رواية هوايا شرقي هي رواية رومانسية تقع احداثها بين رسلان وغرام والرواية من تأليف لؤلؤه محمد في عالم مليء بالتناقضات والأسرار تتشابك مصائر شخصيات رواية هوايا شرقي لتجد نفسها في مواجهة قرارات صعبة تُغير مجرى حياتهم إلى الأبد ان رواية هوايا شرقي هي قصة عن الحب الذي يتحدى الزمن والمصير الذي يفرض نفسه والأرواح التي تسعى خلف الحرية والسعادة بين الأمل واليأس وبين القوة والضعف ينسج رواية هوايا شرقي تفاصيل حياتهم في معركة غير متكافئة مع القدر لتكشف كل صفحة عن لغز جديد يقود القارئ نحو نهاية غير متوقعة
رواية هوايا شرقي من الفصل الاول للاخير بقلم لؤلؤه محمد
ياختاااااااااااااااااي هكر تليفوني اتهكر يانهار اسود يانهار اسود أروح بصوري فين أعمل ايه يالاهوي يالاهوي يالاهوي كملت برقص احنا اللي شخلعنا الشخلعه يالاهوي ياختاااااي هو انا في ايه والا في ايه أعمل ايه دلوقتي راحت عن بالي دي ازاي هعمل ضبط مصنع للفون
وبسرعه كانت عملت ضبط مصنع وبعدين حطت ايدها على قلبها بدراميه / هربنا منيهم هربنا منيهم هاهاهاهاها يبقى يوريني بقى لما يهكر الفون هيلاقي عليه ايه ده أنا غرام اللي مفيش مني اتنين وفجأه حد ضربها على قفاها
هو / ده الحمدلله أن مفيش منك اتنين كان زمان الكون خرب
غرام / ليه بس كده ياعلي بطل تضربني على قفايا بيوجعني والله وبعدين الكون يخرب ليه ده انا طيبه وكيوت
علي / طيبه ؟ مين دي اللي طيبه ده انتي لسه فات،حه دماغ العريس يا طيبه
غرام افتكرت اللي عملته في العريس اللي كان متقدملها من ساعتين بالظبط
فلاش باك
غرام / أنا عندي انفصام في الشخصيه وملبوسه من جن عاشق بيكره أي حد يقربلي واللي يقربلي بيقتله إلحق ده حضر
وفجأه احولت وغيرت صوتها لصوت تخين وبصتله بجنب عينها / انت جاي تتجوزها ده انا هقتلك ومسكت الطفايه الإزاز اللي على الطرابيزه وبطحته بيها
العريس / إلحقونااااااااااااي عيفريت ياما عيفريت بطحني ياما الحقوني من بنت الملبوسه دي والله ماهتجوز خلاص مش هتجوزها لا هي ولا غيرها بس حد يلحقني
دخل علي أخوها ومامتها يحوشوا الراجل من ايدها وهي نازله ضرب فيه بالشبشب
الراجل أول مافلت من ايدها طلع يجري وهو بيقول مش هتجوزها لا هي ولا غيرها والله لأترهبن مش متجوز مش متجوز
بااااك
غرام / ماهو اللي خرع وهفأ أعمله ايه
علي / تقومي تبط،حيه بالطفايه
غرام / احمد ربنا ده انا كنت بفكر أشد السك،ينه من طبق الفاكهه
علي وهو بيخبط كف على كف / والله انتي هتشليني قريب
غرام / بقولك ايه لما أبقى أخلص علام أبقى اتجوز لكن دلوقتي سيبني أفوق لتعليمي وأحقق ذاتي وأعمل لنفسي كيان
علي / كيان مين يا أم ملحقين يابت ده انتي في أولى كليه بقالك سنتين أول مره سقطتي في كل المواد ونجحتي في ماده واحده بس أله اشمعنى الماده دي يا غرام نتيجتك كانت كلها
ض ج إلا مادة واحده كانت ج ج اشمعنى
غرام بضيق / منهم لله بوظولي شكل النتيجه
علي / والسنه التانيه نجحتي بمادتين تعليم ايه بقى اللي انتي خايفه عليه ده
غرام / ولو ولو برضه أهم حاجه عندي تعليمي
علي / حسبي الله بجد والله حسبي الله وكلت ربنا فيكي يا غرام يابنت رأفت
غرام بضحك / أمك اسمها رأفت
علي / ماهي اسمها رأفت فعلاً ايه الجديد
غرام / بس يابن رأفت
علي / طب والله لأقولها وخرج بسرعه وغرام جريت وراه
↚
غرام جريت وراه بسرعه / إلحقي يا ماما علي بيتريق على اسمك وبيقولي يابنت رأفت
الأم / ده انت نهارك شبه وشك ومسكت الشبشب حدفته في وشه وجريت وراه وهو جري بسرعه على أوضته وقفل الباب وراه
وقفت غرام بفخر بنفسها وتفكيرها وبعدين دخلت أوضتها / أما أشوف بقى مين الكلبه الجربانه اللي دخلتني جروب الهكر دي بس هجيب أرقامهم منين وأنا عملت ضبط مصنع للفون ……. أنا هفتح الفيس وأكتبلهم يبعتولي واتس عشان الأرقام اتمسحت الله على دماغك يابت ياروما
مسكت فونها ونزلت واتس وليس وفتحتهم على الفون وبعتت لأصحابها إنهم يبعتوا واتس عشان الأرقام اتمسحت وأول رساله جتلها من رقم مش مصري قلبها نبض بخوف ورعب يكون هو فتحت الرساله وكانت ( انتي فاكره أما تعملي ضبط مصنع انتي كده في الأمان يعني )
للحظه حست كأن فيه جردل مايه ساقعه وقع فوق راسها وجسمها اترعش من الخوف والتوتر وفكرت ترد بإيه بس شافت أحسن حاجه أنها تعمل حظر وبعد ماعملت حظر رقم تاني بعت
( مفكره لما تعملي حظر مش هعرف أوصلك انتي ساذجه أوي )
طريقته غاظتها ومحت خوفها خالص وغضبها اتملك منها وردت عليه ( انت عاوز مني ايه ياجدع انت )
( عاوز اتعرف )
( تتعرف بيا بتاع ايه إن شاء الله)
( يابنتي انتي خايفه مني ليه والله أنا بس بساعد البنات وبعلمهم كام حاجه كده يحموا نفسهم بيها عشان ميتعرضوش لهكر أو حاجه يعني أنا طيب والله )
( طيب شرير ميخصنيش ابعد عني وسبني في حالي لو سمحت )
( انتي هتتعدلي معايا في الكلام والا أزعلك ؟)
( أؤمر يا باشا عاوز ايه وأنا أنفذهولك ؟)
( والله انتي شكلك مشكله 😂😂) ، ( أنا بقى اسمي رسلان نص مصري ونص تركي بشتغل هكر في المخابرات )
غرام قرأت كلمة هكر في المخابرات من هنا وبقت تلطم وتصوت من هنا / كان يوم اسود يوم مامسكت تليفون هاااارسووووح عليا وعلى سنيني الفحلوقي كان مستخبيلك ده كله فين يابنت الهطله
غرام اكتفت بصدمتها إن ظابط مخابرات ومش أي ظابط ده هكر كمان وقررت إنها تعمله حظر وعملت حظر فعلاً وأكيد واحد زي ده مش هيشغل باله بيها ونامت وهي مطمنه إنه هينساها أكيد
تاني يوم صحيت غرام على كوباية ماية بتتحدف في وشها
ماما / قومي يا موكوسه يابنت الموكوسه هاتي طلبات الأكل عشان أبوكي الغالي جاي من الكويت انهاردة
غرام / ياما هو كل ما أبويا يجي من السفر تقعدي تمشوري اللي جابوني متسيبيني أفرح بجايته مره في حياتي بدل ما انتي مكرهاني في عيشتي كده
ماما وهي بتوطي تجيب الشبشب / شكلك مش هتقومي بالزوق
غرام وهي بتنط من مكانها / هقوم والله هقوم أنا قومت أصلاً
ماما / 5 دقايق وتكوني قدامي
غرام / تمام يافندم
قامت غرام غسلت وشها ولبست عباية وطرحه بسرعه وطلعت لمامتها / ها ياست الكل عاوزه ايه
ماما / هاتي نص كيلو لحمة مفرومه من عند عمك جمال الجزار متجيبيش مجمدة وهاتي كيلو مكرونة بشاميل وهاتي فرخة ٢ك
وهاتي ازازة حاجه ساقعه سمره أبوكي بيحبها وهاتي ب٥ج مخلل وكيسين شيبسي
غرام وهي متنحة / حاضر يا ماما
ماما / اوعي تنسي حاجه يا غرام
غرام وهي بتخرج وتشد باب الشقه وراها / عيب عليكي ده أنا غرام
نزلت غرام على السلم ولقت عيل واقف ضربته على قفاه / ازيك ياض ياحمؤه عامل ايه
حمادة / ازيك يا غرام منزلتيش ليه تلعبي معانا امبارح
غرام / كان عندي ماتش كده المهم هنلعب انهاردة بإذن الله عرف العيال كلها
حمادة وهو بيجري/ اشطااااا
غرام / اشطا عليك
جيت ماشية رجعت وقفت تاني / هو انا كنت راحه فين يالاهوي عليا وعلى سنيني اه صح كنت راحه أجيب طلبات لأمي كانت عاوزه ايه بقى كيلو لحمة مفرومة مجمدة ونص كيلو مكرونة عادية وفرخة ٣ك وزبادي ونشا ومخلل وحاجة ساقعة ميرندا برتقان الله عليا وعلى ذاكرتي اللي ماما هتحسدني عليها وراحت بسرعه تجيب الحاجه ورجعت البيت تاني جيت تفتح بالمفتاح والمفاجأة مش لاقيه المفتاح لطمت على وشها بحزن من حظها اللي وقعها مع مامتها اللي هتهزأها عشان المفتاح اللي ضاع للمرة الألف خبطت بخوف وقلق من رد فعل مامتها واللي فتح علي أخوها
علي / ايه يا روما اتأخرتي ليه ده كله
غرام بهمس / المفتاح ضاع
علي / دي ماما هتنفخك
خرجت مامتهم من المطبخ بسرعه جبتي الحاجه يا غرام وواقفه عندك بسرعه يابنتي خليني ألحق أعمل لباباكي لقمة ترم عضمه اوعي تكوني نسيتي حاجه يا غرام
غرام / عيب عليكي يا ماما جبتلك كل حاجه
خدت مامتها الكيس ودخلت المطبخ بسرعه
علي / طب وبعدين في المفتاح ده
غرام / هتطلعلي نسخه طبعاً من غير ما أمك تعرف
علي / يا غرام انتي مش هتفوقي لنفسك بقى يابنتي هو انتي وفجأة قاطعه صويت مامته اللي طلعت من المطبخ جري وهي ماسكه الشبشب وبتجري ورا غرام اللي جريت بسرعه بتلف حوالين السفره
غرام / اهدي بس يا حاجه مكنش مفتاح اللي يوقع بينا كده
ماما / مفتاح ؟ انتي كمان ضيعتي المفتاح يا ضايعه يا أم مخ هربان
غرام / عيب يا ماما كده خليكي أم حضاريه مش كده
ماما / ده هختم على وشك بالشبشب هعاملك معاملة الموظف الحكومي اللي بيختم بالختم يابت وهختم بالشبشب على قفاكي وتقوليلي عيب عليكي يا ماما عيب عليكي يا ماما والاقيكي مجبتيش ولا حاجه من اللي قولتلك عليها
غرام وهي بتخبط دماغها بإيدها / أخ أهو أنا قولتلكم ميت مره اكشفوا على ذاكرتي وانتوا اللي مش راضيين
ماما / ما انتي لو تفوقي لنفسك وتسيبي التليفون ده من ايدك هتتظبطي نفسي أعرف هتفتحي بيت ازاي يا معفنه
غرام / بالمفتاح يا ماما فجأة الشبشب لبس في وشها جريت بسرعه على أوضتها
ماما / أنزل يابني هاتلي الحاجه اللي أنا عاوزاها ربنا يهديها
غرام وهي بتفتح باب الأوضة وبتخرج راسها منه / يهديكي انتي لواحدك هيه وقفلت باب أوضتها تاني بسرعه
↚غرام / ماما أنا خلصت تنضيف وهنزل استنى بابا تحت في الشارع ونزلت بسرعه قبل ما مامتها ترفض أو تقولها اعملي حاجه نزلت كانت العيال واقفين مستنينها
غرام / ايه ده يا واد يا يوسف انت معاك شوكولاته
يوسف / اه معايا
غرام / طب تعالى نتسابق واللي يسبق ياخدها
يوسف / ماشي يلا
غرام ويوسف جريوا وأثناء ما غرام كانت بتجري خبطت في واحد بشدة كانت هتقع بس هو لحقها بسرعه وسندها ووقفها
غرام / تشكر يا وحش وفي نفسها ( ايه كمال الأجسام اللي دخل الحارة مره واحده ده )
هو / معلش يا قمر فين بيت أحمد عبدالغفار البدوي
غرام / أؤمر حضرتك عاوزه ليه أنا غرام بنته
هو بصلها من فوق لتحت / انتي بقى غرام
غرام / ايه مش ماليه عينك والا ايه
هو / ده انتي تملي عين الباشا يا باشا انت
غرام في نفسها ( ده شكله بيعاكس وأنا لو اتخانقت معاه وخدت منه قلم هتحول عليا الطلاق هتحول أسيبه يعاكس بقى وأمشي أنا ) / طب بعد اذنك
هو / استني بس مش عاوزه تعرفي أنا مين
غرام / هتكون مين يعني
قرب عند ودنها وهمسلها / أنا رسلان شيلي الحظر بدل ما أشيلك أنا وأخطفك وغمزلها ومشي
فضلت غرام واقفه مكانها مش قادرة تتحرك من الصدمه وأول ما فاقت جريت على بيتهم لقت الباب مفتوح دخلت بسرعه وهي بتنهج وبتقفل الباب وراها وسندت عليه بضهرها
ماما / مالك يابت فيكي ايه انتي مش هتبطلي لعب في الشارع بقى وتعقلي جاية تستخبي في البيت وتجيبيهم وراكي يابنت الهبلة والله أجببك من شعرك انتي وهما
غرام وهي لسه على صدمتها / إلحقيني يا ماما
ماما / فيه ايه يابت شكلك مخطوف كده ليه
غرام / ظابط مخابرات بيطاردني ياما
الأم وهي بتخبط بإيدها على صدرها / نهارك اسود ومهبب انتي بقيتي إرها،بيه يابت وكمان مطاردة من المخابرات
غرام وهي بتلطم / والله مافيه حد هيحبسني ويجيب أجلي غيرك يا ولية إرها،بية ايه هو انا قادرة أمشي
ماما / أومال ايه ظابط مخابرات بيطاردك دي
غرام / تعالي نقعد وأحكيلك كل حاجه من طقطق لسلاموا عليكوا
↚غرام قعدت مع مامتها وحكتلها كل اللي حصل بالظبط
ماما / طب والظابط ده هيعوز منك ايه يابت يالاهوي لا يكون حطك في دماغه وعاوز يحب،سك
غرام / يا ماما هيحبسني يعمل بيا ايه الله يهديكي
ماما / الله يهديكي انتي قومي بس نجهز باقي الأكل علي كلمني وقالي هما جايين في الطريق أهم وبعدين نبقى نشوف صرفه في المصيبه دي
بعد ساعة الباب خبط راحت غرام جري فتحت / بااااااباااااااا
حضنت باباها جامد / وحشتني أوي يا بابا
الأب / وانتي كمان وحشتيني أوي يا أروبة عاملة ايه يا حبيبة بابا
غرام / بابا جبتلي ايه معاك
بابا / مجبتش حاجه
غرام / طب بعد اذنك بقى أنا عاوزه حق حضن المطارات ده ماهو مش ببلاش يا حاج
بابا / تعالي يا غلباويه انتي في حضن بابا وهديكي اللي انتي عاوزاه
أول ما شاف مراته زق غرام جامد وقعت على الأرض وراح حضن مراتها وشالها
علي وطى على غرام وهي على الأرض / هو قلبك زي برميل المخلل والا أنا بيتهيقلي
غرام وهي بتبص لباباها بصدمه / لا وانت الصادق ده قلبني زي الكلب الجربان وبصت لعلي / هو انا جربانه يا علي 🥺
علي / قومي بس استحمي وتعالي عشان ريحتك لا تطاق ووطى يشم راسها وبعدين بعد بقرف بسرعه واتكلم وهو نفسه مكتوم / ايه ريحة شعرك دي
غرام / غاسله شعري بجاز عشان يطول
علي / قومي استحمي تك قرف قلبتي بطني … ايه ده هما لسه بيحضنوا بعض
غرام / إنه لقاء الجبابرة يابني 🥺
علي / بس يابت قومي استحمي قومي متقعديش على الأكل بريحة الكلب الميت دي
غرام بردح / هاااااااااا وماله ريحة شعري يا دلعادي ده أنضف من ريحة أهلك يالا
بابا / مالها ريحة أهلة يا معفنة
غرام وهي بتغمز لباباها / بابا عيب مش قدامهم كده
بابا / قومي يابت حطي الأكل انتي وأخوكي
غرام / حاضر يلا يا ماما
بابا / لأ أمك قاعدة معايا 🙂
غرام / يعني ماما تقعد معاك وأنا بنت البطة السودة يعني فيه ايه يا حاج
بابا / روحي يابت بدل ما أقوملك
غرام / لا والله ماتقوم خليك مكانك متتعبش نفسك يلا يا علولو
حطت الأكل وقعدوا أكلوا في ضحك وهزار وعدى الوقت وكل واحد دخل نام
عند غرام كانت نايمة صحت على رنت الفون فتحت وردت على طول من غير ماتبص على الإسم / ألو
رسلان / مشيلتيش الحظر ليه مش قولتلك لو مشيلتيهوش هشيلك أنا يا مزتي
غرام الصدمه فوقتها من النوم قامت بسرعه قعدت مكانها / ممكن أفهم انت عاوز مني ايه ماشي ورايا ومش سايبني في حالي ليه
رسلان / هتصدقيني لو قولتلك أنا نفسي معرفش أنا عاوز منك ايه
غرام / طب لما تبقى تعرف ابقى اتكلم
رسلان / استني بس متقفليش عشان لو قفلتي وربنا هتلاقيني فوق دماغك دلوقتي
غرام / أستغفرك ربي وأتوب إليك عاوز ايه دلوقتي
رسلان / أنا والله مش عارف أنا عاوز ايه بس فيه حاجه بتشدني ليكي انتي متخيلة أنا جيت من تركية مخصوص عشان أشوفك عاوز أفضل أتكلم معاكي وبرضه مش عارف ليه
غرام باستهزاء / ياحرااام ودلوقتي تصعب عليا ونتكلم شوية شوية تقولي بحبك فأنا اتعلق بيك وأحبك أنا كمان شوية شوية تقولي ابعتيلي صورة ليكي ده انتي مراتي يابت وحبه حبه تزيد محبه واجي أدور عليك في وقت الجد ألاقيك فص ملح وداب صح ؟ لا معلش معنديش منه ده بح خلص
رسلان / أنا مش هقولك مفيش الكلام ده ومفيش حد بيعمل كده لأ فيه كتير بيعمل كده وبتكون شباب زباله وبنات هبلة بتقع من كلمه وبيضحك عليها من واحد ميستاهلش أنا هقولك أنا مش عيل أنا راجل وقد كلمتي وعمري ما هقولك بحبك إلا وأنا حاسسها بجد وياستي عشان تصدقيني هخليكي تكلمي والدتي
غرام / أيوه مش بقولك سيماهم في وجوههم أكلم ماما عشان أصدقك صح وبعد ماتلعب بيا أمك هتعملي ايه بقولك ايه أنا مش فايقه للحوارات لو سمحت ابعد عني مع السلامه
رسلان / طب والله العظيم يا غرام لو قفلتي لاكون جايلك دلوقتي حالا
غرام / يااااربييييي يابني انت عاوز ايه مني كفايه كده
رسلان/ طب ممكن نكون صحاب
غرام / مفيش حاجه اسمها صداقة بين شاب وبنت أنا متربتش على كده أسفه معنديش الأوبشن ده
رسلان / طب أنا ممكن أديكي كورسات وأهو تنجحي بدل ما انتي ساقطه كده
غرام / ايه ده هي إنجازاتي سمعت والا ايه
رسلان / يابنتي دي وصلت العالميه
غرام / طول عمري مشهوره 😌
رسلان / حصل
غرام / ممكن أنام طيب دماغي صدعت بجد
رسلان / ماشي نوم الهنا بس لو لاقيتك عامله حظر ولو مشيلتيش حظر الواتس هزعلك يا غرام وأنا زعلي وحش مش هتحبيه
غرام بخوف / ح حاضر سلام
رسلان / سلام
حاولت غرام انها تنام بس خوفها وقلقها كانوا مسيطرين عليها مش عارفه تنام بس قررت انها متفكرش في حاجه عشان تنام وفعلاً دقايق وكانت نامت
تاني يوم صحيت من النوم على خبط على باب الشقه قامت لقيت مفيش حد غيرها لبست إسدالها وراحت فتحت وبعدين وقفت بصدمه وزهول مش مصدقه
↚غرام فتحت الباب وفضلت واقفه مكانها مصدومة
اتكلم علي / مالك يابنتي متنحه كده ليه وبعدين كلم الشخص اللي معاه / معلش أصلها أول مره تشوف حد بالطول والعضلات دي فأكيد خافت احم احم غرام ده الأستاذ رسلان سيردار قدسي ابن عمو سيردار التركي صاحب بابا أيام ما كان في تركيا
غرام / اه أهلاً وسهلاً جاي هنا تعمل ايه برضه
علي / غرااااام أنا أسف يا رسلان هي بس عشان لسه صاحيه من النوم ادخلي اعملي عصير يا غرام زمان بابا وماما جايين هما مع عمو سيردار وطنط إلهام تحت في البوابه
غرام مشيت دخلت المطبخ وهي على صدمتها ومش فاهمة حاجه
وكل ده كان بيحصل تحت نظرات رسلان الخبيثه اللي عارف وفاهم صدمتها كويس
علي / تعالى يا رسلان اتفضل
دخل رسلان قعد هو وعلي
علي / غريبه جدا إنك بتتكلم مصري كويس
رسلان / ممكن عشان دي أول مره نتقابل فيها ف انت متعرفنيش كويس أنا بشتغل ظابط في المخابرات تخصص هكر ده غير اني عندي في تركيا شركة إلكترونيات وعامل فرع تبعها هنا في مصر وأعتبر مابين مصر وتركيا ده غير إن والدتي مصريه من أصل صعيدي فطبيعي أكون بتكلم مصري كويس
علي / ماشاء الله تبارك الله بس غريبه إنك بتيجي مصر كتير ولا مره جيت هنا لبابا
رسلان / كنت باجي لشغل أخلص وأروح تركيا على طول عشان شغلي هناك كمان ميتعطلش فمكنتش بلحق اجي خالص
علي / اه فهمتك
رسلان / وانت بقى بتشتغل ايه
علي / أنا محامي خريج حقوق بقى
رسلان / بجد والله طب كويس جدا ده انا كنت بدور على محامي يمسك الشؤون القانونيه عندي في الشركه ده انت جيتلي في وقتك والله
على دخول الأب والأم
أحمد / احنا هنتكلم في الشغل حتى في الأجازه والا ايه يا شباب لأ أنا عاوزكم تستمتعوا معانا بالأجازه كده دي أول مره رسلان يزورنا مع والده ووالدته
رأفت أم علي وغرام / أنا كنت بسأل والدك ووالدتك عنك على طول وكان نفسي أشوفك ده انت زيك علي وغرام والله من قبل ما أشوفك يابني
رسلان / تسلميلي ياست الكل متحرمش منك وأنا قولت برضه أجي أشوفكم وأتعرف عليكم وأقضي معاكم الأجازة أهو
سيردار / خلي بالك يا أحمد رسلان لأول مره في حياته يأجز من الشغل دي معجزه دي
إلهام / والله يا روفه يا حبيبتي كنت أقعد أتحايل عليه خد أجازة يا حبيبي وتعالى معانا الصعيد أو عند عمك أحمد يقولي لأ مقدرش أسيب شغلي
رسلان / ما خلاص بقى يا جماعه هو كلكم عليا والا ايه
رأفت / ازاي بس يا حبيبي ده محدش يقدر يزعلك أمال غرام فين يا علي هي لسه نايمه
علي / لأ يا ماما ده انا قولتلها تعمل عصير بقالها ساعه مش عارف راحت فين
رأفت / زمانها رجعت نامت تاني هقوم أشوفها
رسلان بخبث / لأ سيبيها براحتها يا خالتي متزعجيهاش
رأفت / لا إزعاج ولا حاجه يا حبيبي دي هتفرح خالص بيكم هقوم أندهلها وجايه عن اذنكم
دخلت الأم تنده لغرام ولسه داخله المطبخ لقت غرام ماسكه ديل الإسدال في بؤها وبتلطم مامتها خافت منها وفكرتها عفر’يت بدأت ترجع بضهرها براحه ناحية باب المطبخ وهي بتقرأ أية الكرسي بصوت واطي عشان متلفتش نظرها وبدأت تقول بهمس / (الله لا اله الا هو الحي القيوم لا تأخذه سنة ولا نوم له ما في السموات ومافي الأرض )
غرام بصتلها وبرقت بعنيها رأفت خوفها زاد وجسمها اترعش من الخوف وسكتت خالص
غرام أول ما شافت مامتها قالت تجري عليها تحكيلها اللي حصل وأول ما بدأت تروح تجاه مامتها اتفاجئت بمامتها بتصوت وبتجري بره المطبخ غرام خافت وقالت ده فيه عفر’يت وراها ومامتها شافته وخافت تبص وراها وصوتت هي كمان وطلعت تجري ورا مامتها
كلهم كانوا قاعدين في الصاله ولقوا رأفت طالعه من المطبخ جري وبتصوت وغرام بتجري وراها وبتصوت هي كمان
الكل بصلهم بصدمه وخاصة أحمد اللي انصدم لما مراته راحت استخبت وراه وبتقوله/ إلحقني عفر’يت عفر’يت شوفته بعيني وطلع يجري ورايا وعامل نفسه شبه غرام
غرام أول ما سمعت مامتها بتقول كده خوفها راح واتبدل غضب وبصت لمامتها بغضب وضيق / عفر’يت على شكل غرام بقى أنا قطعت الخلف من ورا عملتك البيضه وجايه تقوليلي عفر’يت على شكل غرام
الكل ضحك عليهم وخاصة رسلان اللي مقدرش يمسك نفسه من شكل غرام وهي بتصوت واللي اتحول فجأه لغضب
↚غرام/ اضحكوا اضحكوا ازيك يا خالتي عامله ايه وسلمت على إلهام ازيك ياعمي وسلمت على سيردار
سيردار / عامله ايه في الكليه وبقيتي سنه كام دلوقتي
غرام / ايتا ايتا ايتا انت بقيت بتتكلم مصري أحسن مني ياعمو
إلهام / عيب عليكي هو متجوز أي حد والا ايه
غرام / ده معاه هومه بذات نفسها
رسلان بخبث / انتوا بتطردوني بالزوق والا ايه ياعم أحمد
أحمد / ليه كده يا رسلان هو حد زعلك
رسلان / لأ أصل الأنسه غرام محسساني اني شفاف خالص يعني
رأفت / لا طبعاً ده غرام مش قصدها هي بس زمانها اتلهت في الكلام مع باباك ومامتك أصلها متعوده عليهم ايه يا غرام مش هتسلمي على رسلان
غرام وهي بتبص لأمها بجنب عينها / حاضر هسلم هسلم يا رأفت وبصت لرسلان / ازيك منورنا والله عامل ايه
رسلان بصلها باستغراب أنها مسلمتش عليه / الحمدلله منوره بنورك
رأفت / معلش أصلها مش بتسلم على رجاله
رسلان في تفكيره ( ماهي سلمت على بابايا والا هي جيت على قرمط يعني 🙂)
رسلان / ممكن أسأل حضرتك سؤال
رأفت / أكيد يا حبيبي اسأل ده انت زي علي ابني بالظبط
رسلان / هو ليه حضرتك اسمك رأفت
رأفت / أصل أبويا الله يرحمه كان مشتاق لخلفة الصبيان وكانت كل ما أمي تحمل تجيب بنت وكانت البنت بتموت برضه مكنش بيعيشلها عيال فابويا حلف العيل اللي جاي هيسميه رأفت جه ولد جه بنت رأفت يعني رأفت واتولدت أنا سماني رأفت وأنا الوحيده اللي عيشت في اخواتي
رسلان / ربنا يبارك فيكي ويديكي العافيه وطولة العمر يارب
أحمد / يلا بقى حطوا الغدا على أما نصلي الضهر ونيجي يلا يا جماعه
الرجاله راحوا يصلوا الضهر وغرام بدأت تحط الأكل على السفره على أما مامتها وإلهام يصلوا الضهر خلصوا صلاه كان باقي حاجات بسيطه كملوها هما وغرام راحت تصلي والرجاله جم من المسجد دخلوا قعدوا ياكلوا وأثناء الأكل لاحظت إلهام نظرات رسلان لغرام من تحت لتحت ولاحظت كمان إن غرام بتتهرب منه ومن نظراته وبتتجنب الكلام معاه في حين إن رسلان بيحاول يفتح معاها أي كلام وقررت تساعد ابنها هي تتمنى إن غرام تبقى مرات ابنها وخاصة لما لاحظت لمعة عيونه لما بيبصلها
إلهام / عامله ايه في كليتك يا غرام
