورد بابتسامة :الحمد لله
آسر كان مصدوم من تقى
آسر :اتفضلي ياخالتي الاكل جهز
ورد :لا انا هرجع البيت
تقى :ماما هتسيبيني تعبانة كدا؟
ورد :ياحبيبتي انتي مش لوحدك معاكي جوزك
تقى بدmـ.ـو.ع:ماما ارجوكي خليكي معايا
ورد :بس يابـ.ـنتي مينفعش اخلي البيت فاضي
آسر :مش مشكلة انا وتقى هنروح معاكي نقعد يومين تلاتة دة بعد اذنك طبعا
ورد :البيت مفتوح ليكو دايماً ياحبايبي
آسر :نروح؟
ورد بابتسامة :يلا
آسر ركب العربية
تقى كانت عايزة تركب ورا
ورد :هتخلي جوزك يركب لوحده؟ يلا اركبي معاه قدام
تقى :بس...
آسر بمقاطعة :تعالي ياتقى
تقى ركبت قدام
في البيت
ورد دخلت البيت
آسر :أنا اللي يقرر هنقعد كام يوم ولما ازهق هنروح
تقى :حاضر
ياسر : نورتينا ياحبيبتي
آسر بغضب :ناااااعم
↚ياسر :نورتينا يا حبيبتي
آسر بغضب :نااااااااااعم
آسر راح على ياسر وفضل يضـ.ـر.به بقوة
تقى :آسر خلاص هيمـ.ـو.ت
آسر دار وشه على تقى بغضب وراح مسكها من ايدها ودخلها ع الاوضة
آسر وهو بيلوي دراعها :بتحبيه؟
تقى بدmـ.ـو.ع :آسر ايدييييي
آسر بغضب:انطقي بتحبيه؟
تقى بدmـ.ـو.ع:لأ
آسر :كـ.ـد.ابة
تقى بدmـ.ـو.ع :وهكدب ليه
آسر :وقسماً وعظماً ياتقى اعرف انك بتحبيه أو كان بينكو علاقة انا هدفنك حية
تقى بدmـ.ـو.ع :طب فك ايدي بقى
آسر فكاها وخرج وهو في كامل غضبه
تقى قعدت ع الارض وبقت تبكي امها من برا :تقى فينك
تقى مسحت دmـ.ـو.عها وراحت ل ورد
تقى :نعم ياماما
ورد :انا هروح لجارتنا... هتيجي معايا؟
تقى :لأ انا تعبانة شوية
ورد :طب ارتاحي وانا مش هطول
تقى :اوكي
ودخلت الاوضة ونامت
بعد مدة آسر دخل شافها نايمة زي الملاك
آسر في نفسه :معقولة تسيبني زي فريدة... بس هي بتكرهني.. اكيد هتسيبني زي فريدة.. آسر مـ.ـا.تخليها تخدعك بوشها البريء
ومسك راسو وصرخ:لااااااااا ماهتسيبني
تقى قامت على صوتو
تقى جريت عليه :آسر في ايه
آسر مسكها :ماهتسيبيني فاهمة.. مستحيل تسيبيني حتى لو بتكرهيني انتي هتفضلي معايا يا تقى
تقى بخـ.ـو.ف :ماهسيبك يا آسر انا اهو معاك
آسر حـ.ـضـ.ـنها
آسر :أنا تعبت كتير في حياتي ياتقى والسبب اللي مخليني قاسي معك هي فريدة فريدة السبب ياتقى
تقى :طب اهدأ تعال معايا
واخدته ع السرير ونيمته
تقى كانت عايزة تقوم
بس آسر كان ماسك ايدها زي الطفل اللي خايف مامته تبعد عنه
تقى نامت جمبه
=================
عند ياسر
ياسر بغضب :ضـ.ـر.بني انا عمري محدش ضـ.ـر.بني يجي هو ويضـ.ـر.بني؟
صاحبه(خالد) :من حقه يضـ.ـر.بك لأنك قولت لمـ.ـر.اته حبيبتي
ياسر :اه لأنها حبيبتي انا وبس
خالد:ياسر احسنلك تنسى البـ.ـنت دي لأنه اكيد جوزها هيقــ,تــلك
ياسر :بس هي حلوة اوي مقدرش انساها حتى انت لو شوفتها هتعجبك
خالد :لا شكرا مش عايز اشوفها
ياسر :براحتك بس انا هعمل اللي في دmاغي
===============
عند هند
هند بكدب:ماما انا هروح لياسمين صاحبتي
امها :روحي بس متتأخريش
عمر :مين ياسمين دي
هند :دي صاحبتي عايز تشوفها؟ .. عايز تقابلها. .. عايز رقمها ؟
عمر :اسكتي يا هند روحيلها
هند :تسلملي يا اخويا القمر
وجريت
=================
في بيت تقى
تقى فاقت لقت آسر لسة نايم
تقى قامت وطلعت لقت هند بتكلم ورد
تقى بفرحة:هند
هند :أنا زعلانة منك
تقى: ليه ان شاء الله
هند :بتتجوزي بالطريقة دي عشان مـ.ـا.تعزميني صح
تقى :لا والله ياحبيبتي.. انتي عارفة السبب
هند :مش مهم فين جعفر بتاعك
تقى باستغراب: مين جعفر
هند :انتي ليه غـ.ـبـ.ـية كدا.. انا قصدي جوزك
تقى :اسمو آسر
هند: يابـ.ـنتي اسم جعفر احلى
تقى :براحتك
هند :ايه رايك نروح ل ياسمين
آسر من ورا تقى :لأ
تقى دارت وشها عليه :انت امتى فوقت
آسر :من ما الست عمالة تقول عليا جعفر
هند بسرعة:جعفر ايه انا كان قصدي آسر اصل جعفر دي لازقة في لساني عشان كدا بقولها لكل الناس
آسر :اها
هند :ليه مش عايز المدام تروح معايا لصاحبتنا
آسر :تقى انتي عايزة تروحي
هند بسرعة:طبعا عايزة تروح يعني مش ممكن اليوم كله تحبسها في البيت
آسر :تعالي ياتقى
آسر اخدها ع الاوضة
هند :ايه الإنسان دة انا بكلمه يقوم ياخد مـ.ـر.اته ويمشي كدا
ورد بضحك:هيكون عايز يكلمها شي مهم
هند :ياخسارة ياتقى اتجوزتي واحد مـ.ـجـ.ـنو.ن وكمان ضخم بس قمر بس برضه جعفر وعملت كدت😝
عند تقى
آسر :عايزة تروحي ياتقى
تقى بخـ.ـو.ف :لأ
آسر :متخافيش انتي من حقك تخرجي مع رفيقتك
تقى :بجد
آسر :اه يلا انا هوصلكو وهروح للشركة
تقى :اوكي
آسر وصل تقى وهند على بيت ياسمين
تقى وهند خبطو الباب بس مفيش حد فتح
تقى :خلينا نرجع يمكن مسافرين
هند :اه هما مسافرين انا عارفة
تقى :ايه
هند :يابـ.ـنتي لو ما قولت لجعفر ان احنا رايحين لصاحبتنا ماكان هيخليكي تطلعي
تقى بغضب :انتي اتجننتي
هند :ما اتجننت بس انتي اللي هتتجنني بسبب جعفر دة
تقى :اسمو آسر
هند :يابـ.ـنتي مش مهم خلينا بقى نروح على كافيه كدا يكون حلو
تقى :بس..
