رواية جوازة الاسد اسد وحور كاملة جميع الفصول

رواية جوازة الاسد هي رواية رومانسية تقع احداثها بين اسد وحور والرواية من تأليف شهد عبد السلام في عالم مليء بالتناقضات والأسرار تتشابك مصائر شخصيات رواية جوازة الاسد لتجد نفسها في مواجهة قرارات صعبة تُغير مجرى حياتهم إلى الأبد ان رواية جوازة الاسد هي قصة عن الحب الذي يتحدى الزمن والمصير الذي يفرض نفسه والأرواح التي تسعى خلف الحرية والسعادة بين الأمل واليأس وبين القوة والضعف ينسج رواية جوازة الاسد تفاصيل حياتهم في معركة غير متكافئة مع القدر لتكشف كل صفحة عن لغز جديد يقود القارئ نحو نهاية غير متوقعة

رواية جوازة الاسد اسد وحور كاملة جميع الفصول

رواية جوازة الاسد من الفصل الاول للاخير بقلم شهد عبد السلام

حور:يعني ايه يا بابا عايز تجوزني عشان الفلوس 
طارق بعصبيه ضـ.ـر.بها بلقلم :انتي مـ.ـا.تربتيش يا خسارة تربتي فيكي
وهتجوزي يعني هتجوزي
حور فضلت تعيط ود.خـ.ـلة اوضتهاا 
مرات ابوهاا اصاله:تعالي روقي عشان الناس هتجيلك بليل 
 حور:حاضر يا ابله اصاله 
اصاله خرجت من اوضة حور 
حور:يارب بقا انا قولت يوم ماهتجوز هرتاح ومش هترمي الراميه السوده دي يارب 
وخلصت ترتيب الشقه 
اصاله:ادخلي عشان شويه والناس هتجي ومش عايزه منك اي غلط 
حور:حاضر 
ودخلت 
 طفلتي الخائفه 
بقلم/شهد عبد السلام
محمد :انت هتجوز حور 
اسد:اجوز مين يا بابا حور حور الي اصغر مني بي 10 سنين 
محمد:مالها حور ومش كل حاجه بسن 
اسد:انا مش موافق يا بابا ولو دي اخر واحده في العالم مش هتجوزها ده كفايه ابوهاا 
محمد:احترم نفسك يا اسد وخليك فاكر ان ابوها يبقا عمك 
اسد بعصبيه:وانا مش هخدهاا يا بابا 
بتدخل ام اسد
ليلي:يا ابني البت غلبانه وطيبه ومن ساعت ما امها مـ.ـا.تت وهي متبهدله شوفها هتعجبك انت ماشوفتهاش من وهي عندهاا 10 سنين 
اسد:بقولكم لا لا لا بقا مش كده هي عشان غلبانه اتجوزهاا 
محمد:اخر كلام عندي يا ابن ليلي لو مـ.ـا.تجوزتيش بـ.ـنت عمك ولا انت ابني ولا اعرفك 
اسد: انت بتلوي دراعي يا بابا 
محمد:باين عشتنا في مصر نسيتك احنا اصلنا ايه احنا صعايده 
اسد:عشان صعايده اتجوز بـ.ـنت عمي الي مشفتهاش من سنين 
ليلي:يا حبيبي هتشوفها و هتعجبك دي ذي القمر واتجوزها بدل البهدله الي هي فيها دي 
محمد:اخر كلام عندي انا قولتهوالك 
اسد: ماشي يا بابا انا موافق 
محمد :ماشي ادخل حضر نفسك وانتي يلا يا ليلي و نروح عندها 
ووصله عند بيت حور 
محمد:ازيك يا اخوي عامل ايه 
طارق:الحمد لله يا محمد 
اسد:ازيك يا عمي
طارق : الحمد لله اتفضلوو 
ليلي :ازيك يا اصاله 
اصاله :الحمد لله يا حبيبتي 
ليلي:اومال فين عروستنا 
اصاله :هنديهاا 
اصاله في اوضة حور:انتي لسه ذي ما انتي قومي يختي الناس برا قومي ان شاء الله تغوري من هنا 
حور سمعت الكلام وقامت لبست دريس شفاف من الايدي ومن اخر رجليها وطلعت بحلوتهاا 
نوصف الشخصيات 
(حور 19 سنه قصيره وبيضه شعرهاا دهبي قصير و عيونها خضراا وخدهاا علطول حمرا طبيعي و شفيفهاا الورديه )
(اسد 30 سنه طويل وعريض هو اسم علي مسمه شعره اسود وعيونه بني غامق بيتميز بشخصيته الصعبه جداا و جـ.ـسمه المتقسم)
اصاله في المطبخ مسكها من دراعهاا:عارفه لو عملتي اي حاجه تضيع العريس همـ.ـو.تك ويارب تغوري من هنا بقا يلا اخلصي وسبتها 
حور بعـ.ـيا.ط:يارب مش عارفه اعمل ايه 
ودخلت 
اسد في تفكيره:يخربيتك هما قاله حلوه بس مش كده يعني دي المنصوره حطط حلوتها كلها فيكي 
ليلي قامت حـ.ـضـ.ـنتها:حبيبتي ياروحي عامله ايه يا بـ.ـنتي 
حور:الحمد لله يا ماما 
محمد:عامله ايه يا حور 
حور:الحمد لله يا عمو
محمد:سلمي علي اسد 
حور مديت ايديها ل اسد منغير كلام وعنيها في الارض 
اسد :وهو ماسك ايديها :ينفع تتفضلو براا 
كلهم :ايه...
اسد وهو ماسك ايديهاا: ينفع اتفضلو براا
كلهم:ايه 
اسد:ايه بقول عايز اقعد معاها شويه 
كلهم قامه و مازال اسد ماسك ايد حور وحور عنيها لسه في الارض
اسد بامر:اقعدي 
حور:نعم 
اسد  بتفحص في جسدهاا:هطللعي تقوليلهم انا مش موافقه فاهمه 
حور بترفع راسها
حور بصوت مليان عـ.ـيا.ط:ينفع تقولهم انت 
اسد :يعني مش هتقوليلهم انتي
حور بخـ.ـو.ف:انا ..انا اخاف اقوم ل بابا كده 
اسد وعرف ان كلام ليلي صح مش مجرد كلام علي الفاضي 
اسد:يعني انتي موافقه 
حور:بابا موافق 
اسد بعصبيه:بقولك انتي انا مالي ب ابوكي 
حور بخـ.ـو.ف وهتبدا تعيط:انا ..انا 
اسد: بس خلاص 
حور ظنط ان خلاص هو مش موافق 
اسد بصوت عالي:بابا عميي 
محمد:في ايه 
اسد: الفرح بعد بكره 
محمد:انت مـ.ـجـ.ـنو.ن ياض انت فرح مين الي بعد بكره 
ليلي:مش هنلحق يا اسد 
اسد:مش هتلحقه ايه الشقه وانا مجهزها وكل حاجه تمام
طارق:بس لسه شروطي 
محمد:شروطك 
اسد:  عارف ان انت كـ.ـلـ.ـب فلوس عايز كام 
طارق: عايز مليون جنيه 
اسد:وقت كتب الكتاب ويلا بقا 
ونزل اسد و محمد وليلي 
محمد:ايه الي انت هببته ده 
اسد بعصبيه: مش كل همك اتجوزها هتجوزهاا اهو 
محمد:مش بطريقتك دي 
اسد:هو ده الي عندي 
محمد:ماشي بس لو عملت للبـ.ـنت اي حاجه انا الي هحاسبك 
اسد: هكلها مثلا هعملها ايه يعني يا بابا 
ليلي:اسد خلي بالك منها دي يتيمه يا ابني 
اسد:خلاص يا ماما قولت ماشي ماشي 
نرجع ل حور 
حور :يارب يوم ما اتجوز اتجوز بطريقه دي ومع ده ده شكلو مـ.ـجـ.ـنو.ن يارب استرهاا 
اصاله :والله اتنصفتي يا بـ.ـنت يمني مليون جنيه مره واحده 
وطلعت
عند اسد 
اسد بنوم:عايزه ايه 
مايا بدلع:ايه يا اسد بتكلمني كده ليه
اسد:اخلصي يا مايا في حاجه في الشغل
مايا: لا 
اسد:امال بترني ليه في الوقت ده 
مايا:وحـ.ـشـ.ـتني اووي 
اسد:وانتي اكتر يا روحي 
مايا:بحبك 
اسد:بكره يا حبيبتي
ماياا :انت شايف كده ماشي يا اسد 
اسد:باي 
وقفل معاها وفتح السوشيال 
وبحث عن حور وفضل يشوف صورهاا 
تاني يوم الصبح 
ليلي : صباح الخير يا محمد 
محمد:صباح النور يا غاليه 
ليلي:انا هنزل اخد حور واجبلها كام حاجه كده واجبلهاا الفستان الي هتلبسه في الفرح 
محمد:ماشي 
عند حور 
اصاله :قومي يا اختي كل ده نوم  قومي عشان ليلي جايه تاخدك تروحي تجبي حجات الجواز
حور:حاضر 
اصاله :خلصي الي وراكي عقبال ما تجي 
حور :حاضر
حور خلصت كل حجات البيت ونزلت مع ليلي و اشتريت كل هدومهاا للجواز و ليلي قالتلها ان هي هتاخد الهدوم في البيت 
وحور كانت مكسوفه جدا من الهدوم بس بسبب خـ.ـو.فها وخجلهاا مـ.ـا.تكلمـ.ـيـ.ـتش
في شركة ابو اسد 
اسد:فين الشغل يا قمر 
قمر:اهو يا مستر اسد 
اسد:تمام الفاكس ده يبعت والرد يبقا عندي في اقرب وقت 
والفون رن 
اسد:اتفضلي علي شغلك 
اسد:نعم يا ماما 
ليلي:انا جبت هدوم حور اهي 
اسد:ماشي و وراق كتب الكتاب جاهز 
ليلي :مبروك يا حبيبي 
اسد: ماما والنبي بلاش الجو ده هو انا وخدهاا علي حب 
ليلي:والله هتحبها يا ابني دي كويسه واميره 
اسد:ربنا يسهل اقفلي بقا 
ليلي:سلام
عند حور رجعت تعبانه نامت 
تاني يوم الصبح و يوم كتب الكتاب 
حوار كانت لابسه دريس افوايت 
و جازمه بيضه 
وفاقت من شردوهاا علي 
بـ.ـارك الله ليكم وجمعا بينكم في خير 
ودخل عليها الاوضه اسد ب جاذبيته الخاصه 
اسد:مش يلا 
حور :حاضر 
اسد خدها علي البيت 
اسد:ادخلي 
حور دخلت 
اسد :دي اوضتك ودي اوضتي ومش عايزك تقربي منها والمكتب نهائي فاهمه 
حور بصوت مخـ.ـنـ.ـوق:ماشي 
اسد بصرامه:اسمها حاضر يا حور  
حور :حاضر 
حور بتتكلم كل ده وعنيها في الارض 
اسد:تمام اتفضلي 
حور دخلت الاوضه بدون اي كلام 
حور او ما دخلت فضلت تعيط اوي علي حظها وعلي ان هي طول عمرها حزينه و مكـ.ـسوره وكان عشمها في ربنا كبير ان ربنا يوعدها بزوج الصالح 
في اوضة اسد 
اسد:حـ.ـر.ام عليك دي طريقه تكلمها بيها البـ.ـنت كانت هتعيط يووبقا انا مش قادر ليه علي زعلها كده 
بعد شويه 
اسد :نعم يا فنـ.ـد.م 
اللؤاء :تعاله حالا 
اسد : ماشي 
وقفل 
اسد خد شاور ونزل 
وشويه ورجع وكانت حور في الحمام عشان اوضتها من غير حمام 
اسد دخل الشقه سمع صوت الدش 
اسد:انتي لسه صاحيه 
وقاعد 
خرجت حور وكانت لابسه لبسها الاعادي بنطلون اسود و تيشريت احمر وشعرها الدهبي مفرود وبينزل مايه 
حور بخضه:اعاا انت.
اسد :في ايه شوفتي عفريت
حور:لا بس خـ.ـو.فت 
اسد قام واتجه نحيتها :انتي شكلك بتخافي من حجات كتير
حور بتـ.ـو.تر:هو في ايه 
اسد:شعرك تعملي بالاستشوار بدل المايه دي 
حور بتـ.ـو.تر:م...حاضر
اسد :طب عايز حاجه 
حور بتـ.ـو.تر :اتفضل 
اسد:هي الفراوله بططلع  عندك طول السنه 
حور:مش فاهمه 
اسد ضحك علي طفولتهاا عشان ابسط الكلام مش فاهمه 
اسد بستغلال وبيمثل العصبيه  :انا مابحبش الروج فاهمه 
حور بخـ.ـو.ف:مش ..مش حاطه حاجه 
اسد بيشاور:علي شفيفها:امال ايه ده 
حور بتمسح شفيفها:وربنا مش حاطه حاجه
اسد اتاكد بتفسي ومشكها من بقولها وبدا يمسح في شفيفها :تؤتؤ طلعتي طبيعي 
حور:...
اسد:
حور: بتمسح  شفيفها :وربنا مش حاطه حاجه 
اسد:اتاكد بنفسي 
ومسكها وبدا يمسح شفيفها 
حور بتحاول تبعد:براحه 
اسد :تؤتؤ طلعتي طبيعي +معلش بقا ايد ظابط مش هتبقا خفيفه
حور كانت هتغيب من الواعي من كتر تـ.ـو.ترها 
اسد بيمسكها من وسطهاا: انتي كويسه مالك 
حور :ل...لا .م..مافيش
وغابت عن الواعي بين ايدين اسد 
اسد بخضه:حور حور 
شلها و طلب الدكتور ولبسها عبايه 
الدكتور:مـ.ـا.تخفش ده من التـ.ـو.تر
اسد:يعني ايه فاقت كويسه 
الدكتور:اهدا يا اسد بيه هي كلها شويه و هتفوق و ياريت تتابعهاا في الاكل عشان جـ.ـسمها ضعيف جدا 
اسد :ماشي 
والدكتور نزل واسد دخل ل حور 
اسد  :قاعد جنب السرير وماسك ايديها :يخربيتك كل ده عشان كلمتك كلمتين تتـ.ـو.تري اوي كده 
حور بتعب:انا.. مش بتـ.ـو.تر 
اسد بضحك: باين اووي يا بطوط 
حور:بطوط ؟؟!
اسد قرب عليهاا و شال الحجاب من علي شعرها وبيرجع شعرهاا وراا:عندك مانع يا بطوطه 
حور بتـ.ـو.تر:لا 
اسد :لا لا اهدي كده هقوم 
حور:لا مافيش حاجه 
اسد :انا معملتلكيش حاجه تخليكي تخافي من قربي اووي كده 
حور:...
اسد:مـ.ـا.تخفيش مني يا حور
وخرج 
حور بتركز اتلاقيت نفسها في اوضه مختلفه 
حور:اي ده دي اوضة اسد فضلت تشوف الاوضه وانبهرت ب اسد في صوره و اشكال الاوضه 
و قامت وخرجت وكانت داخله اوضتهاا 
اسد :راجه فين 
حور :داخله 
اسد : خلي بالك من نفسك 
حور:هو شكلي وحش
اسد في سر :وحش ايه يا بـ.ـنتي انتي ذي القمر 
اسد :من صحتك يا بطوط 
حور:حاضر 
اسد:ماشي اتفضلي نامي الساعه بقيت 3 
حور:حاضر تصبح علي خير 
اسد :وانتي من اهلي 
حور دخلت غيرت هدومها ونامت و اسد فضل شويه ونام 
تاني يوم الصبح 
اسد صخي علي صوت الباب وكانت ليلي ومحمد و اصاله وطارق 
اسد دخل اوضة حور :حور 
حور:...
اسد شلهاا و دخلها اوضته 
وفتح الباب 
اسد :اتفضلو 
ليلي :مبروك يا حبيبي امال فين العروسه 
اسد:ثانيه هصحيها
اسد دخل ل حور
اسد :حور بطوطه 
حور بنوم :نعم 
اسد :قومي 
حور قاعده علي السرير:نعم يا ابيه 
اسد :قومي غيري هدومك واطلعي ماما و بابا واصاله و طارق برا
حور:اصاله
اسد :اه في ايه
حور: لا مافيش ماشي اصدي حاضر 
اسد :هططلعي مش عايز اي حد فيهم يحس بحاجه 
حور بتحرك رقبتهاا 
اسد :سامعه 
حور:حااضر 
اسد :ماشي انا هطلع و بسرعه بقا يا بطوط 
اسد طلع 
اصاله :امال فين عروستناا 
اسد :شويه و هططلع 
ميار بـ.ـنت اصاله :انا هدخلها 
اسد :اقعدي مكانك
ليلي بتمسك ايدو :اهدا يا اسد 
ميار بمياعه :في ايه 
اسد :بتاخد شاور 
ميار:ماشي 
عند حور 
غيرت ولبست بنطلون ابيض مقطع و تيشيرت بيبي بلو و ميكاب خفيف وخرجت 
اسد اول ماخرجت في سره :ليلة اهلك سوده معايه
ليلي حـ.ـضـ.ـنتهاا:مبروك يا حبيبتي 
حور :الله يبـ.ـارك فيكي يا ماما 
محمد :مبروك يا حور 
حور:الله يبـ.ـارك فيك يا عمو 
طارق:مبروك يا حبيبتي 
حور :الله يبـ.ـارك فيك 
ميار حـ.ـضـ.ـنتها بغل :مبروك يا حور وربنا فرحتك من قلبي 
حور:الله يبـ.ـارك فيكي 
اصاله يتحـ.ـضـ.ـنهاا وبتتكلم جنب ودنهاا:مبروك وخيرر غورتي من البيت يارب تعمري مع جوزك يا فقر
حور بدmـ.ـو.ع بتبعد :الله يبـ.ـارك فيكي 
اسد لا حظ تغير ملامح حور 
اسد :تعالي يا حبيبتي اقعدي وشـ.ـدها جنبه و حط ايدو علي علي طتفها وحور كانت متـ.ـو.تر 
اسد جنب ودنها: كفايه تـ.ـو.تر يا بطوطه
وميل راسهاا عليه 
ليلي :ربنا يخليكو لبعض يا حبايبي 
اسد :ويخليكي لينا يا ست الكل 
حور مش قادره تتكلم من التـ.ـو.تر 
اسد في ودنها :ردي يا ماما 
حور:ويخليكي يا ماما 
حور ل اسد : اوعا اقوم اجيب حاجه يشربوها 
اسد شال ايدو :قومي يا بطتي 
حور قامت و دخلت المطبخ 
حور لنفسهاا:اهدي خلاص مافيش حاجه 
اسد من وراهاا :كل ده عشان ايدي كانت علي كتفك 
حور :هاا لا لا 
اسد بيقرب :هو ايه الي لا
حور بتـ.ـو.تر:بتقرب ليه 
اسد :لا انا هشرب 
وشاف ميار واقفه علي جنب بتبص عليهم 
اسد قرب من حور و قبلهاا قبلهه وحور ماقدرتش تتكلم 
اسد فضل سايب حور علي هذا الوضع لحد ما ميار مشيت 
اسد بعد :انتي كويسه 
حور كانت هطقع 
اسد مسكهاا: اهدي مش كل مااقرب منك تتـ.ـو.تري كده و قعدهاا 
اسد :ساكته ليه 
حور:اقول ايه يعني 
اسد :كنتي هتعملي ايه 
حور :كنت هقدm بيبسي 
اسد :لا قدmي عصير مش كل الناس بتشرب بيبسي يا بطوطه 
حور:ماشي 
وقامت 
اسد :من وراهاا:علي فكره حسابك معايه اول ما الناس دي تمشي 
حور بصتلو بخـ.ـو.ف:ليه هو انا عملت ايه 
اسد :انتي عارفه و كويسه و امسحي الروج ده عدل 
حور بخـ.ـو.ف:لا انا هروح مع ماما ليلي 
اسد ضحك :يعني هتروحي مع ماما ليلي و تسبيني 
حور:ما انت بتقول هحاسبيك 
اسد  بكذب:لا انتي فهمتي غلط اناةفي حساب متلغبط في هنحسب سوا 
حور :انا اسفه يا ابيه فهمتك غلط 
اسد قام :وقف جنبها : اسفك ده ابيه يعمل بيه ايه
حور:طب اعمل ايه 
اسد :بعدين هقولك 
ليلي :انت بتعمل ايه 
اسد :في حد يدخل كده يا ست الكل 
ليلي:طب هي هتقدm الحجات انت واقف ليهاسد بشاكسه في اسد:بحضر مع مراتي و وبيغمزلها 
ليلي :طب يلا يا انت وهي بقالك ساعه هنا 
وطلعت 
اسد :يلا يا بطوطه 
حور :ينفع اقولك حاجه 
اسد :يلا بعدين قوليلي كل حاجه 
حور:ماشي وهططلع 
اسد مسكها من دراعها جـ.ـا.مد :قولت اعدلي الروج امسحي خالص 
حور:اه ايدي 
اسد بعصبيه :امسحي يلا 
وسبها وطلع 
وحور عدلت نفسها و طلعت وراه 
حور:اتفضلو 
وقاعدة جنب اسد 
اسد مسكها من وسطهاا 
محمد :ما تتلم مش قدامنا كده 
اسد :في ايه يا عم مراتي 
محمد :ماشي برحتك 
اسد فضل علي الوضع ده مع حور وقبلهاا من خدهاا 
طارق:كده كتير اووي 
اسد :هو في اي يا جدعان مالكم واحد و مـ.ـر.اته
محمد :يلا يا طارق نمشي ده شويه كمان و هيطردنا 
طارق :يلا و قاموو 
اسد :سلام 
وقام سلم عليهم 
وواقف جنب حور 
اسد في ودنها :فوقي و سلمي عليهم 
حور :مع السلامه يا ماما 
وسلمت عليهم ماعدا ميار 
ميار بتحـ.ـضـ.ـنها وجنب ودنها بحقد :ابقي قابليني لو سيبتك تتهني بيه يوم
بقلم /شهد عبد السلام 
حور كانت هتعيط و ملمحها اتغيرت 
و نزله 
اسد :قالتلك ايه
حور :لا مافيش حاجه 
اسد بعصبيه :بقولك قالتلك ايه 
حور بخـ.ـو.ف:ق.. قالتي..
اسد :هتفضلي تقطعي كتير وقرب عليها واي بقا الي انتي لابسه ده 
حور:ده بنطلون 
اسد:اه بنطلون 
مسكها من دراعهاا الحجات دي تلبسيها واحنا في الشقه لوحدنا لكن لو في اي حد خلقه ربنا تلبسي حجات محترمه و تلبسي حجاب 
حور:ايدي يا ابيه 
اسد سبها وبيحاول يتكلم بهدوء: بصي يا بطوطه انا مش عايز اعملك حاجه و بحاول اكون هادي معاكي بس انتي تحترمي كلامي 
حور:بس انا مش محجبه 
اسد ورجع ل عصبيته تاني:تتحجبي يا حور ومش هتكلم تاني 
حور:حاضر 
وكانت ماشيه 
اسد :انا لسه بتكلم 
حور:نعم 
اسد :انا نازل الشغل وانتي افطري كويس فاهمه 
حور:حاضر 
اسد :تمام انا نازل مـ.ـا.تنزليش و مـ.ـا.تفتحيش الباب لحد 
حور:هو انت هتتاخر 
اسد :مش عارف وهيدخل الاوضه 
حور:ثانيه ثانيه معلش 
اسد :ايه 
حور:انت هتفضل ل بليل 
اسد :لا 
حور:طب معلش ينفع تحاول تجي بدري عشان...
اسد :عشان ايه 
حور:لا مافيش حاجه برحتك 
اسد  فهم ان هي بتخاف تقعد لوحدها بليل:ماشي ادخل بقا 
حور:اتفضل 
اسد :دخل غير هدومه وحط البرفيوم الخاص بتاعه و طلع في الصاله و كانت حور شغل التيڤي وقاعده 
حور :ابيه 
اسد بفاذ صبر ومديلها ضهره :ايه 
حور:انا اسفه وربنا كل هدوم البيت في الاوضه عندك كده مافيش حاجه مقفوله 
اسد بصلها بعصبيه :امال كنتي لابسه امبـ.ـارح بنطلون وتيشيرت امبـ.ـارح كانه ايه هما اه مش مقفولين اوي بس محترمين عن الهدوم دي 
حور:انا اديت شنطة هدوم ضغنونه ل ماما ليلي و هي قالتلي مافيش مكان و حططها في الاوضه دي وقالتلي انتي ابقي حطيهاا 
اسد :طب بنسبه للميكاب كان ايه 
حور:ما انت قولتلي اتعملي عادي واي عروسه الطبيعي بتبقا حاطه ميكاب 
اسد :في فرق بينك وبين البنات وبيكمل بكدب و علي فكره الميكاب بتاعك كان وحش 
حور بزعل :بجد
اسد :اه ومش عايز اشوف في وشك اي حاجه من الحجات دي تمام يا بطوطه 
حور:ينفع مـ.ـا.تقوليش الكلمه دي 
اسد:بطوطه 
حور:اه 
اسد:ماشي يا بطتي 
ونزل 
احمد صاحب اسد في الشغل واقرب حد ليه 
احمد :ايه يا عم العريس 
اسد :عايز ايه يلا 
احمد عارف ان اسد متجوز عشان خاطر اهله 
احمد:في ناس عايزك وفتح بابا المكتب وكل زمايل اسد دخلو يبـ.ـاركه ل اسد 
بعد شويه 
اسد:وقسما بالله يا احمد لهوريك بقولك مش عايز اعرف حد تفضحني كده 
احمد :ده هيبقا سر بينك وبينهم 
اسد :اتقل يا احمد 
احمد :رايح فين انت لسه جاي 
اسد :انا خت اجازه 
احمد :ماشي ياعم شكل الجواز عجبك 
اسد ضـ.ـر.به ب البوكس:اتلم ياض 
ونزل مروح 
اسد اول ما دخل :حور 
حور:.....
اسد اول مادخل :حور يا بـ.ـنتي 
واتجه ناحية اوضتهاا وفتح الباب ودخل 
اسد بخضه:حور اهدي مالك 
حور بتعيط 
اسد حـ.ـضـ.ـنهاا :اهدي يا قلبي مالك اهدي 
حور اول مادخلت حـ.ـضـ.ـنه بدات تهدا وكانت ماسكه في قميص اسد 
اسد :مـ.ـا.تخفيش انا معاكي اهوو اهدي 
بعد شويه 
اسد :حوريتي انتي كويسه 
حور وماذالت بين احضانه :اه 
اسد :ايه اي حصل يا حبيبت قلبي 
حور:انا بخاف اقعدي في مكان معرفهوش لوحدي 
اسد :طب اهدي انا معاكي اهوو ومش هسيبك 
حور:بجد
اسد:اه والله 
حور:مش هترجعني عند بابا و اصاله 
اسد :اهدي يا حبيبتي و مش هرجعك ده بيتك لازم تاخدي عليه 
حور:انت هتنزل وتسبني لوحدي 
اسد :لا مـ.ـا.تخفيش هفضل معاكي وبعدين ماانا سبتك امبـ.ـارح 
حور:بس النور قطع وكنت لوحدي 
اسد:مـ.ـا.تخفيش يا حوريتي 
اسد :فطرتي 
حور:....
اسد بعصبيه :حووور 
حور بخـ.ـو.ف بعدت عن حـ.ـضـ.ـنه :نعم 
اسد :فطرتي 
حور:لا
اسد بعصبيه:يعني ينفع كده 
حور بخـ.ـو.ف :اصلل. اصل انا 
اسد:انتي ايه 
حور: هفطر 
اسد :طب قومي افطري يلا 
حور :حاضر 
وقامت
حور:طب هغير هدومي 
اسد :هتغيري ليه 
حور:عش.. عشان 
اسد بضحك :عشان عريان يعني 
حور بتحرك رقبتها بعمني اه 
اسد :ده بيتك اقعدي برحتك 
حور:ماشي 
حور كانت لابسه شورت وتيشيرت وبطنها باينه 
ودخلت المطبخ و رجعت ل اسد 
حور من علي باب الاوضه:ابيه 
اسد في سره :يخربيتك علي بيت ابيه 
اسد :ادخلي 
دخلت وكان اسد لا بس شورت بس
حور بتلف وشهاا الناحيه التانيه:انا اسفه انت الي قولتلي ادخلي 
اسد : تعالي كنتي عايزه ايه
ومسكهاا من ايديها 
حور مغمضه عنيهاا 
اسد بعصبيه :مـ.ـا.تعصبنيش عليكي في ايه 
حور فتحت:كنت هقولك ايه رايك اعمل غدا 
اسد :اعملي الي تعمليه 
حور :قول معلش 
اسد :ماشي يا حور 
حور وقامت 
اسد :ريحي نفسك وانا هطلب اكل 
حور: ماشي 
وطلعت و د.خـ.ـلة اوضتهاا 
بعد شويه 
اسد:حوور
حور طلعت من الاوضه :نعم 
اسد :هتاكلي ايه 
حور:اي حاجه 
اسد :قولي يلا
حور:مش عارفه 
اسد بيحاول مايتعصبش عليهاا :تاكلي كريب 
حور:ماشي 
اسد :عايزه ايه 
حور:بانيه 
اسد :ماشي 
ودخلت 
اسد طلب الاكل و دخل اوضة التمرين
و شويه والباب بيخبط 
حور سمعت الباب راحت تفتح 
ولسه هتفتح 
اسد بعصبيه :حوور 
حور بخـ.ـو.ف: نعم 
اسد بياخد نفس عميق :ادخلي اوضتك 
حور منغير اي كلام دخلت 
واسد فتح و خد الاكل 
اسد دخل عليها الاوضه بعصبيه منغير مايخبط 
حور بخـ.ـو.ف بترجع لورا  :فف. في ا.. ايه 
اسد مسكهاا من دراعهاا وشـ.ـدهاا عنده 
اسد:كنتي راحه تفتحي كده وبص علي جـ.ـسمها 
حور:صدقني انا انا ... نسيت 
اسد بعصبيه: نسيتي ايه 
حور بو.جـ.ـع: ايدي..
اسد بيشـ.ـدد علي دراعهاا:انا لحد دالوقتي ماسك اعصابي و مش عايز اعمل حاجه 
حور:...
اسد :هتفتحي الباب  تبقي بحجابك فاهمه 
حور :اه 
اسد سبهاا
اسد بامر:اطلعي كلي 
حور بعـ.ـيا.ط :مش عايزه 
اسد :اطلعي يا حور 
حور طلعت وقاعدة علي الاركيه والاكل قدامهاا 
اسد سبها و دخل اوضه الرياضه  يطلع كل عصبيته في التمرين
حور فضلت تعيط 
بعد ساعه تقريباا 
اسد طلع من الاوضه 
وحور خافت وعملت نفسهاا نايمه 
اسد فضل باصصلهاا شويه 
اسد:قومي وبطلي تمثيل بدل ما تزعلي 
حور قامت :نعم 
اسد:ايه ده
حوور:اصلل ..
والباب خبط 
اسد :ادخلي اوضتي 
حور:ادخل اوضتي 
اسد مسكهاا و دخلها الاوضه بتاعته و فتح الباب
اسد :عايز ايه يلا انت 
احمد :في ايه عيب تقابل صحابك كده 
اسد :وربنا هتضـ.ـر.ب 
احمد :طب دخلني 
اسد :امشي ياض من هنا 
احمد :شكلي جيت في وقت غلط 
اسد :انت كلك علي بعضك غلط امشي بقا 
احمد :خلاص يا عم ماشي 
ودخل الاوضه وكانت حور نامت 
اسد :حوور نمتي 
عدلها علي السرير  وطلع 
بعد شويه 
حور بتترعش وهي نايمه :لا لا وربنا ماعملت حاجه من اناا شعري لا شعري لا 
اسد جري عليهاا و حاول يفوقها 
اسد :حوور حبيبتي فوقيي وبيحرك ايده علي وشهاا 
حور فاقت مخضوضه 
اسد :اشربي ده كابووس 
حور شربت بتترعيش: انا اناا.
اسد :اهددي كده ونام جنبهاا و خدها في حـ.ـضـ.ـنه و بيطبط عليهاا 
اسد :اهدي انا جنبك اهو مافيش حاجه 
حور شويه ونامتت 
اسد :وربنا هغيرك يا حور هخليكي واحده تانيه خالص يا حبيبتي 
اسد :ايه حبيبتك اعقل يا اسد كده ده انت اكبر منها ب 10 سنين و هي مابتحبكش وانت برودو مابتحبهااش انت بس هتغيرهاا عشان تعرف تواجه الحياه 
وسبها و قام قاعد في الريسبشن 
حور دخلت مره واحده:انا اسفه اوي علي الي عملتو 
اسد :تعالي مافيش حاجه 
حور راحت وقفت قدامه 
حور:نعم 
اسد شـ.ـدها وقاعدها جنبه وايده في وسطهاا 
اسد بيضغط علي وسطها :مش هتاكلي
حور : مش جعانه 
اسد :هتزعليني منك يا بطوطه 
حور:..
فون اسد رن 
اسد:الو 
مايا:ايه يا اسدي 
اسد :ايه يا مايا 
مايا:هو انت مش هتجي الشركه 
اسد:بكره جاي 
مايا:بجد اخيراا هشوفك 
اسد:اه بكره بقا 
مايا:زعلانه منك اووي 
اسد:ايه رايك نشوف الموضوع ده بكره 
مايا:ماشي 
اسد:باي 
وقفل وكل ده حور متابعه المكالمه 
حور:هو مين الي كان بيخبط 
اسد:ده احمد صحبي 
حور:ليه ماصحتنيش اقدm حاجه 
اسد:..
حور:مالك 
اسد:مش متـ.ـو.تر المره دي مني يعني 
حور: مش عارفه ليه 
اسد جنب ودنها :بس انا عارف ليه ومش هسمحلك بكده
حور بتـ.ـو.تر:عارف ايه 
اسد:كلي وانتي ساكته و قام وسبها 
حور فضلت تفكر هو عرف ايه واسد دخل يصلي 
اسد بعصبيه:انتي لسه ذي ما انتي 
حور:ها لا خلصت وسابت الاكل 
اسد:انا مابحبش اعيد كلامي 
حور بتـ.ـو.تر:طب اعمل ايه يا اسد
اسد تاهه في اسمه وان دي اول مره حور تقوله يا اسد 
اسد:خلصي و اعمليلي قهوه وهتيها في المكتب 
حور:حاضر
اسد سبها ودخل المكتب وهي قامت تعمل القهوه بس د.خـ.ـلة تساله القهوه ايه
حور: ابي...
اسد شاولها تسكت عشان معاه فون 
بعد شويه 
اسد:بتكلم في الفون ما تتكلميش 
حور:ماشي 
اسد:ماشي 
حور: حاضر معلش نسيت 
اسد :بتنسي كتير اووي 
حور:اسفه
اسد:انا مابحبش البني ادm الي بتاسف كتير 
حور:حاضر 
اسد:مش لازم تتاسفي ممكن تعمل حاجه بتدل علي كده 
حور:حاضر 
اسد :كنتي جايه ليه 
حور:هو انت بتشرب القهوه ايه 
اسد:ساده 
حور سابته و عملت القهوه 
ودخلت 
حور:اتفضل القهوه 
اسد:شكرا 
حور:ينفع اقولك حاجه 
اسد ساب الوراق الي في ايده :قولي 
حور:ينفع اقدm  في الجامعه 
اسد:انتي لسه ماقدmتيش 
حور:اه 
اسد:متاخره ليه 
حور:اصل بصراحه  طنط اصاله ماخلتنيش ادخل
اسد:طنط 
حور: موافق 
اسد:هي ميار في كلية ايه 
حور بيغير:ايه الي دخل ميار في الموضوع ده 
اسد:تجاوبيني منغير كلام 
حور:فنون جميله 
اسد:قسم
حور:تصوير
اسد: تمام 
حور:ايه 
اسد:اطلعي يا حور 
حور طلعت خلصت شغل البيت وشويه واسد خلص الشغل 
اسد:بتشربي ايه 
حور: قهوه 
اسد خد منها الفنجان 
اسد:القهوه غلط عليكي 
حور:ليه 
اسد:انتي ضعيفه اوي 
حور: مش ضعيفه ولا حاجه 
اسد بيقرب عليها :لا ضعيفه 
 حور من تـ.ـو.ترها مش بتتكلم 
اسد:جـ.ـا.مده يعني 
حور:....
اسد: قرب منهاا :مـ.ـا.تجي نشوف جـ.ـا.مده اد ايه وشلهاا 
اسد :مانجي نشوف جـ.ـا.مده اد ايه و شلهاا
حور :انت بتعمل ايه 
اسد وهو شيلها:شايفه ايه يا حوري
حور بتـ.ـو.تر:شايفه ان كده عيب اووي نزلني 
اسد نزلها و موقفها قدامه ومسكها من وسطها 
اسد:انتي قصيره كده ليه 
حور:انت طويل اووي 
اسد:اي رايك نتكلم بجد شويه 
حور بتـ.ـو.تر :اتفضل 
اسد خدها وقاعدها علي السرير وماسك كف ايديها بين كفوفه الاتنين 
اسد:انا عارف انك مابتحبنيش و مش هكدب ولا انا بحبك ومش هسمح بكده انتي ضغنتوته اووي يا حور انا اكبر منك ب 10 سنين يعني انتي مش هتستحمليني عشان كده نتفق ان احنا نفضل سنه سنه ونص كده متجوزين و بعديها ننفصل ايه رايك 
حور بدmـ.ـو.ع :هترجعني ل اصاله تاني 
اسد بدا يمسحلها دmـ.ـو.عهاا :ينفع تهدي عمري ماهرجعك ل اصاله يا حوري 
حور:ما انت بتقول هننفصل 
اسد:هتعيشي مع ماما وبابا مش ليلي ذي مامتك بردو 
حور:اه وانا بحبهاا 
اسد:انا عارف حتي كنتي هتمشي وتسبيني الصبح 
حور:انا بحسبك هتضـ.ـر.بني 
اسد:ايدي تتقطع قبل ومـ.ـا.تتمد عليكي يا حور
حور بدmـ.ـو.ع :بس بابا مش هيرضه يخليني مع ماما ليلي 
اسد و بيرجع شعرها ل ورا :طارق مايقدرش يعملك حاجه طول ما انتي معايه 
حور:ما انت هتسبني 
اسد:مين قالك ان هسيبك انا هفضل معاكي وجنبك 
حور بعـ.ـيا.ط: حاضر بس توعدني انك مش هتسبني ارجع ل اصاله 
اسد خدها بين احضانه :وعد مني انك هتفضلي طول عمرك معايه مش هسيبك 
حور كانت بدات تبطل عـ.ـيا.ط 
اسد:حور نمتي بتنامي في ثانيه 
ونام و هي بين احضانه 
اسد:وربناا علي عيني ان قولتلك كده بس انا لو خليتك معايه هبقا ظالمك و انا هخلي تجبي حقك 
وطول الليل كان صاحي ومركز في ملامحهاا الطفوله
تاني يوم الصبح 
حور حست ان هي مربوطه مش قادره تتحرك وبتفتح عنيهاا: اي ده انا ايه الي نايمني كده وبتحاول تقوم  وحست ان اسد بيفوق 
حور عملت نفسها نايمه 
اسد باسها من خدهاا :بتنامي كتير وقام من جنبهاا و دخل ياخد شاور
حور قامت دخل اوضتها وهي هتمـ.ـو.ت من الكسوف ووشها كلو احمر 
بعد شويه 
اسد :مـ.ـجـ.ـنو.نه
اسد لبس بدلته السوده وبقا في قمة الجاذبيه 
اسد:حوور حوور
حور من ورا باب اوضتهاا:نعم 
اسد: افتحي يا بـ.ـنتي في ايه 
حور:في حاجه 
اسد :طب انا نازل
حور بتسرع فتح الباب:رايح فين 
اسد كان واقف جنب الباب شلهاا بايدو من وسطهاا  بسرعه اول ما طلعت 
اسد:ما انتي بت عـ.ـر.في تفتحي اهو في ايه 
حور مش طايله الارض:هو انت نازل
اسد:اه نازل
حور بحراج منو:طب نزلني 
اسد :مش عايزه تفتحي الباب ليه 
حور بكدب:لا انا ماكنتيش عارفه افتح 
اسد :بجد؟؟!
حور:مش مصدقني صح 
اسد:تؤتؤ
حور:طب وحيات ماما ليلي نزلني
اسد نزلهاا بس ماسك ايديها: في حاجه ضايعه منك 
(حور باصه في الارض)
اسد رفعلها وشها ناحيته :الفراوله 
حور:ايه 
اسد :لا مافيش حاجه انا نازل وسبها و ماشي ناحية الباب وفتحه 
حور جريت عليه و بتمسك ايدو 
اسد يحرك سرعه قفل الباب و شلها 
اسد بجمود:بردو 
حور:هو انا عملت حاجه
اسد : لا يا بت غلبانه اووي  
حور:...
اسد:عايز انزل
حور: انت رايح فين
اسد:الشركه 
حور:طب ممكن طلب
اسد:اومري
حور:خودني عند ماما ليلي 
اسد:وبعدين 
حور: وانت جاي هاجي معاك 
اسد جنب ودنها بصوت وا.طـ.ـي:خايفه 
حور:اه 
اسد :وانا مش موافق 
ونزلها 
حور:والنبي يا ابيه 
اسد:مش هينفع يا حور 
حور:ليه 
اسد :احنا لسه متجوزين من يومين
حور: طب خودني معاك 
اسد بعصبيه:حور 
حور بعـ.ـيا.ط وعنيها في الارض:نعم 
اسد:اسمعي الكلام 
حور:ماشي و داخله اوضتهاا 
اسد :حوور
حور طلعت: نعم 
اسد : خمس دقايق وتبقي جاهزه مش هستنا اكتر من كده 
حور:بفرحه بجد وحـ.ـضـ.ـنته 
اسد مسك فيهاا في الحـ.ـضـ.ـن و تاهه 
حور:اممم ابيه اسد ... يا ابيه 
اسد :ايه 
حور:عايزه البس
اسد رجع لواعيه وسبهاا: بسرعه
اسد: انتس هتجنني ابيه معاك 
حور غيرت و لبسه فستان ابيض بعد  قصير وكوتشي احمر و لمسات خفيفه من الميكاب 
اسد قاعد ماسك الفون 
حور:يلا 
اسد :ايه الحلوه دي 
حور: بجد عجبك 
اسد:اووي قربي كده 
حور قربت عليه 
اسد:حلاوه اي ده ميكاب كمان ايه يا بت القمر ده و نبرة صوته اتغير 180 درجه وهو ماسك وشهاا 
اسد بجحيم  وعينه في عين حور:غووري غيري الارف ده وامسحي وشك 
حور بخـ.ـو.ف :حاضر سبني بس 
اسد سبها و حور جريت علي اوضه اسد عشان فيها هدوم الخروج كلهاا 
بعد شويه 
حور وعنيها في الارض: كده حلو 
اسد : مش اووي بس يلا 
حور كان لابسه بنطلون اسود بوي فريند و تيشرت ابيض و جاكت جينز اسود وكوتشي ابيض و حزام نفس اللون 
ونزلو 
اسد في العربيه:مش عايزك تتعملي مع اي حد في الشركه خالص سامعه 
حور ولسه زعلانه من اسد:حاضر
بعد شويه اسد وقف في البنزينه 
حور وعنيهاا في الارض : انا عايزه بيبسي 
اسد :مش هجبلك حاجه  ونزل 
حور:مزعلني ومش عايز يجبلي بيبسي كمان بـ.ـارد
اسد رجع العربيه :خودي كلي كويس
حور:انا مش جعانه 
اسد :حور في ايه بقولك كلي 
ويدات تاكل 
حور:ممكن منديل 
اسد ادها المنديل من غير كلام 
حور:مش هتاكل 
اسد : اخلصي انتي باكل الاطفال بتاعك ده 
حور:..
عند الشركه 
حور:...
اسد بعصبيه: حور في ايه
حور:ابيه عايزه ارجع 
اسد بعصبيه: حور في ايه 
حور:انا مش عايزه ادخل هنا 
اسد بياخد نفس عميق :ليه يا حبيبتي في ايه
حور:لا في ناس كتير اووي
اسد:انتي بتخافي وانتي معايه 
حور:تؤتؤ
اسد :طب يلا ننزل 
ونزل هو و واتجه ناحية حور و فتحلهاا الباب و نزلت 
اسد دخل بهيبته المعتاده في الشركة و هو ماسك حور من وسطهاا
كل المواظفين عنيهم في الارض احتراما ل اسد 
في الاسانسير (المصعد)
حور كانت بتفرك في ايديها بتـ.ـو.تر 
اسد:ينفع تهدي 
حور:..
اسد :يلا وشـ.ـدهاا و اتجه لمكتبه 
قمر:اهلا يا مستر اسد 
اسد:قهوتي علي المكتب بسرعه
نظرة قمر لتلك الواقفه بين يد اسد والتي تمتلك الكثير من الجمال 
قمر: حاضر يا فنـ.ـد.م 
و اتجه للمكتب 
اسد:انا كلها كام ساعه و هخلص و نرجع 
حور:ماشي
اسد:تعالي و شـ.ـدهاا علي رجله
اسد بهدوء:في ايه بقا مالك اتـ.ـو.ترتي ليه
حور:ا..اااصل 
اسد:اهدي ومنغير تهته 
حور بسرعه:مش بحب الزحمه 
اسد ضحك علي طريقتها الطفوليه 
حور:بتضحك ليه
اسد:هو كده زحمه يا حوري كده الشركه رايقه(فاضيه) خالص 
الباب خبط 
حور بتحاول تقوم من علي رجل اسد  بس اسد مسكهاا بحركه سريعه 
حور بتتبصله:الباب
اسد:اتفضل
و دخلت قمر ب القهوه 
قمر بستغراب من قاعدة حور :القهوه 
اسد :سيبهاا 
سبتها وخرجت من المكتب وكل ده و حور دافنه وشهاا في رقبة(عنقه) اسد 
اسد:خرجت 
حور بكسوف و وشها كله احمر:طب سبني بقا 
اسد اطلق صراحها
حور كانت قدامه 
مازن في المكتب مره واحده:ايه يا عم فين....
ووقف مره واحده لما شاف حور
مازن وعينه علي حور:مين القمر 
حور وشها كلو احمر و نزلت عنيهاا في الارض 
اسد من غير انذار قام ناحيه مازن و ضـ.ـر.به بالبوكس :غور برا يا مازن 
مازن:في ايه يا اسد 
اسد ضـ.ـر.به مره كمان وطلعو وقفل باب المكتب 
وبداا يقرب من حور و هي بتترعش 
اسد شـ.ـدها و خدها علي اركيه في اخر المكتب
اسد بهدو عكس النار بداخله:مش عايزك تتحركي من هنا فاهمه 
حور بهستريه :ف..ا ه..مه.. (فاهمه)
اسد بيحاول يشتغل بس مش عارفه من كتر العصبيه و مسك كل حاجه علي المكتب كـ.ـسرهاا 
وهي مازالتت بتترعش من خـ.ـو.فهامن اسد و اسد غير منتبه لحلتها
وخرج اسد متجه للاجتماع 
و حور في المكتب نامت من كتر العـ.ـيا.ط 
بعد ساعتين تقريبا رجع اسد المكتب 
اسد قرب عليهاا و بيرجع شعرهاا لخلف 
حور قامت مفزوعه من لمسات اسد 
اسد: اهدي 
حور بيعـ.ـيا.ط :وربنا ماعملتيش حاجه يا اسد 
اسد :اهدي
و كل مايجي يلمسهاا او يقرب عليهاا تبعد
اسد:هو انتي خـ.ـو.فتي مني 
حور بتحرك رقبتهاا (لا)
اسد: قرب منها بحركه سريعه و هي في الحيطه 
حور بمجرد قربه ومن كتر خـ.ـو.فهاا منه غابت عن الواعي 
اسد بمجرد ما غابت من الواعي  شلها و نزل بيها قدام كل نظرات المواظفين 
ودخلها العربيه واتجه للبيت 
في شقة حور واسد
اسد نيمهاا علي السرير وحاول يفوقهاا و نجح 
اسد: انتي كويسه
حور بهستريا:انا ان.. انا عايزه امشي 
وبتحاول تنزل من علي السرير
اسد بحنيه:ينفع تهدي انا ضـ.ـر.بته بس من غيرتي عليكي 
حور :...انا عايزه امشي
اسد:هتروحي فين 
حور:..ف.في اي اي حته 
اسد وبيحاول يبقا هادي بعض الشئ:مش احنا اتفقنا ان ده بيتك لو مش عايزه تشوفيني انا ممكن امشي
حور:وتسبني 
اسد ببحاول يقرب منها بس هي بتبعد بس بحركه سريعه قدر يخليها في حـ.ـضـ.ـنه 
حور بعـ.ـيا.ط بتحاول تفك حصرهاا 
اسد فضل كل ما عـ.ـيا.طها يزيد يخدها بين احضانه اكتر و اكتر 
حور حست ان ضلوعهاا اتكـ.ـسرت 
وشويه و سكتت عن العـ.ـيا.ط 
اسد:انتي كويسه
حور:اممم 
اسد: بقا كل ده عشان ضـ.ـر.بته بالبوكس قدامك 
حرو ومازالت بين احضانه :خـ.ـو.فتني منك 
اسد: مش اصدي كان غـ.ـصـ.ـب عني 
حور:ازاي غـ.ـصـ.ـب عنك 
اسد: بيعاكسك عايزاني اسكت تحمدي ربنا ان لسه عايش 
حور بدا الخـ.ـو.ف يدخلها من تاني
اسد:يخربيتك اهدي كده  وبيكمل بكدب مش كل كلمه تخديها بجد 
حور:ماشي سبني بقاا 
اسد:انا عايزك طول ما انا جنبك مـ.ـا.تخفيش من اي حاجه وانا هفضل جانبك و ماحدش هيقدر يقربلك 
حور:...
اسد: انتي واثقه فيا يا حور 
حور رافعة راسهاا و عنيها في عين اسد:اه 
اسد: يبقا مـ.ـا.تخفيش من حاجه طول ماانا معاكي انا بسافر كتير ومش عايز اسيبك وانا خايف عليكي 
حور:...
اسد:ايه رايك اساعدك علي كده موافقه
حور:بس انا 
اسد بمقاطعه : انا قولت مـ.ـا.تخفيش 
حور بشويه من الشجاعه : مش خايفه وموافقه 
اسد مسكها من وشهاا و قبله علي خدودهاا الي اتحولت ل فراوله من القبله 
اسد:بصي اول حاجه انا هاخدك للدكتورة اغذيه اطمئن عليكي عشان بتغيبي عن الواعي كتير 
حور:ماشي 
اسد :طب انا جعان و ممكن اكلك بعد شويه 
حور بضحكه كها سحر :انا هدخل اعمل الاكل 
اسد قبلها في خدهاا :طب بسرعه هاخد شاور ماشي 
حور:حاضر
و طلعت من اوضة اسد 
و د.خـ.ـلة اوضتها فضلت سرحانه في كلام اسد و قد ايه هي بتحس معاه ب امان حتي وقت خـ.ـو.فها منه هو بردو الي طمنهاا 
و دخلت الحمام علطول تاخد شاور 
اسد طلع من الاوضه عرف انها في الحمام بسبب صوت المايه 
حور في الحمام:يلهووي انا نسيت الهدوم اعمل ايه دالوقتي
بعد شوية تفكير 
قررت انها تلف المنشفه عليها و تخرج وان لسه اسد في الشاور بتاعه لانه بيتاخر اووي 
وبدات تخرج بخطوات بطئ جدا 
وطلعت من الحمام 
اسد من وراهاا :مـ.ـا.تخفيش لسه باخد الشاور 
حور لسه هتجري مسكها بحركه سريعه 
حور بتـ.ـو.تر و وشهاا احمر من خجلهاا واسد مسكها من وسطها و تقريباا رفعها عن الارض:وربنا والله كنت بحسبك  لسه بتاخد شاور
اسد بصحكه خبيثه:اهدي في ايه ده انا ربنا بيحبني عشان طلعت اشوف القمر ده 
حور بتـ.ـو.تر :طب سبني وانا هدخل جري علي الاوضه والله
اسد: مين قالك ان انا عايزك  تدخلي جري ليه يا روحي
حور وبتحاول تمسك المنشفه كويس:طب عايز ايه 
اسد بخبث : عايز اكل
حور:هغير بس وهعمل الغدا 
اسد :تؤتؤ انا جعان 
حور بنرفزه بعض الشئ:يعني اعمل ايه انا دالوقتي 
اسد بيحاول يكتم ضحكته:اعمليلي اكل همـ.ـو.ت من الجوع
حور:ماشي سبني بقا البس هدومي
اسد : تؤتؤ انا جعان بسرعه علي المطبخ اعمليلي اكل 
حور :مش هقدر 
اسد: ليه 
حور:الجو برد اووي  وعطسط في وشه
اسد:يخربيتك ادخلي البسي بسرعه وانا هقفل التكيف 
وبيكمل بخبث :هسيبك المره دي بمراجي
وفك حصرهاا 
حور جريت علي اوضتهاا
بعد شويه خلصت بس مش قادره ططلع من خجلها من اسد بس اتشجعت وخرجت وكان اسد في المطبخ 
حور من علي باب االمظبخ :بتعمل ايه 
اسد قرب عليها :انتي كويسه
حور: اه 
اسد :اشربي ده 
حور :اي ده 
اسد بضحكه خبيثه:منوم عشان اكلك  
حور نزلة وشها في الارض
اسد:اشربي عشان البرد يا حبيبتي 
حور:حاضر 
اسد:بردوو شعرك ده 
حور:نسيت اعمل +الاستشوار في اوضتك 
اسد خدها من ايديها و دخللها اوضته :استني هعملهوالك 
حور:مش واقته يا ابيه هعمل الاكل 
اسد بغضب بعض الشئ:اسمي اسد يا حور مش ابيه في واحده تقول لجوزهاا يا ابيه انا سمعتها كتر بس لو سمعتها تاني هعقبك بطريقتي
حور حست بفرحه تدخل قلبها
حور:حاضر 
اسد:تعالي اعملك شعرك 
حور:مش انت جعان 
اسد: سيبك مني دالوقتي 
و بدا ينشفلهاا شعرهاا 
حور:براحه 
اسد:هو انا لمستك يا بـ.ـنتي 
حور بضحك:انا بقولك يعني 
اسد بيعملهاا شعرهاا و ببقرب منها يستنشاق عبيرهاا  
حور:كفايه بقا 
اسد فاق من سرحانه :هاا بتقولي ايه 
حور بهزار و لاول مره تهزر:الي واخد عقلك ياابي... 