غرام / العميده بنت اللذينه مستقصداني يا خالتي 🥺
إلهام / ليه كده مالها ومالك
غرام بغرور / حاسه إني في يوم من الأيام هاخد مكانتها في الكليه منها عشان كده بتسقطني 😌
الكل ضحك عليها علي / يعني مش عشان انتي فاشله تسوء تسوء عشان هتاخدي مكانتها منها
غرام / أينعم انت مستقل بأختك والا ايه
إلهام / لا طبعاً يا حبيبتي ده انتي ست البنات وبعدين بصتلها بخبث كده / طب ماتخلي رسلان يذاكرلك وأهو كده كده أجازه ده متعلم عند شيوخ كتير
غرام بصت بجنب عينها عليه بضيق / حتى لو يا خالتي برضه ميعرفش يشرح مواد الأزهر لأنها تقيله
رسلان في الوقت ده كان نفسه يقوم يبوس راس مامته / لأ عادي يا غرام أقدر أشرحلك المواد أنا دارس فقه ومواد شرعيه برضه
غرام بصتله بضيق وإنه بيستغل الوضع وقررت تكسفه بسؤال ميعرفش يجاوب عليه بصتله بخبث / طب لو فيه واحد مسيحي سألك انت بتعبد مين هتقوله ايه
رسلان بصلها وعرف إنها عاوزه توصل لسؤال يعجزه ولكن بصلها بثقه / بعبد الله الذي لا إله ألا هو
غرام بصتله وأخيراً وصلت للي هي عاوزاه/ طيب لو نفس المسيحي ده قالك انت ازاي بتعبد ربك الواحد الذي لا إله إلا الله وربك نفسه قال في القرآن الكريم ( ولقد خلقنا الإنسان ونعلم ماتوسوس به نفسه ونحن أقرب إليه من حبل الوريد ) وقال كمان ( لقد خلقنا الإنسان في أحسن تقويم ) نحن وخلقنا ونعلم دول كلهم جمع هترد عليه تقوله ايه
بصلها رسلان بإعجاب من سؤالها الذكي لكن فضل ثابت على نظرة الثقه / هقوله إن القرآن الكريم نزل بلسان عربي مبين والعرب زمان أيام الرسول صل الله عليه وسلم كانوا يستخدمون صفة الجمع للمفرد بغرض التفخيم والتعظيم فكان إذا أراد شخص أن يعظم من نفسه كان يقول ( نحن فعلنا كذا ) ولكنه كان يقصد نفسه بمفرده لتعظيمه للعمل اللي هو عمله ولله المثل الأعلى والأعظم القرآن الكريم جه بنفس لغة العرب كنوع من أنواع الإعجاز وكان الله عز وجل إذا أحب أن يعظم من فعل كان يجمع الصفه وليس الموصوف أما عندما يريد الله عز وجل أن يؤكد على وحدنيته عز وجل كان يقول ( إياك نعبد وإياك نستعين ) وقال الله تعالى-: (وَلِلَّهِ غَيبُ السَّماواتِ وَالأَرضِ وَإِلَيهِ يُرجَعُ الأَمرُ كُلُّهُ فَاعبُدهُ وَتَوَكَّل عَلَيهِ وَما رَبُّكَ بِغافِلٍ عَمّا تَعمَلونَ)
بقلم أمل محمد
بصلها رسلان ولاحظ لمعة إعجاب في عيونها وحس إنه طار من الفرحه لما لمح اللمعه دي في عيونها وهو مش عارف ايه سبب تعلقه بيها ولا ايه سبب فرحته دلوقتي لما لاحظ إعجابها بيه
رسلان / يارب أكون نجحت في الإختبار
غرام وهي بتحاول تداري إعجابها بيه / يعني مش بطال
إلهام / يعني خلاص اتفقنا رسلان يذاكرلك
غرام / ماشي يا خالتي
إلهام وهي ملاحظه فرحت ابنها / تمام اتفقنا
أحمد / شكلك باين عليه التعب من السفر يا سيردار تحب تدخل تريح شويه
سيردار / ياريت والله تعبنا في السفر انهارده والجو كان حر اوي
أحمد/ قوم ادخل الأوضه ريح شويه يلا يا أم رسلان ادخلوا ارتاحوا شويه
قاموا سيردار وإلهام دخلوا يريحوا شويه
أحمد / وانت يابني مكسوف والا ايه لو عاوز تريح شويه قول يا حبيبي
رسلان / لأ أنا متعود على السفر على طول مش تعبان ولا حاجه أنا بس عاوز كوباية شاي كده بعد الأكله الحلوه دي تسلم ايدك يا خالتي طبيخك تحفه
رأفت بابتسامه / ده طبيخ غرام يا حبيبي
غرام بصت لأمها بصدمه لأنها لا طبخت ولا عملت حاجه هي بس حطت الأكل على السفره
رأفت / قومي يلا يا غرام يا حبيبتي اعملي الشاي
غرام وهي بتبرق لمامتها / حاضر قايمه
قامت غرام تعمل الشاي وعلي ورسلان قاعدين وأحمد دخل يريح شويه لأنه كان بيقابلهم في المطار ورأفت عانت الأكل ودخلت نامت هي كمان وسابت الشباب مع بعض
غرام طلعت الشاي وكان علي بيتكلم في الفون في البلكونه حطت الشاي على الطرابيزه قدام رسلان اللي طلع قدام شويه بجسمه وهمس / ياريت متكونيش حطيتي صوابعك في الشاي لأني بشربه مُر وصوابعك هتسكرُه
غرام بصتله بقرف ورجعت شالت الشاي تاني
رسلان بصلها بصدمه لما لقاها شالت صينية الشاي ومشيت / انتي راحه فين أنا عاوز الشاي
غرام / والله ما انت شاربه عشان تبقى تستظرف كويس
رسلان / خلاص والله هاتيه ومش هتكلم
غرام بصتله بجنب عينها ورجعت حطت صينية الشاي تاني
رسلان أخد كوباية الشاي وبدأ يشربه / هو انا مش قولتلك لو مشيلتيش حظر الواتس هزعلك والا انتي عاوزه تتشالي لو عاوزه تتشالي عرفيني وأنا مش هتأخر
غرام بصتله / تصدق كنت مفكراك ظابط وجامد وكده طلعت هفأ
رسلان بصلها بجنب عينه / هعتبر انك مقولتيش حاجه وهكبر دماغي ومش هاخد على كلام عيله زيك
غرام اتعصبت جدا من إهانته ليها وقامت وقفت وبصتله بغضب / أنا عيله يا طويل على الفاضي وعضلات نفخ واصطناعيه
رسلان / اصطناعيه اه مركب سيليكون أنا
غرام بصتله بغضب وسابته ومشيت
اليوم خلص بسرعه والكل نام كانت الساعه 1 بليل وغرام كانت سهرانه بتقرأ روايه
غرام / والله اللي كتبت رواية( ملحد سرق قلبي ) دي كاتبه جامده ( بمدح في نفسي معلش 🤭) أما أقوم أعمل كوباية شاي واجي أكمل
قامت غرام لبست إسدالها وخرجت من الأوضه اتفاجئت برسلان لابس تيشيرت نص كم اسود وبنطلون اسود وكاب اسود وماسك چاكت اسود في أيده وبيلبس الكوتش
غرام / ايه ده انت رايح عزا والا ايه
رسلان وهو متابع لبس الكوتش / اشمعنى يا خفيفه
غرام / أصلك مسودها يعني
رسلان وهو بيرفع عينه ليها وما زال بيربط رباط الكوتش / القاده كلموني من المخابرات وقالولي أروحلهم دلوقتي عشان فيه شغل
غرام وحست إنها خافت عليه بس مش عارفه ايه السبب / ه هو انت بتضرب وتنضرب وضرب نار بقى وكده
رسلان بصلها وقدر بسهوله يستشف قلقها عليه من عيونها ودي حاجه فرحته جدا / غرام أنا هكر يعني بعيد كل البعد عن ضرب النار إلا في شوية حالات بسيطه كده لو كان عمل اضطراري يعني متقلقيش
غرام بتوتر / وأنا هقلق عليك ليه أنا مالي
رسلان / طب بلاش توتر بس أنا ماشي
غرام بتسرع / خلي بالك من نفسك
رسلان بصلها وابتسم / حاضر مع السلامه
غرام وهي بتبص في الأرض بخجل من تسرعها / مع السلامه
خرج رسلان وهو ماسك الچاكت في ايده ورافعه على كتفه ركب عربيته ومشي بيها بسرعه لحد ما وصل طريق شبه صحراء وقف عربيته وغطاها بغطا اسود ومشي شويه وهو بيتلفت حواليه بيتأكد إن مفيش حد ماشي وراه وصل عند حاجه متغطيه كشف الغطا وكان موتوسيكل لبس جاكته وقفله وشد الكاب على وشه أكتر وركب الموتوسيكل وطلع بسرعه قويه لحد ما وصل عند مبنى حواليه صحراء نزل وقفل الموتوسيكل ودخل البيت وفضل ماشي في حديقة البيت لحد ما وصل عند باب ألومونيوم في الأرض ضغط على زرار أشتغل في الغطا حاجه زي شاشة الفون حط ايده عليه عملت مسح على ايده وفجأه الباب اتفتح كان موجود سلم نزل عليه كان فيه ممر طويل فضل ماشي فيه فترة لحد ماوصلت عند باب مصفح طلع كارت من جيبه شبه الفيزا ودخله في المكنه اللي جنب الباب اشتغلت زي شاشة فوق المكنه عملت مسح لبصمة الوش والباب اتفتح كان فيه زي صاله كبيره مليانه مكاتب فاصل بين كل مكتب والتاني لوح ازاز فضل ماشي لحد ماوصل المكتب وخبط ودخل
القائد / ايه التأخير ده كله يا قيصر
↚القائد / ايه التأخير ده كله يا قيصر
رسلان / كنت قاعد في مكان بعيد شويه هاه فيه ايه
إبراهيم / فيه فلاشه عليها معلومات مهمة عن الأشخاص اللي هيتم إغتيالهم الفتره الجايه ولما جينا نفتحها لاقيناها مصممه بطريقه غريبه فقررنا نسيبها خالص بدل مانعمل حاجه غلط تبوظ الدنيا وبعتنالك
رسلان / هي فين
إبراهيم / في درج المكتب بتاعك
قام رسلان وقف وراح عند حيطه في المكتب عليها مرايه بالطول متفيمه اسود وحط صباعه الإبهام على زاويه معينه في المرايه عملت مسح بصمه والحيطه فتحت زي الباب دخل كانت أوضة فيها مكتب وفيها جهاز كومبيوتر و٣ شاشات ولاب توب على المكتب دخل قعد على المكتب فتح الدرج طلع الفلاشه كانت فلاشه شكلها غريب جدا كان سنها زي أي فلاشه عاديه لكن التصميم بتاعها مش صغير لأ دي مدوره شبه القنبله
رسلان بصلها بتقييم وفضل باصصلها وساكت وهو بيقلبها في ايده
يوسف صاحب رسلان / فيه ايه انت بتتعرف عليها
رسلان وهو لسه بيبص للفلاشه/ استظراف بقى وكده والا ايه
يوسف / أصلك بتبصلها بطريقه غريبه
رسلان / شاكك انها قنبله
يوسف / ياعم والله فلاشه وكنا شغلناها لولا الباسوورد حتى أنا كنت هدخل أي باسوورد بس القائد قال بلاش لعب ونستناك
رسلان / هيبان يا يوسف هيبان
فتح اللاب توب بتاعه ودخل الفلاشه وبدأ يشغلها وظهرله على الشاشه مربع أحمر يدخل فيه الباسوورد وحوالين المربع كلام مش مترتب بخط صغير جدا ورفيع محدش يقدر يقرأه
رسلان بص للمكتوب حوالين المربع وبيحاول يقرأه بس هو مش شايفه
يوسف / ايه ياعم انت بتتأمل المربع والا ايه مالك كده المرادي هي أول مره تشغل فلاشه والا ايه
رسلان وهو لسه بيدقق في الكلام / كلمه كمان وهقوم أجيبك نصين شبه البطيخه
يوسف حط ايده على بؤه بمعنى سكت
رسلان طلع الفون بتاعه وصور شاشة اللاب توب صوره واضحه وبدأ يكبرها بخاصية في الفون بتاعه ويوضحها كويس
يوسف / هو ايه اللي مكتوب ده هي معمول عليها سحر والا ايه
رسلان / ده كلام مش مترتب صح أو نقدر نقول كاتبين الحروف بالعكس
يوسف بصله باستغراب اللي هو هيعملوا كده ليه
رسلان مسك قلم وورقه وبدأ يرتب الكلام والحروف وفجأه بص للورقه اللي في ايده بصدمه
______________________
في البيت عند غرام كانت بتحاول تنام ومش عارفه
غرام / يووووه بقى هو انا قلقانه عليه ليه كنت أمه أنا يعني ……… وبعدين دي أمه نفسها نايمه شبه البطريق ولا عارفه ابنها نام والا صاحي ولا راح فين ولا جه منين ايه الأمهات دي وأنا اللي كنت بتخنق من أمي عشان بتقلق عليا ده أنا في نعمه وربنا الله يكون في عونه……… طب ده خارج من الساعه 1 والساعه دلوقتي 4الا ربع هيكون فين يعني والا جراله ايه …… معقوله يكون اتخطف هاااااااااررررسسسسسووووح ده انا كنت بدأت أسمي عيالنا أقولهم ايه أبوكوا اتخطف ياختااااااي أودي وشي فين من عيالي مقدرتش أحافظ على أبوهم وأحميه أقولهم ايه أبوكوا اتخطف وأمكم كانت قاعده في البيت تندب حظها أنا اللي اتنمردت عليه في الأول أستاهل لو كنت روحت على أبويا قولتله عريس يابوووووي عريس يابوووووي طخه بس متجتلوش يابوووووي كان زمانا قاعدين دلوقتي مع عيالنا بدل ما هما بقوا أيتام كده من قبل ما يجوا … ااااااااه ياعيني على شبابك يا رسلان مكنش يومك يا سوسو كنت حلو وبعيون مش عارفالها لون يخربيت جمال أهلك يا جدع جامد ابن جامد ابن جامده جتكوا القرف عيله حلوه وملزقه
_______________________
يوسف / مالك تنحت للورقه كده ليه
رسلان / مش قولتلك حاسسها قنبله
يوسف برق وبصله بصدمه وهو بيحاول يبلع ريقه اللي نشف مره واحده / طب طب أستأذن أنا
رسلان مسكه من قفاه / لأ تستأذن ايه يا حبيبي يا نعيش عيشه فل يانموت احنا الكل
يوسف برعب / رسلان متهزرش يلا نجري
رسلان / يا حيوان افهم هي مصممه بنظام إنك لو دخلت الباسوورد غلط هتنف’جر يعني اهدى مش حوار يعني
يوسف وهو بيمثل الدموع / وأنا أضمن منين انك هتدخله صح مايمكن تدخله غلط ونروح فيها وأنا واحد خاطب ولسه معيشتش حياتي لكن انت معندكش مزه تعيش عشانها فمش باقي على الدنيا 🥺
رسلان افتكر غرام أول ما خبط فيها في الشارع وافتكرها لما فتحتلهم باب الشقه وهما قاعدين على الأكل وهي بتحاول تحرجه بسؤال ميقدرش يجاوبه وضحكتها ورقتها في الكلام وشكلها لما تتعصب ولما كانت بتصوت وهي بتجري ورا مامتها وأخر حاجه لما اتقابلت فيه وهو خارج وقلقها عليه اللي كان واضح في نظرة عيونها
يوسف / ايه ياعم الحاج نحن هنا
رسلان / وأنا كمان يا يوسف تقريباً لاقيت اللي هعيش عشانه بإذن الله
يوسف بصله بصدمه / قول وربنا
رسلان بص في ساعته ولقاها 4 وهو واثق ومتأكد إن غرام لسه منامتش ومستنياه
رسلان باستعجال/ يلا نفكها عشان أنا اتأخرت وراح أخد الفلاشه ودخلها على الكومبيوتر والشاشات اشتغلت رسلان قلب الكاب لورا وقعد على الكرسي قدام الكومبيوتر وبدأ يفكك الفلاشه بحذر شديد عشان أي غلطه كلهم هيروحوا فيها
أما يوسف باصصله بصدمه وبس من امتى ورسلان بيخاف الموت ومن امتى بيهمه اتأخر أو لأ ده كان ساعات يجي الساعه 9 بليل ويمشي بعد الضهر معقوله ده رسلان اللي الكل اتعود عليه جامد هزة رجله بتوتر خايف يعمل حاجه غلط الفلاشه تنفجر لأ ده أكيد بيحب مفيش كلام
رسلان كان مركز في الفلاشه واللي هو بيعمله كويس عدت ربع ساعه وعدى كمان زيها وفجأه الفلاشه صفرت
يوسف اتخض وطلع يجري وهو بيشد في رسلان
رسلان ضربه بالقلم على قفاه / اتفتحت يا حيوان
يوسف بصله بزهول وهو مش مستوعب من الخضه اللي كان فيها ورجع بص للشاشات واللي بعد ما كانت كلها كلام ومربعات حمرا بقت خضرا وده معناه إنه شغلها فعلاً حط ايده على قلبه يهدي ضربات القلبه اللي كانت هتقف وبصله بفخر
يوسف بفخر/ تسلم ايدك يا قيصر محدش يعرف يجيبها غيرك
رسلان بغرور / طول عمري محدش بيعرف يعمل اللي بعمله يا صاحبي وبص في ساعته كانت الساعه 4ونص أخد الجاكيت بتاعه بسرعه ومفاتيحه
رسلان / سلام يا وحش
يوسف / رسلان انت مستعجل كده ليه رسلان رسلاااااان
كان رسلان خرج وطلع من المبنى وصل الموتوسيكل بتاعه لبس الچاكيت وعدل الكاب وشغل الموتوسيكل وركبه وراح لمكانه وقفه وغطاه قلع الچاكيت حاطه على كتفه عشان الجو حر ولف الكاب لورا وأخدها جري لمكان العربيه رفع من عليها الغطا وركبها واتحرك بسرعه لدرجة إنه لما وصل عند البيت وداس فرامل العربيه عملت صوت نزل من عربيته ورن على غرام عشان الساعه كانت 5 وربع مينفعش يرن الجرس كلهم هيصحوا
غرام / السلام عليكم انت فين يا رسلان الساعه خمسه وربع انت اتخطفت لو اتخطفت أعمل أي صوت أفهمك وأجي ألحقك أعمل صوت أعمل صوت اتكلم أعمل أي حاجه انت مبتتكلمش ليه ان……
رسلان بمقاطعه / ايه ايه مبتكلمش عشان انتي مش سايبالي فرصه أنطق ولا حتى تبلعي ريقك افتحي البوابه أنا واقف تحت افتحيلي لأني هموت وأنام أقسم بالله
غرام / حاضر هفتحلك أهو
راحت غرام أخدت المفتاح ونزلت تفتح البوابه
رسلان دخل وبصلها / انتي ايه اللي مصحيكي لدلوقتي
غرام بتوتر / أ أنا كنت نايمه وانت اللي صحيتني لما رنيت
رسلان بص في عيونها بتدقيق / طيب أنا أسف اني صحيتك اطلعي يلا نامي عشان الوقفه دي متصحش
غرام / حاضر وهي طالعه على السلم
رسلان / غرام
لفت وبصتله
رسلان / على فكره أنا درست سنتين كُرسات علم نفس يعني بقدر أفهم الإنسان من غير ما يتكلم وبقدر أعرف إذا بيكذب والا لأ وغمزلها
غرام اتوترت جدا وسابته وطلعت بسرعه
أما هو فضل واقف مكانه بيستجرع ملامحها في ذاكرته
( معقوله حد يحب بالسرعه دي _ لأ أكيد مش حب يعني ممكن اعجاب بس مش حب لأ ) وبعدين طلع ينام هو كمان
↚صحيت غرام من النوم على رنة الفون بصت في الساعه كانت 10 مسكت الفون وردت
جنات / ايه يا غرام برن عليكي من ساعتها مبترديش ليه
غرام / يعني بترني ومبردش ابقى أكيد نايمه يبقى نخلي عندنا دم ونحس على دمنا شويه ونسيب الناس نايمه
جنات / والله يا شيخه انتي اللي معندكيش دم روان عملت حادثه امبارح ومجبسه رجليها هتيجي نروح نشوفها
غرام بخضه / ايه ده عملت حادثه ازاي يعني
جنات / مش عارفه بس أنا بكلمها من شويه قالتلي انها عامله حادثه
غرام / خلاص هقوم أقنع بابا اني أروح أنا وانتي ليها سلاموز
جنات / سلام
قامت غرام لبست اسدالها وخرجت ملقتش حد في الشقه خالص فتحت باب الشقه سمعت صوت جاي من السطح دخلت تاني اتوضت وصلت وعملت ساندوتش وأكلته وطلعتلهم على السطح وهي بتفكر هتفنعهم ازاي لقت علي ورسلان قاعدين بيتكلموا وباباها ومامتها وإلهام وسيردار قاعدين مع بعض وبيضحكوا
غرام وهي بتغني / الضحكه دي يا ناسو كوتي كوتي يا خلاثو
الكل ضحك عليها
غرام وهي بترفع ايدها اليمين جنب راسها / صبح صبح ياعم الحاج
وراحت عند باباها جري / بابا حبيبي بابا الغالي أعملك شاي يا بابا
الأب وهو بدأ يفهم هي بتعمل ايه بصلها وهو بيضيق عيونه / لأ
غرام / طب أعمل تاكل
الأب / لأ
غرام/ أكويلك جلابيه وقميص وبنطلون يا حبيبي
الأب / غرام هاتي من الآخر وقولي عاوزه ايه الدخله دي مش عليا
علي أخوها ضحك عليها جامد / ده كان زماااااااااان
غرام / بعد اذن حضرتك يا بابا يا حبيبي يا سندي أروح أشوف روان صاحبتي عشان عملت حادثه امبارح
الأب / انتي عارفه إن من يوم ما أخوها اتقدملك واترفض وأنا مبحبكيش تروحي هناك يا غرام
غرام / يعني يا بابا هو عشان خاطر أخوها أقاطع صاحبتي
الأب / هتروحي انتي ومين
غرام / أنا وجنات
الأب / نص ساعه بالظبط ومتتأخريش
غرام / يعيش بابا سيد الكل وسيد الناس يعيش يعيش يعيش
غرام وهي بتتحرك عيونها جيت على رسلان اللي بصتله بصدمه وزهول
غرام وهي بتكلم نفسها ( هو لابس لينسيز والا ايه مال عيونه بقى لونها اسود كده مش كانت خضرا …… هو بيبصلي كده هو هيتحول والا ايه أنا قولت من الأول ده مستذأب محدش صدقني عليا الطلاق مستذأب ) ومن خوفها من نظراته جريت على تحت بسرعه
أما رسلان أول ماسمع إن أخو صاحبتها كان متقدملها دمه فار وحس كأن ليه بركان انفجر في دماغه هو دلوقتي بيقسم إن الضغط عنده عالي بدرجه مهوله محدش يتخيلها كان نفسه يمسكها يفرمها في أيده عشان عاوزه تروح البيت اللي فيه شخص كان عاوز يتجوزها بعد عنهم وقف عند السور بحيث لما يتكلم محدش يسمعه ومسك فونه ورن عليها
غرام / يانعم
رسلان / متروحيش يا غرام
غرام باستغراب / مروحش فين
رسلان / متروحيش لصاحبتك زفته دي
غرام/ بس دي عامله حادثه ولازم أروحلها
رسلان / تعمل والا تموت خالص أنا قولت متروحيش يعني متروحيش والكلام خلص
غرام اتعصبت جدا / انت عبيط والا شكلك كده بأي حق وبأي صفه بتقولي روحي ومتروحيش انت مين أصلاً عشان تؤمرني وهروح واللي عندك اعمله وقفلت على طول مستنتش رده
رسلان / بقى كده يا غرام ماشي انتي اللي جبتيه لنفسك يا حلوه ……؟
ياترى رسلان هيعمل ايه 🤔
↚رسلان حط الفون في جيبه وراح عندهم وهما قاعدين / أنا خارج عندي مشوار سريع كده نص ساعه والا حاجه وجاي على طول بإذن الله
إلهام بخبث / طب بما إنك كده كده خارج يا حبيبي خد غرام معاك بدل ماتخرج لواحدها وغمزت لمامة غرام اللي فهمتها لأنهم شافوا نظرات رسلان وغرام لبعض وقرروا يقربوهم
رأفت بخبث / ياريت فعلاً يا رسلان أحسن كنت قلقانه عليها خدها معاك ولو جيت راجع وهي لسه بره ابقى هاتها معاك بالمره يا حبيبي
أحمد بص لرأفت بضيق من إن غرام تروح مع رسلان لواحدها ورأفت فهمت نظرته وقالت تصلح الدنيا بسرعه
رأفت / زمان جنات صاحبتها جايه في الطريق مش هتخليكم تستنوها يعني عشان منعطلكش
رسلان وحس إن الفرص بتجيله لحد عنده على طبق من دهب / لا عطله ولا حاجه يا خالتي عن اذنكم هنزل أستناهم في العربيه
بعد شويه غرام خلصت لبس وطلعت تعرفهم إنها خلصت وماشيه / ماما بابا أنا ماشيه
إلهام / رسلان مستنيكم تحت يا حبيبتي يوصلكم معاه في طريقه
غرام بصتلها بصدمه وفتحت بؤها وعيونها على أخرهم ومقدرتش تتكلم
إلهام / يلا يا حبيبتي انزلي بسرعه ده مستني بقاله نص ساعه يا حبيبي ومتتأخروش يا حبيبتي وقامت زقت غرام قدامها عشان تمشي وغرام فعلاً نزلت وهي في حالة صدمه مش عارفه تعمل ايه ولا تقول وحست للحظه إنها لازم تخاف خرجت من البوابه وكان رسلان في عربيته بص عليها بخبث وابتسامه لكن هي مش شايفاه لأن العربيه متفيمه راحت فتحت الباب اللي ورا عشان تركب
رسلان / مش سواق معاليكي أنا تعالي اركبي قدام بالزوق بدل ما اعمل اللي كنت ناوي أعمله
غرام خافت وقفلت الباب وركبت قدام / ه هو هو انت كنت ناوي تعمل ايه
رسلان ببساطه وهو بيهز كتفه لفوق وتحت بعدم مبالاه / عادي كنت هخطفك
غرام بصتله بصدمه / تخطفني ؟
رسلان بصلها وللحظه حست إنه لون عيونه بيتحول من الأخضر للإسود وخافت منه أكتر وأكتر
رسلان / هو مش أنا قولتلك متروحيش
غرام بخوف / اه
رسلان / وقولتلك قبل كده زعلي وحش
غرام بخوف أكتر وبدأ جسمها يرتعش من الخوف / أيوه
رسلان بصلها وخوفها منه رجعه لعقله تاني وحاول أنه يهدي من غضبه وقرر يلهي نفسه عنها لحد ماغضبه يهدى شغل العربيه وساق بسرعه كبيره العربيه عدت من أخر الشاعر وكانت جنات صاحبتها واقفه مستنياها بس العربيه عدتها بسرعه وهي حتى مش قادره تتكلم من خوفها دموعها نزلت وبدأ صوت شهقاتها يعلى لدرجه عصبت رسلان من نفسه وإنه ازاي وصلها إنها تخاف منه للدرجه دي بس هي اللي غلطت وبس مهما كان غلطها متستاهلش يتعصب عليها وبدأ يكرر في نفسه ( رفقاً بالقوارير.. رفقاً بالقوارير) وقف على جنب وغمض عيونه يحاول يهدي وبعدين فتح عيونه وكانت رجعت للون الأخضر مره تانيه بصلها بحنان / غرام أنا أسف بس انتي اللي عصبتيني
غرام بشهقات / بس بس انت مستذئب وهتشرب دمي وفجأه انفتحت في العياط بطريقه هستيريه
رسلان بصلها بصدمه وبعدين ضحك جامد لدرجة إن عيونه دمعت / مستذئب ايه بس يا غرام والله بني ادم عادي
غرام ببراءه / بس انت بتتحول وعيونك بتقلب لون
رسلان بضحك / عيوني بتقلب لما بكون متعصب دي حاجه من عندي ربنا من وأنا صغير كنت لما أتعصب عيوني تقلب اسود حتى ماما قالتلي انها كانت ساعات بتخاف مني وأنا طفل كانت تبقى شايلاني وباصه في عيوني الخضره ولما اجي أعيط كانت عيوني تقلب اسود فكانت بتخاف لحد ما اتعودت بقى
غرام / يعني انت مش مستذئب
رسلان / تيجي نجرب أشرب دمك وأشوف مستذئب والا لأ
غرام بخوف / لأ لأ خلاص اني أسف
رسلان كان لسه هيتكلم بس قاطعه رنة فونه طلع الفون من جيبه وبص فيه كان رقم غريب فتح وكان لسه هيتكلم بس اللي على الخط اتكلم الأول
الشخص بالألمانيه /Wie geht es dir, Caesar, wie lange gehst du schon mit Mädchen aus, aber sie ist wirklich hübsch
( كيف حالك قيصر منذ متى وأنت تخرج مع فتيات ولكنها حقا جميله )
رسلان بالألمانيه / ؟Was ist Ihr Anliegen dabei
( ما شأنك أنت )
هو / Ich möchte sofort eine Antwort auf meine Frage, Caesar
( أريد إجابة على سؤالي حالا قيصر )
رسلان / Was ist es
( ماهو )
هو / Werden Sie Ihre Arbeit in Ägypten aufgeben und bei uns arbeiten oder nicht?