هند بمقاطعة :اسكتي
وراحو ع كافيه
تقى :هند انا لقيت بابا
هند بصدmة:اييييه
تقى :لقيته في شركة آسر
هند :وحصل ايه
تقى بدmـ.ـو.ع :هو باعني لآسر
هند :ازاي هو كدا
تقى :حتى أنه ماقالي حشـ.ـتـ.ـيني و
هند حـ.ـضـ.ـنتها :ياحبيبتي خلاص متهتميش بالموضوع اصلا هو سابك قبل كدا وانتي اهو كويسة جدا واحسن بـ.ـنت بيتمناها اي اب هو خسرك ياحبيبتي.. وبعدين انا ومامتك و.جـ.ـعفر معاكي
تقى بضحك :اسمو آسر ياهند
هندبضحك : آسر
بقلمي زولة وحيدة
==============
عند آسر
زياد :هند وتقى قاعدين في كافيه
آسر بغضب :عقـ.ـا.بك معايا ياتقى
وخرج وعفاريت الدنيا كلها قدامه
وصل البيت لقا تقى قاعدة مع ورد
آسر :تقى يلا ع البيت
تقى :بس..
آسر بمقاطعة :تقى
ورد :اسمعي كلام جوزك يابـ.ـنتي
تقى :حاضر
في القصر
آسر بغضب :بتكدبي عليا؟
تقى:والله يا آسر مابكدب عليك احنا لقينا ياسمين مسافرة و..
آسر بمقاطعة :قمتو روحتو على كافيه صح
تقى :اه
آسر اخد الكرباج وفضل يضـ.ـر.بها وراح ربطها في الكرسي زي ما كانت وفتح التكييف في أعلى درجة
آسر :دة عشان تتربي
تقى بدmـ.ـو.ع:آسر حـ.ـر.ام عليك
آسر :اخرسي خالص وقفل الباب
↚في بريطانيا
في منزل فريدة (اللي بسببها تقى عايشة جحيم )
حسن (عم آسر ) :بكرة هنرجع مصر
سُريا(مرات حسن) :ليه
حسن :عندي شوية شغل هناك
فريدة:اه يابابا انا كمان عايزة اشوف آسر اصلو واحشني اوي
حسن :بعد اللي ماسبتيه مظنتش انه يطيق خلقتك
فريدة:ومالو انا بس عايزة اشوفو عايش ازاي بدوني... وضحكت.. اكيد المسكين مش قادر يتنفس
حسن :ابت اتلمي مش عايز مشاكل ها
سُريا: متخافش يا حسن مفيش اي مشاكل هتحصل
حسن :هنروح بكرة
بقلمي زولة وحيدة
================
عند تقى
كانت مغمى عليها
آسر دخل
آسر :فوقي ياهانم
بس ملقاش رد
آسر :تقى فوقي
آسر بخـ.ـو.ف :دي حرارتها مرتفعة
آسر أخدها ع المستشفى
في المستشفى
الدكتورة :المدام حالتها سيئة جداً
آسر بجمود:عايزها تفوق وإلا أنا هقــ,تــلك
الدكتورة :انت بتهددني ولا ايه بالظبط
آسر :تؤتؤ انا بنصحك
الدكتورة:ع فكرة انت مفترض تنسـ.ـجـ.ـن لأنك رفعت ايدك عليها وانت السبب في اللي حاصل عليها
آسر :أنا مش عايز محاضرات لو سمحتي شوفي شغلك
الدكتورة بغضب :قول الحمد لله اني بعرف تقى.. وللأسف اتجوزت واحد بدون قلب ومايستاهلهاش
وراحت
آسر بضحك:قالت مايستاهلهاش قالت... الدكتورة دي اكيد في شي في دmاغها.. شكلها متعرفنيش
بعد مدة
عند تقى
الدكتورة :تقى انتي كويسة
تقى :الحمد لله
الدكتورة :انتي ايه الإنسان اللي اتجوزتيه دة يا تقى
تقى :معرفش انا ازاي اخدت الخطوة الكبيرة دي بدون تفكير
الدكتورة:حبيبتي انتي لازم تطلقي منو وبعدها ترفعي عليه قضية
تقى :مش عايزة
الدكتورة:مش عايزة ولا خايفة
تقى كانت هتتكلم آسر دخل
آسر :اطلعي يادكتورة
الدكتورة :مش هطلع
آسر :الله... عايز اكلم مراتي
الدكتورة:ومالو كلمها قدامي
آسر كان هيتكلم
تقى بمقاطعة: دي صاحبتي ولو عايز تتكلم اتكلم قدامها
آسر بغضب :تقى
تقى :مالك يا آسر
آسر :شايفك بقيتي قوية لأنه صاحبتك معاكي
الدكتورة :لو سمحت اطلع انا عايزة اكلم تقى
آسر :مش هطلع
تقى :اطلع يا آسر
آسر بغضب :انا قولت مش هطلع
الدكتورة :بسيطة.. هنادي ع الأمن لأنه حضرتك بتزعج المريـ.ـضة
آسر طلع بغضب
الدكتورة :تمام دي هي تقى اللي اعرفها هي قوية ومابتخافش من حد
تقى ابتسمت
آسر دخل
دكتورة هدى:تقى يلا اطلبي منه الطـ.ـلا.ق وإذا رفض انا بعرف اتصرف معاه
آسر بصدmة:ايه... ط طـ.ـلا.ق؟
دكتورة هدى :اه
تقى :لأ ياهدى انا مش عايزة أتطلق
هدى:ليه؟ دة عـ.ـذ.بك كتير ياتقى
تقى :مش عايزة اتطلق ياهدى وانتي عارفة اني اذا قررت شي مابتراجع
هدى :. انتي اكيد اتجننتي
وطلعت من الاوضة
آسر :نروح؟
تقى :يلا
في القصر
في الاوضة
آسر :انتي ليه ماسمعتي كلام رفيقتك؟
تقى : يا آسر كل الناس بتتغير وانا متأكدة انك هتتغير.. يمكن القرار اللي اخدته يكون غلط بس انا حاسة انك هتتغير
آسر :بوعدك اني هتغير ياتقى بس انتي مـ.ـا.تسيبينيش
تقى : طبعاً هسيبك إذا ما اتغيرت يا آسر لاني مقدرش اعيش في الجحيم دة انا اتحملت كتير كتير اوي