اسد: ده مش عقلي بس دي كل حاجه فياا 
حور حسيت بزعل 
حور:طب كفايه 
اسد :تمام كده يعني 
حور :اه انا هدخل اعمل الاكل هو انت طلعت ايه 
اسد:طلعت برجر 
حور: ماشي انا هدخل اعمل انا 
وخرجت 
بعد شويه 
و بيحـ.ـضـ.ـنها من ضهرهاا 
اسد:بتتخضي بسرعه يا حوري 
حور:لا بس انت...
اسد ومكتفها من الحركه: انا ايه 
حور بتـ.ـو.تر :انت بتـ.ـو.ترني
اسد فضل يضحك : بوترك ليه بقاا 
حور:مش عارفه 
اسد وبيحـ.ـضـ.ـنها اكتر:طب ا عـ.ـر.في وقوليلي 
حور:حاضر 
اسد:قبلهاا قبله كلها رقه من رقبتهاا(عنقها) :اعمليلي قهوه وهتيها المكتب 
حور بتحاول تلف وشها ناحيته واسد ادها شويه من المساحه  عشان تعرف تبصله 
حور:ينفع بعد الاكل 
اسد:ليه 
حور:انا خلاص خلصت
اسد:واضح انك خلصتي 
حور: ثواني والاكل هيخلص
اسد:ماشي انا هطلع 
وهو طالع 
اسد: براحه عشان الزيت مـ.ـا.تعمليش بسرعه
حور:حاضر 
بعد شويه حور خلصت و طلعت 
حور:اي ده انت نمت وبتقرب منه وبتلمس وجه بكل رقه بكفوفها الصغيره  وبصوت هادي ابيه يا ابيه
اسد بنوم مسك ايديها و باسها برقه :ايه يا حوري 
حور بتـ.ـو.تر بتسحب ايديها:الاكل جاهز 
اسد:لا كلي انتي يا حوري 
حور بزعل:مش انت كنت عايز تاكل 
اسد:عايز انام 
حور:....
اسد:خلاص انا ماقدرش علي زعلك يا صغنن انت تعالي ناكل 
وشـ.ـدها حور وقعت عليه
حور:براحه 
اسد:برحتي عندك مانع 
حور: تؤتؤ 
اسد:طب يلا ناكل و خدها تحت دراعه و حور مايله عليه وبدا ياكل و ياكلهاا 
وشويه وفونه رن 
اسد :عامل ايه يا عمر 
عمر:الحمد لله يا كبير انت عامل ايه 
اسد و هو بيحرك ايدو في شعر حور: الحمد لله كويس ايه في حاجه 
عمر:في شغل مطعطل عليك وانا صعب انزل مصر دالوقتي
اسد :هجيلك في اقرب وقت 
عمر :تمام 
اسد :يلا سلام
وقفل 
اسد بابتسامه  :انتي نمتي 
شلهاا و دخلها علي السرير و هي بين احضانه 
بعد كام ساعه 
حور:اه 
اسد بخضه :مالك 
حور:مافيش 
اسد:طب مالك 
حور:مافيش حاجه 
اسد:طب نامي 
حور:هو انا نمت ازاي 
اسد: انا كان معايه تليفون وخلصته ببص اتلاقيتك نمتي 
حور:اه انت فضلت تلعب في شعري 
اسد بضحك:انتي بتنامي من الحركه دي 
حور:اه هي الساعه كام
اسد:12 
حور: يلهووي انا نمت كل ده 
اسد:اه يا غيبوبه 
حور:انا غيبوبه 
اسد:اه 
حور:يوو بقا هعمل ايه انا دالوقتي مـ.ـا.تجي ننزل 
اسد: نروح فين 
حور:الملاهي 
اسد بيرجع للسرير و بيسحب حور:نامي يا حبيبتي 
حور:انا هقوم اشرب
اسد سبهاا:اه اهربي يا حبيبتي 
حور:باي بقا وجريت 
اسد طلع وراهاا و بمشاكسه :بتت بتعملي ايه 
حور بصتله بقرف :شايف ايه بشيل الاكل 
اسد: ماشي يختي و سبها واتجه في اوضة الرياضه 
بعد شويه 
حور من علي الباب:ينفع ادخل 
اسد: ادخلي 
حور:قهوتك اهي الي طلبتها مني 
اسد:شطوره يا حوري 
وبتقرب منه عشان ياخد الفنجان 
اسد مسك من معصمهاا 
حور: في ايه 
اسد خد منها الفنجان بايده التانيه ولسه ماسك معصم ايديها:كنتي بتقوليلي ايه وانتي بتصحيني 
حور: قولت اه وانت صحيت 
اسد: تؤتؤ قبل الاكل 
حور بتـ.ـو.تر:مش فاكره 
اسد :تمام افكرك بطريقتي و ثبتها في ثانيه وقبلهاا قبله كلهاا شغف  و غضب منها في نفس الوقت و طالت ل دقايق و بعد عشان حور تقدر تتنفس 
اسد بجمود:افتكرتي 
حور بنفس غير منتظيم :اه 
اسد:قولتي ايه بقا 
حور بتـ.ـو.تر و لسه بتاخد نفسها بصعوبه: مش فاكره والله....
اسد قطعهاا بنفس الشئ 
اسد بعد  عنها عشان تاخد انفسهاا:مابحبش الكدب
حور بنفس متطقطع:حاضر 
اسد وبيزيد الضغط علي وسطهاا:حسابك لسه 
وسبهاا بمجرد ما اسد سبها حور وقعت علي الارض شلها و دخلها الاوضه 
اسد:نامي و حاولي تفتكري 
حور بتحرك رقبتها ( حاضر)
سبها وخرج 
اسد:امسك نفسك يا اسد في ايه مش هيحصلها حاجه يعني من حاجه بسيطه كده هي بس عشان اول مره 
وحرك راسه عشان يطلع كل الافكار دي ودخل المكتب 
حور:،ياربي انا قولت ايه وبتحاول تفتكر بس مش قادره وقامت د.خـ.ـلة اوضتها 
اسد فتح الباب عليهاا بعصبيه :طلعتي من الاوضه ليه 
حور: ....
اسد شلهاا:انتي الي جبتيه ل نفسك
اسد فتح الباب بعصبيه:طلعتي من الاوضه ليه 
حور:هقعد في اوضتك اعمل ايه 
اسد شلها:انتي جنيتي علي نفسك يا حور 
اسد نزلها علي السرير 
اسد:دي اوضتك وكل يوم هتنامي هنا
حور:وانت هتنام فين 
اسد:تتوقعي فين 
حور:فين؟!!
اسد ببرود:هنا بردو 
حور بخفوض وصوت هادي:ليه 
اسد:كده 
حور:كده ليه انا هرجع اوضتي 
اسد بجمود :اعملي الي انتي عايزه بس مـ.ـا.ترجعيش تعيطي 
حور:كلمه واحده بس 
اسد:قولي 
حور:انت عايز ايه 
اسد ببرود:هتنامي هنا وبيكمل بصوت عالي بعض الشئ مش عايز نقاش كتير 
حور بغـ.ـيظ وخـ.ـو.ف منه ليعملها حاجه :حاضر
اسد قرب عليها :افتكرتي 
حور :افتكرت ايه 
اسد: عملتك السوده يا حببت قلبي
حور في سرها:والنبي مافي اسود من الجوازه دي 
اسد:بتقولي ايه 
حور بصوت عالي بعض الشئ: بقول مش فاكره وباي بقا عايزه انام  وبتعظي وشها 
اسد قرب عليها وشال الغطا 
اسد بنبره ارعـ.ـبت حور:مش انا بكلمك 
حور برعشه وعـ.ـيا.ط:وربنا مش فاكره يا...
اسد:يا ايه 
حور:يا اب...اسد
اسد:مش هحسابك دالوقتي ونام و جنبها 
وحـ.ـضـ.ـنهاا 
اسد:هششش ينفع تهدي 
حور :هديت شويه 
اسد:حور 
حور:نعم 
اسد:انا هسافر كام يوم 
حور بعدت و بصتلو: يعني ايه 
اسد:مسافر في شغل لازم يخلص 
حور:وهتسبي هنا لوحدي 
اسد:مش هتبقي لوحدك 
حور بعـ.ـيا.ط :واصاله 
اسد مسكها من دراعها : اصاله عامله فيكي ايه عايزه افهم 
حور بعـ.ـيا.ط وشهقات :عملة فيا كتير اووي 
اسد بدا يخدها بين احضانه: اهديي 
بعد شويه 
كانت حور هديت بس جلها 
اسد:انتي سخنه 
وشلها ونايمها علي السرير 
حور بهلوسه:ا.وع..ا ت..س.ب.ي
اسد:اهدي ثانيه 
في الفون
اسد: مازن بسرعه تجبلي دكتوره 
وتجي في شقتي 
مازن: ماشي في ايه
اسد :بسرعه 
ورجع ل حور
حور بهلوسه:انا ...ا.ن.ا بخا...ف منه.ا
اسد بيرجع خصلات شعرهاا:انا مش هسيبك خالص اهدي وهفضل معاكي 
اسد لبسها اسدال الصلاه
وشويه ومازن وصل 
مازن:الدكتور اهوو 
اسد دخل الدكتور 
اسد بصوت الافعي:مش قولتلك دكتوره 
مازن:انت في ايه ولا في ايه ياعم 
خرج الدكتور 
اسد:بقيت كويسه 
الدكتور:مش محتاجه التـ.ـو.تر ده كلو دي سخنيه وانا اديتها خافض للحراره وشويه وهتفوق 
اسد:يعني كويس 
الدكتور:اه الحمد لله بس ياريت تروح لدكتور تتابع حلتها عشان ضعيفه خالص 
اسد:تمام 
ومازن وصل الدكتور وداخل تاني 
اسد:غور برا
مازن:ايه ده في ايه 
اسد بعصبيه:امشي وحسابك معايه بكره
مازن:يعني انا اجبلك دكتوره في الوقت ده منين 
اسد بمجرد نظره من عينه فهم مازن وخرج في سعتها 
اسد قاعد قريب من حور 
اسد وهو يقبل  ايديهاا:وربنا ماهسيبك 
تاني يوم الصبح 
حور:صحيت وكان اسد نايم علي الكرسي 
حور حست بفرحه تدخل قلبها :اسد وايديها في شعره عشان يفوق 
اسد:انتي كويسه 
حور:اه 
اسد بسها في ايديها :خـ.ـو.فتني عليكي 
حور:هو انت نمت هنا
اسد :انتي شايفه ايه
حور:انت بتستهبل 
اسد:حووور
حور:اسفه بس كنت نام 
اسد: يلا عشان تفطري 
حور:لا
اسد:قولتي ايه
حور بخـ.ـو.ف :جعانه 
اسد ضحك :طب قومي خودي شاورر 
حور بنوم :مش قادره 
اسد بابتسامه خبيثه :اساعدك 
حور بعم فهم:تسعني في ايه 
اسد:تاخدي شاور 
حور اتحرجت منه وخبت وشها 
اسد:بيشيل الغطا :مـ.ـا.تتكسفيش و شلها 
حور بصوت:سبني بقاا 
اسد: في ايه يا حبيبتي انا في ذي جوزك يعني مش حد غريب 
حور:نزلي وعلي فكره بقا انت قليل الادب
اسد:ده انا 
حور بتـ.ـو.تر:اه 
اسد :تمام انا هخليكي تشوفي قلة الادب و اتجه للمرحاض 
حور بتـ.ـو.تر ووشه كلو احمر:والنبي نزلني انا هدخل لوحدي 
اسد بخبث:انتي تعبانه ياروحي 
حور:لا انا كويسه وسبني بقا
اسد نزلها:برحتك
حور سابته و دخلت 
وهي خارجه 
حور:اعاااا 
اسد بيقرب عليها:ايه يا روحي شوفتي عفريت 
حور:لا اسد
اسد ضحك:وبيغمزلها:طب في حد يخاف من اسد 
حور: اخاف من ايه 
اسد بيمشي ايده علي وشها:انتي مالك قمر كده ليه ب البورنس 
حور بتـ.ـو.تر بتبعد عن اسد:هو في ايه 
اسد:سحرتيني 
حور مستغربه طريقة كلام اسد ليهاا 
حور:هو انت كويس 
اسد:ذي الاسد 
حور ضحكت غـ.ـصـ.ـب عنها 
اسد:هوبااا و بيحـ.ـضـ.ـنها 
حور:انت بتعمل ايه 
اسد:مـ.ـا.تخفيش كده بجيب الفون من وراكي
حور:طب ينفع ططلع براا 
اسد:دي اوضتي 
حور:خلاص هروح الاوضه التانيه 
اسد بتسرع:خلاص في ايه طالع اهو وادلها بوسه في الهواء
حور لنفسها:هو اسد ماله النهارده في حاجه غلط بس حلو اووي كده.... بتفوق .. ايه الكلام الي انا قولته ده حلو ايه 
اسد من براا:هتفضلي تكلمي نفسك كتيرر 
حور سكتت مره واحده وغيرت هدومها و عملت شعرهاا و طلعت 
اسد بابتسامه خبيثه:كل ده يا حوري
حور:هو في ايه 
اسد: خلاص نرجع نتعصب تاني
حور بتسرع:لا لا خلاص انت كده حلو 
اسد بحركه سريعه:كانت حور بين احضانه:انا طول عمري حلو علي فكره
حور بتـ.ـو.تر:ا... ا..س..د 
اسد:هشش خلاص اهو وسابها 
حور:لازم تـ.ـو.ترني وخلاص  
اسد: راحه فين 
حور:هجيب حاجه من المطبخ
فون اسد رن 
اسد:الوو 
... بمياعه:الو 
اسد:مين 
...:بجد مش فاكر صوتي 
اسد:لا مش فاكر مين 
...:انا ميار
اسد:ميار مين 
حور سمعت الاسم جيريت علي اسد و مسكته من ايده و اسد حصرهاا 
ميار بمياعه:لا لا كده ازعل منك يا اسد
اسد ضحك كلها رجوله من حركة حور:...
ميار:انا ميار اخت حور
اسد وحور مركزه في كل حرف واسد مستغيل تركزها و بيضغط علي وسطها:اهه ميار بـ.ـنت اصاله 
ميار بمياعه:كل ده عشان تفتكرني يا اسدي
اسد:عايزه ايه 
ميار:هي دي طريقة كلام يا اسد
اسد: يلا يا ميار عشان مشغول في حاجه
ميار:كنت عايزه منك طلب صغنون 
اسد :قولي 
ميار:كنت عايزك تشوفلي شغل عندك في الشركه 
اسد:هتشتغلي ايه
ميار:اي حاجه ختي لو ابقا السكرتيره الشخصيه بتاعتك 
اسد:ابقاا اشوف الحوار ده يا ميار سلام و قفل
اسد بيضغط علي وسطها: في ايه يا بطه مالك 
حور:كانت عايزك ليه 
اسد بيضغط اكتر: انتي مالك
حور بعـ.ـيا.ط : انا مالي ازاي يعني مش انت جوزي 
اسد:يعني انا جوزك 
حور :اه 
اسد بوقاحه:طب يلا 
حور فتحت عنيها بذهول منه:انت قليل الادب 
اسد و بيبص في عنيها الخضرا: انتي شايفه كده 
حور :اههه 
اسد:اه ايه 
حور بتحاول تبعد :انت بتعمل ايه 
اسد و لسه بيضغط علي وسطهاا:بعمل ايه 
حور: اوعاا ايدك 
اسد:مراتي و انا حر فيها 
حور:يعني 
اسد:مش هسيبك 
حور: انت قليل الادب وبعدين ايه يلا دي هاا
اسد:فهمتي غلط يا حبيبت قلبي انا بقولك يلا عشان نازل 
حور لفتله ونسيت هو بيعمل ايه:رايح فين
اسد جنب ودنها:مشوااار 
حور:بجد بقاا 
اسد:اه وربنا نازل 
حور:هاجي معاك 
اسد:متاكده 
حور:اه 
اسد :ماشي 
حور بفرحه:بجد
اسد:بشرط 
حور:موافقه 
اسد:طب ا عـ.ـر.في 
حور:قول 
اسد :....
حور بتـ.ـو.تر :ليه انت هتعمل ايه 
حور :قول
اسد:تعملي كل الي هقولك عليه منغير خـ.ـو.ف
حور بتـ.ـو.تر:ليه انت هتعمل ايه 
اسد جنب ودنها:مـ.ـا.تخفيش يا بططتي
حور:اسد
اسد:ايه يا حبيبت قلب اسد 
حور:ممكن تقولي هتعمل ايه 
اسد:خايفه مني يا حوري
حور:لا وهي خلاص هتقع من لمسات اسد ل خصرها
اسد:طب خلاص بقا مش لازم ت عـ.ـر.في 
حور :مش قادره 
اسد بضحكه خبيثه :هو انا بعمل حاجه 
حور بتحاول تفك حصرها بس مش قادره: اسد
اسد :نعم يا حبيبت قلبي
حور بترجي :سبني 
اسد:بلاش تترجيني 
حور:حاضر بس سبني والنبي
اسد بيضغط اكتر:ماشي 
حور: اهه يلا ننزل 
اسد:تعالي نصلي وننزل 
حور واخير فك حصرها:انا عايزه اصلي 
اسد:انتي مابت عـ.ـر.فيش 
حور بزعل وعنيها في الارض:تؤتؤ
اسد وبيرفعلها رقبتها: الجميل يتعلم مافيش اي مشكله انا هعلمك
حور:بجد وحـ.ـضـ.ـنته 
اسد وماسك في حـ.ـضـ.ـنها:لا كده هنعمل حاجه تاتيه
حور بعدتت عنه:انا اسفه عملت كده من فرحتي 
اسد بتمثيل:لازم تتاسفي عشان المكان ده مش بتاعك
حور بعـ.ـيا.ط:اسفه تاني وبتدخل الاوضه 
اسد شلها و لفهاا بقيت وشها في وش اسد ورفها عن الارض بمسافه 
اسد:ده مكان حوري وبس وحـ.ـضـ.ـنهااا جـ.ـا.مد ووهو بيشم في عنقهاا 
اسد:ريحتك دي بقيت عشقهاا
حور:انت بـ.ـارد اووي 
اسد ضحك:تستاهلي يا حوري
ونزلها 
اسد: يلا عشان نصلي 
حور :ماشي دخلت غيرت هدmها ولبست اسدالها و كان اسد جهز 
اسد:يلا 
حور: حاضر 
اسد قام الصلاه وبدا يصلي بيها 
وحور اتعجبت من صوته وطريقة في قراءه القران الكريم 
اسد:تعالي كده 
حور:نعم
اسد: اول حاجه تعدلي الحجاب 
حور:حاضر
اسد:وكعبك تغطيه انتي حافظه الشهاده 
حور:اه 
اسد:ماشي يا حبيبتي انتي عارفه الركعات 
حور اتكسف جدا انها مش عارفه عن دينها غير القليل جدا ونزلت وشهاا في الارض 
اسد. وهو بيرفعلها راسها:قولت هعلمك في ايه يا حوري 
اسد:تعالي وقرب حور عليه  وبدا يكلمها:عارفه الصلاه ده حاجه جميله اوي 
ومسك ايديهاا
حور: في ايه مالها ايدي 
اسد ابتسم في برائتها: هعلمك ازاي  تسبحي علي ايدك
حور:يعني كده وبدات تشاور علي العلامـ.ـا.ت التسبيح عليهاا
اسد:ايوا بظبط كده
حور:شكرا اوي 
اسد:مش عايزك تشكريني عايزك بس تسمعي كلامي واتاكدي ان عمري ماهاذيكي
حور:حاضر
اسد: طب يلا بقا عشان ننزل
حور:هنروح فين 
اسد: مش هقولك 
حور:قول بقا 
اسد:يلا بقا انا هاخد شاور وننزل
حور:قول
اسد:قولت يلا وقام
وقام دخل الحمام ياخد شاور 
 وكان لابس تيشيرت اسود و شورت اسود و كوتشي اسود وحط البيرفيوم الساحر 
اسد:انتي لسه قاعده 
حور كانت قاعده ماسكه الفون 
حور:هقوم 
اسد :بتعملي ايه 
حور: مافيش كنت فاتحه فيس 
اسد:طب هاتي الفون ده 
حور:اتفضل 
اسد:ادخلي بقا 
حور دخلت اوضة اسد 
اسد:مسك فونها و مسحلها كل الصور بتاعتها الي علي السوشيال ميديا:بقا الناس كلها تشوف القمر دي 
حور غيرت و لبست بنطلون ابيض و  تيشرت زهري وحزام و كوتش ابيض  وشعرهاا علي ضهرها وجزء من شعرهاا مغطي وشهاا 
وطلعت
حور:خلصت 
اسد بتركيز:وبيشاور علي شفيها :روچ 
حور:ده مرطب 
اسد:قوليلي اعمل فيكي ايه 
حور:هو انا عملت حاجه 
اسد:ادخلي امسحي الارف ده و شعرك لمي مش معني ان سيبتك بشعرك يبقاا خلاص انا سبتك بس عشان قولت لما تتحجبي تبقي عارفه معني الحجاب 
حور: حاضر 
ودخلت 
حور :حلو كده كانت مسحت كل وشها و شعرها بقا عبـ.ـاره عن كحكه 
اسد :يلا
وخدها ونزل وركبها العربيه 
اسد: حور
حور:نعم
اسد:انا مش عايز اشوف سنانك 
حور:ايه
اسد بعصبيه ومركز في الطريق: حور سمعتي قولت ايه
حور بتـ.ـو.تر:مش فاهمه
اسد مسكهاا بايد واحده من خدودها وضمهم علي بعض اوي:يعني ضحكتك الحلوه دي مش عايزه اشوفهاا 
حور ماسكه ايد اسد عشان يسبهاا وبتحاول تتكلم بس مش عارف 
اسد سبها و انتبه للطريق:سمعتي 
حور بو.جـ.ـع :في حد يعمل كده 
اسد:فهمتي قولت ايه 
حور:لا 
اسد وقف مره واحده وحور اتحركت من مكنها بسبب الواقفه 
اسد:قولتي ايه 
حور بخـ.ـو.ف:بقولك حاضر 
اسد:حور المكان هيبقا زحمه و هيبقا فيه ناس 
حور: ماشي قولي مش تمسكني كده 
اسد: حور 
حور:نعم
اسد:كلامي تسمعيه 
حور:ماشي بس وشي واجعني 
اسد:ما انتي عماله تسالي كتير
حور بخفوض : من حقي
اسد:بردووو
حور:خلاص بس مـ.ـا.تعمليش حاجه تاني
اسد:ماشي 
وانتبه للطريق 
بعد شويه 
اسد نزل و لف ل حور:انزلي
حور نزلت واسد مسكهاا من وسطها
حور:هو انت جاي تضـ.ـر.ب نار 
اسد:.....
حور برعـ.ـب:ب...ت..ق...و..ل. ا..ي..ه(بتقول ايه)
اسد:ذي ما سمعتي 
حور:عايز تمـ.ـو.تني
حور:هو انت جاي تضـ.ـر.ب نار
اسد:انتي الي هتضـ.ـر.بي
حور برعـ.ـب:ب..ت..ق...و...ل...ا..ي..ه (بتقول ايه)
اسد:ذي ما سمعتي 
حور:عايز تمـ.ـو.تني 
اسد:بعد الشر عليكي يا حبيبت قلبي 
حور بخـ.ـو.ف:لا انا عايز ارجع البيت 
اسد:ينفع تعقلي شويه 
حور:والنبي يا اسد
اسد بيكلمها وهو ماشي باصص قدامه و مسكها وهي بتتكلم وهي رافعه رقبتهاا ل اسد وماشيه
اسد بهدوء:ايه يا حبيبت قلب اسد
حور:انت بتتكلم جد
وهو واقف في مكان ضـ.ـر.ب النار و بيشيل النضاره
اسد:هو انا بتاع هزار يا حوري
حوربترجي:والنبي يا اسد لا انا عايزه ارواح 
اسد:حور
حور:نعم
اسد:احنا اتفقنا علي ايه 
حور:علي ايه 
اسد وبدا يحضر  المسدس : انك مـ.ـا.تخفيش 
حور:ماشي بس مش ل دراجة اضـ.ـر.ب طلق 
اسد ومتجاهل كلامها:خودي نفس عميق و اهدي كده 
حور بعصبيه بعض الشئ:انا هاديهه يا اسد بقولك عايزه ارجع رجاااااعنييي
اسد:بت اسكتي خالص
حور:حاضر 
مصطفي:اسد باشا 
اسد:عامل ايه 
مصطفي:عامل ايه يا اسد باشا 
اسد:الحمد لله يا مصطفي وانت 
مصطفي :الحمد لله وبيمد ايدو ل حور
مصطفي :اهلاا
حور كانت خايفه تمد ايديها عشان اسد
اسد مسك ايد مصطفي بغيره وهو بيتكلم بين سنانه :اهلاا بيك 
مصطفي:طب عن ازنكم بقا
اسد  كان متعصب من مصطفي بس كان فرحان ان حور  ماسلمـ.ـيـ.ـتش عليه 
اسد ابتسم
حور:بتضحك علي ايه 
اسد:لا مافيش عادي
حور:طب وحيات ضحتك دي روحني البيت 
اسد ضحك بصوت ساحر:بتحبي تستغلي الظروف انتي
حور:الصراحه اه 
اسد:انتي بتخافي مني
حور:تؤتؤ
اسد:متوقعه ان ممكن اعمل فيكي حاجه وحشه 
حور :تؤتؤ
اسد:امال في ايه بقا 
حور:انا...
اسد :انتي طفلتي وانا هعلمك 
وشـ.ـدها واقف مكان الضـ.ـر.ب
حور بخـ.ـو.ف:والنبي يا اسد انا بخاف من الصوت 
اسد:هتحطي السماعه 
حور بخـ.ـو.ف:وحيات اغلا حاجه عندك
اسد مسك ايديهاا :ينفع تهدي و مـ.ـا.تخفيش و قربها ل حـ.ـضـ.ـنه 
اسد مواقفهاا و هو وراهاا 
اسد:مـ.ـا.تخفيش من حاجه انا الي ماسكه اهوو 
و حور ماسكه المسدس و اسد ماسك ايديهاا و المسدس 
حور بخـ.ـو.ف:والنبي يا اسد
اسد في ودنهاا وبصوت مليان حنان :مـ.ـا.تخفيش انا معاكي اهوو 
اسد جنب ودنها:بصي بقا يا بطتي 
حور بترجع راسهاا وبتبص ل اسد
اسد:لا يا روحي انا هشرحلك بصي قدامك و ركزي للهدف
حور:حاضر 
اسد :قمر وانتي شاطره كده 
حور بتـ.ـو.تر:رجعني والنبي 
اسد ضحك عليهاا و عدلها السماعه
وضـ.ـر.ب اول رصاصه 
حور اتخضت 
اسد:انشفي بقاا 
حور بعـ.ـيا.ط:وربنا انت بـ.ـارد انا عايزه ارجع البيت روحني بقا 
اسد:انتي الي نزلتي معايه 
حور:حقك عليا انا غلطانه وربنا راجعني بقا
اسد:دخول الحمام مش ذي خروجه يا ست حور
حور:والنبي 
اسد :طب استعدي و ضـ.ـر.ب طلقه تانيه 
حور بتـ.ـو.تر:روحني وحيات امك
اسد:امي وطب وربنا لتضـ.ـر.بي واحده و تضـ.ـر.بيها انتي قبل ما نروح
حور:والنبي والنبي 
اسد بضحك علي شكلها :والنبي ايه يا روحي
حور وبتضـ.ـر.ب رجليها في الارض :انت رخم
اسد طب يلا اضـ.ـر.بي وانا ماسك ايدك اهوو 
حور:وحياتي وحياتيي يا اسد مش عايزه اضـ.ـر.بهاا 
اسد جنب ودنها:وحياتك عندي هتضـ.ـر.بيهاا غـ.ـصـ.ـب عنك 
حور بعـ.ـيا.ط:يا اسد 
اسد علي طفولتلهاا :والنبي حتي لو غبتي عن الواعي مش هسيبك بردوو 
حور:انت بـ.ـارد
اسد :وحيات امي لما ارجعلك البيت وضـ.ـر.ب رصاصه 
حور:روحني بقا 
اسد :يلا فاضل ضـ.ـر.بتك 
اسد مسك المسدس علي ايد حور بس حور هي الي هتضـ.ـر.ب
اسد:يلا 
حور بخـ.ـو.ف:اسد
اسد:وربنا مش هنرجع غير لما تضـ.ـر.بيهاا 
حور بداتت تدووس ببطئ و ضـ.ـر.بت الرصاصه و كانت هتقع 
اسد سندها بايدو و الايد التانيه خد منها المسدس و السماعه 
اسد:تعالي وشلهاا و حور بتترعش و دفنه وشها في اسد 
اسد فتح العربيه و نزلها علي الكرسي
حور بتعيط واسد ركب 
اسد وهو بيشغل العربيه:خلاص بقا في ايه هي رصاصه 
حور بتترعش 
اسد:ينفع تهديي بقاا خلاص ضـ.ـر.بتيها و مشيناا 
حور واول مره تتعصب :انت بااااارد
اسد: ....
حور خافت اكتر من سكوته و سكتت و طول الطريق بتتجنب ان عنيهاا تجي في عنيه 
قدام البيت 
اسد واقف العربيه و نزل بكل هدووء
وطلع 
وقفل الباب و دخل الاوضه 
اسد مع نفسه :اول مره تتعصبي تتعصبي عليا انا و طب وحياتك عندي لهتشوفي هعمل فيكي ايه 
و دخل ياخد شاور وطلع 
حور بتخبط
اسد:عايزه ايه 
حور بتـ.ـو.تر:ينفع ادخل 
اسد:لا 
حور سكتت بس اسد سمع صوت   عيطهاا وفتح الباب 
اسد بجمود:عايزه ايه
حور بتمسح دmـ.ـو.عهاا بضهر ايديهاا ذي الاطفال وبتبص في عيون اسد وبتسرح 
اسد : حوووور
حور بهدوء:هااا 
اسد:فوقي يا بطه 
حور:حاضر
اسد:عايزه ايه 
حور قربت منه ورفعت راسها و عينها في عيون اسد
حور:انا اسفه 
اسد :علي 
حور:علي الكلام الي قولتهوالك 
اسد:اعتذارك مش مقبول واتفضلي علي اوضتك 
حور بعـ.ـيا.ط وبتحـ.ـضـ.ـن اسد :انا اسفه صدقني مش هعمل كده تاني 
اسد كان فرحانه بحـ.ـضـ.ـنها وهيمـ.ـو.ت ويصلحهاا بس حصل عكس كده:ادخلي اوضتك  و بيشيل ايديها من ضهره هي طبعا مش في طول اسد بتحـ.ـضـ.ـنه من عند باطنه 
حور بعـ.ـيا.ط:انا....
اسد بمقاطعه ليها و مسكهاا من خدودها وضمهم علي بعض بعنف:انتي لو كنتي كملتي الكلمه كنتي هتشوفي وشي التانيه عامل ازاي و اعملي حسابك طلوع من البيت مش هططلعي مش كل شويه عايزه اروح عند ليلي سمعتي 
حور بهستريا من العـ.ـيا.ط بتحرك رقبتها (حاضر)
اسد سبهاا:علي اوضتك 
حور دخلت جري علي اوضتها و اسد دخل المكتب وشرب سجاير  هي  عاده  عنده وهو متعصب بيشرب سجاير كتير اووي وحور فضلت في اوضتهاا بتعيط
بعد ساعه تقريباا
اسد:حوور 
حور صحيت علي صوت اسد وطلعت تشوفه
حور وهي واقفه قدامه عيونها منفوخه من العـ.ـيا.ط:نعم 
اسد:ادخلي اتوضي وصلي العصر 
اربع ركعات وفي الراكعه التانيه بتقولي الجزء الاول في الشهاده 
حور:حاضر
اسد:اتفضلي
حور وعيونها في الارض:طب انا عايزه فوني 
اسد:عايزه ليه
حور:هكلم ماما 
اسد:ادخلي صلي عشان المغرب قرب يلا وبعدين تعالي كلميها 
كل ده اسد بيكلمها باوامر و بجمود
حور بصوت مليان حـ.ـز.ن :انت بتعملني كده ليه 
ًاسد:ادخلي يا حور
حور دخلت منغير كلام 
اسد:علي عيني ان سايبك زعلانه بس لازم تتعلمي انك مـ.ـا.تغلطيش عشان متتاسفيش 
اسد طلب ل حور اكل 
وشويه و كان وصل
الباب بيخبط حور طلعت و كانت هتفتح افتكرت اخر مره دخلت ل اسد المكتب
حور:الباب بيخبط 
اسد قام منغير كلام فتح الباب 
حور داخله الاوضه 
اسد بامر:تعالي
حور قربت عليه منغير كلام 
اسد:عايز الحجات دي فاضيه 
حور:يعني ايه 
اسد: يعني تخلصي الاكل يا حور 
حور :حاضر
اسد:صليتي المغرب
حور:اه 
اسد خلصي وغيري عشان نازل 
حور بخـ.ـو.ف :انا مش عايزه انزل 
اسد:هتقعدي لوحدك يعني 
حور:اه 
اسد:ماشي انا هنزل واقفلي الباب كويس عشان هاجي بكره الصبح 
حور:ايه 
اسد عايز يضحك بس كاتمها :ايه 
حور بتـ.ـو.تر:م...ما..ش.ي
اسد:......
حور:خودني معاك والنبي
اسد:ماشي انا هنزل واقفلي الباب كويس عشان هاجي بكره الصبح 
حور بتـ.ـو.تر:ايه 
اسد عايز يضحك بس كاتمها:ايه 
حور بتـ.ـو.تر:م..ما.ماشي
اسد:ماشي انا هدخل البس  عشان ليلي بترن 
حور:عند ماما
حور:خودني معاك والنبي 
اسد:ماانتي قولتي لا 
حور:ماكنتيش اعرف انك رايح ل ماما ليلي 
اسد وهو داخل الاوضه:انتي قولتي لا 
حور جريت عليه وبتتكلم برجاء:والنبي وحيات ماما ليلي خودني معاك 
اسد:لا
حور بعـ.ـيا.ط:عشان خاطري 
اسد:مش انا بـ.ـارد
حور:قولتلك انا اسفه 
اسد بيمثل طريقة كلامها:وانا قولتلك اسفك مرفوض 
حور:طب اعمل ايه عشان تصالحني 
اسد:طب البسي و بعدين هقولك 
حور:بجد
اسد بجمود:يلا بسرعه عشان مها جايه من السافر 
حور :بجد دي واحشاني خالص 
اسد دخل غير و بقا في قمة الجمال 
اسد بعصبيه:انتي لسه قاعده 
حور بتـ.ـو.تر:انت كنت بتغير وهدومي جوا وانا هدخل اخد شاور بسرعه 
اسد بوقاحهه قرب عليهاا : طب كنتي دخلتي ناخد شاور سوااا 
حور بتـ.ـو.تر: في ايه 
اسد:تعالي ناخد شاور
و بيشـ.ـدهاا علي الاوضه
حور:انت قليل الادب
اسد:انتي شايفه كده 
قرب عليهاا جـ.ـا.مد وثبتهاا و مسكها من ضهرهاا وقبلهااا قبله وبعد شويه بيعد عنها عشان تاخد نفسهاا
حور بتاخد نفسها بصعوبه
اسد بصرامه:ادخلي خلصي 
حور دخلت جري علي الاوضه 
و دخلت خدت شاور و لبست ميني دريس رقيق لونه اسود و مرطب شفايف و كحل ابيض وماسكره وطلقت لشعرهاا الحرية وجزء من شعرها علي وشهاا و جازمه بكعب حمرا وطلعت
حور :يلا ومشيت قبل ما اسد يرفع وشه 
اسد فتح الباب ونزل ووراهاا 
ووصل قدام ڨيلا محمد الحديدي 
اسد نزل و حور نزلت و لفت ل اسد ودخلو 
ليلي بتجري:حبيبت قلبي عامله ايه يا غاليه 
حور:الحمد لله يا ماما انتي عامله ايه 
ليلي :الحمد لله يا حبيبتي واحشتيني 
حور:وانتي اكتر وربنا 
اسد:ماخلاص بقا اسد راحت عليه 
ليلي:بتغير من مراتك 
اسد بيحـ.ـضـ.ـنهاا:عامله ايه يا ست الكل
ليلي:الحمد لله يا حبيبي انت عامل ايه بقا كده تنساني
اسد:الحمد لله وبعدين انسا مين يا قمر انت
ليلي:عاملين ايه مع بعض 
اسد:الحمد لله 
حور...
اسد عملها حركه سريعه عشان ترد علي ليلي
حور:الحمد لله يا ماما 
ليلي:اوعا تكون مزعلهاا 
اسد مسك حور من وسطهاا:في حد يزعل القمر دي حبيبتي 
ليلي : ربنا يخليكم لبعض 
اسد:يارب يا ست الكل فين بابا 
ليلي:في المكتب 
اسد خد حور واتجه للمكتب
اسد:ركزي شويه 
حور:هو انا عملت حاجه 
اسد:لا ابداا ظالمك 
ودخلو ل محمد 
اسد:اي ياعم نسيت ابنك الكبير عيب والله 
محمد:هو انت تتنسي يا ابني تعال و حـ.ـضـ.ـن اسد 
محمد:عامل ايه يا حبيبي
اسد:الحمد لله يا بابا انت عامل ايه 
محمد:كويس و بيكمل بصوت وا.طـ.ـي  حور عامله ايه معاك 
اسد ل حور:اطلعي اقعدي مع ماما يا حور
محمد:خدها في حـ.ـضـ.ـنه:عامله ايه يا حور يا حبيبتي
اسد بيشـ.ـدها :ايه يا عم خف شويه مراتي
محمد:انت عبـ.ـيـ.ـط ياض دي بـ.ـنتي
اسد:مراتي عايز حاجه 
وحور واقفه ورا اسد 
محمد:وربنا مـ.ـجـ.ـنو.ن تعالي يا حور 
وشـ.ـدها من اسد
محمد مسكها من كتفهاا:الواد ده عاملك حاجه 
حور وهي بتبص ل اسد:تؤتؤ
محمد:تؤتؤ طب لو عملك اي حاجه تعالي و هيمـ.ـو.ت في سعتها
حور بسرعه:بعد الشر عليه 
محمد: بعد الشر عليه لاكده انا مش هدخل 
اسد بعصبيه بعض الشئ:تعالي كده وشـ.ـدهاا :علي فوق 
حور:عايز حاجه يا عمو
اسد:ولو عايز يا عمو انا قولت علي فوق 
محمد: انت ياض بتكلم بـ.ـنت اخويا كده ليه وبيوجه كلامه ل حور لا يا حبيبتي اتفضلي
وحور طلعت جري علي ليلي
ليلي :تعالي يا حبيبتي
حور نامت في حـ.ـضـ.ـن ليلي و ليلي بتكلمها
ليلي: اسد مزعلك في حاجه يا حبيبتي 
حور بزعل:لا يا ماما 
ليلي بحنيه:لو مزعلك في اي حاجه قوليلي وانا هاخدلك حقك من عنيه 
حور بعـ.ـيا.ط: مش مزعلني في حاجه 
ليلي وهي بتمسح دmـ.ـو.عهاا:ايه لزمتها الدmـ.ـو.ع دي عملك ايه يا حبيبتي 
حور:مش عملي حاجه 
ليلي:طب ايه الي مزعلك 
حور بعـ.ـيا.ط اكتر وشهقات:بابا 
ليلي وهي بطبطب عليها:عملك ايه 
حور:مش ....م..مش..بي..بيس. بيسال عليا خ...خا..خالص (مش بيسال عليا خالص)
ليلي:يا حبيبت قلبي اكيد مشغول بحاجه انتي رني عليه 
حور:هيبقا مشغول ب ايه 
ليلي:الله اعلم يا حبيبتي بس اكيد مشغول وبعدين ركزي مع جوزك ومالكيش دعوه ب طارق 
حور :حاضر
ليلي بتمسحلها دmـ.ـو.عهاا :خلاص بقا يا حبيبتي وبتخدهاا في حـ.ـضـ.ـنهاا وهما قاعدين علي الاركيه 
اسد مره واحده دخل:مش قولت علي فوق 
حور قامت من حـ.ـضـ.ـن ليلي وراحت طلعت علي السلم منغير كلام 
ليلي:براحه عليهاا يا اسد
اسد طلع بعد حور علطول وجري علي السلم مسكهاا من كتفهاا واتجه بيها ناحتة الاوضه وفتح الباب ودخلهاا 
اول مادخلهاا سبهاا وقفل الباب
اسد بعصبيه:مقضيهاا احضان 
حور بصت عليه ومـ.ـا.تكلمـ.ـيـ.ـتش 
اسد قرب عليهاا ومسكها من ادراعهاا وضاغط عليه :لما اكلمك تردي عليا وفكره انك تحـ.ـضـ.ـني حد انسيهاا فاهمه و الدmـ.ـو.ع الي شوفتهاا تحت دي تنزل وانتي في حـ.ـضـ.ـني انا بس فاهمه 
حور هتبدا تعيط من ايديهاا و اوامر اسد
حور بعـ.ـيا.ط وعصبيه:انت ايه هااا ليه كل ده انا عايزه اعيط منك انت اروح لمينن هاا وبتعيط
اسد:ليا و شـ.ـدها في حـ.ـضـ.ـنه جـ.ـا.مد وحور مستمره في العـ.ـيا.ط وبتحاول تقاوم حـ.ـضـ.ـن اسد بس مش قادره واخيراا انهارت قوتها المصطنعه وهديت في حـ.ـضـ.ـن اسد
اسد:هششششش اهدي 
حور سكتت
اسد:بيبعدها شويه وبيبص في وشها:انتي كويسه 
حور:اه 
اسد:مالك بقا ايه مزعلك 
حور:.......
اسد:ردي يا حور
بردو ساكته 
اسد:لو مـ.ـا.تكلمتيش هعقبك بطريقتي 
حور:عقبنيي عقبنيي يلاا 
اسد قبلهااا بعنف و غضب من طريقتهاا وبعد شويه بيعد عشان تاخد انفسهاا 
حور بتاخد انفسها بصعوبه
اسد:دي عشان حـ.ـضـ.ـنتيهم 
ورجع نفس الشئ
اسد:ودي عشان عيطي في حـ.ـضـ.ـن غيريي 
كل ده حور كل همهاا تاخد نفسهاا 
ورجع لنفس الشئ 
اسد:ودي عشان طريقتك معايه يا بططتي 
حور وشها كلو احمر من كسوفها و نفسهاا وبوقها بينزف 
اسد خدها للسرير وجاب منديل وبدا يمسحلهاا الدm وقعدهاا علي السرير ونزل قلعلهاا الجزمه ونيمهاا وغطهاا كل ده منغير كلمه منه وحور بتحاول تاخد نفسهاا 
اسد و نازل علي الارض عشان يقابل وشها وبيتكلم وهو بيمشي ايدو علي شعرهاا وبصوت كلو حنان:نامي وانا شويه وهاجي مـ.ـا.تخفيش كلهم تحت 
اسد ل ليلي:ماما حور هترتاح شويه وبعدين ايه الي عملتي في اوضتي ده 
ليلي:ما انت اتجوزت دالوقتي و قولت  هتيجي مع مرات جبتلهاا شويه هدوم وميكاب والحجات دي وغيرت النظام اي رايك
اسد بهزار:انتي مش عارف اعمل فيكي ايه انا همشي وخرج
اتجه للمطار عشان يجيب مها وعمر (مها تبقا اخت اسد وعمر جوز مها ويبقا ابن خال اسد)
اماا حور نامت 
اسد :ايه يا ابو نسب 
عمر:ايه ياعم واحضان بينهم 
مهاا:حبيبي وبتحـ.ـضـ.ـن اسد
اسد:واحشتني 
مهاا:وانت اكتر 
اسد:اوعي بقا كده وبشيل 
اسد الصغير 
اسد:حبيبي خاله وبيبـ.ـو.س في اسد الصغير 
عمر ضحك:باعك في ثانيه 
واتجه للڤيلا
كلو استقبلل مها وعمر وحور لسه نايمه
مها:فين حور 
ليلي:نايمه 
اسد:هطلع اشوفهاا 
وطلع
اسد وشفهاا وهي نايمه :انا اسف علي حصلك ده 
كانت حور نايمه وعلي وشهاا تعب بسيط و شفيفها مجروحه 
وقرب عليها وبيرجع شعرهاا :حوري حور
حور بنوم:ايه بقا 
اسد:قومي عشان  مها عايزه تشوفك 
حور فاقت و بعدت عن ايد اسد
اسد قام وقف :انا نازل و انزلي بسرعه لو عايزه تغيري ليلي جيبالك هدووم
حور:حاضر 
ودخلت الحمام تاخد شاور و طلعت لبست فستان عند الركبه احمر وجزمه كعب حمرا و روچ يخفي انتفاخ فمهاا احمر ونزلت 
اول مانزلت
مها جريت عليهاا :حبيبت قلبي مبروك يا روحي 
حور:الله يبـ.ـارك فيكي يا قلبي 
عمر:مبروك 
حور بتسلم:الله يبـ.ـارك فيك حمد الله علي سلامتكم 
ليلي :والنبي قمر 
حور:تسلمي يا ماما 
حور:هو فين ابنك 
مها:اسد 
حور:هو اسمه اسد 
مها:اه 
حور:هو فين 
مها:مع اسد في الجاردن 
داليا:الغدا جاهز يا ليلي هانم 
ليلي طب يلا وكلهم دخلو وحور كانت هتدخل ووقفها صوت هي عارفه كويس 
اسد بعصبيه :حووور 
حور اتخضيت ولفت :ف...في .ا ايه
اسد قرب عليهاا وهو شايل اسد الصغير ولسه هيمسك ايديهاا 
ليلي:ايه يا اسد كل ده يلا وخدت اسد الصغير ودخلت 
كل ده واسد في قمة الغضب من حور  وشـ.ـدها من دراعهاا وخدها وطلع دخلهاا والاوضه وسبهاا مره واحده وحور كانت هتقع
اسد بهدوء(هدوء ماقبل العاصفه):انتي ايه الي لابسه ده 
حور:ده فستان 
اسد:قرب عليهاا بهدوء:ومسك الفستان وهي لابساه قطعهه من عليهاا بجحيم 
اسد جنب ودنهاا:..
حور وقعت
اسد شـ.ـدها من دراعها وخدها وطلع الاوضه وسبها مره واحده وحور كانت هتقع
اسد بهدوء:انتي ايه الي لابساه ده 
حور:ده فستان 
اسد قرب عليها بهدوء:ومسك الفستان وهي لابساه قطعهه عليهاا بعصبيه تشبه الجحيم 
اسد جنب ودنها:هتبقي بتاعتي النهارده 
حور و قعت علي الارض و اسد نزل ل مستواه 
اسد وهو بيفحص جـ.ـسمها:عجبك شكلك كده
حور خايفه ومش عارفه تتكلم وبتحاول تمسك الفستان عشان جـ.ـسمهاا 
اسد بعصبيه مسكها من شعرهاا:اززاي تنزلي كده 
حور بعـ.ـيا.ط:مش هتتكرر تاني صدقني 
اسد:تاني؟ تاني ايه يا بطه 
حور:شعري 
اسد بعصبيه:تحبي اعمل فيكي ايه اقطعلك ايديك الي بتلبسي بيهاا وتحطي الروچ بيها
حور بتعيط واسد مستمر وماسكها من شعرهاا 
الباب بيخبط 
اسد:ايه
داليا:ليلي هانم بتقول لحضرتك الغدا جاهز 
اسد:قوليلها مش فاضي كلو انته
اسد:قومي وبيقومهاا 
حور بعـ.ـيا.ط:شعر....
اسد بمقاطعه ليها و عصبيه:مش عايز اسمعلك صوت وحيات ابوكي هوريكي ازاي تنزلي  كلامي وتلبسي الهدوم دي 
اسد :بيلمس فمهاا:طب الارف ده عارف ان عشان شفيف منفوخه مع ان رافضه بس ماشي الفستان بقااا
حور ساكته وبتعيط ومسكه ايد اسد عشان يسيب شعرهاا 
اسد:يلا عشان احط عليكي ملكيتي 
حور:والنبي يا اسد لا مش دالوقتي وحياتي عندك سبني 
حور في اللحظه دي اغمي عليهاا 
اسد شلها حطهاا علي السرير:كنت مستني اللحظه دي عشان ماعملش حاجه تزعلك او اخد منك حاجه غـ.ـصـ.ـب 
(اسد مش هيعمل حاجه بس هو كان بيقول كده يخـ.ـو.فها وتغيب عن الواعي عشان دي الطريقه الواحيده الي ممكن اسد يسبهاا ) 
اسد بعتاب وماسك ايديها:ليه ياحور تخليني اعمل فيكي كده وازعقلكك ده انا مابحبش حد في الدنيا ذيك بس  لازم اعرفك ازاي تحترمي كلامي 
وجاب كاش كاب وغيرلهاا هدومهاا و جاب ماسح الميكاب ومسحلهاا الروچ و قلعلهاا الشوز 
ودخل خد شاور ولبس شورت وبدا يفوق حور(اسد مش عايز يفوقها وهو متعصب عشان مايعملهاش حاجه )
حور:اههه 
اسد اول ما بدات تفوق خد تيشرت ونزل 
حور فاقت :غـ.ـبـ.ـيه غـ.ـبـ.ـيه انا الي جبته ل نفسي ليه لبسته عايزه ايه يا حور تستفزي عشان يرجع يكلمك اهو يا ناصحه رد عليكي بايدو (كل ده وهي متغطي) يووو بقاا انا هقوم اغير الفستان الي هو خله رووب ده(لان اسد قطع الفستان من اول الفستان للاخر )
حور:يلهووي ايه ده لا لا مش معقول لا اكيد اكيد مش اسد يخرابي لو اسد
وفضلت محتاره شويه وقامت غيرت هدومها بنطلون بوي فريند غامق وتيشرت ابيض ورافعه شعرها كحكه وروچ هادي اووي ونزلت
ليلي:انتي يا بت علطول نايمه 
حور:تعبانه شويه بس 
 ليلي:مالك يا حبيبتي
مها بمشاكسه :في نونو في السكه 
ليلي:مبروك يا حبيبتي وبتحـ.ـضـ.ـنهاا 
حور:ماما اهدي مافيش حاجه من الكلام ده 
مها:ليه بقا ان شاء الله 
حور بتـ.ـو.تر: انا بس ببقا مرهقه شويه 
ليلي: زعلتيني يا حور 
حور:كل حاجه في وقتها يا ماما 
اسد الصغير داخل 
حور :حبيبي 
اسد الصغير ل مها:مين دي يا مامي 
مها:دي حور مرات خالو اسد 
اسد الصغير:انتي بـ.ـنت اسد 
مها:مـ.ـر.اته يا حبيبي مش بـ.ـنته 
اسد الصغير قرب علي حور:تعلبي معايه 
حور :هنلعب ايه 
اسد الصغير:قرب عليهاا و بيكلمها جنب ودنهاا بصوت وا.طـ.ـي :هنلعب ب كورتي
حور بنفس طريقته:وبتتكلم بصوت وا.طـ.ـي ليه 
اسد الصغير: عشان مامي وتيته مش يلعبو معانه 
حور:انت مش عايزه يلعبه ليه 
اسد:مش بيعرفه يلعبو 
حور:اهه 
اسد:يلا بقا يا ابله 
حور:يلا وقامت 
وطلو في حديقة الڤيلا 
اسد الصغير:انتي تبقي هنا وانا هلعب 
حور: لا انت عايز تضحك علياا 
اسد:طب انتي مره وانا مره يا ابله 
حور:ماشي بس قولي حور 
اسد:ماشي 
وبدا يلعب وحور مامسكيتش الكوره 
حور:يلا انت تعاله اقف بقاا
اسد الصغير: لا انتي لازم تكسبي عشان تلعبي وانا هقف مكانك 
حور بعـ.ـيا.ط مصطنع :لا احنا اتفقنا انت مره وانا مره 
اسد الصغير قرب عليهاا :وبيطبطب عليها :خلاص ماشي انتي مره وانا مره 
اسد ماسك اسد الصغير:انت بتعمل ايه لمراتي ياض وبيرفعه من التيشرت 
اسد الصغير: بتعيط 
اسد مسك حور قومهاا بايدو التانيه وواقف جنبه 
اسد:انت بتخلي مراتي تعيط 
اسد الصغير: انا بقولهاا انتي هتفضلي واقف وبلعب 
اسد:عايز تضحك عليها يعني 
حور:اسد سيبه حـ.ـر.ام عليك 
اسد :لو اتكلمتي تاني هضـ.ـر.به 
اسد الصغير: انا مالي يا خالو يعني هي تتكلم وانا اضـ.ـر.ب 
اسد ضحك عليه: اه عندك مانع ياض 
اسد الصغير: انا هقول ل جدو محمد 
اسد:انت هتخـ.ـو.فني 
اسد الصغير: اه يا جدووووو
اسد :بس يا بني ونزله اول ما اسد نزلوو اسد الصغير جري علي جواا
اسد:نزلتي امته 
حور:من شويه 
اسد:طب يلا عشان نمشي عشان مسافر بكره 
حور بزعل:وانا
اسد ببرود:انتي ايه 
حور:وانا يا اسد هقعد لوحدي 
اسد:لا هاخدك معايه هناك 
حور بفرحه:بجد يعني مش هتسبني لوحدي هناا 
اسد:لا يا ست مش هسيبك 
ولف ليها و مسك ايديها الاتنين 
اسد:لازم تعصبني عليكي يعني 
حور:هو انا عملت حاجه 
اسد بزعل:ليه لبستي الفستان ده مش قولتلك قبل كده كل هدومك تبقا مقفوله 
حور  وعنيها في الارض:اه 
اسد:امال في ايه بقا كلامي مش بيتسمع ليه 
حور:....