( هل تترك العمل بمصر وتعمل معنا أم لا )
رسلان كان لسه هيتكلم بس الشخص قاطعه / Aber wissen Sie ganz genau, dass Ihre Antwort jetzt Ihr Schicksal bestimmen wird
( ولكن اعلم جيداً أن إجابتك ستحدد مصيرك الآن )
وسكت لفتره ورجع كمل بخبث / Du und wen mit dir
( انت ومن معك )
رسلان بص لغرام بقلق وخوف عليها هو ممكن يواجه الموت حالا مش مشكله بس غرام تكون في أمان وبعيده كل البعد عن أي خطر مهما كانت إجابته حالياً فهتكون غلط لو وافق هيكون بيعمل مشاكل كبيره بين دولتين ولو رفض هيكون بيعرض حيات غرام للخطر
غرام بصاله وهي مش فاهمة حاجه بس هو بيتكلم بلغه مش إنجلش ومش فاهمه كلمه ومش فاهمه هو بيبصلها ليه
رسلان أتكلم أخيراً بعد ما أخد قراره / غرام
غرام / نعم
رسلان / أنا أسف ……….؟
↚رسلان بص لغرام / أنا أسف
غرام باستغراب / على ايه ؟
رسلان مردش عليها واتكلم في الفون / ich lehne ab
(أنا أرفض)
ابتسم الرجل بغضب / Also auf Wiedersehen, Caesar, das Auto hat eine ferngesteuerte Bombe, und jetzt läuft der Countdown, du hast nur noch eine Minute, tick-tack.
( اذاً الوداع قيصر السيارة بها قن’بله بجهاز تحكم عن بعد والآن بدأ العد التنازلي أمامك دقيقه فقط تِك تُك )
الخط فصل ورسلان بص لغرام وبص لساعته بص قدامه وشغل العربيه وحمد ربنا إنه وقف قريب من البحر بحكم إنهم في اسكندريه ساق العربيه بسرعه البرق وهو بيكلم غرام / غرام افتحي الباب بسرعه وأول ما العربيه تنزل البحر نطي في المايه
غرام بخـ.ـو.ف وصويت / فيه ايه يا رسلان
رسلان / اعملي اللي بقولك عليه بسرعه
كل واحد فيهم فتح الباب من ناحيته العربيه وقعت في البحر وكل واحد فيهم رمي نفسه في المايه بسرعه ورسلان شـ.ـد غرام من ايدها بسرعه وبدأ يعوم بيها بسرعه يبعد عن العربيه وفجأه العربيه انفج’رت والمايه طارت لفوق وغرام بصت على الإنفجار بصدmه وهي مش قادره تستوعب ايه اللي بيحصل
طلعوا من المايه قعدوا على صخره على الشط رسلان بصلها لقاها مبرقه وفاتحه بؤها وباصه مكان ما العربيه انفج’رت
رسلان / انتي متنحه كده ليه
غرام بتوهان / هاه
رسلان / هاه ايه بس هو القمر بيزيد نور لما يتبل والا ايه انت بتبقي وحشه امتى بس يابـ.ـنتي
غرام بصتله بصدmه أكبر اللي هو انت في ايه والا ايه
رسلان بص حواليه كان المكان فاضي / المكان ده حلو ابقي فكريني نبقى نيجي هنا كلنا
ولكنه لاحظ حركه غير طبيعيه في المكان بص لغرام / أو يمكن يطلع مش حلو قومي بسرعه
قام وشـ.ـدها قومها ومشي بسرعه وهو بيتلفت حواليه وغرام بتجري عشان تلاحق خطواته وهي مش فاهمه أي حاجه في أي حاجه وبتبصله باستغراب هو ماله ده بيتلفت حواليه شبه العـ.ـبـ.ـط كده ليه
وصلوا لمكان فيه بيوت ودخل رسلان من شارع جانبي ضيق بين بيتين بيطلع على شارع تاني ولكنه وقف فجأه لما لقى واحد واقف قدامه واداله فون رسلان بصله وبص للفون وفهم هو تبع مين أخد منه الفون وحطه على ودنه يسمع اللي الشخص ده هيقوله وغرام بصالهم كأنهم فضائيين
الشخص اللي على الفون / Caesar Was vor einiger Zeit passiert ist, war nur eine Warnung. Jetzt haben Sie zwei Möglichkeiten: Entweder Sie sind bei uns oder Sie sind es überhaupt nicht
( قيصر ما حدث منذ قليل كان مجرد تحذير الآن أمامك اختيارين إما أن تكن معنا أم لم تكن أبدا )
رسلان / O Mensch, Arbeit ist ein Angebot, das ich entweder annehme oder ablehne, entweder mit dir oder gegen dich, aber jetzt drohst du mir mit dem Tod
(يا رجل العمل عرض إما أقبل أم أرفض إما معكم أم عليكم ولكنك الآن تهددني بالمـ.ـو.ت)
الشخص / Caesar, wenn du nicht bei uns bist, wirst du sterben. Es besteht keine Möglichkeit, dass du jemals bei uns sein wirst
(قيصر إن لم تكن معنا فسوف تمـ.ـو.ت ليس هناك احتمالية أن تكون علينا أبدا)
وبعدين كمل بخبث / Was diese schöne, wunderschöne Frau betrifft, deren Tod bei Ihnen ist, ist es ein großer Verlust, aber es ist ihre Schuld, dass sie bei Ihnen ist
( أما هذه الجميله الحسناء التي معك مـ.ـو.تها خسارة كبيره ولكن ذنبها أنها معك )
رسلان بغضب / Du hast nichts damit zu tun, sonst schwöre ich dir: Wenn etwas damit in Berührung kommt, werde ich dafür sorgen, dass du es bereust
( ليس لك شأن بها والا أقسم لك إن مسها شيء سأجعلك تنـ.ـد.م )
الشخص بخبث / Der Kaiser scheint jetzt eine Schwäche zu haben
(يبدو أن القيصر أصبح له نقطة ضعف الآن)
رسلان رمى الفون في الأرض الراجـ.ـل قرب منه وكان هيضـ.ـر.به بالبوكس رسلان مسك ايده وضـ.ـر.به بالراس في مناخيره أكتر من مره لحد ما الراجـ.ـل مناخيره نزفت ووقع في الأرض رسلان شـ.ـد غرام وجريوا بسرعه أول ما طلعوا من الشارع الضيق بدأ ضـ.ـر.ب نار كتير مش عارفه يحدد اتجاهه كان فيه عربيات كتيره راكنه على الجنبين بقى يستخبى فيهم وشادد غرام جنبه حاطط ايد على راسها وايد على ضهرها ومداريها بجـ.ـسمه وبيحاول يحميها على قد ما يقدر
رسلان وهو بيبص حواليه / خليكي مكانك متتحركيش
وراح بسرعه بيحاول يفتح باب العربيه اللي مستخبيين فيها لكن العربيه مقفولها بقى يبص حواليه وهو موطي بيدور على أي حاجه تساعده وفجأه بص لغرام وضيق عيونه وقرب منها ودخل ايده تحت الطرحه بسرعه طلع بنسة شعرها وراح فتح باب العربيه ودخلها العربيه وبعدين قعد مكان السواق فتح حاجه في العربيه وطلع منها سلوك مسك سلكين قطع منهم حته ولمسهم ببعض العربيه دارت وطلع بيها بسرعه بيبص وراه لقى كان فيه ناس هيهجموا على العربيه قبل مايسوق بقى يسوق بسرعه لحد ما بعد عن المكان وطلع على طريق صحراوي وفجأه ظهرت وراه عربيتين طلع منهم ناس بيضـ.ـر.بوا عليهم نار زود السرعه على أعلى حاجه عنده وهو بيبص عليهم في المرايه بتاعت العربيه لقاهم وراه برضه مش سايبينه بقى يفكر يهرب منهم ازاي العربيتين قربوا منه وخلاص هيقفلوا عليه الطريق زود سرعه أكتر ولف يمين بسرعه وعكس اتجاه العربيه وبص في المرايه لقاهم بيلفوا عشان يلحقوه وأول ما عكسوا الإتجاه لف هو بسرعه وعدى من بين العربيتين وبقى يسوق بسرعه بيحاول يخرج على الطريق السريع لأنه وسط الصحرا كده مش هيقدر يهرب منهم وهيحاصروه لكن وسط الطريق وعربيات كتير هيعرف يهرب فضل يسوق وهما وراه بص لقى الطريق السريع على بعد كيلو تقريباً زود سرعه وداس بنزين على الآخر وأخيراً طلع على الطريق وبقى يعدي من وسط العربيات بسرعه رهيبه عشان يتوه العربيات اللي وراه وفعلاً حصل اللي هو عاوزه والعربيات تاهت فهو اتنهد براحه وبص على غرام لقاها بتبص حواليها بابتسامه ساذجه وحاطه ايدها تحت خدها كأنها بتتفرح على مسرحيه
رسلان بصلها باستغراب / مالك يا غرام
غرام بحماس وهي بتصقف / حاسه نفسي في فيلم أكشن أوي يا رسلان الله 😍😍 I loved
رسلان بصدmه / حبيتي ايه يا هبله ده احنا كنا هنمـ.ـو.ت
غرام بفرحه كبيره وحماس أكبر / بس ممـ.ـو.تناش انت بطل يا رسلان انت قدوه انت يتعملك تمثال انت اللي قادر على التحدي والمواجهة
رسلان خبط كف بكف وركز في الطريق وسكت وهو مش فاهم البـ.ـنت دي بتفكر ازاي وصل عند البيت وراحوا ضـ.ـر.بوا الجرس ومامت غرام فتحت بس صوتت ساعت ما شافت شكلهم متبهدل تراب ومايه وهدومهم متبدهلة
رأفت / يالاهوي ايه اللي حصلكم
غرام بفرحه وهي بتصقف / رسلان كان فيه ناس عاوزه تقــ,تــلنا واحنا نطينا في المايه وبعدين طلعنا جرينا في الشوارع وبعدين ضـ.ـر.بوا علينا نار ورسلان سرق عربيه وفضل يسوق جه ورانا عربيات تضـ.ـر.ب نار علينا وهو هرب منهم وتابعت وهي بتصقف وتتنطط هربنا منيهم هربنا منيهم
الكل كان اتجمع على صويت رأفت وسمعوا كل اللي غرام قالته كلهم بصولها بصدmه حتى رسلان اللي انصدm من طريقتها وهي بتحكي اللي من المفترض إنه رعـ.ـب بالنسبالها
رسلان بصلهم لقاهم بصين بصدmه ليهم / لأ أنا معنديش وقت للصدmـ.ـا.ت عن اذنكم طالع أغير عندي شغل وطلع بسرعه
غرام بفرحه / عن اذنكم بقى أطلع أغير أنا كمان وأحكي للبنات وطلعت هي كمان
والكل طلع وراهم وهما مش مستوعبين اللي غرام حكته
رسلان أخد شاور ولبس تشيرت صيفي بكم اسود وبنطلون چينز أزرق وچاكت جلد أزرق وكاب أزرق ماسكهم في أيده لبس الكوتش بتاعه وخرج / عن اذنكم يا جماعه
الهام / حبيبي خلي بالك من نفسك
سيردار / وابقى طمنا عليك على طول يا رسلان
رسلان وهو بيبـ.ـو.س ايد والده ووالدته / متخافيش عليا ابنكم راجـ.ـل
رأفت / ربنا يحميك لشبابك يابني
أحمد / ربنا معاك
رسلان / تسلموا بعد اذنكم عشان مستعجل
نزل ركب العربيه اللي كان واخدها من الشارع وفضل سايق بيلف في الشوارع شويه عشان لو حد وراه ولما اتأكد إن مفيش حد وراه ساق على المقر وصل ودخل على طول خبط باب القائد ولما سمحله دخل على طول
رسلان / السلام عليكم
إبراهيم / وعليكم السلام ايه اللي حصل انهارده ده
رسلان بابتسامه / كنت عارف إنك هتعرف
إبراهيم / عيب عليك ده أنا القائد برضه
رسلان / طب دلوقتي الفون اللي كان عليه رقم الحـ.ـيو.ان ده ضاع في المايه وحتى الفون اللي بعتهولي مع الراجـ.ـل رمـ.ـيـ.ـته قبل ما أهرب منهم وأنا لازم أعرف مين ابن الكل’ب ده
إبراهيم / أكيد هيرجع يتواصل معاك لأنه مش هيسيبك بما إنك رفضت تشتغل معاهم
رسلان / طب وبعدين
إبراهيم / هو انا قولت أخد رأي وحش المخابرات وهو قالي إنه شاكك في حاجه كده ومرضاش يقولي ايه هي وطلب إنه يتولى التحقيق في القضيه دي
رسلان باستغراب / طب والوحش شاكك في ايه
إبراهيم / معرفش هو جاي كمان ساعه
رسلان / طب أنا في مكتبي على أما يجي بإذن الله عن اذنك
رسلان خرج وراح عند مكتب يوسف وفتحه / تعالى مكتبي حالا
وخرج راح مكتبه قعد على الكرسي بتاعه ودخل يوسف
يوسف / ايه يا باشا
رسلان / طلع الكريدت بتاعته واداها ليوسف هتروح دلوقتي تجيبلي فون وتطلع خط على القديم عشان أعرف أتابع الشغل في تركيا
يوسف / وفونك راح فين
رسلان / بعدين أقولك روح هات بس اللي قولتلك عليه
يوسف خرج وبعد شويه القائد بعتله إن الوحش وصل وراح رسلان خبط ودخل
وبص للي قاعد بصدmه وزهول وهو مش مصدق معقوله ده الوحش ……..؟
↚دخل رسلان مكتب القائد وفضل واقف مصدوم أول ما شاف الوحش وكلم نفسه ( معقوله ده الوحش اللي مدوخ الدول كلها وراه يبقى ده )
كان الوحش لابس بدله جلد سوده وقناع اسود على وشه مش باين منه حاجه حتى عيونه عليها طبقه سوده مخبياها كان قصير ورفيع بس أوي
الوحش / ياترى خدتلي كام صوره على كده
رسلان وهو بيفوق من صدmته / مش مصدق إنك انت الوحش
الوحش / ليه مالي يعني
رسلان / كنت متخيل الوحش اللي الكل بيترعـ.ـب منه ده طول بعرض بعضلات مش صغير أوي كده
الوحش / مش بالجـ.ـسم
رسلان بسخريه / أومال بإيه
الوحش / بالعقل وقوة القلب يا قيصر
رسلان باستهزاء / بجد والله العقل وقوة القلب ده انت لو خدت قلم هتنام مكانك سنتين
الوحش / امممم تحب تجرب
رسلان / أجرب أوي مجربش ليه
الوحش / خلاص ميعادنا في قاعة التدريب بعد ساعه
رسلان بثقه إنه يقدر يهزمه/ اتفقنا
إبراهيم / ممكن نبطل لعب شويه ونشوف شغلنا
الوحش / مع حضرتك
رسلان وهو بيبص للوحش بجنب عينه / يلا
إبراهيم / انت قولتلي يا وحش إنك شاكك في حاجه
الوحش / حضرتك سـ.ـجـ.ـن الصحراء اللي تحت الأرض مين المسؤول عن حمايته
رسلان / أنا مسؤول عن حمايته
الوحش / وعملت ايه لحمايته
رسلان / عملت أجهزة أمنيه عاليه كلها تكنولوجيا وكمبيوتر عشان حتى لو حد من الحراس حاولوا يخـ.ـو.نوا أو أي حاجه محدش هيعرف يهرب حد من السـ.ـجـ.ـن ده لأنه مزود بأجهزة أمنيه عاليه
الوحش / وطبعاً الأجهزة الأمنيه دي من اختراعاتك وتصميمك صح ؟
رسلان / صح
الوحش / والسـ.ـجـ.ـن ده مين المساجين اللي فيه
رسلان / المساجين اللي فيه مش كتير هما بس بتوع أخر عملية
الوحش / اللي هما منظمة الهكر الألمانيه لما حاولوا يخترقوا نظامك الأمني للمبنى السري اللي احنا فيه ده صح ؟
رسلان / أيوه
الوحش / طب وده ملفتش نظرك لحاجه
رسلان وهو بدأ يمسك طرف الخيط / تقصد يعني إن هما ؟
الوحش / هما ازاي وهما جوا السـ.ـجـ.ـن أنا أقصد إن دول تبعهم عاوزينك انت عشان عبقريتك في الهكر ده غير اختراعاتك اللي بتزيد يوم عن يوم ده غير برضه إن محدش هيقدر يخرج منظمة الألمان من السـ.ـجـ.ـن غيرك
رسلان / صح معاك حق هي ازاي كان غايبه عن بالي دي أنا فعلا كنت ناسي المنظمه الألمانيه اللي في السـ.ـجـ.ـن دي اصلا
الوحش / أي خدmه
إبراهيم كان باصصلهم وساكت رسلان / حضرتك ساكت ليه
إبراهيم بابتسامه / أصل شايف فريق مكمل بعضه انتوا بجد تحسكم مكملين بعض جدا بفكر أشكلكم فريق
الوحش بص في ساعته ورجع بص لرسلان / نتكلم في حوار الفريق ده بعدين باقي من الساعه ربعايه يلا يا بطل والا اتراجعت
رسلان بصله بتحدي / لأ متراجعتش يلا
طلعوا الإتنين من المكتب وكمان إبراهيم راح معاهم عنده فضول يشوف مين هيكسب رسلان بجـ.ـسمه الرياضي وعضلاته والا الوحش بعقله وذكائه لأن لو قارنا جـ.ـسمه بجـ.ـسم رسلان فهو فعلاً مش هيستحمل قلم
يوسف قابلهم وهما راحين صالة التدريب / ايه ده انتوا راحين تدربوا والا ايه
إبراهيم / ده مـ.ـا.تش مابين الوحش وقيصر
يوسف بصله بصدmه / لأ ده أنا كده أتفرج ونجيب الناس تتفرج وعلى صوته في المبنى كله / فيه مـ.ـا.تش مابين الوحش والقيصر يا جماعه في صالة التدريب يلا نتفرج
الكل راح على صالة التدريب عشان يتفرجوا وكمان عندهم فضول يعرفوا مين اللي هيكسب كلهم وقفوا في جنب والوحش ورسلان في النص كان رسلان باصصله بتحدي كبير وثقه إنه ميقدرش يتغلب عليه لفرق الحجم والقوة أما بقى الوحش فطبعا محدش عارف يحدد شعوره أو تفكيره حالياً لأن مش باين منه حاجه اصلا
بدأ المـ.ـا.تش ورسلان بص للوحش بهدوء واستهزاء وفضل مستنيه يبدأ ولكن الوحش مبدأش ففهم إنه مستنيه يبدأ هو الأول وفعلاً بدأ بسرعه عشان ينهي لعب العيال ده زي ماهو سماه
↚رسلان قرب من الوحش وهيض’ربه بالبو’كس الوحش وطى ورسلان ضر’ب في الفاضي
الوحش بصوت باين عليه البرود / ما بلاش
رسلان بصله بغضب وقرب منه يض’ربه بالرجل في ركبته لكن الوحش اتشقلب لورا فرجل رسلان جيت في الفاضي
الوحش / افتكر اني قولتلك بلاش وقرب من رسلان بسرعه يض’ربه بالبو’كس في وشه لكن رسلان مسك ايده الوحش رفع ايده التانيه رسلان مسكها برضه راح الوحش ضر’به بالرجل في بطنه ف رسلان زقه بعيد عنه بألم وقرب يض’رب الوحش بالرجل في بطنه بس الوحش سند بإيده على كتف رسلان وبسرعه ومرونه كان اتشقلب وراه وضر’به بالرجل في ركبته من ورا رسلان رجله اتلوت ووقع على ركبته قرب الوحش عشان يض’ربه بالبوكس على راسه لكن رسلان مسك ايده بسرعه وقلبه قدامه فالوحش وقع على ضهره ورسلان لف دراعه حوالين رقابته بحركة خن’ق ولف رجليه حواليه عشان يش’ل حركته راح الوحش عشان يفك نفسه ضغط على شريان التنفس في رقابة رسلان فرسلان سابه لما حس بتنفسه قَل
قعد الوحش على ركبه واحده متنيه على الأرض والرجل التانيه مفروده ورسلان قعد نفس القعده والإتنين بيحاولوا يستردوا أنفاسهم اللي ضاع’ت ورجعوا بصوا لبعض ورسلان كانت عيونه مليانه بالتحدي وإعجاب بإنه بغض النظر عن جـ.ـسمه لكن فعلاً متفوق في القوة
قاموا تاني ووقفوا الإتنين قدام بعض زي الوحوش اللي مستعده للهج’وم وكانوا لسه هيبدأوا وصلة هج’وم تانيه لكن وقفهم صوت إبراهيم / كفايه كده انتوا الإتنين لو فضلتوا كده اسبوع محدش هيغلب التاني ماشاء القوه متماثله نشوف شغلنا بقى يا شباب كل واحد على مكتبه يلا وخرج راح مكتبه وكل واحد راح على مكتبه يشوف شغله
وفضل الوحش والقيصر
القيصر بنظرة إعجاب / بصراحه بغض النظر عن حجمك بس أرفعلك القبعه على قوتك وشجاعتك دي
الوحش / دي أقل حاجه عندي ومشي لكن رجع وقف تاني وضهره لرسلان/ وانت كمان شجاع وقوي ربنا يبـ.ـاركلك ومشي تاني
____________________
في البيت رسلان وصل وكانوا قاعدين في القاعدة اللي في بوابة البيت / السلام عليكم
الكل / وعليكم السلام
رأفت / تعالى يابني يلا عشان تاكل حاجه انت مكلتش حاجه من الصبح
رسلان / حاضر يا خالتي هغير بس عن اذنكم
طلع رسلان غير وطلع الصاله كانت رأفت وإلهام حطوا الأكل على السفره لتلات أشخاص
إلهام / علي كان مستنيك ياكل معاك يا حبيبي
رسلان وهو بيخبط علي كتفه / والله فيك الخير ياض يا علي
علي بمرح / خير ايه وشر ايه أنا استنيتك عشان لو كنت كلت لواحدي أمي مكنتش هتديني كوم عدل في اللحمه فقولت أستناك عشان تتكسف منك وتكرمني
رسلان وإلهام ضحكوا عليه جـ.ـا.مد
رأفت / وحيات أمك أقومك من على الأكل كل وانت ساكت
علي بتمثيل الخـ.ـو.ف / الطيب أحسن يا ست الكل هاكل وأنا ساكت
إلهام / هنادي لغرام تاكل معاكم هي كمان أحسن من وقت ماجيتوا مع بعض من بره وهي في أوضتها مخرجتش وراحت تنده غرام
رأفت / واد يا علي أنا عاوزه أفهم انت بتبقى تخرج تروح فين من الضهر لبعد العشا
علي بتـ.ـو.تر / ه ه هروح فين يعني يا ماما بروح المكتب أشوف القواضي اللي عندي وبجهز للمرافعه الجايه
رأفت / من الضهر للعشا مش مرتحالك يا ابن بطني
علي بص على رسلان ورجع بص لمامته/ يا ماما هو أنا يعني هروح فين ماهو من المكتب البيت للمحكمه أنا حتى مبخرجش مع صحابي بعد اذنك بس ياست الكل تعمليلنا شوية شاي على أما نخلص أكل
رأفت / ماشي
رسلان بص على علي وهو بيضيق عيونه / هو انت بجد بتروح المكتب
علي بتـ.ـو.تر / أومال يعني هكون بروح فين
رسلان كان لسه هيتكلم بس قاطعهم صوت غرام وهي بقول بصوت عالي / خيااااناااااااه أخويا وابن عمي واللحمه وفي الصاله ومن غيري مكنتش أعرف انكم غدارين كده وكملت وهي بترفع ايدها/ لا لا لا مكنتش متوقعه الضـ.ـر.به تجيلي من أعز الناس
علي ورسلان بصولها بملل علي / Drama Queen تعالي كلي بصمت مش ناقصه صداع
رسلان / والله يا علي معاك حق ملكة الدراما فعلاً
غرام / ايه اللي على رقابتك ده يا علي
علي بصلها بتـ.ـو.تر وحط ايده على رقابته/ ايه اللي على رقابتي يعني
غرام / كأن حد كان بيخـ.ـنـ.ـقك انت كنت بتتخانق مع حد والا ايه
رسلان بصله بصدmه وهو بيحاول يكذب إحساسه
علي / لا خناقه ولا حاجه يا غرام فيه ايه هو تحقيق عن اذنكم وقام بسرعه دخل أوضته
غرام بصت على طيفه/ هو فيه ايه هو أنا قولت حاجه غلط
أما رسلان بص على باب أوضة علي بشرود وتفكير وبعدين قام / أنا هدخل أنام لأني هلكان تصبحي على خير يا غرام ودخل نام
غرام / ايه الناس دي مالهم وفجأه أمها مسكتها من قفاها
غرام / ايه يا ماما هو انتي ماسكه حـ.ـر.امي غسيل