آسر :أنا آسف
تقى :الاعتذار مش هيفيد انا عايزة أفعال تبينلي انه القرار اللي اخدته دة صح
آسر :حاضر ياتقى
في صباح يوم جديد مليء بالمفاجئات
تقى قامت صلت الصبح
آسر كان نايم تقى طلعت تحضر الفطار
نرجس :يابـ.ـنتي آسر قال مش عايزك تعملي حاجة لأنك امبـ.ـارح طلعتي من المستشفى
تقى :أنا كويسة ياخالتي وعايزة اطبخ ليكو احلى طبخة
نرجس :بس..
تقى :خالتي انتي ارتاحي وبس
نرجس :أمري لله
وفضلت تتفرج على تقى وهي بتطبخ
بعد مدة
آسر وهو بياكل :الله الطبخة دي حلوة اوي
نرجس :عملتها تقى
آسر بص ل تقى بابتسامة :تسلم ايدك
تقى :الله يسلمك
بعد خلصو اكل تقى كانت في المطبخ مع دادة نرجس
دخلت فريدة بابتسامة خبيثة
آسر بصدmة :فريدة
فريدة :اه اشتقــ,تــلي صح
وجريت حـ.ـضـ.ـنتو
آسر بعدها بقرف
آسر :لسة ليكي عين تدخلي بيتي
فريدة بدلع :ومالو مش بيت حبيبي
تقى طلعت من المطبخ
فريدة :الله الله مين القمر دي يا آسر
آسر مسك ايد تقى :دي مراتي
فريدة:حلوة بس بتعرفني ما بيعجبني اي شي
تقى :مش لازم أعجب كل الناس وبالذات انتي لأنك مابتعجبيني ابدا
فريدة بغضب :احترميني لأنه انا هي حبيبة آسر وهو مابيعرف يعيش بدوني
تقى :ما هو اهو عايش وواقف قدامك.. وبعدين انا مابهمني إذا كنتي حبيبته ولا لسة حبيبته لأنه انا مـ.ـر.اته وحاضره ومستقبله
فريدة:آسر البـ.ـنت دي شكلها اتجننت
آسر :لأ يافريدة كلامها صح.. وباين انك انتي اللي هتتجنني بعد اللي تقى قالته
فريدة بغضب :فين اوضتي
تقى :اوضة ايه ياختي هو دة بيتك وانا معرفش ولا ايه
فريدة بغضب :آسر خلي مراتك تخرس
آسر :دة بيتها وهي ليها حق انها تقرر مين هيقعد ومين هيطلع
حسن وسُرية دخلو
فريدة :بابا شوف آسر اتجوز
حسن باستغراب :يعني هيفضل منتظرك ولا ايه
آسر راح حـ.ـضـ.ـن حسن :وحـ.ـشـ.ـتني اوي ياعمي
حسن :وانت وحـ.ـشـ.ـتني
سُرية :وانا ما وحشتك
آسر :طبعاً حشـ.ـتـ.ـيني و يامرات عمي
سُرية :القمر دي هي مراتك
آسر :اه تقى تعالي
تقى سلمت عليهم
فريدة بغضب :ماماااااااا تعالي
سُرية راحت مع فريدة ع الاوضة
وحسن فضل يتكلم مع آسر وتقى
==================
في الاوضة
فريدة بغضب :ماما انتي ازاي تقولي عليها قمر
سُرية:مالك يابـ.ـنتي
فريدة :البـ.ـنت دي لسانها طويل وقليلة أدب والأستاذ آسر شكله بحبها
سُرية :ومالو مايحبها هيحصل ايه يعني
فريدة:آسر مش لازم يحب بـ.ـنت غيري انا
سُرية :وهنعمل ايه ياهانم
فريدة :معرفش بس اكيد البـ.ـنت تقى دي في حد بيحبها لأنه مستحيل حد يشوفها ومايحبها.. وانا لازم الاقيه
↚عند تقى كانت بتفكر إذا القرار اللي اخدته صح ولا خطأ
تقى :بجد انا غـ.ـبـ.ـية ليه اخترت اني اعيش مع الوحش دة معقولة اكون... لالا مستحيل
آسر دخل وفتح التلفزيون
تقى اخدت الريمـ.ـو.ت وفتحت قناة كرتون
آسر بغضب :غيري القناة
تقى :لأ
آسر :تقى
تقى ادتو الريمـ.ـو.ت بسرعة
آسر اخد الريمـ.ـو.ت وفضل باصص عليها
تقى :في ايه الريمـ.ـو.ت معاك غير
آسر قفل التلفزيون
آسر :تقى انتي حبيتي حد قبل كدا
تقى باستغراب :انت بتسأل ليه
آسر :عايز اعرف اذا حبيبتي كانت بتحب حد قبلي
تقى :حبيبتك؟
آسر :اه حاولت اكرهك بس ماقدرتش
تقى :بس انا بكرهك
آسر بضحك :عارف انك بتكرهيني
تقى :بتضحك ليه
آسر :اعيط يعني؟
تقى :هو انت الليلة هادي ليه وكمان بتضحك
آسر :معرفش بس يمكن عشان الكلام اللي قولتيه ل فريدة
تقى :اه خلاص اسكت
وقامت من السرير آسر مسكها ووقعها عليه
آسر :بحبك
تقى كانت ساكتة
آسر :مابتحبيني
تقى :مقدرش احب واحد معندوش قلب وكان بيعـ.ـذ.بني
آسر :حقك عليا طفولتي وفريدة اللي خلوني قاسي
تقى قامت وقعدت ع السرير :وانا ذنبي ايه
آسر :ملكيش ذنب ياحبيبتي انا اللي مقدرتش اقدرك
تقى :بلاش حبيبتي دي
آسر :حاضر بس هتفضلي حبيبتي
تقى :مش مهم