اسد بصوت الافعي :علي العموم لو عملتيهاا تاني هتبعرك بتقوليلي اعمل الي كنت هعمله معاكي فوق تمام 
حور بخـ.ـو.ف:حاضر
اسد خدها و وادعو العيله 
حور في العربيه:هو احنا رايحين فين 
اسد:هخـ.ـطـ.ـفك 
حور:بجد بقا يا اسد
اسد:هنروح للدكتوره هي كانت مسافره ولسه راجعه 
حور:دكتورره ايه
اسد :اسكتي يا حور ينفع 
حور في سرها:ده...
اسد:ده انت بـ.ـارد وربنا هعرفك ازاي تردي
حور بصتلو بذهول وفي سرهاا: هو عرف ازاي ان هقول كده 
اسد:عشان فاهم دmاغك واسكتي بقاا 
حور مستغره ان بيرد عليهاا وهي تقريبا بتتكلم مش بتحرك فمهاا 
اسد وصل للدكتوره وحور دخلت والدكتوره كتبتلهاا علي نظام غذائي و فيتامينات تاخدهاا وانها تلعب رياضه 
حور في البيت
حور:انا هعمل كل ده وهاخد العلاج ده كلو
اسد:اه 
حور:بقولك ايه 
اسد: قولي 
حور:انا مش هاخد الاحجات دي بتتكلم و بتغمض عنيهاا خـ.ـو.ف من اسد
اسد ببرود:برحتك مـ.ـا.تخديهاش 
حور بفرحه:بجد 
اسد ببرود:اه طبعاا يا روحي مـ.ـا.تخديهاش عشان اكـ.ـسرلك رقبتك 
حور بلعت ريقها بصعوبه:انت مابتتفهمش ليه!؟؟
اسد بصلهاا:اي حاجه تخصك مافيهااش تفاهم يا حور 
حور بغـ.ـيظ:طب ايه رايك بقاا لما اتخن هخليك تشيلني كل شويه 
اسد ضحك ومسكها من وسطهاا:خلاص اتخني بسرعه بقا ماشي 
حور بعدت عنو بتـ.ـو.تر:انا هدخل اجهز شنطتي 
اسد:يلا هدخل معاكي 
ودخلو 
اسد :انا هحاضرلك هدومك وانتي ادخلي حضري العشا
حور:هتعرف ولا هتنسا حجات 
اسد:عيب عليكي يا بططتي هحاضرلك كل حاجه 
حور:حاضر هتاكل ايه 
اسد :اكلينا علي ذوقك يا قمر انت 
حور:حاضر 
حور دخلت المظبخ واسد بداا يحضرلهاا الهدوم 
اسد جبلهاا هدووم البيت كلهاا عريانه و قمصان نوم و هدوم الخروج كلهاا مقفوله و طويلهه 
بعد ساعتين طلع لحور 
اسد:لسه كتير
حور:لا ابداا كلهاا ثواني وهخلص 
اسد:انا هدخل اخد شاور تكوني خلصتي يا بططتي 
وساب حور و طلع 
حور:اسدد خلص بقا انا خلصت الاكل 
بعد شويه 
حور:كل ده 
اسد:معلش يلا ناكل 
حور :يلا 
اسد شـ.ـدها مره واحده وقاعدهاا علي رجله 
حور بتـ.ـو.تر:انت بتعمل ايه 
اسد:مراتي وانا حر يا ست 
حور:يا اسد بقا سبني 
اسد بيجيب شعرهاا علي جنب
اسد:ياريت مـ.ـا.تتكلميش 
حور:ليه 
اسد:عشان بتنيلهاا اكتر يا حبيبت قلبي وكلي واخلصي في يومك ده وبيكمل بجمود بعد كده اول مـ.ـا.تصحي تفطري  
حور:حاضر
اسد قبلهاا من عنقهاا (رقبتها):بتبقي قمر وانتي بتقولي حاضر  
اسد كل من البيتزا:لا ده انا مراتي شيف 
حور:اي رايك 
اسد:اي حاجه من ايديك حلوه و باسهاا من كف ايديهاا 
حور اتكسفتت من طريقته وحبت صوته الي مليان حنان عليهاا 
حور في نفس الوقت هتشرب مايه:ينفع اسالك سؤال 
اسد:انت بتعاملني كده ليه 
حور كحت جـ.ـا.مد اووي
اسد:في ايه اهدي انتي كويسه
بتحرك رقبتها بمعني(كويسه)
حور:عرفت ازاي ان هسالك كده 
اسد:تحبي اكملك السؤال 
حور بصتلو بستغراب 
اسد:انت بتعاملني كده ازاي شويه بتبقا متعصب و شويه بتبقا هادي اجاوبك 
حور:ياريت 
اسد: حسب معملتك يعني انتي عامله حاجه تعصبني اكيد مش هبقا هادي يعني
حور:اممم 
اسد:كلي وانتي ساكته 
وكملو الاكل ونامت حور بين احضان اسد ذي كل يوم 
تاني يوم الصبح 
حور بنوم ولسه عنيها مقفوله:اسد يا اسد بقاا 
اسد بنوم:عايزه ايه يا بت 
حور:انا عايزه اكل 
اسد:انا غلطان واستاهل الضـ.ـر.ب عشان اديتك العلاج بقا تصحيني تقوليلي جعانه  اعملك ايه يعني اجبلك الببرونه
حور بزعل:شايفني بيبي قدامك
اسد: البيبي اكبر منك علي الاقل بيعـ.ـيط مش بيقول عايزه اكل
حور:انا مش عايزه منك حاجه انا هنام 
ورجعت للنوم تاني 
بعد شويه اسد قام من النوم خد شاور و عمل فطار ل حور وسابه علي السرير ودخل المكتب 
حور وعنيها مقفوله وبتحرك ايديها علي امل تلاقي:اسدد يا ابيهه 
  بدات تخاف وفتحت عنيهاا بسرعه
حور بصوت عالي:اسد يا اسد
اسد جالها من المكتب جري 
اسد:في ايه مالك
حور:انت كنت فين 
اسد:في المكتب في ايه 
حور:سبتي لوحدي 
اسد:بت يا مـ.ـجـ.ـنو.نه انا في البيت اهوو 
حور: انا مـ.ـجـ.ـنو.نه 
اسد بيغمزلهاا:وبيبي كمان بس كويس مش بتعيطي 
حور:عايزني اعيط ليه هاا 
اسد:هيكون ليه يا حبيبت قلبي عشان احـ.ـضـ.ـنكك
حور:انت قليل الادب 
اسد: طب افطري يا مفجوعه وبيكمل ب طريقة كلامهاا عايزه اكل 
حور:انا بتكلم كده 
اسد:اخلصيي افطري ويلا عشان الطياره فاضلهاا ساعتين 
حور:حاضر مش هتاكل
اسد:لا
حور:ليه 
اسد: بسرعه وسبهاا وطلع 
حور :واد رخم وبدات تاكل 
وبعد شويه كانت خلصت كل الي وراهاا في الشقه وحضرت شنطة صغيره فيها الميكاب
حور بتخبط علي باب المكتب 
اسد:ادخلي 
حور:انا خلصت 
اسد: طب يلا البسيي 
حور:طب ادخل انت 
اسد:ماشي واعملي فنجان قهوه عقبال ما اخلص 
بعد شويه في المطار 
حور:لا لا نزلني
اسد:بت يا مـ.ـجـ.ـنو.نه انتي 
حور:نزلنيييي
اسد بيمسح وشه بغضب:كلمه واحده انتي ركبتي الطياره كام مره 
حور:اربعه 
اسد:طب خايفه ليه 
حور بعـ.ـيا.ط:لا والنبي يا اسد
اسد:انزلك وتعيشي لوحدك
حور:لا 
اسد:طب ينفع تهدي انتي معايه اهوو 
وحور بدون واعي منها كانت ماسكه دراع اسد و ضوافرهاا بـ.ـارزه في جـ.ـسم اسد من كتر الخـ.ـو.ف و اسد بيحاول يحـ.ـضـ.ـنها وبعد شويه وقت حور بطلت تـ.ـو.تر 
بعد شويه كانت الطياره وصلت لندن  والعربيه قدام الڤيلا 
حور:لا لا اكيد الي في بالي غلط 
اسد:هو ايه الي في بالك 
حور:احنا هنعيش هناا 
اسد:هو انتي يا بـ.ـنتي مـ.ـجـ.ـنو.نه قوليلي بس لو احنا مش هنعيش هنا هجيبك هنا ليه
حور وقفت مره واحده:لا بقا رجعني
اسد:يخربيت الجنان  وشـ.ـدها ودخلها الڤيلا 
فريال:اهلا يا اسدبيه 
اسد:اهلا بيكي دي تبقا حور مراتي 
فريال بتسلم علي حور بابتسامه :
وحور بتسلم عليهاا بتـ.ـو.تر  وماسكه في جاكيت البدله بتاع اسد
اسد:مـ.ـا.تخفيش يا حبيبتي دي داده فريال موجوده هنا من زمان اووي وهترتاحلهاا 
حور:اهلا يا داده 
فريال:اهلا بيكي يا حبيبتي 
اسد:اوضتي جاهزه 
فريال:طبعاا يا اسد بيه 
فريال:يا ريمااس ريماس 
ريماس:اهلا اسد بيه 
اسد:ازيك يا ريماس
ريماس: الحمد لله وبتوجه كلامها ل حور:اهلا يا هانم 
حور:اهلا بيكي 
فريال:طلعي شنطة الهانم
بعد شويه حور واسد في الاوضه 
حور:انا هدخل اغير 
اسد:لا تعالي الاول اقولك حاجه 
حور:قول
اسد:بصيي الناس الي تحت دول ناس محترمه جدا وهتحبيهم وهما مصرين ومـ.ـا.تخفيش من ايه حاجه انا هنزل الشركه ساعه بظبط وهاجي عشان عندي اجتماع مهم 
حور:يعني هتنزل 
اسد:معلش غـ.ـصـ.ـب عني مـ.ـا.تخفيش كلهم تحت واول ما تنادي هيطلعوالك 
حور:ماشي خلي بالك من نفسك
اسد قبلها من ايديهاا:وانتي ولو حصل اي حاجه رني عليا فونك اهوو 
وسبها ونزل وحور د.خـ.ـلة غرفة الملابس 
حور:ليله سوده ايه ده
حور:ليله سوده ايه ده ايه الهدوم دي وربنا يا اسد انت قليل الادب اووي هقعد ازاي انا كده 
بعد شويه احتارت ودخلت تاخد شاور وطلعت وهي بي البرنس وعملت شعرهاا 
عند اسد
اسد:تمام الشغل ده كلو يتم في اقرب وقت مش عايزين خساير اتفضل 
بعد شويه 
مايا بتدخل جري علي اسد
مايا:واحشتني
اسد وبيبعدهاا بهدوء:وانتي اكتر 
مايا بمياعه:كل ده يا اسد
اسد وبيبص للملفات:كنت مشغول 
مايا بقرف:اكيد مع البتاعه مراتك دي
اسد قام عليهاا بجحيم من كتر العصبيه 
ومسكها من رقبتها ومثبتهاا في الحيطه 
اسد بصوت الافعي:سيرتها ولو جت علي لسانك او حتي جت في تفكير همـ.ـو.تك يا ماياا تماام
مايا بتحاول تفك  ايدوو :ح...حاضر
اسد بعصبيه:غوري علي برااا
مايا جريت علي براا
واسد رجع الڤيلا 
اسد:فين حور هانم 
ريماس:فوق يا فنـ.ـد.م 
اسد بسرعه طلع ودخل الاوضه 
وكانت حور نايمه علي كرسي قدام المرايه 
اسد:ايه الي انتي لابساه ده وافتكر هو عمل  ايه في هدومها فضل يضحك عليها وشلها نايمها علي السرير وخد شاور ونزل 
وبعد شويه حور صحيت وعرفت ان اسد رجع من الشركه بسبب ان هي نايمه علي السرير وغيرت بطقم خروج ونزلت 
حور بهدوء:هو فين اسد
فريال:في المكتب 
حور:فين المكتب معلش
فريال شاورت ل حور علي المكتب 
حور دخلت مره واحده 
حور:ان.....
اسد عملها حركه عشان تسكت
اسد في الفون وبيحاول يستفزهاا عشان يغير الموضوع الي هي عايزه في:ايه يا بـ.ـنتي في ايه 
مها :يعني انت واحشني ونازله مصر اقعد معاك تسافر
اسد:وانتي واحشاني اكتر بس شغل 
حور بعصبيه:مينن دي 
اسد:طب يا حبيبتي هكلمك بعدين 
وقفل
اسد:في ايه 
حور :بتكلم مين هاا مين دي 
اسد:انتي مالك 
حور:انت شايف كده 
اسد:اه يا حور ومش عايز اسمعلك صوت
حور بزعل: انا اسفه عن ازنك وطالعه 
اسد:استني 
حور:نعم 
اسد:قربي
قربت منه
حور:نعم 
اسد:في ايه بقاا مالك غيرانه مثلا
حور ساكته وعنيها في الارض 
اسد بعصبيه من سكوتها:حووور
حور بهدوء :نعم 
اسد:علي فوق 
حور طالعه من المكتب ومتـ.ـو.تر وبتلعب في ضوافيرهاا
اسد:استني 
حور وقفت منغير اي كلام
اسد قرب عليهاا:ايه ده 
حور مش فاهمه هو بيشاور علي ايه
اسد:ايه الارف ده 
حور بتـ.ـو.تر:ده مانكير 
اسد بيمسح وشه بعصبيه:مانكير طب ايه رايك نكـ.ـسر الصوابع القمر دي عشان مـ.ـا.تحطيش مانكير تاني 
حور بخـ.ـو.ف من كلامه:انا طول عمري بحط مانكير 
اسد بعصبيه:عمرك الي فات حاجه والي جاي حاجه تانيه واول حاجه انتي بتصلي حـ.ـر.ام تصلي بيه وتاني حاجه اللون ملفتتت اووي
حور: ضوافريي بايظه 
اسد :بصي اعملي كل الي انتي عايزه بس الوان رقيقه اووي سامعه و تمسحيه عشان الصلاه 
حور:يعني هو ماينفعش اصلي بيه خالص
اسد:لا 
حور:طب كنت بتكلم مين 
اسد عايزه يضحك بس كاتم ضحكته:مها 
حور ب صوت عالي بعض الشئ:وبتقولها يا حبيبتي و بـ.ـنتي بـ.ـنتك منين بقاا
اسد بعصبيه:حور دي اختي اتكلمي عدل 
حور بزعل:هو انا قولت حاجه 
اسد:كلتي 
حور سرحانه 
اسد:حورر وبيشاور قدام عنيهاا
حور:هاا بتقول حاجه
اسد:كلتي
حور:لا 
اسد:طب جهزي الاكل يلا 
حور طلعت والسفره بقيت جاهزه 
حور: قولي ل اسد ان الاكل جاهز
فريال:حاضر يا هانم 
حور:اسمي حور حور بس وربنا وطلعت 
حور طلعت حاولت تغير هدومها بهدوم بيبتي والحمد لله لقيت سلوبته نص و ضهرها مفتوح ولونهاا زاهري ومسحت المانكير ووشعرهاا علي ضهرها
ونزلت 
اول ما اسد شفهاا فضل سرحان في جمالهاا وان اللون ده تحفه فيهاا ولايق علي لون بشرتها 
وبعد شويه فاق اول ماحور بدات تقرب منو
اسد:كنتي بتعملي ايه 
حور:كنت بغير هدومي
اسد بمشاكسه:اعملي شعرك كحكه 
حور بستغراب:ليه 
اسد بصوت هادي:اعملي ذي ما قولتلك 
حور: معلش مش هينفع 
اسد شـ.ـدها في ثانيه كانت حور قاعده علي رجله 
حور ساكته من كتر تـ.ـو.ترهاا
اسد وهو دافن راسه في عنقها:يخربيتك ريحتك الي بقيت ادmنهاا 
حور بتتنفس بصعوبه اوي 
واسد بدا يحرك شعرهاا ويعملهوالهاا وضهرها كلو باين 
اسد وراسه علي كتفهاا وبيتكلم جنب ودنهاا:مكسوفه عشان هشوف ضهرك عايزك تفهمي انك بتاعتي بتاعتي انا يا حور وقبلها من عنقها قبله رقيقه 
حور بتاخد نفسها بصعوبه وبتـ.ـو.تر:س....س.س.بني
اسد جنب ودنها بصوت وا.طـ.ـي :قوليها منغير تـ.ـو.تر وانا هسيبك تقومي
حور مش قادره تتكلم تاني 
حور:...
اسد:طب تعالي ناكل وهسيبك  وبيكمل بضحك وانتي مصدومه كده
اكلهاا وحور بتاكل منغير ولا كلمه من اسد
حور بتـ.ـو.تر:...ل..ا
اسد:لا ايه 
حور:.كل..ت
اسد:متاكده
واللحظه دي لمس ضهرها
حور خدت نفس عميق :..ا.ه
اسد:طب يلا وشلها 
حور:س..ب.سبني..ب.بقاا
اسد:في ايه هنطلع ننام 
حور:انا لسه صاحيه 
اسد طلع بيها من سكات
ودخلها وقاعدهاا 
حور:مش عايزه انام يا اسد
اسد بحنيه :انا عايز انام يا حبيبت قلب اسد
حور:يعني انا اعمل ايه دالوقتي 
اسد:تنامي معايه 
حور:هو انت هتنزل بكره 
اسد:معلش الفتره دي هبقاا مشغول اووي وهنزل كل يوم
حور بزعل:وتسبني لوحدي
اسد: طب اعمل ايه يا حبيبت قلبي 
حور: طب مين هيتابع التمرين بتاعي 
اسد :انا بكره هعلمك وبعد كده انتي الي هتابعي وانا هحاول ابقاا معاكي 
حور:ماشي بس وحياتي مـ.ـا.تنسنيش 
اسد باسها من ايديهاا: انتي جواياا 
حور:طب هتنام 
اسد بتعب :ياريت 
ومسكهاا من ايديهاا بكل هدوء ونايمها ونام 
تاني يوم الصبح 
اسد:هي لسه نايمه 
فريال:اه يا اسد بيه نايمه 
اسد:تمام حاضري الفطار و فاكريهاا ب العلاج 
فريال:حاضر يا اسد بيه 
اسد:ماشي خلي بالكم عشان لو صحيت في اي وقت  وقوليلها تصلي 
فريال:حاضر يا اسد بيه 
اسد:تمام سلام و قفل معاها
اسد بعصبيه :فين الملفاات 
اسيل بخـ.ـو.ف:وربنا يا مستر اسد 
اسد بعصبيه:وربناا ايه يا اسيل انا مش عايز كذب وانتي عارفه ممكن اعمل فيكي ايه 
اسيل بخـ.ـو.ف و بتعيط :يا مستر اسد صدقني كانت في المكتب
اسد:راحت فين يعني 
اسيل:معرفش وربنا 
اسد  بهدوء:اتفضلي براا 
اسيل سمعت الكلمه هـ.ـر.بتت من قدام اسد
اسد:كده انتي ابتديتي مع اسد الحديدي يا ...
 عند حور صحيت وغيرت هدومهاا ب شورت جينز وتيشرت كاب بينك 
فريال:الفطار جاهز وياريت تاخدي العلاج بيقولك اسد بيه 
حور ضحكت ان هو مش ناسيها رغم انه مشغول:ماشي يا داده 
ودخلت تفطر وخدت علاجهاا و صليت فرضها
وطلعت حديقة الڤيلا وقاعده قدام البوول وماسكه الفون 
اسد :حووور  
حور جريت عليه وحـ.ـضـ.ـنته:نزلت منغير ما تصحيني ليه 
اسد وهي في حـ.ـضـ.ـنه شالهاا و دخل بيهاا المكتب 
حور اتكسف منه اول مابدا ينزلهاا كانت طالعه براا 
اسد بعصبيه:استني 
حور:نعم
اسد:ايه منظرك ده 
حور افتكرت هي لابسه ايه وجايه ططلع 
اسد مسكهاا:تعالي 
حور بتـ.ـو.تر:وربنا علي اساس انك في الشغل 
اسد بهدوء:يعني انتي لابساه كده علي اساس ان في الشغل
حور بتـ.ـو.تر:اه هطلع اغير 
اسد و بيمسح وشه من كتر الغضب:وماعملتيش حاجه غلط غير كده 
حور:مش فاهمه 
اسد ومسكهاا من دراعهاا جـ.ـا.مد:انتي طالعه ازاي بشكلك ده 
حور :ايدي يا اسد 
اسد ولسه ماسك ايديها:ازاي طالعه كده
حور بعـ.ـيا.ط:صدقني...
اسد:اه اكدبيي 
حور:لا مش هكدب 
اسد:هو انتي ايه قوليلي بس مش كلمتك مليون مره عشان لبسك ده هدومك دي و بيبص علي جـ.ـسمهاا تلبسيهاا في البيت بس هططلعي من ام الباب هدومك تبقا مقفوله فاهمه
حور بعـ.ـيا.ط :فاهمه وربنا فاهمه 
اسد :تعالي اعلمك التمرينات عشان مش هبقا فاضي 
حور بتـ.ـو.تر:لا مش دالوقتي 
اسد :ليه
حور:انت ممكن تضـ.ـر.بي عشان عصبتكك 
اسد ضحك غـ.ـصـ.ـب عنه:ياريتها تجي علي عصبيتي و ثبتها في الحيطه و محاوطهاا  وبيكمل بعصبيه و عنف فكرة ان في حد يشوفك كده صعبه عالياا ماحدش ليه الحق يشوفك كده او يبصلك وانا الي يبصلك امـ.ـو.ته 
حور:حاضر صدقني
اسد بيمسح وشه بغضب:المشكله انك كل مره بتقولي كده 
حور:صدقني المره دي بس بس يا اسد و لو عملت حاجه تاني اعمل فيا الي انت عايزه لو عايز تمـ.ـو.تني مـ.ـو.تني حتي بس سبني المره دي بس
اسد:المشكله ان مش قادر مش قادر اخـ.ـو.فك مني مش قادر ازعل بعمل معاكي الحركات دي بالعافيه 
حور:طب صدقني المره دي 
اسد قرب منهاا اوي:مصدقكك 
وقبلهاا من عنقهااا 
حور بتترعش بين ايدو ان دي اول مره يقبلهاا بطريقه دي 
اسد بهدوء:هششش اهدي
بعد شويه من الوقت بعد عنهاا خطوات بسيطه
اسد:اطلعي علي فوق 
حور جري اول ماسمعته بيقول كده 
حور لنفسهاا:خلاص يا حوور اهدي في ايه وانت مالك(علي قلبها) بتنبض بسرعه ليه اهدي مافيش حاجه هو تحت انتي طلعتي وسبتيه اهدي يارب ليه بيحصلي كدهه 
اسد من وراهاا: انا عارف ليه 
اسد من وراهاا:انا عارف ليه
حور بتـ.ـو.تر وهو بيقرب عليها:عارف ايه
اسد:مش هقولك
حور ساكته ومتـ.ـو.تر
اسد:متـ.ـو.تره ليه دالوقتي هو انا  لسه عملت حاجه 
حور بتـ.ـو.تر: انت هتعمل ايه
اسد:هخليكي تعملي حاجه صغنونه اوي زيك يا حوري
حور بتـ.ـو.تر واسد مستمر وبيقرب عليها:هو انت بتقرب كده ليه
اسد:هتعمليهاا وبيكمل وهو بيبص علي جـ.ـسمهاا ولا..
حور بتسرع:لا لا موافقه 
اسد خلاص مثبتها في الحيطه وحور بتحاول تبعد بس خلاص مافيش مكان و اسد بقيت راسه علي عنقهاا 
اسد بتعب :انا تعبان
حور بخـ.ـو.ف عليه ومسكة راسه وقربته :مالك 
اسد بصوت هادي:عايز اجيب بنوته 
حور :اتكلم بجد يا اسد مالك تعبان ليه يا حبيبي 
اسد:حبيبي انتي بتقولي حبيبي
حور:ايه الي بيوجـ.ـعك طب 
اسد:عايز ابقا بابا 
حور:انا مش فاهمه حاجه 
اسد وهو بيشلها:من امته يا روح قلبي بتفهمي 
حور:انت بتعمل ايه انت مش تعبان 
اسد:عايز اجيب نونااا 
حور وهو شيلهاا:طب مـ.ـا.تجبهاا انا مالي 
اسد:يعني موافقه
حور بتـ.ـو.تر:علي ايه 
اسد غمزهاا 
حور:لا انت قليل الادب اووي سبني 
اسد ضحك: هو انا مش صعبان عليكي 
حور:هتصعب علياا ليه 
اسد فضل يضحك عشان متاكده ان هي مش فاهمه حاجه 
اسد:طب ايه رايك نعمل ديلل
حور:ديلل ايه 
اسد:انا اجيب منك بنوته قمر ذيك وشعرها دهبي كده وهسيبك
حور بعـ.ـيا.ط:يعني هتسبني عشان بـ.ـنتك 
اسد:اصل انا بحبهاا اووي 
حور:هي مين
اسد:بـ.ـنتيي
حور:يعني بتحب بـ.ـنتك وانا لا 
اسد:لا هي اكتر
حور بتعيط 
اسد جنب ودنها :بـ.ـنتي بتعيط ليه
حور:هي لسه مش في بطني 
اسد:لا انا شايلهاا اهو
حور:مش فاهمه 
اسد:ولا الف بنوته تخليني اسيبك يا حته مني اسيبك ليه حد قالك لقيتك في كيس شيبسي 
حور بزعل:قول لنفسك
اسد:لا انا بعرفك انتي 
حور :انت ليه كنت بتقول ل مها حبيبتي هاا قولي 
اسد:مابتنسيش انتي 
حور:قول بقا 
اسد:دي اختيي 
حور:ايوو بتقولها حبيبتي ليه الواحد بيقولك حبيبتي ل مـ.ـر.اته بس 
اسد:لا وبيقولهاا ل الي بيحبهاا وبعدين دي اختي اكيد مش هتغيري منها يا بسكوتي
حور:انا مش بغير 
اسد:طب ماشي 
حور:هو انت...
اسد:انا ايه
حور:ليه عايز بنوته
اسد بضحكه خبيثه:عايز ابقا بابا
ونزلهاا 
اسد:غيري الارف ده وانزليلي
حور:الارف ده انت الي جيبته من البيت 
اسد مسكها من شعرهاا بخفه:الارف ده عشان تقعدي بيه قدامي بس فاهمه
حور بخـ.ـو.ف:فاهمه 
وساب شعرهاا
اسد:انا هاخد شاور وانزل وانتي غيري وانزلي اعلمك التمرين عشان عايز انام
حور:خلاص نام 
اسد بحنيه:حبيبي هعلمك النهارده 
وسبها دخل ياخد شاور وطلع وهو لابس شورت 
حور بتغمض عنيهاا :ايه ده 
اسد:بسرعه يا حوري ونزل 
وحور خلصت ونزلت وكانت لابساه بنطلون اسود وتيشيرت اسود قصير 
حور:انت بتكلم مين
اسد:كنت بكلم مالك
حور:مين مالك
اسد:بصيي مالك ده اكتر من اخوياا معايه 
حور:عمرك ماكلمتني عنه ..عمرك ماكلمتني عن حياتك اصلاا 
اسد: عايزه ت عـ.ـر.في ايه يا حبيبت قلبي مسك ايديهاا وقاعدها علي رجله 
حور:مين مالك 
اسد:مالك يبقا اخويا او ذي اخويا وجنبي من زمان اووي هو ظابط بردو بس مالهوش اهل 
حور:هو انت صح ازاي سايب شغلك
اسد:انا قدmة استقالتي 
حور بزعل:ليه انت كنت بتحب شغلك اووي 
اسد: الي حصل بقاا 
حور:اكيد مالك زعل
اسد:اسم اي راجـ.ـل مايجيش علي لسانك 
حور:حاضر
اسد:هو اصلا مـ.ـيـ.ـتت 
حور بخـ.ـو.ف:ايه ا...ام..امال 
اسد:هششش اهدي هو كان ماسك قاضيه ومـ.ـا.ت 
حور:ازاي كنت بتكلمه 
اسد:حوار المـ.ـو.ت ده المخابرات عندنا بيتعمل كتير عشان حيات  الظباط 
حور:مش فاهمه 
اسد:بصي هو كان في قاضيه ماڤيا و اتكشف هو كان بينهم فا عملنه كده وفاهمنه الماڤيا ان هو مـ.ـا.ت وانا مسكت القاضيه بعده
حور بخـ.ـو.ف علي اسد:لا ليه سيبها 
اسد:بقولك قدmة استقالتي يا حبيبتي 
حور حـ.ـضـ.ـنته:احسن بردوو 
اسد:مـ.ـجـ.ـنو.نه
حور :ويعني اهله عارفين 
اسد:لوكان ليه اهلا مش هيعرفه بس هو وحيد 
حور:يعني مالهوش حد
اسد:بظبط كده 
حور:هو انت قدmة استقالتك ليه 
اسد:كده 
حور:المهم ان انت بخير 
اسد شلهاا:يلا بقا وخدها علي اوضة الرياضه 
حور:يا اسد عيب حد يشوفنه 
اسد :فيها ايه يعني واحد وشايل مـ.ـر.اته وبعدين مافيش حد في الڤيلا 
حور: راحه فين
اسد:حبيبت قلبي كلهم بيمشه وماعدا الحراس 
حو:امم
اسد:يلا بقا
حور:لو ضـ.ـر.بتني هتزعل 
اسد ضحك:عيب عليكي 
وبداا يعلمهاا التدريبات الي هي عايزه تتعلمها 
بعد ساعتين
اسد:اول مانرجع هعلمك حركات للدفاع عن النفس
حور:حاضر
اسد: ماشي يا بططتي
حور:مابحبش الكلمه دي يا اسد
اسد ضحك ان كل مره بيقولهالها بيبقا قاصد يستفزهاا 
اسد ببرود:بططتي
حور:اه 
اسد:ماشي يا بططتي 
حور و بتضـ.ـر.به في صدره:انا بـ.ـارد
اسد:جعانه 
حور:الصراحه 
اسد بصلهاا وضحك:اه
حور:بصراحه اووي 
اسد:طب اطلعي وانا هطلب الاكل 
حور طلعت واسد طلب الاكل و طلب حجات حور بتحبهاا 
وطلع
اسد:هاخد شاور انا الاول
حور:لا انا الاول 
اسد:عشان انزل اجيب الاكل 
حور:ماشي عشان الاكل 
بعد شويه 
اسد دخل 
حور:ايه ده كلو 
اسد:عايزك تخلصي الاكل 
حور:انا جعانه اصلا 
اسد:تعالي يا بنوتي 
حور بطفوله:حاضر يا بابي 
اسد قرب عليها:قلب بابي انتي
وشلها و قاعدها بين رجله 
حور:جبتلي ايه 
اسد:شوفي انتي 
(اسد كان جيبلها شيبسي ونوتيلا وبيبسي وانواع كتير من الشوكلاتات )
حور :الله انا بحب الحاجات دي كلهاا
اسد:عارف يا بنوتي 
حور حـ.ـضـ.ـنته 
اسد:يلا كلي بقا وبدا ياكلهاا
حور:انا بحب الازانياا اووي 
اسد: عارف 
حور:انت بتفتي وخلاص عشان انا بقولك بتعرف 
اسد:اه حتي قولتي بحب الكريب  و البانيه و البيتزا و الشاورما و المكرونه الاسباكتي و اقولك الكبيره و المحشيي 
حور فاتحه عنيها علي اخيرهاا:انت عرفت كل ده ازاي 
اسد:مالكيش دعوه 
حور:صح انا زعلانه منك اصلا 
اسد:زعلانه ليه بقاا 
حور:مسحت صوري من علي السوشيال ليه 
اسد:حلويات حياتي ماحدش يشوفها غيري وانا هصالحك 
حور:اه عشان انا زعلانه منك اووي 
اسد بضحكه خبيبثه :هصالحك 
كل الكلام وحور ضهرها في وش اسد واسد ميل عليها وقبلها قبله رقيقه جدا من خدهاا 
اسد:كده اتصالحتي ولا لسه زعلانه
حور هتقوم:انا...
اسد ومسكهاا من ايديها الاتنين: لسه زعلانه يا حبيبت قلبي وبيقربها 
حور:لا لا وربنا مش زعلانه انا كنت بكذب اصلا 
اسد ضحك:لا انا مابحبش الكدب ولازم تعتذري 
حور:انا اسفه 
اسد:تؤتؤ افعال 
حور:اعمل ايه يعني 
اسد:اعملي ذي ما عملتلك 
حور بتـ.ـو.تر:طب انت قليل الادب 
اسد:انا عايز مراتي تبقا قليلة الادب ذي 
حور في سرها:يخربيتي انا دبست نفسيي 
اسد:ايي فوقي 
حور:عايز ايه 
اسد :بوسه من هناا وبيشاور علي خده 
حور:لا 
اسد وبيحاول يمثل الزعل:خلاص انا هقوم انام
حور:لالا خلاص استني 
اسد:لا 
حور:والنبي خلاص استنه 
وقربة منه ببطئ اويي وبتحاول تجمع شجعتهاا وقربت عليه وطبعت قبله رقيقه جدا زيهاا 
اسد ضحك اول ماحس بشفيفهاا بتلمس جـ.ـسمه
اتكسفت منه 
حور منغير مـ.ـا.تبص في وش اسد: انا هقوم انام
اسد مسكهاا:كملي اكلك 
حور:مش جعانه 
اسد :اسمعي الكلام يا حوري
حور:حاضر
اسد:انا هقوم اجيب حاجه 
حور:منين
اسد:من المكتب يا بنوتي 
حور:طب كل 
اسد:كلت يا حوري
حور:عشان خاطري وحياتيي وبتمد ايديها بلاكل 
اسد خد منها حته وكلها:عشان حلفتي بحياتك وسبهاا و نزل 
بعد شويه
اسد:خلصتي 
حور بتحرك رقبتها بمعني اه 
اسد:غمضي عنيكي 
حور:ليه 
اسد:يلا يا حوري 
حور:حاضر وغمضة عنيهاا
اسد وقاعد علي الارض وهي في وشه :فتحيي 
حور بفرحه:...
حور:حاضر وغمضة عنيها 
اسد وقاعد علي الارض وهي في وشه:فتحي 
حور بفرحه:ده ليااا انا 
اسد:امال ل مين يا اميرتي
حور بفرح وكسوف:شكرا
اسد:بس 
حور:اعمل ايه تاني 
اسد:مافيش واحده كده سريعه 
حور اتكسفت اكتر:انت قليل الادب اووي
اسد مسك ايديها ولبسهاا خاتم الماظ و الهديه كانت عبـ.ـاره عن طقم الماظ
وباس ايديهاا
اسد:دي حاجه بسيطه 
حور:اعتبيرها الشبكه يعني 
اسد:بظبط كده انتي عارفه احنا اتجوزنا بسرعه وماعرفتيش اجبلك اي حاجه   و قبلها علي ايديهاا 
حور بتبصله وفرحانه 
اسد قام قاعد جنبهاا ولبسها بقيت الطقم 
حور:شكرا اووي يا بابي 
اسد ضحك:علي ايه يا احلا حاجه في حيات بابي 
وحـ.ـضـ.ـنهاا وحور كانت نايمه علي صدره بعد شويه 
حور:هو احنا هنرجع امته 
اسد وماسكهاا من وسطها وبيقربها منه اكتر ومايل عليها:مستعجله ليه 
حور:عادي
اسد:مـ.ـا.تخفيش يا حبيبت قلبي قدmتلك في الجامعه
حور :اعاااا بجد انت حبيبي اوي وحـ.ـضـ.ـنته 
اسد:يا مـ.ـجـ.ـنو.نه
حور:انت حلو اووي يا بابي 
اسد وراسه علي رقبتهاا:انتي بدوبيني ب بابي دي 
حور:يعني ماقولهاش 
اسد عضها بخفه من كتفها: ابقي اعمليها وشوفي هعمل فيكي ايه 
حور:اه 
اسد:احسن
حور:انت بـ.ـارد بتعضني ليه 
اسد:كلامك بيعصبني 
حور:مش هتكلم 
اسد:ماسالتيش قدmتلك ايه 
حور:ايه 
اسد:هندسه 
حور:هندسه بجد قول وربنا كده 
اسد ضحك علي طفولتهاا:وربنا
حور قامت من حـ.ـضـ.ـنه وووقفت علي الاركيه
حور:هااااا بجد يعني هبقاا مهندسه اعاااا انا مش مصدقه وبتمسك اسد من ايدو الاتنين قول والله 
اسد فرح جدا لفرحتهاا:والله 
حور رجعت حـ.ـضـ.ـنته بسرعه:انا بحبك اويي وانت بتفرحني كتير اويي يا اسد
اسد بتوهان :قولتي ايه 
حور:مالك في ايه
اسد:انتي قولتي ايه 
حور :قولت انا فرحانه فرحانه اوووي 
اسد:تعيشي وتفرحي 
حور:ربنا يخليك ليا وتعيش وتفرحني
اسد:اقعدي بقا وشـ.ـدها وقاعده بين حـ.ـضـ.ـنه 
بعد شويه من سكوت
حور:يعني بجد هبقا مهندسه 
اسد:يخربيتك انتي هتتجنني يا بـ.ـنتي مش كده 
حور:فرحانه اووووي
اسد ضحك وشـ.ـدها اكتر لحـ.ـضـ.ـنه :تعيشي وتفرحي يا حبيبت قلبي
حور:.. بعد شويه صغيرين اوي
اسد:حور حوري و بيعدلها عشان يشوف وشهاا
اسد:نمتي و ضحك ان هي نايمه وعلي وشها ابتسامه  
وشلهاا و نايمهاا 
تاني يوم الصبح 
اسد بيفتح عيونه:صحيتي
حور بنوم:امم 
اسد:شكلك عايزه تنامي يا روحي
حور بنوم:تؤتؤ
اسد:تؤتؤ متاكده 
حور:اممم انا صحيت عشان انت بتمشي منغير مـ.ـا.تقولي 
اسد:بتبقي نايمه يا روحي
حور:انا صحيت اهو هنزل اعمل الفطاره و بتتحرك من علي السرير
اسد مسكهاا:تؤتؤ تعالي نامي وشـ.ـدهاا لحـ.ـضـ.ـنه 
حور بنوم:مش عايزه انام
اسد:اسكتيي و بيحرك ايدو علي شعرهاا بعد ثواني كانت حور نامت 
اسد حركها من حـ.ـضـ.ـنه ونايمهاا وخد شاور و نزل واستخدm البرفيوم بتاعه الخاص
بعد سعات
حور:اسد انا جعانه 
...
حور:يا اسد بقا 
بتحرك ايديها مش موجود قامت 
حور :انت في الحمام 
و كل ده فاكره اسد موجود من ريحة البرفيوم 
وفضلت قاعده شويه
حور:يا اسد خلص بقاا 
الباب 
حور:ادخل
ريماس:صباح الخير يا هانم 
حور:يخربيت هانم يا بـ.ـنتي حور وربنا اسمي حور
ريماس ضحكة:حاضر يا حور
حور:في حاجه
ريماس:فطار حضرتك جاهز تحت 
حور:خلاص ماشي هنزل انا واسد
ريماس بستغراب:اسد بيه نزل من بدري
حور:ايه 
ريماس:اسد بيه نزل علي الشركه من بدري
حور:من بدري 
ايماس:ايوو 
حور:خلاص تمام اتفضلي انتي 
ونزلت ريماس
حور بعصبيه:بقا كده يا اسد تنزل  وتسبني ماشي 
وخدة شاور وصليت فرضها ونزلت  وخذت الدواء و فطرت
ود.خـ.ـلة اوضة التمرين 
وفضلت فيهاا وقت كبيره 
اسد:بتعملي ايه 
حور بصتله بقرف وطلعت من الاوضه 
اسد:بتت بكلمك 
بردو سابته وطلعت علي فوق 
اسد:اتغاظ طلع وراهاا 
اسد:مش بكلمك 
حور :...
اسد قرب عليهاا مسكها من دراعهاا:مش بكلمك 
حور ببرود :ايدي
اسد:مـ.ـا.تعصبنيش عليكي في ايه
حور:مافيش
اسد بعصبيه: حوووور
حور بخفوض وخـ.ـو.ف:نعم
اسد رجع للهدوء شويه عشان خافت:في ايه مش بكلمك 
حور بعـ.ـيا.ط:انا صحيت عشان اشوفك و انت بردو نيمتني ونزلت 
اسد:لو كنت سبتك صاحيه ماكنتيش هتنامي 
حور:لا كنت هنام
اسد:كـ.ـد.ابه 
حور:انا كـ.ـد.ابه 
اسد:اووي 
حور بزعل:طب سبني 
اسد:زعلانه اصالحك
حور بتسرع:لا لا انا كويسه 
اسد ضحك :لا زعلانه 
وقرب عليها و قبلها قبله رقيقه علي خدها وساب ايديهاا 
اسد:طلعيلي بدله عقبال ما اخد شاور
حور سرحانه خالص
اسد بصوت عالي:حووور
حور:هااا نعم
اسد:سمعتي 
حور:هو انت نازل تاني 
اسد:اه عندي حفله 
حور:خدني معاك وحياتي 
اسد:تجي معايه فين يا حوري 
حور:الحفله 
اسد:لا 
حور:يلا بقا
اسد:لاا
حور:انا زهقانه اووي وكل يوم بتنزل وتسبني لوحدي
اسد:هما يومين 
حور:كتير اووي 
اسد:طب خلاص مـ.ـا.تزعليش هاخدك
حور:بجدد  
اسد:بسرعه 
ودخل خد شاور وطالع لبس البرنس 
حور :بتغمض عنيها:ايه قلة الادب دي 
اسد ضحك:ليه يا روحي انا جوزك حتي  وقرب عليهاا وحور مغمضه عنيهاا وشلهاا
اسد بكدب:فتحي يا روحي انا قلعت البرنس 
حور وبتغمض اكتر:يا قليل الادب
اسد خدها علي الحمام و سابهاا في المايه 
حور لسه مغمضه عنيهاا:اعااااا انت بتعمل ايه 
اسد سبها:ربع ساعه و تبقي تحت 
وطلع حور فضلت مغمضه عيونها  وبعد شويه فتحت 
حور:مـ.ـجـ.ـنو.ن وبـ.ـارد كده ترميني بهدومي 
واسد دخل اوضه الهدوم:طلع بدله سوده و قميص ابيض وفاتح اول القميص و عمل شعره و البيرفيوم و نزل 
وحور بعد شويه طلعت بعد ما عرفت ان اسد نزل 
وطلعت فستان ابيض طويل واكمام شفافه و الميكاب بسيط جدا و شوز ابيض عالي واطلقة لشعرهاا الحريه
ونزلت 
وهي علي السلم واسد واقف
اسد في سره:انتي حلوه كده ازاي سحرتيني انا هخرج بيكي كده بجمالك ده 
حور قربت عليه وبتشاور قدام عنيه:اسد يا اسد
اسد وفاق:ايه 
حور:سرحان في ايه 
اسد:لا ولا حاجه 
حور:طب يلا 
اسد:لا انا مش هروح في حته 
حور:يعني ايه 
اسد:يعني ذي ما سمعتي 
حور : انت كويس 
اسد:اه
حور:طب مش هنروح ليه 
اسد بعصبيه:مش هنروح يا حور واطلعي اقلعي الارف ده (وفي لحظه فكر ازاي ممكن حد يشوف جمالها و ريقتهاا)
حور بعـ.ـيا.ط :ح.  .ح ..حاضر
وهتمشي 
اسد مسكها من ايديها وقربها عليه:اطلعي لمي شعرك و امسحي الميكاب وانزلي نخرج
حور بزعل: انا مش عايزه منك حاجه
اسد وهو بيلعب في شعرهاا: حبيبت قلب بابي تسمع الكلام معلش اتعصبت عليكي
حور:طب مش هنروح الحفله ليه 
اسد:انا قولت ايه 
حور:خلاص ماشي 
اسد:اطلعي ذي ماقولتلك وانزلي هاخدك مشوار كده 
حور بابتسامه:مشوار ايه بقا 
اسد ضحك ل ضحكتها:مش هقولك 
حور:قول بقا 
اسد: اخلصي بقا 
حور طلعت واسد عمل اتصالات 
اسد:مش عايز غلطه 
..:حاضر يا مستر اسد 
اسد:هي ربع ساعه بكتير وتكون كل حاجه جاهزه
..:طب يا فنـ.ـد.م
واسد قفل 
حور مره واحده:يلا بقاا 
اسد:مستعجله انتي اووي 
حور:اووي 
اسد:يلا 
وخدها وركبها العربيه هي في حـ.ـضـ.ـنه والسواق مركز في الطريق
و حور علي قد ما هي مكسوفه من اسد بس فرحانه ان هي معاه 
(الحب بيبقا امان وسند وضهر وكل حاجه حلوه في الدنيا بس المهم يبقا حب صح مع الناس الصح )(هعملكم بـ.ـارت او اسكريب عن الحب قريب جداا)
حور باصه ل اسد وسرحانه :وبتفتكر عـ.ـذ.ابهاا قبله 
فلاش باك 
حور نايمه وبتفوق
حور بعـ.ـيا.ط:اعااااا ايه ايه ده شعريي ش شعري ايه الي حصل ده وبتعيط جـ.ـا.مد ليه عملتوو كده ليه وطلعت برا الاوضه 
حور ل اصاله:انتي ازاي تعملي كده انتي مـ.ـجـ.ـنو.نه شعري و بتصوت بصوت عالي 
طارق بعصبيه:اتلمي يا حور 
اصاله:شايف بـ.ـنتك عشان انت مدلعهاا شوف بتقولي ايه ده انا في مقام امك 
حور بعـ.ـيا.ط وضعف:ماما مـ.ـا.تجبيش سيرتها علي لسانك 
طارق قام ضـ.ـر.بنها بالقلم وقعت علي الارض شبه فاقده الواعي
طارق:انا همشي ومش عايز اي مشاكل سيبيهاا مرميه 
اصاله:حاضر
وطارق نزل 
اصاله:انتي الي عملتي في شعرها كده 
ميار بغيره وحقد:اه ولو كنت اطول اشيلهاا شعرها كلو كنت شيلتوو وبتكمل بصوت عالي قوليلي قوليلي ليه يعني بيحبوهاا علي ايه هااا هي معفنه و مش حلوه بيحبوها علي ايه قوليلي 
اصاله:خلاص شليها 
ميار:انا مش هشيل حد 
اصاله:شيليهاا علي الكرسي وكتفيها 
ميار بفرحه وخطه شيطانيه :هتعملي ايه 
اصاله :هتشوفي
كل ده حور سامعهم بس لسانها مش قادر ينطق وجـ.ـسمها مش عايز يتحرك وبعد سمعهاا للكلمـ.ـا.ت دي غابت خالص عن الواعي
وبعد شويه 
اصاله ضـ.ـر.بتها ضـ.ـر.به جـ.ـا.مده علي وشهاا 
حور فاقت كانت متكتفه ومحطوط شريط على فمهاا 
وفضلت اصاله و بـ.ـنتها ميار 
اصاله فضلت تكمل علي شعرهاا لدرجة حور كان فيه خصل بسيطه في شعرهاا 
وحور بتحاول تتحرك او تتكلم مش عارفه 
عودة الفلاش باك
نزلت دmـ.ـو.ع من حور لمجرد بس انها افتكرت الذكريات دي 
اسد بخـ.ـو.ف مسكها من وشها:مالك يا روحي 
حور بعـ.ـيا.ط:اوعي تسبني 
اسد شـ.ـدها ل حـ.ـضـ.ـنه اكتر:مـ.ـا.تخفيش يا روحي هفضل معاكي في حد بيسيب روحه 
اسد:هششش خلاص بقا 
حور:انت بطمني اوي
اسد:ايه الي خلاكي تعيطي 
حور:افتكرت حاجه 
اسد: وعد مني الي افتكرتيهم  دول بعد كده اول مايشوفكي هتبقا عنيهم في الارض وانا مش هعمل حاجه انتي الي هتعملي 
حور بابتسامه: انا مره واحده 
اسد:ايواا انتي 
بعد شويه 
اسد:يلا ونزل ونزلها 
حور:الله المكان حلو اوي 
(كان مكان علي البحر)
اسد:وربنا مافيش مكان احلا من قلبك 
حور ضحكة
اسد:الفراوله بتاعتك دي بدوبني
حور :هنعمل ايه هنا 
اسد خدها من ايديهاا ودخلهاا في ممر واخره ياخت كبير متزين ب بلالين بيبي بلو  
اسد ماسك حور وبيقرب من الياخت بس مافيش اي نور اول ما اسد قرب الانوار اشتعلت 
حور:الله 
اسد:تعالي وشلها وطلع بيهاا 
حور:لازم تشلني يعني 
اسدقاعدهاا
حور:انت جايبني هنا ليه 
اسد:عايز اقولك حاجه 
حور:قول 
اسد وهو ماسك ايديهاا و بيقبلها بين كلمـ.ـا.ته:عايز اعرفك كل حاجه عني كل حاجه انتي عايزه ت عـ.ـر.فيها هقولهالك 
(اسد عامل كده انه عارف ومتاكد ان دي خطوه هتغير حور من نحيته عشان ططمن اكتر ويعرف كل حاجه هي مخبيهاا و كمان يعرف او.جـ.ـعهاا و تقرب منه اكتر وان هو كمان عايزها تعرف كل حاجه عنه)
حور:طب قولي 
اسد:ناكل وهقولك كل حاجه 
حور:طب بسرعه 
اسد:يلا
وخدها وبدا ياكلهاا في جو رومانسيي جدا 
حور:انا خلصت يلا 
اسد:طب اهدي 
حور:يلا بقا يا اسد
اسد:تعالي يا اخر صبري 
وخدها وقاعده بين رجله وحور قاعد بجنبها ورجليها الاتنين علي رجل اسد ومايله عليه 
حور:بابي 
اسد:نعم
حور:يلا عشان اعرف 
اسد:اسالي 
حور:اول حاجه 
اسد:قولي 
حور:اقرب حد ليك مين 
اسد:مالك 
حور:يعني مش انا 
اسد:انتي في حته تانيه خالص 
حور:فين كده يعني 
اسد:بعيد عنهم اووي 
حور:ليه وافقة علي الجواز مني 
اسد:هتصدقيني لو قولتلك مش عارف
حور:لحد دالوقتي 
اسد:لا دالوقتي عارف ليه لاكن ساعت الجواز ماكنتيش عارف 
حور:اممم طب انت حبيت كام مره قبل كده 
اسد:....