رأفت / كنت محبوسه في أوضتك يابت من الضهر ليه
غرام / تقريباً كنت طالعه من فيلم أكشن وجري وعوم وحوارات وكنت عاوزه أنام أول ماحطيت راسي على المخده محسيتش بنفسي
إلهام / اه صح أنا حتى خبطت عليها ولما مردتش قلقت عليها ودخلت لاقيتها نايمه يا حبيبتي مرديتش أصحيها
رأفت وهي بتطبطب على غرام / طب اقعدي كلي بقى وابقي لمي الأطباق احنا داخلين ننام
غرام / ايه ده يعني محدش هيسهر معايا
رأفت / انتي نايمه طول النهار لكن احنا لأ تصبحي على خير
كل واحد دخل أوضته ينام
______________
عند رسلان كان قاعد في أوضته وهو بيفتكر لما كان بيخـ.ـنـ.ـق الوحش بدراعه ورجع افتكر العلامه اللي على رقابة علي وكلام غرام ( كأن حد كان بيخـ.ـنـ.ـقك انت كنت بتتخانق مع حد والا ايه )
رسلان / معقوله الوحش يبقى علي بس ازاي مش نفس الصوت صوت الوحش تخين أوي
خبط راسه بإيده / أكيد حاطط مايك مغير الصوت ماهو مش معقوله فيه صوت راجـ.ـل تخين أوي كده لازم أعرف مين هو الوحش
______________
أما عند علي كان رايح جاي بخـ.ـو.ف وتـ.ـو.تر / يخربيت كلامك يا غرام رسلان طبعاً مش غـ.ـبـ.ـي وأكيد هيعرف اني مكنتش في المكتب بتاعي ولو حد في البيت عرف مش هيسكتوا طب أعمل ايه بس ياربي
_____________
كان كل واحد في أفكاره ومحدش عارف التاني بيفكر في
↚رأفت / بت يا غرام اصحي يلا الضهر هيأذن
غرام بنوم / يا ماما حـ.ـر.ام عليكي أنا سهرانه طول الليل
رأفت / كنتي سهرانه يعني لمصلحه قومي يابت
غرام / قومت قومت خلاص
_________________
في الصاله كان رسلان بيفكر هيعرف ازاي إذا كان علي هو الوحش فعلاً والا لأ وفجأه افتكر مامته وهي بتقول إنه بيخرج من الضهر للعشا فقرر يراقبه وبص في الساعه كان لسه نص ساعه على الضهر
رسلان / طب بعد اذنكم بقى عشان عندي شغل مهم
وخرج بسرعه ركب عربيته الجديده اللي جابها بدل اللي غرقت في المايه وبعد بيها بعيد يشوف علي بس هو ميشوفوش عدت نص ساعه والضهر أذن ورسلان شاف علي خارج وركب عربيته ومشي مشي وراه من بعيد عشان ميشوفوش بس اتفاجئ رسلان إن علي وقف عند مستشفى الأمراض العقليه ونزل ودخلها فضل رسلان واقف مستنيه يخرج عدت ساعه واتنين وتلاته وأربعه والعصر أذن ورسلان فضوله هيمـ.ـو.ته علي بيعمل ايه ده كله في مستشفى الأمراض العقلية الساعه بقت 5 ونص وعلي خرج بس لاحظه ده خارج وهو بيحاول يعدل هدومه اللي شكلها متبهدل جـ.ـا.مد وبعدين مشي علي بعربيته وصل عند مكتبه وطلع المكتب فضل فيه حوالي ربع ساعه ونزل تاني وركب عربيته وكل ده ورسلان ماشي وراه عاوز يعرف هو بيعمل ايه بالظبط وصل علي عند شارع مقطوع
رسلان بنظرة حـ.ـز.ن / يارب ميكونش اللي في بالي
__________________
إلهام / قوليلي يا غرام ايه مواصفات فارس أحلامك
غرام وهي ماسكه جاتوه في ايدها الإتنين وبتلتهمهم مش بتاكلهم / نفسي أتجوز شاروخان يا خالتي
رأفت بغـ.ـيظ/ يابت هي ناقصه فقعه شاروخان ايه بتاع الجاز ده
غرام بضيق وزعل / ماما لو سمحتي متغلطيش في شاروخاني
إلهام / لأ أنا بتكلم بجد نفسك شريك حياتك يكون عامل ازاي
غرام في نفسها ( نفسي يكون ابنك المز العسل أبو عيون خضره سوده معفرته ده )
/ احم احم نفسي يكون جدع ومحترم وبيخاف من ربنا وبيصلي ومز وعيونه خضره وطول بعرض واسمه رسلان
الكل بصلها بصدmه
غرام بتـ.ـو.تر / هو أنا تقريباً هبلت بالكلام طب تصبحوا على خير وجريت على أوضتها بسرعه
_____________________
عند رسلان كان لسه واقف بيراقب علي بحـ.ـز.ن وغضب مع بعض وهو واقف مع واحد وطلع علبه من جيبه وواقفين يتكلموا / دي’لر ….. يا خساره يا علي كنت فاكرك أحسن من كده
علي خلص كلام مع الراجـ.ـل وروح ورسلان وراه ودخل وراه على طول / لو سمحت يا علي ممكن بس توصي حد يعملنا كوبايتين شاي وتعالى على السطح عاوزك أنا هستناك على السطح
علي باستغراب وتـ.ـو.تر/ ح ح حاضر
↚رسلان كان واقف على السطح وهو مضايق ومتعصب من علي وازاي هو حاسس انه لأول مره في حياته ينخدع في حد كده وازاي ما زال حاسس إن علي محترم وبيخاف من ربنا ومستحيل يتاجر أو حتى يد’من بس للأسف هو شافه بعيونه واقف مع الدي’لر
علي / أنا قولت لغرام تعملنا كوبايتين شاي ولاقيت بابا وماما وعمي ومرات عمي راحوا يقعدوا على البحر شويه وقالوا لغرام تستنانا عشان لو حد فينا احتاج حاجه مـ.ـا.تيجي نروحلهم نقعد شويه على البحر زمان الجو دلوقتي تحفه وشكل البحر يجنن
رسلان كل ده باصصله وهو شايف علي متـ.ـو.تر وبيحاول يداري تـ.ـو.تره بكلامه الكتير وازاي عمال يجيب كلمه من الشرق وكلمه من الغرب بصله جـ.ـا.مد وقرب منه ورفع ايده وكان هيضـ.ـر.به بالبوكس بس فجأه غرام وقفت في وشه ومسكت ايده بقوه هو استغربها ازاي هي بالقوه دي وبصتله بعيونها نظرة قوة وجبروت هو أول مره يشوف النظره دي فيها
غرام بقوه وصوت باين فيه القوه والتحدي / انت عاوز تضـ.ـر.ب أخويا ده لا عاش ولا كان
رسلان بسخريه / أخوكي المد’من والا تاجر المـ.ـخـ.ـد.را’ت
غرام بصتله باستغراب / انت بتقول ايه
رسلان رفع حاجبه اليمين وبصلها جـ.ـا.مد / أخوكي اللي سيادتك بتدافعي عنه ده شوفته بعيني وهو واقف مع دي’لر في شارع معروف إنه بيتوزع فيه المخد’رات يحمد ربنا إن الحكو’مه مكبست’ش على الشارع وهو هناك كان زمانه لابس محضر عظمه وانتي بتوديله عيش وحلاوه
غرام بصت لعلي بصدmه / ايه اللي بيقوله ده يا علي
علي / هو معاه حق أنا كنت هناك فعلاً بس أنا بحقق في قضيه تهمني
رسلان باستهزاء / والقضيه قالتلك روح خد مخد’رات من الديل’ر يا أستاذ علي
غرام / احكي كل حاجه بالتفصيل
علي / انتوا عارفين رجل الأعمال المشهور مجدي أبو العز
غرام ورسلان بصوله جـ.ـا.مد
رسلان / ومين ميعرفوش مجدي أبو العزم صاحب شركة أبو العز أكبر شركه استيراد وتصدير في الشرق الأوسط كله وكمان صاحب الأعمال الخيريه جوز بنات كتير مش قادره إنها تجهز نفسها وشغل شباب عاطلين وكمان متولي رعاية أُسَر كتيره ملهاش دخل وكمان عامل دار للأيتام ماله
علي بسخريه / ده اللي معروف عنه لكن اللي محدش يعرفه إنه تاجر مخد’رات
الإتنين بصوله بصدmه
علي / أيوه أكبر تاجر مخد’رات وس’لاح وكمان الدراع اليمين لزعيم ماف’يا (Cosa Nostra) أكبر ماف’يا في العالم كله
رسلان بصدmه / انت مستوعب اللي بتقوله
علي / أيوه _ طب انت تعرف إنه عنده أخ
رسلان بزهول / لأ طبعاً المعروف إنه ملوش إخوات غير أخ واحد ومـ.ـا.ت
علي / بس هو ممـ.ـا.تش مجدي حطه في مستشفى أمراض عقليه ومنع أي معلومـ.ـا.ت تخرج عنه ده غير إنه بيداوم على إعطاؤه جرعه مخد’رات يومياً
غرام / طب وهو ليه يعمل كده في أخوه
علي / عشان والده قبل ما يم’وت كتب كل حاجه لماجد أبو العز أخو مجدي ومجدي حذره أكتر من مره وقاله يتنازل عن كل حاجه والا هيق’تله لكن ماجد كان أذكى راح اتجوز في السر وخلف ولد وبـ.ـنت وكتب كل حاجه بإسم ابنه وبـ.ـنته ولما مجدي عرف كان هيتج’نن لأن كل حاجه ضاعت منه كده حب’س أخوه في مخزن تبعه وفضل يع’ذب فيه عشان يقوله على مكانهم وهو متكلمش وطبعاً مجدي مكنش ساكت كان بيدور في كل مكان لكن ماجد كان مخبيهم كويس مقدرش مجدي إنه يوصلهم فأعلن إن أخوه مـ.ـا.ت وحطه في مستشفى الأمراض العقليه عشان لما مـ.ـر.اته تعرف بخبر مـ.ـو.ته ترجع لكن بقالهم 23 سنه مرجعتش وهو مازال بيدور عليهم في كل مكان
غرام / طب وانت عرفت كل ده ازاي
علي / الدكتور الجديد في المستشفى يبقى صديقي ولما قعد مع ماجد حكاله كل حاجه وماجد قرر يساعده وكلمني وانا بحاول أساعده
رسلان / طب وعلامـ.ـا.ت الخن’ق اللي كانت على رقابتك
علي / ده كان تحذير من مجدي أبو العز إني أبعد عنهم
غرام بصتله جـ.ـا.مد / وانت معرفتنيش ليه
رسلان بصلها باستغراب وغرام لاحظت بصته ليها
غرام دmـ.ـو.عها نزلت وضـ.ـر.بت علي على كتفه / ملكش دعوه بالقضيه دي يا علي أنا مش مستغنيه عنك ومش هستنى لما يجرالك حاجه
رسلان / ازاي يا غرام ( من رأى منكم منكراً فليغيره بيده ) أنا معاك يا علي
غرام بصت لرسلان بإعجاب شـ.ـديد بيه وبموقفه
علي / مش كل اللي بنشوفه بيكون صح يا صاحبي
رسلان / فعلاً معاك حق حقك عليا
وحـ.ـضـ.ـنوا بعض
الجماعه جم من بره وكل واحده دخل ينام وكل واحد في دنيته وأفكاره
( عاوزه أقولكم أولاً مش كل حاجه بنشوفها بعيونا بتكون صح ممكن نشوف حاجه ونفهمها غلط ونسمع حاجه ونفهم غلط والمقصود بتكون حاجه تانيه خالص بلاش تسرع يا جماعه في الحكم على حد في العَجَلَه الندامه وفي التأني السلامه
أما ثانياً قال رسول الله صلّ الله عليه وسلم { من رأى منكم منكرا فليغيره بيده ، فإن لم يستطع فبلسانه ، فإن لم يستطع فبقلبه ، وذلك أضعف الإيمان} لما تشوفوا حاجه غلط بتحصل حاولوا تغيروها حتى لو باللسان والمقصود هنا النصيحه )
↚رسلان صحي على صوت الفون بتاعه / ألو السلام عليكم
إبراهيم / وعليكم السلام تعالى المقر حالا عشان فيه مصيبه وقفل من غير ما يسمع رده
رسلان بص للفون وهو حاسس إن عقله وقف وقام بسرعه أخد شاور وغير وطلع كان الكل نايم لسه الساعه 5الفجر نزل ركب عربيته ومشي شويه وفونه رن ركن على جنب ورد / فيه ايه عندك يا يوسف
يوسف / فيه مصيبه حد بيخترق أجهزة الأمان اللي انت عاملها للسـ.ـجـ.ـن اللي تحت الأرض
رسلان بصدmه / ازاي ده طب اقفل أنا جاي دلوقتي
راح بسرعه على المقر ودخل كان الكل بيلف حوالين نفسه دخل مكتب إبراهيم بسرعه
إبراهيم / فيه حد اخترق البوابه الأولى واتفتحت
رسلان دخل بسرعه دخل بصمته لباب غرفة الكومبيوتر بتاعته وقعد على الكرسي شغل الكمبيوتر والشاشات بدأ يشوف شغله
بعد ساعه كان خلص وبصلهم بغرور / عيب محدش يقدر يتخطى القيصر
إبراهيم / انت عملت ايه
رسلان بغرور ودهاء / وصلت للبوابه الثالثه ماس كهربائي حطيت قدامه حاجز ليزر قا’تل أي حد هيدخل الممر اللي بيودي على الباب أصلاً هيت’قطع
إبراهيم بصله بإعجاب كبير
رسلان / ده كمان قفلت البوابه الأولى محدش يقدر يطلع باقي دلوقتي يتمسكوا اللي جوا وبس
إبراهيم / ودي مهمة الوحش شغل كاميرات المراقبه
كاميرات المراقبه اشتغلت وبدأوا يشوفوا الوحش هيتصرف ازاي كان موجود في الممر 4 أشخاص ملثمين والوحش مش ظاهر لحد دلوقتي
وفجأة الوحش ظهر وكلمهم بصوت غليظ / يا مراحب والله يا شباب كنت قاعد زهقان كويس انكم جيتوا نتسلى مع بعض شويه
الرجـ.ـاله محدش فيهم فاهمه واحد منهم اتكلم / Was sagst du dazu, Mann?
( ماذا تقول أنت يا رجل )
الوحش / Ich sage dir, du bist in den Tod gekommen
( أقول لكم لقد جئتم لمو’تكم )
الرجـ.ـاله ضحكت عليه / Und wer wird uns töten?
(ومن سيق’تلنا أنت ؟)
قرب واحد منهم على الوحش وهو مستعد يضر’به ولكن الوحش مسك ايده بسرعه ولف ايده وضهر الراجـ.ـل بقى للوحش والوحش ضر’به بالرجل في ركبته وقع على الأرض مسك راسه لفها يمين عملت صوت فرقعه جـ.ـا.مده ووقع الراجـ.ـل مي’ت
التلات رجـ.ـاله التانيين بصوله بصدmه وزهول وقربوا عليه بسرعه الوحش ضر’ب واحد بالبوكس والتاني بالرجل والتالت كان وراه ضر’به بكوعه في بطنه ولفه قَلَبه قدامه ومسك راسه وضر’ب سيف يد على عر’قه النابض في رقا’بته جاب د’م من بؤ’ه وما’ت فوراً التاني مسك المسد’س وهيضر’ب على الوحش الوحش مسك التاني ولف ايده على رقابته وطلعت تلات رصا’صات صاب’ت الراجـ.ـل والطل’قات خلصت الوحش جري على الراجـ.ـل وطلع سكي’نه صغيره من جنبه وضر’بها في رقابته وقع ما’ت
كل ده كان بيحصل تحت نظرات يوسف ورسلان وإبراهيم اللي مزهولين ومعجبين بيه وبشجاعته وقوته اللي متبانش عليه إطـ.ـلا.قاً
رسلان روح وهو كل اللي شاغل تفكيره الوحش ولاحظ غرام ماشيه استغرب كانت فين دلوقتي ده احنا الساعه 10 بليل كان بيسرع العربيه عشان يوصل عندها لكن اتفاجئ بعلي كان مستنيها على أول الشارع وقفوا يتكلموا شويه وكانت لابسه فستان اسود وخمار ببچ وشايله شنطة ضهر وعلي شال عنها الشنطه ومشيوا لحد ما وصلوا البيت تحت نظرات رسلان اللي كلها استغراب
بعدهم بربع ساعه دخل رسلان كانوا قاعدين في البوابه وهو داخل سمع غرام وهي بتقول / علي قعد يلعب معاهم وأقوله يلا يا علي اتأخرنا يقولي لسه شويه أنا حابب القعده معاهم
رسلان وهو بيضيق عيونه / مع مين
علي / أصل أنا وغرام كنا في زياره لدار الأيتام ولسه داخلين من شويه
رسلان بصلهم جـ.ـا.مد ورفع حاجبه / كنتوا مع بعض يعني والا كل واحد لواحده
علي / لأ كنا مع بعض وجينا مع بعض
رسلان بصله من كذبهم وهو مش فاهم حاجه هو شايف بعيونه غرام جايه لواحدها وعلي كان مستنيها على أول الشارع فيه حاجه مش مظبوطه
↚رسلان كان واقف في البلكونه اللي في الصاله مش جايله نوم من تفكيره في علي وغرام وكانت غرام سهرانه وطلعت عشان تعمل حاجه تشربها لاقيت رسلان واقف في البلكونه
غرام / انت لسه صاحي
رسلان بصلها جـ.ـا.مد وهو بيضيق عيونه / كنتوا فين يا غرام انتي وعلي
غرام / كنا في دار الأيتام
رسلان / مع بعض
غرام / أيوه
رسلان / بس أنا شوفتك وانتي جايه لواحدك وعلي كان مستنيكي على باب الشارع
غرام / شوفتني وأنا ماشيه لواحدي ومشوفتنيش وأنا واقفه مع صاحبتي
رسلان باستغراب / صاحبتك
غرام / أيوه كنت جايه أنا وعلي ووقفت شويه مع جنات وعلي سبقني شويه واستناني على باب الشارع
رسلان/ اه تمام
غرام / ممكن أفهم ليه التحقيق ده
رسلان / لا تحقيق ولا حاجه أنا بس استغربت فقولت أسألك
غرام / وانت مشوفتش كنت بتسألني ازاي ده كأنك بتتهمني بحاجه أنا معرفهاش
رسلان بصلها جـ.ـا.مد / غرام انتي عمرك ما حبيتي
غرام بصتله بصدmه ومش عارفه تتكلم
رسلان / ايه السؤال صعب أوي كده يا اه يا لأ
غرام / لأ
رسلان / ولا بتفكري
غرام / أفكر في ايه
رسلان / تحبي وتتحبي وتعيشي قصة حب زي الروايات والأفلام
غرام ببرود / الحب الحقيقي هو اللي يجي يخبط على بابي ويطلبني من أهلي لكن لعب العيال وجو دحرجيني يا لامونه ده مش تبعي
رسلان بإعجاب وضحك / دحرجيني يا لامونه
غرام / اه
رسلان / طب واللي يخبط على بابك ويطلبك
غرام / هرفضه
رسلان بصدmه / طب وترفضيه ليه
غرام بمرح / يرضيك أتجوز واحد يذلني بفشلي
رسلان بضحك / بمناسبة الفشل ازاي عندك 25سنه ولسه داخله تانيه كليه
غرام / أصل أنا الأول دخلت أصول دين سقطت وبعدين حولت شريعه سقطت سنه وأديني في تانيه أهو
رسلان / ده انتي قديمه في الشغلانه بقى
غرام / أينعم
رسلان / طب ولو مش هيذلك بفشلك وهيدعمك حتى لو فاشله تقوليله ايه
غرام / أقوله يا مراحب يا برنس
رسلان برفعة حاجب / برنس
غرام / انت هتصاحبني والا ايه تصبح على خيرات الله ودخلت بسرعه قبل ما تسمع رده
ورسلان كمان دخل نام
جه يوم جديد على الكل ورسلان صحي من النوم وراح المقر وهو عنده إصرار لازم يعرف مين هو الوحش وصل ودخل مكتبه شويه ودخل يوسف / ده الملف بتاع الوحش فيه كل معلومـ.ـا.ته اسمه وعنوانه
رسلان فتح الملف والصدmه ظهرت على ملامحه بص ليوسف بصدmه ورجع بص للملف بصدmه بتزيد / دي ………….؟
↚رسلان بصدmه / دي حاجه متدخلش عقل
يوسف / أنا كمان اتصـ.ـد.مت زيك مش ده عاكف اللي كان سقط في أول سنه كليه وخرج منها
رسلان / أيوه هو بس ازاي قام بسرعه أخد مفاتيحه
يوسف / انت رايحله
رسلان / أيوه
يوسف / طب خدني معاك
رسلان ويوسف خرجوا وصلوا للعنوان طلعوا العماره وخبطوا على باب الشقه بس مفيش حد بيرد باب الشقه التانيه فتح وطلع منه واحده لابسه إسدال / فيه حاجه حضرتك عاوزين حاجه
رسلان / مش دي شقة الأستاذ عاكف زناتي
البـ.ـنت / أيوه حضرتك بس هو مش موجود
رسلان / أومال فين
البـ.ـنت / ده هو راح يحلق ويجيب شوية طلبات لما يجي أقوله حاجه
يوسف / هو حضرتك مـ.ـر.اته
البـ.ـنت / لأ أنا أخته عاكف مش متجوز
رسلان / طب لو سمحتي لما يجي ابقي خليه يرن عليا واداها الكارت بتاعه وماشي بس ملقاش يوسف وراه فبص عليه لقاه واقف مسبل للبـ.ـنت شـ.ـده من هدومه ومشي
البـ.ـنت ضحكت بخفوت ودخلت وقفلت الباب وبصت في الكارت وانصدmت وجريت بسرعه على أوضتها ومسكت فونها ورنت بحد / غرام بت يا غرام قولتيلي الهكر ده اسمه رسلان سيردار قدسي ؟
غرام / ايوه ليه
روان / أصله جه لعاكف هنا واداني الكارت بتاعه عشان أخلي عاكف يبقى يكلمه
غرام / ايه ده وهو يعرف عاكف منين
روان / علمي علمك ياختي
غرام / طب طيري سلام
روان / سلام
_________________________
عند رسلان ويوسف كان رسلان شادد يوسف من هدومه / يابني انت مش خاطب
يوسف / لأ
رسلان / هو ايه اللي لأ
يوسف / مش عارف شايفه نفسها على ايه نازله طلبات طلبات ولو قولت لأ مره ترمي الدبله في وشي
عاوزه عربيه يا يوسف ويجيب يوسف
عاوزه ڤيلا في كمبوند يا يوسف يجيب يوسف
عارف يا رسلان أنا مش مستوعب ازاي كنت معمي عن كمية الأستغلال دي كانت بعداني عن أمي وأبويا وعن الكل وبتكرهني فيهم كلهم لما اديتني الدبله أول امبـ.ـارح عشان أنا مرضتش أجيبلها أيفون بدل اللي اتسرق منها لأنه أصلاً متسرقش هي اديته لاخوها وعاوزاني أجيبلها غيره رفضت رمتلي الدبله مفكراني هجري وراها كالعاده بس أنا فوقت وحاسس اني فوقت متأخر
رسلان / مفيش حاجه اسمها فوقت متأخر بما إنك فوقت قبل مـ.ـا.تتجوزها ويكون بينكم عيال تتبهدل يبقى انت فوقت في معادك يا يوسف
يوسف / ربنا ييسر الحال يارب بس المزه اللي فوق دي عجبتني
رسلان / ربنا يهديك يلا عشان نروح
ركبوا العربيه ورسلان وصل يوسف عند عربيته وروح هو لقى علي وغرام قاعدين في البوابه وفاتحينها
رسلان / ايه ده أومال الجماعه فين
علي / راحوا يقعدوا على البحر شويه
غرام / معلش يا رسلان ممكن سؤال رزل سيكا
رسلان باستغراب / اسألي
غرام / هو انت تعرف عاكف منين
رسلان / انتي اللي ت عـ.ـر.فيه منين
غرام / عاكف يبقى أخو روان صاحبتي اللي كانت عامله حادثه وكنت عاوزه أروح أشوفها
رسلان بغضب وتسرع / عاكف اللي كان متقدmلك
علي بصله بصدmه / أيوه هو فيه حاجه مزعلاك يا رسلان
رسلان بغضب بيحاول يداريه وعيونه بدأت تسود / لأ ولا زعل ولا حاجه عن اذنكم عاوز أنام
علي باستغراب / بس احنا المغرب لسه
رسلان / معلش عندي شغل بدري عن اذنكم
وطلع رسلان قعد في أوضته شويه والجماعه جم والكل دخل نام
↚تاني يوم كانت الساعه 2 بعد الضهر
رسلان / تيجي يا علي نطلع نقعد في الإستراحة اللي على السطح شويه
علي / طب اسبقني على أما أعمل مكالمه وجاي
رسلان / ماشي وطلع على السطح بس أول ماوصل لأخر سلمه في السطح وكان السور مداريه سمع غرام بتتكلم في الفون
غرام / طب وهو عرف منين ………. أيوه صح أكيد ……….. تمام هاجي أنا وعلي بإذن الله ……. أيوه طبعاً معرفش أمشي من غيره ……. تمام اتفقنا في نفس المكان بقى سلام