آسر :لما كنت صغير ماما سابتني لأنها اكتشفت انه بابا بيخـ.ـو.نها وبابا كل ما درجاتي في المواد تنزل كان بيضـ.ـر.بني في نفس الاوضة اللي كنت بحبسك فيها وكل مرة كان بيشرب وبيجي يضـ.ـر.بني بدون سبب هو كان قاسي معايا ياتقى ولما كبرت عرفت انه ليا بـ.ـنت عم اسمها فريدة وانا حبيتها بجد بس بعد ما الشركة بتاعتي افلست فريدة قالتلي انها بتحب حد تاني وقتها عرفت انها كانت عايزة فلوسي بعدها بكام سنة شركتي بقت أكبر شركة في الشرق الأوسط ولقيتك ويمكن حبيتك من اول نظرة والسبب اللي كان مخليني قاسي عليكي هو فريدة
تقى كانت بتسمعه وفي دmعة هـ.ـر.بت من عينها
آسر بابتسامة و.جـ.ـع :بحبك بجد ياتقى وصدقيني مستحيل اضـ.ـر.بك
تقى :معرفش ليه انا اخترت أفضل معاك يمكن انا حبيتك بس انا مش عايزة احبك
آسر :مش مشكلة انا مش هجبرك على حاجة انتي مش عايزاها....... اسف على كل حاجة عملتها معاكي وخرج من الاوضة
تقى طلعت الجنينة مع دادة نرجس كانت لابسة دريس بنوتي باللون الأزرق وحجاب بنفس اللون
تقى :غريب انا ليه ما لاحظت للجنينة دي
نرجس :حلوة؟
تقى :روووعة
تقى راحت للزهور وفضلت تتفرج عليهم
آسر شافها
آسر :انتي ايه اللي جابك هنا
تقى كانت ساكتة
آسر مسكها من ايدها وشـ.ـداها عليه :بكلمك ردي عليا
تقى :بتفرج ع الزهور وبعدين بعد مني شوف الحرص بيبصو علينا
آسر بغضب : مش عايز حد هنا كلكو اطلعوا برا
تقى كانت بتحاول تبعد عنو بس آسر كان ماسكها اوي
فريدة خرجت وشافتهم راحت عليهم
فريدة :الله ع الرومانسية
تقى بغضب :آسر
آسر بعد عنها
آسر :عايزة ايه يافريدة
فريدة بدلع :وحـ.ـشـ.ـتني يا آسر
تقى كانت عايزة تدخل البيت آسر مسكها من ايدها
آسر لتقى:ايه مش عايزة تشوفي باقي الجنينة
تقى :مش عايزة
آسر :لا هتشوفي وخدها يتفرجو
فريدة بغضب :بتتجاهلني يا آسر.. تمااام
===============
بعد مدة
عند ورد
كان في حد ضـ.ـر.بها بالسكين في بطنها اخدت التلفون اتصلت على آسر
ورد :خلي تقى تيجي عايزة اشوفها يمكن لآخر مرة في حياتي
آسر بخـ.ـو.ف:خالتي في ايه
ورد :خلي تقى تيجي يابني
آسر :حاضر احنا جايين اهو
تقى بخـ.ـو.ف : ماما مالها
آسر بسرعة:تعالي
آسر وتقى راحو بسرعة
فريدة من بعيد بابتسامة والخطة نجحت وضحكت بشر
↚تقى ببكاء :ماما اصحي ياماما
آسر راح شال ورد واخدوها ع العربية
في المستشفى
تقى للدكتور:ماما هتعيش صح هي لازم تعيش يادكتور
آسر :اعملو كل شي يادكتور واي شي بتحتاجوه انا هجيبه
الدكتور :تمام ودخل ع أوضة العمليات
تقى حـ.ـضـ.ـنت آسر وانفجرت بالبكاء
تقى بشهقات عالية:ماما هتعيش يا آسر صح
آسر قلبو و.جـ.ـعو عليها
آسر :متخافيش كلو هيكون تمام انتي اهدي وادعيلها وانا هروح مع الشرطة نشوف مين اللي عمل كدا
تقى بدmـ.ـو.ع :متسيبنيش يا آسر
آسر :حاضر
آسر اتصل ع زياد وحكالو كل شي
زياد :اوكي انا هروح دلوقتي
==================
عند زياد في البيت
هند دخلت لقت زياد واقف قدام الد'م
هند بخـ.ـو.ف :مين انت وبتعمل ايه هنا وايه الد'م دة
زياد مردش عليها
هند بصراخ:قاااا' اتل
زياد :ممكن تسكتي
هند :قت' لت مين يامجرم
زياد :أنا مق' تلتش حد ام تقى في حد ضـ.ـر.بها بالسكين وهي حاليا في المستشفى
هند :ايه اسم المستشفى
زياد:*******
===============
عند تقى كانت بتدعي لأمها. هند حـ.ـضـ.ـنتها وانفجرو الاتنين بالبكاء
تقى :ماما بين الحياة والمـ.ـو.ت ياهند
هند :هتكون كويسة ان شاء الله
بعد مدة الدكتور خرج
تقى بسرعة:ماما كويسة؟
الدكتورة :للأسف حالتها حرجة جدا احنا عملنا اللي علينا والباقي على ربنا
تقى جريت ع الاوضة
الممرضة ممنوع الدخول والا حالتها هتسوء
تقى بدmـ.ـو.ع :عايزة اشوف ماما
هند راحت مسكتها
هند :تقى حبيبتي مامتك حالتها هتسوء لو دخلتي
تقى حـ.ـضـ.ـنت هند
تقى ببكاء :ماما هتكون كويسة صح
هند :اه ان شاء الله
آسر كان بيبص عليها وقلبو بيوجـ.ـعو
زياد وصل ع المستشفى
زياد بسرعة:آسر احنا لقينا المجرم
آسر:مين هو
زياد :معرفش تعال معايا
تقى سمعتهم
تقى :أنا هروح معاكم
آسر :لأ انتي افضلي هنا
تقى :لا هروح
هند :اه هنروح نشوفو
زياد:خليهم يروحو ويمكن يقدرو يتعرفو عليه
آسر :طب يلا
==============
في بيت ورد
كلهم دخلو اتصـ.ـد.موا
تقى بصدmة:ي ي ياسر
ياسر :أنا معملتش حاجة
زياد :كل الأدلة عليه
هند بغضب :انت يابن ال.....