حور:بجد
حور:اممم طب انت حبيت كام مره قبل كده
اسد:في الماضيي يعني ولا مره 
حور :بجد
اسد وبيضغط علي وسطها:بجد 
حور:يا اسد
اسد:ايه يا قلب اسد
حور:انت بتعمل ايه 
اسد:مابعملش حاجه ياروحي 
حور بصتلو
اسد:خلاص يا ست البنات وسبها
حور:ليه بقا كنت مستعجل ان احنا نسافر 
اسد:فرع الشركه ده مهم اووي عندي
حور بستغراب:انت ازاي اصلا بتفهم في شغل الشركه وانت ظابط 
اسد: بفهم في الشركه خبره من بابا 
حور:طب ليه الفرع ده مهم مع ان سمعت ان في كذا فرع 
اسد:الفرع ده اتفتح كنت في الثانوي وانا الي عرضة علي بابا يفتحه وكان الموضوع صعب اوي  عشان كان هيبقا تاني فرع وكذا مره كان الفرع هيتقفل بس ربنا بيسترها معانه 
حور:اممم
اسد:والفرع ده مهم اوي عندي تعبت في اوي عقبال ما وقفت بين الشركات هنا وعشان كده جيت علطول اول ما عمر نزل مش هسيب فرصه ان الشركه دي تقع 
حور:انت بتحب الهندسه اووي كده
اسد:اه بس بحب الشرطه اكتر كان اختيار صعب عليا اوي يوم ما اخترت ادخل الكليه 
حور:واخترت الشرطه
اسد:قولت حتي لو د.خـ.ـلة شرطه ممكن عادي اشرف علي الشغل 
حور:بس عمو بيفهم اكتر طبعا
اسد ضحك:طبعاا ده شغله 
حور:هوانت ليه كنت عايز تحجبني 
اسد خد نفس عميق:بصي اول حاجه حـ.ـر.ام تبقي كبيره كده ولسه ب شعرك وتاني حاجه...
حور:تاني حاجه ايه 
اسد: مش عايز حد يشوفك بشعرك 
حور:ليه
اسد وضمهاا من وسطها:مابحبش حد يشوف حاجه بتاعتي وساكت عشان تبقي لابسها بقطناع وتبقي حابه شكلك بيبها 
حور: اممم 
اسد:يلا حبيهاا بقاا 
حور:حاضر 
اسد:بتخافي ليه 
حور بتـ.ـو.تر:ا..انا
اسد:هششش اهدي شويه انا بتكلم معاكي عادي 
حور:مش عارفه بخاف من حاجات كتير اووي 
اسد:ذي ايه اتكلمي
حور:طول ما انت معايه ببقا مطمنه 
اسد:وانا مش هفضل جنبك 
حور بخـ.ـو.ف:يعني ايه 
اسد:ذي ما سمعتي 
حور:يعني هتسبني 
اسد:ينفع تهديي 
حور:هتسبني
لسد:اهدي يا روحي بس دي مثلا يعني 
حور نامت في حـ.ـضـ.ـنه:انا خايفه 
اسد حـ.ـضـ.ـنهاا :اهدي اي رايك هسال وتردي
حور:ماشي 
اسد:بتخافي من الضالمه ليه 
حور بشهقات:ا....اص..اله ...كا..ن.تت ..ب.بت.قفل ..الن...و.ر و..ت.س.ب..ن..ي..وا.انا..ب.خ..اف
(اصاله كانت بتقفل النور وتسبني وانا بخاف)
اسد بيبـ.ـو.س راسهاا : اهدي طارق كان عارف 
حور بعـ.ـيا.ط:ا....ه..
اسد:حقك هيجلك تحت رجلك 
حور :ا..ن.ا م.ش عايزه حا..جه 
(انا مش عايزه حاجه)
اسد:الحوار دالوقتي مش بتاعك ده بتاعي انا ان الي حصل فيهاا كده مراتيي 
حور:ع..ش.ا.ن خا..طري 
اسد: حور خلاص الحوار اتقفل 
اسد:هو محمود ابن اصاله راجع امته 
حور اول سمعت اترعشت في حـ.ـضـ.ـن اسد
اسد:عملك حاجه 
حور بتحرك رقبتها بمعني لا 
اسد:حور 
حور:نعم
اسد: عملك حاجه 
بردو بتحرك رقبتها 
اسد:ماشي يا حور 
اسد:وشعرك ليه قصير
حور بعـ.ـيا.ط: م...ي..ار ..و اص..ا.له
اسد:اهدييي وحـ.ـضـ.ـنهاا 
حور:ينفع مـ.ـا.تعملش حاجه انا مش عايزه حقي
اسد:حاضر 
حور :بجد
اسد :بجد 
وطال السكوت بينهم
اسد:مش خايفه 
حور:لا
وفي ثانيه كان اسد شيلهاا ونزل بيهاا المايه 
حور:اعااا ايه ده 
اسد:ايه رايك 
حور:..
وفضلو شويه في المايه وبعد شويه اسد شالهاا و طلع بيهاا 
حور:انا دالوقتي هرجع البيت ازاي 
اسد بيقرب عليهاا وبضحكه خبيثه:الفسان حلو اوي كده
حور بترجع :لا كده قلة ادب 
اسد:ده انتي مراتي 
حور بتـ.ـو.تر:ابعد 
وكانت هتقع اسد مسكهاا
اسد:بصي كنتي هتقعي تاني يا حبيبي 
حور:بسببك 
اسد:هو انا عملت حاجه في ثانيه اتـ.ـو.ترتي و اتكسفتي
حور:انا بردانه اويي 
اسد:تعالي يا حبيبي وحـ.ـضـ.ـنهاا 
حور:سبني بقا 
اسد:بت يا مـ.ـجـ.ـنو.نه انتي انزلي غيري
حور:في هدوم بناتي
اسد يكذب:اه هتتلاقكي كل حاجه بتاعت البنات 
حور بغيره:بتعمل ايه هنا بقا هدوم البنات 
اسد:مالكيش دعوه بقا 
حور:بتكلم بجد يا اسد 
اسد:بهزر يا ست البنات انزلي غيري وهدومي كلها تحت 
حور:هدومك انت 
اسد:اه انا
حور:انت كبير اووي
اسد ضحك:انتي صغنونه يا قمري
حور:ماشي انا هنزل
وبتنزل
حور: انت رايح فين 
اسد:نازل
حور:نازل فين 
اسد:نازل اغير هدومي
حور:لا كده كتير اووي 
اسد في ثانيه شالهاا: يلا ننزل 
وخدها ونزل 
حور:يا اسد بقا 
اسد:ايه يا قلب اسد 
حور:ينفع ططلع 
اسد: هغير 
حور:طب سبني انا هطلع 
اسد:تؤتؤ نغير سوا
حور:لا كده قلة ادب بقا 
اسد:بمـ.ـو.ت انا في قلة الادب
حور:نزلني لو سمحت 
اسد نزالهاا 
حور:ينفع بقا ططلع بردانه 
اسد حـ.ـضـ.ـنهاا:هدافيكي يا روحي 
حور:ابعد بقا زهقتني 
اسد:بقا كده ماشي انا هطلع 
حور:اتفضل
اسد:متاكده اطلع 
حور:اخرج بقا و طلعته 
حور كانت حيرانه هتلبس ايه لان هدوم اسد كلهاا هتبقا كبيره جدا عليهاا بسبب جـ.ـسم اسد
وبعد شويه كانت لابسه تيشيرت اسود من بتوع اسد و كان عليها فستان و عملت شعرهاا 
ولسه هططلع كان اسد بيفتح الباب 
حور:عايز ايه 
اسد:افتحي انتي قافله علي نفسك 
حور:اه 
اسد:خلصتي 
حور:اه 
اسد:طب افتحي 
حور:لا 
اسد:يا بـ.ـنتي همـ.ـو.ت من البرد
حور:تستاهل و راحت فتحت الباب
اسد وهو شيلهاا:انا استاهل 
حور:طب احنا بـ.ـنتكلم بتشلني ليه 
اسد:كده ده مزاجيي 
حور:يا اسد بقا 
اسد: قلبو بس التيشيرت هياكل منك حته وبيبص علي رجليهاا 
حور:انت بتبص علي ايه يا قليل الادب 
اسد:انا قليل الادب 
حور:لا بس نزلني والنبي
اسد ضحك عليهاا ونزلهاا:انا هغير 
حور:وانا هطلع 
اسد:لا استني هنا وانا هغير جواا 
حور:لا 
اسد:قولتي ايه 
حور:حاضر 
واسد دخل الاوضه يغير وطلع كان لابس شورت بس 
حور بتغمض عنيهاا:ايه قلة الادب دي
اسد:بت 
حور:عايز ايه 
اسد:ما انتي ناسيه بنطلونك وانا ساكت 
حور:هدومي مش موجوده 
اسد:ولا انا 
حور:هدومك كلها جواا
اسد:افتحي بقا وقرب عليهاا وشايل ايديها من علي عنيهاا 
اسد:خلاص بقا 
حور:لبستو امته 
اسد:هتنامي 
حور:احنا هنام هنا 
اسد:ايه رايك 
حور:ماشي 
وخدها بين احضانه 
حور:انا عايزه اشوف فيلم 
اسد:ماشي وجاب جاب اللاب وشغلها فيلم
اسد:الفيلم ده حلو 
حور:اه بحبو اووي 
اسد في سره :وربنا مافيش حاجه تتحب غيرك 
حور:في ايه 
اسد:لا مافيش حاجه يا روحي و حـ.ـضـ.ـنها 
وحور نامت في نص الفيلم 
واسد شال اللاب ونام جنبهاا 
تاني يوم الصبح حور كانت صاحيه واسد لسه نايم
حور وبتبص ل اسد:انا بحبك ايو بحبك بحبك بكل حاجه فيك حسيت جانبك بامان عمري ما حسيته الخـ.ـو.ف جواياا راح ونسيت كل حاجه وحشه حصلتلي وانا معاك حتي وانا خايفه منك ببقا متاكده ان مافيش حد هيطمني غيرك بحب غيرتك عليا بحبك وانت بطبطب عليا حبيتك اكتر يوم ما قربتني من ربناا من يوم ماقربت من ربنا وانا بدعي ان ربنا يزرع في قلبك مكان ليا حتي لو صغير اوووي ونفسي ابقا جنبك طول عمري بحبك يوم ماقولتلك بابي قولتها عشان حسهاا قولتها عشان انت فعلا بابا شوفت في عنيك الخـ.ـو.ف في اول يوم بينا لما فاقدة الواعي و شوفت غيرتك يوم ماكنت لابسه الفستان و بشوف حبك ليا كل يوم وخايفه خايفه يطلع مجرد مجرد تفكير في خيالي او عشان انت الوحيد في الدنيا دي الي مسحت دmـ.ـو.عي خايفه اطلع مجرد واحده بتغيرهاا عشان تقاوم بس كل الي انا عارفه ان بحبك وهفضل ادعي ربنا انك تحبني لو حتي حبه صغيرين ..................وفضلة ساكته شويه..... نفسي اقولك الكلام ده وانت سامعني
اسد مره واحده:قولي يا حبيبت قلبي سامعك 
حور قامت ان هي كانت نايم علي صدره:انت صاحي من امته 
اسد:قولي بس عايزه تقوليلي ايه انا صاحي اهووو 
حور:لا لا مافيش حاجه وبتقوم 
اسد شـ.ـدهاا وبقت نايمه علي السرير وفي ثانيه كان اسد فوقهاا
اسد:كنتي بتقولي ايه بقا 
حور بتـ.ـو.تر:انا انا ماقولتيش حاجه 
اسد:بجد
حور بتـ.ـو.تر: بجد
اسد قبلهاا قبله طويله كلها شغف وقطع القبله عشان حور تاخد نفسهاا
اسد:مابحبكيش تكدبي يا حوري 
حور بتـ.ـو.تر:م..ش
اسد ضحك:مش ايه انطقيي
اسد :مابحبكيش تكدبي يا حوري
حور بتاخد انفسهاا بصعوبه وبتـ.ـو.تر:م..ش
اسد ضحك:مش ايه انطقي
حور:...
اسد:بعد كده تلبسي هدومي 
حور:ليه 
اسد:عشان حلوه اوي فيكي
حور:ابعد
اسد:تؤتؤ
حور:عايزه اقوم 
اسد:قومي انا ماسكك
حور:هقوم ازاي 
اسد:بوسيني وانا هخليكي تقومي
حور بعند:ومين قالك ان انا عايزه اقوم انا هكمل نوم وغمضة عيونها
اسد:وانا بقول كده بردوو وقرب عليهاا يقبلهاا من عنقهاا في اجزاء مختلفه وبيطبع علامـ.ـا.ت علي عنقهاا
حور مش قادره تتكلم من كتر تـ.ـو.ترها وبصوت ضعيف:اسد
اسد وهو مستمر :ايه يا قلبي 
حور وبتحاول تقوم:عايزه اقوم 
اسد بعد عنها شويه:هتعملي اللي قولتلك عليه 
حور بلعت ريقها بصعوبه:ح..حاضر
اسد:يلا
حور رفعت نفسها شويه من علي السرير وقربت منه وطابعة قبله رقيقه اووي علي خد اسد
وكانت هتمـ.ـو.ت من كسوفهاا
حور رجعت لوضعهاا بس عيونها مغمضين ووشها كلو احمر
اسد:مافيش داعي تتكسفي يا فراولتي 
واتعدل ونام جنبهاا 
وحور شـ.ـديت الغطا علي وشهاا
اسد شـ.ـدها بالغطا وحـ.ـضـ.ـنهاا
حور:انت عايز مني ايه 
اسد وبيحـ.ـضـ.ـنها اكتر:عايز انام
حور:انا عايزه اقوم
اسد:لا
حور:طب انت عايز تنام انا مالي
اسد:انتي مراتي حبيبتي تنامي معايه 
حور:ل.......
وفجاء كان صوت ضـ.ـر.ب نار عالي اوي
حور بخـ.ـو.ف قربت من اسد:ه..هو ..ف.ي ايه
اسد:اهدي مافيش حاجه 
وبيحاول يبعدها
حور:رايح فين والنبي يا اسد مـ.ـا.تسبنيش 
اسد:اهدي مافيش حاجه هطلع اشوف في ايه 
حور بخـ.ـو.ف وعـ.ـيا.ط:هططلع ازاي 
اسد:اهدي خليكي هنا بس وثانيه وهرجعلك وسبها وخرج وحور كانت هتمـ.ـو.ت من العـ.ـيا.ط
اسد طلع وكان الرصاص بيضـ.ـر.ب في كل اتجاه وخد سلاحه وطلع يضـ.ـر.ب وبعد نص ساعه من التعب واصوات النيران وقف الصوت 
واحد من الرجـ.ـاله :اسد بيه في حد طلع بالعربيه 
اسد طلع خلف العربيه بسرعه وبعد شويه ومسكه 
واحد من الرجـ.ـاله:حضره اللواء يا اسد بيه
اسد:ايوا يا فنـ.ـد.م
حضره اللواء:كلكم بخير
اسد بحـ.ـز.ن:كام مصاب يا فنـ.ـد.م والاسعاف علي وصول
حضرة اللواء:ان شاء الله خير في كام راجـ.ـل من العصابه عندك
اسد:معرفش يا فنـ.ـد.م لو حد حي منهم بس انا معايه واحد
حضره اللواء:طب علي السفاره 
اسد:حاضر يا فنـ.ـد.م
وقفل
اسد : اتصل علي ريماس وفي ثواني تبقا هناك مع الهانم و الاسعاف تستعجلوهاا 
الراجـ.ـل:حاضر يا اسدبيه
واسد ركب العربيه ومعاه جزء من الحراس و طلع علي السفاره 
وبعد ساعه اسد رجع ل حور 
اسد:هي كويسه
ريماس:انا جيت كانت منهاره من العـ.ـيا.ط و فاقدة الواعي وكنت بحاول افوقهاا 
اسد:طب سيبيهاواطلعي
ريماس طلعت من الاوضه و اسد قرب عليها وشالها وكانت حور علي رجله 
اسد بصوت هادي جنب ودنهاا:حور حوري وبيحرك ايدو علي وشهاا وشويه وكانت  وحور بدات تفوق 
حور:ا...ا.س.د
اسد:ايه يا قلب اسد وبيعدهاا :انتي كويسه 
حور بعـ.ـيا.ط حـ.ـضـ.ـنته اووي 
اسد وبيمسح علي ضهرهاا: اهدي مـ.ـا.تخفيش انا معاكي اهوو 
حور بعـ.ـيا.ط:س.سس بت.ن.ي 
اسد:هششش خلاص انا معاكي اهوو
حور بعـ.ـيا.ط:سبتني ليه 
اسد:معلش كان لازم اطلع يا روحي اهدي بقا كفايه عـ.ـيا.ط و مسحلهاا دومعهاا
حور:ا.ن.ت. ك.ويس
اسد:اهدي انا كويس اهوو بطلي عـ.ـيا.ط وبيقربها منه وبيطبطب عليها وبيمسح علي شعرهاا
بعد شويه
وبيبص علي وشهاا
اسد:انتي كويسه 
حور:اه
اسد وبيقبل ايديها:سامحيني ان حصلك كده بسببي حقك علياا 
حور:....
اسد:حور
حور:نعم
اسد: حقك عليا يا روحي
حور:مـ.ـا.تقولش كده يا بابي 
اسد:قلب بابي سامحيني وربنا سيبتك غـ.ـصـ.ـب عني ماينفعش اسيبهم وافضل هنا 
حور:سبتني 
اسد:حقك علياا صدقني غـ.ـصـ.ـب عني و طول كلامه بيبقبلها من ايديهاا
حور:عارفه ان غـ.ـصـ.ـب عنك 
الباب 
اسد:ادخل
ريماس:الفطار يا اسد بيه 
اسد :سيبي عندك يا ريماس وابعتي حد يجيب هدوم ل حور 
ريماس: حاضر 
وخرجت
اسد:تعالي وبيقوم بيهاا :يلا افطري
حور وهي نايمه علي صدر اسد:مش عايزه اكل 
اسد:اسمعي الكلام وبدا ياكلهاا 
بعد شويه 
ريماس: الهدوم يا اسد بيه 
اسد:شكرا يا ريماس 
اسد:حور
حور:نعم
اسد:غيري هدومك عشان نمشي 
حور:مش قادره 
اسد:طب استني 
حور :هتعمل ايه يا قليل الادب 
اسد  :حتي وانتي مش قادره بتشتميني 
اسد:هغيرلك هدوم منغير ما اشوف حاجه 
حور بتعب:لا
اسد:هشش خلاص بقاا 
وطلع ايديهاا من التيشيرت وطبعا التيشيرت ساعده عشان كبير عليهاا ولبسهاا دريس 
حور:اوعا بقاا
اسد:اهدي بقا خلاص اهو بقيتي قمر 
اسد شالهاا وبعد شويه حور كانت في الڤيلا نايمه و اسد خد شاور ونزل عشان يشوف الحراس في المستشفي ورجع 
اسد بيحضها من ضهرها  وهي نايمه 
حور بخضه :مين...
اسد بحـ.ـز.ن وتعب:اهدي
وراسه علي عنقهاا 
حور:مالك !؟؟
اسد:مافيش 
حور :صوتك مالو طب
اسد بعصبيه:مافيش يا حور ونامي 
حور بخـ.ـو.ف:حاضر
تاني يوم الصبح 
حور صحيت كانت الاوضه فاضيه وكانت حاسه ان هي تعبانه 
حور بغضب:بردو نزلت وسبتني
ريماس:حور هانم الفطار جاهز تحت 
حور بتعب:لا انا مش جعانه 
ريماس: بس اسد بيه...
حور:هو مين هياكل انا ولا اسد وانا بقولك مش جعانه.... وخدة نفس عميق وخرجته .. اسفه يا ريماس عشان طريقة كلامي
ريماس: ولا يهمك 
ونزلت
حور د.خـ.ـلة خدت شاور وقاعدة 
وشويه واسد رجع ودخل المكتب 
اسد:اتفضل
فريال: القهوه 
اسد:شكرا
فريال:والغدا جاهز 
اسد:حور هانم فين
فريال:فوق يا فنـ.ـد.م
اسد:طب قوليلها تنزل 
فريال:حاضر يا اسد بيه وطلعت ل حور
حور: ادخل
فريال:الغدا جاهز يا حور هانم
حور بتعب نايمه علي السرير:مش جعانه
 فريال:مش جعانه يا اسد بيه 
اسد:قوليلها بيقولك اسد انزلي
فريال طلعت 
فريال:قولتلها يا فنـ.ـد.م وقاله لا مش قادره 
اسد طلعلهاا بعصبيه وفتح الباب عليهاا مره واحده
اسد بعصبيه:مش قلت تنزلي .. وبعد كده ركز في وش حور
وقرب عليهاا
اسد وهو ماسكهاا:مالك انتي سخنه كده ليه مالك
حور بتعب:مش عارفه 
اسد:طب استني ومسك الفون طلب الدكتوره 
اسد:الدكتوره جايه 
حور:انا كويسه 
اسد:كويس باين عليكي الحساب بعدين 
بعد شويه 
اسد:هي كويسه
الدكتوره:اه المدام كويسه وانا عطيتهاا خافض للحراره وهتبقا كويسه 
اسد:طب شكراا ودخل ل حور وكانت نايمه
اول مادخل لمسهاا بخفه عشان يشوف حرارتهاا
اسد:الحمد لله وجلس جنبهاا 
اسد وهو ماسك ايديها: اسف مفروض احميكي و بس انا حصل عكس كده وربنا غـ.ـصـ.ـب عني  انا لو اطول اشيل جوا عيوني هشيلك وغـ.ـصـ.ـب عني امبـ.ـارح اتعصبت عليكي في وقت غلط وقت انتي كنتي عايزه حد يطمنك 
حور بهلوسه:بحبك 
اسد :بتقولي انت 
حور:يا اسد بحبك اووي 
اسد ضحك غـ.ـصـ.ـب عنه
حور بهلوسه:بابي جعانه 
اسد:طب فوقي وانا هاكلك يا مـ.ـجـ.ـنو.نه 
حور :اسد
اسد :ايه يا قلبي
حور:اصاله دي حـ.ـيو.انه 
حور:هي وبـ.ـنتها 
وبعد ساعتين حور بدات تتحسن و بقيت كويسه و سكتت عن الكلام الغير مفهوم ده واسد قاعد ماسك ايديهاا و مستنيهاا تفوق
حور بتفتح عنيها:اه
اسد فاق عشان كان رايح في النوم وهو قاعد جنبها:انتي كويسه
حور:انت نايم هنا ليه
اسد لمسهاا عشان يشوف حرارتهاا وكانت كويسه 
حور:في ايه
اسد:كنت بشوف حرارتك
حور:لا انا كويسه 
اسد :امبـ.ـارح كانت حرارتك عاليه ماقولتليش ليه 
حور:هاا
اسد بجديه:حووور 
حور:نعم 
اسد:حسيتي ب اي حاجه تعبانه فيكي اي حاجه تقولي 
حور:ما انت كنت في الشركه 
اسد بعصبيه: في حاجه اسمها تليفون في ثانيه هرد عليكي 
حور:يعني انا تعبانه وانت جاي تتعصب علياا 
اسد:انا مش متعصب ولا حاجه انا بعرفك بس 
حور:هو كان في ايه امبـ.ـارح كنت راجع غريب كنت زعلان اوي
اسد:لا مافيش حاجه
حور:قولي يا اسد مش انا بقولك كل حاجه انت كمان قولي وبعدين انت كنت نايم ليه علي الكرسي كده رقبتك تو.جـ.ـعك 
اسد:انا كنت قاعد جنبك 
وقرب عليهاا حـ.ـضـ.ـنهاا 
حور:قولي بقا كان مالك ليه زعلان كده ما انا وانت كويسين اهو
بتتكلم وعنيها في عين اسد
اسد:لا مافيش حاجه 
حور:طب ضـ.ـر.ب النار ده ليه 
(اسد مش عايز يقولها ان هو الي كان مقصود)
اسد:كان سوء تفاهم مش اكتر واقفلي الحوار ده 
تاني يوم الصبح
في منطقه متوسطه في مصر
تاليا:انزلي انت ايه مابتشوفش 
مالك نزل من العربيه:ايه مابشوفش دي احترمي نفسك يا انسه 
تاليا:انا محترمه غـ.ـصـ.ـب عنكك ايه ماشي تدوس علي خلق الله 
مالك:انا كنت نازل اعتذارلك 
تاليا بعصبيه:اه لما تمـ.ـو.تني بقا هتقولي انا اسف 
مالك:انتي مـ.ـجـ.ـنو.نه يا بت 
تاليا :بت في عينك بشكلك ده انت شكلك عامل جريمه والبوليس بيدور عليك صح ايواا المناظر دي انا عرفهاا 
مالك بيقرب منهاا :اه قـ.ـا.تل قتيل 
تاليا بعصبيه:ماانا قولت كده بردوو 
مالك كان هيحسبهاا علي كلامهاا بس افتكر حاجه خليتوو مايعملهاش حاجه
و ركب العربيه و سابهاا ومشي 
تاليا بعصبيه:انسان ماعندهوش دm  وبتركز علي الارض كان واقع منو حاجه مسكتهاا وكانت البطاقة الشخصيه 
مالك احمد الصقر 
حور:اسد يا اسد
اسد بنوم:عايزه ايه 
حور:جعانه 
اسد: كل يوم نفس الكلمه 
حور:اممم مش انت بتديني الدواء وانا جعاااان
اسد: بس خلاص هاكلك 
حور:بس 
اسد:ايه تاني
حور: ونوتيلا
اسد:من عنياا 
حور:وبيبسي
اسد:ده لا
حور:ليه 
اسد:يلا عشان هننزل مصر النهارده 
حور:طب يلا بسرعه 
اسد:مـ.ـجـ.ـنو.نه
حور:يلا بقا عايز ارجع 
اسد وبيدوس علي سنانه:لسه لسه الطياره مش دالوقتي 
حور:خلاص انت بتكلمني كده ليه هاا
اسد:.....
حور:هااا
اسد:ايه يا حور في ايه 
حور:في يا اسد بتكلمني كده ليه 
اسد:لا مافيش حاجه واقع في مصايب بس 
حور:مصايب ايه 
اسد:انا هاخد شاور وهنزل وفي ثانيه تبقي تحت فاهمه
حور:حاضر 
بعد شويه اسد علي السفره مستني حور
اسد بغضب:ايه ده 
حور بخـ.ـو.ف:ايه في ايه هدومي محترم 
اسد:نازله بشنطة هدومك ليه 
حور: مش انت قلت يلا
اسد:بقولك يلا عشان تفطري اقعدي يا حور اقعدي افطري الطياره لسه بعد خمس سعات
حور:يلهوي خمس سعات 
اسد بصلها:اقعدي 
حور:حاضر 
 حور قاعدة علي كرسي قريب من اسد
اسد:من امته وانتي بتقعدي كده 
حور:مش فاهمه 
اسد مسكهاا من ايديها وقربها ليه 
حور:في ايه 
اسد:مافيش اي حاجه وشلها علي رجله 
حور:مش انت زعلان بتشيلني ليه
اسد:اه زعلان بس ده بردو مايمنعش ان اشيلك 
حور:طب مالك فيك ايه
اسد:هقولك صدقني بس مش دالوقتي 
حور:ماشي
اسد:كلي بقاا و فضل ياكلهاا 
وبعد سعات كانت حور و اسد في الطياره 
حور بتـ.ـو.تر:لا نزلني
اسد:تاني تاني اهدي وحـ.ـضـ.ـنهاا 
وبعد شويه كان وصلو الببت 
اسد:انا هاخد شاور ونازل
حور:رايح فين.... يعني هترجع امته 
اسد:شويه و راجع ومش عايزك تفتحي لاي حد
حور:هو في ايه وليه الحراس 
اسد:بعدين هقولك كل حاجه 
حور:ماشي
اسد نزل
اسد:نزلت ليه 
مالك:في ايه يا اسد 
اسد بعصبيه:بقولك نزلت ليه 
مالك:يا عم هفضل هنا احسن كده كده ماحدش هيعرفني و بذات في المنطقه دي 
اسد:بس بردوو لسه في خطر
مالك:ضـ.ـر.بو عليك نار في لندن 
اسد:اه 
مالك:مراتك كانت معاك
اسد:كانت معايه والحمد لله كويسه عارف لو كان جرالها حاجه..
مالك:حبيتهاا 
اسد: اووي حبيتها دي قليله ده انا بقيت مدmنها 
مالك:ايوو ابو قلب حجر 
اسد:مابقاش حجر 
مالك:ايوو يعني العيال في السكه 
اسد:ان شاء الله 
(اسد في نفسه:هو انا كذبت ليه يمكن عشان عايز كل الناس تشوفها مراتي بتاعتي)
مالك:صح نسيت اقولك 
اسد:في ايه 
مالك: البطاقه وقعت مني ومش فاكر فين 
اسد: هو انت نزلت من هنا 
مالك:الصراحه اه 
اسد:اه انت يا بني مستغني عن عمرك
مالك: يا عم مافيش حاجه المهم البطاقه 
اسد:ماشي انا هشوف الحوار ده انا همشي عايز حاجه 
مالك بشاكسه:مستعجل انت عشان ترجع ل حو...
وكان اسد ضـ.ـر.به بالبوكس
اسد بعصبيه:مالك دي مش حاجه تهزر فيهاا و اسمها مايجيش علي لسانك تاني
مالك: خلاص يا عم يخربت ايدك 
اسد نزل علي البيت و جاب ل حور النوتيلا ورجع البيت بس البيت كان هادي جداا 
اسد:حور يا حور
ودخل اوضة نومها و اوضتو و مافيش حد 
اسد للحراسه:فين الهانم 
واحد من الرجـ.ـاله:الهانم جوه يا اسد بيه
اسد دخل يدور عليها تاني 
حور:اه يا بـ.ـنتي
اسد فتح باب الاوضه كانت في اوضة الرياضه حـ.ـضـ.ـنها:انتي كويسه
حور بستغراب: اه كويسه في ايه 
اسد :كنتي بتكلمي مين 
حور بتـ.ـو.تر:هااا ... اصل
اسد:اصل ايه مالك
حور:لا مافيش حاجه 
اسد:كنتي بتكلمي مين 
حور:كنت بكلم بـ.ـنت خالو ياسر
اسد:اه وماقولتيش ليه عماله اصل اصل
حور:كنت بحسبك هتزعق 
اسد:هزعق ليه يا حور 
حور:اصل في البيت ماكنتيش بكلمهاا 
اسد:عند طارق حاجه وعندي حاجه تاني انتي هنا ست البيت وست البنات
حور:شكرا
اسد:يعني بعد ست البيت وست البنات شكرا شكرا بس 
حور:يعني اقولك ايه 
اسد:مـ.ـا.تقوليش اعملي 
حور بستغراب:اعمل ايه 
اسد:حاجه ذي بتاعت امبـ.ـارح كده 
حور بتبعد عنو:لا انت...
اسد مسكها:انا ايه 
حور:انننت. سبني
اسد فضل يضحك :انت سبني ايه الجمله دي 
حور:طب سبني
اسد:كنتي بتدربي 
حور:اه كنت قاعده فاضيه 
اسد:امممم مـ.ـا.تجي اعمل بيكي ضغط 
حور ضحكة:هتعرف 
اسد:عيب ده انا اسد الباشا 
حور:يخربيت التواضع 
اسد وبيحـ.ـضـ.ـنهاا :طول عمري يا حوري 
حور بكسوف:اسد 
اسد:ايه يا قلبو 
حور بكسوف:انت بتعمل ايه سبني 
اسد:طب يلا 
حور بتـ.ـو.تر:يلا ايه 
اسد:مـ.ـا.تفهميش غلط يا حوري يلا عشان اعمل الضغط بيكي 
حور :ماشي يلا
اسد:جبتلك النوتيلا و اي شوكلاته بتاكليها جبتهالك 
حور:وبيبسي 
اسد:حور قلت بيبسي لا عشان عضمك 
حور بضحك: هو انت هتخاف علي عضمي اكتر مني
اسد:اه هخاف عليكي كلك اكتر منك يا روحي  راحه فين
حور:كنت بجيب النوتيلا 
اسد:هدخل اخد شاور و هطلعلك
حور:ماشي 
بعد شويه اسد خلص 
اسد:بتعملي ايه 
حور:يلا تعاله ناكل 
اسد:لا ده انا امي دعيالي بقاا ايه الحلاوه دي
حور:انت لسه دوقت 
اسد و بيبـ.ـو.س ايديهاا:اي حاجه من ايديكي حلوه يا حوري 
حور :تسلم يلا بقا ناكل 
بعد شويه 
اسد:يلا 
حور:لا انا خايفه 
اسد:خايفه من ايه يا روحي
حور:تعمل بيا ضغط هبقا تقيله 
اسد فضل يضحك
حور:بتضحك علي ايه 
اسد:انتي كام كيلو 
حور بتناكه:45 كيلوو  
اسد: تخنتي 2 كيلوو 
حور:اه 
اسد:انتي وزنك قليل اووي 
حور:كل ده و قليل يا بابا
اسد:اه يا قلب بابا هي الدكتوره قالتلك اقل حاجه تبقي 60 يعني لسه 15 كيلو يلا اخلصي 
حور:طب هقعد ازاي 
اسد وصفلها هتقعد ازاي 
حور:لا كده..
اسد مسكهاا :كده ايه يا اخر صبري يلا
وشويه وكانت حور علي ضهره و هو بيلعب بيهاا 
حور بعند:اهو قاعده وباكل كمان يعني بتخن وهتقل بردو
اسد بيضحك عليهاا:محسساني انك هتتخني عشره كيلوو 
بعد شويه
حوور:انت لسه مـ.ـا.تعبتش
اسد: تؤتؤ
حور:انا عايزه انام 
اسد في ثانيه كان عدلهاا وكانت علي رجلو 
اسد:في ايه بقا 
حور بتـ.ـو.تر واستغراب :ا...ن.ت.
اسد:اتكلمي 
حور بتجري :انا هنام
اسد مسكها: ايه رايك اشيلك علي كتفي و امشي بيكي علي المشايه
حور:لا والف لا طبعا في حد بيبهدل بـ.ـنتو كده 
اسد ضحك: ده هاشيلك 
حور:لا شكراا 
اسد:هو انا بابيع مناديل ايه لا شكرا دي طب ايه رايك هاشيلك 
حور:والنبي
ولسه ...
اسد: اوووف مش وقتك(الفون بيرن)
اسد:ايه 
عادل:اسد باشا البطاقه عندنا
اسد:جبتوهاا ازاي
عادل:كان في واحده جايه تقدm بلاغ 
اسد:مين دي
عادل:تاليا ياسر 
اسد:طب عايز كل المعلومـ.ـا.ت عن البت دي 
و قفل 
اسد : حظك ( علي حور عشان دخلت علي الاوضه )
اسد:جبتهاا 
مالك:ازاي
اسد:كان في واحده عايزه تعمل بلاغ فيك
مالك وعرف هي مين:ماشي عايز ملفهاا يا اسد 
اسد: ماشي بكره هيبعتلك 
وقفل 
عند مالك 
مالك:بقا راحه تعملي فيا بلاغ ماشي حسابك بقا تقيل معايه
اسد:حور افتحي 
حور:نعم
اسد:انتي دخلتي هنا ليه 
حور:اوضتي 
اسد:اوضتك 
اسد وبيرجعلها شعرها برقه:انتي شكلك بتنسي يا حوري
حور:..؟
اسد:مش قولتك انك هتنامي في الاوضه التانيه 
حور:بس...
اسد بصلها :بس ايه
حور:لا مافيش حاجه
ودخلت 
حور:الجامعه بعد يومين 
اسد:عارف 
حور:طب هتوديني صح
اسد:صح 
حور:تصبح علي خير 
اسد قرب عليها وحـ.ـضـ.ـنها من ضهرها 
عند تاليا 
تاليا بتتكلم مع نفسها:هو في ايه يعني راحه اعمل بلاغ  ياخد مني البطاقه 
(فلاش باك)
عادل:اتفضلي جايه في ايه 
تاليا:كنت جايه اقدm بلاغ 
عادل:بلاغ ايه
تاليا:شروع في قــ,تــل 
عادل:قــ,تــل طب معاكي المعلومـ.ـا.ت 
تاليا:ايوا يا فنـ.ـد.م دي بطاقته 
عادل خد البطاقه و مسكهاا
عادل:بلاغ في مالك احمد صقر
تاليا:اه
عادل بستهزاء: وحاول يعمل كده امته 
تاليا:النهارده
عادل:النهارده تمام اتفضلي وياريت تروحي لدكتور 
تاليا:؟؟
عادل:عشان عقل حضرتك اتفضلي 
تاليا:البطاقه 
عادل:اتعرف ب اسمك
تاليا:تاليا ياسر
عادل:استاذه تاليا ياريت تتفضلي بدل مااقدm فيكي بلاغ كاذب 
تاليا:يا استاذ....
عادل:انا صعبان عليا الحلاوه دي تتمرمط في السـ.ـجـ.ـن 
تاليا:لا بقولك ايه تتكلم عدل 
عادل:يااا احمد خدهاا في الزنزانه 
تاليا:لا لا خلاص عن ازنك و مشيت 
عادل ضحك:مـ.ـجـ.ـنو.نه 
باك
صباح يوم جديد 
حور:انت هتنزل 
اسد:لا ايه رايك ننزل نجيب شوية حاجات 
حور:بجد يلا
اسد:اهدي شويه كمان شويه كده عندي شوية حاجات هخلصها وننزل
حور:ماشي 
اسد:عايز قهوه 
حور:هشيل الفطار واعمل
اسد دخل المكتب 
اسد:مالك كل حاجه عنهاا جيالك في الطريق
مالك:تسلم يا حبيبي
الباب 
اسد:ادخلي 
حور:القهوه 
اسد مسك ايديها:  وانتي تعبانه قولتي كلمتين حلوين اوووي عايز اسمعهم تاني
حور بتـ.ـو.تر: هاا انا قولت ايه 
اسد:انتي مش فاكره 
بيتكلم وهو بيقاعدها علي رجلو
حور:لا
اسد جنب ودنها:تحبي اقولك
حور بتـ.ـو.تر:ياريت
اسد:لا هسيبك تفتكري
حور بتـ.ـو.تر:ماشي اول ما افتكر هقولك 
اسد:وعد
حور:وعد  وجريت 
 حور دخلت الاوضه 
عند طارق و اصاله 
طارق :مش عارف اعمل ايه الشركه كده بكبيرها يومين و تبقي في الارض وهعلن افلاسي
اصاله:ازاي الشركه هتقع يا طارق اعمل اي حاجه وكلم اي حد يساعدك 
طارق: انا كلمت ناس كتير بس كلهم رافضين يساعدوني 
اصاله:خلاص كلم اسد 
طارق بلع رقيه بصعوبه:اسد ماقدرش اكلمو وبعدين دي شركات محمد اخويا
اصاله:مش انت كلمت محمد اخوك وقالك الشغل كلو في ايد اسد كلم اسد 
طارق:لا هيرفض انا مش عارف ازاي الشركه وقعت 
اصاله: خلاص كلم بـ.ـنتك و قولها كلمتين حلوين 
طارق:ماشي
اصاله:كلمهاا و انت عارف بـ.ـنتك مش هتقدر تقولك لا هتخاف
طارق:هكلمها 
عند حور الفون بيرن
حور بفرحه:بابا 
حور:الو يا بابا
طارق:عامله ايه يا قلب ابوكي 
حور بفرحه:الحمد لله يا بابا انت عامل ايه 
طارق:الحمد لله يحبيبتي حشـ.ـتـ.ـيني و  
حور:وانت اكتر
طارق: عايزك تكلمي اسد عشان يقف جنبي احنا بقينا نسايب 
حور بحـ.ـز.ن ان هو كلمها عشان يقولها حاجه مش عشانها:مش فاهمه يا بابا يقف جنبك في ايه 
طارق:الشركه بتقع وعايزو  يدخل معايه شريك او يديني فلوس 
حور بتـ.ـو.تر:بس....
اصاله بحقد:بس ايه يا حبيبتي ده ابوكي و بيقولك هيعلن افلاسه قولي ل اسد يا حور و اقنعي يقف جنب ابوكي
حور:حاضر هقوله 
طارق:ماشي يا حور وقولي هو قالك ايه 
حور فضلت تعيط و خايفه مش عارفه تعمل ايه وخايفه تقول ل اسد وهي عارفه ان هو مابيحبش بابهاا 
اسد من برا الاوضه:حور 
حور بسرعه مسحت دmـ.ـو.عها و طلعت ل اسد 
حور وشها في الارض
اسد:يلا عشان.....
اسد وبيركز في وشهاا وقرب عليها و بيرفع وشها:مالك
حور بتحاول تتهرب من عيونه :مافيش
اسد و بيرفع وشهاا تاني:انتي معيطه ليه 
حور:مش معيطه 
اسد:هو انا مش عارفك ايه الي مزعلك معيطه ليه 
حور:مافيش 
اسد:انتي خايفه مني 
حور مره واحده فضلت تعيط بشهقات و حـ.ـضـ.ـنتو جـ.ـا.مد
اسد وهو بيمسح علي ضهرها:اهدي يا روحي اهدي خلاص في ايه حور ...اهدي يا حبيبت قلبي ... هشششش اهدي ...خلاص بقا كفايه عـ.ـيا.ط
.. بسس اهدي 
وكان في جنبه مايه 
اسد ولسه حور بين احضانه وبتعيط:اهدي بس اشربي وبدا يشربها 
وحور سكتت عن العـ.ـيا.ط 
اسد:اهدي يا روحي في ايه ل ده كلو 
حور:مافيش 
اسد:بردو مافيش .. طب بتعيطي ليه 
حور:...
اسد:طارق كلمك 
حور بتحرك رقبتها (اه)
اسد بعصبيه:لسه بردو بتخافي منهم هو انا  قولتك ايه مش قولتلك طول ما انا جنبك مـ.ـا.تخفيش من حد 
حور بخـ.ـو.ف:م..ش ع.ارفه مش عارفه اقف قدامهاا 
اسد:حور انا مش هتكلم كتير ومش هقولهاا تاني لو شوفت في عنيكي نظرة خـ.ـو.ف من خراا دي تاني(اصاله) مش هيحصلك خير 
حور بعـ.ـيا.ط:حاضر 
اسد شـ.ـدها لحـ.ـضـ.ـنو 
اسد:تعالي مـ.ـا.تعيطيش وبدا يطبطب عليهاا 
اسد بيحاول يبقا هادي : اهدي انا بكلمك كده عشان مصلحتك مش اكتر انتي مهما تعملي   وحش ماحدش هيقدر يعملك حاجه انتي مراتي وماحدش يقدر يقرب من حاجه بتاعت اسد الباشا 
حور:...
اسد:لو فضلتي كده انا هتغير معاكي طارق و اصاله هيبقو طيبين جنبي 
حور بعدت عنو:يعني ايه 
اسد:يعني تقفي قدام الخـ.ـو.ف يا حور مش عايز حاجه علي وجه الارض تخـ.ـو.فك سامعه 
حور:سامعه بس...
اسد:بس ايه مافيهاش بس يا حور 
ودخل المكتب 
وطول النهار حور في الاوضه بتحاول تتشجع عشان اسد يفضل معاها و اسد قاعد في المكتبه و بيشرب سجاير بسبب عصبيته 
بعد شويه 
اسد دخل الاوضه و كانت حور نايمه  
اسد في سره:بردو بردو معيطه اعمل معاكي ايه يارب 
و قرب عليهاا وحـ.ـضـ.ـنهاا من ضهرها و دفن وشه في عنقها 
اسد في سره:ريحتك دي بقيت ادmنها وشعرك الدهبي الحرير بعشقه وبياخد نفس عميق نفسي اشوف فيكي حاجه مـ.ـا.تتحبش انتي كلك تتعشقي يا حوري كلامي الي قولته كان غـ.ـصـ.ـب عني صدقيني انتي مهما تعملي هتفضلي بـ.ـنتي وحبيبتي وعشقي  حتي خـ.ـو.فك بحبه بس تبقي خايفه قدامي انا موافق بس خـ.ـو.فك ماحدش يشوفه ابداا 
في الاتجاه التاني 
تاليابخـ.ـو.ف:مين برا 
ومره واحد كان حد ماسكهاا وغابت عن الواعي بسبب ضـ.ـر.به علي راسهاا 
 (تاليا 25 خريجه صيدله عايشه لوحدها بابها ومامتها متـ.ـو.فين طويله وعيونها خضراء وشعره اسود طويل)
في المخزن
تاليا وهي مربوطه في الكرسي وعنيها و فمها عليهم شريط
وبتحاول تتحرك او تتكلم 
تاليا بعـ.ـيا.ط:اممم
مالك وبيقرب عليهاا: اخير فوقتي 
وبيشيل الشريط من علي عنيها 
مالك وبيشلها الحجاب:كفايه عـ.ـيا.ط يا تيتي 
تاليا بتعيط اكتر وبتحاول تبعد عن لمسات وهو بيشلها الحجاب 
مالك بتهديد وبيتكلم في وشها :ورحمة امك هتشوفي ايام سوده معايه 
تاليا بتعيط اكتر وبتحاول تتحرك 
مالك بصوت الافعي ولمسات بسيطه بيمسح دmـ.ـو.عها:مـ.ـا.ت عـ.ـر.فيش دmـ.ـو.عك  دي مفرحني اد ايه  
تاليا بتحاول تبعد وتتكلم 
مالك شلها الشريط 
تاليا بعـ.ـيا.ط وخـ.ـو.ف:انت عايز مني ايه 
مالك:بتقدmي فيا انا بلاغ 
تاليا: لا صدقني لا 
مالك وبيرجع شعرهاا: تؤتؤ كدب لا
تاليا بعـ.ـيا.ط:انا انا... اسفه وبتحاول تبعد 
مالك:اممممم ...اسفه طب ايه رايك احبسك هنا ذي ما كنتي عايزه تحبسيني 
تاليا بعـ.ـيا.ط وخـ.ـو.ف:لا لا سبني سبني وحيات ربنا عندك
مالك ببرود:تؤتؤ مش هسيبك غير بمزاجي 
تاليا بعـ.ـيا.ط :انت عايز ايه
مالك وبيلمسها:عايزك انتي
تاليا وبقوه مصطنعه:انت زباله 
مالك ضـ.ـر.بها بالقلم وتاليا غابت عن الواعي 
عند حور واسد 
حور قامت من النوم مخضوضه 
اسد بخـ.ـو.ف:مالك 
حور بخـ.ـو.ف:اوعا تسبني يا اسد
اسد وبيحـ.ـضـ.ـنها:اهدي ده كابوس 
حور:اوعا يتحقق والنبي
اسد:مـ.ـا.تخفيش يا روحي مش هيتحقق 
وبيعدل حور وراسها علي صدره
اسد وبيمسح علي ضهرها:نامي يا حبيبتي مافيش حاجه 
وكام ساعه والنهار طلع 
اسد صحي وكانت حور علي نومتها علي بطنه وحركها بهدوء ونايمها و دخل خد شاور و غير هدومه وبقا في قمة الجاذبيه 
اسد بصوت هادي:حور يا روحي 
حور بنوم:نعم 
اسد:قومي 
حور قامت:نعم.. هو انت خارج 
اسد:اه ايه رايك تروحي عند ليلي 
حور:انا عايزه انام 
اسد:يعني هتقعدي هنا 
حور:اه 
اسد :خلاص نامي وانا ساعه و همشي 
حور:هقوم اعملك فطار 
اسد:لا يا روحي نامي انتي 
حور نامت تاني واسد بعد شويه نزل 
بعد شويه
حور صحيت وصليت فرضها وكانت طول اليوم بتفكر ازاي هتواجه و ازاي هتخلي اسد ذي ما هو مايتغيرش معها
بعد شويه اسد كان بيفتح الباب 
حور:تاكل
اسد ببرود:تؤتؤ
حور:ليه
اسد قرب عليها اوي وكانت حور في الحيطه وحور كانت متـ.ـو.تره 
اسد جنب ودنها ببرود:ت عـ.ـر.في تخليكي في نفسك وتابعي تمرينك 
حور بتـ.ـو.تر:مالك 
اسد ببرود وبيرجع شعرهاا:سمعتي انا قولتلك ايه 
حور:حاضر 
اسد دخل يغير هدومه
حور في سرها:يارب والنبي مايتغير صدقني والله مش قادره 
حور:انت خارج؟؟!
اسد:قولتلك ايه من شويه 
حور:..
اسد نزل مشوار مهم 
عند مالك وتاليا
تاليا بتفوق :اه راسي و بدات تشوف هي فين 
تاليا:يا نهار اسود(كانت في غرفة نوم كبيره بس يبان عليها مهجوره ) وبتبص علي نفسها ..
مالك:مـ.ـا.تخفيش لسه
تاليا:انت جايبني هنا ليه 
مالك وبيقرب عليها وبيتكلم ببردو:قلت ناخد علي بعض شويه
تاليا:انت حـ.ـيو.ان  وبتحاول تقوم
مالك مسكها من ايديها:هو انتي فاكره انك هتخرجي عادي كده 
تاليا:يا حـ.ـيو.ان سبني 
مالك ضـ.ـر.بها علي وشها ووقعت علي الارض وفمها بينزف 
مالك ومسكها من شعرها:لسانك لو طول تاني هقطعه فاهمه 
تاليا بتحاول تاخد نفسها وبتحاول تفك ايد مالك
مالك:هسيبك ترتاحي شويه
 الليل في اوضة المكتب
حور:بابا
اسد :ايه 
حور :انت بتعاملني كده ليه من الصبح
اسد:بعاملك ازاي يعني 
حور:هو انت مش طايقني؟!
اسد:بتسالي ليه 
حور:لو مش عايزني امشي
اسد:هتمشي تروحي فين 
حور:اي حته بس مـ.ـا.تفضلش هنا وانت بتعاملني كده 
اسد:مافيش خروج من هنا 
حور:طب اروح عند ماما ليلي
اسد:مش هتروحي في حته 
حور بعـ.ـيا.ط: طب انا اسفه 
اسد ولسه علي بروده:اسفه علي ايه؟
حور:عشان بابا..
اسد:حور
حور:نعم
اسد:بابا ده يبقا انا انا مابحبش حد يشاركني في بـ.ـنتي فاهمه 
حور :حاضر 
اسد في سره:يخربيت ضعفك الي بيدوبني فيكي وانتي شبه الملايكه كده 
اسد: لو طارق كلمك مافيش رد
حور:بس..
اسد:بس ايه موافقه ترد وتواجهي 
حور :لا
اسد:بكره عندك جامعه هدومك تبقا محترمه 
حور:هدومي محترمه
اسد:انا ممكن اوريكي قد ايه انا محترم
حور:لا لا خلاص حاضر 
اسد:هتنامي 
حور:لا 
اسد:احسن بردو 
حور بعند:هنام 
 دخلو الاوضه 
حور:انا هنام 
اسد ببرود:نامي 
حور زعلت ان اسد ماحـ.ـضـ.ـنهاش 
وشويه وكانت حور نامت اسد قرب منها وحـ.ـضـ.ـنها 
اسد:واحشني حـ.ـضـ.ـنك اوي من امبـ.ـارح بحبك ....اعقل يا اسد في ايه دي صغيره وعمرها ما هتقبل حبك هي كده عشان ده طبعها وبيكمل بغزل فيها طبعها رقيقه وهاديه بقتي دواء ل قلبي 
تاني يوم الصبح 
حور بتفتح عيونها وفرحت ان هي بين احضانه ونامت علي جـ.ـسمه العريض
حور بفرحه:رموشك حلوه اوي .انت كل حاجه فيك حلو يا بابا 
وقامت عملة فطار ود.خـ.ـلة تاخد شاور 
واسد لسه هيدخل الحمام هي فتحت الباب وهي بالبرنوس
اسد وبيبص علي جـ.ـسمها:بتعملي ايه 
حور بتـ.ـو.تر :ك..كنت .