بتلف لقت رسلان في وشها شهقت جـ.ـا.مد بخضه وصدmه / سلامٌ قولٌ من رب رحيم انت بتطلع امتى يا جدع انت
رسلان وهو بيضيق عيونه / انتي كنتي بتكلمي مين يا غرام
غرام بغضب / جرا ايه يا جدع انت هتشتغلني والا ايه بأي صفه بتحقق معايا راحه فين وجايه منين وكنتي فين وبتكلمي مين ايه لعب العيال ده ابعد من وشي وزقته ونزلت تحت
رسلان / بقى كده طب تمام يا غرام ونزل وراها هو كمان كان والده ووالد غرام قاعدين في البوابه نزل قعد جنبهم / لو سمحت ياعمي
أحمد / اتفضل يابني
رسلان / أنا طالب ايد غرام
سيردار / طالبها تعمل بيها ايه
رسلان / يعني هكون أعمل بيها ايه يعني عاوز أتجوزها بحبها بحبها بحبهااااااااا
أحمد بغضب / مـ.ـا.تتلم يالا
رسلان بنفاذ صبر/ خلاص جوزهالي
أحمد / أشوف رأيها الأول
رسلان / قدامك تلات ساعات تاخد رأيها
سيردار وأحمد بصوله بصدmه
رسلان / والله أخـ.ـطـ.ـفها وانتوا حرين
أحمد / مـ.ـا.تشوف ابنك يا سيردار باينه اتهبل
سيردار / اطلع لأمك ترقيك يا حبيبي
رسلان بغضب / ترقيني ايه واتهبلت ايه قدامكم تلات ساعات لو محددتوش الفرح هخـ.ـطـ.ـفها وسابهم وطلع ساق عربيته وهو مش عارف يروح فين فوقف في أخر الشارع شايف بوابة البيت بس اللي يخرج ميشوفوش
شويه ولاحظ خروج غرام هي وعلي وهما بيتكلموا مع بعض وركبوا عربية علي ورسلان طلع وراهم
علي / طب وبعدين هنعمل ايه لو عرف
غرام / مفيش حاجه اسمها لو مينفعش يعرف
علي / ليه مينفعش ليه
غرام وهي بتبص على الطريق بشرود / لأني بحبه
علي / اه على فكره بابا قالي إنه طلبك للجواز
غرام بصتله بصدmه وفرحه اتحولت لحـ.ـز.ن / مينفعش
علي بصلها باستغراب / ليه مينفعش انتي بتحبيه وهو بيحبك
غرام / سري واقف بينا يا علي
علي / طب وليه الغموض ده يا غرام الحياه الزوجيه لازم تتبنى على الصراحه الحياه اللي بتتبني على كذب زي البيت اللي من غير عمدان وصاحبه عمال يبني في أدوار ونسي إنه مهما علي البيت مسيره في يوم هيقع
غرام / وعشان كده بقولك مينفعش
علي / طب مـ.ـا.ت عـ.ـر.فيه
غرام / ممكن يرفض
علي / وممكن يقبل انتي عـ.ـر.فيه ورأيه هو اللي يحدد هتكملوا والا لأ
غرام / انت رأيك كده لحظه لحظه ايه ده
علي / فيه ايه
غرام / دوس بنزين يا علي
علي / فيه ايه
غرام / تقريباً كده مجدي أبو العز باعتلك هديه
علي بص في المرايه لقى عربيتين لونهم اسود مفيمين ماشيين وراهم وبيحاولوا يقربوا منهم
غرام رفعت حاجبها اليمين وبصت شمال ويمين وفتحت سقف العربيه وطلعت منه ومسكت منظار وبقت تبص على الطريق وفجأه ضر’ب النا’ر اشتغل غرام نزلت في العربيه بسرعه / ادخل شمال الجاي
علي / أنا مش فاهم حاجه
غرام / العربيتين دول عاوزين يوصلونا إننا نزود السرعه وفيه عربيه نقل راكنه على اليمين اللي هندخل منه دول ناويين على مو’ت يا علي
ضر’ب الرصا’ص لسه شغال ولما علي دخل في مسار غير مسار العربيه النقل العربيات بدأت تسرع وعاوزين يقفلوا عليه الطريق
غرام كانت بتدور على حاجه في العربيه بس اتفاجئت بصوت ضر’ب النا’ر بيزيد بصت وراها واتفاجئت بعربيتين تانيين بيها’جموا عربيات مجدي وكان من ضمنهم عربية رسلان حمدت ربنا في سرها إنها ملقتش اللي كانت بتدور عليه والا كانت كل حاجه هتتدmر
عربيات مجدي هـ.ـر.بت بسرعه من الهجو’م وعلي وقف العربيه ونزل هو وغرام اللي كانت منهاره وبتعيط ومش قادره تقف وعلي سندها غرام بصت لرسلان بعيون مليانه دmـ.ـو.ع / كنا هنمو’ت كنا هنمو’ت
رسلان / متخافيش طول ما أنا موجود متخافيش
يوسف / ايه جو العشق المفقوع ده
علي / أراني إريال
رسلان / يلا يا خفيف انت وهو لازم نروح عشان غرام منهاره
وفعلاً روحوا ودخلت غرام تنام بسبب تعب أعصابها واللي حصلها
ورسلان وعلي ويوسف قاعدين مع بعض
يوسف / احنا مش هنرد عليه والا ايه مش اللي بيبعت هديه من الواجب والزوق نردهاله
رسلان بخبث / طبعاً وهديتنا هتكون غير
يوسف وعلي انتبهوله
رسلان شوفوا هنعمل ايه (……) قالهم على الخطه اللي هينفذوها
يوسف وعلي قاموا بسرعه باسوا راسه
علي / تسلم الدmاغ دي والله ألماظات ألماظااااااااات
اليوم خلص وكل واحد نايم في أوضته بيجهز لحاجه في تفكيره
↚ني يوم رسلان وعلي صحيوا من بدري عشان ينفذوا الخطه وخرجوا على طول وقابلوا يوسف في الطريق
رسلان / جاهزين يا شباب
علي ويوسف / جاهزين
كل واحد فيهم لبس قناع اسود وأخدوا چراكن من العربيه مليانه بنزين
رسلان / بصوا بقى كل واحد فينا هيدخل مكان هنملى المخزن ده بنزين تمام
علي ويوسف / تمام
كل واحد فيهم اتسلل لمكان في المخزن من غير صوت عشان حراس المخزن ميحسوش بحاجه فضوا بنزين في كل ركن في المخزن ورسلان ملى شحنة المخد’رات بنزين وبعدين طلعوا بس علي وهو طالع خبط في ترابيزه عليها ازازة مايه ازاز وقعت اتكـ.ـسرت وعملت صوت كلهم خرجوا بسرعه والحراس خرجوا وراهم بعد ما شافوهم ولحقوا علي مسكوه ورسلان ويوسف كانوا راجعين عشان علي بس فجأه ظهر الوحش ومعاه سكين’ه طلعها ودب’ح اللي كان ماسك علي وطلع مسد’سه وبسرعه كان قت’ل الأربعه الباقيين
علي بابتسامه / كنت هروح فيها
الوحش / لا عاش ولا كان اللي يقربلك طول ما أنا موجود أخوك في ضهرك
علي وهو بيبص على رسلان ويوسف / تسلم يا عاكف تعالى أعرفك
الوحش / عارفهم كانوا معايا في الكليه
علي باستغراب / ازاي ورسلان تركي
رسلان / أنا درست جامعة هنا في مصر عشان أقدر أشتغل في المخابرات
علي / اه فهمت
رسلان / يعني انتوا تعرفوا بعض
الوحش / علي ده حبيبي وأي حاجه تيجي من ريحة الحبايب بتطمن قلبي المشغول عاللي غايب
رسلان اتنرفز جدا وحس إنه غضبه هيقــ,تــله عيونه اسودت وضر’ب الوحش بالبوكس بس الوحش مسك ايده قبل مـ.ـا.توصله
الوحش / عيييييب فين التحضر
رسلان / غرام خطيبتي وهتكون مراتي قريب بإذن الله
الوحش / بس اللي أنا أعرفه أنها لسه موافقتش عليك
رسلان / ملكش دعوه بيها أحسنلك وإلا هتشوف مني وش مش هيعجبنا احنا الإتنين وسابهم وركب عربيته ويوسف راح وراه
علي / ليه عملت كده
الوحش / عادي كنت حابب أشوف حُبه
علي بغناء / حُبه جنه أنا عيشت فيها قربه فرحه حلمت بيها
الوحش / صوتك وحش على فكره
علي / طب يلا تعالى معانا
الوحش / مش لما تنهوا اللي جيتوا عشانه
وبص وراه على المخزن وطلع علبة كبريت ولع عود ورماه على المخزن وفي ثواني النار كانت منتشره في المخزن كله
الوحش / كده دي هديتك لمجدي لسه هديتي أنا بقى
علي / ناوي على ايه
الوحش حط ايده على كتفه وطبطب عليه / روح انت بس
وفي ثواني كان الوحش اختفى فجأه زي ماظهر فجأه
علي راح ركب معاهم
رسلان / هو راح فين
علي / قال حابب يسلم على مجدي بنفسه
يوسف / أوباااااا الوحش هيسىلم على مجدي ده هتبقى مدعكه يا شقيق
رسلان / هو ماله محموقلك أوي كده
علي بخبث / مش قالك من ريحة الحبايب
رسلان نفخ بغـ.ـيظ وغضب وساق بسرعه ورجعوا البيت ويوسف معاهم كانوا الجماعه مجهزين الغدا قعدوا ياكلوا
رأفت / اه صح يا علي ابقى روح هات غرام أختك من عند روان صاحبتها
علي / حاضر يا ماما
رسلان سمع إنها عند روان والغضب ملاه أكتر / عمي على فكره انت لسه مقولتليش الفرح امتى
أحمد باستغراب / فرح ايه
رسلان/ فرحي أنا وغرام
أحمد / يابني لسه غرام مردتش
رسلان/ وهترد امتى يعني
أحمد / انت مستعجل على ايه بس
رسلان / لا مستعجل ولا حاجه بس لو سمحت ياعمي ابقى اسألها انهارده بإذن الله
أحمد / حاضر يابني
رسلان / هو انت مش هتروح تجيب غرام يا علي بقى
علي كان بياكل بصله / يابني اهدى بقى واتقل شويه هجيبها أخر النهار بإذن الله
رسلان/ لأ قوم هاتها دلوقتي
سيردار / لا حول ولا قوة الا بالله
إلهام / ربنا يهديك يابني
رسلان / يارب ممكن بقى تخلوه يروح يجيبها
علي / حاضر أخلص أكل وأشرب الشاي وأروح أجيبها
رسلان سكت بس وهو مش مرتاح بقاعدتها هناك كده وكل شويه يبص في الساعه / يابني انت هتقعد تاكل ساعه
علي / يوووووووه والله لو اتكلمت تاني أسيبها تبات هناك
رسلان بصله وسكت والكل بيضحك عليهم
رسلان / كلت أهو وشربت شايك روح هاتها بقى
علي وهو بياخد مفاتيحه / حاضر رايح أهو
خرج علي وراح بيت صاحبة غرام خبط وفتحتله جنات / ازيك يا علي
علي / ازيك يا جنات عامله ايه
جنات / الحمدلله
علي / هي غرام لسه مجتش والا ايه
جنات / لأ جيت وبتغير بس وطالعه أهي تعالى اتفضل
علي / لأ معلش أصلي مستعجل قوليلها بسرعه بس
غرام / أنا خلصت أصلا يلا عاوزين حاجه يا بنات
روان وجنات / سلامتك يا حبيبي
غرام وعلي مشيوا وصلوا البيت ورسلان أول ما شافها حس إن روحه اتردتله من تاني كان هيتكلم بس قاطعه رنة فونه وكان إبراهيم / السلام عليكم
رسلان / وعليكم السلام
إبراهيم / وصلنا معلومـ.ـا.ت إن الإرها’بيين ناويين يفج’روا أماكن عامه بس مقدرناش نحدد ايه الأماكن دي بس الراجـ.ـل اللي زارعينه وسطيهم قال إنهم محتفظين بالمعلومـ.ـا.ت وأسماء الأماكن والمواعيد اللي هيتم التف’جير فيها على جهاز كمبيوتر موجود في أوضة رئيسهم ومبيفتحش غير ببصمة عينه ووشه عشان كده أنا معتمد على ربنا اولا ثم انت والوحش هتقوموا بالعملية دي بإذن الله انهارده الفجر هتخرجوا على هناك تمام
رسلان / تمام
قفل المكالمه وهو بيفكر ( هجتمع ازاي بالكائن ده في عمليه واحده ربنا يعيني ومقــ,تــلو’ش ) حب يغير تفكيره عن الكائن اللي بينرفزه ده / شغلنا التليفزيون يا علي
علي / حاضر وقام شغل التليفزيون واشتغل على قناة الأخبـ.ـار ( خبرٌ عاجل _ حر’ق مخزن من ضمن مخازن شركة أبو العز واتضح من بيان التحقيقات أنه بفعل فاعل حيث أن في هذا الوقت تعرض رجل الأعمال المشهور مجدي أبو العز إلى هجو’م نار’ي أثناء عودته من عمله إلل منزله وأصي’ب بطلق’ه نار’يه في كتفه الأيسر ورجله اليمنى وهو الآن حالته مستقره )
رسلان / اتعرض لهجو’م وبص لعلي بمعنى هو الوحش ؟
وعلي فهم سؤاله وهو راسه بمعنى نعم
اليوم خلص والكل نام ورسلان ظبط المنبه يصحيه الفجر وعلى الفجر المنبه صحاه قام لبس تيشيرت بنص كم اسود وبنطلون اسود واتوضى وصلى الفجر وخرج ركب عربيته بس هو مش عارف هيقابل الوحش ازاي وزي مايكون الوحش عرف بيفكر في ايه فون رسلان رن وكان رقم غريب رد / السلام عليكم صباح الخير
رسلان عرف صوته / وعليكم السلام صباح النور هنتقابل فين
الوحش / أنا شايفك أصلاً
رسلان بص حواليه بس لقى باب العربيه بيتفتح وركب الوحش
رسلان / هو انت مش حران من البدله دي
الوحش / لأ يلا عشان منتأخرش
ساق رسلان وهو حاسس انه مش طايقه أصلاً وصلوا المكان وكان بيت كبير حواليه سور الوحش ورسلان نطوا من على السور واتسللوا بهدوء عشان محدش يحس بيهم طلعوا من على المواسير لحد ما وصلوا شباك الأوضه اللي عاوزينها بصوا من الشباك كويس يتأكدوا حد في الأوضه والا لأ وكانت فاضيه دخلوا الأوضه ورسلان بسرعه حاول يشغل الجهاز والوحش راح فتح الباب فتحه صغيره يراقب الطريق على أما رسلان يخلص بعد نص ساعه رسلان طلع فلاشه من جيبه ودخلها في الجهاز وبدأ ينسخ كل المعلومـ.ـا.ت على الفلاشه بعد مقدر يشغل الجهاز خلص النسخ وأخد الفلاشه
رسلان / يلا خلصت
الوحش / تمام
ولف الوحش أدى ضهره للباب عشان ينزلوا من الشباك زي مادخلوا بس فيه واحد دخل الأوضه فجأه ضر’ب الوحش بسكي’نه في ضهره وكان هيد’بحه رسلان طلع سكي’نه من رجله بسرعه وحدفها رشقت في رقا’بة الراجـ.ـل مـ.ـو.ت’ته وجري على الوحش وبسبب صغر حجم الوحش رسلان شاله على ضهره ولف حواليهم حبل يمسكهم في بعض وحاول ينزل بيه على المواسير ونزل فعلاً بعد ماكان هيقع أكتر من مره ولحظهم الحلو كانت البوابة مفتوحه خرج منها رسلان بسرعه وحاول يبعد عن المبنى على قد ميقدر وكل اللي شاغل رسلان ليه حاسس إن هو اللي انض’رب بالسكي’نه مش الوحش ليه حاسس إن السكي’نه دي قط’عت قلبه رسلان نيم الوحش على الأرض وهو بيحاول يحدد عمق جـ.ـر.حه سمع صوت الوحش بيهمس / مش قادر أخد نفسي
رسلان مترددش لحظه في إنه يشيل الماسك عن وشه ووقتها مش بس عقله اللي وقف ده الكون كله من حواليه وقف حتى أنفاسه / مستحيل مستحيل وبدأت دmـ.ـو.عه لأول مره تنزل من لما كان طفل
↚رسلان كانت لأول مره دmـ.ـو.عه تنزل من لما كان طفل وعيونه اسودت كسواد الليل الذي لم ولن يأتي له نهار أبداً بعد الآن معقوله حبيبته دي اللي بين ايديه ربنا وحده العالم مصيرها ايه معقوله دي اللي عاش حياته كلها يبني أحلام سعيده معاها خلاص أحلامه بتطير لحظه ايه صوت التكسير ده .. ده صوت كـ.ـسر أحلامه وقلبه رفع راسها بين ايديه وحـ.ـضـ.ـنها جـ.ـا.مد واتكلم بدmـ.ـو.ع وكـ.ـسره لأول مره يحس بيها / غرام قومي يا غرامي قومي يا حبيبتي ردي عليا
طلع راسها من حـ.ـضـ.ـنه وبصلها واتفاجئ بالدm مالي هدومه سابها وبص لإيده بصدmه وزهول هو عارف ان الوحش انضر’ب بسكي’نه في جنبه بس دي مش الوحش دي حبيبته وروح قلبه وغرامه شالها على ايديه وهو بيحاول ينقذها بأي طريقه مهما مهما كانت حتى لو هيديها روحه بس هي تعيش فضل شايلها وماشي بيها في الصحرا وفجأه حس بالأمل بيدخل قلبه وبينور روحه وكيانه لما شاف بيت خشب شبه الكوخ جري عليه بسرعه وهو ضامم غرام نفسه يدخلها جوا ضلوعه مش شايلها خبط على الباب شويه والباب اتفتح وكان واحد شباب بصلهم جـ.ـا.مد
رسلان / لو سمحت فيه ناس هجم’وا علينا في الصحرا وفيه سكي’نه صابت مراتي لو سمحت ساعدني
الشاب بصله وكان هيرفض بس شاف حالة حـ.ـز.ن رسلان ود’م غرام اللي بينز’ف وتقريباً اتص’فى
الشاب / ادخلوا
دخلهم وبدأ يعمل أعشاب من زرع موجود عنده في البيت وبدأ يدقهم جـ.ـا.مد لحد مابقوا شبه المرهم
الشاب / خد ادهنهم على جنب مراتك
رسلان بصله بصدmه / ايه
الشاب بصله بشك / هي مش مراتك والا ايه
رسلان / لأ لأ مراتي بس هو أنا أقصد يعني شوية الأعشاب دول هيداووا جـ.ـر.حها
الشاب بص على غرام / على أما أظن الجر’ح مش غميق أوي يعني ادعي انت بس وهي هتبقى بخير بإذن الله
رسلان / يارب يارب
الشاب جاب مقص / خد ده عشان تقص الهدوم من حوالين الجر’ح قاله كده وخرج
رسلان مسك المقص وقص البدله من حوالين الجر’ح والجر’ح ظهرله بوضوح وده اللي خلى قلبه ينفطر أكتر مسك الأعشاب وبدأ يحطها على الجر’ح خلص وقام خرج للشاب / ممكن أتوضى
الشاب / أكيد اتفضل
رسلان دخل اتوضى والشاب جابله مصليه وبدأ رسلان يدعي لغرام بدmـ.ـو.ع وهو بيصلي والشاب مراقب كل حركه هو بيعملها
________________
علي كان قاعد مع عاكف / أنا مش فاهم هي اتأخرت كده ليه ده الضهر قرب يأذن وهي قالت مش هتتأخر
عاكف / متخافش رسلان معاها
علي بصله / ماهو ده اللي مخـ.ـو.فني أكتر رسلان مفكرها انت وهو بيغير منك على غرام بطريقه تقت’ل يعني ممكن يئذ’يها على أساس إنها انت
عاكف بحكمه / معتقدش إن رسلان كده والا كان قــ,تــل’ني من ساعتها اصلا
علي بخـ.ـو.ف وقلق / ربنا يستر
↚عدى اسبوع وكان رسلان بيحاول ميدخلش في أي مهمه مع الوحش أو حتى يشوف غرام ولو صدفه
كان قاعد في مكتبه سرحان في اللي وصلوله بعد ماكان طلبها من والدها وخلاص الفرحه بدأت تدخل قلوبهم وازاي طارت فجأه كده من غير حتى ما يعملها حساب طلعه من سرحانه رنة فونه / السلام عليكم ايه يا أمي محتاجه حاجه
الأم ببكاء وحـ.ـز.ن / الحقني يا رسلان أبوك .. أبوك يا رسلان عمل حادثه واحنا دلوقتي في المستشفى
رسلان قام من مكانه بسرعه / ازاي مستشفى ايه ؟
قالتله عنوان المستشفى ورسلان راح على هناك وسأل عن اسم والده وكان في العمليات
رسلان / حصل ايه يا ماما
إلهام / الدكتور بيقول حالته خطر يا رسلان وانهارت في العـ.ـيا.ط رسلان وقف مصدوم مش قادر ومش عارف يتكلم
في الوقت ده وصلت عيلة غرام بعد ماعرفوا من إلهام اللي حصل ورأفت حـ.ـضـ.ـنت إلهام وبقت تواسيها ورسلان افتكر إنه عمره ما لجأ لربنا ورده أبداً سأل ممرض في المستشفى على مكان للصلاه ويكون قريب منهم والممرض دخله أوضه فاضيه وجابله مصليه ورسلان اتوضى وصلى وفضل يدعي ربنا كتير وهو بيصلي
غرام خبطت ودخلت لقت رسلان قاعد على السجاده وساند ضهره على الحيطه وسرحان
غرام / عمرك ماكنت ضعيف كده
رسلان بحـ.ـز.ن طاغي على صوته وملامحه / مصدر قوتي في العمليات
غرام / لازم تجمد عشان تقدر تسند والدتك
رسلان / وأنا مين يسندني
غرام / هو ضهرك ميقدرش يسندك ؟ انت راجـ.ـل يا رسلان
رسلان / ضهري في العمليات يا غرام مش عشان أنا راجـ.ـل ابقى أقدر أستغنى عن أبويا بالعكس ده هو سندي وضهري وحمايتي وأماني مهما كنت قوي وشجاع هيفضل هو أماني ومأمني ومش أنا وبس أنا وانتي وعلي وغيرنا وغيرهم كلنا يا غرام فراق الأب أصعب وأسوء حاجه ممكن تمر على الإنسان وقتها بيكون ضهره مكشوف لأن اللي كان بيحمي ضهره راح كل حاجه بتبدأ تقع بقى الأب العمود الأساسي للبيت اللي لو وقع كل حاجه هتقع معاه مين يقدر يعيش ثانيه واحده من غير أبوه اللي رباه وكبره وعلمه وخلاه بني أدm يمشي بين الناس عارف قيمته ومكانته الأب ده أحن إنسان في الدنيا ويمكن أحن من الأم كمان ممكن بيقسى شويه لكن بيقسى عشان مصلحتي عشان يطلع مني راجـ.ـل صح مش عيل هفأ مدلع بيقسى عشان أقدر أقف على رجلي وأتعامل مع الوحوش اللي موجوده في الدنيا دي دلوقتي تصدقي حتى في قسوته حنين ممكن وقتها مكنتش أعرف قيمة قسوته دي وكنت شايف إنه صعب ومبيحبنيش بس بعدين لما كبرت وعقلت فهمت إنه كان شايف مستقبل أنا مكنتش قادر أشوفه ولا كنت عارفه ولا حاسس بيه بس دلوقتي فهمت فهمت فهمت يا غرام فهمت كل حاجه
غرام بحـ.ـز.ن / فهمت ايه
رسلان بدmـ.ـو.ع / فهمت إني مقدرش أعيش من غير اللي خلاني راجـ.ـل مش ذكر
غرام باستغراب / وايه الفرق ماهي نفسها
رسلان / لأ طبعاً كل رجل ذكر وليس كل ذكر رجل الراجـ.ـل هو اللي بيستحق معنى كلمة راجـ.ـل بجد أمال انتي فاكره ليه ربنا قال ( الرجـ.ـال قوامون على النساء ) ومقالش الذكور قوامون على الإناث مع إن ربنا قال ( يا أيها الناس إنا خلقناكم من ذكر وأنثى )
غرام بصتله بإعجاب كبير وحب بيكبر ويزيد مبيقلش علي خبط ودخل / رسلان والدك خرج من العمليات والدكتور بيقول إن الحاله مستقره الحمدلله
رسلان ابتسم / كنت عارف الحمدلله والشكرلله ألف حمد وشكر وليك يارب
علي باستغراب / كنت عارف ازاي
رسلان / عمري ما لجأت لربنا وخذلني أبدا يا علي ولما لجأتله كنت عارف إنه هيتسجيبلي قام بسرعه وراح الأوضه اللي والده موجود فيها
الدكتور / الحمدلله الأستاذ كويس كان فيه بعض المايه على الرئه بس سحبناها الحمدلله وفيه كـ.ـسر في ضلعين مع الوقت والعلاج هيرتاحوا
رسلان / إن شاء الله يا دكتور