آسر مسكو من ياقة قميصه بغضب:مين قالك تعملها يابن ال....
ياسر :انا معملتش حاجة
تقى :كله بسببي
آسر :قصدك ايه
تقى :هو كان عايز يتجوزني وانا ما قبلت حتى انه كان بيحاول يخلي ماما تغـ.ـصـ.ـبني ع الجواز منو ولما اتجوزت آسر قال يق'تل امي ويخليني اعيش حياتي كلها زعل صح ياياسر
ياسر بابتسامة :ياسلام عليكي قمر وذكية
آسر ضـ.ـر.بو بوكس في وشه
آسر بغضب :يابن ال....... كلامك معايا مش مع مراتي
ياسر بابتسامة :بحبها ومستعد اعمل كل شي عشان تبقى ملكي
آسر نزل فيه ضـ.ـر.ب لحد ما اغمى عليه
هند لتقى:تعالي ياحبيبتي دة واحد معندوش د'م ومع'فن
تقى وهند طلعو من الاوضة اللي فيها ياسر
تلفون هند رن
هند :الو
عمر بغضب :فينك يا هند
هند :أنا جاية اهو
عمر :اوعى تكوني في بيت تقى
هند :لالا انا هاجي بعد شوية وقفلت السكة بسرعة
تقى :روحي ياهند اخوكي إذا عرف انك معايا مش هيسيبك في حالك
هند :انتي بتقولي ايه
تقى :أنا عارفة انه اهلك منعوكِ تيجي ع بيتي لأنهم مفكرين اني بـ.ـنت قليلة ادب لأني اتجوزت آسر بدون ماحد يعرف
هند :انتي اتجننتي ولا ايه
تقى :لا ياهند ما اتجننت مبتقدريش تكدبي عليا
هند حـ.ـضـ.ـنتها :أنا اسفة يا تقى
تقى :متعتذريش انا اللي غلطانة لانو بسبب جوازي ماما في المستشفى
هند :انتي ملكيش ذنب ياحبيبتي السبب هو المع'فن اللي اسمو ياسر دة يلا اهدي بقا عشان انا مش هقدر اقعد هنا اكتر من كدا
تقى :طب انتي روحي لأنه الوقت اتأخر
هند :اوكي
آسر وزياد خرجو
آسر :زياد وصلها
هند :لا شكراً مش عايزة
زياد :في ستين يلا روحي لوحدك بقا
آسر :زياد وصلها
زياد :يلا يابـ.ـنتي ومسكها من ايدها وراح
==============
عند هند
هند :مفكر نفسك ايه بتمسكني من أيدي بالطريقة دي
زياد كان ساكت وسايق بسرعة
هند :هتق'تلنا ما تسوق بالسرعة دي
زياد بغضب :انتي مابت عـ.ـر.فيش تسكتي
هند :للأسف مابعرف
زياد :الله يصبرني
هند :آمين يارب
زياد :استغفر الله العظيم
هند :والحمد لله رب العالمين
زياد :اسكتي يابـ.ـنتي اسكتيييي
هند :مش هسكت ونزلني هنا لأنه اخويا إذا شافك هي'قــ,تــلنا
زياد نزلها
================
عند تقى
تقى كانت نايمة في سريرها
آسر راح عليها وفضل يتأمل ملامحها
آسر في نفسه :أنا آسف لأنك بتعاني بسببي
===============
عند هند
عمر :كنتي عندها صح
هند :اه ياعمر البـ.ـنت امها في المستشفى وهي محتاجاني
عمر بغضب:اخرسي خالص وادخلي ع اوضتك ومفيش خروج
هند دخلت الاوضة بسرعة
عمر في نفسه :يارب تكوني بخير ياتقى
↚عند تقى
في صباح يوم جديد مليء بالمفاجئات
تقى صحيت بخضة :ماما
آسر :في ايه يا تقى
تقى :آسر يلا نروح لماما
تسريع الأحداث
بعد تقى وآسر جهزوا
آسر :دة تلفونك
تقى اخدت التلفون
تلفون آسر رن
الدكتور :البقاء لله
التلفون وقع من آسر
تقى بخـ.ـو.ف:في ايه يا آسر
آسر :خالتي ورد م م مـ.ـا.تت
تقى :انت بتقول ايه يا آسر
آسر جري ع العربية وتقى لحقته
اسر وتقى راحو ع المستشفى
تقى جريت ع مامتها
تقى بصوت عالي ودmـ.ـو.ع :مامااااااااااااااااااا
تقى :ماما فوقي انا تقى ماما بلاش تهزري ياماما فوقي ارجوكي انا بعرف انك عايشة هم بيكـ.ـدبو ماما فوقي
آسر بحـ.ـز.ن ودmـ.ـو.ع حاول يداريها :تقى
تقى :يا آسر ماما عايشة هي بس بتحب تخـ.ـو.فني كدا
وفجأة بقت تصرخ :مامااااااااااا فوقيييييي
آسر بحـ.ـز.ن:تقى اهدي
تقى بدmـ.ـو.ع:كله بسببي انا السبب انااااااا السبب
تقى :آسر انا لازم امـ.ـو.ت اق'تلني يا آسر
واغمى عليها
آسر بخـ.ـو.ف :تقى
بعد مدة
تقى فاقت
آسر كان قاعد جمبها
تقى بدmـ.ـو.ع :آسر انا عايزة ماما
آسر :خلاص ياتقى انا هنا
تقى حـ.ـضـ.ـنتو وانفجرت بالبكاء
آسر :اهدي
تقى هديت
الدكتور :آسر بيه احنا جهزنا الجنازة ممكن تاخدوها دلوقت
آسر :يلا ياتقى
في بيت ورد
تقى كانت بتعيط بحرقة
هند دخلت وراحت حـ.ـضـ.ـنتها
هند :ربنا يصبرك يا اختي
تقى ببكاء :ماما راحت ياهند راحت وخلتني في الحياة القاسية دي
هند بكيت معاها
بعد مدة آسر وزياد رجعو من الدفن
آسر :زياد اتصل بالشرطة ياخدوا ابن ال..... ع السـ.ـجـ.ـن وخليك معاهم لاني متأكد انه مشترك مع حد
زياد :حاضر
.............................