اسد:اطلعي
حور طلعت :بـ.ـارد 
اسد:بتقولي ايه 
حور:مش بقول
اسد بيقرب :كنتي بتقولي ايه يا حور 
حور بتـ.ـو.تر:انت بتقرب كده ليه 
اسد:لسانك هقطعه 
حور بتعيط 
اسد بيحاول يمسك نفسو ومايحـ.ـضـ.ـنهاش:اسكتي خالص وغيري يلا عشان جامعتك 
حور:حاضر 
اسد دخل خد شاور وكانت حور غيرت لبست دريس اسود وشوز موڨ وحزام نفس اللون 
اسد:قربي كده 
حور:نعم وبتقرب 
اسد وبيمسح في فمها
حور بو.جـ.ـع:براحه 
اسد مكمل و بيمسح خدودها 
اسد:تمام 
حور وشها احمر من مكسة ايدو 
حور:انزل بقا 
اسد:هتنزلي ازاي 
حور:ذي الناس 
اسد مسكها من دراعهاا بيتكلم بعصبيه : مـ.ـا.تعصبنيش عليكي انتي معاكي فلوس ت عـ.ـر.في جامعتك فين 
حور بعـ.ـيا.ط:ايدي 
اسد سبها:استني وهننزل سوا 
بعد شويه 
اسد :دي فلوس خليها معاكي ودي الفيزا ودي بطاقتك 
حور:شكرا 
اسد:يلا وخدها ونزل 
اسد:عمي ابرهيم هيبقا معاكي دايما 
وركبها 
اسد ل ابراهيم:مش هوصيك 
حور:هترجع امته 
اسد:مش عارف 
وحور طلعت بعربيتها واسد راح مشوار 
حور دخلت الجامعه وكانت متـ.ـو.تره 
حور:اسفه 
عمر ومركز في عيونها:لا ولا يهمك 
حور مشيت وكملت طريقها للمدرج 
صبا:هاي
حور بابتسامه:هاي 
صبا:انا صبا وانتي 
حور:حور 
صبا:عاشت الاسامي يا حور 
حور:تسلمي.. ولسه هتكمل دخل الدكتور 
بعد المحاضره 
حور رجعت 
اسد:كل ده 
حور:المحاضرات اعمل ايه 
اسد:هي زفت محاضره 
حور بتـ.ـو.تر:اسد هو في ايه ليه بتعاملني كده 
اسد:انا هنزل وانتي خلي بالك من نفسك ونزل 
في الشركه 
طارق:عايز اقابل اسد بيه 
قمر:اسفه اوي يا فنـ.ـد.م مستر اسد رافض اي مقابله 
طارق:قوليلو عمك طارق 
قمر:حاضر يا فنـ.ـد.م وكلمت اسد واسد قالها ان هو يدخل 
طارق:عامل ايه يبني 
اسد:اقعد يا طارق 
اسد:في ايه 
طارق:كنت طالب من حور انها تكلمك عشان نتشارك انا وانت في شركتي عشان بتقع ومحتاج راس مال انا بقيت علي الصفر 
اسد: انا اخر واحد ممكن يساعدك 
طارق:ليه يا ابني 
اسد:عشان انا الي نزلت الشركه بتاعتك في الارض كده ودي حاجه بسيطه اوي جنبك الي انتو عملتو في مراتي يا طارق 
طارق:ب...
اسد:اطلع برا ومش عايز اشوف وشك هنا تاني 
طارق:وبـ.ـنتي 
اسد:بـ.ـنتك بـ.ـنتك منين معلش انت مالكش بنات عندي دي تبقا مراتي اتفضل 
 عند تاليا 
تاليا بتعب:حـ.ـر.ام عليك سبني 
مالك بيدخل عليها:واحشتيني الشويه دول و بيقرب عليها 
تاليا:سبني بقاا 
مالك:الواحد فاضي مش عارف يعمل ايه ايه رايك نلعب سواا 
تاليا بتعب :انت زباله 
مالك مسكها ضـ.ـر.بها بس بشـ.ـديد 
مالك ومسكها من شعرها ونازل ل مستواها علي الارض :هنعمل اتفاق انك هتفضلي هنا  ومش هططلعي من الڤيلا او اعمل معاكي كل الي في مزاجي والي همـ.ـو.ت واعملو 
تاليا بتعب:هفضل هنا 
مالك:منغير طولة لسان فاهمه
تاليا :اه شعري 
مالك:عاشق اشوفك بتتو.جـ.ـعي قدامي يا تيتي
تاليا بو.جـ.ـع:انت اكيد مش بني ادm 
مالك وبيشـ.ـد شعرها اكتر:قلت لسانك يا حلو 
تاليا بتعب وخلاص شبه فاقده الواعي من الضـ.ـر.ب وقلة الاكل والشرب:سبني بقا حـ.ـر.ام عليك
مالك:بت بت فوقي وبيضـ.ـر.ب علي وشها 
مالك شالهاا وحاول يفوقها 
مالك:اخيرا فوقتي 
بدات تعيط 
مالك:اسكتي خالص 
تاليا بتحرك رقبتها بمعني هسكت 
مالك:شويه وهجيلك يا تيتي و نزل 
حور كانت زعلانه جدا من طريقة اسد معاها وبتعيط 
اسد دخل الاوضه حور اول ما شافته اتخضيت ومسحة دmـ.ـو.عها 
حور:انت جيت امته
اسد:من بدري انتي الي مش حاسه 
حور بعـ.ـيا.ط مكتوم:اممم 
اسد: طارق لو كلمك في حاجه قوليلي 
حور:بس بابا...
اسد ومثبتها في الحيطه مسكها من وشها :كلمة بابا تتقالي انا بس 
حور بتبصلو مش عارفه تتكلم ولا حتي بتقاومه 
اسد سبها لما شاف الدmـ.ـو.ع في عيونها وحـ.ـضـ.ـنها 
اسد:هششش خلاص اهدي 
حور بعـ.ـيا.ط: هقولهالك تاني لو مش عايزني معاط انا ممكن امشي من هنا خالص 
اسد بعصبيه: تمشي منين انتي هتفضلي هنا طول عمرك يا حور وعمرك ماهتخرجي من حصوني يا حلوه 
حور:طب عاملني حلو 
اسد:ولو عاملتك وحش ........ هتكـ.ـسري كلامي مثلا وتمشي 
حور:......
اسد:اعقلي يا بـ.ـنت الناس 
حور:حاضر
اسد:تابعي علي نظام اكلك و تمرين فاهمه 
حور:حاضر 
اسد:حد عملك حاجه في الجامعه 
حور:لا 
اسد:ماشي 
حور:هتاكل 
اسد:اه 
حور:حاضر ومشيت 
اسد في سره:واحشاني اوي ضحكتك الحلوه و غمازاتك
حور:الاكل جاهز 
اسد:يلا 
علي السفره 
اسد:شكل عقـ.ـا.بي واحشك 
حور:هو عملت حاجه عشان تعـ.ـا.قبني 
اسد شـ.ـدها:قولتلك هناكل متخانقين مولعين في بعض هتقعدي هنا علي رجلو 
حور:اسفه بس انا .....
اسد: كلي 
حور اول مابقيت في حـ.ـضـ.ـنه واسد مسكها من ضهرهاا نامت علي صدره 
حور في سرها:حتي في قسوتك عليا مش حارمني من حـ.ـضـ.ـنك وحـ.ـضـ.ـنتو واسد استغراب 
بعد شويه كانت راحت في النوم 
اسد:ملاكي
وشالها وبيسبها علي السرير 
حور بنوم:عـ.ـا.قبني 
اسد:ايه؟؟
حور:وحـ.ـشـ.ـتني اوي 
اسد:بيصحيها 
حوربخضه:في ايه 
اسد:فوقي عشان نعمل كده وانتي فايقه 
حور:هتعمل ايه 
اسد وبيفك زراير القميص :الي انتي طلبتي يا موزتي 
حور بتـ.ـو.تر:انا
حور بتـ.ـو.تر: انا 
اسد بيقرب:اه
حور بتـ.ـو.تر:انا انا كنت نايمه 
اسد:ما انتي فوقتي اهو 
حور في سرها:انا نيلت ايه يارب 
اسد:كل خير يا حبيبتي 
حور:انت بتقرب ليه 
اسد مسكها:اقولك كنتي بتقولي ايه 
حور بتـ.ـو.تر:لا مش عايزاك تقولي 
اسد:ياجـ.ـا.مد انت عايزه فعل يعني 
حور:ياعم مش عايزه حاجه 
اسد ثبتها وقبلها بشغف وطالت لوقت 
حور بهلوسه و مش قادره تاخد نفسهاا: اهه 
اسد:عرفتي قولتيلي ايه 
حور بتاخد نفسها بصعوبه: لا 
اسد خدها في قبله تاني وطالت اكتر بس كانت مختلفه عن اي قبله عشان حور اسجابت معاه 
اسد بعد
حور وشها احمر وعنيها في الارض وبتاخد نفسها بصعوبه 
اسد بيمسكها تاني :واحده تاني معلش 
حور :والنبي يا اسد. م..مش ق.قادره 
اسد:هو انا عملتلك حاجه يا حوري 
حور:م ..معلش م.مش قادره 
اسد:ماشي وبيقرب اكتر من عنقها 
حور:في ايه 
اسد قبلها من رقبتهاا وحور بدات تفقد السيطره علي نفسها وايد اسد هي الي سندها 
بعد فتره 
اسد: اهدي و شالها ونايمها علي السرير وهي بين احضانه 
عند تاليا ومالك 
مالك دخل الاوضه وهو شايل الاكل 
مالك:ياريت تاكلي 
تاليا بتعب:انا عايزه امشي من هنا 
مالك بعصبيه:مافيش خروج من هنا 
تاليا بعـ.ـيا.ط:لا هخرج من هنا انا عملتلك ايه عشان تعمل فيا ده كلو 
مالك مسكها من دراعهاا: انا لسه ماعملتيش فيكي حاجه كلي 
تاليا :مش عايزه من وشك حاجه 
مالك ضـ.ـر.بها بالقلم و غابت عن الواعي ومالك بيحاول يفوقها مش عارف
في الفون 
مالك:الو اسد
اسد :في ايه مالك 
مالك:دكتور بسرعه يا اسد بسرعه عندي في الڤيلا 
اسد:مالك فيك ايه 
مالك:مش انا بسرعه يا اسد 
اسد:ماشي هبعتلك الدكتور
اسد في ثانيه كانت اتصل بالدكتور ووبعتو مع واحد من رجـ.ـالته بيثق فيه 
حور:في ايه يا بابا 
اسد: مافيش حاجه نامي انتي 
حور بتقرب منو:انت قلقان ليه 
اسد بعصبيه:حور ابعدي عن وشي دالوقتي 
حور د.خـ.ـلة الاوضه من غير كلام 
بعد شويه
مالك:ايه يا دكتور 
الدكتور:هي كويسه دالوقتي بس هي تقريبا بقالها كتير مش بتاكل حططلها محاليل وياريت تعملو بلاغ دي متعرضه ل شروع في قــ,تــل بسبب وشها واثار الضـ.ـر.ب عليه  
مالك:طب شكراا 
و الدكتور مشي 
مالك مع نفسه:حـ.ـر.ام عليك يعني هي ذنبها ايه تعمل فيها ده كلو كان بيتكلم وهو باصص علي وجه تاليا 
مالك بيفوق من سرحانه علي صوت الفون 
مالك:ايه يا اسد
اسد:الدكتور قالك ايه 
مالك:مش انا انا كويسه دي واحده معايه 
اسد:انت وس**ياض انتي وقفل 
اسد خد نفس عميق و دخل ل حور كانت قاعده علي السرير و ضامه رجليها علي جـ.ـسمهاا وباين علي وجها الزعل 
اسد:قاعده كده ليه 
حور:مافيش عادي 
اسد بحنيه مسك ايديها وفكها:تعالي 
حور بزعل:عايز ايه 
اسد وبيشـ.ـدها من ايديها ل اخر السرير مكانه:هكون عايز ايه وبيشـ.ـدها
حور:نعم
اسد:زعلانه 
حور:لا 
اسد:قلبك ابيض ياحوري 
حور:مش زعلانه
اسد:مش انا بابا بابا بقا كان متعصب شويه عشان كده زعلتك معلش 
اسد شالها وراسها علي رجلو وجـ.ـسمها علي السرير وبيمسح علي شعرهاا
حور :هو انت ليه بقيت بتتعامل معايه كده
اسد:كده
حور:ليه 
اسد:عشان مابتسمعيش الكلام 
حور:انا اسفه 
اسد: مش عايزك تتاسفي ماشي وانا هرجع ذي الاول بس توعديني انك تتغيري 
حور بفرحه:بجد حاضر اوعدك
اسد قبلها من خدها:ماشي 
حور:قولي بقا 
اسد:ايه
حور: اليومين عدو عليك ازاي 
اسد:كانه يومين وحشين اوي منغير 
حور ضحكت اسد قبلها مكان غمازاتها 
اسد:عارفه ايه اكتر حاجه كانت واحشاني 
حور:ايه 
اسد:ضحكتك يا نور عيني
حور:بابا 
اسد:نعم
حور:هو انت عملت ايه مع طارق
اسد:كل خير 
حور:يعني هو كويس 
اسد :اه مـ.ـا.تخفيش علي ابوكي 
حور: مش انت بابا 
اسد:طبعا ياروح قلب بابا ده انتي دلوعة بابا وجوا عين بابا عايزه  ايه يا روحي 
حور:انزل نفسي انزل معاك اوي 
اسد:حاضر بكره 
حور:هتوديني فين 
اسد:النادي 
حور :لا 
اسد بضحك:لا هننزل وبعد كده هنروح اي حته انتي عايزاها 
حور:اي حته اي حته 
اسد:اه يا روحي 
حور:طب يلا ننام
اسد:عدلها علي السرير 
حور:اسد 
اسد:ايه 
حور:عايزه اروح ل تاليا عشان فونها مغلق من يومين 
اسد:حاضر 
اسد نام علي ضهره وحور حـ.ـضـ.ـنته ونامت 
اسد في سره:هدوبيني فيكي ايه تاني وقبلها من شعرها 
مالك:مـ.ـا.تتحركيش 
تاليا:هو انت ايه بقا سبني امشي 
مالك بتحزير:قولتلك لسانك وبعدين احنا اتفقنا مافيش خروج من هنا يا تيتي 
تاليا:حـ.ـر.ام عليك يا مالك 
مالك اول ماسمع اسمو منها سرح
تاليا: هتسبني 
مالك فاق من سرحانه علي صوتها 
مالك بنبره هاديه غير طبيعته:مافيش خروج من هنا يا تاليا ياريت تتعودي انك هتفضلي هنا 
تاليا:طب انت هتخليني هنا ليه 
مالك:كده 
تاليا:...
مالك:لو حاولتي تهربي هيبقا مـ.ـو.تك 
تاليا:ماشي
مالك:ياريت تاكلي 
ونزل بعد شويه 
مالك:ماكلتيش ليه 
تاليا :.
مالك قرب منها وقومها ودخلها اوضه تاني كانت نضيفه 
تاليا: هو في ايه
مالك:مش عايز اسمعلك صوت والاكل ده تخلصه (كانت واحده شايله الاكل)
مالك خرج من الاوضه وساب تاليا وقفل الباب 
مالك:عايز الاوضه نضيفه في ثواني عشان تمشي الساعه داخله علي 5 الصبح قبل النهار
تاني يوم عند حور 
حور جنب اسد بهدوء:بابا اسد يا بابا 
اسد بنوم:ايه يا حور 
حور:يلا عشان نفطر 
اسد:مش دلوقتي 
حور:يا اسد قوم بقا 
اسد:طب قولي صباح الخير الاول 
حور:مش عارفه ليه مش متعوده اقول صباح الخير خالص 
اسد :انا اعلمك 
حور:لا ده تعود 
اسد:انا هعودك علي صباح الخير بتاعتي 
وشـ.ـدها وقبلها 
حور نبضات قلبها سريعه 
اسد:اهدي خلاص مافيش حاجه انا هاخد شاور ونفطر 
وقام وحور لسه علي وضعها نايمه علي السرير وباصه للسقف 
اسد:انا بقولها مره واحده لو عايزاني اقولها مرتين اقولهالك وبيقرب منهاا 
حور بتقوم:لا لا ..
مالك وبيلعب في شعرهاا :صباح الخير 
تاليا بخـ.ـو.ف:انت بتعمل ايه اوعا وبتبعد 
مالك:كل ده نوم 
تاليا: انت عايز ايه 
مالك:عايز افطر 
تاليا:وانا اعملك ايه 
مالك:تفطريني ياروحي وسحبها من ايديها 
تاليا:انت موديني فين 
مالك نزلها وسابها في المطبخ:بسرعه
تاليا:انا مش فاهمه حاجه 
مالك وبيتكلم في وشها:فهمك تقيل اوي انتي بقولك بسرعه عايز افطر يا تيتي 
تاليا:وانا مالي بيك حد قالك ان الخدامه بتاعتك 
مالك بعصبيه وبيقرب عليها: اخلصي في يومك ده
تاليا مسكت السكينه :لو قربت تاني همـ.ـو.تك 
مالك ضحك:طب بسرعه 
تاليا في سرها:غور في داهيه وبتفكر ازاي تهرب منو
حور:لالا 
اسد مسكها:راحه فين 
حور:ال..ال.
اسد ضحك:كنتي سرحانه ده كلو في ايه 
حور بتسرع:فيك ..اقصد يعني 
اسد بابتسامه :ده انا واكل عقلك بقا 
حور بتـ.ـو.تر وفي سرها:انا عكيت الدنيا اوي
اسد:لا لا الدنيا ذي الفل 
حور:انت سمعت 
اسد وبيقرب منها اكتر:اول حاجه انا واقف جنبك تاني حاجه انتي صوتك عالي يا بـ.ـنتي
حور بتـ.ـو.تر:انت بتقرب اكتر ليه يا اسد
اسد:اصل قربك حلو اوي
حور:انت شكلك عايز تاكل بسبوسه اعملك بسبوسه 
اسد ضحك:وتعملي ليه وانا ممكن اكلك انتي 
حور بتـ.ـو.تر:..
اسد:بتتكلمي الكلام بيتقلب عليكي يا حوري 
حور:ابعد بقا انت قليل الادب وبعدين بقولك بسبوسه انا مالي انا 
اسد:عايز اكل جاتو
حور:طب سبني وروح كل برحتك 
اسد:اهدي وافهمي يا مـ.ـجـ.ـنو.نه
حور:انا مـ.ـجـ.ـنو.نه
اسد:وهبله
حور:طب سبني بقا كده مش انا مـ.ـجـ.ـنو.نه وهبله سبني لا يجيلك نفس المرض 
اسد: يا نفسي يجيلي 
حور:هو ايه 
اسد:قلبك 
حور بتـ.ـو.تر:والنبي يا اسد هروح فين تاني انا بقيت في الحيطه 
اسد:بصي 
حور:نعم 
اسد:بقولك بصي 
حور بصت عليه 
اسد وبيسحب ايديها وبيبـ.ـو.س ايديها :مش هاخدك النادي النهارده نروح اي حته تانيه 
حور سحبت ايديها:انا انا عندي جامعه النهارده 
اسد:اهدي لسه بدري في حد يخض حد كده فيها ايه عندك جامعه يعني 
حور:اصل كنت ناسيه 
اسد:بقيتي تنسي حاجات كتير يا حور 
حور بستغراب:انا ؟نسيت ايه 
اسد:مش كنتي مواعدني كل يوم تصحيني علي بوسه منك 
حور:انا 
اسد:اه 
حور:ده كدب انا لما بكدب بتعـ.ـا.قبني انا بقا هعـ.ـا.قبك 
اسد ضحك:هتعقبني انا 
حور:اه واستني بقا عشان اعمل فيك عقـ.ـا.ب حلو
الباب خبط
اسد:طب استني هفتح و نكمل كلامنا 
وراح يفتح كان لابس شورت بس 
اسد بعصبيه: انت ايه اللي جايبك هنا 
مايا:في ملفات عايزه امضيتك وبتقرب عليه 
اسد:تعالي 
ودخل ناحية اوضة المكتب 
مايا بتقرب منه وايديها علي عضلات باطنه:واحشتني اوي 
اسد بعصبيه:مايا اتعدلي 
مايا:هو انا عملت حاجه انا بقولك واحشتني
حور سمعت اخر كلمه واحشتني وشافت قد ايه مايا بتتكلم وهي قريبه من اسد 
حور وبتحاول مـ.ـا.تعيطش:طب مش قدام عيني 
مايا بمياعه:ماكنتيش اعرف ان انتي هنا 
حور د.خـ.ـلة علي اوضتها
اسد واقف بيمسح علي وشه من كتر الغضب 
مايا:بتحبها 
وكان في ثانيه اسد مسكها من دراعهاا وضـ.ـر.بها بالقلم
اسد:تعالي وشـ.ـدها 
اسد ل نفس الشخص اللي راح عند مالك:عند مالك 
وفي ثانيه خد مايا و ونزل 
واسد دخل جوا ولسه هيفتح الاوضه حور طلعت 
وهي منهاره وماسكه شنطة هدومها 
اسد ومسكها من دراعها:انتي راحه فين 
حور بعـ.ـيا.ط:ماشيه خوني برحتك بس مش هنا مش قدام عيني يا اسد وانا انا عارفه ان انا  مش من حقي ازعل اوي كده بس بس ...
اسد:انا مش خـ.ـا.ين وعمري ماهخونك 
حور بعـ.ـيا.ط: باين فعلا عندك حق وسبني بقا
اسد: مش هتخرجي يا حور 
حور بعـ.ـيا.ط اكتر:ليه هاا متمسك بياا ليه ليه دايما بحس انك سايبني معاك شافقه عليا ليه ها ليه دايما شايفني مش هقدر لا هقدر يا اسد 
اسد بيحاول يمسك عصبيته من كلامها :ادخلي يا حور 
حور:لا 
اسد شالها ودخلها الاوضه: خروج من هنا مافيش وهتفضلي مراتي ومش هططلعي من بيتك 
وطلع 
اسد في المكتب:مـ.ـا.تقولها مستني ايه مستني لما تضيع منك يا غـ.ـبـ.ـيي  .. وبيرد علي نفسه ً... ما كده كده هضيع هي عمرها ما حبتني وانا كبير كبير اوي عليها دي قطه مغمضه 
وسمع الفون بيرن اتجه ناحية الاوضه 
ودخل 
كانت حور قاعده بتعيط علي السرير قرب منها 
وشـ.ـدها مره واحده وحـ.ـضـ.ـنهاا 
حور بعـ.ـيا.ط بتقاوم حـ.ـضـ.ـن اسد بس مش قادره واخيرا قوتها انهارت بين احضانه 
اسد:وربنا ماقدر اقرب من واحده غيرك فهمتي غلط انا اسف اهدي ...
الفون مستمر في الرن 
وقرب من الفون وهي في حـ.ـضـ.ـنه
اسد:الرجـ.ـاله تعلمها الادب 
مالك:عملتلك ايه 
اسد:بعدين 
مالك:ماشي في واحد من الرجـ.ـاله معها 
اسد:تمام وقفل  
حور:هتتجوزها لما ططلقني 
اسد كان علي لسانه الف رد بس للاسف:انتي عايزه ططلقي  
حور: انت كنت بتقول كده 
اسد بعصبيه:انتي عايزه كده 
حور في سرهاا :طلاما قلبك مش معايه يبقا اختار اللي يريحك بس انت مش قادر تقوله عشان واعدك ليا
حور:اه
اسد:..
حور:اه
اسد:طب اسف اوي الطلب ده مش موجود عندي 
حور بخـ.ـو.ف بتحاول تخفيه :يعني
اسد:ذي ما سمعتي 
حور بعـ.ـيا.ط: انت مش بتحبني  
اسد :مين قالك الكلام ده
حور:..
اسد بعصبيه:ادخلي يا حور وطـ.ـلا.ق انا مش هطلق 
حور خافت تتكلم ود.خـ.ـلة 
واسد قاعد في الريسبشن 
اسد بعصبيه: طـ.ـلا.ق طـ.ـلا.ق لسانك قدر ينطقها يا حور  
ودخلها 
اسد:قومي 
حور:نعم 
اسد: هتروحي الجامعه 
حور:اه وبتمشي 
اسد مسكها من دراعهاا:غيري الارف ده 
حور د.خـ.ـلة من سكات غيرت هدومها ونزلت مع ابراهيم السواق 
عند تاليا ومالك 
مالك:فين الاكل 
تاليا :اعمل لنفسك قولتك مش الخدامه بتاعتك انت و اوعدك اول ما يجيلك شلل هعملك الاكل 
مالك:انتي عايزه تاخدي فوق دmاغك 
تاليا:لا لا علي ايه هعمل الاكل 
بعد شويه كان الاكل قدام مالك ولسه هياكل او حته 
تاليا:امم ايه احساسك لو فيها سم 
مالك رجعها تاني:انتي مـ.ـجـ.ـنو.نه يا بت 
تاليا:ليه يعني عشان ممكن اسمك لا انا ممكن امـ.ـو.تك واقطعك في اكياس عادي 
مالك:ده مع اي حد غير غير مالك الصقر 
تاليا: ...
مالك:ناويه تعيشي هنا بحترامك ولا ايه 
تاليا: انا محترمه غـ.ـصـ.ـب عنك 
مالك ومسكها من شعرها: ماشي يا محترمه وشـ.ـدها علي الاوضه 
تاليا بعـ.ـيا.ط: شعري 
مالك وبيبصلها:مشكلتك ان انتي مش قويه حتي بصي دmـ.ـو.عك نزلت في ثانيه ازاي ودخلها الاوضه وقفل عليها 
ونزل 
مالك في الفون:يا فنـ.ـد.م انا هفضل كده كتير 
..:هانت 
مالك: امته يعني وانا عايز انزل معاهم 
..:هتنزل 
في الجامعه
صباا:كل ده يا حور 
حور:معلش 
صبا :طب يلا دخلو
(حور اول يوم جامعه خبطط في شخص اسمو عمر الاسم كان غلط الشخص ده اسمو جاسر )
ودخلو 
جاسر:اهلا انا دكتور جاسر دكتور  الماده 
جاسر بيتكلم وعيونه علي حور الي سرحانه في مليون حاجه 
 
بعد المحاضره
صبا:مالك ياحور شكلك زعلانه 
حور:ها لا مافيش حاجه انا همشي سلام 
صبا بستغراب: سلام
 ورجعت 
اسد نزل 
وحور طول الليل مستنيه ان هو يرجع 
ونامت وهي مستنيه 
اسد دخل وكانت حور نايمه حـ.ـضـ.ـنها ونام 
تاني يوم الصبح 
اسد صحي ونزل وحور كانت لسه نايمه 
حور صحيت فضلت تدور علي اسد مافيش حاجه 
حور بعـ.ـيا.ط بترن عليه مش بيرد 
اول مره وتانيه وتالته اسد رد في الاخر 
حور بعـ.ـيا.ط:اسد الوو 
اسد بخـ.ـو.ف بس مش عايزه يبان :ايه يا حور 
حور:انت جيت امبـ.ـارح صح 
اسد:اه 
حور:طب..طب..
اسد:حور اقفلي دالوقتي مش فاضي باي 
وقفل 
عند تاليا ومالك 
مالك سابها من امبـ.ـارح في الاوضه وقافل عليها 
مالك:بت 
تاليا بتعب:اسمي تاليا
مالك:طب يا ست تاليا 
تاليا: نعم
مالك:حلوه اووي نعم بتاعتك دي 
تاليا: هتسبني امته بقا 
مالك وبيمسح علي شعرها:قولتلك مش هسيبك 
تاليا بتبعد:انا عايزه حجابي ان.
مالك :تؤتؤ..
ود.خـ.ـلة واحده بالاكل
مالك:تخلصي الاكل يا تاليا 
تاليا: انا عايزه امشي والنبي يا طنط قوليلو يسبني 
مالك ضحك:وطلع 
داده فاطمه:قومي يا بـ.ـنتي وقومتها :بصي يا بـ.ـنتي مالك بيه عمره ماهيجي معاكي كده مستحيل مالك بيه اسمعي كلامو 
تاليا:انا عايزه امشي من هنا
داده فاطمه: اسمعي كلامه 
تاليا: ماشي 
عند حور 
نزلت الجامعه 
جاسر:اهلا يا بشمهندسه حور 
حور :اهلا بيك يا دكتور 
جاسر:كنت عايزك في مكتبي 
حور:في حاجه يا دكتور 
جاسر:كلمتين بس 
حور ود.خـ.ـلة المكتب 
جاسر:ايه رايك تنزلي تدريب 
حور:احنا لسه في اول يومين ولسه اول سنه يعني لسه ماعرفتيش حاجه 
جاسر:انا هعرفك كل حاجه 
حور:ماشي بس هاخد رايهم الاول 
جاسر:تمام برحتك 
في اخر الليل بردو حور نامت وهي مستنيه و اسد رجع وتاني يوم الصبح نزل منغير ما يقول 
في الجامعه 
صبا:قولتلهم عندك علي الي دكتور جاسر قالهوالك 
حور:النهارده 
في العربيه حور 
حور:معلش يا عمو ابراهيم عايزك ططلع علي الشركه 
ابراهيم:حاضر يا هانم 
وطلعت الشركه وعيون المؤاظفين عليهاا 
حور:لو سمحتي فين اسد بيه 
قمر:مستر اسد مش موجود بيجي الساعه 3 الفتره دي 
حور بستغراب:ازاي يعني بيجي كل يوم 3
قمر:اه يا هانم 
حور:طب انا هقعد عقبال ما يجي
قمر:اسفه بس ماينفعش القاعده دي يا فنـ.ـد.م 
حور قاعده في مكان في الشركه بس زحمه بالمواظفين 
بعد ساعه 
حور :اسد 
اسد بستغراب:حور تعالي ودخلها المكتب 
اسد بعصبيه: ايه اللي جايبك هنا 
حور:طب ايدي 
اسد:اخلصي 
حور:كنت جايه  اطلب طلب  منك 
اسد:قولي 
حور:انا عايزه اشتغل 
اسد:نعمممم..
حور بو.جـ.ـع:ايدي 
اسد:اخلصي 
حور:كنت جايه اطلب منك طلب 
اسد:قولي 
حور:انا عايزه اشتغل 
اسد: نعم 
حور:اشتغل 
اسد وبيحاول يكتم غضبه:فين ابراهيم 
حور:مشي 
اسد:مشي 
وسحبها و خرج بيها بكل هدوء وركبها العربيه وطول الطريق بيتجانب انو يبص في عيونها 
اسد وهو بيقفل الباب:اه كنتي عايزه ايه 
حور بخـ.ـو.ف:عايزه اشتغل 
اسد:اممم وبعدين
حور:بس 
اسد وبيقرب منها:اسمعي 
حور بخـ.ـو.ف وبتبعد:نعم 
اسد: مين اللي قالك علي موضوع الشغل ده 
حور:انا ...
اسد بعصبيه: مش عايز كدب و يئما  انتي عارفه ممكن اعملك ايه 
حور:الدكتور في الجامعه 
اسد بعصبيه :وانتي مالك ومال ام الدكتور 
حور بخـ.ـو.ف:هو قالي 
اسد مسكها من شعرها :حور اعتبريه تحذير تعتبريه تهديد انا الي يقرب منك همـ.ـو.ته فاهمه 
حور:اه 
اسد وبيشـ.ـد بسيط علي شعرهاا: فاهمه 
حور:اه فاهمه 
اسد:علي اوضتك وسابها 
حور جريت علي الاوضه
حور بعـ.ـيا.ط:انا زهقت بقا يارب وفتحت صورة مامتها:انتي ليه مش خاتيني معاكي انا تعبانه اوي حتي اسد يا ماما اتغير اويي 
اسد منغير مايسمع هي كانت بتقول ايه:كلي 
حور:مش جعانه 
اسد مسكها من دراعها:كلي يا حور 
حور بعـ.ـيا.ط: ح..حا.ضر 
اسد:تخلصي وتشوفي تمرينك 
حور:حاضر 
اسد:هتنزلي الجامعه تدخلي وتخرجي منها منغير ولا كلمه مع حد 
حور:حاضر 
اسد:وربنا يا حور لو عرفت انك كلمتي حد هعمل فيكي حاجه همـ.ـو.ت واعملها 
حور:بكلم صبا 
اسد:مين صبا 
حور:صحبتي
اسد:مافيش كلام مع حد وابعتي رقمها 
حور بغيره: ليه 
اسد:كلي 
حور كلت واسد في اوضة الرياضه بيلعب 
اسد :عايزه ايه 
حور وعنيها في الارض: مش انت قولتلي ..
اسد:خلاص ومشي بخطوات قريبه منها جدا وخد المنشافه من وراها  وطلع 
حور يعني غلطان وبيعاملني وحش
اسد:لسانككك 
حور بخـ.ـو.ف:هاا
مالك دخل عليها الاوضه:عامله ايه 
تاليا بتعب: كويسه 
مالك:ياريت تاكلي عشان التعب ظاهر عليكي 
تاليا:حاضر
مالك في سره:غريبه اووي دي بتسمع الكلام وبترد حلو هتتلاقيها سخنه 
مالك قرب عليهاا: شاطره عايزك كده دايما 
تاليا:هبقا كده عشان تعبت اوي 
مالك: ياريت ومـ.ـا.تخفيش مش هعملك حاجه 
تاليا :...
مالك:داده فاطمه هطلعلك الاكل
ونزل 
مالك:حلوه اوي وانتي هاديه انتي حلوه فكل حالة بس الهدوء حلو اوي عليكي 
ونزل 
مالك :داده الاكل ل تاليا و ياريت ططلعلها اكل صحي 
داده فاطمه:حاضر يا مالك بيه 
عند حور خلصت و داخله الاوضه 
حور دخلت منغير كلام 
اسد:عايزه ايه 
حور:عايزه اخد شاور 
اسد:ادخلي و طريقتك تتعدل بدل..
حور:ماشي 
اسد سبها دخلت و هو غير هدومه ونزل 
حور  :هو فين اسد بردو بردو نزلت 
بعد وقت
حور في الفون 
حور:عامله ايه يا ماما 
ليلي :الحمد لله يا حبيبتي انتي عامله ايه واحشتني انتي واسد بقا كده يا حور لو انا مش رنيت انتي كمان مش بترني عليا 
حور:حقك عليا يا ماما وانتي وربنا وحـ.ـشـ.ـتني اكتر 
ليلي:تعالي انتي واسد واقعدو معايه النهارده 
حور بزعل:خليها وقت تاني
ليلي:ماشي بكره هستناكي انتي واسد 
حور:حاضر يا ماما 
وقفلو 
اسد جيه مره واحده وشافه وهي بتقفل الفون 
وتجاهلهاا 
حور:مش هتسال انا كنت بكلم مين 
اسد:مش عايز اعرف وهو هيمـ.ـو.ت ويعرف هي بتكلم مين 
حور: ماما ليلي قالتلي تعالو بكره 
اسد:مش هنروح في حته 
حور:ليه يا اسد كده 
اسد:هو كده يا حور ونامي الوقت اتاخر 
حور بخـ.ـو.ف قربت عليه ببطئ :مال دراعك 
(كان اسد بيكلمها و بيقلع قميصه)
اسد:معرفش 
حور:طب ثانيه عش...
اسد بعصبيه: نامي يا حور وان شاء الله امـ.ـو.ت حتي 
حور بعـ.ـيا.ط: بعد الشر عليك 
اسد:اهدي ونامي 
حور ومستمره في العـ.ـيا.ط :دراعك ازرق اوي انت اتخبط في 
اسد في عاقله:حتي وانا قاسي معاك ومخـ.ـو.فك و مخليكي تعيطي حنينه وخايفه علياا 
اسد قرب منها:مافيش حاجه اهدي دراعي يومين او تلاته وهيبقا كويس 
حور: طب ينفع احطلك عليه اي حاجه عشان الورم ده يروح
اسد بنفاذ صبر ومش عايز يزعلها اكتر من كده:حاضر 
حور جريت جبتو 
حور :اقعد وحركته وقاعدته علي طرف السرير و قربت عليه وبدات تحطلو المرهم برقه و صوابعها خفيفه 
واسد سرحان في لمساتها الرقيقه 
حور:انا اسفه اوي و.جـ.ـعتك 
اسد :ها قلتي ايه 
حور:اسفه عشان ايدي تقيله 
اسد في سره:ياريت الدنيا كلها في تقل ايديكي يا حوري 
اسد وخد نفس عميق جنب شعرهاا 
اسد برومانسيه:ريحتك تجنن 
حور بكسوف:شكرا
اسد:بكره هتروحي عند ليلي 
حور:ماما قالتي انتي واسد 
اسد:لا روحي انتي عندي شغل بكره كتير 
حور بخـ.ـو.ف:ينفع اقولك حاجه 
اسد:قولي 
حور:انت بتروح فين الصبح بدري كده 
اسد بعدm فهم:بروح فين 
حور:اصل السكرتاريه قالتي انك بتروح الشغل الساعه 3
اسد:ببقا مشغول بحاجات تانيه 
حور:مايا؟
اسد بعصبيه مسكها من دراعهاا  ونزلها :.
اسد بعصبيه ومسكها من دراعها و نزلها:اسمهاا ما يجيش علي لسانك دي واحده 
حور بمقاطعه :للدرجادي فارقه معاك اشبع بيها 
اسد بعصبيه: مـ.ـا.تغريش من دي دي واحده و*** 
حور:ايو اشتمها قدامي و من ورايا ..
اسد بعصبيه سابهاا:انا مش هتكلم كتير افهمي الي تفهميي 
حور و فجاء اتحولت من واحده متعصبه للعـ.ـيا.ط:بتخوني ليه هااا 
اسد بعصبيه: انا مش هتكلم تاني قولتلك مش بخونك و مش يوم مااخونك اخونك مع دي 
حور بتعيط ومستمره في العـ.ـيا.ط 
اسد بيحاول يبقا هادي مسك ايديها و حـ.ـضـ.ـنهاا :ينفع تهدي شويه و اثقي فيا صدقيني عمري ماهخونك 
حور بعـ.ـيا.ط و لسه بين احضانه:طب ليه كنت واقف معاها كده 
اسد:هي ملزقه شويه وانا هربيها 
حور بخـ.ـو.ف: هتعمل ايه 
اسد:مافيش داعي عشان تخافي 
حور:انا مش خايفه 
اسد:واضح عليكي وبعدين بطلي الجو ده مش دي اللي هتغيري منها 
حور بنفعال :انا  غيرانه عليك مش منهاا...واستوعبت هي قالت ايه 
اسد:قولتي ايه 
حور:هاا لا وبتبعد وططلع من الاوضه 
اسد كان هيطير من الفرحه ان حس لو بجزء صغير اووي من حبهاا 
اسد في سره:وربنا هعيشك معايه احلا ايام حياتك بس شويه 
واتجه للسرير نام وشويه وحور دخلت 
حور بهدوء قربت عليه وفضلت مركزه في ملامحه وقد ايه ملامحه هاديه و رموشه حلو 
حور:حتي وانت نايم حلو نفسي ربنا يقبل داعواتي 
ونامت وبعد شويه اسد كان حـ.ـضـ.ـنها ذي كل يوم 
تاني يوم الصبح 
مالك بيحاول يتجانب تاليا عشان  قدامها مش قادر يسيطر علي نفسه 
مالك وتاليا نازله وشايفهاا:بشوفك ببقا نفسي ادخلك جواياا مش احـ.ـضـ.ـنك لا ادخل جوايا 
تاليا: صباح الخير 
مالك:مافيش رد 
تاليا بصتلو بقرف 
مالك:بتبصي كده ليه 
تاليا:كده ازاي يعني 
مالك:انا اللي بسالك 
تاليا: الصراحه نفسي امسكك بشوية جاز واولع فيك 
مالك في ثانيه سحبها من شعرها وقربها منو:انا قلت هتتعدل وتبقا محترمه 
تاليا بو.جـ.ـع:انا محترمه غـ.ـصـ.ـب عنك 
مالك:لا هتبقي لو لسانك ده اقطعهوالك 
تاليا بو.جـ.ـع :شعري
مالك:تحبي تبقي من غيرو شكلك بتحبي عشان طويل و بيقرب ايدو وبيشم ريحة شعرها 
تاليا: اه ..
مالك:اتعدلي 
تاليا:حاضر 
مالك سابها وتاليا لسه هتجري 
مالك:استني 
تاليا بعـ.ـيا.ط: نعم 
مالك: اقعدي 
تاليا قربت و قاعدة 
مالك: كلي 
تاليا بدات تقرب من الاكل و شعرهاا متبهدل و علي وشها بسبب مسكة مالك وبتعيط 
مالك وهو بيرجع شعرها ورا ودنها وبنبرة حنيه :اسمعي الكلام عشان مش عايز اعملك حاجه 
تاليا بعـ.ـيا.ط: هو..ا.انت ..لسه هتعمل حاجه 
مالك بنفس نبرة صوته:اه لسه وماسك نفسي بالعافيه
واحد من رجـ.ـالته دخل وعيونه في الارض:احمد بيه هنعمل ايه معهاا 
مالك:روقتوهاولا لسه 
..:اه يا احمد بيه مافيهاش حته سليمه  
مالك: ماشي امشي انت 
تاليا بخـ.ـو.ف بتبعد
مالك:في ايه 
تاليا بخـ.ـو.ف:هاا والنبي مـ.ـا.تعمل فيا حاجه هسمع الكلام
مالك:اهديي في ايه 
تاليا بعـ.ـيا.ط: انا.
مالك بعصبيه: اسكتييي خالص 
تاليا بخـ.ـو.ف سكتت 
مالك سابها وطلع 
عند حور 
اسد صحي ذي كل يوم نزل وهي نايمه 
حور صحيت وكانت زعلانه ان هو نزل وصليت فرضها ومسكة الفون 
رساله من الفون:غيري وانزلي عشان تروحي ل ليلي 
حور:حاضر 
ود.خـ.ـلة تغير هدومها 
ليلي:عامله ايه يا حبيبتي 
حور:الحمد لله يا ماما انتي عامله ايه وحـ.ـشـ.ـتني 
ليلي:وانتي يا حبيبت قلبي امال فين اسد 
حور:معلش اسد مشغول شويه 
ليلي :ماشي يا حبيبتي 
بعد شويه 
ليلي:حور 
حور:نعم يا ماما 
ليلي:مافيش حاجه في الطريق 
حور:يعني ايه 
ليلي:لسه مافيش بيبي في الطريق 
حور بكسوف:لا 
ليلي:ان شاء الله ربنا يراضيكو 
حور:.. 
وفات اسبوع وحور مش بتشوف اسد خالص بيرجع وهي نايمه وبينزل وهي نايمه و مش بتنزل الجامعه وبتحاول كل مره تقعد تستنا اسد بس بردو مش بتشوفه وتاليا بقيت تحاول تتجنب المشاكل خالص مع مالك خايفه ليعمل فيها حاجه و مايا ذي ماهي في المخزن واسد بشغول بحاجات كتير بيحاضرها ونفس الوقت بشغلو والتمرينات وطول الاسبوع حور بترن مافيش رد ممكن يرد عليها في رساله 
حور في ريكورد :اسد والنبي نفسي اشوفك او حتي اسمع صوتك والنبي يا اسد انت ليه بتعاملني كده عشان خاطري حتي ترد في الفون 
اسد سمع الرساله و كان مبسوط ان هو اخيرر سمع صوتهاا وزعلانه عشان باين في صوتها الزعل 
اسد لنفسه:هانت كلها بكره بكره بس 
حور في ريكورد تاني:طب رد عليا يا بابا انا عملتلك ايه طب طب قولي وانا هصالحك بس مـ.ـا.تسبنيش كده 
اسد سمع الريكور وكان هيمـ.ـو.ت ويكلمها بس قدر يسيطر علي نفسو
اسد في رساله مش ريكورد:انا مش هاجي النهارده وبعدين الكلام ده عشان مشغول 
حور بعـ.ـيا.ط بتكلم نفسها:طب انا عملتلك ايه عشان تتعامل معايه كده يا اسد انا بحبك اوي وانتي حتي مش طايق تشوفني او تسمع صوتي
عند مالك 
مالك من وراها:راحه فين 
تاليا بخـ.ـو.ف: هطلع الجاردن 
مالك: قلتيلي 
تاليا: لا 
مالك:طب ايه راي....
تاليا:انا اسفه صدقني خلاص هقولك 
مالك قرب عليها ومسكها من وسطهاا 
مالك وبيسحبها ل فوق:وبردو لابسه حجابك عشان الجاردن 
تاليا:...
مالك:جبتي منين الحجاب ده 
تاليا بخـ.ـو.ف: ختو من وراا داده فاطمه 
مالك: طب عيب تسرقي كده تخشي النار 
تاليا: وحـ.ـر.ام بردو افضل بشعري قدامك 
مالك وبيقربها اكتر وبيشم ريحتها:مش حـ.ـر.ام 
تاليا بتحاول تبعد بس مش قادره ايد واحده من مالك مكتفهاا:ازاي يعني 
مالك وهو قدام الاوضه:بعدين والحجاب ده رجعي ل داده فاطمه 
تاليا: حاضر ودخلت 
وهو طلع للجناح بتاعه 
بعد شويه 
تاليا بتخبط علي الباب 
مالك :ادخل 
مالك:في ايه 
تاليا وعيونها بتكشف المكان  ومركزه في تفاصيلو 
مالك:تيتي 
تاليا: هااا 
مالك:ركزي في ايه 
تاليا بترجي :ينفع اطلب منك طلب
مالك: منغير مقدmـ.ـا.ت قولي 
تاليا: انا عايزه اكلم بـ.ـنت عمتو 
مالك: لا 
تاليا: معلش عايزه اطمن عليها 
(وحور بردو هتمـ.ـو.ت عليها واسد سال وعرف ان هي مع مالك وقال ل حور ان هي كويسه بس معرفهاش حاجه اكتر من كده)
مالك: امشي يا تاليا 
ولسه هتخرج 
مالك:استني 
تاليا: نعم 
مالك :تعالي اِحلئلي داقني 
تاليا: نعم 
مالك بعصبيه طفيفه:سمعتي 
تاليا بخـ.ـو.ف:اه 
واتجه للحمام وتاليا لسه مكانها 
مالك وهو في الحمام:تاليا 
تاليا من بعيد:نعم 
مالك:يلا 
تاليا قربت ببطئ اوي ووقفت علي الباب  
مالك شـ.ـدهاا وشالها قاعدها جنب الحوض 
مالك:يلا 
تاليا بخـ.ـو.ف وايديها بتتعرش وخايفه تقرب ايديها ومالك مقرب وشه عليها وبدات تقرب ايديها ومالك بيقرب راسه منها وهي بتبعد لحد مابقيت راسها في الحيطه ومالك جنبها بظبط 
مالك:مـ.ـا.تخفيش ورجع ل واضعه 
مالك بضحكه خبيثه:اطلعي 
تاليا اول ماسمعت كده جريت من قدامه ونزلت 
عند حور 
حور قاعده والوقت اتاخر وعلامـ.ـا.ت الحـ.ـز.ن علي وشها 
اسد في رساله:نامي 
حور منغير مـ.ـا.ترد عشان عارفه ان هو مش هيرد عليها نامت وبعد ساعتين اسد رجع البيت وقرب منها بكل هدوء و باسها من خدها بهدوء 
اسد:وربناا علي عيني بس بكره بس 
حور بتتحرك وفي ثانيه اسد دخل في مكان في الاوضه حور مش هتشوفه في  
حور بزعل:ليه كده يا اسد حـ.ـضـ.ـنك واحشني اوي 
اسد كان هاين عليه يخدها بين احضانه
تاني يوم الصبح وذي كل يوم بردو نزل بس حور صحيت كانت مبسوطه عشان ريحة البرفيوم بتاعت اسد كلها في الاوضه 
 في رساله 
في الشات 
اسد:قمري صحي ولا لسه 
حور :وحـ.ـشـ.ـتني اوي 
اسد:صباح الخير ❤ 
حور بزعل:طب هتجي النهارده نفسي اشوفك 
اسد:معرفش 
حور:طب ينفع اطلب منك طلب 
اسد:اطلبي عيوني 
حور:ينفع اجيلك وربنا يا اسد اشوفك بس ثانيه 
اسد:حور 
حور:نعم 
اسد:مـ.ـا.تنزليش من البيت 
حور:حاضر 
اسد: قومي صلي 
وقفل الواتساب 
حور بفرحه:اخيراا كلمتني نفسي بقا اسمع صوتك 
بعد سعات 
اسد:مش عايز ولا غلطه 
مواظف:حاضر يا مستر اسد
في الشات 
اسد:حور 
حور:نعم 
اسد:ادخلي اوضتك القديمه 
حور:ليه 
اسد:منغير ليه 
حور دخلت 
حور:انا في الاوضه 
اسد:تمام افتحي الدولاب هتتلاقي فستان البسي وانزلي اول ما اكلمك 
حور:طب يعني هشوفك 
اسد:اخلصي 
حور:حاضر هلبس 
اسد:باي وقفل
حور :هو في ايه وليه هنزل يارب اشوفه والنبي 
وبعد ساعه 
في الشات
اسد:خلصتي 
حور:اه 
اسد:انزلي هتتلاقي السواق تحت 
حور:حاضر ونزلت
وكان شكلها يجنن في الفستان كان فستان ابيض رقيق جداا و شوز ابيض بكعب و شعرهاا 
وميكاب بسيط
السواق نزلها في مكان 
واول ما نزلت السواق مشي 
حور بخـ.ـو.ف وبتحاول تكلم اسد قافل 
ومره واحده جيه نور والڤيلا نورت والباب اتفتح وكانت عبـ.ـاره عن ڤيلا كبير جدا و دخلت 
حور بتدخل بخطوات بطئ كلهاا خـ.ـو.ف 
ودخلت ووقفت وكل حاجه اشتغلت الانوار و كان صورها في كل حته في المكان
حور بفرحه:ايه ده واو و مبهوره بذوق التزين وصورهاا موجوده في كل مكان علي الحيطان 
وبعد كده السلم نور حور طلعت عليه 
وبدات تمشي في اتجاه الاوض اول اوضه كانت عبـ.ـاره عن جناح كامل 
حور بتفتح بخـ.ـو.ف واول ما فتحت كان اسد واقف و بيضحكلها حور جريت عليه 
حور بعـ.ـيا.ط وحـ.ـضـ.ـنتو:وحـ.ـشـ.ـتني اووي يا بابا 
اسد اول ما دخلت بين احضانه مسكها ورفعها عن الارض خالص 
اسد بحنيه:هششش خلاص مافيش عـ.ـيا.ط 
حور بعـ.ـيا.ط:واحشتني اوي 
اسد و بيقبلها بشغف في كل حته في وشها :وانتي 
حور بستسلام لي:ليه عملت كده
اسد :هقولك وبدا يسحبهاا في اخر دور في الڤيلا 
حور طلعت وكان متزين بطريقه تحفه وبلالين كتير في الارض 
واسد ثبتهاا وواقف وراها وباصين للسماا واسد راسه علي كتفهاا وبيحرك انفو علي عنقهاا وحور ساكته و مش قادره تتكلم من تـ.ـو.ترهاا
ومره واحده حور انتبهت ل انوار من السما 
وكان مكتوب حوري 
حور فرحت 
اسد ولسه في مكانه وجنب ودنهاا:بحبك 
حور لفت ومش مصدقه ان هي سمعت صح :ايه
اسد ولسه مسكها من وسطهاا ومركز في عيونها:بحبك 
حور انفسها سريعه:بجد
اسد:وربنا بحبككككك وشالهاا ورافعهاا  
اسد وعيونه في عيونها:بحبك وربنا بدmنك او بعشقك دي كلامـ.ـا.ت صغيره اووي مايوصفوش اي حاجه جوايا من نحيتك غيرتي كل حياتي وربنا غيرتي كل حاجه فياا يا بنوتي 
ونزلهاا 
حور مكسوفه ومش قادره تتكلم اول مااسد نازلها مشيت من قدامه بس اسد مسكهاا 
اسد:مافيش رد 
حور وشهاا في الارض بس علامان الفرحه علي وشهاا 
اسد:مافيش داعي انا عارف الاجابه 
و رافع راسها وقبلهاا وطالت اوي عن كل مره
واخيراا بعد عشان تلتقط انفسهاا 
حور بهلوسه:..ا..ه
اسد:انتي كويسه
حور بانفاس سريعه:اه 
اسد بابتسامه كده هتضعي مني من اول الليله 
حور:يعني ايه 
اسد وقرب منها وحور متثبته في الحيطه و محاوطها : يعني حشـ.ـتـ.ـيني و  اووي وبحبك و انا صبرت الاسبوع ده بالعافيه 
حور بتحـ.ـضـ.ـنه:ليه 
اسد:بعدين يا حوري 
حور بعدت:انا اسفه 
اسد بيشـ.ـدها من ايديهاا : اسفه ايه بقا انت مقديهاا احضان وبيحـ.ـضـ.ـنها و بوس و بيقبلها
اسد بصوت ماليان حنان:حصوني بتنهار قدامك
حور:...