والد رسلان فضل في المستشفى اسبوع وكانوا كلهم جنبه وبعدين الدكتور كتبله على خروج وروح البيت ورأفت وغرام كانوا بيروحوا يساعدوا إلهام ويرجعوا أخر النهار وأحمد كان بيروح يقدر مع سيردار طول النهار برضه بعد اسبوعين عدوا وبدأ سيردار يتحسن نهائي
_____________________
كان فيه اجتماع في مكتب إبراهيم
إبراهيم / المهمه دي خط’ر وأي غلطه فيها هتدmر كل حاجه دي ما’فيا عالميه ولازم نوصل لرئيس الما’فيا الحقيقي في أسرع وقت وجالنا أوامر عُليا بإن المهمه دي هيطلعها القيصر والمارد والوحش والشبح وبما إنكم اتجمعتوا كلكم مع بعض في عمليه واحده ده يوضح مادا خطو’رة العمليه وأهمـ.ـيـ.ـتها
القيصر / أومال فين الشبح
إبراهيم / هو زمانه جاي وعارف كل حاجه عن العمليه متخافش يلا يا شباب كل واحد على مكتبه الملف اللي فيه كل المعلومـ.ـا.ت عن المهمه دي اتفضلوا
خرجوا من المكتب بس فجأه رسلان وقف بصدmه وزهول / انت ……..؟
↚رسلان وقف بصدmه وزهول / انت ؟
غرام / أحب أعرفك ركان الشافعي الشبح
رسلان / مش انت نفس الشاب اللي كان موجود في الكوخ لما غرام كانت مصا’به
ركان / أيوه بس أنا أول مره أشوفك لكن عارف غرام وقتها كان وشها مش ظاهر وكنت هرفض أساعدك فكرتك منهم لكن لما وشها ظهر عرفت انتوا مين
غرام / روكي كنت عاوزه أتكلم معاك في موضوع مهم
ركان / حاضر يا حبيبي تعالي نروح المكتب
مشيوا غرام وركان وفضل يوسف ورسلان اللي تقريباً عيونه وودانه بيطلعوا نار
يوسف خاف من شكل رسلان وجه يمشي بسرعه من قدامه لكن رسلان شـ.ـده من هدومه وراح على مكتبه ويوسف عرف ايه اللي هيحصله دلوقتي وفعلاً أول ما دخلوا المكتب رسلان ضر’ب يوسف بالبو’كس في وشه
يوسف / ياعم وأنا مال أمي مش انت اللي عملت فيها عدو نجاح المرأه
رسلان / انت تخرس خالص وتنضر’ب وانت ساكت
يوسف / يا رسلان انت بتغلط
رسلان / لأ مش بغلط هي اللي فضلت شغلها عليا
يوسف / طب ما انت فضلت شغلك عليها ايه الجديد انتوا الإتنين متساويين هيحصل ايه لو انت سبت شغلك وهي بات شغلها وهيحصل ايه لو اشتغلتوا مع بعض
رسلان بسخريه / أبدا الأستاذه هتمشيني على مزاجها بس
يوسف / يووووه انت حر وسأله ومشي
رسلان قعد مضايق ومخـ.ـنـ.ـوق
_________________
في مكتب ركان
ركان / الواد اللي ضر’بك بالسكي’نه أنا جبته وعلمته الأدب
غرام / طول عمرك سداد يا شبح
ركان / عيب عليكي ده انتي أختي يا هبله وأنا مستحيل أسمح لحد يئذ’يكي
↚ركان / عيب عليكي ده انتي أختي يا هبله وأنا مستحيل أسمح لحد يئذ’يكي
غرام / تسلملي يا حبيبي
فجأه باب المكتب اتفتح بعنف وكان رسلان بصلهم بضيق وغضب جحيمي / أظن إن مفيش وقت للقعدات والغراميات والكلام الفاضي ده
غرام ببرود وهي بتريح ضهرها على الكرسي وبتلعب بالقلم في ايدها وبتهز الكرسي يمين وشمال / أظن السفر الفجر وحالياً احنا الضهر لسه بدري يا قيصر لو مستعجل أوي امشي انت عشان تجهز نفسك لكن أنا والشبح ماشيين بمقولة ….. وبصت لركان بجنب عيونها
ركان كمل بهدوء وبرود / في التأني السلامه وفي العَجَلَه الندامه
بصلهم رسلان بضيق وغيظ وهو حاسس إن بركان هيفرقع في دماغه وسابهم ومشي ورزع الباب وراه
فضل ركان وغرام باصين للباب شويه وبعدين بصوا لبعض وضحكوا جامد
ركان بضحك / حاسه هيولع فيا منك لله
غرام بضحك هي كمان / أحسن خليه يفلفل
ركان / اااااه من كيد حواء صنف يجيب الأجل والله يلا همشي أنا أروح أنام شويه عشان هنمشي الفجر
غرام / ربنا معاك سلام
ركان مشي وغرام فضلت قاعده بتخطط تأدب رسلان ازاي وتولعه
______________________
عند رسلان كان في مكتبه عامل زي الأسد الجعان اللي محبوس في قفص وعاوز أي حاجه يفترسها رايح جاي وجاي رايح ودماغه هتفرقع من كتر الغضب والغيظ / ازاي تقوله يا حبيبي قالها ايه خلاها تقوله تسلملي يا حبيبي
دخل يوسف / رسلان إبراهيم باشا طالبك تروحله مكتبه
رسلان بصله وبرقله جامد نن عيونه اسود كُحل والبياض أحمر من كتر الغضب
يوسف بصله بخوف ورعب / ايه …. هو أنا قولت حاجه غلط ؟…. طب طب أنا أسف سامحني
وبدأ يرجع بضهره بهدوء عشان يخرج لكن رسلان فجأه مسكه من هدومع من عند رقابته وبرقله جامد / أنا هسألك سؤال واحد
يوسف وهو حاسس إنه هيعيط خلاص من خوفه من شكل
يوسف / اسأل ياسيد الناس
رسلان بصوت يخوف وعيونه بتزيد سواد واحمرار / ازاي تقوله يا حبيبي
يوسف باندفاع / قلة أدب يا باشا قلة أدب وسفاله وانحطاط ازاي تقوله يا حبيبي حبها برص وعشره خرس ازاي تقل أدبها وتقوله يا حبيبي دي متربتش ولا شافت بخمس قروش تربيه ولا عدى عليها صنف التربيه وكمل بدموع بس هي مين اللي قالت لمين ايه
رسلان فجأه ضر’به بالبو’كس / ولما انت مش عارف بتنطق ليه وبتشتم ليه انت عبيط
يوسف / أيوه عبيط …. عبيط وأهبل كمان قولي بس انت عاوز ايه وأنا أنفذه بس أبوس ايدك متضربنيش
رسلان / غور من وشي غووووووووور
يوسف طلع يجري بسرعه من قدامه خبط في غرام
غرام / فيه انت بتجري كده ليه يا يوسف انت التتار بيجري وراك والا ايه
يوسف / لأ ياختي ده الأسوء من التتار وسابها ومشي
كل واحد فيهم روح وبدأوا يجهزوا نفسهم وأحوالهم للسفر
في البيت عند غرام
أحمد بهمس / أنا فهمت مامتكم انكم راحين تتفسحوا شهر في اسكندريه وعاكف واخته ومامته وأميمه وأحلام وجنات
غرام / تسلملنا يا أحسن وأجمل أب في الدنيا
وباست راسه هدخل أنام أنا بقى شويه عشان نصحى بدري يا علوه
علي / ماشي يا روما
وقاموا ناموا هما كمان
↚بدأ صوت أذان الفجر يملى الشوارع والبيوت ( الصلاة خيرٌ من النوم ) بعد صلاة الفجر والدعاء إن ربنا يوفقهم وإذا حد حصله حاجه ربنا يجعله من الشهداء
بدأ كل واحد فيهم يتحرك واتقابلوا في المطار
الوحش / غرام
الشبح / ركان
القيصر / رسلان ( الهكر )
المارد / يوسف ( خبير متفجر’ات )
ركبوا الطياره وبدأت في الإقلاع وكان فيه بركان بدأ في الفوران وكان رسلان متعصب وغضبان بسبب إن غرام قاعده جنب ركان
يوسف/ ممكن تهدى شويه
رسلان / أهدى ازاي انت مش شايف نازلين ضحك وهزار ولا كأننا راحين نلعب مش طالعين مهمه خطيره
يوسف / يا رسلان انت اللي مكابر في الفاضي هيحصل ايه لو تقبلت شغلها واتنازلت عن قراراتك وتحكمـ.ـا.تك دي شويه
رسلان / انت عبـ.ـيـ.ـط يا يوسف انت عاوزني أتقبل شغلها وابقى مستني أخسرها في أي وقت طب وأعيش من غيرها ازاي
يوسف / هو يعني انت دلوقتي عايش معاها ما انت عايش من غيرها أهو وقادر تعيش وبعدين نفس اللي انت فيه هي فيه زي ما انت مش عاجبك فكرة انك ممكن تخسرها في أي وقت هي كمان أكيد مش عاجبها نفس الفكره فيك ماهي برضه ممكن تخسرك في أي وقت
رسلان بص ليوسف بتفكير ورجع بص قدامه وهو حاسس إنه مشتت
عند ركان وغرام
ركان / يابـ.ـنتي انتي مستفيده ايه وانتي بتناقريه كده
غرام / مش عارفه بس مرتاحه وأنا معصباه ومنرفزاه كده
ركان / طيب ليه متتنازليش عن غرورك وتكبرك سيكا بس
غرام / عارف لو حسيت إنه ممكن يتنازل عن مكابرته دي ولو ثانيه عشاني كنت اتنازلت لكن عمري ما حسيت إنه ممكن تنازل عشاني وأنا مقدرش أدخل علاقه خسرانه أكون أنا الطرف المُضحي اللي بيدي على طول والا هو هيتعود على كده وفي الآخر أنا اللي هتعب محدش غيري ووقتها هيكون ده اختياري والكل هيقولي انتي اللي اختارتي شيلي بقى
ركان بصلها باقتناع وابتسملها
غرام / يلا ننام شويه على أما نوصل
بعد فتره وصلت الطياره مطار أوكرانيا
ركان / شباب متنسوش محدش فينا يعرف التاني كل واحد يعيش حياته وينفذ خطته ولا كأننا نعرف بعض حتى لو حد شاف واحد فينا هيتق’تل ولا كأنه شايف ولا يعرف فاهمين
الكل / فاهمين
رسلان / كلنا هننزل في فندق بريمير المدير تبعنا هتقولوله كلمة السر وهي ( Довіра, яку прислав тобі твій батько, є зі мною, і він каже тобі: «Очі твоєї матері побіліли від плачу через твою розлуку)
الأمانه التي أرسلها لك والدك معي ويقول لك لقد ابيضت عينان والدتك من البكاء على فراقك
الكل / تمام
بدأوا يتفرقوا وكل واحد خرج من المطار لواحده ولا كأنه يعرف حد وكل واحد ركب تاكسي لواحده
وصلت غرام ودخلت الفندق كانت لابسه ميني دريس اسود وتحته بنطلون ليجان أبيض وحجاب تركي ونضارة شمس وشاده شنطتها وراها
غرام / Привіт, ось бронювання на ім’я Рехана Адам
( مرحباً هنا حجز ب اسم ريحانه أدهم )
الشخص / Моменти мадам Я впевнений
( لحظات سيدتي أتأكد )
بدأ يبحث في الكمبيوتر / Я прошу вибачення у вас, пані, немає бронювання з цим ім’ям
( أعتذر لكي سيدتي ليس هنا حجز بهذا الاسم )
غرام بتمثيل الغضب / Що ти кажеш? Де твій менеджер? Будь ласка, я хочу його зараз
( ما الذي تقوله أنت أين هو مديرك أرجوك أريده الآن )
الشخص / Гаразд, пані, як хочете
( حسنا سيدتي لكي مـ.ـا.تريدينه )
ورفع سماعة الهاتف / Пан директор тут, його жінка хоче вас бачити
( سيدي المدير هنا سيده تريد رؤيتك )
شويه سمع الرد وبعدين رجع السماعه مكانها / Мем, він зараз прийде
( سيدتي هو قادm الآن )
غرام / добре
( حسناً )
بعد فتره قصيره المدير وصل
المدير / Що сталося, пані? Сталося щось, що вас непокоїло؟
(ماذا حدث سيدتي هل حدث شيء أزعجك )
غرام / Ця людина каже, що для мене немає попереднього бронювання, і я впевнений, що це було раніше
( هذا الشخص يقول أن ليس هناك حجز سابق لي وأنا متأكده أنه تم الحجز سابقا )
المدير / Здається, в системі сталася помилка, мадам, ви дозволите мені сидіти там і пити сік, поки цю помилку не виправлять
( يبدوا أن هناك خطأ في السيستم سيدتي هل تسمحين لي أنا تجلسين هناك وتشربين عصير إلى أن يتم تصليح هذا الخطأ )
غرام / добре
( حسناً )
اتحرك المدير باتجاه قاعة استراحه موجوده في الفندق وغرام قعدت / Довіра, що твій батько послав тебе зі мною, і він каже тобі, що у твоєї матері побіліли очі від плачу через твою розлуку
( الأمانه التي أرسلها لك والدك معي ويقول لك لقد ابيضت عينان والدتك من البكاء على فراقك )
المدير / طمني والدتي اني راجعلها قريب بإذن الله بس أصفي شغلي
غرام بصتله جـ.ـا.مد وهو بصلها ومشي
غرام ( غريبه ده بيتكلم مصري أمال ليه رسلان قال نقول كلمة السر بالأوكراني )
شويه والمدير جاب لغرام مفتاح غرفتها وطلعت غرفتها
وهكذا حصل مع رسلان وركان ويوسف وعدى اليوم طبيعي مفيش فيه أي أحداث تذكر
↚غرام صحيت من النوم لبست دريس جلد اسود بحزام أبيض وطرحه بيضه وشنطه بيضه ونضارة اكسسوار ونزلت مطعم الفندق طلبت فطار ومسكت فونها تلعب فيه بس ده الظاهر للناس لكن الحقيقه إنها كانت بتشوف صورة الراجـ.ـل اللي هي مسؤوله توقعه عشان تاخد منه معلومـ.ـا.ت وبدأت تتأكد من ملامحه كويس عشان أول أما تشوفه تعرفه وتقرأ معلومـ.ـا.ته كلها زي ساكن فين وايه الأماكن اللي بيتردد عليها من فتره للتانيه ومين بيكون معاه وشغلانته اللي بيداري فيها شغله الحقيقي
نزل الفطار على الطاوله كانت هي خلصت ومسحت كل حاجه من فونها احتساباً لو الفون وقع في ايد حد وبدأت تفطر بهدوء خلصت وبعدين قامت أخدت شنطتها وخرجت من الفندق
_____________________
عند رسلان صحي من النوم أخد شاور ولبس شيميز اسود ورفع كمامه وبنطلون جينز اسود وكوتش اسود ونضاره شمس وبعدين فتح فونه وبص على المعلومـ.ـا.ت اللي وصلتله عن الشاب المسؤول عن الأجهزة الإلكترونيه الخاصه بالمافيا حفظ كل المعلومـ.ـا.ت في دmاغه وبعدين مسحها من الفون ونزل على طول يبدأ شغله
_____________________
أما ركان لبس تيشيرت أبيض نص كم وبنطلون أبيض وكوتش أبيض ونضارة شمس رفعها على راسه ونزل
___________________
أما يوسف كان نايم على السرير على بطنه وفارد ايديه ورجليه شبه الضفدع
___________________
كانت غرام ماشيه وفجأه خبطت في شخص كانت هتقع وهو مسكها
غرام / أسفه بجد مش قصدي وبعدين خبطت جبهتها بإيدها / نسيت اني في أوكرانيا / Мені так шкода, що я не хотів
( أعتذر لك كثيراً لم أقصد )
بصلها الشخص بابتسامه / ولا يهمك مش مشكله
غرام بصدmه وزهول / انت مصري
الشخص بابتسامه/ أنا والدي فرنسي ووالدتي سوريه بس أنا عيشت فتره كبيره في مصر واتعلمت أتكلم مصري كويس
غرام بابتسامه / ياااااه ده الواحد بدأ يكتئب من كتر ماهو لازم يترجم كلامه
الشخص / باين عليكي انسانه تلقائيه جدا عشان كده متعصبه من انك مش عارفه تتكلمي بتلقائيه وبعدين رفع ايده يسلم عليها / راسيل أبراهام
غرام سلمت عليه بابتسامه / ريحانه أدهم
راسيل / اتشرفت بيكي
غرام / أنا أشرف
راسيل ضحك عليها جـ.ـا.مد لحد ما عيونه دmعت
غرام بضيق طفولي / هو أنا قولت نكته
راسيل بضحك / أصل يعني ايه أنا أشرف دي المفروض تقولي الشرف ليا
غرام ضحكت / معلش أصلي مش بعرف أرد
راسيل / ولا يهمك يا قمر تقبلي نتغدا مع بعض
غرام بتفكير / امممممم ممكن بكره عشان أنا انهارده لسه جايه أوكرانيا امبـ.ـارح وعاوزه الأول أشوف شغل كويس
راسيل بتعجب / ايه ده انتي جايه شغل مش سياحه
غرام / سياحة مين ياعم الحاج احنا لاقيين ناكل
راسيل بضحك / ولما انتي مش لاقيه تاكلي يا أروبه انتي جيتي أوكرانيا ازاي
غرام / ياعم لقطت رزقي من هنا وهنا جمعت حق التذكره وفيه واحد الله يستره ساعدني
راسيل طلع كارت من جيبه / طب خدي يا أروبه انتي خلي الكارت بتاعي معاكي لو احتاجتي أي حاجه رني عليا
غرام / ايه يا أستاذ انت فكرتني شحاته والا ايه لأ انت فهمتني غلط
راسيل / على فكره مش قصدي كده خالص أنا بس ارتاحتلك وحسيتك انسانه كويسه وبعدين متنسيش أننا هنتغدا مع بعض بكره
غرام / اه إذا كان كده اشطا سلاموز ياعم الحاج وسابته ومشيت
راسيل بصدmه / أنا حاج هو أنا مش باين عليا اني 31 سنه والا ايه ومشي وهو ناوي يستنى رنتها
______________________
عند رسلان كان قاعد في مطعم وقدامه قهوة وفي ايده مجله بيقرأ ولكن ده الظاهر لكن هو بيراقب واحد قاعد على طرابيزه قدامه بيفطر شويه والشاب ده جاله واحد قعد معاه وفضلوا يتكلموا شويه والشخص ده طلع شنطه من معاه واداها للشاب وقاله حاجه رسلان قدر يعرفها عشان كان مركز مع شفايفهم وبيقرأها وكانت عبـ.ـاره عن كلمة سر الشخص مشي وشويه والشاب قام مشي وأخد معاه الشنطه وكانت كبيره شويه
رسلان في نفسه / مش معقوله يكون لاب توب لأن الشنطه كبيره أوي على حجم اللاب طب وكلمة السر دي تخص ايه أنا مش فاهم حاجه
مشي رسلان ورا الشاب يراقبه من بعيد بس من غير ياخد باله
______________________
عند ركان كان راكب عربيته وماشي ورا عربيه بيراقبها من بعيد بعد فتره العربيه دي دخلت جراچ مول ووقفت فضل شويه في عربيته بعيد لحد ما العربيه ركنت ونزلت منها بـ.ـنت وخرجت من الجراچ ركبت عربيه تانيه كانت واقفه قدام الجراچ بره ومشيت ركان بص عليها باستغراب وتعجب اللي هو دي جيت في ايه ومشيت في ايه طلع قناع اسود وسلوبته سوده لبسهم ونزل من عربيته وراح عند العربيه اللي البـ.ـنت سابتها وبقى يلف حواليها جـ.ـا.مد وبعدين بقى يبص على باقي العربيات وبدأ يلف بعيونه في الجراچ يحدد مكان كاميرات المراقبه
_______________________
عند رسلان شاف الشاب دخل فندق كبير وقعد على كرسي في الإستراحه وقعد يلعب في فونه شويه رسلان فضل يراقبه من بعيد لحد ما الشاب قام مشي وساب الشنطه تحت الكرسي ورسلان معرفش يروح وراه والا يقف يشوف ايه اللي في الشنطه بس قرر إنه هيشوف ايه اللي في الشنطه أما الشاب ده فهو هيجيبه يعني هيجيبه بس لازم يخفي نفسه عن كاميرات المراقبه خبى وشه كويس ولبس لبس عامل نظافه ولف زي شال على وشه مش باين غير عيونه وراح عند الشنطه شـ.ـدها من تحت الكرسي وفتحها وفجأه وقف من الصدmه والزهول
مسك فونه ورن على ركان بسرعه
ركان فتح الفون / ايه فيه ايه
رسلان / …………………
ركان بص قدامه بصدmه / انت بتقول ايه انت فين وأنا هجيلك واتحرك وكان هيمشي بس سمع صوت خلاه وقف مكانه تاني ……؟
↚ركان بص قدامه بصدmه / انت بتقول ايه انت فين وأنا هجيلك واتحرك وكان هيمشي بس سمع صوت خلاه وقف مكانه تاني
رسلان / ركان ركان انت مش بترد ليه
ركان / رسلان تقريباً عندي هنا متفجر’ات
رسلان حس للحظه إنه اتشل من الصدmه / طب فين
ركان / في جراچ مول
رسلان / استنى هرنلك على يوسف
قفل رسلان بسرعه ورن على يوسف مره واتنين وتلاته لحد ما رد بصوت نايم / ايه يا رسلان الإزعاج ده هو أنا مش عارف أنام
رسلان بغضب / تنام يا حيلتها الدنيا بتخرب من حواليك وانت مخمود
يوسف قزح من مكانه بسرعه / ليه حصل ايه
رسلان / ركان لقى متفجرات في جراچ مول عاوزك تروحله في خلال ثواني هو زمانه بعتلك اللوكيشن أصلاً
يوسف وهو بيتحرك وبيلبس بسرعه / حاضر ثواني بإذن الله وأكون عنده
رسلان / يوسف أنا لاقيت شنطه فيها حاجه غريبه
يوسف باستغراب وهو بيلبس الكوتش / حاجه غريبه ازاي يعني
رسلان / مش عارف كنت براقب الواد المبرمج ده وفجأه ساب شنطه ومشي حاسس إنه عرف اني براقبه فحب يضيعني
يوسف وهو بياخد مفاتيحه ومحفظته وبينزل بسرعه / ليه لاقيت فيها ايه
رسلان / لاقيت شوية بودره بيضه وحاجه كده زي آله حاسبه
يوسف بصدmه / الآله الحاسبه بتعد وواصلها سلوك يا رسلان ؟
رسلان / أيوه
يوسف / يخربيتك وبتتكلم بهدوء دي قنب’له يا متـ.ـخـ.ـلف
رسلان بصدmه / احلف
يوسف بغضب / هو أنا لسه هحلف وأستحلف يا رسلان القنب’له دي مش بتتفكك غير بكلمة سر يا رسلان
رسلان فكر شويه / ثواني تقريباً عارفها
يوسف / رسلان مفيش محاولات ومفيش تقريباً انت لو دخلت كلمة السر غلط هتنفجر في ايدك
رسلان بتـ.ـو.تر / خلاص يا يوسف بقولك عارفها استنى
بدأ رسلان يكتب كلمة السر اللي الشخص كان قال عليها ودلوقتي المفروض يأكد إنها دي وهو متـ.ـو.تر جدا مش عشان نفسه عشان الناس والأطفال اللي بتجري وبتلعب وتضحك هنا دي / يوسف كتبت كلمة السر أضغط فين
يوسف وهو سايق العربيه ومركز على الطريق / بتضغط على يساوي يا رسلان
بدأ رسلان يبص لزُرار يساوي وهو متـ.ـو.تر والوقت بيعدي تِك تُك تِك تُك غمض عيونه وضغط يساوي وهو مستني الإنفجا’ر بس لأ محصلش انفجا’ر والقنب’له وقفت زفر الهوا اللي كان كتمه جواه/ الحمدلله حمداً كثيراً طيباً مبـ.ـاركاً فيه
يوسف / ايه اللي حصل
رسلان / وقفت انت فين دلوقتي
يوسف / أنا خلاص شايف الجراچ هناك أهو
رسلان / طيب جايلكم في الطريق ومتنساش تتنكر قبل ما تنزل من العربيه
يوسف / تمام وقفل
يوسف وقف في جنب وبص في العربيه من ورا كان فيه كيسه سوده طلع منها سلوبت اسود وقناع اسود وجوانتي ونزل من العربيه بسرعه وراح عند الجراچ وشاف واحد لابس سلوبت وقناع وجوانتي عند عربيه وعرف إنه ركان راح عنده بسرعه وبص على العربيه / هي دي