آسر :تقى يلا هنروح ع القصر
تقى :أنا هفضل هنا
آسر :بس...
هند :خليها هنا انا هبات معاها
تقى :لا ياهند اهلك هيقلقو عليكي الأحسن تروحي
آسر :اه هخلي زياد يوصلك وانا هقعد مع تقى
هند :اولا دي رفيقتي عايزني اخليها لوحدها يعني؟ تانيا مش هروح مع صاحبك المـ.ـجـ.ـنو.ن دة
بعد مدة تقى وآسر قدروا يقنعو هند تروح وهند راحت
==============
عند هند وصلت البيت
ابو هند :كنتي فين
عمر :اكيد مع الهانم تقى
هند بحـ.ـز.ن ودmـ.ـو.ع :خالتي ورد مـ.ـا.تت
ام هند بصدmة :ايييييه
هند حكيت ليهم كل شي
عمر جري ع العربية بتاعته وراح لبيت ورد لقا آسر قدام الباب
عمر بخـ.ـو.ف :فين تقى
آسر :عايز منها ايه
عمر :هي كويسة؟
آسر :اه مين حضرتك
عمر :انت اللي مين
آسر :أنا جوزها
عمر :اوووووه انت اللي اتجوزتها غـ.ـصـ.ـب عنها
آسر كور ايده بغضب
تقى طلعت بسرعة :آسر في شوية حاجات عايزة اجيبهم من البيت عشان هقعد هنا كام يوم
عمر في نفسه :هي حلوت كدا امتى... لالا ياعمر مـ.ـا.تفكر فيها انساها ياغـ.ـبـ.ـي
آسر :مين دة ياهانم
تقى بصت على عمر
تقى :عمر
عمر :أنا سمعت اللي حصل مع مامتك ربنا يصبرك ويجعل مثواها الجنة
تقى :آمين يارب
آسر :عايز ايه يابني
تقى :آسر في ايه
آسر :مش عاجبني الإنسان دة
تقى :آسر....
عمر بمقاطعة :أنا هروح
تقى :بس...
آسر بمقاطعة :خليه يروح
ومسكها من ايدها ودخل
تقى :آسر في ايه
آسر بغيرة :بت عـ.ـر.فيه من امتى
تقى :من وانا صغيرة
آسر :مـ.ـا.تتكلميش معاه تاني
تقى :حاضر
================
عند عمر في اوضته
عمر :غـ.ـبـ.ـي غـ.ـبـ.ـي غـ.ـبـ.ـي ليه روحتلها انا بعد ماكرهتها
هند دخلت
هند :بتحبها؟
عمر :للأسف مقدرتش انساها
هند :خلاص ياعمر هي اتجوزت لازم تنساها دلوقت
عمر :معرفش ازاي انساها ياهند
هند بحـ.ـز.ن ع حالة اخيها:ربنا معاك
===============
بعد اسبوعين
عند تقى
آسر :احنا هنروح على فرنسا
تقى :طيب
آسر :أجهزي يلا بسرعة
بعد مدة تقى وآسر جهزوا
حسن :رايح فين يابني
آسر :هروح على فرنسا منو اغير لتقى جو ومنو اشوف جدي
حسن :اوكي توصلو بالسلامة
فريدة :أنا هروح معاهم
حسن :ليه ان شاء الله
فريدة في نفسها :خطتي هتفشل إذا آسر وتقى سافروا
آسر :مش هتروحي يافريدة
واخد تقى وراح
فريدة بخبث :ماشي يا آسر ماشي
↚آسر وتقى وصلو ع فرنسا
في بيت المنشاوي
المنشاوي :اهلا فيك ياحبيبي اسر
آسر :ازيك ياجدو
المنشاوي :أنا كويس ومين القمر دي
آسر :دي مراتي تقى
المنشاوي :ازيك ياحبيبتي
تقى :الحمد لله ازيك انت
المنشاوي: الحمد لله اتفضلو اقعدوا
تقى وآسر قعدوا
بعد وقت دخل شاب شعرو اسود وعيونو زرقاء ووسيم عمرو 25
آسر بفرحة:ايهم
اسر راح حـ.ـضـ.ـن أيهم
(ايهم ابن عم آسر)
آسر :وحـ.ـشـ.ـتني يا اخويا
أيهم :انت وحـ.ـشـ.ـتني اكتر وبص ع تقى
أيهم :الله الله ع الجمال
تقى خدودها احمرو
آسر بغيرة:احترم نفسك ياض
أيهم :الصراحة ذوقك اتحسن فريدة متسواش حاجة قدام دي انا معرفش اصلا ازاي حبيتها
آسر :أيهم اسكت بقا
أيهم وهو بيتقدm نحو تقى:ازاي اسكت والقمر دي قدامي
ومد ايدو
آسر مسك ايد أيهم بغضب
آسر بغضب :لو مديت ايدك تاني هتوحشك يا ايهم
أيهم بضحك :الله عايز اسلم ع مرات اخويا
آسر :سلم من بعيد
أيهم قعد جمب المنشاوي
أيهم بخبث:السلام عليكم يا حبيبتي وغمز ليها
تقى :وعليكم السلام
آسر مسك ايد تقى :احنا هندخل نرتاح
المنشاوي :اتكلم عن نفسك تقى مش عايزة تدخلي صح
تقى :......