اسد بمشاكسه:مش سامع صوتك 
حور بصوت خفيف جدا:هااا 
اسد شالها:لا كده انتي هتنامي مني 
واتجه للسفره في نفس المكان 
 اسد وحور علي رجلو وماسكه في رقابته ونايمه علي صدره: وحـ.ـشـ.ـتني اوي القاعده دي 
حور بصوت مش مسموع:وانا 
اسد:وانتي ايه يا حبيبت قلبي 
حور بكسوف:هاا انا انا ايه 
اسد بضحك:يعني مش واحشاكي 
حور:...
اسد جنب ودنها بهدو:خلاص قومي 
حور مسكت في حـ.ـضـ.ـنه اكتر 
اسد :حلوه اوي النهارده انتي حلوه كل يوم وفي كل حاجه بس الابيض فيكي تحفه 
حور:شكرا
اسد:شكرا بس مافيش حاجه تاني 
حور:عايز ايه 
اسد:ليا مزاج اع...
حور باسته في خده برقه ورجعت نامت تاني علي صدره 
اسد: الله عليكي بقيتي عارفه كل حاجه 
حور:..
اسد قبلها من خدها:انتي كويسه 
حور بتـ.ـو.تر بتحرك رقبتها (اه)
اسد:طب يلا عشان تاكلي 
وبدا ياكلهاا و كل مره ياكلها يقبلها بقبله في مكان مختلف 
حور:الحمد لله 
اسد:ماشي يا روحي وبيقوم 
وبدا ينزل 
حور:رايح فين 
اسد: ننزل 
ونازل 
حور :هنرجع دالوقتي 
اسد ضحك: مش عايزه ترجعي 
حور:عايزه اقعد معاك 
اسد:هننزل تحت 
وفتح برجلو اوضه معينه والانوار مطفيه وفتحهاا 
حور بفرحه:هاا  ايه ده 
اسد:عيد ميلاد واحده كده بحبها 
حور ضحكت 
اسد:ضحكتك عندي الدنيا 
وبيقعدها علي التربيزه 
واقف قدامهاا 
اسد:كل سنه وانتي معايه 
حور وبتفرك في ايديها بتـ.ـو.تر:وانت معايه يا بابا 
اسد بحب:معايه وبابا في جمله واحده وحـ.ـضـ.ـنها 
اسد :طب الساعه 12 نطفي الشموع بقا 
حور:انت جبت صوري دي كلها منين 
اسد :عيب تسالي السؤال ده 
حور:بسالك بجد
اسد:صدقيني مهما اعمل مافيش حاجه هتوصف عشقي ليكي
حور:بس انت...
اسد سكتها:هششش انا ايه انا كل الي اعرفه ان انا بحبك بحبك اوي كمان 
حور:..
اسد عدلها واحتفلو بعيد ميلاد حور 
اسد وماسك شوكلاته وبيقربها من حور:عارفك بتعشقي الشوكلت 
حور علي اساس هتاكل الشوكلاته اسد قبلهاا 
حور :عيب اوي الحاجات دي 
اسد بيقرب منها:حاجات ايه 
حور بتـ.ـو.تر:مش عارفه 
اسد ضحك:اول مـ.ـا.ت عـ.ـر.في قوليلي 
واكلهاا 
حور:عايزه اشوف الهدايه 
اسد:جبتلك 20 هديه 
حور :اممم 
اسد:امم عشان بـ.ـنتي بقيت عندها عشرين سنه 
حور ضحكت 
اسد:غمزاتك قمر 
حور بكسوف:انا كل حاجه فيا قمر 
اسد:يا واثقه انتي 
وجبلها اول هديه 
اسد:الهديه العشرين دي عربيتك بسواقهاا وبدا ينزل بعدد الهدايه و حور كانت مبسوطه 
حور:دول19 هديه فاضل واحده 
اسد:فاضل اول هديه 
حور:ايه هي بقا 
اسد:قلبي هو اول هديه ليكي و وقت مابقيتي في بيتي بعلنك ملكة قلبي و ملكة حياتي كلهاا و ملكه علي عرش البنات يا ست البنات وبيقبل ايديها و صدقيني مهما يحصل هتفضلي اول واخر عشق و ادmان ليا 
حور عيططط من الفرحه 
اسد:هشش مش عايز اشوفلك دmـ.ـو.ع ابداا من النهارده كل ايامك معايه سعاده سعاده وبس 
حور :انا مش عارفه اقولك ايه علي كل ده 
اسد: مش عايزك تقولي اي حاجه خالص عايزك بس تبقي معايه وتبقي جنبي 
حور:بابا 
اسد:قلب بابا يوم ماقولتلي الكلمه دي كنت طاير من الفرحه دي كلمه صغيره اووي 
حور ضحكة بكسوف 
اسد: انتي مقديهاا ضحك وكسوف بس النهارده 
حور:بس بقا يا اسد 
اسد:انتي عيون اسد وربنا 
حور:بس بقا يا اسد 
اسد:انتي عيون اسد 
حور:بس
اسد ضحك ومسك صوابعهاا:انتي عيون اسد وقلب اسد وروح اسد .....
حور:كل ده 
اسد:واكتر وربنا انتي مـ.ـا.ت عـ.ـر.في عاملتي ايه فيا 
وشالهاا 
حور:هو في ايه كل شويه تشلني 
اسد بخباثه:مش عايزه تشوفي اوضتك الجديده 
حور:اه 
اسد طلع بيهاا ونزلها براحه علي السرير 
حور بطفوله:ينفع اطلب منك طلب 
اسد ضحك علي طريقتهاا: اطلبي مـ.ـيـ.ـت طلب 
حور بتـ.ـو.تر وكسوف:ينفع ..
اسد:قولي 
حور:ينفع انام في حـ.ـضـ.ـنك 
اسد ضحك:لا ماينفعش 
حور بزعل:ليه 
اسد:اصل المكان ده ل بـ.ـنتي بس 
حور:وانا مش بـ.ـنتك يا بابا 
اسد:عايزك تعملي حاجه عشان اتاكد ان بـ.ـنتي بتحبني 
حور:اعمل ايه 
اسد بيشاور علي خدو 
حور بتـ.ـو.تر:ما انا ..
اسد:فهمتي ؟!
حور:يعني لو ماعملتِش كده مش هنام في حـ.ـضـ.ـنك 
اسد:لا هتنامي في حـ.ـضـ.ـني بردو بس انا عايزك تعملي كده مش هتسمعي كلام بابا 
حور قربت ببطئ وطابعت قبله رقيقه علي خد اسد واسد شاور علي خدو التاني واتنقلت علي خدو التاني وعملت نفس الشئ 
اسد:دوري بقا ومسكها من راسهاا و ثبتها وقبلها 
اسد:ادخلي غيري هدومك 
حور وبتاخد نفسها بصعوبه:حاضر يا بابا 
اسد:ادخلي دالوقتي وبعد كده طلعي الهدوم 
حور دخلت منغير كلام خدت شاور وطلعت كان اسد غير هدومه ولابس شورت
حور وعنيها في الارض:انا خلصت
اسد ضحك مسكها من وسطها ودخل اوضة الهدوم 
اسد:خلكي بالبرنوس 
حور:عيب 
اسد ضحك علي طفولتها:تؤتؤ عيب قدام كل الناس ماعدا انا 
حور: بس انت جوزي لازم نبقا محترمين 
اسد كان هيمـ.ـو.ت من الضحك علي برائتهاا:احنا مهما نعمل هنفضل محترمين يعني مثلا وبيكمل بخباثه لو شـ.ـديت حزام البرنوس ووقع عادي 
حور بتـ.ـو.تر ومسكت في البرنوس :هاا لا..
اسد:هشش لا ايه مـ.ـا.تخفيش 
حور :لا وهتخرج 
اسد مسكها :طب ايه حابه تبقي كده اول ما اشيل الحزام..
حور:لا 
اسد:طب غيري بس علي ذوقي
وطلع فستان بيتي كاب و قصير اووي و شفاف من البطن 
اسد:ده 
حور بعلت رقيها بصعوبه واتكسفت وعيونها في الارض:ده 
واسد فهم ان هي مكسوفه
اسد:اه
حور:ده ق...
اسد: ........
حوربصتلو:حاضر 
اسد ضحك 
حور غيرت وطلعت 
اسد ومركز فيها اوي:انتي حلوه في اي حاجه كده 
حور :انا عايزه انام 
اسد شـ.ـدهاا ووقعت عليه 
اسد:قولتي ايه 
حور:انام بقاا 
اسد ضحك:تؤتؤ مافيش نوم 
حور:بطل رخامه بقا 
اسد:انتي هتشوفي كمية رخامه 
حور:مش فاهمه ؟
اسد:تعالي الاول نصلي الفجر  وبيكمل بخباثه وبعد كده هفهمك كل تفصيله 
وقامت غير هدومها و اسد واتجه للركن المخصص للصلاه 
بعد الصلاه
حور قامت 
اسد بيمسكهاا:راحه فين 
حور وسرحانه:هااا 
اسد:سرحانه كمان 
حور:مش سرحانه ولا حاجه 
اسد بيتكلم وبيحركهاا و ثبتهاا في الحيطه وهو واقف قدامها
اسد وايدو علي الحيطه والايد التانيه في وسطهاا :بجد
حور :بجد 
اسد وبيشيلهاا الحجاب:اممم طب كويس
حور بتـ.ـو.تر:يعني ايه
اسد: عايزك مركزه في كل ثانيه يا حوري 
حور:اركز في ايه 
اسد:هتفهمي 
وبيقلعها اسدال الصلاه 
حور بتـ.ـو.تر وكسوف :في ايه 
اسد ضحك بخباثه وبيقرب :مافيش حاجه 
حور:اومال...
اسد:تصدقي الفستان حلو اوي فيكي وبذات من هنا حلو وانا مقرب منك كده
حور عايزه ططلع من بين ايدو 
اسد:يخربيت خدودك الحمرا دي انا جوزك علي فكره جوزك مـ.ـا.تخفيش
حور :انا مش خايفه 
اسد بخباثه:ومش خايفه ليه مع ان النهارده ممكن اكلك 
حور:لا 
اسد ضحك:هو ايه اللي لا 
حور:مش خايفه انت عمرك ماهتعمل فيا حاجه وحشه 
اسد بانبساط:طب كويس انك عارفه
حور:بتضحك علي ايه 
اسد :لا مافيش 
وقرب عليهاا وبيقبلهااا بشغف 
اسد وبيقبلهاافي اماكن مختلفه وكل مره بيتكلم عن شعقو ليه ووايد مثبتهاا والايد التانيه و بيحركهاا علي جـ.ـسمهاا وشويه و شالهاا 
ودخلو لحياتهم الخاصه 
عند تاليا ومالك 
مالك:بتعملي ايه 
تاليا بخـ.ـو.ف:وربنا كنت بصلي 
مالك: بتصلي هنااا 
تاليا: وربنا صحيت اصلي و مش جايلي نوم 
مالك وقرب عليهاا وبيحرك ايدو علي شعرها بحنان:مـ.ـا.تخفيش اطلعي 
تاليا جريت ووقفها صوت مالك 
مالك:تيتي 
تاليا: نعم 
مالك: اعمليلي فنجان قهوه 
تاليا: دالوقتي 
مالك: ؟؟
تاليا: اصل الوقت اتاخر اووي وغلط تشرب قهوه دالوقتي
مالك :طب اطلعي 
تاليا طلعت وجواهاا كذا سؤالل 
تاليا ل نفسها:خـ.ـو.فتي عليه ليه يا تاليا انتي مالك غلط ولا صح انتي مالك 
تاني يوم الصبح
اسد كان صحي وحور لسه نايمه 
اسد وبيفتح عينو وحور نايمه في حـ.ـضـ.ـنه:متجوز قمر و معقول القمر دي بقا ملكي خلاص و بيقبلهاا برقه 
حور بنوم  :امممم 
اسد ضحك وبيحرك ايدو علي  شعرهاا:بنوتي
حور ولسه نايمه:نعم يا بابا 
اسد:قومي بقا يا قلب بابا 
حور بنوم :سبني انام بقا 
اسد حرك ايدو علي جـ.ـسمها وحـ.ـضـ.ـنها
حور بخضه:انت بتعمل ايه 
اسد ضحك بخباثه:لا ولا اي حاجه وصباحيه مبـ.ـاركه 
حور اتكسفت وغطط وشهاا 
اسد شال الغطا وقبلها :دي مش حاجه يتسكت عليها اقولك صباحيه مبـ.ـاركه تبوسيني 
حور بتـ.ـو.تر و من كتر ما هو حـ.ـضـ.ـنهاا بقا وشهاا  مدفون في كتف اسد:اسد 
اسد:علي فكره كل مابتتكلمي بتنيليهاا اكتر 
حور بتـ.ـو.تر:مش هتكلم تاني 
اسد ضحك: ياريت 
حور بتـ.ـو.تر:ط......
اسد:هشششش 
وقبلهاا 
اسد:ياريت تسكتي 
حور:طب سبني اقوم 
اسد سابهاا: قومي 
(اسد متاكد ان هي عمرها ماهتقوم)
حور بعند:هقوم 
ولسه هتقوم فضلت مكانها اول ما افتكرت 
اسد:مـ.ـا.تقومي 
حور بتـ.ـو.تر:انت.....
اسد قبلها قبله سريعه وقام دخل الحمام 
حور قامت :وربنا انت واحد قليل الادب 
اسد:بتقولي ايه 
حور بترجع ل ورا بتـ.ـو.تر:هاا انا انا..
اسد ضحك علي تـ.ـو.ترهاا:نفسي تكملي كلامك 
حور :بتقرب ليه
اسد:عايز اقولك كلمه في بوقك اقصد في ودنك
حور بطفوله :بابا 
اسد:لا بلاش وش الملايكه ده مش هتاثر بيه هاخدها بردو فا احسن اخدها بكل هدوء 
حور:ماشي 
اسد شـ.ـدهاا مره واحده و قبلهاا وشالهاا ودخلها الحمام 
حور بتـ.ـو.تر:انت داخل هنا ليه 
اسد بخباثه:مـ.ـا.تفهميش غلط يا روحي 
وسابهاا بهدوء في البانيو و فتحلها المايه و قبلهاا من خدهاا 
اسد بهدوء جنب ودنهاا:خدي شاور وانا هستناكي تحت 
حور وهي سرحانه في اسد:حاضر 
اسد :ركزي يا حوري مش وقت سرحان انا عارف ان قمور بس انتي احلا بكتير و خرج 
حور خلصت و طالعه 
حور:اعاا ان...
اسد :بس في ايه 
وحـ.ـضـ.ـنها
حور:تصدق انت بـ.ـارد اووي خضتني 
اسد بضحك:جـ.ـا.مدي قلبك يا قمري 
اسد:هنسافر بليل 
حور:ليه 
اسد:كده 
حور:هو في شغل في الشركه هناك 
اسد قبلها :لا هنسافر بـ.ـاريس 
حور:ليه 
اسد وبيقبلها:كده 
حور:اممم
اسد:غيري البرنوس ده و انزلي ولا تحبي(وبيمسك الحزام)
حورو بتمسك ايدو:لا شكراا 
اسد ضحك:انا نازل 
حور:اتفضل 
اسد:بقولك نازل 
حور:ماااشي
اسد قرب عليهاا و قبلهاا :لما اقولك نازل تعملي كده 
حور ووشها في الارض و شعرها مغطي وشهاا 
اسد رجعلهاا شعرها ل وراا:بسرعه 
ونزل 
اسد في الفون :نعم يا فنـ.ـد.م 
..:.......
اسد بعصبيه:لا طريقة الحمايه دي لا 
...:..................
اسد:يا فنـ.ـد.م مش اقصد اتعصب ولا حاجه بس لا الطريقه صعبه اوي انا اه مش عايز اخسرها بس مش هاكـ.ـسرهاا 
............:.........
اسد بزعل:حاضر يا فنـ.ـد.م
.....:...
اسد:الوقت اللي حضرتك تقول عليه 
...:ياريت في اسرع وقت 
اسد:تمام يا فنـ.ـد.م في اسرع وقت هططلق 
..:...........مايا 
اسد:حاضر هرجعهاا 
...:....
اسد:تمام هكلم احمد يطـ.ـلق صراحهاا
..:هي شافت احمد
اسد:لا يا فنـ.ـد.م احمد ماظهرش في الصوره خالص 
......
اسد:مع السلامه و قفل 
اسد وقاعد في المكتب مش عارف ازاي هيعمل كده وازاي هيستحمل الحاجه دي و بيمسح علي راسه بغضب 
اسد بعصبيه ودmر المكتب:ليه كل ده انا ماصدقتتت 
حور جريت علي صوت الحاجات اللي بتتكـ.ـسر 
حور بخـ.ـو.ف قربت علي اسد:في ايه يا حبيبي 
اسد بيحاول يبقا هادي قدامها:مافيش حاجه 
حور قربت منو و حـ.ـضـ.ـنتو:مالك متعصب ليه 
اسد :مافيش حاجه يا حور 
حور بعند:لا في يا اسد قولي مش انا مراتك 
اسد قبلها بعنف و طالت ل وقت
اسد :اطلعي دالوقتي 
حور بعـ.ـيا.ط فمها بينزف:حاضر 
وطلعت 
اسد بعصبيه في الفون :خرجهاا يا مالك 
مالك بعصبيه: اخرج مين يا اسد مش هتخرج خليك فاكر ان هي كانت السبب في اللي انا في دالوقتي 
اسد:طلبو بكده هتكـ.ـسر الاؤامر 
مالك :حاضر يا اسد
اسد:انت سبتهاا 
مالك:لا
اسد :خلي عندك دm و سيب البت في حالهاا 
مالك:في ايه يا اسد 
اسد:انت حبتهاا 
مالك:معرفش حبتهاا ولا اتنيلت
تاليا د.خـ.ـلة مره واحده  
تاليا:اي...
مالك:معرفش حبتها ولا اتنيلت 
تاليا د.خـ.ـلة مره واحده 
تاليا:ايه ..
مالك :سلام دالوقتي 
واسد قفل
مالك بعصبيه: في حد يدخل كده 
تاليا:انت كنت بتقول ايه 
مالك: وانتي مالك كنت بقول ايه و دخلتك علياا كده مش هتعدي علي خير
تاليا بتـ.ـو.تر:انا اسفه 
مالك بصرامه:اطلعي علي اوضتك 
تاليا بعصبيه:انا ارفت سبني بقا حـ.ـر.ام عليك يا اخي هو انا عملتلك ايه عشان تعمل فيا ده كلو خـ.ـطـ.ـفتني و ضـ.ـر.بتني و مرمطني 
مالك مسكها من دراعهاا: وممكن اعمل اكتر من كده و بيبص علي جـ.ـسمهاا واظن انك فاهمه 
تاليابخـ.ـو.ف: دراعي
مالك سابهاا و تاليا جريت علي فوق 
عند اسد طلع الجناح
اسد:حور
حور طلعت :نعم
اسد قرب عليها و قبل ايديها: حقك عليا  كنت متعصب شويه
حور : ماشي 
اسد وايدو علي شفيفهاا 
حور:اه 
اسد :بيوجـ.ـعوكي 
حور:اه 
قبلهاا برقه اووي:مـ.ـا.تزعليش 
حور:مافيش حاجه 
اسد: خلاص بقاا و شالهاا 
اسد وشيلهاا :طلعتي ليه 
حور:مش انت قولتلي اطلعي 
اسد ضحك:احبك وانتي بتسمعي الكلام 
حور:انت..
اسد:قولي انا ايه 
حور:انت بتخـ.ـو.فني اوي 
اسد: بخـ.ـو.فك مره واحده وصدقيني  بيبقا غـ.ـصـ.ـب عني 
حور ضحكة 
اسد:هتعملي ايه تاني 
ونزل بيها 
وفطرو 
بليل
واسد نايم وحور بين احضانه 
حور:هو احنا مش هنحاضر الهدوم 
اسد:لا 
حور:ليه 
اسد:كل حاجه موجوده هناك 
حور:طب هدومي انا 
اسد بعصبيه وبيضعط علي وسطها:قولتك كل حاجه موجوده هناك 
حور بو.جـ.ـع : والنبي ما تتعصبش
اسد :مابحبش الاساله الكتير اكيد مش هاخدك تلبسي من هدومي يعني 
حور:خلاص  ماشي 
اسد:خلاص بقا وقبلها من رقبتها 
اسد:ننام شويه  
و نامو 
بعد شويه 
حور بنوم:بابا 
اسد:ايه يا قلب بابا
حور:مش هتقوم بقا هنتاخر 
اسد :قولي ل نفسك انا صاحي من بدري 
حور:نام شويه تاني معلش 
اسد ضحك:نامي 
حور راحت في النوم تاني 
واشـ.ـد شالها منغير مـ.ـا.تحس و نزلها في البانيو 
حور:اهه 
اسد :بسرعه و قبلها 
حور:انت بـ.ـارد حـ.ـر.ام عليك المايه ساقعه 
اسد خرج يظبط حاجات 
اسد:كل ده اخلصي 
حور:انت..
اسد مسكها وثبتها:كملي انا ايه
حور بتـ.ـو.تر:ان ..انت..انت اسد 
اسد وبيقربلها اكتر وبيقبلها:تؤتؤ كدب لا 
حور بتـ.ـو.تر :م..مش بكدب 
اسد ومكمل نفس الشئ :بردو كدب 
حور من كتر التـ.ـو.تر مش قادر تقف 
حور بتـ.ـو.تر:اسد  وهتقع 
 اسد مسكها :انتي ماينفعش اعملك حاجه وانتي واقفه 
وشالهاا 
وقاعدها علي كرسي في اوضة الهدوم 
اسد:هغيرلك هدومك 
حور بتـ.ـو.تر: انت بقيت قليل الادب اووي من امبـ.ـارح 
 اسد ضحك: مابلاش لو قربتلك هتقعي  وهيقرب 
حور:لا لا خلاص انا اسفه 
اسد:لسانك في بوقك بقا
حور هزت دmاغها بمعني حاضر 
اسد طلع فستان نبيتي طويل و بكم 
اسد:ده بقا شعرك يبقا كحكه هيبقا تحفه تبقي منغير ميكاب 
حور :لا ده محترم اوي ... اقصد 
اسد قرب عليها:نعم ياروح امك 
حور بخـ.ـو.ف:اقصد حلو اوي 
اسد:اظبطي يا حور احمدي ربك ان سايبك بشعرك 
حور:انا مظبوطه يا حبيبي
اسد بعصبيه: حوور 
حور:خلاص يا اسد
اسد:بت 
حور في سرها:بت في عينك 
اسد مسكها من دراعها:طولت لسان مش عايز 
حور بخـ.ـو.ف: هو قولت حاجه 
اسد:غلبانه 
اسد سابها :بسرعه 
وغير هدومه ونزل 
بعد شويه 
حور نازله و اسد واقف قدامها 
حور ضحكة :كده حلو 
اسد:انتي طول عمرك حلوه 
وشـ.ـدها قبلها 
حور بزعل طفولي :مش احنا متخاصمين 
اسد:الخصام مالهوش دعوه بحبي ليكي يعني مثلا لو متخاصمين مش هعرف اعمل كده وبيقبلها من فمها او كده وبيقبلها من رقبتهاا 
حور: خلاص
اسد :يلا و خدها ونزل و ركبها العربيه والسواق هو اللي سايق
واسد طول الطريق بيغازلهاا 
في الطياره الخاصه
اسد:انتي كويسه 
حور:اه 
اسد فرح جدا ان هي مش متـ.ـو.تره اوي ذي اخر مره 
وشالها علي رجله 
حور: اسد كده عيب 
اسد:عيب ايه يا بـ.ـنتي هي اول مره اشيلك يعني 
حور:اه بس في البيت مش هنا 
اسد:هو في حد غير طقم الطياره اللي مافهوش راجـ.ـل 
حور سكتت ونامت في حـ.ـضـ.ـنه 
بعد شويه 
حور بغيره: ايه ده 
اسد:في ايه يا بـ.ـنتي 
حور:في انك مش مقدر ان انا موجوده يا اسد البت بتعاكسك 
اسد:حوور بلاش جنان 
حور بعصبيه:لا بتعاكسك 
اسد:هي بتبصلي انا مالي بيهاا 
حور بغـ.ـيظ:انت مالك بيهاا ماشي يا اسد 
اسد:اتكلمي عدل يا حور 
حور:انا عدله يا اسد شوف انت بقا 
اسد و بيضغط علي اسنانه وعلي وسطها:تقلي في حسابكك 
حور سكتت و قربة عليهم 
ليليان بدلع :اهلا يا مستر اسد
اسد:اهلا بيكي 
ليليان: قوة حضرتك و بتقدmهاا ل اسد حور عملت حركه سريعه وقعت القهوه 
ليليان: اسفه 
حور بترد بدل اسد:ولا يهمكك مش بطل شرب القهوه 
اسد كان عايزه يضحك بس مسك نفسوو
بعد فتره في بـ.ـاريس 
اسد وماسك ايديها:في ايه بقا 
حور :في ايه 
اسد:ايه اللي انتي عملتي ده 
حور:اسال نفسك بتعاكسك قدامي 
اسد بيمثل عليها ان هو مدايق بس هو فرحان ان هي بتغير و نفس الوقت بتبقا قويه:حووور
حور بتسرع:بغير بغير عليك ليه تبصلك هااا ليهه قولي 
اسد شـ.ـدهاا و ثبتهاا في الحيطه و قبلهااا وانتهت عشان حور تاخد نفسهاا 
اسد:دي عشان صوتك وبيكمل بخباثه والحاجات اللي هعملهاا فوق عشان غيرتك يا حوري و شالها و طلع علي الاوضه الخاصه بتاعتهم 
تاليا:مالك
مالك:عايزه ايه 
تاليا برجاء:هو انا همشي من هنا امته 
مالك قرب عليهاا بهدوء و جنب و دنهاا:انتي مسجونتي 
تاليا بعدت بخـ.ـو.ف وبتكمل بتـ.ـو.تر:و سـ.ـجـ.ـني ده كام يوم 
مالك ضحك بخباثه:سـ.ـجـ.ـنك ده ابديي يا عيوني 
تاليا:عملت ايه عشان عقـ.ـا.بي يبقا طول حياتي 
مالك بحنيه قرب منهاا و بيلعب في شعرهاا: اه اللي عملتي يا تيتي حاجه كبيره و تستاهل الاعدام بس للاسف مش هقدر 
تاليا: طب انا موافقه 
مالك:علي 
تاليا:اعدامي
مالك: علي 
تاليا:اعدامي 
مالك في سره:للدرجادي عندك المـ.ـو.ت اهون من انك تعيشي معايه 
مالك:هبقا رحيم عليكي اكتر من نفسك و هسيبك عايشه 
وسابهاا و طلع 
اسد:حور
حور:عايز ايه يا اسد هاا 
اسد:في ايه ؟؟!
حور:في انك بتضحك علياا بحركاتك 
اسد فهمهاا و ضحك:هضحك عليكي ازاي يعني 
حور:مش عارفه بتضحك علياا 
اسد:هضحك عليكي ليه يا حور هو انتي هبله 
حور:انت بتشتمني كمان 
اسد:هو انا قلت حاجه يا بـ.ـنتي 
حور:انا بعد كده انساا انك تضحك عليا بحركاتك دي و مش عارفه بسكتلك ليه 
اسد و حصرهاا و بقا فوقيها و حور نايمه علي ضهرهاا
اسد:يمكن عشان بتحبني 
حور:اووي 
اسد:ايه 
حور :هاا قلت ايه هو انا اتكلمت
اسد:ماشي يا حور 
اسد:ساعه بظبط وعايزك تنزلي 
حور بنوم:انزل اروح فين 
اسد:مشوار مهم 
حور:مشوار ايه قولي 
اسد:ده اكبر معرض مجوهرات في بـ.ـاريس للمصممم ........
حور:اه بسمع عنوو كتير اووي ده احسن مصمم مجوهرات 
اسد:يلا بقا بسرعه 
حور:طب انت ايه علاقتك ب المجوهرات
اسد:في واحده صحبتي عايزاني اروح قلت بلاش اكسفهاا وهي غاليه عندي اووي 
حور بغيره ووقفت علي السرير:ايه يا اخوياا 
اسد: مش عايزه تروحي برحتك انا هروح انا 
حور :انت مش هتروح 
اسد شـ.ـدهاا وقعت عليه و بيتكلم وهي فوقه:م
قولتي ايه 
حور بتـ.ـو.تر:مش هتروح 
اسد:مش انا انا هروك عايزه تجي تعالي معايه مش عايزه برحتك 
حور:انا هاجيي بس بشرط 
اسد بتناكه:مش موافق 
حور:هنروح نقعد شويه و نمشي علطول 
 اسد:موافق 
حور:ماشي 
اسد عدلها:بسرعه بقا يا حوري 
اسد غير هدومه ب بدله سوده وفاتح اول القميص 
و البرفيوم الخاص بي 
وطلع 
اسد:بت 
حور:عايز ايه 
اسد:انتي لسه نايمه اخلصيي 
حور:نازله 
و شويه و حور لبست فستان احمر بكم و مفتوح من ورا شويه 
وشوز احمر 
اسد اول ماشفهاا سرح فيها وفي جمالهاا و قد ايه هي كل حاجه فيهاا رقيقه 
حور بتشاور قدام عيونه:اييي 
اسد:هاا 
حور:في ايه 
اسد مسكهاا من وسطهاا و قبلها في خدهاا 
وخدهاا وطلع 
السواق مركز في الطريق 
اسد حـ.ـضـ.ـنهاا:ت عـ.ـر.في بحبك قد ايه 
حور ضحكة:لا 
اسد : انا حبيتك بكل المعاني واولهم  حبيتك كا بـ.ـنتي لو كنتي بتخافي و كنتي بتتحامي في حـ.ـضـ.ـني 
حور ضحكة:وانا دايما فعلا حاسك بابا 
اسد قبلهاا 
وبعد شويه كانت وصلت الحفله 
حور بتـ.ـو.تر:انا مستغربه المكان اوي تعاله نروح
اسد:عيب تتـ.ـو.تري وانا معاكي و مسكها من وسطهاا 
بعد شويه كان كل ضيف  في مكانه 
ليليان:اسد عامل ايه 
اسد قام ومد ايدو :الحمد لله يا ليليان وانتي 
ليليان:الحمد لله واحشني اويي 
كل ده و حور بتابع المواقف بكل برود 
حور:ويوحشك ليه بقا ان شاء الله 
اسد مسك حور من وسطاا و بيغير الحوار:حور مراتي 
ليليان:طبعاا عارفهاا عامله ايه 
حور من بين سنانها:الحمد لله 
ومشيت 
اسد بضحك:ينفع اللي قولتي ده 
حور:قلت ايه يا اسد ما انا ساكته اهوو 
اسد:واضح 
وشويه والعرض ابتدا للمجوهرات 
بعد العرض 
....:يتفضل الاستاذ اسد الباشا وبتقدm قطعه خاصه للمدام حور الباشا 
حور بعدm تصديق :هو قال ايه 
اسد ضحك لهاا:بيقول ان اسد الباشا قدmلك قطعه خاصه 
حور: ايه انا انت بتقدmلي قطعه خاصه 
اسد وبيحـ.ـضـ.ـنها: صدقيني مافيش حاجه هتبقا غاليه عليكي ولو اطول اجيبك الدنيا كلها هجبهالك 
حور بفرحه:انا مش عارفه اقولك ايه 
اسد:انا عارف كل اللي جواكي منغير ما تقولي كلمه
وطلعت استلمت طقم المجوهرات 
عند تاليا ومالك
مالك :تالياا 
تاليا:نعم 
مالك :دي شوية حاجات ليكي 
تاليا: مش عايزه حاجه منك 
مالك:انا غلطان ان جايبلك هدوم ووجبتلك كذا حجاب
تاليا بتردد:هااا بجد هاتها 
مالك:ماكنتيش عايزهاا 
تاليا:اسفه 
وبتمد ايديها تاخد الشنطه
مالك شـ.ـدها من ايديها وجنب ودنها:انا لحد دالوقتي كويس معاكي 
تاليا في سرها:اوي 
مالك:ايه 
تاليا:لا مافيش شكراا 
حور :حلو
اسد:تحفه عليكي 
حور:بجد
اسد:وربنا انتي اي حاجه فيكي حلوه وانتي بتحلي اي حاجه يا حوري 
حور:شكرا 
اسد:يخربيت شكرا بتاعتك دي وبعدين قولتلك كذا مره شكرا بتاعتي مش بتبقا كده 
وشـ.ـدها وقبلهاا
تاني يوم الصبح 
حور :انت لسه نايم 
اسد:لا يا روحي صاحي من بدري 
كنتي بتعملي ايه 
حور:كنت بعملك الفطار 
اسد مسك منها الاكل ومسك ايديها قبلهاا:تسلم ايديكي 
حور قبلة من خدو 
اسد ضحك:بقيتي بتفهمي اهوو 
حور:تقصد ايه يعني ان انا مش بفهم 
اسد:تؤتؤ يتقطع لساني و بيقربهاا منو اكتر 
حور بتسرع:بعد الشر عليك 
اسد حـ.ـضـ.ـنهاا و باسها من راسها:بحبك 
عداا كام يوم و حور واسد حبهم بيزيد اكتر و اكتر و حور ده كلو لسه كلمة بحبك ماقلتهاش من كسوفهاا 
حور:اسد 
اسد بحـ.ـز.ن:ايه يا حبيبت قلب اسد
حور:في ايه كان مالك امبـ.ـارح  
اسد بحـ.ـز.ن كبير والكلام طالع منو بالعافيه :كنت عايزك في مشوار 
حور قربت وقاعده قدامه علي المكتب:مشوار ايه 
اسد:للماذون 
حور :كتب كتاب مين 
اسد :مش كتب كتاب 
حور وبتميل عليه :امال هنروح ليه 
اسد :عشان اطلقك 
حور ضحكة:بطل هزار و انا مش عايزه حاجه زياده عايزك انت بس 
اسد :اهدي انا بتكلم بجد 
حور ضحكة:اه انا عارفه كلامك الجد يا بابا 
اسد بكل هدوء وحـ.ـز.ن:ينفع تفهمي لازم نطلق 
حور ومش قادره تستوعب:بطل برود بقا يا اسد 
اسد:..
حور:تعاله نخرج 
اسد:ينفع تفهمي يا حور لازم اطلقك 
حور بانفعال:يعني ايه فهمني يعني ايه عايزنا نطلق 
اسد:ذي اي حد ممكن يطـ.ـلق 
حور:لا لا مـ.ـا.تقولش ذي اي حد يا اسد احنا  مش ذي اي حد 
اسد مسكها من ايديهاا:اهدي بقاا 
 حور بهستريا: اهدا ايه انت مـ.ـجـ.ـنو.ن والنبي قول انك بتكدب والنبي يا اسد والنبي 
اسد بحـ.ـز.ن حـ.ـضـ.ـنها:اهدي 
حور ضـ.ـر.بته :ليه قولي ليه هطلقني عملتلك  ايه اسد:مابحبكيش 
حور  بعـ.ـيا.ط: يعني ايه
اسد:اهدي احنا ماينفعش لبعض  
حور :ليه
اسد:انا اكبر منك بكتير انتي صغيره مش هننفع مع بعض و لما قولتلك بحبك كانت مجرد كلمه طلعت مني وليه سبتك معايه ده كلو اظن انك عارفه
حور بانفعال: انت واحد زباله انت ايه مافيش دm ليه ليه تعمل فيا كده انا عملتلك ايه ل ده كلوو 
اسد:اهدي 
حور:حد دخل حياتك صح 
اسد مش قادر يقولها الحقيقه وفي نفس الوقت مش عارف يعمل ايه :اه 
حور بهدوء وبتمسح دmـ.ـو.عها من علي خدهاا:ماشي يا اسد يبقا انت اللي اخترت 
اسد بخـ.ـو.ف: يعني موافقه 
حور سابته و مشيت 
حور في اوضتهاا بعـ.ـيا.ط:ماقولتيش موافقه ليه كارمتكك يا هبله مش قادره مش عارفه ازاي ممكن انسااك ده انت اول حد يقف جنبي يا اسد يارب قويني وبعد ماخلاص قلت فعلا طلع بيحبني طلع بيكـ.ـدب وان انا مجرد حاجه معاه بس لما تجي الاحسن مني  ترميني 
ونزلت 
اسد:راحه فين 
حور:مش انت قلت هتطلقني
اسد:طب تعالي
وشـ.ـدها في العربيه 
اسد سايق العربيه وملامحو باين عليها الزعل 
اسد:مـ.ـا.تنزليش غير لما تقوليلي 
حور مش بترد وبتبص ل مافيش
اسد:سمعتيي 
اسد بصلهاا ومسك وشها :سمعتي 
حور بردو ساكته اسد سابهاا وانتبه للطريق 
قدام فيلا الحديدي 
اسد فتحلهاا الباب:انزلي و نزلهاا 
ودخل بيها 
ليلي بفرحه:حبايبي اخير جيتو  وبتركز في ملامحهم 
ليلي:مالكم مالك يا حور 
حور بردو ساكته وكل الي عليها بتبص لفراغ ودmـ.ـو.عها نازله 
ليلي لمستها:مالك يا حبيبتي 
اسد بحـ.ـز.ن :هنطلق 
ليلي:ايه قلت ايه 
اسد بحـ.ـز.ن:ذي ما سمعتي يا ماما 
ليلي:انت بتقول ايه ططلقوو ليه  وبتنادي علي محمد بابا اسد 
محمد:في ايه بتنادي كده ليه 
ليلي:تعاله شوف ابنك هيطـ.ـلق حور
محمد:ايه 
اسد بحـ.ـز.ن:انا مش هتكلم كتير في الموضوع ده هطلقهاا
محمد ملاحظ حـ.ـز.ن اسد:تعاله 
وخدو المكتب 
محمد :في ايه بقاا 
اسد بحـ.ـز.ن:مافيش 
محمد:هطلقهاا ليه لما هو مافيش 
اسد بكدب:مش مرتاح معهاا 
محمد:متاكد 
اسد:اه يا بابا 
محمد:طب حاول معاها يمكن....
اسد:مافيش يمكن يا بابا الحوار خلصان 
محمد:طب اعرف لو هطلق حور يبقا انت ولا ابني ولا اعرفك 
اسد:انت بتقول ايه يا بابا هتلوي دراعي 
محمد:هو ده اللي عندي 
اسد:وانا هطلقها يا بابا 
محمد:وانت ولا ابني ولا اعرفك 
اسد خرج و حـ.ـز.نو اكتر من الاول 
اسد في الفون 
اسد:كل حاجه تمام 
وقفل 
حور علي حالها مش بتتكلم خالص و دايما سرحانه و بتعيط 
 اسد رجع البيت 
اسد بحـ.ـز.ن:علي عيني ان اشوف دmـ.ـو.عك دي وربنا لو اطول اشيلك جوايا هشيلك صدقيني غـ.ـصـ.ـب عني لو كانت ظروف تانيه عمري ما كنت هضيعك من ايدي و عمرك ما هتبقي لغيري مش عارف اعمل ايه اسيبك جنبي يحصلك حاجه وسعتهاا عمري ما هسامح نفسي كنت كنت خايف معرفش احميكي او اغلط غلطه تضيعك من ايدي بس هقول ايه دالوقتي ما انتي خلاص ضعتي 
تالياا:مالك 
مالك:نعم 
تاليا بتـ.ـو.تر:كنت عايزه اقولك حاجه 
مالك مسكها من ايديها وقربهاا:مالك في ايه 
تاليا بخـ.ـو.ف:..ا..ص...ل
مالك:في ايه يا حبيبتي مش اتفقنا ان احنا هنبقاا صحاب قولي في ايه 
تاليا:انا عايز اروح ل ماما وبابا 
مالك بستغراب: تروحي فين 
تاليا: ل ماما وبابا 
مالك:مش ابوكي وامك الله يرحمهم 
تاليا بخـ.ـو.ف:في المقابر 
مالك:هتروحي ليه 
تاليا بخـ.ـو.ف:اليوم ده يوم....ما.م.اتو ووربنا وربنا يا مالك هرجع هرجع البيت تاني وربنا مش ههرب صدقني 
مالك حـ.ـضـ.ـنهاا:اهدي خلاص هتروحي امته 
تاليا:دالوقتي 
مالك:ماشي تعالي 
وخدها في المقابر 
تاليا واقف قدام المقابر و مالك بعيد شويه عند العربيه 
تاليا بتتكلم و بتعيط مالك قرب عليهاا و حـ.ـضـ.ـنهاا 
مالك:اهدي الله يرحمهم 
تاليا بعـ.ـيا.ط:يارب يارب يا مالك 
فات كام يوم و حور ذي ما هي مش بتتكلم خالص بتعيط بس و اسد بيحاول يمارس حياته عادي خالص عشان ماحدش يعرف ان هو بيحبها تاليا و مالك بيقربو اكتر طارق و اصاله و ميار عرفو موضوع الطـ.ـلا.ق و اصاله كانت مبسوطه ان حور هططلق و هترجع خدامه عندها و ميار كانت مبسوطه عشان عنيهاا علي اسد و مايا خرجت و بقيت قريبه من اسد  ومحمد و ليلي و مها حاولو مع حور كتير انها تتكلم مافيش اي فايده و جبلهاا دكتور نفسي عشان ترجع ذي الاول 
في ڤيلا محمد الحديدي
طارق:اناعايزها ترجع دي بـ.ـنتي 
محمد:ايه الكلام اللي بتقوله ده يا طارق بـ.ـنتك هي هي بـ.ـنتي 
اصاله بحقد:لا لازم ترجع معانه دي واحده في مقام المطلقه دالوقتي 
ليلي: ايه اللي انتي بتقولي ده 
اصاله:الاصول اصول يا ليلي ده ابنك اللي مطلقها يعني الناس مش هتبطل كلام علي حور و دي ذي بـ.ـنتي 
ليلي:ما انا عارفه ان هي ذي بـ.ـنتك 
اصاله:عشان كده هنخدها ترجع بيت ابوها وتعيش معانه ذي الاول 
كل الكلام ده و حور سامعه و افتكر جملة اسد انتي عارفه انا سبتك معايه ليه و لعنت الظروف اللي حططها في حب اسد و ان هي لو مش ضعيفه عمر اسد ما كان مثل عليهاا الحب 
حور بعصبيه:انتي عايزه ايه هاااا عايزين مني ايه ارفتوني وانتي ذي بـ.ـنتك بـ.ـنتك مين دا انتي واحده زباله 
طارق بعصبيه وكان هيضـ.ـر.بها وحور لحقتو:انا اظاهر ان قصرت في ربايتك 
حور: لا انا متربيه احسن تربيه انا تربية يمني يمني يا بابا فاكرها 
اصاله:انتي بقيتي قليلة الادب دي اخرت تربيتي 
حور بعصبيه: تربية ايه هاا تربيه ايه اللي بتتكلمي عليها انا عمري ماشوفت منك نظره حنيه 
اصاله قربت عليها عشان تضريهاا
حور بعصبيه:تربية ايه هاا تربية ايه اللي بتتكلمي عليهاا انا عمري ماشوفت منك نظرة حنيه 
اصاله قربت عليهاا عشان تضـ.ـر.بهاا 
حور دافعت عنهاا و مسكتهاا ضـ.ـر.بتها وسط استغراب ليلي و محمد و طارق 
بعد مده من ضـ.ـر.ب حور ل اصاله وقعت علي الارض فاقدة الواعي بسبب قلة الاكل 
ليلي بخضه:محمد محمد البت 
و بتحاول تيشلهاا 
محمد في ثانيه جت الحراس و شالو حور للمستشفي 
بعد وقت في المستشفي 
ليلي و محمد قدام اوضة حور 
ليلي:محمد هنعمل ايه انت اهو شايف حور 
محمد :اهدي و سبيهاا علي ربناا 
ليلي:...
و شويه والدكتور طلع 
محمد :ايه يا دكتور مالها
الدكتور:هي كويسه و اللي حصلها ده بسبب قلة الاكل و انا كتبتلها علي فيتامينات 
محمد:طب ممكن ندخل 
الدكتور:هي حاليا نايمه ياريت ترجعه البيت و بكره تجو تكون فاقت 
ليلي اصرت انها تفضل جنب حور 
تاني يوم الصبح 
مالك:اقعدي افطري 
تاليا: مش جعانه 
مالك :سعمتي انا قولتلك ايه
تاليا: في ايه يا مالك 
مالك:هو ايه اللي في ايه بقولك تعالي افطري تقعدي منغير كلمه فاهمه 
تاليا وعنيها في الارض:فاهمه 
وقربت عليه وقاعدة 
مالك حرك الكرسي في اتجاه 
وتاليا لسه مركزه قدامهاا 
مالك وبيحرك ايدو علي دراعهاا: مالك 
تاليا ومش بتبص ل مالك:مافيش  واحد لسه مزعقلي بس 
مالك:انا بسالك علي وشك شكلك تعبانه 
تاليا:مش عارفه وبتبصلو 
مالك وقرب منها اكتر:في حاجه مزعلاكي 
تاليا: لا 
مالك:تيتي مـ.ـا.تخفيش مالك قوليلي 
تاليا بهدوء: قولتلك مافيش
مالك:طب ايه اللي تعبك 
تاليا بعـ.ـيا.ط:جنبي بيوجـ.ـعني اووي و مش قادره اقعد 
مالك:طب اهدي و طالعها الاوضه
مالك:غيري هدومك و الدكتور شويه وهيجي 
تاليا بتعب: انا مش عايزه الدكتور والنبي يا مالك 
مالك: مش عايز اسمع صوت 
تاليا: حاضر بس
مالك:مافيش بس غيري الطقم ده و اعدلي الحجاب
تاليا:حتي وانا تعبانه عمال تحكم فياا 
مالك:سمعتي و مسكهاا
تاليا بخـ.ـو.ف:في ايه 
مالك:مـ.ـا.تخفيش هغيرلك 
تاليا بتعب: تغير لمين يا قليل الادب انت 
مالك اتجه بيهاا ل غرفه الهدوم
و شالها الجاكت اللي هي كانت لابسه و لبسهاا دريس مقفول خالص و عدلهاا الحجاب 
بعد شويه 
مالك بخـ.ـو.ف:عندهاا ايه 
الدكتور:هنحتاج ان هي  تعمل شوية تحاليل عشان نتاكد 
مالك بخـ.ـو.ف اكتر:هي عندهاا ايه 
الدكتور:مافيش داعي انك تخاف 
مالك بعصبيه و خـ.ـو.ف علي تاليا:بقولك في ايه مالها 
الدكتور بخـ.ـو.ف:الزايده تقريباا 
مالك :تقريباا 
الدكتور:اه انا عايزهاا تعمل التحاليل دي عشان نتاكد 
مالك:طب ابعتها المستشفي امته 
الدكتور:بكره الصبح 
مالك:طب شكرا 
ومشي مالك دخلهاا فضل شويه و تاليا فاقت 
مالك:عامله ايه دالوقتي في حاجه واجعاكي 
تاليا:الحمد لله 
مالك بحنيه :بجد كويسه اجبلك الدكتور
تاليا بفرحه ان هو مهتم بصحتهاا :لا لا كويسه مافيش داعي 
عند حور ليلي مشيت تجيب حاجات لحور 
اسد بحنيه و حـ.ـز.ن عليهاا وماسك ايديهاا:غـ.ـصـ.ـب عني صدقيني وهتقومي بسلامه ومـ.ـا.تخفيش انا هفضل طول عمري جنبك وانتي هتفضل اول واخر حد ممكن اعشقو 
حور بدات تتحرك و اسد ماسك ايديهاا  واسد خرج 
حور بتعب :ا..س.د 
وبتحاول تقوم 
الممرضه:ينفعد تهدي يا مدام نامي و بتنيمهاا 
حور بتعب:هو انا هنا من امته 
الممرضه:من امبـ.ـارح بليل وكان في واحده معاكي بس نزلت تجبلك حاجات 
حور:طب هو مافيش حد دخل من شويه 
الممرضه:لا يا  مدام 
حور سكتت و الممرضه عملة  شغلهاا و خرجة
ليلي بخـ.ـو.ف بتقرب عليهاا:عامله ايه يا حبيبتي دالوقتي 
حور بتعب :مـ.ـا.تخفيش يا ماما مافيش حاجه انا كويسه
ليلي مسكة ايديها وقاعدة جنبهاا:مـ.ـا.تخفيش محمد عمره ماهيسيبك
حور بدmـ.ـو.ع:كان دائما بيقولي نفس الكلام 
ليلي ما عـ.ـر.فيتش ترد سكتت 
حور:هخرج امته 
ليلي:بكره عشان نطمن عليكي و عمك محمد طالعه اهوو 
وشويه و محمد دخل 
محمد بحب:حمد الله علي السلامه يا بـ.ـنتي و بيحـ.ـضـ.ـنهاا 
حور:الله يسلمك يا عموو 
محمد:خـ.ـو.فتيني عليكي 
حور بضحكه بسيطه اووي:اعيش و اخـ.ـو.فك 
ليلي فرحت ان هي هزرت مع محمد و محمد بردوو 
ليلي:مـ.ـا.تحاول كده يا محمد ونخرج النهارده 
محمد:لا خليهاا بكره 
حور:يا عمو انا بقيت كويسه و قسماا بالله
محمد:انا قولت لا بكره تخرجي 
واتقفل الكلام 
حور في سرهاا:حتي وانا تعبانه بحلم بيك يارب هنساه ازاي ده قوينيي يا بس كان واحشني اووي ماكنتيش قادره علي بعدو حاسه ان لا هو كان معايه حسيت بحنيته علياا و مسكة ايدو  ازاي حلم 
بعد اذان الفجر
اسد بردو راح ل حور  وهي نايمه 
اسد لمسهاا:الحمد لله بقيتي كويسه وبيكمل بحـ.ـز.ن و دmـ.ـو.ع متحجره واحشتيني اووي مش عارف انام غير في حصنك واحشتني وواحشني  حتي خـ.ـو.فك و جنانك و كل حاجه فيكي 
حور بهلوسه:ا..س...د
اسد و ماسك ايديها: ايه ياروحي اسد 
حور بهلوسه و عـ.ـيا.ط:هطلقني ليه 
اسد:غـ.ـصـ.ـب صدقيني 
و سابها و مشي و كلم الدكتوره تدخلهاا 
الصبح 
الممرضه:الحمد لله دالوقتي درجة حرارتك كويسه عن امبـ.ـارح 
حور:الحمد لله هو كان في حد هناا 
الممرضه بتـ.ـو.تر:هاااا  ... لا 
حور:متاكده
الممرضه بتـ.ـو.تر:اه 
حور:طب عرفتي ازاي ان حرارتي عاليه 
الممرضه بتـ.ـو.تر:.. طب.. بعد ازنك عشان عندي مريـ.ـض تاني 
وخرجت 
حور في سرهاا :خلاص يا حور هو عمره ماهيجي و لا هيسال عليكي خلاص خلصت و هيطـ.ـلقك 
عند تالياا و مالك 
مالك بيخبط علي الباب
تاليا:ثانيه 
شويه و فتحت الباب
مالك و بيدخل الاوضه:كل ده عشان تفتحي  
تاليا: معلش كنت بلبس الحجاب 
مالك و بيقرب منها و ايدو علي حجابهاا :انا حافظ كل تفصيله فيكي  وهيشيل الحجاب 
تاليا مسكة ايدو :عشان خاطري انا شيلت ذنوب كتير اووي
مالك فرح ان هي غاليه و خايفه من ربنا:ماشي و سابهاا 
مالك: كنت جاي اقولك ان حور بـ.ـنت عمتك تعبانه 
تاليا بخـ.ـو.ف:ايه حور مالها انا ... انا .ب
مالك:اهدي في ايه هي كويسه مافيهاش حاجه 
تاليا: طب تعبانه مالها ايه اللي حصلهاا 
مالك:معرفش 
تاليا بستغراب:هو انت تعرفهاا منين اصلا 
مالك :هااا... مش انتي كلمتني عليها قبل كده انك تكلميهاا 
تاليا: اه
مالك:غيري هدومك هتروحي تعملي التحليلات و تشوفي حور 
تاليا بفرحه:بجد انا مش عارفه اقولك ايه شكراا 
و هتجري
مالك:استني 
تاليا:نعم 
مالك: السواق هيبقا معاكي وبسرعه 
تاليا:حاضر 
ميار:لا لا كده حاجه كبيره اووي يا ماما 
اصاله:ولا كبيره ولا حاجه سهله  بس اهم حاجه  يتم بسرعه 
ميار بخـ.ـو.ف:لا يا ماما ده لو اسد عرف هيمـ.ـو.تنا 
اصاله:كان زمان مش دالوقتي لو هي غاليه عليه مش هيطـ.ـلقهاا 
 ميار:لا لا انا اخاف اعمل كده 
اصاله:جـ.ـا.مدي قلبكك ده لو عايزه تتجوزي حبيب القلب اسد 
ميار:هحاول انا هنزل دالوقتي 
و نزلت 
و شويه و كانت تاليا في المستشفي مع حور 
تاليا حـ.ـضـ.ـنتهاا:واحشتني اووي 
حور:وانتي وربنا انتي كنتي فين كل المده دي 
تاليا: مش هقدر اقولك دالوقتي بعدين المهم انتي مالك في ايه 
حور: انا الحمد لله 
تاليا:بقولك مالك ايه اللي حصلك عشان تدخلي في المستشفي 
حور بعـ.ـيا.ط:  تعبت شويه 
تاليا قربت عليها و حـ.ـضـ.ـنتهاا:مالك بتعيطي ليه 
حور:مافيش 
تاليا:طب بتعيطي ليه يا روحي بس في ايه احكيلي 
حور بتعيط اكتر و حـ.ـضـ.ـنتها:اسد هيطـ.ـلقني 
تاليا:ازاي يعني مش انتي قلتي انو بيحبك 
حور بعـ.ـيا.ط:طلع بيكـ.ـدب بيشفق عليا عشان عارف ان ماليش حد
تاليا:مـ.ـا.تقوليش كده  و خلاص يا حور ربنا عايز كده ولو في نصيب مهما يحصل هتفضله مع بعض مـ.ـا.ت عـ.ـر.فيش الخير فين يا روحي 
حور بعـ.ـيا.ط:حتي لومش هو الخير انا عايزه اسد كان كل حاجه حلوه في حياتي اه لسه عارفه من فتره صغيره بس بحبو اووي يا تالياا 
تاليا:خلاص بقا كفايه عـ.ـيا.ط 
حور:كلهم ذي طارق 
تاليا:اهدي بقا خلاص و مش كلهم ذي طارق ولا حاجه بس هو النصيب كده 
حور:عندك حق 
تاليا: ولازم تنسيي فاكره زمان لما كنتي بتقولي اللي مابيحبنيش مش هحبه دالوقتي بقولك امشي بكده اسد مش بيحبك ولا متاثر بفراقك انتي بردو اعملي كده 
حور :هعمل كده 
تاليا:هططلعي امته 
حور:مش عارفه بس ممكن يكون بليل
وشويه و كلام تاليا مشيت عشان مالك و ليلي كانت بتجيب هدوم ل حور 
حور و حد ايدو علي بوقهاا و شبه نفسها مقطوع :اممممممم..