ركان / أيوه تقريباً الشنطه فيها متفجر’ات
يوسف راح عند الشنطه وحط ودنه عليها وبدأ يسمع وفعلاً فيه صوت متفجر’ات بدأ يلف حوالين العربيه من هنا وهنا وبعدين نزل تحتها وبدأ يبص ويركز كويس وبعدين طلع بصدmه / ركان
ركان / نعم
يوسف / الشنطه لو اتفتحت هتنف’جر
ركان بصله بصدmه / طب وبعدين
يوسف / ثواني
ونزل تحت العربيه تاني وبدأ يطلع من جيبه بنسة كهربا وبدأ يركز في السلوك الموجوده كويس ويدقق عشان يعرف هيقطع أي سلك قدامه الأحمر والإسود والأزرق بدأ يدقق لدرجة إنه عرق جـ.ـا.مد من كتر التـ.ـو.تر ومسك البنسه وسمى بسم الله وبدأ يقص السلك الأسود وهو مغمض عيونه ومحصلش انفجا’ر قام بسرعه يسمع الصوت وفعلاً الصوت وقف بدأ يفتح الشنطه وفعلاً كانت وقفت بدأ يتنطط مكانه ويسقف / هييييه هيييييه هيييييييه
ركان بصله بزهول / انت بتعمل ايه
يوسف وهو بيرقص / وقفتها وقفتها هيييييييه هييييييييييه هييييييييه لولولولولولولوليييييي
ركان بصله بصدmه وزهول وهو مش قادر يتكلم كان وصل رسلان بصلهم ركان واقف باصص ليوسف وفاتح عيونه وبؤه بصدmه ويوسف بيرقص
رسلان ضحك على شكلهم جـ.ـا.مد
ركان / انتوا مجانين أقسم بالله وسابهم ومشي وطلعوا وراه رسلان بيضحك ويوسف بيرقص ويزغرط
يوسف / أنا جدع أيوه أنا جدع لا مره حد مني اتو.جـ.ـع ولا لساني نطق بكلمه ورجع
ركان ورسلان ويوسف بصوت واحد / واللي يقول غير كده غلطااااااااااااان
رسلان / أمال غرام فين يا جدعان
ركان هز كتفه بمعنى ميعرفش
يوسف / أنا لسه صاحي من النوم بفك متفجر’ات 🙂 معرفش حاجه
____________________
كانت غرام واقفه على شط بحر وهي باصه للبحر بدmـ.ـو.ع وانهيار / مبقتش عاوزه أعيش خلاص مبقاش فيه حاجه ينفع أعيشلها كل حاجه راحت وضاعت
وبعدين بصت للسما/ أنا أسفه يارب عارفه إن الإنتحا’ر حـ.ـر.ام بس أنا مبقتش قادره أعيش ……. أصل هعيش ليه ولمين
وبدأت تبص للمايه وهي بتستعد انها ترمي نفسها في المايه ………؟
↚كانت غرام واقفه على شط بحر وهي باصه للبحر بدmـ.ـو.ع وانهيار / مبقتش عاوزه أعيش خلاص مبقاش فيه حاجه ينفع أعيشلها كل حاجه راحت وضاعت
وبعدين بصت للسما/ أنا أسفه يارب عارفه إن الإنتحا’ر حـ.ـر.ام بس أنا مبقتش قادره أعيش ……. أصل هعيش ليه ولمين
وبدأت تبص للمايه وهي بتستعد انها ترمي نفسها في المايه وقدmت رجل على الهوا ولسه هتبدأ ترمي نفسها فجأه حد شـ.ـدها
غرام بصتله بصدmه وزهول
الشخص / انتي كنتي هتعملي ايه يا مـ.ـجـ.ـنو.نه
غرام بتوهان / هو هو انت مصري
الشخص / أيوه ممكن أفهم مالك
غرام بحـ.ـز.ن شـ.ـديد طاغي على ملامحها / والدي وسندي وضهري وحمايتي مـ.ـا.ت مين يسندني ويحميني من بعده
الشخص بحـ.ـز.ن عليها / معندكيش اخوات
غرام بو.جـ.ـع / كان عندي
الشخص / يعني ايه كان دي
غرام / ما هما الإتنين راحوا مع بعض وبقيت لواحدي خلاص
الشخص بحـ.ـز.ن عليها / عارفه أنا كمان والدي متـ.ـو.في وكان هو سندي وضهري انكـ.ـسر بمـ.ـو.ته
غرام بحـ.ـز.ن / سيبني بالله عليك مبقتش عاوزه أعيش خلاص أصل هعيش ليه ولمين
الشخص / انتي اسمك ايه
غرام / اسمي ريحانه
الشخص / وأنا اسمي رامي
غرام / اتشرفنا يا أستاذ رامي
رامي / ممكن أسأل انتي بتعملي ايه في أوكرانيا
غرام بحـ.ـز.ن وهي بتبص للأرض / كنت جايه أشتغل هنا كان نفسي أعمل لنفسي كرير بس اتصـ.ـد.مت من ساعه كده إن والدي وأخويا اتوفوا في حادثه ومبقتش عارفه اعمل ايه
رامي / طب وانتي بتشتغلي ايه حالياً
غرام / مكنتش لاقيت شغل لسه
رامي / تقبلي تشتغلي معايا
غرام / طب وهشتغل معاك ايه
رامي / أنا أشهر fashion designer في العالم
غرام / ده بجد طب وهشتغل ايه معاك برضه
رامي / هتكوني سكرتيره تنظمي مواعيد وهكذا انت مؤهلك ايه ؟
غرام / معايا كلية رياض أطفال 🙂
رامي / يلا مش مشكله هتشتغلي معايا برضه خدي ده الكارت بتاعي عندك عنوان فرع شركتي هنا هتيجي على العنوان وترني عليا بس وسيبي الباقي عليا
غرام بدmـ.ـو.ع / شكراً جدا ليك مش عارفه أشكرك ازاي
رامي بابتسامه / لا شكر على واجب
غرام / طب هستأذن أنا بقى بعد اذنك
رامي / اتفضلي
مشيت غرام وفضل رامي واقف باصص عليها بابتسامه مش قادر يداريها
مشيت غرام وهي بتبتسم ابتسامه خبيثه وهي شايفه مخططاتها ماشيه كويس ركبت تاكسي وراحت الفندق نزلت وكانت ماشيه وفجأه جالها رساله على الفون انها متدخلش الفندق وتمشي لرابع شارع موجود بعد الفندق غرام شافت الرساله ومسحتها ومشيت على طول وبعدين دخلت الشارع وفضلت ماشيه متابعه اللي بيحصل حواليها لحد ما لاحظت تلاته متنكرين واقفين في جنب متداري عرفتهم وراحت عندهم
غرام / ايه يا شباب
ركان / كله تمام وانتي
غرام / تمام هبدأ شغل بكره بإذن الله عند رامي في شركته
رسلان / وأنا خلاص وصلت للمخبأ السري بتاع الواد اللي مسؤول عن أجهزتهم الإلكتروني
ركان / وأنا قدرت أوصل للبت دراع البوص اليمين
يوسف / وأنا فكيت متفجر’ات
غرام بصتله بجنب عيونها / اركن انت في جنب وبعدين بصتلهم المفروض اني هتغدا بكره بإذن الله مع راسيل بس أنا فجأه لاقيت رامي قدامي قولت أعمل تمثيليه وأوقعه ووقعته فعلاً بس بحجة إن أبويا وأخويا لاقدر الله اتوفوا وفعلاً حصل اللي كنت عاوزاه فبالتالي مينفعش أكلم راسيل عشان حـ.ـز.ني وشغلي الجديد شغلني هشتنى فتره يا إما هقابله عند رامي أو هبقى أرن عليه وأعرفه اللي حصل
ركان / تمام امشي انتي بقى وخلي بالك من نفسك
غرام / طب سلام ومشيت بسرعه
ركان / يوسف هو أنا ليه حاسس إن فيه ريحة حاجه بتولع
يوسف بصله باستغراب ولسه هيسأله يقصد ايه بس لاحظ فعلاً رسلان اللي تقريباً بيولع بصله بخـ.ـو.ف وطلع يجري وركان ضحك عليه جـ.ـا.مد وبيبص على رسلان لقى رسلان بيبصله بصه خليته يترعـ.ـب حرفياً
ركان / طب طب تصبح على خير سلاااااااام
ومشي بسرعه هو كمان
شويه ورسلان راح وراهم وكلهم ناموا استعداداً للي بيخططوله لبكره
↚صحي ركان من النوم اخد شاور ولبس تيشيرت اسود نص كم وبنطلون أبيض وكوتش اسود وكاب أبيض ونزل على طول ركب عربيته ومشي فضل ماشي فتره حوالي ساعه ونص لحد ماوصل في منطقه مليانه عمارات مشي فتره لحد ماوقف عند المكان اللي هو عاوزه وفضل واقف وعيونه على عماره معينه
______________________
صحيت غرام لبست فستان أبيض وطرحه وكوتش وشنطه سودا ونضارة شمس وخرجت ركبت تاكسي وادته العنوان وصلت المكان اللي عاوزاه نزلت من التاكسي وبصت على الشركه
غرام / يخربيت أهلك دي كلها شركه اه ماهي فلوس فلووووووس ياولاد الوارمه
وبعدين بصت حواليها وفكرت ترن عليه والا ايه لأ مش هترن عليه هتخليه هو يطلعلها بنفسه وبصت قدامها بخبث ومشيت راحت عند الباب وكانت هتدخل وكان واقف اتنين أمن
واحد من الأمن / Куди, пані؟ ( إلى أين سيدتي )
غرام / всередині ( إلى الداخل )
فرد الأمن الثاني / У вас є попередній прийом؟
( هل لديكي ميعاد سابق )
غرام / немає ( لا )
فرد الأمن / Вибачте, пані, ви не можете зайти без домовленості
( أسف سيدتي لا تستطيعين الدخول دون ميعاد سابق )
غرام وخلاص وصلت للي هي عاوزاه وبدأت تتكلم بصوت عالي / يعني ايه مش هدخل انت اتجننت
فرد الأمن / Пані, я не можу зрозуміти, про що ви говорите
( سيدتي لا أستطيع فهمك بماذا تتحدثين )
غرام وبدأت انها تبعدهم عن طريقها عشان تدخل بالقوه / يووووووه انت لسه هتقعد تبرطملي ابعد عن طريقي
بدأوا يمنعوها من الدخول وهي مصره إنها تدخل وبدأت أصواتهم تطلع
فوق في المبنى كان رامي قاعد في مكتبه ومعاه راسيل
رامي / الصفقه الجايه دي مهمه غلطه واحده متنفعش يا راسيل بس قبل توزيع معلومـ.ـا.ت الصفقه على الأعضاء لازم نعرف مين الخـ.ـا.ين ونصفيه وبعدين نفوق للصفقه عشان تكون على نضيف وبعيد عن أي خطر وتتم بسهوله واطمئنان
راسيل / طب المفروض نشوف خطه نوقع بيها الخـ.ـا.ين
رامي كان لسه هيتكلم بس سمع صوت زعيق وخناق
راسيل / ايه الأصوات دي
رامي بص على كاميرات المراقبه وشاف غرام واقفه دmـ.ـو.عها نازله والأمن بيزعقلها قام من مكانه بسرعه ونزل جري وصل عندهم
رامي / Відійди від цього і покинь це зараз
( ابتعدوا عنها واتركوها حالاً )
الأمن بعد عنها وهي لفت ومشيت
رامي / ريحانه
غرام مردتش عليه ومشيت وهو جري وراها بسرعه وهو بينده عليها / ريحانه ……. ريحانه لو سمحتي استني
غرام وقفت بس من غير مـ.ـا.تلف وبقت دmـ.ـو.عها نازله بهدوء وهي باصه في الأرض رامي راح وقف قدامها
رامي / ريحانه أنا أسف طب انتي مرنتيش عليا ليه
غرام فضلت باصه في الأرض وعـ.ـيا.طها زاد
رامي / طب خلاص خلاص وحيات أغلى حاجه عندك بلاش عـ.ـيا.ط لو عاوزاني أفصلهم هفصلهم بس أرجوكي بلاش تبكي
غرام بصتله بعيون مليانه دmـ.ـو.ع وبراءه / أنا أهم حاجه عندي كرامتي
رامي / لا عاش ولا كان اللي يقرب من كرامتك . كرامتك دي فوق راسي وفوق راس الكل تعالي بقى عشان تستلمي شغلك
غرام مشيت مع رامي عشان تستلم شغلها
____________________
عند رسلان كان لابس تيشيرت اسود بنص كم وبنطلون اسود وكوتش وكاب اسود ونضارة شمس سوده وكمامه سوده وماشي ورا الشاب اللي كان ساب متفجرات في الفندق لحد ما الشاب دخل شارع فاضي من الناس رسلان قرب عليه فوراً وخبط على كتفه بهدوء الشاب لف وبصله راح رسلان ضر’به بالبوكس في وشه وخبطه بالراس وضر’به على راسه ضر’به قويه أغمى عليه مسك فونه وعمل مكالمه سريعه شويه وجيت عربيه سودا متفيمه دخل الشاب فيها وركب ومشيوا
↚راسيل كان قاعد في المكتب لما الباب اتفتح قام
/ ايه الصوت اللي كان ……. ايه ده ريحانه
غرام بصدmه / راسيل ايه ده انت بتعمل ايه هنا
راسيل / أنا برضه اللي بعمل ايه أنا شريك هنا انتي اللي بتعملي ايه
غرام بتمثيل الغرور والمزاح / أنا السكرتيره الجديده يا فنـ.ـد.م
راسيل / وااااااو
رامي / هو انتوا تعرفوا بعض ازاي
راسيل / اتقابلت أنا وهي صدفه واتعرفنا على بعض
رامي/ طب يلا يا ريحانه عشان أعرفك شغلك
رامي فهم غرام شغلها وبدأت تشتغل وبعد ما خلص دوام الشغل كانت خارجه من الشركه وهي بتدور على تاكسي يروحها في وقت خروج رامي وراسيل
رامي / استنى يا راسيل ناخد ريحانه نوصلها
راسيل / تمام
رامي كان لسه هيتحرك ويكلم غرام لكن فجأه جيت عربيه سودا متفيمه شـ.ـدت غرام فيها وجريت ورامي وراسيل فضلوا واقفين بصدmه وزهول مش قادرين يتكلموا وفجأه رامي جري على عربيته ركبها وطلع بسرعه ورا العربيه وراسيل كمان عمل كده
________________________
ركان كان واقف بالعربيه بص في ساعته وبعدين بص على العماره اللي واقف عندها وطلع السلوبت والقناع ولبسهم بعد نص ساعه كانت بـ.ـنت نازله من العماره نزل ركان من عربيته وراح عندها وطلع بخاخه من معاه وبخ في وشها أغمى عليها شالها ودخلها العربيه وساق ومشي
________________________
في مكان شبه مخزن نلاقي تلاته مربوطين في تلات كراسي ومحطوط على وشهم أقنعه سودا وواقف جنبهم تلاته لابسين سلوبتات سودا وأقنعه سودا واحد منهم كان في ايده فون بيرن على حد ولما الخط فتح خرج صوت غليظ / Попрощайтеся зі своїми підписниками, містере Кейн
( ودع أتباعك مستر كين )
وقفل الخط وخرجوا چراكن فيها سائل وغرقوا بيها التلاته المربوطين وولعوا فيهم وحطوا قريب منهم يافطه مكتوب عليها باللغه التركيه ( مستر A)
وخرجوا التلاته من المكان وسابوهم يولعوا
_________________
عند رامي فونه رن رد عليه وهو مشغول بالسواقه والبحث عن غرام / Прощайте свою працівницю з підписниками пана Кейна. Її спалили заживо, бо ви порушили домовленості. Цей час для вас лише попередження у ваших співробітниках. Щодо наступного разу у вашій родині, до побачення.
( ودع موظفتك مع أتباع مستر كين لقد تم حرقها وهي على قيد الحياه لأنكم خالفتوا الإتفاق وهذه المره مجرد تحذير لكم في موظفيكم أما المره القادmه في عائلتكم وداعاً )
رامي انصدm والصدmه الأكبر إنه حاسس إن قلبه هيقف من الحـ.ـز.ن على ريحانه لأنه من وقت ما شافها وهو حاسس مشاعره متلغبطه وكان مستني مكالمتها بفارغ الصبر وأول ما شافها عند الشركه فرح جدا وقلبه كان هيقف من الفرحه لكن دلوقتي ايه خلاص راحت رمى راسه على دركسيون العربيه بعد ماوقفها وبدأت دmـ.ـو.عه تنزل ويقول لأ لأ أكيد كذب محصلش ده كذب كله كذب
________________________
عند ركان ورسلان كانوا رابطين بـ.ـنت ووشاب ورامينهم في الأرض وواقفين مستنيينهم يصحوا
ركان / هي غرام مجتش ليه
رسلان / مش عارف وكمان برن عليها في الأول رن ومردتش ودلوقتي مقفول خالص
ركان / هتكون بتهبب ايه هي دلوقتي يعني
رسلان بقلق / حاسس إن قلبي مش مرتاح
ركان بصله بقلق وتـ.ـو.تر / مش مرتاح ازاي يعني قصدك يكونوا كشفوها وعملوا فيها حاجه
رسلان بخـ.ـو.ف وقلق / مستبعدش
ركان / رسلان متـ.ـو.ترنيش وتقلقني دي مهما كانت الوحش
رسلان بصله وهو حاسس بو.جـ.ـع رهيب في قلبه وحاسس إنه عاوز يعـ.ـيط حاسس بحاجه مش مريحه ومش مظبوطه فين غرام لحد دلوقتي وهي قالتلهم إنها طالعه من الشركه وهتروحلهم عشان تحقق مع البـ.ـنت هي ليه حاسس إن قلبه هيقف ومبقاش عاوز يعيش خلاص ليه حاسس إن قلبه بطل ينبض مع إنه مازال حيّ يُرزق حط ايده على مكان قلبه وكلم نفسه ( ايه فيك ايه حاسس بحاجه مش عارفينها والا ايه اوعى تكون انت واحساسك صح وقتها هنمـ.ـو.ت أنا وأنت يا عبـ.ـيـ.ـط ادعي تكون بخير ده هي نبضك ) وللمفاجأه هـ.ـر.بت دmعه من عيونه وهو مش عارف ايه سببها و.جـ.ـع قلبه بدأ يزيد مش بيقل قلبه حاسس بحاجه هما مش عارفينها
↚رسلان بدأ يروح ويجي بتـ.ـو.تر وقلق وخـ.ـو.ف أما ركان فكانت حركة رسلان مـ.ـو.تراه وهو أصلا قلقان ومرعوب لواحده وبيفكر هي اتأخرت كده ليه الساعه بقت 12 نص الليل ولحد دلوقتي مجتش ركان فجأه جاتله فكره واتكلم بسرعه / يابني هو انت مش هكر والا اسم في الفاضي يعني متقدرش تخترق فونها وتعرف هي فين دلوقتي
بصله رسلان بصدmه وتوهان اللي هو ازاي مجتش في باله الفكره دي هو يقدر يتتبع الفون حتى لو مقفول ويعرف هي فين بصله بتـ.ـو.تر وقلق/ ط طب هات اللاب ب بسرعه
ركان بسرعه طلع اللاب واداه لرسلان ورسلان بص للاب ولركان ويرجع يبص للاب ويرجع يبص لركان وهو تايه
ركان / ايه فيه ايه هو انت أول مره تشوفني وتشوف اللاب مالك يا رسلان
رسلان / م م مش ع عا عارف م مش مش فاكر حاجه
ركان بصله وفهم قلقه وخـ.ـو.فه اللي سيطروا عليه / معقوله القيصر مش قادر يخترق فون حبيبته ويشوفها فين والا انت اسم في الفاضي يا قيصر مش ممكن غرام تكون في خطر وانت تقدر تنقذها والا ضعفك هينفعك لما نوصلها بعد فوات الأوان حبيبة في ايدك يا قيصر انقذها لو بتحبها انقذها
رسلان بصله بحـ.ـز.ن وعزيمه وبدأ يفتح اللاب ويشتغل في إنه يخترق فونه وبعد ربع ساعه قدر يخترقه فعلاً وعرف العنوان
رسلان بصدmه / دي دي في أدجامكا
ركان بصدmه وزهول / أدجامكا …!!؟ بتعمل ايه هناك
رسلان بقلق زاد عن حده / مش قولتلك غرام في خطر وقلبي مش مطمن ايه هيوديها من أوستر لأدجامكا يا ركان قولتلك فيه حاجه مش طبيعيه
ركان / فعلاً ده بينا سفر أربع ساعات
رسلان وهو بيتحرك من مكانه وركان طلع وراه بسرعه ركبوا العربيه ورسلان رن على يوسف / يوسف تروح دلوقتي على المكان اللي هبعتلك اللوكيشن بتاعه لو حد فيهم هرب قصاد روحك يا يوسف فاهم وقفل الخط في وشه بسرعه وبعتله اللوكيشن
___________________
عند يوسف فضل باصص للفون اللي اتقفل في وشه بصدmه وهو حاسس من صوت رسلان إن فيه مصيبه وصل اللوكيشن على فونه قام بسرعه أخد مفاتيحه ومحفظته وجري على العربيه وراح على العنوان فتح الباب ودخل لقى الإتنين مرميين في الأرض ومتكتفين فهم فوراً أن دول اللي سابوا المتفجر’ات عند ركان ورسلان قعد على الكرسي يبصلهم ويراقبهم وقام حط ايده على العرق النابض في رقابتهم يشوف نايمين ضـ.ـر.ب والا مـ.ـخـ.ـد.ر والا بيمثلوا ولقاهم نايمين مـ.ـخـ.ـد.ر قوي ومفعوله لسه قدامه فتره وينتهي قعد على الكرسي وحط رجله على كرسي تاني وأخد راحته بما إنهم لسه قدامهم فتره طويله عشان يفوقوا مسك فونه يلعب فيه ويضيع وقت وفجأه حس بحد بيحط ايده على نفسه وكتفه لحد مابقاش قادر ياخد النفس
______________________
عند رامي كان روح بيته وهو بيحاول يتصل على اللي رن عليه عشان يعرف ريحانه اتعمل فيها ايه نفسه يطمن عليها وتطلع عايشه وكان قاعد يعـ.ـيط كأنه فقد أمه أو حد عزيز عليه طلع فونه وبص فيه كانت صوره لريحانه وهي بتشتغل ومش واخده بالها / مش عارف أنا ليه حاسس إن لو حصلك حاجه فعلاً ممكن أمـ.ـو.ت بجد مش عارف ايه سبب تعلقي بيكي بالشكل ده ومش عارف ليه قلبي حاسس إنك لسه عايشه معقوله أكون حبيتك من مرتين قابلتك فيهم مش عارف من ساعة ما شوفتك وأنا مش مظبوط وحالي متشقلب ومش عارف ايه السبب ياترى ايه السبب !!؟
____________________
عند ركان ورسلان
رسلان كان سايق بأقوى سرعه عنده لدرجة إن العربيه كانت هتتقلب بيهم أكتر من مره بعد ماعدى 4ساعات وربع كانوا وصلوا للمكان اللي فيه موبايل غرام نزلوا من العربيه وبصوا على المكان كان شبه مغاره مهجوره وفيه دخان بسيط خارج من المكان بصوا على المكان كويس وتفحصوه مفيش أي حاجه كل واحد فيهم نزل قناعه وطلع مسد’سه وجهزوه على وضع الإطـ.ـلا.ق وبدأوا يمشوا رسلان قدام وركان ضهره في ضهر رسلان بيحميه دخلوا المكان واتأكدوا إنه فاضي بصوا حواليهم لقوا أثار حرق قربوا بهدوء وبطء يتأكدوا ايه ده لقوا تلات أشخاص محروقين ركان بدأ يلف حواليه يدور على غرام أما رسلان بدأ يدقق في الأشخاص المحروقين دول ملامحهم مشوهه
ركان / رسلان أنا لاقيت فون غرام هنا أهو
رسلان بصله بصدmه وبدأوا الإتنين يدققوا في ملامح الأشخاص المحروقين لقوهم راجـ.ـلين وبـ.ـنت بدأ الرعـ.ـب يدب في قلوبهم لأن جـ.ـسم البـ.ـنت في حجم جـ.ـسم غرام
رسلان بحـ.ـز.ن وصدmه / لأ لأ مش معقول مش معقول تكون غرام … غرام لو كان حصلها حاجه مكنتش هفضل عايش كان زماني مت وراها أكيد مش غرام أنا متأكد
ركان بصدmه / ب ب بس الإسوره اللي في ايد البـ.ـنت دي اسورة غرام يا رسلان
رسلان / مستحييييييييييل بقولك مستحيييييييييييل تكون دي غرام
_________________________
عند راسيل كان عمال يدور على ريحانه اللي هي غرام وهو هيتهبل / Як не знайшов?
( كيف لم تجدوها )
اللي على الخط / …………….
راسيل / Слухай мене уважно, сволота. Ця дівчина стане в пригоді нам у новій угоді, і я хочу змусити її працювати з нами. Якщо ти її не знайдеш, це буде в обмін на неї твоя душа. Ти Почуй мене?