المنشاوي :متخافيش من آسر تعالي نتفرج ع الجنينة
تقى بفرحة:يلا
آسر بغضب :كويس ياتقى حسابك معايا
تقى ماسمعتو وراحت مع المنشاوي
أيهم كان هيلحقهم
آسر مسكه من ايدو
آسر بغضب :وقسماََ وعظماََ الاقيك قريب منها هقــ,تــلك
أيهم :ياعمي انا مالي ومالها انا رايح اشوف الجنينة مع جدي
آسر :انقلع
أيهم راح وآسر راح ع اوضته
أيهم لقا تقى بتتفرج ع الجنينة والمنشاوي بيحكيلها عن آسر وهي بتضحك
أيهم :انا عايز اغـ.ـيظ آسر
راح لعند تقى وفضل يكلمها
آسر اتصل ع تقى
تقى :الو
آسر :مش ناوية تيجي ولا ايه
تقى :في ايه
آسر :تعالي عايزك في موضوع مهم
تقى :طيب
أيهم بضحك :روحيلو قبل مايجي ينفجر من الغيرة
تقى راحت لعند آسر بسرعة
في الاوضة تقى دخلت لقت آسر مش موجود
تقى :آسر
آسر طلع من ورا الباب وقفله
وبدأ يقرب منها وتقى بترجع لورا لحد ما لزقت في الحيط
آسر حاوط خصرها باءيديه الاتنين
آسر :حبيبتي بتعمل ايه مع أيهم
تقى بخـ.ـو.ف :ك ك كنت بتكلم معاه
آسر :شكله عجبك
تقى :انت بتقول ايه
آسر قرب منها وبا"سها بعنف لحد ما حس انها مش قادرة تتنفس
آسر بعد عنها
آسر :متفكريش تتكلمي مع الإنسان دة
تقى:........
آسر بصوت عالي :فاهمة
تقى :أنا بكرهك يا آسر بكررررهك
وراحت ع الحمام
آسر ضـ.ـر.ب ايدو في الحيط :غـ.ـبـ.ـي غـ.ـبـ.ـي
تقى اخدت دوش وطلعت قعدت ع السرير
آسر راح قعد جمبها
آسر :أنا آسف
تقى :.........
آسر شـ.ـداها من خصرها
آسر :مش هتقولي حاجة؟
تقى وهي بتحاول تزقه :ابعد يا زفت
آسر :قولي اللي انتي عايزاه مش هبعد وأكمل بخبث :احنا اتجوزنا من فترة طويلة انا عايز نونو بقى
تقى بسرعة :أنا جعانة اوي
آسر بضحك :بجد
تقى :اه بجد
آسر :هبعد منك بس بشرط
تقى :ايه
آسر :عايز بوسة
تقى :قليل ادب
آسر :اه تحبي اثبتلك
تقى :لالا اصل انا متأكدة من دة
الباب خبط
آسر راح فتح الباب
أيهم :تعال انت وتوتة الاكل جاهز
آسر بغيرة:اسمها تقى وهي مش هتاكل معاك
تقى لبست دريس طويل وطرحة وطلعت بسرعة
آسر بغضب :ادخلي يا تقى
تقى :مش هدخل
أيهم مسكها من ايدها وراح ع السفرة
آسر بغضب :هتشوفي هعمل فيكي ايه ياتقى
وراح وراهم
تقى كانت قاعدة جمب المنشاوي وبتتكلم معاه
آسر قعد جمبها
آسر بهمس :الليلة هتبقي مراتي بالفعل
تقى بلعت ريقها بصعوبة
وقامت من الكرسي
المنشاوي :مالك يابـ.ـنتي
تقى :ا ا انا شبعت هعمل ليكو الشاي
وجريت ع المطبخ
تقى عملت الشاي
المنشاوي:ليا زمن مدوقتش شاي حلو زي دة
أيهم بغمز :حلو زي اللي عملته
آسر :هو انت بتغمز لمراتي ليه
ايهم:لأنها قمر
آسر :بقولك ايه
أيهم: ايه
آسر :عندي معاك شوية كلام تعال
آسر وايهم طلعوا
و تقى فضلت تكلم المنشاوي
تقى كانت بتكلم المنشاوي لحد الساعة 12
تقى بنعاس :أنا نعست هروح
المنشاوي :الكلام معاكي حلو يابـ.ـنتي اوكي نتكلم بكره تصبحي على خير
تقى :وانت بخير وراحت
آسر :اتأخرتي بس انا لسة عند قراري
تقى :آسر انا نعسانة
آسر :لا مش هنأجل
تقى :آسر حبيبي...