حور و شخص كاتم فمها و انسفها شبه منقطعه :امممممم ....
بعد شويه 
حور بتعب:اه..
الدكتور:حمد الله علي سلامتك 
حور:هو ايه اللي حصل 
الدكتور:محاولة قــ,تــل 
حور بخـ.ـو.ف:ده ده انا 
الدكتور:اهدي لو سمحتي انتي كويسه 
فلاش باك 
حور:امممم 
اسد مسك القـ.ـا.تل و اول ما القـ.ـا.تل ساب حور غابت عن الواعي و اسد مسك الشخص ده و اتسلم للبوليس 
عودة الفلاش باك 
اسد في الفون:عايز اعرف هو تبع مين في اقرب وقتت يااحمد 
احمد:اطمن هنقوم بالواجب و زياده 
اسد:عايز حراصه جنبها في كل حته عشان مايحصلهاش حاجه 
احمد: حاضر 
اسد:منغير ما تاخد بالها مش عايز حد يشك مجرد شك يا احمد ان دول حراصه 
احمد:تمام يا اسد باشا 
اسد:سلام 
وقفل 
ميار بخـ.ـو.ف: يا نهار اسود اتمسك ازااي ازااي كده 
اصاله :مـ.ـا.تخفيش 
ميار:مش هخاف ازاي يا ماما انتي بتقولي ايه الراجـ.ـل زمانه اعترف علينا 
اصاله:يا غـ.ـبـ.ـيه و هو لو اعترف عليكي هيكون زمانك قاعده هنا 
ميار بخـ.ـو.ف:هعمل ايه دالوقتي 
اصاله:روحيلو 
مياى:انتي بتقولي ايه انتي عايزه توديني للمـ.ـو.ت 
اصاله:يا عبـ.ـيـ.ـطه روحيلو و اعرضي عليه فلوس عشان يسكت 
ميار:والفلوس هجبها منين 
اصاله شاورة ل ميار 
ميار:هتعمليها بجد 
اصاله:ومنعملهاش ليه بقا 
ميار:هيسكت 
اصاله:هسكتو 
عند تالياا 
تاليا:هو انت صاحي ليه 
مالك:انتي مالك
 تاليا بإحراج :اسفه و هططلع
مالك:استني 
تاليا:نعم 
مالك:عملتي ايه مع حور
تاليا:معرفش 
مالك:تاليااا فوقيي 
تاليا:قاعدة معها شويه و جيت 
مالك: هتعمل ايه مع جوزهاا 
تاليا بغيره:هو انت مهتم ليه 
مالك مسكها من دراعهاا:صوتك يبقا وا.طـ.ـي سامعه 
تاليا بضعف و مش قادره تتحرك بين ايدو:حاضر 
مالك و لسه ماسكها :عايزك تمـ.ـو.تي من غيرتك يا تيتي 
تاليا: دراعي 
مالك:نازله من اوضتك ليه 
تاليا بتـ.ـو.تر :هااا ..م. معرفش 
مالك:فوقي بقولتك هو ايه اللي مـ.ـا.ت عـ.ـر.فيش 
تاليا بتـ.ـو.تر:..كنتتت...
مالك:كنتي عايزه تشوفيني 
تاليا: لا .. اقصد
مالك: انتي عايزه تتعلمي ازاي بـ.ـنتكلم من الاول و جديد شكلك كده 
مالك مستمر في الكلام و دراعهاا بيسيبو واحده واحده 
تاليا:هو انا عملتلك ايه الاول غالطه صغيره عـ.ـا.قبتني عليها و كل يوم بتعـ.ـا.قبني علي حاجات انا ماعملتهاش يا مالك انا حتي معرفش انت اسمك ايه مالك ولا احمد 
مالك: وكنتي بترجعي ليه هنا لما خرجتي ......... خايفه تقولي!؟
تاليا:معرفش
مالك :هو كل حاجه مـ.ـا.ت عـ.ـر.فيش 
تاليا:...
مالك: علي فوق 
تاليا اول ما سمعت الكلمه دي جريت علي فوق 
ومالك رجع المكتب بعصبيه 
مالك في تفكيره:دي اعمل معهاا ايه يارب عشان تحبني ربع الحب اللي بقيت احبوهلها بس بردو هي عندها حق انا واحد مـ.ـا.تحبش اصلاا وحياتي كلها بايظه و في عين الناس كلها مـ.ـيـ.ـت لو حتي حبتني هبقاا بظلمها 
عند اسد 
اسد بقرف:ايه يا حبيبتي 
مايا:واحشتني اووي يا اسد انت فين 
اسد:هكون فين يا مايا في البيت 
مايا:طب انا تحت بيتك و طالعه 
اسد:بيت مين
مايا:بيتك انت يا اسد 
اسد:مايا لو طلعتي هتزعلي اوعي ططلعي فاهمه 
مايا:وده ليه بقا حد معاك فوق 
اسد بعصبيه: ماياا 
مايا بخـ.ـو.ف:حاضر انا همشي اهو ومشيت بعربيتها 
تاني يوم الصبح 
حور طلعت من المستشفي 
حور بصوت ظاهر عليه التعب :حضرتك عامل ايه
جاسر بفرحه:الحمد لله انتي عامله ايه 
حور ضحكة:هو حضرتك تعرف انا مين عشان تسالني 
جاسر:عارفك يا ست حور
حور بستغراب:بجد ده ازاي انا اول مره ارن علي حضرتك 
جاسر:معلش بقا هنعمل ايه عارفك من صوتك 
حور بإحراج: شكرا كنت حضرتك مكلمني علي الشغل او التدريب 
جاسر:اهاا اه فعلا كلمتك بس بقالها كتير اووي 
حور:يعني الفرصه مش موجوده دالوقتي
جاسر بغزل:لو مش موجوده نجبهالك 
حور بصوت بيدل ان هي بتتكلم بجد :بتقول ايه 
جاسر:هاا لا ابد بقولك ان هي لسه موجوده 
حور:بس انا خايفه انا لسه اول سنه ليا في الجامعه 
جاسر:مـ.ـا.تخفيش انا معاكي اهو ولو عايزه حاجه كلميني 
حور بصوت مليان عـ.ـيا.ط عشان افتكرت اسد عشان دائما كان بيقولها مـ.ـا.تخفيش انا معاكي :شكرا يا دكتور 
وقفلت
بعد كام يوم حور كانت بدات تشغل نفسها عشان تنساه وبردو تحسن من نفسها تبقا قويه عشان تعرف تواجه الحياه ودكتور جاسر دايما معهاا وظاهر عليه الاعجاب الشـ.ـديد و اسد ذي ماهو حزين وبيكمل الخطه و بيقرب من مايا و دايما عيونه علي حور وكل مايشوفها بتقرب من دكتور جاسر وبيبقا هيمـ.ـو.ت من الغيره و الزعل و طول الفتره دي بيراقبها و حور مش واخده بالهاا و مالك اطلق حرية تاليا و سابهاا عشان شاف ان هو ده الحل المناسب 
حور :شكرا يا دكتور 
جاسر:قولتلك كفايه دكتور خليها جاسر انتي بقيتي السكرتاريه الشخصيه بتاعتي 
حور بابتسامه:حاضر يا جاسر 
جاسر:بكره اول يوم ليكي في الشغل تبقي موجوده بدري 
حور:تمام 
ومشيت 
بعد شهرين حور اشتغلة في شركة محمد و مسكت كل الشغل و بقيت واحده تانيه في خلال شهرين بس واحلويت و تاليا كل ما تحاول ترجع الڤيلا تشوف مالك مش بتعرف تدخل واسد متابع حور في صمت و هي بتحاول تنساه
بليل في غرفة حور 
حور بعـ.ـيا.ط:وحـ.ـشـ.ـتني حتي وانا عامله جـ.ـا.مده مش قادره عايزك جنبي نفسي اشوفك ليه يا اسد سبتني حتي وانت مابتحبنيش انا بردو بحبك بقيت تعبانه مش عايزه اقعد فاضيه ولو دقيقه واحده عشان بفكر فيك في الدقيقه دي وهفضل كده لحد امته كل يوم انام علي صورتك و كل يوم عـ.ـيا.ط ليه سبتني وبتكمل بجزء من قوتها بس خلاص بقا ضعيفه مش هبقا كده طول عمري ضعيفه وكل الناس جت عليا و ظلموني دالوقتي ماحدش هيقدر يلمسني بحبك اوي وبحاول انساك بس مش قادره مش عارفه عشان كده انا خلاص يتحرم علياا الحب بعد ماحبيتك وهقفل قلبي علي كده 
وراحت في النوم وسط عـ.ـيا.طهاا 
(اسد ساب شغل محمد وده كان طلب محمد عشان اسد عايز يطـ.ـلقها )
تاني يوم الصبح 
تاليا:طب هقوله حاجه و همشي 
.....:مش هينفع احمد بيه رافض مقابلة اي حد اتفضلي لو سمحتي 
تاليا: شهرين وانا كل يوم هنا ومش بعرف اقابله 
..:دي اؤامر يا هانم 
مالك في الفون:دخلهاا 
..:اتفضلي يا هانم 
تاليا بفرحه جريت علي الڤيلا ود.خـ.ـلة 
مالك بجمود :جايه ليه 
تاليا ومركزه في عيونه:عامل ايه 
مالك: جايه ليه يا تاليا 
تاليا بردو سرحانه في عيونه 
مالك بعصبيه: تالياا في ايهه 
تاليا: نعم 
مالك نزل من علي السلم وقرب عليهاا 
مالك ومسكها من دراعهاا:عايزه ايه 
تاليا مش حاسه بو.جـ.ـع ايديهاا:هو انت سبتني ليه 
مالك: مش انتي عايزه كده 
تاليا: لا 
مالك بجزء من الحنيه:طب عايزه ايه 
تاليا بتـ.ـو.تر:هاا معرفش 
مالك حاول يخفئ ابتسامته وبيحاول يضغط علي ايديها اكتر :بردو مـ.ـا.ت عـ.ـر.فيش 
تاليا بتـ.ـو.تر:لا لا كنت 
مالك:كنتي ايه 
تاليا: عايزه اقولك 
مالك:اتكلمي 
تاليا: عايزه امشي
مالك: علي برا يا تاليا 
تاليا: اسمعني بس 
مالك بعصبيه ومسكها من دراعها جـ.ـا.مد: سمعتي قولتلك ايه و قسما بالله يا تاليا لو شوفتك بتتكلمي مع اي راجـ.ـل في الصيدليه همـ.ـو.تك 
تاليا بخـ.ـو.ف:حاضر 
مالك: احسن حاجه مايبقاش في شغل فاهمه 
تاليا بخـ.ـو.ف: بس...
مالك: مافيش بس و بيقربهاا وبيشم ريحتهاا لوقت 
مالك وبردو مقرب من رقبتهاا :امشيي 
تاليا بخـ.ـو.ف:..
مالك جنب اذنهاا:لو جيتي تاني هيحصل حاجه هتزعلك 
تاليا بخـ.ـو.ف:حاضر ومشيت 
قمر:حور هانم مافيش حضرتك هتسافري بالطياره 
حور :قولتلك بطلي هانم و لا بالعربيه 
قمر:طب ياريت تتفضلي عشان الطريق هياخد وقت 
حور:تمام انا نازله 
ونزلة 
و خلصت شغل وراجعه اخر الليل 
حور بتعب:فاضل قد ايه يا ابراهيم 
ابراهيم:لسه بدري 
حور من كتر التعب نامت نامت في العربيه 
بعد شويه 
حور صحيت وحد ماسكها من وسطها وانفاسه بتحرق رقبتهاا
حور صحيت وحد ماسكها من وسطها وانفاسه بتحرق عنقها 
حور بخضه وبتبعد :انت بتعمل ايه 
اسد اتعدل ومركز في كل حته فيها وبيتكلم بعصبيه: ايه الارف اللي انتي لابسه ده
حور بتـ.ـو.تر :وانت مالك 
اسد ومسكها من شعرها:هو ايه اللي مالي انتي لسه ملكي مراتي 
حور بعصبيه:وانا مش ماسكه فيك يا اسد قلت هطلقني ودالوقتي جاي تقولي اصلك ملكي ملك مين هاااا 
اسد بعصبيه: صوتك يبقا وا.طـ.ـي وانتي عارفه انك مش هتقدري تقفي قدامي
حور بعند وعصبيه:لا هقدر يا اسد 
اسد وبيشيل شعرها عن وشها: اتاكدي ان دالوقتي مش هقدر اعملك حاجه و عارف ومتاكد انك لسه بتحبيني 
حور ضحكة بستهزاء:كان زمان 
اسد :زمان اللي هو من شهرين صح 
حور صوتها بدا يظهر في العـ.ـيا.ط :راجع دالوقتي ليه 
اسد بهدوء:كنت راجع اودعك و مسك ايديها قبلها حور اول مااسد مسك ايديها اتـ.ـو.ترت و علامـ.ـا.ت الخجل ظاهرة علي وشها 
اسد: لسه ذي ماانتي خلي بالك من نفسك و اتاكدي ان مهما يحصل بينا وقت مـ.ـا.تحتجيني هتتلاقيني جنبك 
ونزل قبل رد حور و ابراهيم ركب العربيه تاني 
اول ما اسد نزل حور انهارت من العـ.ـيا.ط 
حور بعـ.ـيا.ط: اكذب قلبي ازاي اللي بيقول كل ثانيه بيحبك حتي في عصبيتك حاسه بحنيتك كان واحشاني اوي لمسة ايدك 
ابراهيم: معلش تهدي 
حور بعـ.ـيا.ط: كان يقصد ايه ب اودعك دي هاا 
ابراهيم:..
عند تاليا 
في الشات 
مالك:انتي فين 
تاليا: مين 
مالك: مش لازم ت عـ.ـر.في 
تاليا: انت شاب 
مالك: اه
تاليا: وانت مالك انا فين يا بني ادm يا زباله انت 
وعملة بلوك 
مالك فرح ان هي مش متقبله فكرة ان يبقا في حد جنبها 
ميار بعصبيه:يعني ايه كل الفلوس اللي طلبتها بقيت عندك 
المجهول:انتي شايفه ان الكام مليون دول بروحك يا حلوه تبعتي 3 مليون تاني 
ميار:اجبلك 3 مليون منين انت مـ.ـجـ.ـنو.ن 
المجهول:دي حاجه مـ.ـا.تخصنيش 
وقفل الفون 
بعد يومين 
مالك بيرن علي تاليا مافيش رد 
تاليا بنوم:الو 
مالك ضحك اول ماسمع صوتها وعرف ان هي كانت نايمه:نايمه 
تاليا بصوت منخفض:مين 
مالك:مـ.ـا.تنزليش النهارده 
تاليا: مين بقا 
مالك بعصبيه: تالياا فوقي 
تاليا اتخضيت وقامت من علي السرير 
تاليا: نعم يا مالك 
مالك فرح ان هي عرفته:مافيش نزول النهارده 
تاليا:...
مالك: سمعتيي 
تاليا بخـ.ـو.ف:ليه 
مالك: سمعتي قولتلك ايه 
تاليا: حاضر 
(مالك قالها كده عشان شكلها كانت تعبانه يوم ماقبلها)
حور رجعت البيت وكانت تعبانه من العـ.ـيا.ط طلعت خدت شاور ونامت 
تاني يوم الصبح 
ضابط:حضرتِك الاستاذه ميار صالح 
ميار بخـ.ـو.ف:ايواا انا 
الضابط:اتفضلي معانه 
ميار بتـ.ـو.تر:ليه انا ماعملتِش حاجه 
الضابط:اتفضلي و هتاكد هناك 
اصاله طلعت :في ايه 
ميار بخـ.ـو.ف:عايزني في القسم 
الضابط شـ.ـدها بالقوة و خدها ونازلين 
اصاله:مـ.ـا.تخفيش انا هجيب المحامي و هجيلك 
(اللي حاول يقــ,تــل حور خد من ميار واصاله 15 مليون جنيه واصاله كانت وخداهم بدون علم طارق)
في القسم 
الضابط: اسد بيه كلمني شخصيا عشان ناخد بالنا منك 
اسد طبعاا متابع القضيه وكلم القسم عشان ميار تتعلم الادب 
الضابط:عايز يكلمك و ميار بتاخد الفون 
اسد بكـبـــــريـاء:مبروك مـ.ـا.تخفيش مافيهاش خروج و انا زعلان اوي انك دخلتي بدري ومالحقتيش اخد حق مراتي منك بس ملحوقه هناخدو وانتي في السـ.ـجـ.ـن وقفل 
ميار بتسمع كلامه ومش قادره تتكلم من كتر صدmتها ان هي اتكشفت 
جاسر:صباح الخير يا روحي 
حور بنوم:صباح النور 
جاسر:واحشتني 
حور: لو سمحت يا دكتور هو في ايه ايه الكلام ده 
جاسر بحنيه:في ايه يا حور 
حور:انا مابحبش الطريقه دي وياريت مـ.ـا.تنساش ان انا واحده متجوزه ولو حتي مش متجوزه مش هسمحلك بطريقتك دي 
جاسر:خلاص اعتبريني ماقولتيش حاجه 
حور:دي مش اول مره 
جاسر:هتبقا اخر مره كان في عقد واجتماع النهارده بين شركتك و شركتي...
حور:اول حاجه دي مش شركتي يا دكتور وتاني حاجه الميعاد النهارده  ذي ماهو 
جاسر بحنيه:حور 
حور :نعم 
جاسر:ياريت تقبلي نتغدا سوا النهارده بعد الاجتماع 
حور:اسفه اص....
جاسر:اول طلب اطلبو منك ومش هنتاخر نص ساعه بس 
حور:طب تمام ماشي باي بقا دالوقتي 
وقفلة 
جاسر:باي يا حوريتي النهارده هاخد اول خطوه بيني انا وانتي 
حور غيرت ونزلة 
ليلي :صباح الخير يا حبيبتي 
حور:صباح النور يا ماما 
ليلي:امبـ.ـارح جيتي طلعتي علي طول في حاجه 
حور:لالا كنت تعبانه شويه من الشغل 
ليلي:يا حبيبتي ريحي نفسك وبلاش الشغل ده ولما تخلصي اشتغلي برحتك 
حور:مـ.ـا.تخفيش يا حبيبت قلبي انا كويسه 
عند تاليا راحت الشغل و هي راجعه 
مجهول:حضرتك تاليا هانم 
تاليا بستغراب:ايو انا 
المجهول: ينفع تتفضلي معانه بهدوء 
تاليا بخـ.ـو.ف:اتفضل فين وانتو مين 
المجهول: هت عـ.ـر.في لما تجي معانه يا فنـ.ـد.م وياريت تتفضلي بهدوء
تاليا هتجري واحد من الرجـ.ـاله ثبتها بسلاح 
المجهول منغير يا يلمس تاليا بس ماسكلها المسدس :ياريت تتفضلي معانه 
تاليا ركبة بخـ.ـو.ف و واحد بس كان بيسوق العربيه وهي قاعدة في العربيه 
وصلة مكان مهجور و الراجـ.ـل نازلها منغير مايلمسها وتاليا عماله تعيط 
د.خـ.ـلة المكان وكان مالك واقف تاليا اول ماشافت مالك جريت عليه وحـ.ـضـ.ـنتو وفضلة تعيط 
مالك:اهدي خلاص 
تاليا بعـ.ـيا.ط:رافع عليا المسدس 
مالك :انا هربيي اهدي 
مالك:ماسمعتيش الكلام ليه 
تاليا بعـ.ـيا.ط:كلام ايه 
مالك بعصبيه: افتكري كلام ايه 
تاليا اول ماسمعت عصبيتو بعدت عن حـ.ـضـ.ـنه 
تاليا: هوانا عملتلك حاجه 
مالك مسكها من دراعها و قربها عليه:مش انا قولتلك مافيش شغل النهارده
تاليا بخـ.ـو.ف: انا اسفه 
مالك: اعمل بيها ايه انا اسفه دي 
تاليا بعـ.ـيا.ط:اعمل ايه 
مالك:رقمي يتسجل وتدخلي تشيلي البلوك واي مشوار تروحي ت عـ.ـر.فيني فاهمه 
تاليا: فاهمه 
مالك سابهاا 
مالك:حد مسك ايدك او حاجه 
تاليا :لا 
مالك: كفايه عـ.ـيا.ط و بعد كده لما اعوز اشوفك هبعتلك العربيه تجيبك 
تاليا: حاضر 
وقرب منها و مسكها من وسطها وماشي بيها مالك جنب اذنها:حـ.ـضـ.ـنك حلو اووي وامشي وخلي بالك من نفسك 
استني 
تاليا وقفة 
مالك :مش عايز شعرك يبان من الحجاب 
تاليا: حاضر 
مالك بحنيه:اركبي مع السواق هينزلك قدام بيتك 
تاليا طلعت ورجعة بيتها 
جاسر:اتفضلي وبيرجع الكرسي 
حور :شكرا 
جاسر خدها مطعم  وكان المكان فاضي 
بعد شويه 
جاسر بتـ.ـو.تر:كنت عايز اقولك حاجه 
حور بهدوء:اتفضل 
جاسر:تتجوزيني.....
جاسر:تتجوزيني 
حور بصدmه:انت بتقول ايه انت مـ.ـجـ.ـنو.ن صح وبتقوم 
جاسر بيحاول يمسكهاا:اسمعيني بس ثانيه 
حور:مافيش حاجه تتقال عشان اسمعها يا دكتور انا واحده متجوزه ازاي مش فاهمهاا 
جاسر:مش هو هيطـ.ـلقك 
حور بدmـ.ـو.ع:اه وحتي لو هيطـ.ـلقني انا مش هتجوز 
وبتحاول تمشي بس جاسر ماسك ايديها 
جاسر:هتفضلي علي ذكريات واحد عمره ماحبك ولا حتي كان مهتم بيكي طول الفتره اللي فاتت دي 
حور بعصبيه:دي حاجه تخصني انا بتاعتي انا 
جاسر:وانا بحبك يا حور وربنا من اول يوم شوفتك وانا بحبك 
حور بنفعال:انا مش بحبك مش بحبك افهمهالك ازاي طول الوقت بتحاول تقرب وانا كل مره برفض قربك وانت عارف كده وعارف كمان ان انا بحب جوزي 
جاسر وبيمسكها وبيضغط علي دراعها:وهو مابيحبكيش 
حور :اوعاا بقا سيب ايدي وياريت تحترم نفسك و ياريت بردو ماشوفش وشك تاني انا كنت بعتبرك اخويا 
جاسر بعنف:اخوكي ليه ها طول عمري بحبك وعايزك وانتي بتجري ورا واحد مش مهتم ليه بتعملي كده 
حور بصوت عالي:اوعاا بقاا و كفايه كده 
جاسر:لو فاكره ان هسيبك تبقي غلطانه 
وبيقرب عليها و بيحاول يقبلهاا من عنقها بعنف وفي وجههاا حور بتضـ.ـر.ب في وهو متحكم فيها 
جاسر مكمل ومره واحد قطع اللحظه علي جاسر دخول اسد ونزل ضـ.ـر.ب في جاسر اول مادخل بعد حور ومسك جاسر مـ.ـو.ته بين ايدو وحور منهاره من العـ.ـيا.ط 
جاسر مرمي علي الارض شبه مـ.ـيـ.ـت واسد قرب علي حور 
اسد بحنيه وعصبيه وانفاسه سريعه جدا وبيمسكها وقربها :انتي كويسه 
حور مستمره في العـ.ـيا.ط و بتحـ.ـضـ.ـنه :ا..س..د 
اسد بيطبطب عليها واسد بكل رقه بيمحي (بيمسح) كل علامـ.ـا.ت جاسر بعلامـ.ـا.ته الرقيقه 
حور لسه ماسكه في حـ.ـضـ.ـنه ومش قادره تبعد 
اسد شالها في العربيه وطلع علي الڤيلا وحور كانت غابت عن الواعي واسد سابها علي السرير بهدوء وخرج 
حور بعد وقت بعـ.ـيا.ط:اه 
اسد:اهدي مالك فيكي حاجع بتو.جـ.ـعك 
حور بعـ.ـيا.ط وافتكرت منظر جاسر 
اسد قرب عليها وبيطبطب عليها :اهدي خلاص مافيش حاجه
حور بتحـ.ـضـ.ـن اسد:وربنا يا اسد ماكنتيش متخيله ان هو يعمل كده انا اسفه 
اسد بعصبيه: انا قولتلك كام مره تبعدي عن الشخص ده 
حور:انا اسفه
اسد بعصبيه ومسكها من ايديهاا الاتنين :ازاي يقرب منك 
حور بتعيط 
اسد بعصبيه: اسكتي مش عايز اسمعلك صوت 
حور سكتت 
اسد قربها وبيتكلم بهدوء عكس البركان اللي جواه:هتفضلي هنا وطلوع من البيت دا مافيش يا حور
حور:...
اسد :انا هنزل اشوف ابن***اللي في المخزن ده
حور بتـ.ـو.تر: اسد 
اسد وقف مره واحده:نعم 
حور قربت عليه و بحنيه:ينفع اقولك حاجه 
اسد وهي واقفه قدامه و عيونها في عيونه وبيرجع شعرهاا للخلف:قولي 
حور:اوعا تمـ.ـو.ته 
اسد بعصبيه ومسكها من ايديهاا: ا...
حور بخـ.ـو.ف: اهدا والنبي انا خايفه عليك 
اسد بهدوء:مـ.ـا.تخفيش 
و سابها ونزل 
حور في الفون:صبا خلي بالك من الشركه 
صبا:ليه في ايه يا حور 
حور:مش عارفه بس احتمال ماجيش الشركه كام يوم 
صبا: يعني انتي كويسه 
حور:اه كويسه الحمد لله المهم ذي ما قولتلك يا صبا 
صبا:طب هقول ايه ل طنط ليلي وعمو محمد 
حور:انا هكلمهم 
صبا:طب تمام وانا هحاول وكده كده معايه مازن 
حور:تمام باي وقفلة 
عند اسد جاسر مربوط علي الارض ويشبه الاموات 
اسد:كل الاسهم في الشركه بتاعته عايزها في الارض وقرب علي جاسر ونزل لمستواه 
اسد:وربنا لنـ.ـد.مك علي قربك ليها 
جاسر من كتر الضـ.ـر.ب مش قادر يتكلم 
اسد بنبره ترعـ.ـب:رجولتك اللي كنت عايز تفردها عليها هخليهالك مش موجود هتبقا ذيك ذي.  ذي البنات ايه اقل من البنات يا حلوه انتي 
وطلع وامر رجـ.ـالته بتنفيذ الامر 
اسد طلع ل حور 
اول مادخل الاوضه حور قامت من علي السرير قربة عليه 
حور:انا عايزه امشي 
اسد بحنيه:تمشي فين يا قلبي
حور بطفوله:ماما وعمو هيخافه عليا 
اسد بحنيه و لمسات رقيقه علي وجهها: انا هعرفهم 
حور:طب ينفع اكلمهم 
اسد وبيمسكها من خدها:تؤتؤ 
حور:طب انا عايزه انام 
اسد: تعالي ننام و بيحـ.ـضـ.ـنها 
حور:انت هتنام معايه 
اسد بجديه: عندك مانع 
حور:مش انت هطلقني 
اسد:دي حاجه تخصني انا يا موزتي و قرب عليها و قبلها بشغف
اسد: واحشاني اوي 
و نسبهم مع بعض شويه 
عند تاليا 
تاليا: الو 
مالك:مانمتيش ليه 
تاليا: كنت هنام اهو 
مالك:تاليا 
تاليا: نعم 
مالك: خلي بالك من نفسك و مش عايزك تتعملي مع اي حد 
تاليا بستغراب:ليه كل ده 
مالك وطريقته اتغيرت:سمعتي قولتلك ايه منغير ليه 
تاليا: حاضر براحه بس 
مالك:حاضر يا حبيبتي وقفل 
تاليا بفرحه :حبيبتي قالي حبيبتي اناا
اسد بفاذ صبر:اوووف مين بيرن عليكي دالوقتي 
حور ساكته مش بتتكلم 
اسد مسك الفون 
اسد: ايه يا بابا 
محمد بستغراب:اسد 
اسد: حور معايه 
محمد:اتصالحته 
اسد:بابا مش وقتك دالوقتي باي 
محمد:سلام 
وقفل 
محمد بفرحه:ليلي ليلي 
ليلي: نعم يا حاج 
محمد:حور مع اسد رجعو لبعض 
ليلي بفرحه:بجد 
محمد:انا رنيت علي حور اسد هو اللي كلمني 
ليلي: الحمد لله يارب  انا هقوم اصلي ركعتين حمد وشكر ل ربنا
تاني يوم الصبح 
حور:الو يا مازن 
مازن:هترجعي امته 
حور:بكره بكتير 
مازن:ماشي 
اسد:بتكلمي مين 
حور بخـ.ـو.ف: هااا 
اسد: بتكلمي مين 
حور بتـ.ـو.تر:مازن 
اسد:ياروح امك و شـ.ـدهاا 
اسد:قوليلي كده كنتي بتكلمي مين 
حور:ده بيكلمني عشان الشغل 
اسد بعصبيه:مافيش ام شغل تاني 
حور:مش هينفع يا اسد عشان عمو محمد 
اسد: مالكيش دعوه ب عمو محمد 
حور بتـ.ـو.تر:حاضر 
اسد قبلها و سابها ونزل 
وقبل مايقفل الباب 
اسد: اوعي ططلعي برا الباب ده 
حور:ليه 
اسد:سمعتي ذي ماقولتلك
ميار بعـ.ـيا.ط:اعملي اي حاجه يا ماما انا بمـ.ـو.ت هنا و اسد مكلمهم كلهم عليا والنبي يا ماما طلعيني وبتكمل بجبروت وربنا لو ما طلعتني من هنا هقولهم عليكي 
اصاله:انتي مـ.ـجـ.ـنو.نه يا بت هو انا هسيبك وبتكمل بمسكنه ده انتي بـ.ـنتي عمري ما هسيبك 
ميار:ذي ما سمعتي يا ماما وربنا مش هتحبس لوحدي 
اصاله:خلاص قولتلك هططلعي يعني هططلعي 
صبا بعصبيه:انت قليل الادب وبتضـ.ـر.به بالقلم 
مجهول:هو انا عملتلك حاجه 
صبا:هو انت كمان عايز تعمل يا زباله انت هتولي البوليس دالوقتيي 
مجهول:انتي مـ.ـجـ.ـنو.نه يا بت يا جماعه دي حـ.ـر.اميه كانت عايزه تسرقنيي 
صبا:اسرق مين يا حـ.ـيو.ان يا زباله انت 
وراحه علي القسم 
المجهول:كانت عايزه تسرقني يا باشا 
الظابط:اهداا انت في ايه يا انسه 
صبا بعـ.ـيا.ط:وربنا حضرتك  ماعملتلهوش حاجه هو اللي كان عايز ...
الظابط بزعيق:عايز ايه اخلصي 
دخل في اللحظه دي احمد صاحب اسد 
الظابط:اهلا يا احمد باشا نورتنا 
احمد دخل المكتب:في ايه 
الظابط:قضيه مش مفهومه 
احمد:انتي كويسه 
صبا بعـ.ـيا.ط :انت مين 
احمد :اهدي ايه اللي حصل 
المجهول: كانت....
احمد بجديه:انت تسكت خالص 
احمد:اتكلمي انتي في ايه 
صبا:انا كنت في المكروباص و..
احمد بعصبيه: وانتي ايه اللي بيركبك المكروباص
صبا :انت بتزعقلي ليه 
احمد:خلاص كملي 
صبا:و هو حاول ....
احمد:حاول ايه اتكلمي 
صبا بعـ.ـيا.ط: حاول يقرب مني و انا زعقت هو قال ان انا سرقته 
احمد:سرقة منك ايه 
المجهول بتـ.ـو.تر:ها... س 
احمد:خودو 
الظابط:يا احمد باشا 
احمد بصوت عالي: في ايه انا متاكد ان مافيش سرقه والقضيه تمشي وانا هتبعها بنفسي 
احمد:وانتي اتفضلي علي بيتكم 
وخد الظابط من صبا البيانات الشخصيه وخرجة هي واحمد 
احمد:مـ.ـا.تزعليش من طريقتي معاكي بس اتعصبت ان انتي بتعيطي 
صبا:شكرا 
احمد :شكرا علي ايه مافيش حاجه وياريت تركبي عربيتك او تاكسي 
صبا :العربيه في الصيانه وكنت مستعجله اووي
احمد:اتفضلي اوصلك 
صبا:لا شكرا هتعبك معايه 
احمد:ولا تعب ولا حاجه اتفضلي و فاتح باب العربيه 
في الطريق 
احمد :ممكن رقمك عشان لو في اي جديد في القضيه اكلمك 
صبا بتـ.ـو.تر:هاا اصل..
احمد:اصل ايه مـ.ـا.تخفيش مش هاكلك 
صبا:هخاف ليه وخد رقم فونهاا 
صبا:بس هنا شكرا 
احمد:علي ايه اتفضلي و نزلة 
واحمد وبقا مبسوط جدا عشان اتكلم معاها 
(احمد شاف صبا اول يوم في المستشفي لما اسد كلمه علي حراصه ل حور وشاف صبا مع حور )
اسد ماسك الفطار:ياريت تفطري كويس 
حور بطفوله وايدها عند صدرها:مش جعانه مش عايزه منك حاجه 
اسد قرب عليهاا: ليه يا حبيبت قلبي وبعدين فين بابا عايز اسمعها 
حور:مش هقولها تاني 
اسد بحنيه وبيفك رابطة ايديها:ليه يا قلب بابا 
حور:كده 
اسد وبيحوطها بايده و هيقبلها 
حور:ابعد وبتحاول تبعده 
اسد بجديه:في ايه 
حور:في ان كل حاجه بمزاجك تصالحني بمزاجك بردو عايز ططلقني بمزاجك 
اسد عايز يستفزها:اه كل حاجه بمزاجي هو انتي ليكي راي تاني 
حور بعصبيه:اه ليا يا اسد و حور بتاعت زمان دي انساها خالص انا اتغيرت 
اسد:فعلا اتغيرتي وعلي كل الناس بس مش معايه انا 
والباب خبط 
اسد بعصبيه: في ايه 
موده:مايا هانم تحت يا فنـ.ـد.م وطالبه تقابلك 
اسد:طب انزلي وانا نازل 
حور بعصبيه: هي جايه تعمل ايه هنا 
اسد:..
حور بعصبيه:انت شايف كده يبقا طلقني
حور بعصبيه:هي جايه تعمل ايه هنا 
اسد وقاصد يعصبها اكتر ذي ما عصبته:وانتي مالك 
حور بعصبيه: انت شايف كده يبقا طلقني يا اسد طلاما انا مالي 
اسد قرب عليها وهي بتبعد وثبتها في الحيطه و بصوت يشبه فحيح الافعي جنب ودنها:لو الكلمه دي قولتيها تاني وربنا يا حور هعـ.ـا.قبك بس هيبقا عقـ.ـا.ب جديد 
حور بتـ.ـو.تر من قربه:طب..طب هي جايه هنا ليه 
اسد:بعدين هت عـ.ـر.في كل حاجه 
وهينزل 
حور بعصبيه: وربنا ما هاكل يا اسد خرجنييييي من هنا 
اسد بصلهاا 
حور خافت وسكتت 
اسد:انا نازل ومش عايز اسمع صوتك خالص  فاهمه 
حور:....
اسد:فاااااهمه 
حور:فاهمه 
ونزل 
مايا حـ.ـضـ.ـنته:واحشتني برن عليك من امبـ.ـارح مش بترد عليا ليه 
اسد:كنت مشغول شويه يا حبيبتي 
مايا بمياعه:حبيبتك كانت خايفه عليك اووي 
اسد:...
مايا:مالك
اسد:لا مافيش 
مايا:طب يلا نفطر سوا  وهتنادي علي موده 
اسد:لا لا 
مايا:مالك يا حبيبي
اسد:نفطر برا احسن 
حور حاولة تنزل بس الباب مقفول 
حور:ماشي يا اسد انا هطين عيشتك ماابقاش حور 
بعد شويه اسد رجع وطلعلها 
اسد: بردو الاكل ذي ماهو 
حور:قولتلك مش هاكل 
اسد ساكت وبيحاول بيتحكم في عصبيته 
حور وقربة منوو:جاسر عامل ايه 
اسد بعصبيه ومسكها من ايديهاا: وانتي مالك ومال خراا ده 
حور:الله مش الدكتور بتاعي بردو يعني يرضيك....
اسد بعصبيه:حوررر
حور ببرود:ايه 
اسد: اسمو مايجيش علي لسانك 
حور:وانت مالك
اسد واستوعب ان هي عايزه تعمل معاه نفس الحركه و جنب ودنها:مالي ايه انتي كلك علي بعضك ملكي وماحدش يقدر يقرب من حاجه ملك لي اسد 
حور بو.جـ.ـع:ايدي 
اسد:افطري 
حور بعـ.ـيا.ط:انا عايزه امشي من هنا 
اسد: دmـ.ـو.عك غاليه عليا بس خروج من هنا مافيش 
حور بترجي :وحيات اغلا حاجه عندك سبني 
اسد: وربنا انتي اغلا حاجه عندي و صدقني كل ده عشان خايف عليكي وعشان مصلحتك 
حور بعـ.ـيا.ط  :انا مش فاهمه حاجه قولي فهمني  
اسد:عايزه تفهمي ايه اكتر من ان بعشقك و بدmنك بحب كل حاجه فيكي الفتره اللي فاتت دي ماكنتيش بعرف انام منغير ريحتك منغير حـ.ـضـ.ـنك وكل يوم كنت بشوفك و كل يوم بتبقي قدام عيني 
حور وحـ.ـضـ.ـنتو وبعـ.ـيا.ط:وانا بحبك اوي 
اسد ضحك:يعني اول مره تقوليها وانتي بتعيطي كلها فتره صغيره اوي و كل حاجه هترجع ذي الاول 
حور:وعد 
اسد وبيقبل ايديها:وعد يا ملاكي 
حور بكسوف واسد بيمسحلها دmـ.ـو.عها :ممكن تنزل شويه 
اسد ضحك: لا 
حور:برحتك 
اسد مشي بيها وقاعد وحور علي رجله 
حور قربة منو ببطئ وطابعه قبله رقيقه 
اسد قبلها من ايديها:لسه بتتكسفي 
حور دافنه وشها في اسد 
اسد جنب ودنها:بسبس 
حور:نعم 
اسد:مره كمان وتبقا طويله 
حور وشها كلو احمر:ان... وبتقوم 
اسد ضحك:خلاص راحه فين 
ونسبهم مع بعض شويه 
مالك:لسه نايمه 
تاليا:انا في الشغل 
مالك:عارف 
تاليا:ازاي 
مالك: بعدين كنت عايز اشوفك النهارده 
تاليا: ليه 
مالك:واحشاني 
تاليا بتوهان :ايه 
مالك:واحشاني عايز اشوفك هبعتلك العربيه ومـ.ـا.تخفيش مش هعملك حاجه 
تاليا: انا مش بخاف منك 
مالك ضحك وبيقلد طريقتها: ومش بتخافي ليه بقا
تاليا بتـ.ـو.تر:مم.مش عارفه 
مالك: مش بردو علي العمول لما تجي انا هشوف الحوار ده 
تاليا: حوار ايه 
مالك:مش شكلو حوار كبير اوي 
تاليا بتـ.ـو.تر:حاضر
مالك: سلام يا روحي وقفل 
 
عند صبا في الشات 
احمد:عامله ايه 
صبا:مين 
احمد:انا احمد 
صبا:اه اسفه بس عشان الرقم مش عندي 
احمد:انا من ساعت ماشوفتك وانتي بتتاسفي مافيش حاجه يا صبا 
صبا:ماشي 
احمد:عامله ايه 
صبا:الحمد لله وحضرتك 
احمد:لا كده كتير هتجنن منك ايه حضرتك دي.         ايه رايك نبقا صحاب و شيلي الالقاب 
صبا:حاضر 
احمد:كنت عايز اقولك حاجه 
صبا:اتفضل 
احمد:ينفع تقبلي ان احنا نتغدا سوا النهارده 
صبا بتـ.ـو.تر:مش هيتفع
احمد بزعل:ليه صدقيني مش هنتاخر 
صبا:ماشي بس مش هينفع نتاخر عشان بيبقا عندي شغل 
احمد:لا لا مش هاخرك 
ليلي:محمد عايزين نكلم حور 
محمد:ماشي يا حبيبتي وبيرن علي فون حور 
اسد:بابا ده بيجي في وقت مش وقته خالص 
حور بكسوف :عيب تقول كده 
اسد رد علي الفون:نعم يا بابا يا عم مش كده انت بتجي في وقت غلط 
محمد :تصدق ان انا ماعرفتيش اربي 
اسد ضحك:انت اول مره تعرف 
محمد:يا ابو عين واسعه انت انتو كويسين 
اسد بتوهان وبيبص ل حور:اووي 
محمد:بتقول ايه 
اسد: الحمد لله يا بابا كويسين سلم علي ماما 
محمد:ماشي وقفل 
اسد: انتي نمتي و ضمها بين احضانه ونام 
احمد:عامله ايه 
صبا بكسوف:الحمد لله 
احمد :اتفضلي 
بعد شويه من كلام احمد والهزار 
احمد:كنت عايز اقولك حاجه 
صبا:اتفضل 
احمد:كنت عايز معاد من باباكي 
صبا بغباء:ليه 
احمد:لا عايز اشرب معاه فنجان قهوه 
صبا مش فاهمه 
احمد:هو انتي بخيله ولا ايه 
صبا:انا 
احمد:اه مش عايزه تشربني قهوه في بيتكم 
صبا:لا وربنا انا مابخيله ولا حاجه 
احمد ضحك:هنشوف وياريت تبلغيني المعاد 
صبا:حاضر
احمد:طب يلا عشان شغلك 
صبا: يلا وقاموو
تاليا واول ما مالك شافهاا 
مالك قرب منها وحـ.ـضـ.ـنها جـ.ـا.مد وتاليا حست ان ضلوعها اتكـ.ـسرت 
تاليا: ما...
مالك وبدmـ.ـو.ع متحجره:هشش سبني في حـ.ـضـ.ـنك شويه 
تاليا: مالك انت كويسه 
مالك بعـ.ـيا.ط:واحشتني اوي 
تاليا:بتعيط ليه 
مالك:خايف يا تاليا تضيعي من ايدي انا اسف علي كل اللي عملتو فيكي و جبتك النهارده عشان احتمال كبير تبقا اخر مره اشوفك و بيقبلها من ايديهاا 
تاليا بعـ.ـيا.ط وبتمسح دmـ.ـو.ع مالك:ليه بتقول كده يا مالك 
مالك:هحكيلك كل حاجه و قاعد و تاليا جنبو 
مالك: عايزه ت عـ.ـر.في ايه 
تاليا بعـ.ـيا.ط:والنبي دmـ.ـو.عك دي غاليه عليا اوي يا مالك عشان خاطري 
مالك:عايزك ت عـ.ـر.في ان انتي اول واحده تدخلي قلب و تدخلي حياتي 
تاليا بعـ.ـيا.ط: وانت 
مالك:بحبك
مالك :بحبك 
تاليا: قولت ايه
مالك:بحبك و بيقبل ايديها 
تاليا بعـ.ـيا.ط: بجد يعني انت 
مالك مسحلها دmـ.ـو.عها:اهدي في ايه 
تاليا: انت بجد بتحبني 
مالك: اه والله بحبك 
تاليا بكسوف: وانا 
مالك :وانتي ايه 
تاليا:وانا ذيك 
مالك :ذي ايه يعني 
تاليا: بحبك 
مالك:طب ما تقوليها من زمان و هيقبلها 
تاليا :ابعد
مالك: اهدي خلاص 
تاليا: مالك بقا 
مالك:تعبان اوي يا تيتي اوي وكنت خايف او تضيعي من ايدي 
تاليا: تعبان من ايه 
مالك:انا هطلع اللي جوايا وانتي الواحيده الي في حـ.ـضـ.ـنهاا قررت اطلع اللي جوايا 
تاليا: قول يا حبيبي عشان ترتاح 
مالك: اول حاجه انا ظابط زمان كان ابويا ظابط بردو و كان في مهمه والمهمه دي كانت السبب في مـ.ـو.ت امي و ابويا وانا بعدها قررت ان احب شغلي وابقا ظابط ذي ابويا ومسكة قاضيه تقيله اوي تبع ماڤيا وانا في المهمه اتكشفت وكنت همـ.ـو.ت وفي اخر لحظه رجع قلبي اشتغل من تاني وسعتها المخابرات قررت ططلع شهادة وفاتي بسبب ان الماڤيا لسه موجوده وسافرت سنتين برا مصر و كمل بضحك واول مارجعت تاني يوم قابلتك عشان كده عادل طلعك مـ.ـجـ.ـنو.نه ان انا في عين الكل من الاموات 
تاليا: كنت بتعمل ده كلو فيا ليه 
مالك:كنت خايف تضيعي بسببي بس للاسف مش قادر اداري حبي ليكي اكتر من كده 
تاليا بحـ.ـز.ن:كفايه عـ.ـيا.ط عشان خاطري 
مالك بيتكلم وهو ماسك ايديها وبيقبلها:وبضحكة :وحوار احمد اللي كان مخليكي ذي المـ.ـجـ.ـنو.نه اسد لما رجعت هنا دي الڤيلا القديم بتاعت بابا و ماما قرر ان هو جيبلي حراصه وكان و اختار الاسم ده 
تاليا: وانا هفضل جنبك و بتحـ.ـضـ.ـنه 
مالك: بكره رايح المهمه معاهم 
تاليا وبعدت عن حـ.ـضـ.ـنو:يعني ايه 
مالك: هبقا من القوات
تاليا بعـ.ـيا.ط: يعني ايه يعني انت 
مالك: ينفع تهدي 
تاليا: لا والنبي يا مالك عشان خاطري لا انا. انا ماصدقت لاقيتك والنبي 
مالك: هشش دmـ.ـو.عك دي غاليه عاليا اوي يا تاليا 
تاليا: عشان خاطري لا 
مالك: مش هينفع لازم ابقا معاهم 
تاليا: وانا 
مالك:وانتي لو حصلي حاجه اسد هيشيلك في عيونه 
تاليا: بعد الشر عليك انا عايزاك انت والنبي يا مالك 
مالك باسها من شعرها: مـ.ـا.تخفيش اللي ربنا عايزه هيكون 
تاليا: يارب ترجعلي بخير 
مالك: ان شاء الله ويلا بقا عشان الوقت اتاخر مع ان علي عيني اسيبك 
تاليا:خلي بالك من نفسك والنبي 
مالك:حاضر 
تاليا: وكلمني 
مالك: حاضر
ومشيت وهي مرعوبه من الخـ.ـو.ف و مالك فرحان ان هو اخير طلع كل اللي في قلبو 
حور بنوم:اسد 
اسد وهو طالع بعد ماخلص الشاور:ايه يا روح اسد 
حور:انت رايح فين 
اسد:عندي مشوار مهم 
حور:مشوار ايه دالوقتي الساعه 3 
اسد: لو رجعت هعرفك 
حور بعدm فهم:يعني ايه لو رجعت 
اسد: عندي مهمه في شغل 
حور:شغل ايه 
اسد: شغلي يا حور 
حور:مش انت سايب الشغل 
اسد:لا 
حور:يعني ايه انا مش فاهمه 
اسد: هفهمك بعدين وهيمشي
حور: لا قولي في ايه ويعني ايه لو رجعت 
اسد:البسي وتعالي هسيبك في حته امان 
حور وبتمسك ايدو:طب قولي
اسد وبيقبلها من ايديها:كل حاجه هت عـ.ـر.فيها 
حور بعـ.ـيا.ط: طب انت هترجع بخير صح 
اسد:صح يلا غيري هدومك 
حور غيرت هدومها 
اسد في الفون:احمد خد حور علي المكان اللي اتفقنا عليه 
احمد:طب اكلم مالك عشان بردو خايف علي تاليا 
اسد :تمام ماشي اهم حاجه انا هنزل بعدي علطول تاخدها تمام 
احمد:تمام 
اسد:انا شويه وهنزل وانتي هتنزلي ورايا 
حور بعـ.ـيا.ط: حاضر 
اسد: خلاص يا حوري في ايه 
حور :في انك مش عايز تقولي 
اسد:يفنع تهدي وتخلي بالك من نفسك عايزك حور الجديده 
حور:حاضر 
اسد قبلها :بعشقك يا حوري 
حور:وانا 
اسد:بتعترفي في اوقات غلط اوي انتي 
حور ضحكة
اسد:يلا وخدها نزل 
اسد:بصي فوني اهوو احمد هيرن عليكي اول مايتصل ططلعي علطول 
حور بتـ.ـو.تر: هتسبني هنا لوحدي 
اسد:مـ.ـا.تخفيش احمد هيجي بعدي علي طول 
حور حـ.ـضـ.ـنتو: انا خايفه خليك معايه
اسد:اهدي مافيش اي حاجه انا شويه وهرجعلك اهدي بقا 
حور: وعد 
اسد مش عارف يقولها ايه: وعد 
ومشي 
وشويه واحمد اتصل و هي طلعت منغير كلام 
احمد:انتي كويسه 
حور بتـ.ـو.تر: هو في ايه واسد رايح فين 
احمد:اهدي وهو هيعرفك 
و اتجه لمكان تاليا 
تاليا بعـ.ـيا.ط:هو مالك مشي 
حور بستغراب:هو في ايه وانتي بتعيطي كده ليه 
احمد شاور ل تاليا انها تسكت
حور:في ايه 
احمد:بعدين 
حور بزعيق:لا مش بعدين انا عايزه اعرف في ايه دالوقتي 
احمد مش عارف يعمل معها ايه 
احمد في الفون:عايز اسد 
اسد:في ايه حور كويسه 
احمد:مش عايزه تمشي 
اسد:خليها تكلمني 
اسد:حور يا روحي قولتلك ايه مش قولتلك ان انا هعرفك في ايه 
حور:اه 
اسد:ماشي يا روحي امشي  مع احمد وتاليا و تسمعي الكلام و اوعي تتحركي نهائي منغير اشاره من احمد
حور:حاضر 
وقفل 
احمد اتجه للمكان المطلوب و حور وتاليا قاعدين في الاوتيل 
حور بخـ.ـو.ف علي اسد:هو في ايه 
تاليا بتـ.ـو.تر:اهدي تعالي نصلي سوا 
حور :ماشي
بعد الصلاه 
حور:لا انا هفضل اصلي لحد ما اسد يرن عليا و يكلمني 
تاليا: طب اقرائي في المصحف عشان انتي شكلك تعبانه 
حور بترجي:تاليا عشان خاطري عرفِني 
تاليا: انا مش عارفه حاجه اهدي بس وكلها شويه و اسد هيكلمك 
حور:طب انتي خايفه ليه انا خايفه علي اسد 
تاليا بعـ.ـيا.ط: علي مالك 
صبا:مال صوتك 
احمد بخـ.ـو.ف:لا مافيش حاجه 
صبا:انت كويس 
احمد بعصبيه و خـ.ـو.ف:اه يا صبا في ايه
صبا:لا انت مش كويس 
احمد :قلقان شويه و قفل 
محمد :ربنا يسترها 
ليلي :يارب يا محمد 
ليلي بعـ.ـيا.ط:اول مهمه كنت خايفه عليه و كنت بقول معلش دي بس اول مره وبعد كده هتتعودي وانا كل مهمه خـ.ـو.في بيبقا اكتر واكتر يا محمد 
محمد:اهدي مافيش حاجه
احمد :مايا بقيت معايه خلاص 
بعد سعات 
واحد من القوات:..