( استمع إلي جيداً أيها الوغد هذه الفتاه ستنفعنا في الصفقه الجديده وأريد أن أجعلها تعمل معنا إن لم تجدها سيكون مقابل لها روحك هل تسمعنى )
وقفل الخط من غير ما يسمع رد / لازم ألاقيكي يا ريحانه وإلا كل اللي خطتله هيروح في الفاضي لازم ألاقيكي لازم
______________________
عند يوسف خلاص نفسه كان هيتقطع لحد ما الشخص سابه ورماه فجأه / عيل هفأ
يوسف بص بصدmه / أنا كنت همـ.ـو.ت على ايدك …..؟ 😳
↚يوسف بص بصدmه / أنا كنت همـ.ـو.ت على ايدك
غرام بضيق / ده انت ممكن تمـ.ـو.ت بقرصة نمله جتك خيبه ظابط مخابرات ازاي انت وانت مش قادر تظبط نفسك
يوسف بخـ.ـنـ.ـقه وضيق / ما خلاص بقى يا غرام انتي خدتيني على خوانه أصلاً
غرام بسخريه / ياختشي كميله على خوانه قوم يالا شوف العيال دي هتصحى امتى خلينا نشتغل
قام يوسف يتحسس النبض ويشوفهم قدامهم قد ايه ويفوقوا
يوسف / من خمس لعشر دقايق
غرام وهي بتشمر كمها / اشطا أوي كده هتلاقي شنطه عندك تحت الطرابيزه اللي هناك هاتها
راح يوسف يجيب الشنطه وكانت شنطه صفيح كبيره أوي وتقيله جدا جابها وحطها قدام غرام وغرام فتحتها وأول ما يوسف شاف اللي فيها تنح وبص للشنطه وغرام بصدmه وزهول
___________________________
عاكف / على فكره يالا انت بتغش والله كده ميرضيش ربنا
علي / أنا بغش !؟ انت اللي عشان كل مره تخسر تقول اني بغش
عاكف / طب تعالى نبدل الدراعات ونشوف
علي / طيب خد
غيروا دراعات اللعبه وبدأوا يكملوا لعب وبرضه عاكف خسر
عاكف / يوووووووه هو فيه ايه
علي وهو بيطلعله لسانه / فيه نحس هنا 😂😂
عاكف فونه رن فجأه وكان رقم غريب بص للفون باستغراب لأنه مش رقم مصري ورد / ألو
اللي على الخط باللغه الانجليزيه / Welcome, monster
( مرحباً بك أيها الوحش )
عقد عاكف حواجبه باستغراب / from
( من )
الشخص / I am your ultimate end
( أنا نهايتك الحتميه)
عاكف / Who are you and what you want
( من أنت وماذا تريد )
الشخص / We have learned your true identity as a monster, and we want to tell you that the end for you and your family is near
( لقد علمنا هويتك الحقيقيه وحش ونريد اخبـ.ـارك بأن نهايتك أنت وعائلتك اقتربت )
وقفل الخط
عاكف بص لعلي برعـ.ـب / نهارك اسود انت وأختك منكوا لله منكوا لله
علي / مالك يالا فيك ايه
عاكف وهو بيطلع على الكنب وينزل من عليه بسرعه وهو بيلطم / روحت في داهيه روحت في داهيه تقريباً حد هرب معلومـ.ـا.ت الملف المزيف بتاع أختك وبيتواعدلي أنا وأهلي
وقف فجأه وبص لعلي وبرق وعلي بصله برعـ.ـب وخـ.ـو.ف وهو مش عارف عاكف هيعمل فيه ايه بدأ عاكف يقرب عليه بهدوء وهو بيبرق أكتر وعيونه بدأت تحمر من كتر التبريق وعلي بدأ خـ.ـو.فه يزيد أكتر وأكتر وفجأه عاكف لطم على وشه / منكوا للي كلت كبد جوزها يا بُعَدَه
بصله علي بغـ.ـيظ وغضب ووطى بسرعه خد الشبشب اللي كان لابسه وحدفه في وش عاكف وخد التانيه وعاكف طلع يجري وعلي يجري وراه
_______________________
رسلان وركان وصلوا المكان اللي حابسين فيه الإتنين وكانوا خلاص بقت الساعه 10 الصبح كان ركان حزين لمجرد فكرة مـ.ـو.ت غرام هي كانت بالنسباله أخت وصاحبه وبير أسراره والإنسانه الوحيده اللي بيرتاح في الكلام معاها
أما رسلان حاسس انها في خطر بس محصلهاش حاجه هو متأكد من ده مستحيل يصدق انها ممكن يكون حصلها حاجه فتحوا الباب ودخلوا ووقفوا الإتنين بصدmه وزهول من اللي شايفينه قدامهم ……….؟
↚كان رسلان وركان واقفين يبصوا بصدmه
كانت غرام معلقه يوسف بحبل في السقف ورابطه الشاب والبـ.ـنت كل واحد فيهم في كرسي رسلان أول ما شاف غرام جري عليها بسرعه أخدها في حـ.ـضـ.ـنه وهو حاسس إن روحه اتردتله من تاني / غرام حبيبتي انتي بخير الحمدلله ألف حمد وشكر ليك يارب
غرام دmـ.ـو.عها نزلت وبدأت تعيط بصلها رسلان / غرام حبيبتي مالك فيكي ايه
غرام بدmـ.ـو.ع / أصلي اتأثرت أوي
ركان بصلهم بغـ.ـيظ / أبو محنكم
غرام / هو فيه ايه مالكم
ركان / تتبعنا فونك ولاقيناه في مكان محروق فيه تلاته
غرام / أيوه صح أخلص مع دول بس وهحكيلكم اللي حصل كله
ركان باستغراب / هو انتي معلقه يوسف ليه
غرام / المتـ.ـخـ.ـلف بيقولي حـ.ـر.ام عليكي تعذ’بيهم
رسلان وركان بصوا ليوسف بضيق يوسف بصلهم / ايه ياعم انت وهو بتبصولي كده ليه دي معاها شنطه فيها أدوات جل’د وحر’ق وسل’خ ود’بح ودي مهما كان بـ.ـنت برضه وأنا اتصـ.ـد.مت
ركان / سيبك منه كملي واحنا واقفين على أما تخلصي
غرام بصتلهم وبدأت ملامح وشها تتغير للوحشيه صدق من أطلق عليها لقب الوحش / انطق يالا انت وهي العمليه الجديده عبـ.ـاره عن ايه
محدش رد خالص غرام / اه يبقى انتوا لسه متعرفونيش أنا مبسألش السؤال مرتين أنا ببدأ شغلي على طول بعد أول سؤال كل اللي أنا عاوزاه أعرف العمليه الجديده ايه هي ومكانها فين وميعادها ايه هتقولوا بما يرضي الله والا أخليكم تقولوا بما لا يرضي الله
بصولها وبرضه محدش اتكلم غرام ابتسمت / يبقى توكلنا على الله
جابت من الشنطه كماشة مسامير وراحت عليهم وبصتلهم / أبدأ بمين أبدأ بمين حادي بادي كرومب زبادي هبدأ بيكي يا حلوه انتي يا قمر
راحت عند البـ.ـنت وبدأت تخل’ع ضوافرها بالكماشه والبـ.ـنت تصوت من كتر الأ’لم
غرام خلصت ضوافر ايدها الشمال وراحت عند الشاب ومسكت ايده وبدأت تشي’ل ضوافره هو كمان وبرضه فضل يصـ.ـر.خ من الأ’لم
غرام / ها أكمل ؟
برضه محدش رد رفعت ايدها وفجأه نز’لت بالبو’كس في وش الشاب لدرجة أن بؤه جاب د’م وراحت عند البـ.ـنت ورفعت رجليها لفوق وضر’بتها بالرجل في راسها من الجنب اليمين وبعدين رجعت الكماشه وطلعت كُربا’ج وراحت عندهم وبدأت تضر’ب بالكُرباج في الهوا يعمل صوت صعب يدب الرعـ.ـب في قلوب الكل ورفعته لفوق ولسه هتنزل بيه على البـ.ـنت فجأه البـ.ـنت اتكلمت عربي مكـ.ـسر / ك ك كفايه كده I will talk about everything
( سوف أتكلم بكل شيء )
غرام بابتسامة انتصار / Okay, talk ( حسناً تكلمي )
البـ.ـنت / But before I speak, I want you to protect me and provide me with safety so that they do not kill me
( ولكن قبل أن أتحدث أريد منكي أن تحميني وتوفري لي الأمان لكي لا يقــ,تــلو’ني )
الشاب / I too will speak with everything I have, but you must promise me that I will be safe
( وأنا أيضاً سأتحدث بكل ما لدي ولكن يجب أن تعديني أني سأكون بأمان )
غرام / Well I promise you that you will be safe and nothing bad will happen to you
( حسناً أعدكم أنكم ستكونون بأمان ولن يمسسكم سوء )
البـ.ـنت / All I know about this operation is that it will take place in Egypt and its date is next Tuesday and it will be like a retirement process for the mafia leader because after that his son will take over the leadership after him and after that they will hold a big and huge party at the leader’s house and indeed the preparations for the party have begun since yesterday evening.
( كل ما أعلمه عن هذه العمليه أنها ستكون بمصر وميعادها يوم الثلاثاء القادm وستكون بمسابة عملية اعتزال لزعيم المافيا لأنه من بعدها سيتولى ابنه الزعامه من بعده وبعدها سوف يقيمون حفل كبير وضخم بمنزل الزعيم وبالفعل بدأت تحضيرات الحفل منذ مساء أمس )
غرام وركان ورسلان ويوسف عقدوا حواجبهم باستغراب ايه هي العمليه اللي الزعيم بنفسه معتبر أنها مـ.ـا.تش اعتزال إذا هي عمليه كبيره وضخمه
ركان / ايه هي العمليه دي
الشاب / أنا عارف هي عملية ايه وهتكون فين بالظبط في مصر
رسلان / طب احكي بسرعه
بدأ رسلان وركان ويوسف وغرام ينتبهوا كويس للشاب
الشاب / دي عملية تفج’ير كبيره وضخمه هتكون عبـ.ـاره عن متفجر’ات كتير في أماكن عامه متعدده والتفج’ير هيحصل في كل الأماكن دي في نفس الساعه والدقيقه والثانيه في نفس الوقت ده هيكون احتفال الزعيم شغال وكل أعضاء المافيا اللي في أنحاء العالم هيكونوا موجودين بيحتفلوا بالزعيم الجديد وبيتعرفوا عليه
غرام / وايه الأماكن دي
الشاب / هيكونوا 4 أماكن
( القطر ومبنى الوزاره ودريم لاند والإستاد اللي هيتلعب فيه مـ.ـا.تش بكره )
بصوله الأربعه بصدmه وزهول
يوسف بصدmه / ده التلات ده بكره
ركان فك الشاب والبـ.ـنت وطلبوا طياره خاصه ترجعهم مصر ومعاهم البـ.ـنت والشاب الطياره وصلت وركبوا فيها كلهم ورجعوا مصر وراحوا المبنى بسرعه وأمروا إن البـ.ـنت والشاب يتحطوا تحت الحمايه المشـ.ـدده ودخلوا مكتب إبراهيم
إبراهيم / اتفضلوا اقعدوا
قعدوا ورسلان بدأ يتكلم / عرفنا كل المعلومـ.ـا.ت عن العمليه الجديده يافنـ.ـد.م
وبدأ رسلان يحكيله اللي الشاب والبـ.ـنت قالوه
إبراهيم كلم وزير الداخليه وعرفه كل المعلومـ.ـا.ت والوزير أمر بالتحرك فوراً واعطاء الأوامر بخروج 4 فرق كل فريق مكون من 2000 ظابط قوات خاصه وكل فريق يحتوي على 5 مفككين قنا’بل ومتفجر’ات ويقود الفريق الأول القيصر والفريق الثاني يقوده الوحش والفريق الثالث يقوده الشبح والفريق الرابع يقوده المارد
الفريق الأول يتوجه لمحطة القطارات
والفريق الثاني يتوجه لدريم لاند
والفريق الثالث يتوجه لاستاد المبـ.ـاراه
والفريق الرابع لمبنى الوزاره
↚رسلان / اسمعوني يا رجـ.ـاله وركزوا معايا كويس جدا
كل 5 هيعملوا فريق وعاوزكم تنتشروا في المحطه كلها ميكونش فيه مكان واحد مش قدام عيونكم وتاخدوا بالكم كويس جدا من كل حاجه واللي يلاحظ حاجه غريبه يعرفنا في السماعه حد فيكم سماعته بايظه ؟
كلهم بصوت واحد / لأ يافنـ.ـد.م شغاله
رسلان / اتوزعوا
الفريق اتوزع ورسلان ومفككين القنا’بل راحوا عند غرفة كاميرات المراقبه يتابعوا كل حاجه هناك
______________________
عند غرام كانت وزعت فريقها في ملاهي دريم لاند كلها ووقفت هي كمان والمفككين في غرفة المراقبه تتابع اللي بيحصل من خلال الكاميرات
______________________
عند ركان وزع فريقه في الإستاد وبدأ هو كمان يلف في كل الأماكن ويتابع الناس ونظراتهم وحركاتهم كويس أوي
_____________________
عند يوسف بدأ يتحرك في مبنى الوزاره كله ووزع فريقه كله هناك وبدأ يفتش كل ركن وكل شخص داخل أو خارج من المبنى ويتابع نظرات الكل ويركز في كل حاجه عشان ميحصلش أي حاجه غلط
_____________________
عند رسلان لاحظ واحد في الكاميرات بيتلفت حواليه وهو ماشي وبدأ رسلان يركز معاه كويس
في المحطه كان فيه راجـ.ـل ماشي يتلفت حواليه لحد ما راح عند ركن معين في الإستراحه وبدأ يتلفت حواليه يتأكد إن محدش شايفه ووطى وهو باصص حواليه وحرك رجله وداس على جزء معين في الأرض وفيه نور أحمر بسيط خالص نور محدش يلاحظه الا اللي مركز فيه كويس أوي بص الراجـ.ـل على النور وقام بسرعه وبدأ ياخد طريقه للخروج من المحطه
رسلان بص للمفككين / تعالوا ورايا
واتكلم في السماعه اللي في ودنه / واحد طالع من البوابه دلوقتي لابس قميص اسود وبنطلون قطن اسود وكاب أصفر وكوتش أبيض امسكوه فوراً ميعديش من ايديكم فاهمين
وجري بسرعه والمفككين وراه وصل عند المكان اللي كان فيه الراجـ.ـل وبص على النور الأحمر اللي خارج من ركن بين حيطه وعمود ولاحظ إن فيه جنبه شاشة عداد تنازلي من 6 دقايق بص في ساعته وشاور للمفككين يشوفوا شغلهم وبعدين بص للي معاه مواعيد وصول القطارات / فيه قطرات جايه دلوقتي
الراجـ.ـل / أيوه يا فنـ.ـد.م قطر الصعيد هيوصل كمان 5 دقايق
بصله رسلان بصدmه / وبيحتاج وقت قد ايه عشان ينزل ويحمل
الراجـ.ـل / تقريباً من 8ل10 دقايق
رسلان / وقف القطر ده حالاً ميوصلش المحطه بسرعه
بدأ الراجـ.ـل يتكلم في تليفونات التوصيل للقطر ويعرفه يوقف مكانه مـ.ـيـ.ـتحركش
رسلان بص للمفككين / عملتوا ايه
واحد منهم / سلوك المتفجر’ات محفورلها في الأرض ومعديه من تحت محتاجين نحفر الأول عشان نوصلها
بصلهم رسلان بصدmه / باقي وقت قد ايه
واحد تاني / باقي 5 دقايق
رسلان / وهتلحقوا تحفروا
شخص / معتقدش هنلحق لازم نخلي المحطه عشان الخساير متكونش كتير
اتكلم رسلان في اللاسلكي / اخلوا المحطه فوراً بسرعه
/ تمام يافنـ.ـد.م
بدأت أصوات الناس تعلى في المحطه وبداوا يجروا بعد ارتفاع أصوات قنا’بل في المحطه قنا’بل في المحطه وكلهم بدأوا يجروا بسرعه عشان يخرجوا من المحطه بدأوا بحفر طريقهم بماكينه كهربائيه ( مش عارفه اسمها ايه يا جماعه 👀) لتسهيل وتسريع الحفر وفعلاً بدأت سلوك المتفجر’ات تبان وبدأوا المفككين يشوفوا شغلهم وباقي من الوقت دقيقتين هل هيلحقوا 👀؟
______________________
عند ركان كان ماشي يفتش الجراچات ويتسمع على العربيات الموجوده لأنه حاسس إنهم هيعملوها زي ماعملوها قبل كده في أوكرانيا وأثناء ما كان بيتحرك بين العربيات لاحظ إن فيه عربيه فعلاً جاي منها صوت تِك تُك تِك تُك بسرعه بدأ يتلفت حواليها ويشوف الصوت جاي منين وطلع جاي كبوت العربيه راح بسرعه فتحه لقى شاشة عداد تنازلي محطوطه على مـ.ـو.تور العربيه وفيه سلوك من الجنب اليمين والجنب الشمال للشاشه تقريباً موصله لمـ.ـو.تور العربيه
ركان في اللاسلكي / المفككين بسرعه على جراچ الإستاد حالاً
بدأوا المفككين يجروا بسرعه على جراچ الإستاد وراحوا مكان ما ركان واقف وبدأوا يشوفوا شغلهم وبعد دقيقه
واحد منهم / ركان باشا المتفجر’ات ماليه كل ركن في العربيه دي وكلهم متوصلين بمـ.ـو.تور العربيه والعربيه زي ماحضرتك شايف شغاله واحنا مش هنعرف نفككهم وهي شغاله
ركان / طب مانبطلها
واحد من المفككين / لو بطلناها المتفجر’ات هتنفج’ر في لحظتها لأنهم متوصلين بالمـ.ـو.تور حالياً هما شغالين بعداد زمني واللي هما 30 دقيقه يعني متظبطه تنفج’ر أثناء لعب المـ.ـا.تش وتجمع الناس يافنـ.ـد.م
ركان / طب نخلي المكان ؟
واحد منهم / معتقدش هنقدر يافنـ.ـد.م
ركان بصلهم وراح على العربيه وبدأ يشوف البنزين بتاعها ولقى تانك البنزين مليان ركب العربيه ووساق بيها بسرعه فائقه وطلع من الجراچ وطلع من الإستاد كله وزود على أخر سرعه في العربيه وهو بيحاول يتخاطى كل العربيات اللي موجوده في الطريق وإن ميضطرش يوقف العربيه أو حتى يعمل حادثه لأنه لو عمل حادثه العربيه وقتها هتنفجر فضل سايق العربيه بسرعه لحد ما من على بعد شاف نهر النيل فنزل بالعربيه فيه وأول ما العربيه نزلت المايه انفجر’ت في ساعتها لدرجة إن المايه طارت لفوق بسب الإنفجا’ر الكبير اللي حصل
________________________________
عند يوسف كان فتش المبنى كويس وقفل كل أبواب المداخل والمخارج ومنع دخول أو خروج حد وواقف في غرفة المراقبه هيتجنن ازاي هيفجروا المبنى ومفيش حد مشكوك فيه خالص طب هيدخلوها ازاي فونه رن بص فيه
يوسف / خلوا بالكم من الكاميرات كويس جدا هرد على الفون بس وجاي
وأخد فونه وطلع من غرفة المراقبه ورد عليه وهو بيتمشى
يوسف / السلام عليكم
علي / وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته بقولك يا يوسف هي غرام معاك
يوسف / لأ غرام في مهمه
علي / طيب أنا برن عليها ومحتاجها ضروري وهي مش بترد
يوسف وهو ماشي لاحظ السلم اللي بيودي على السطح طلع عليه / هي مش هتعرف ترد عليك حالياً يا علي هو فيه ايه
علي / أخت عاكف واصحابها اتخـ.ـطـ.ـفوا
يوسف فجأه حس بقلبه اتعصر أول ما افتكرها لما كانوا عند بيت عاكف / ازاي يعني ومين اللي خـ.ـطـ.ـفهم
علي / واحد رن عليه من أمريكا وتقريباً حد سرب الملف المزيف بتاع غرام وقالوله أنه لو العمليه متنفذتش هيقت’لهم كلهم لأنهم مش عارفين مين فيهم أخته فيضطروا يقــ,تــلو’هم كلهم
يوسف كان على السطح فضل واقف بصدmه وزهول / علي بقولك هكلم الشباب بس ونيجي على طول بإذن الله سلام
وقفل من غير ما يسمع رده وفضل يبص للسطح اللي متلغم متفجر’ات بصدmه وزهول ازاي مجاش في باله يبص على السطح وبص على كمية المفتجر’ات المهوله اللي قدامه
أكيد المتفجر’ات دي كلها متوصله بسلك توقف واحد عشان تشتغل كلها مع بعضها وبدأ فعلاً يدور على السلك ده لحد مالقاه نازل من على حيطة المبنى تتبعه بنظره لقاه موصل على غرفة المراقبه نزل يوسف بسرعه ودخل غرفة المراقبه وراح عند الشباك وتتبع السلك ولقاه موصل ورا شاشة كومبيوتر وفيه شاشة العداد التنازلي مسك المقص وقص السلك بسرعه وفعلاً المتفجر’ات اتوقفت
يوسف بتنهيده / الحمدلله ألف حمد وشكر ليك يارب وكلهم سجدوا سجدة شكر لربنا
_____________________
عند غرام كانت واقفه في غرفة المراقبه
واحد من مفككين القنابل / وحش أنا لاقيت المتفجر’ات
غرام بصتله بسرعه / فين
/ لو ركزتي في الألعاب كويس هتلاقي إن كل لعبه فيها سلوك غريبه وده معناه أنها مجموعة متفجر’ات في كل لعبه
غرام / طب ومستنيين ايه مـ.ـا.تشوفوا شغلكم بسرعه
وفعلاً خرجوا المفككين وبدأوا يتفحصوا الألعاب وهي شغاله وكلهم سيطرت عليهم حاله من الصدmه والهلع
/ وحش فيه كارثه
غرام / كارثة ايه
/ المتفجر’ات متوصله بالألعاب كلها ومتنظمه إن أي لعبه تقف المكان كله ينف’جر
غرام بصتلهم بصدmه واتكلمت في اللاسلكي / مفيش أي لعبه تقف كل الألعاب تفضل شغاله فاهمين
كانت غرام واقفه وفونها رن وكان يوسف ردت بسرعه / ايه يا يوسف
يوسف / أنا في دريم بـ.ـارك انتي فين.
غرام / جيت في وقتك محدش هيعرف يحلها إلا المارد تعالى عند غرفة المراقبه حالاً
يوسف قفل وراح عندها / ايه فيه ايه
غرام / مجموعة متفجر’ات متوصله بالألعاب كلها ومتنظمه إن أي لعبه تقف المكان كله ينف’جر
يوسف بدأ يركز في الألعاب / كل المتفجر’ات دي لازم بيكونوا متوصلين بسلك واحد عشان يشتغلوا مع بعض وبما إنهم منظمين إنهم ينفجر’وا لو لعبة وقفت إذا السلك متوصل بأجهزة تحكم الألعاب دي فين غرفة التحكم ؟
راحوا كلهم عند غرفة التحكم وبدأ يوسف يركز في كل السلوك عشان يحدد أي سلك هيقطعه وفعلاً لقى السلك وطلع المقص وقطعه فوراً وفعلاً الليزر اللي كان خارج من الألعاب انطفى
وكده المتفجر’ات اتوقفت
الكل صقف بفرحه كبير وغرام ويوسف خبطوا كفوفهم ببعض بفرحه
__________________________
عند رسلان كان العداد التنازلي بيعد3/4/5/6/7/8/9/10
وقصوا المفككين سلك واتوقف العداد واتوقفت المتفجر’ات وبدأ الكل ياخد نفس باطمئنان
رسلان فونه رن / ألو
يوسف / ايه يا قيصر عملت ايه
رسلان / Done
يوسف / وأنا وغرام كمان خلصنا كده مبقاش غير ركان هنرن عليه دلوقتي
قفل يوسف وبص لغرام / مبيردش يا يوسف أنا قلقانه
يوسف لسه هيتكلم ولقى إبراهيم بيرن عليه / أيوه يا فنـ.ـد.م
إبراهيم / ايه يا يوسف ركان هنا أهو وخلص انتوا لسه مخلصتوش والا ايه
يوسف / لأ يافنـ.ـد.م كله تمام بس يافنـ.ـد.م فيه ناس أمريكان خـ.ـطـ.ـفوا أخت عاكف واصحابها تقريباً حد سرب الملف المزيف بتاع غرام
إبراهيم / طب ركان هيروح على بيت عاكف دلوقتي اتقابلوا كلكم هناك وحلوا الموضوع ده يا يوسف
يوسف / تمام يا فنـ.ـد.م سلام
قفل وبص لغرام وراحوا عند بيت عاكف وبعتوا لرسلان يروح على هناك وصلوا ودخلوا البيت لقوا مامت عاكف بتعيط وعاكف وعلي قاعدين يهدوها وركان بيتكلم في الفون ورسلان قاعد وقدامه لاب توب
غرام جريت على مامت عاكف حـ.ـضـ.ـنتها / حقك عليا يا أمي أنا السبب أنا السبب
أم عاكف / متقوليش كده يا غرام ده مقدر ومكتوب يابـ.ـنتي
ركان / ها يا رسلان وصلت لإيه
رسلان / ده عنوان ڤيلا في شرم الشيخ
يوسف / كده هنحتاج طياره
ركان / أنا هطلب طياره دلوقتي
رسلان بص لغرام / احنا دلوقتي هنروح نجيبهم تمام
غرام باستغراب / تمام
رسلان بغـ.ـيظ / وحيات أهلك وأهلي يا غرام بعد ما نرجع لانعمل فرح ونستقيل أنا وانتي من أم الشغل ده ولو سمعت منك نفس واحد هحبسك هنا لحد ما المأذون يكتب فاهمه
غرام الفرحه نورت قلبها ووشها / وأنا موافقه
بعد ربع ساعه كانت وصلت طياره فوق ونزلت حبل وطلع ركان ويوسف وغرام ورسلان وأخدت الطياره مسارها على شرم الشيخ
↚وصلت الطياره شرم الشيخ نزلوا في مكان بعيد شويه عن الڤيلا اللي رايحينلها نزلوا كان فيه قوة مستنياهم بدأوا يلبسوا الواقي من الرصاص والأقنعه السوده على وشهم وبدأوا يتحركوا باتجاه الڤيلا وأول ماوصلوا لقوا حفله كبيره مقامه في الڤيلا دي استغربوا جدا حفلة ايه دي
غرام بتفكير / معقوله الحفله دي ليها علاقه بزعيم المافيا
كلهم بصولها بتفكير ازاي كانت تايهه عن بالهم الفكره دي
مسكت غرام الفون بتاعها ورنت على حد وكان حارس من اللي بيحرس البـ.ـنت والشاب
غرام / خلي الشاب اللي عندك يكلمني
الشاب / ألو
غرام / عنوان المكان اللي هيتعمل فيه الحفله ايه
الشاب / شرم الشيخ منطقة …… الڤيلا رقم …..
غرام بصدmه / ط طب شكراً
وقفلت وبصتلهم / هي يا شباب هي
رسلان / ده احنا كده محتاجين قوات دعم
كلموا إبراهيم وعرفوه اللي حصل وفعلاً اتحركت قوات دعم في طريقهم ليهم
بعد ساعه وصلت القوات وبدأ الهجوم على الڤيلا من كل الإتجاهات والڤيلا اتحاصرت وتم القبض على كل أعضاء المافيا والزعيم وابنه ورجعوا البنات كمان
وصلوا بيت عاكف وكان موجود عاكف وعلي وأم عاكف اللي أخدت البنات في حـ.ـضـ.ـنها وهي بتعيط بفرحه
ركان / مش أنا كنت همـ.ـو.ت 🙂
علي / ليه حصل ايه
ركان / العربيه اللي كان فيها المتفجر’ات لو كانت بطلت كانت انفجر’ت وعشان كده بقى أنا ركبتها ومشيت بيها ونزلت بيها نهر النيل بس رمـ.ـيـ.ـت نفسي منها بسرعه قبل ما أرميها
غرام / طب الحمدلله إن ربنا سترها
رسلان / يلا يا غرام عشان نجهز الإستقاله بتاعتي أنا وانتي ونشتغل شغلانه هاديه بعيد عن الدوشه دي عاوز نعيش حياه هاديه وجميله
ركان وهو بيبص على أحلام / وأنا كمان هقدm استقالتي واتجوز واستقر بقى
يوسف كمان وهو بيبص على روان / وأنا كمان نويت أستقر
بعد مرور شهر كان يقام في أقخم قاعات القاهره أفخم فرح في تاريخ مصر كلها
علي & جنات
عاكف & أميمه
يوسف & روان
ركان & أحلام
رسلان & غرام
بعد مرور 6 سنوات
يلا يا جماعه عشان نتصور
كانوا كلهم متجمعين رسلان وغرام وولادهم الإتنين عشق وسيف وعلي وجنات وبـ.ـنتهم غرام وركان وأحلام وابنهم لؤي وعاكف وأميمه وبـ.ـنتهم چنى ويوسف وروان ورحمه وخالد ولادهم ومامت عاكف ومامت وبابا غرام ومامت وبابا رسلان ومامت يوسف ووالد ركان وكلهم وقفوا جنب بعض عشان يتصوروا صوره عائليه وابتسموا