آسر بمقاطعة :قولتي حبيبي؟
تقى:اه انا هقولهالك كل يوم بس مـ.ـا.تغـ.ـصـ.ـبني ع شي مش عايزاه
آسر :حاضر بس كل مرة هتقوليها صح
تقى :اه اه طبعاً وجريت ع السرير ونامت
آسر بخبث :مش مشكلة المرة دي مشيتها ليكي عشان قولتيلي حبيبي بس المرة الجاية مش هتهربي
وراح نام جمبها
↚في صباح يوم جديد
تقى كانت صحيت وصلت الصبح وراحت ع المطبخ عشان تطبخ
أيهم دخل ع المطبخ
أيهم :صباح الخير
تقى :صباح النور
أيهم :اساعدك؟
تقى :انت بتعرف تطبخ
أيهم :اه انا هوايتي الطبخ شوفي مهاراتي واتعلمي
تقى :طب علمني بقى ياشيف
أيهم بدأ يطبخ تقى كانت بتساعده
آسر طلع لقا تقى وايهم في المطبخ
آسر بغضب :بتعملو ايه
تقى :بنطبخ
آسر :ودة بيعمل ايه
أيهم :بساعدها
آسر :اطلع قولتلك خليك بعيد عن مراتي
تقى :آسر في ايه هو بس بيساعدني
أيهم بخبث :غيران
آسر :مش غيران
أيهم :خلاص ياتقى خلينا نخلص بسرعة
آسر :هساعدكم
تقى :اتفضل
آسر وتقى وايهم جهزوا الاكل (اصلا آسر معملش حاجة غير أنه بيحاول يبعد أيهم عن تقي)
بعد مدة
آسر :احنا هنرجع بعد اسبوع
المنشاوي :ليه يابني مـ.ـا.تقعدو زيادة
تقى :طب ما انتو ارجعوا معانا
أيهم :الصراحة انا مكنتش عايز ارجع بس هرجع عشان انتي طلبتي مننا كدا
آسر مسك ايد تقى
آسر :متكلمش مراتي
أيهم :عارف انها مراتك بس هي اختي انا كمان صح يا تقى
تقى :اه طبعاً
آسر :اه اختك بس مش اكتر
تقى فكت ايد آسر وراحت قعدت جمب المنشاوي
تقى :جدو انت هترجع معانا صح
المنشاوي :هفكر
تقى :جدو بلييييز ارجع معانا عشان خاطري
المنشاوي بص ع آسر لقاه متغاظ من تقى
المنشاوي بخبث :هوافق بس اذا اديتيني بوسة
تقى باسته ع خده
آسر في نفسه :حسابك معايا ياتقى
المنشاوي :الله
تقى بفرحة :يعني هترجع معانا
المنشاوي :طبعاً ياحبيبتي
تقى حـ.ـضـ.ـنتو :شكراً ياجدو
آسر بغيرة:تقى يلا ع الاوضة
تقى :لأ مش عايزة عايزة اقعد مع جدو حبيبي
آسر راح ع الاوضة بغضب
المنشاوي وايهم ضحكوا عليه
تقى :هو ليه دايما متعصب كدا ياجدو
المنشاوي بضحك : غيران
تقى :اللي قلبه حجر دة بيغير
أيهم بضحك :تعالي معايا وشوفي هيعمل ايه
أيهم وتقى طلعوا وقعدو في الجنينة
آسر طلع شاف تقى جمب أيهم وبيضحكو
آسر :البـ.ـنت دي ما بتفهم ولا ايه
وراح عندها
آسر :تعالي ياتقى
تقى :طب مانت اقعد معانا
آسر :مش عايز
أيهم بضحك :روحي شوفي عايز ايه
تقى راحت معاه
في الاوضة
آسر بغضب :قولتلك مش عايزك تتكلمي مع ايهم
تقى :اسفة نسيت
آسر حاوط خصرها بيديه
تقى بخـ.ـو.ف :آسر بتعمل ايه
آسر بتوهان :هشششش مش عايز ولا حرف
تقى :لا هتكلم مش ع كيفك
آسر با'سها بحب
تقى زقته
تقى :قليل ادب وسـ.ـا.فل
آسر :اه كملي وايه كمان
تقى :لا كدا كفاية
آسر :ع فكرة انا عايز بوسة زي اللي اديتيها ل جدي
تقى :لأ انت لأ
آسر :انا جوزك يابـ.ـنتي بتتكسفي مني يعني
تقى :مابتكسفش انا
آسر :طب اثبتيلي
تقى باسته ع خده
آسر :مش عايز هنا عايز هنا وشاور ع شفايفه
تقى :بس
آسر :جبانة
تقى باسته
تقى :مش جبانة
آسر شـ.ـداها عليه
آسر :حلوة زيك يا قلبي
تقى اتخبت في صدره وخدودها زي الفراولة
آسر :هتخليني اتهور يافراولاية
تقى وهي متخبية ف صدره :بحبك
آسر :وأخيراً ليه اتأخرتي عشان تقوليها كنت منتظرها من وقت
تقى :وانا قولتها اهو
(خلوهم ف حالهم بعد كدا)
في صباح يوم جديد
آسر: انا مش مصدق انك وأخيراً بقيتي مراتي
تقى :مـ.ـا.تصدق يابني
آسر بحب :بحبك
تقى :وانا بعشقك
آسر :أجهزي عشان هنروح ع الملاهي
تقى بفرحة :بجد
آسر :اه بجد يا حبيبتي
تقى باسته ف خده :بحبك ياقمر
آسر :طب أجهزي يابتاعت المصالح
تقى جهزت بسرعة ولقت آسر جهز
راحو ع الملاهي واستمتعوا
================
بعد اسبوع
آسر وتقى والمنشاوي وايهم رجعو ع مصر
في القصر
فريدة:اهلا نورتو وكانت بتبص ع آسر
أيهم بهمس لأسر :هي بتبصلك كدا ليه
آسر :معرفش
أيهم :بنورك يا فريدة
فريدة بصتله بغـ.ـيظ
أيهم :هو انتي متجوزتيش لسة
فريدة :وانت مالك
أيهم :عايز اعرف... واكمل بضحك شكله حبيبك التاني اتخلى عنك
تقى حاولت تمنع ضحكتها لكن مقدرتش
فريدة في نفسها :اضحكي اضحكي أنا مجهزالك مفاجئة حلوة يا تقى هتخليكي تبكي
=================
بعد مدة في اوضة تقى وآسر
تقى كانت في الحمام
فريدة دخلت بسرعة
فريدة :آسر شوف الصور دي
آسر بغضب :تقى......