احمد برعـ.ـب:ايه ان..
وقام طيران 
احمد بخـ.ـو.ف و تـ.ـو.تر  وتعبير وشه
متغير :حور تاليا تعالو بسرعه 
حور قربت منو :في ايه اسد كويس 
احمد:..
حور بعـ.ـيا.ط:لاااااا
واحد من القوات:اسد باشا ومالك باشا في المستشفي هما وبعض الظباط 
احمد برعـ.ـب:ايه ان...
وقام طيران 
احمد بخـ.ـو.ف وتـ.ـو.تر وتعبير وشه متغير:حور تاليا تعالو بسرعه 
حور قربت منو:في ايه اسد كويس 
احمد:اتصاب 
حور بعـ.ـيا.ط: لااا
احمد:يلا بسرعه 
واتجه للمستشفي هو وحور وتاليا 
في المستشفي 
حور بنهيار:فين فين اسد 
ممرضه:هو في العمليات دالوقتي 
حور بعـ.ـيا.ط: ليه هو في ايه و بتكمل بصوت عالي وعـ.ـيا.ط ايه اللي جرالو 
احمد:ينفع تهدي 
حور بعـ.ـيا.ط: اوعاا كده بقا و مسكة الممرضه هو كويس ردي عليا
الممرضه بخـ.ـو.ف:من حالتها ادعيلو بس 
حور :طب طب انا عايزه ادخلو والنبي دخليني 
ممرضه:اسفه يا فنـ.ـد.م مش هينفع ادخلك 
حور مره واحده وقعت علي الارض 
ودخلوها غرفه و علقولها محاليل 
وطول ماهي فاقده الواعي اللي علي لسانه اسم اسد 
تاليا بعـ.ـيا.ط: انت كويس 
مالك:مـ.ـا.تخفيش الحمد لله بسيطه اهم حاجه اسد 
تاليا حـ.ـضـ.ـنتو:متاكد ان انت كويس 
مالك: وربنا كويسه هي رصاصه في كتفي و طلعوها 
مالك واقف قدام العمليات هو و احمد و شويه من الظباط وتاليا جنب حور 
بعد شويه حور فاقت 
حور بخـ.ـو.ف: اسد طلع بقا كويس صح و بتقوم 
تاليا: اهدي بس يا حبيبتي 
حور بتشيل المحاليل وبتقوم 
حور:هو فين 
تاليا: اهدي هو لسه في العمليات 
حور طلعت وكانت منهاره من العـ.ـيا.ط ومش قادره تتحرك ومش هاديه و شويه ومحمد وليلي بقو في المستشفي 
بعد شويه 
الممرضه طلعت 
حور مسكتها:عامل ايه دالوقتي ردي
الممرضه:اهدي يا هانم هو  للاسف دخل في غيبوبه بسبب ان الرصاصه كانت جنب القلب  
حور بعـ.ـيا.ط ومنهاره وفي نفس الوقت بتزعق: يعني ايه 
الممرضه:ادعيلو يقوم بسلامه 
حور سابتها بستسلام وقاعدة علي الارض جنب غرفة العمليات 
وشويه واسد خرج وجنبو الدكاتره 
حور وماسكه ايدو 
حور بعـ.ـيا.ط لسه هتتكلم كان الدكتور  خد اسد واتجه للغرفه 
حور:عايزه ادخلو 
الدكتور: اتفضلي بس ياريت بسرعه 
حور وقاعده جنب اسد وماسكه ايدو وبعـ.ـيا.ط :قوم عشان خاطري مش انت قولت مش هسيبك انت  وعدتني يا اسد وبتعيط اكتر وراسها جنب اسد  حور حست ان ايد اسد اتحركة 
حور بعـ.ـيا.ط طلعت تشوف الدكتور 
حور:دكتور دكتور ح حرك ايدو وربنا 
الدكتور دخل معاها 
الدكتور:للاسف يا مدام 
حور بنهيار:ازاي ازاي يعني انا بقولك..
الدكتور:ينفع تهدي شويه وان شاء الله هيفوق 
حور رجعت قاعدة جنب اسد 
حور بعـ.ـيا.ط:قوم انا مش عايزه ابقا لوحدي مش عايزاك تبعد عني عشان خاطري قوم 
بعد شويه كان قلب اسد بدا يقف 
حور:اسد لا لا والنبي و طلعت تجيب الدكتور 
حور بيعـ.ـيا.ط :لا لا عشان خاطري يارب يارب ..
الدكتور:اطلعي برا معلش يا مدام 
حور بزعيق:انا عايزه جوزي 
محمد بعـ.ـيا.ط: اهدي يا بـ.ـنتي ومسكها وطلع برا الغرفه 
حور بعـ.ـيا.ط وهي في حـ.ـضـ.ـن محمد:انا عايزه مليش في انا عايزه جنبي 
بعد شويه 
محمد:ابني حصلو ايه
الدكتور:الحمد لله بقا كويس
محمد بفرحه:بجد يعني ابني عايش الحمد لله يارب 
كل الموجودين دخلو ل اسد ماعدا حور عشان فاقدة الواعي من كتر خـ.ـو.فها علي اسد 
ليلي:حمد لله علي السلامه يا حبيبي 
اسد مش قادر يتكلم من كتر التعب 
وبيكتفي ان هو يحرك راسه حركه بسيطه 
اسد:حور فين 
ليلي:متخفش هي في الاوضه اللي جنبك وكله....
اسد بخـ.ـو.ف:مالها انا ..وهيتحرك 
مالك:اهدا يا عم انت رايح فين كل الحوار انها من خـ.ـو.فها عليك فاقدة الواعي وشويه وهتفوق 
ومره واحده حور كانت داخله واول ما شافت اسد حـ.ـضـ.ـنتو بسرعه 
اسد بو.جـ.ـع:اه 
حور بعـ.ـيا.ط: انا اسفه انت كويس 
اسد قربهاا تاني 
اسد: الحمد لله 
حور بعـ.ـيا.ط:كنت خايفه اوي....
اسد شاور ان كلو يطلع برا 
اسد:كملي كنتي بتقولي ايه 
حور بتعيط 
اسد:طب كفايه عـ.ـيا.ط بقا 
حور واسد بيمسحلها دmـ.ـو.عها:حاضر 
اسد:ايه احساسك بقا لو كنت مـ.ـو.ت 
حور ضـ.ـر.بته:بعد الشر عليك متقولش كده 
اسد بو.جـ.ـع:اه ده انا همـ.ـو.ت علي ايدك 
حور :انا اسفه 
اسد:بقيتي غـ.ـبـ.ـيه اوي في الكام ساعه اللي سبتك فيهم 
حور:قولتلك معلش وربنا كنت خايفه عليك اوي وانت جاي تقولي لو...
اسد قربها وقبلها من راسهاا 
اسد:قومي امشي يلا 
حور:انت مـ.ـجـ.ـنو.ن 
اسد: حور 
حور:اقصد يعني هسيبك هنا لوحدك 
اسد: اه اتفضلي بقا 
حور:مش هسمع الكلام يا اسد وهفضل معاك 
اسد:اتقلي لما اقوم بسلامه وبيكمل بخباثه عقـ.ـا.بك هيبقا شـ.ـديد اوي معايه اطلعي قوليلهم كل واحد يرجع علي بيتو 
حور:حاضر يا حبيبي 
اسد وهي طالعه: مش انا بقولك بتقولي الكلام الحلو في الوقت الغلط 
ليلي:انت بخير يا حبيبي و بتقرب عليه 
اسد وبيقبل ايديها:متخفيش يا ست الكل الحمد لله 
ليلي:انا هفضل معاك 
اسد بضحك:مش هينفع جوزك راجـ.ـل كبير و مش هيقدر يقعد لوحده 
محمد ضحك:علي اخر الزمن ابنك بيقول عليا انا كده 
ليلي: ابني يقول اللي هو عايزه 
محمد:الله الله بقا كده 
اسد:يلا يا محمد خد مراتك وعلي البيت عشان تصالحه 
محمد:مش انا بقولك انت تربيتك ناقصه  
وخرج هو و ليلي 
حور:كده عيب يا اسد عمو يزعل 
اسد وبيقلد حور:لا عمو مش بيزعل 
حور قربت عليه:ايه اللي بيوجـ.ـعك 
اسد وبيمسك ايديهاا: وحياتك قلبي 
حور بتـ.ـو.تر سحبت ايديها: ياريت تحترم نفسك 
اسد:بقا كده حسابك بقا تقيل اوي معايه 
احمد بيتصل علي صبا مش  بترد 
صبا:نعم عايز ايه 
احمد:في ايه براحه مالك 
صبا:مافيش 
احمد:ينفع تهدي معلش انا اتعصبت عليكي غـ.ـصـ.ـب عني كنت في الشغل وانتي....
صبا:كنت خايفه عليك صوتك كان متغير 
احمد:كنت في الشغل وكان في مهمه لازم تخلص
صبا:و خلصت 
احمد:الحمد لله المهم كلمي حور عشان اسد كان في المهم وتعب اوي و
صبا بتـ.ـو.تر:ودالوقتي هي كويسه 
احمد:انا بقولك اسد اللي اتصاب مش حور ركزي 
صبا:طب انا عايزه اروحلها هي في ...
احمد:براحه النهارده بليل هاخدك ونروح عشان احنا لسه سايبينو من شويه هتتلاقيه عايز يرتاح واكون خلصت بقيت الشغل ده 
صبا:حاضر يعني هما كويسين 
احمد:يخربيتك بقالي ساعه بفهم فيكي وربنا الحمد لله كويسين 
صبا: براحه عليا هو انت لسه عندك شغل 
احمد:اه كنت عايز افضل هناك جنبهم بس للاسف 
صبا:معلش هتعمل ايه يعني 
تاليا: بقيت كويس دالوقتي 
مالك: الحمد لله 
تاليا: طب ارجع البيت عشان ترتاح 
مالك:مش هقدر ارجع واسيب اسد لوحدو 
تاليا: وانا هفضل معاك 
مالك وبيقرب :بجد 
تاليا بتـ.ـو.تر:لا انا همشي 
مالك مسكها من ايديها:يا ست اهدي خلاص بهزر 
تاليا: ايو كده اتظبط
تاني يوم الصبح 
حور:صباح الخير 
اسد :صباح النور يا حبيبت قلبي 
حور:يلا عشان تفطر 
اسد:لا عايز ال...
حور بمقاطعة:مافيش حاجه اسمها لا 
اسد:بجد
حور:اه والله و يلا بقا تفطر عشان تاخد الدوا
وقربت على اسد 
بعد شويه 
احمد:حمدالله على السلامه 
اسد:الله يسلمك يا حبيبي 
صبا:حمد الله على السلامه 
اسد:الله يسلمك يا صبا
حور بتبص ل اسد  بتحزير عشان قال اسم صبا
صبا وبتحـ.ـضـ.ـن حور:وربنا احمد قالي امبـ.ـارح و كنت جايه بليل احمد قالي إنكم نايمين 
حور:اه 
صبا:ربنا يقومه بسلامه 
حور:يارب 
بعد شويه من الكلام 
احمد: اسيبك ترتاح وقام 
صبا:عايزه حاجه 
حور:شكرا ياروحي 
صبا:متخفيش متابعه الشغل 
حور:ماشي 
ومشيت هي وأحمد 
اسد:حور
حور:نعم 
اسد:قربي 
حور قربت 
حور:نعم 
اسد بخـ.ـو.ف عليها:ايه ده وايديها 
حور:اه براحه وبتبص مكان يد اسد ايه ده انا...
اسدبعصبيه:ركزي شويه مع نفسك يعني ايه دراعك مجروح كده وانتي مش حاسه 
حور:اسفه هاخد بالي 
اسد:نادي الدكتوره تشوفك
حور:لا
اسد :قولتي ايه 
حور:لا مقولتش حاجه هروح للدكتور
اسد بعصبيه:هو قولت دكتور
حور بخـ.ـو.ف:آمال ايه 
اسد:دكتوره 
حور:حاضر  وهتخرج 
اسد:استني 
حور:نعم
اسد:إتصلي عليهم يبعته الدكتوره هنا
حور:كده عيب اوي يا اسد هتجيب الدكتوره...
اسد:سمعتي قولتلك ايه 
حور:حاضر
حور :بتضحك علي ايه 
اسد بضحك:عليكي 
حور:ليه بقا
اسد:بتخافي من اقل حركه او نظره مني وده بيعجبني عشان بحسك فهماني حتي لو هتفهمي غلط وبيضحك
حور:تصدق ان انت بـ.ـارد و اووي كمان 
اسد:اتصلي علي الدكتوره
حور اتصلت وشويه وكانت الدكتوره عندها في الاوضه 
الدكتوره:متخفيش ده جـ.ـر.ح سطحي 
حور:شكرا 
حور:حلو كده اهو
اسد:بتو.جـ.ـعك 
حور:لا 
اسد بيقرب منها وهيقبلها 
وبيدخل الدكتور 
الدكتور:حمد الله علي سلامتك 
اسد بغـ.ـيظ:الله يسلمك يا دكتور
الدكتور:نغير بس علي الجـ.ـر.ح 
وبيبدا يغير ل اسد علي الجـ.ـر.ح  وحور واقفه بتعيط 
الدكتور وكان راجـ.ـل كبير:مراتك دي علطول بتعيط 
اسد ضحك :تعالي وقرب حور و حـ.ـضـ.ـنها وراسها علي صدره وبيحرك ايدو في شعرها   
اسد للدكتور:ده الطبيعي 
الدكتور:يوم العمليه كانت مرعوبه عليك و كل شويه تغيب عن الواعي 
اسد:هي دائما كده 
الدكتور:ربنا يخليهالك 
اسد:يارب 
وطلع 
اسد:قمري  طب بتعيطي ليه
حور:كده 
اسد:بتعيطي ليه
حور:لو كان ينفع انا اخدها مكانك كنت ....
اسد:هشش وبيقبل ايديها بعد الشر عليكي يا حبيبت قلب 
حور:بتو.جـ.ـعك اووي صح 
اسد:طول ما انتي معايه مافيش حاجه هتو.جـ.ـعني
حور :بتحبني اوي كده 
اسد:واكتر 
حور:طب طلب صغنوني اوي
اسد: صغنوني
حور:اه 
اسد:اطلبي عيوني 
حور :لا مش عيونك 
اسد ضحك:يعني مش عايزه عيوني 
حور:لا
اسد:طب عايزه ايه 
حور:عايزه اعرف ايه اللي حصل
اسد وبيقولها 
فلاش باك
اسد في الفون :نعم يا فنـ.ـد.م 
اللواء:خطه الحمايه ذي ماهي
اسد بعصبيه:لا طريقة الحمايه 
اللواء:انت بتتعصب عليا يا حضرت الظابط  
اسد:يا فنـ.ـد.م مش اقصد اتعصب ولا حاجه بس لا الطريقه صعبه اوي انا اه مش عايز اخسرها بس مش هاكـ.ـسرهاا 
اللواء:مافيش غير الطريقه دي ومتقوليش تبقا معايه عشان هيبقى خطر عليها  
اسد بزعل:حاضر يا فنـ.ـد.م
اللواء:هتنفذ امته 
اسد:الوقت اللي حضرتك تقول عليه 
اللواء:ياريت في اسرع وقت 
اسد:تمام يا فنـ.ـد.م في اسرع وقت هططلق 
اللواء :انت ذي ابني يا اسد وكل ده عشان مصلحتك وعشان مراتك ومايا  ططلع
اسد:حاضر هرجعهاا 
اللواء:ططلعها وتبقي في امان 
اسد:تمام هكلم احمد يطـ.ـلق صراحهاا
اللواء:هي شافت احمد
اسد:لا يا فنـ.ـد.م احمد ماظهرش في الصوره خالص 
اللواء:مش عايز غلطه لو شافت احمد هتعرف ان هو مالك ومع سلامه
اسد:مع السلامه و قفل
عوده الفلاش باك 
حور:يعني دي خطه 
اسد:اه وصدقيني وربنا غـ.ـصـ.ـب عني 
حور بزعل:ولما رجعتني  كان اللواء قالك كده 
اسد بيحاول يتحكم في عصبيته:لا 
حور:طب رجعتني ليه 
اسد:وربنا بحبك اعمل ايه عشان تصدقيني
حور:ينفع تكمل 
اسد:بس من ساعة ما قولت ان انا هطلقك والخطه ماشيه تمام ومايا معايه 
حور بزعل:أممم 
اسد:بلاش زعل وبعدين خلاص ما انا معاكي اهو 
حور بغيره:وكانت مايا بتعمل ايه الفتره دي معاك
اسد: كفايه غيره بقا النهارده عشان شويه وهتولعي فيا 
حور وبعدة عن حـ.ـضـ.ـنه:انت فكرتني اه بقا بتقول اسم صبا ليه 
اسد:انا عايز انام باي وهينام
حور:اسد قول بتقول اسمها ليه 
اسد:عادي فيها ايه بسلم علي واحده الطبيعي أقول اسمها 
حور:لا مش طبيعي 
اسد:حاضر بعد كده مش هقول اسم حد 
حور:ولا تسلم 
اسد:ولا ايه قومي يا بت من هنا و بيهزر معها 
عند تاليا ومالك 
مالك:بقولك ايه 
تاليا:ايه 
مالك:تتجوزيني 
تاليا بستغراب:ايه 
مالك:عايز اتجوزك 
تاليا:بجد يا مالك انت عايزاني ابقا مراتك 
مالك:وام عيالي كمان 
تاليا:حـ.ـضـ.ـنته 
مالك:هتجوز مـ.ـجـ.ـنو.نه 
تاليا:شكرا 
مالك:بصي احنا هنشوف اسد هيخرج امته ونتجوز اول ما يطلع 
تاليا:بسرعه كده 
مالك بمشاكسه:العروسه محتاجه وقت تتعرف عليا 
تاليا:متكسفنيش
مالك  ضحك ومسكها:يلا نشوف اسد وخرجه
مالك:حبيبي الف سلامه عليك الصراحه عايز اجي من بدري وبيكمل بمشاكسه بس بقول اسيبك انت والمدام لوحدك 
اسد:استني لما اقوم بسلامة وبعدين ما انت مش عايز ططلع عشان حبيبت القلب معاك 
تاليا و حور اتكسفو 
حور وتاليا :طب نسبكم علي راحتكم وهيطلعو
اسد ومالك في صوت واحده:استنو           
حور:في ايه 
اسد:هططلعي فين احنا في مستشفي 
مالك بهزار:ابننا كبر وبقا شحط وبيغير علي اهل بيته
حور كانت هتمـ.ـو.ت من الضحك 
اسد:عجبتك 
حور وهي بتضحك:اووي 
اسد:طب اقعدي حسابك بعدين 
حور:في ايه 
اسد:اسكتي خالص وانت خد حبيبتك وامشي 
مالك:انت بتططردني يا اسد
اسد:اه اتفضل بقا 
مالك:انا غلطان كنت جاي افرحكم انا وتاليا هنتجوز
حور:بجد مبروك وبتحـ.ـضـ.ـن تاليا 
اسد:مبروك اتفضل بقا
مالك:طب عشان طريقتك دي انا مش هقولك علي ميعاد الفرح يا اسد 
اسد ضحك:هيكون احسن 
مالك:شكرا يلا يا تاليا يلا يا حور 
اسد:حور حور مين يا حلو انت وربنا لو قولت اسمها تاني هعلقك وبعدين يلا يا تاليا ماشي عادي حور ايه علاقتها بالموضوع 
مالك:مش انت قولت اطلعو برا 
اسد:قولتلك انت بس 
مالك بضحك:بجد 
اسد:اه وربنا 
مالك:طب عايزين حاجه وهيطلع
اسد:شوف الدكتور هطلع امته 
مالك:من عيني وعشان كمان انا قولت الفرح اول متبقا كويس 
اسد:تمام 
وطلع
اسد:تعالي 
حور:نعم 
اسد :بتضحكي ليه 
حور:في ايه يا اسد
اسد:انا قولتلك تضحكي 
حور:تؤتؤ
اسد:طب بتضحكي ليه
حور:اصل انا 
اسد:اصل انتي ايه 
حور:بحبك
حور:بحبك 
اسد مسكها:هي دي تاني مره تقوليها بس اول مره وانتي بتضحكي يا عيوني 
حور:ده انت مركز بقا 
اسد:اوي 
طارق وبصوت عالي :اصاله يا اصاله
اصاله:في ايه 
طارق:انتي بعتي ارض الغردقة 
اصاله:اه في ايه بتاعتي
طارق بعصبيه:انتي عارفه كويس انها مش بتاعتك وان انا كتبتهالك وكنت..
اصاله:كنت ايه يا طارق 
طارق:كل حاجه هخدها منك تاني 
اصاله بضحكة استهزاء:تاخد ايه يا حبيبي تاخد اممممم كل حاجه بتاعتي واتفضل من غير مطرود 
طارق بعصبيه:انتي بتطرديني من بيتي
اصاله:شكلك بتنساه ده بيتي مش بيتك 
طارق:انتي اللي مـ.ـو.تك علي ايدي 
وبيمسك اصاله من رقبتها 
صبا:الو
احمد:ايه يا حبيبة قلبي 
صبا بكسوف:كنت عايزه اقولك 
احمد:قولي 
صبا:هو انت بجد عايز تتجوزيني 
احمد:اخيرا فهمتي 
صبا:ازاي 
احمد:هو ايه اللي ازاي ب..
صبا:احمد عشان خاطري متقولهاش غير وانت متاكد منها انت لسه عارفني 
احمد:بس رسمك في خيالي من زمان يا صبا وربنا وربنا بحبك بحبك 
صبا:انا قلت ل بابا 
احمد:قالك ايه
صبا بضحك:قالي احنا معندناش شاي 
احمد بضحك:خلاص هجيب شاي وانا جاي
صبا:لا احنا هنجيب
احمد: يوم ايه 
صبا:يوم الخميس 
احمد:لسه يوم الخميس 
صبا:مش بعيد كلها يومين 
احمد:عقبال ما تبقي في بيتي 
صبا:يارب اقصد خير
احمد ضحك:عادي قولي يارب براحتك عشان هتتحقق ان شاء الله 
صبا:طب علي الساعه 5:00 
احمد:تمام يا قمري 
مالك:يا دكتور
الدكتور:اتفضل يا ابني
مالك:هو اسد هيخرج امته 
الدكتور:بكره ممكن اشوفه لو اتحسن هكتب لو علي خروج وهيحتاج متابعه من البيت
مالك:احنا هنتابع 
الدكتور:خلاص هشوف صحته بكره 
مالك:ان شاء الله هيتحسن 
طارق بعد عنها وهو مش مصدق اللي حصل
طارق:روحت في داهيه يا طارق اعمل فيها ايه 
وكانت الجيران كلها علي الباب بسبب صوت اصاله(المرحومه) العالي 
وفجاءة الباب اتفتح وكان البوليس 
طارق :مش انا مش انا اللي قــ,تــلتها وربنا ما انا انا اول ما دخلت كانت مايته
تاني يوم اسد خرج من المستشفى 
في الفيلا
محمد:اسد قول ل مراتك ان عمك في  السـ.ـجـ.ـن 
اسد بحـ.ـز.ن:ماشي يا بابا 
محمد:سلام 
اسد:سلام يا حبيبي
حور:فين عمو وماما 
اسد:مشيه  
حور:ليه
اسد:كده عايز اقولك حاجه 
حور:عايز تقولي ايه 
اسد جلس و حور قريبه منه 
حور:في ايه 
اسد:طارق اتسـ.ـجـ.ـن
حور:يعني ايه 
اسد:في السـ.ـجـ.ـن 
حور بعـ.ـيا.ط:ليه 
اسد:قــ,تــل اصاله 
حور بانهيار :ايه   يعني ....هو هو
اسد حـ.ـضـ.ـنها:اهدي خالص هششش 
حور بعـ.ـيا.ط:يعني ايه يا اسد طارق ممكن يمـ.ـو.ت
اسد:اهدي 
حور:طب قــ,تــلها ليه 
اسد:مش عارف
حور:انا عايزه اروح..
اسد:مش هتروحي مش هسيبك تدخلي قسم لوحدك 
حور بعـ.ـيا.ط:والنبي يا اسد 
اسد:عشان خاطري عندك مش هينفع نفسيتك هتتعب انا هخليكي تكلميه 
حور:امته
اسد:دلوقتي 
اسد مسك الفون واتصل 
اسد:بسرعه بس
اسد:اهدي اهو
حور:الو الو يا بابا 
طارق بحنيه:عامله ايه يا حبيبتي 
حور:انت كويس 
طارق:الحمد لله اهم حاجه انتي يا حبيبتي خلي بالك من نفسك و من جوزك وسامحيني طول عمري قاسي عليكي 
حور:مسامحك يا  بابا
طارق:خلي بالك من نفسك ومش عايزك تزعلي جوزك محمد عمك جالي وقالي قد ايه انتي بتحبي اسد و هو بيحبك 
حور:حاضر 
وقفل          
 يوم الخميس
في الفيلا 
حور:الجـ.ـر.ح تعبك 
اسد:لا الحمد لله 
حور:طب يلا بقا العلاج 
اسد وبيمسك ايديها:تعبتك اوي معايه 
حور:هزعل منك هو انت ليه بتقول كده يا اسد هو انا غريبه 
اسد:غريبه انتي جوايا ومني يا حور
حور:آمال ايه بقا تعبتك دي وربنا لو ينفع اشيل التعب منك ويبقي فيا انا هعمل كده 
اسد:بعد الشر عليكي من التعب يا حبيبت قلبي 
حور:وربنا بحبك 
اسد ضحك:والنبي ما في حد عاشق ذي وبيحـ.ـضـ.ـنها وبيقبلها من رأسها 
اسد:النهارده احمد هيخطب صبا ولازم اروح معاه 
حور بخـ.ـو.ف:لا مش هتروح 
اسد:مش هروح فين يا روحي
حور:مش هتروح مع احمد 
اسد ضحك:متخفيش وربنا بقيت كويس 
حور بعـ.ـيا.ط:عشان خاطري اوعي تروح 
اسد:عشان خاطري انا هروح بقيت كويس ولازم ابقا جنبه وانتي جنب صحبتك الي مالهاش غيرك 
حور:ماشي وانا هاجي معاك 
احمد:شويه وهبقا عندك
صبا:توصل بسلامة 
اسد:لا
حور:ليه 
اسد:قولتلك لا دايق اووي فيكي 
حور:انت اللي جايبه 
اسد:كانت جـ.ـسمك صغير عن كده
حور: تقصد ايه ان انا دلوقتي مليانه 
اسد:يارب لساني ينقطع 
حور:بعد الشر عليك
اسد:بخاف عليكي يا قمري 
حور:حاضر يا اسد 
و د.خـ.ـلة تبدل ملابسها 
حور:كده كويس
اسد:اووي
حور ترتدي دريس اسود طويل و كعب عالي اسود و شعرها الذهبي مرفوع 
واسد يرتدي  بدله سوده وفي قمة الجاذبية 
عند صبا 
احمد:شكلي حلو 
مالك:انت عبـ.ـيـ.ـط ياض ادخل 
احمد:هو ايه اللي جاب الواد ده 
اسد:قمر يا عم ادخل بقا 
احمد وبيدق الباب
فريد بابا صبا:اتفضله
احمد:شكرا يا عمي ودخل ودخل هو و اسد ومالك وحور وتاليا وعم احمد
حور وتاليا دخلو علي غرفة صبا 
حور:مشاء الله قمر 
صبا:شكرا ياروحي 
داليا ماما صبا:يلا يا حبيبتي
صبا:نعم يا ماما 
داليا:قدmي العصير
صبا:حاضر 
و د.خـ.ـلة 
احمد في سره:انتي جايبه حلوتك دي منين 
وصبا واقفه قدامه عشان ياخد العصير وأحمد مركز في عيونها 
مالك:يا عم ركز الله يسترك )
بعد كلام كتير 
احمد:انشاء الله آخر الشهر كتب الكتاب 
فريد:مستعجل ليه يا ابني 
عم احمد:معلش بقا
فريد:ناخد رأي العروسه موافقه يا صبا
صبا ساكته 
احمد:السكوت علامة الرضا 
فريد:وانا موافق 
اسد:طب نسيب العرسان لوحدهم شويه 
احمد صبا في غرفة الضيوف
احمد:مبسوطه 
صبا:اووي 
اسد في العربيه 
اسد:انتي قمر كده ازاي 
حور:شكرا 
اسد:نرجع البيت وليكي حساب  معايه 
حور:عملتلك حاجه يا اسد
اسد:واحشتني بس
 قرر مالك يعمل حفل الزفاف في نفس يوم احمد وفعلا قام الحفل 
حور:قوم بقا 
اسد:بتزعقي كده ليه 
حور:قوم عشان عايزه ...
اسد:هششش اسكتي 
حور:في ايه 
اسد حـ.ـضـ.ـنها:نامي 
حور:الفرح يا اسد
اسد:لسه بدري يا قلب اسد
حور:بدري من عمرك يا روحي انا هاخد الفستان و هروح الفندق 
اسد:خليكي معايه شويه 
حور:هتاخر يا حبيبي 
اسد:انتي ليكي عقـ.ـا.ب من امبـ.ـارح عشان اتأخرتي مع صبا وتاليا 
حور ضحكة:ماشي هنفذ العقـ.ـا.ب بليل 
وقامت
اسد بغـ.ـيظ:وفي عقـ.ـا.ب النهارده كده يبقي اتنين
حور:عقـ.ـا.ب تاني ليه  
اسد:فين صباح الخير بتاعتي؟؟
حور: انا اسفه وقربت من اسد وقبلته 
حور:في حاجه تاني 
اسد:لا بس يلا نفطر مع بعض
حور:لا مش هينفع هتاخر
اسد:طيب يلا وانا هوصلك
حور:مش هتعبك معايه 
اسد:لا 
حور:طب قوم بقا بسرعه 
بعد شويه 
في العربيه
حور:هترجع  امته من الشركه
اسد: هخلص شغل و هرجع  
حور:اوعي تتاخر
اسد:اهم حاجه انتي خلي بالك من نفسك 
حور:حاضر يا حبيبي
اسد قبلها من راسها:نفسي تتحجبي
حور ضحكة:قريب اصل حصل حاجه كده وقلت لازم اتحجب
اسد وقف العربيه:حصل ايه حد عملك حاجه
حور:اطلع هتاخر وبعدين هو في حد يقدر يعمل حاجه ل مرات اسد الباشا 
اسد:حوررر
حور:بخاف منك لما بتناديني ب اسمي 
اسد ضحك:حصلك ايه 
حور:مش هقول انا عند موقفي بليل هقولك
اسد:ماشي بتزعلي لما بتعصب عليكى 
حور:عشان خاطري بليل هقولك 
 اسد:ماشي انزلي بقا 
اسد:حور
حور:نعم
اسد:تلفونك يبقا جنبك حصل اي حاجه تكلميني فاهمه
حور:حاضر 
اسد:ينفع ارجع بيكي تاني بقالك كام يوم تعبانه خايف اسيبك لوحدك وقولتلك نروح للدكتوره قلتي لا بس بكره اول حاجه هتتعمل هاخد ونروح للدكتوره
حور بزعل:ليه 
اسد:هو ايه اللي ليه يا حبيبت قلبي انتي تعبانه وانا ساكت بقالي كام يوم 
حور:حاضر يا اسد هنروح بكره 
اسد قبلها:بلاش زعل يلا 
حور:باي    
حور في الفندق وتاليا وصبا في غرف تانيه بيعمله الميكاب 
 حور وماسكه بطنها:بابي هيعرف النهارده بقالك شهرين في بطني ومحدش يعرف غيري بابي هيفرح اوي بيك او بيكي   
عشق الميكاب الارتيست:يلا عشان اعمل لحضرتك الميكاب
حور:ماشي 
حور:انا عايزه ميكاب سنبل خالص 
عشق:ماشي يا هانم 
بعد اربع ساعات 
حور:مبروك يا حبايبي
تاليا:الله يبـ.ـارك فيكي يا روحي 
صبا:الله يبـ.ـارك فيكي يقلبي 
مالك:هتدخلي سـ.ـجـ.ـنك  
تاليا ضحكة:لو هبقا مسجونتك انا موافقه   
مالك حـ.ـضـ.ـنها وقبلها من ايديها:ربنا يخليكي ليا
احمد:اخيرا هانت ويتقفل علينا باب واحد
صبا بتـ.ـو.تر:انت قليل الادب 
احمد:انتي بتفهمي غلط ليه ده انا بحبك
صبا:وانا بمـ.ـو.ت فيك 
في الفرح كان الكل موجود ماعدا اسد
اسد من وراها:في حاجه ضايعة منك 
حور بخضه:تصدق انك بـ.ـارد كنت فين
اسد:كنت بشوف الجناح بتاع مالك و الجناح بتاع احمد فوق في الفندق
حور:أممم
اسد:أممم وبيشلها 
حور:انت بتعمل ايه
اسد:عايزك في كلمه فوق وطلع في غرفه من غرف الفندق
حور:في ايه 
اسد:حلو اوي فيكي الاحمر 
حور:اه فاكر يوم
اسد:يوم م قطعتلك الفستان مش بتنسي انتي 
حور:لا
اسد:قلبك ابيض بس حقيقي طالعه قمر لا انتي اصلا قمرين من غير حاجه 
حور:طول عمري 
اسد:بحبك
حور:وانا بعشقك 
اسد:طلع عيني عشان تقوليلي كلمه حلوه 
حور:اقولك الاجمل 
اسد:قولي
حور:في بيتنا بليل 
اسد:ربنا يصبرني عقبال مانرجع البيت
المأذون:بـ.ـارك الله لكم وجميعا  بينكما  في خير 
مالك:اخيرا يا عم الشيخ وحـ.ـضـ.ـن تاليا 
مالك جنب ازنها:بقيتي بتاعتي خلاص 
احمد:يلا يا شيخنا
اسد وايد في وسطها :شوية مجانين 
المأذون:بـ.ـارك الله لكم وجميعا بينكما في خير 
احمد حـ.ـضـ.ـنها:يلا علي بيتنا
صبا:انت مـ.ـجـ.ـنو.ن
اسد:اقعدي هنا شويه وهرجعلك تاني
حور:هتروح فين 
اسد:مش هتاخر
وطلع برا
وحور رقصت مع تاليا و صبا
اسد مسكها ورجعها الكرسي الي هي كانت قاعده عليه:حسابك معايه في البيت 
حور بطفوله:مش هتعـ.ـا.قب يا اسد 
اسد بيحاول يكتم ضحكته:لا هتضـ.ـر.بي
حور:لا انا بحب اتعـ.ـا.قب
اسد:بس عقـ.ـا.ب المره دي صعب
حور:موافقه 
اسد:يعني موافقه 
حور:موافقه ده كلام رجـ.ـاله 
اسد:رجـ.ـاله؟ وبيكمل في سره بخباثه هشوف الرجـ.ـاله هتعمل  ايه بليل 
مالك:مش يلا
تاليا:علي فين 
مالك:علي فوق
تاليا بتـ.ـو.تر:ها لا انا عايزه افضل هنا 
مالك بتمثيل:ماشي يا حبيبتي  نقعد مع ان معدتي هتمـ.ـو.تني
تاليا بخـ.ـو.ف:بعد الشر عليك قولتلك خلي بالك من نفسك يلا نطلع 
مالك:طب ثانيه 
واتصل ب اسد 
مالك:خلص الحوار ياعم
اسد ضحك:مستعجل انت 
مالك:ما تخلص يا عم 
اسد:هشوف احمد
احمد بعد ما اسد كلمه 
احمد:يلا
صبا:ماشي
حور:انا تعبانه اوي هدخل انام 
اسد:تعالي هنا يا بت 
حور:بت انا بت 
اسد:غيري وتعالي عشان انفذ العقـ.ـا.ب 
حور:عايزه انام 
اسد:مش هتهربي ذي كل مره 
حور:مافيش امل
اسد:تؤتؤ 
تاليا:معدتك بتو.جـ.ـعك من فين 
مالك حرك ايديها وثبتها علي قلبه:مافيش حد بيوجـ.ـعني غير ده
تاليا:أممم ده بيوجـ.ـعك ليه
مالك:اصل بيفضل يقول كلام غريب وجديد عليا
تاليا بفرحه:بيقول ايه
مالك:طول النهار والليل بيتكلم عن واحده اسمها تاليا و دايما بيتكلم عن حبه ليها
تاليا:امم
مالك:ده علاجه ايه
تاليا:علاجه تاليا ياروحي و شـ.ـدة ايديها
مالك:مش كده طيب
تاليا:انت بـ.ـارد خـ.ـو.فتني عليك 
مالك:اعيش واخـ.ـو.فك
تاليا:بـ.ـارد
مالك:استني
تاليا:عايز ايه
مالك:راحه فين
تاليا:هغير الفستان
مالك:انا...
تاليا:انت في عينك يا قليل الادب
مالك:انتي مـ.ـجـ.ـنو.نه يا بـ.ـنتي هو انا قولتلك حاجه 
تاليا:هو انا هستناك لما تقول
مالك:فهمتي غلط
تاليا:بجد
مالك:اه بجد كنت هقولك انا هدخل اغير البدله وبيقرب عليها
تاليا:لو قربت عليا هصوت 
مالك:بجد وفي ثانيه كانت قرب وكاتم فمها
مالك:هتعملي صوت
تاليا بتحرك رأسها بمعني لا
مالك قبلها  بشغف وبعد عنها
مالك وايدو علي وسطها:خايفه مني
تاليا:لا
مالك:وعلي كده واثقه فيا 
تاليا:اه
مالك:طب ليه بتعملي كده
تاليا:خايفه طنط ليلي كلمتني و خـ.ـو.فتني اووي
مالك ضحك
مالك:خايفه من ايه هو انتي بتخافي وانا معاك
تاليا:لا انا خايفه منك انت
مالك ضحك اكتر:طب ايه رايك نعمل اتفاق 
تاليا:ايه هو
مالك:كل ما تبقي خايفه قولي حبيبي
تاليا:يا ليله سوده 
مالك ضحك:طب هتسودي الليله  ليه ان شاء الله هتبقا ليله ذي العسل ذيك
تاليا:انت بتضحك علي ايه ها ده انت تعصب بقولك خايفه تقولي قولي حبيبي حبك برص يا شيخ
مالك:اهدي وذي ما قولتلك
تاليا:ماشي
احمد:اخلصي كل ده في الحمام 
صبا:براحه في ايه
احمد:كل ده يا قمر واحشتني
صبا:في الدقيقتين دول 
احمد:ده في كل ثانيه 
وبيقرب منها 
صبا:ايه رأيك نصلي ركعتين سوا
احمد فرح ان هي حبت ان ربنا يبقا راضي عليهم في اول يوم بينهم:يلا 
أسد وحور بين احضانه:كنتي عايزه تقوليلي ايه 
حور :مش هقولك ده عقـ.ـا.ب تعملو فيا 
اسد:ده انتي راقصتي قدام الفرح وكام نفسي امس... .
حور:كنت هتعمل ايه
اسد:اولع فيكي بس الحمد لله قدرة اتحكم في أعصابي 
حور:طب الحمد لله 
اسد:قوليلي
حور بتـ.ـو.تر:انا بص
اسد ضحك:بصيت قولي
حور:انا جوايا حاجه
اسد بخـ.ـو.ف:مالك تعبانه جواكي ايه
حور:ينفع تفهم يا اسد جوايا مش تعب او هيتعبي بس ..
اسد:مش فاهم قولي علي طول
حور:طب افهم لو انا بدوخ وبستفرغ يبقا ايه 
اسد:نروح للدكتوره و نشوف مالك 
حور بعصبيه:هو انت ايه مش بتفهم
اسد مسكها:قولي مالك بدل....
حور بتـ.ـو.تر:خلاص خلاص هقول
اسد:قولي
حور:انا جوايا .
اسد:قولي جواكي ايه ربنا يخليكي متخـ.ـو.فنيش اكتر من كده
حور بسرعه:جوايا بيبي  ايي و بتقف علي السرير 
اسد وبيحاول يستوعب هي قالت ايه :تعالي كده و بيمسكها من ايديها :قولتي ايه 
حور:انا جوايا بيبي ايييي لازم نحتفل....     
اسد بزعيق:حوور اهدي عشان افهم
حور بحـ.ـز.ن:في ايه يا اسد 
اسد:انتي بجد حامل
حور:وربنا وربنا حامل
اسد بفرحه:يعني هبقي بابا وبيشلها وبيلف بيها ونزلها
حور:انا مبسوطه اوي
اسد وبيحـ.ـضـ.ـنها:مش قدي انتي عارفه من امته 
حور:من يومين 
اسد:وساكته بكره هاخدك  ونروح للدكتور عشان اطمن عليكي 
حور:عليا ولا علي ابنك او بـ.ـنتك
اسد:اوعي تنسي ان انتي بـ.ـنتي بردو وايه كمان اول بنوته انتي اول حاجه في حياتي 
حور:بحبك اوي وبتحـ.ـضـ.ـنه
اسد:الدكتوره قالتلك ان صحتك كويسه 
حور:اه كويسه
اسد:أهم حاجه انتي بنسبالي
تاني يوم الصبح
اسد:حور
حور:نعم
اسد:تعالي افطري 
حور:لا
اسد بعصبيه:مش كل يوم يا حور مش هتفطري و امبـ.ـارح بردو..
حور: علي اساس انك سكت امبـ.ـارح مثلا ما انت طلعت لي الفطار في الفندق
اسد:اسيبك من غير اكل 
حور: لا ازاي 
اسد:طب يلا 
مالك:تيتي 
تاليا بنوم:ايه بقا 
مالك:قومي 
تاليا:عايز ايه
مالك:صباحيه مبـ.ـاركه يا عروستي
تاليا:انت قليل الادب اوعي كده 
مالك ضحك:عايز افطر ياريت تغيري وننزل نفطر
صبا:احمد
احمد:ايه يا حبيبتي خلصتي 
صبا:طب يلا 
بعد 7 شهور 
حور بعـ.ـيا.ط:بابا 
اسد:اهدي معلش استحملي خلاص اهو هانت
حور:مش قادره
اسد حـ.ـضـ.ـنها:طب بس اهدي يا روحي معلش استحملي 
الدكتوره :اتفضل انت مش هينفع تبقا موجود في غرفة العمليات
اسد بعصبيه:..
حور :همـ.ـو.ت حـ.ـر.ام عليكو
بعد10 سنوات 
سليم:بابا 
اسد:ايه يا حبيبي
اسد بياخد الفون من سليم
مالك:صبا في المستشفى وانا هروح انا وتاليا
اسد:ماشي وانا هنزل انا وحور
اسد:حور صبا في المستشفى 
حور:يلا
في المستشفى 
مالك:بس يا سليم شوف ابنك يا اسد
اسد مسك سليم:في ايه يا حبيبي 
سليم:عمر بيضحك علي تميم 
اسد:عمر و تميم اخواتك 
تاليا:يا عمر سليم و تميم اخواتك
عمر:ازاي يا ماما سليم و تميم امهم حور وانتي ماما 
تاليا بتـ.ـو.تر:معلش هفهمك بعدين 
مالك:لسه 
اسد:احمد جوا
بعد شويه
احمد طلع:الحمد لله جابت بنوته ذي القمر
سليم:انا هتجوزها
كلو ضحك 
عمر:لا انا
اسد:عيب كده
حور:صحتها عامله ايه 
احمد:الحمد لله 
سليم:عايز اشيلها
بعد 17 سنه مالك واسد و ليلة قدام المقابر 
ليلة بعـ.ـيا.ط:واحشتوني اوي كان نفسي اشوفكم كان نفسي اوي يا ماما تبقي جنبي وانت يا بابا عمو اسد وعمو مالك دايما بيكلموني عليك يا بابا وقد ايه انت حلو وشجاع وانتي بردو يا ماما طنط حور و طنط تاليا دايما بيكلموني عليكي و بيقوله قد ايه بابا كان بيحبك 
اسد وبيحـ.ـضـ.ـنها:كفايه يا حبيبتي 
مالك:حبيبت قلب عمها وبيحـ.ـضـ.ـنها 
في الفيلا
اسد:فين سليم  
حور:فوق وبيزعق عشان
(اسد وحور اولادهم سليم 27 سنه واخد كل صفات اسد بس عصبي زياده و صارم في قرارته وتميم و جوليا )
(مالك وتاليا اولادهم عمر  و لؤلؤ )
( صبا وأحمد في ذمة الله و بعد إنجاب ليلة ب 3 سنوات و ليلة 17 سنه   )
ومحمد وليلي في ذمة الله بعد قرار محمد ان لازم مالك و اسد يعيشه سوا في مكان واحد عشان ليلة تتربه بينهم وبعد حلول كتير اتاكده ان مش هينفع غير الحل ده 
سليم ونازل علي السلم:ليلة 
ليلة بخـ.ـو.ف:نعم يا ابيه 
سليم:كنتي فين 
ليلة:كنت مع عمو
اسد:في ايه يا سليم كانت معايه 
سليم:مش تقولي 
اسد:وتقولك ليه هي جايه معايه 
سليم:انا المسؤل عنها وكان لازم تقولي 
اسد:تقولك لو مع حد غريب 
سليم:حاضر يا بابا  تعالي 
ليلة د.خـ.ـلة وراه 
ليلة:نعم
سليم:كنتي فين 
ليلة:كنت عند بابا وماما 
سليم:فين حجابك 
ليلة:كنت لابسه بس..
سليم:بس ايه
ليلة:كنت بعيط وكنت مخـ.ـنـ.ـوقة وقلعته
سليم:ليلة لو شوفتك من غير الحجاب هاا... 
ليلة:خلاص حاضر 
سليم :بتصلي صح 
ليلة:لا
سليم:ايه
ليله:لا كنت تعبانه
سليم:تعبانه طب مافيش خروج مع لؤلؤ و جوليا 
ليلة:ليه يا ابيه 
سليم:عشان تعبانه اتفضلي علي فوق وتخلصي مذاكرتك
ليلة:خلصتها بليل فاضل الديناميكا بس وانا م...   
سليم:عارف هرجع من الشركة هذاكرلك
ليلة:شكرا اطلع
سليم:اطلعي 
اسد:مالك يا حبيبتي 
حور:ليلة عامله ايه انا خايفه عليها اوي مش عايزها تروح هناك تاني
اسد: اعمل ايه هقولها لا 
حور:دي بـ.ـنت يا بابا
اسد:هحاول معاها 
حور:طيب
اسد وبيحـ.ـضـ.ـنها:واحشتني اوي 
حور:انت لسه سايبني من شويه
اسد:دول شويه كتير اوي عليا 
حور:فاكر زمان 
اسد وبيقلدها:اول ما تخلف وتشوف عيالك هتنساني خالص نسيتك فين بقا اتاكدي انك هنفضلي كل حاجه بحبك 
حور:وانا 
اسد:البسي ويلا 
حور:فين
اسد:بيتنا
حور:دلوقتي 
اسد:يلا 
 اسد متعود بياخد حور كل فتره دهب عشان بتحبها وفي فتره حملها في سليم كانت دائما هناك ودائما يروح هو وهي وهناك فيلا خاصه محدش بيدخلها غير حور و اسد بس حتي اولادهم ميعرفهاش 
اسد:انا هنزل يا حور 
وهينزل
حور:حبيبي
اسد:ايه يا روحي 
حور:معلش ينفع تأجيلها عشان امتحان جوليا 
اسد بعصبيه:بردو عيالك براحتك يا حور وهينزل
حور بتعيط
اسد:بتعيطي ليه دلوقتي 
حور حـ.ـضـ.ـنته:صدقني غـ.ـصـ.ـب عني
اسد:عارف يا حبيبت قلبي بس لازم نرتاح شويه عايز ابقي معاكي لوحدك وانتي تبقي براحتك
حور:طب نروح بس نبقي نتصل علي جوليا مش هنقفل التليفون ذي كل مره  
اسد:ماشي يلا بقا بسرعه انا حاجز الطياره 
حور بطفوله:بس بشرط
اسد ضحك:مهما تكبري هتفضلي في عيني بـ.ـنتي بـ.ـنت 18 سنه 
حور:مش هتعـ.ـا.قب
اسد ضحك بصوت عالي:لسه بتخافي 
حور بكسوف:العقـ.ـا.ب  بيبقي قليل الادب اوي 
اسد:مش هقدر اقول لا
ونزل 
مالك مسكها:راحه فين
تاليا:اصل ..
مالك:اصل 
تاليا:كنت هشوف عمر 
مالك:لا شوفي بابا عمر
تاليا:ومال بابا عمر بقا
مالك:بابا عمر بيحبك 
تاليا:وانا بمـ.ـو.ت فيه 
بليل
جوليا:هو فين بابا 
مالك:هتلاقي سافر 
تميم:نفسي اعرف فين الفيلا دي 
مالك:مش هتسبهم مع بعض 
تميم:ولا يوم 
وبيدخل عمر وسليم
مالك :اهلا صـ.ـا.يعين العيله
سليم:انا صـ.ـا.يع يا مالك عيب تقول كده انا مهندس محترم 
عمر:يعني انا اللي تاجر مـ.ـخـ.ـد.رات انا بردو ظابط محترم
سليم:فين ليلة 
لؤلؤ:فوق مش جعانه
سليم اتجه ل ليلة
سليم بيدق الباب
ليلة بزعيق:قولتلك مش جعانه مش هاكل 
سليم فتح الباب بعصبيه:ايه صوتك ده  
ليلة بخـ.ـو.ف:ابيه 
سليم:صوتك عالي ليه 
ليلة:اسفه 
سليم:انزلي 
ليلة:حاضر وهتنزل
سليم:استني
ليلة:نعم
سليم:غيري 
ليلة بتـ.ـو.تر:مش هغير
سليم وبيقرب:نعم
ليلة:هقول ل عمو اسد
سليم ضحك:عمو اسد سافر 
ليلة:انا هدخل اغير هدومي 
سليم:كان من الاول 
عند اسد وحور
اسد:كنتي واحشاني اوي كل حاجه فيكي
حور:انا طول الوقت معاك
اسد:بس هنا بتبقي مختلفه بتبقي علي راحتك اكتر وبنبقي بعيد عن المشاكل وأحلا حاجه ان مش بشوف حد غيرك قدامي 
حور:ينفع اقولك حاجه
اسد بمشاكسه:لا 
حور:بحبك 
اسد حـ.ـضـ.ـنها:بتحبيني بس
حور:بعشقك وبمـ.ـو.ت فيك وكل حاجه 
اسد وشيلها:مينفعش اعمل عقـ.ـا.ب صغنتوتي خالص  
حور:صغنتوتي اوي 
اسد بخباثه:اوي
حور:هو انا عملتلك حاجه 
اسد :بس انا عملتلك وفتح باب الغرفه وكانت متزينه بشكل رائع  
حور:الله ايه ده وبتمسك البوم صور من علي السرير
اسد:ده ذكرياتك انا وانتي و سليم و تميم و جوليا اللي كنتي طالبه
حور:الله حلو اوي كنت بحسبك نسيت
اسد:كل كلمه بتقولِيها  بتبقي متخزنه في دmاغي انتي بذات كل كلمه بتقولِيها  بتبقي  محفوظه في قلبي وعقلي
وبيقبلها
حور:انت فعلا تستاهل كل حاجه حلوه انت احلا حاجه في الدنيا 
تمت بحمدلله

لو خلصتي الرواية دي وعايزة تقرأيي رواية تانية بنرشحلك الرواية دي جدا ومتأكدين انها هتعجبك 👇

تعليقات